TERBARU !

Monday, January 13, 2020

Pengakuan Anwar Dan Setpolnya : Kes Video Haziq 'Azmin' Dibuka Semula?

Kumpulan pro-Anwar Ibrahim tidak puas hati dengan keputusan Tommy Thomas untuk tidak mendakwa mana-mana pihak yang terlibat dengan video semburit yang dikaitkan dengan Azmin Ali.


Mereka anggap ianya sebagai melucukan.
“Kami tidak percaya dan tidak boleh terima alasan yang diberikan,” kata Bendahari Otai Reformasi, Ronnie Liu.
Ronnie cadangkan video itu dihantar ke pihak forensik di China kerana mendakwa teknologi negara itu paling berkesan.

Jika benar, Tommy Thomas mesti buka semula kes dan hantar video semburit itu ke China.

Tommy sendiri berjanji penyiasatan boleh dibuka semula jika dan apabila keterangan baru berhubung kes itu diperolehi.

Begitu juga kenyataan Setiausaha Politik Anwar Ibrahim yang kata rakaman CCTV di Four Points yang jelas akan menunjukkan sama ada kedua-dua tertuduh memasuki bilik yang sama tapi telah dipadam.
Baca Kronologi Video Semburit
Keputusan AG itu sedikit sebanyak telah mencalit arang ke muka Ketua Polis Negara, Ahmad Hamid Bador. Sebelum ini KPN yakin telah mengenalpasti dalang di sebalik pembikinan dan penyebaran video itu.

KPN juga kata wujud konspirasi pakatan tertentu untuk menjatuhkan seseorang. Tapi kes 'tutup' begitu sahaja dan fokusnya tentang 'tidak dapat kenal pasti pelakon semburit itu', padahal isunya lebih daripada itu iaitu :
1. Siapakah producer video, penyebar dan dalangnya?
2. Apakah membikin dan menyebar video lucah bukan lagi satu kesalahan di negara ini?
Jika begitu, sesiapa pun boleh menyebar video lucah selepas ini, bukankah begitu?

Keputusan AG ini berlawanan dengan dengan keputusan video China Doll. Kita tentu masih ingat video pelacur bangsa Cina yang dikaitkan dengan Anwar Ibrahim di mana Abdul Rahim, Shazryl Eskay dan Shuib telah dijatuhkan hukuman bawah Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana didapati bersalah mengedar video lucah itu.


Dalam kes video seks China doll yg 99.99% mirip Anwar Ibrahim ini, Dr Mahathir kata Eskay ada hak untuk sumpah laknat.
"Manakala pihak yang enggan bersumpah pula mungkin merasa melakukan kesalahan." kata Mahathir.
Mahathir juga menulis,
"Kenapa begitu takut bersumpah jika jenayah liwat tidak dilakukan. Berani kerana benar, takut kerana salah – demikian pepatah Melayu." kata Mahathir tentang kes liwat Anwar.
Ironinya, bila kena batang hidung Azmin, tiada pula Mahathir minta Azmin bersumpah laknat! Dan penyebar dan dalang video semburit Azmin Ali tidak pula dikenakan hukuman! Pelik dan sangat meragukan!

Peguam Negara, Tommy Thomas berkata, siasatan boleh dibuka semula jika dan apabila keterangan baharu diperoleh. Peguam Negara boleh rujuk 2 video di bawah :

1. Video ucapan Farhash Wafa, setpol Anwar Ibrahim. Beliau bukan saja melaung-laungkan 'reformasi' dan 'Anwar for PM'. Portal-portal pro-PH potong part setpol Anwar melaungkan 'Azmin semburit' yang turut disambut dan digelakkan oleh mereka yang hadir.


Dan benar seperti yang dijangkakan apabila Azmin tidak saman Farshah dan Haziq.

2. Zuraida Kamaruddin kata Anwar Ibrahim pernah meyakinkannya bahawa Azmin Ali memang individu yang dirakam dalam video semburit beberapa bulan lalu.


Kerana video itu juga, Anwar mendakwa bahawa Perdana Menteri Dr Mahathir pernah memintanya untuk memecat Azmin, kata Zuraida Kamaruddin.

Satu lagi isu besar yang kita terlepas pandang ialah kenyataan Tommy tentang video semburit ini. Beliau kata 'PDRM gagal untuk mengenal pasti individu individu terbabit dalam itu disebabkan resolusi rendah dan kualiti video serta rangka tidak jelas yang membawa kepada dapatan tidak konklusif'.

Ramai yang persoalkan kenyataan AG ini yang dilihat tidak transparen. Dalam masa yang sama, 'dapatan tidak konklusif' ini juga bermakna masih ada probability individu itu adalah Azmin Ali?

Cuma individu yang semburit dengan Haziq itu diselamatkan oleh 'resolusi rendah' dan pilih kasih! Tommy kata, siasatan boleh dibuka semula jika dan apabila keterangan baharu diperoleh.

Apakah kesudahan isu ini? Senyap hilang begitu sahaja.

Para ulama’ telah bersepakat akan pengharaman liwat dan menyatakan bahawa ia merupakan antara sebesar-besar perbuatan yang keji. Antara dalil-dalil yang menunjukkan kepada pengharaman liwat adalah seperti berikut:

Daripada Ibn Abbas R.Anhuma, Rasulullah SAW bersabda:
لَعَنَ اللَّهُ مَنْ عَمِلَ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ ، لَعَنَ اللَّهُ مَنْ عَمِلَ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ ، لَعَنَ اللَّهُ مَنْ عَمِلَ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ.
Maksudnya: Allah melaknat mereka yang melakukan perbuatan kaum Lut. Allah melaknat mereka yang melakukan perbuatan kaum Lut. Allah melaknat mereka yang melakukan perbuatan kaum Lut - Riwayat al-Nasa’ie (7297)
Hadis ini menunjukkan bahawa pelaku perbuatan liwat dilaknat oleh Allah SWT dan amaran laknat ke atas sesuatu perbuatan menunjukkan kepada haram dan dosa besarnya perbuatan tersebut.

Sama-sama kita doa agar Allah SWT jatuhkan hukuman ke atas individu itu di dunia dan dihumban ke dalam api neraka.



93 comments:

  1. Laknat si peliwat ini! Laknat si peliwat ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang dah kena laknat pun... dua2 pemimpin penyemburit tu tak akan jadi PM sampai bila2.. itu pasti!!

      Delete
    2. KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador memberi jaminan kes video seks sejenis membabitkan seorang menteri dan bekas pemimpin Pemuda PKR tidak akan ditutup, walaupun Peguam Negara Tommy Thomas memutuskan tidak membuat pendakwaan ke atas mana-mana pihak.

      Abdul Hamid berkata, kes berkenaan tidak akan ditutup sehingga pihaknya mempunyai bukti baru yang boleh dikaitkan dengan kes berkenaan.

      “Resolusi rakaman berkenaan tidak cukup jelas. Kes ini tidak ditutup sehinggalah kita boleh dapatkan bukti baru berkaitan perkara ini.

      “Kita tidak bermain politik. Kita ikut aturan yang sudah lama ditetapkan, itu normal. Jadi, jangan terus buat kesimpulan,” katanya di Bukit Aman, hari ini.

      Delete
    3. Adoiiii!!!...lawak2...kejap tutup pas tu bukak balik....apa ke heeee ni....PH dah koyak rabak ...

      Delete
    4. Polis menggunakan duit rakyat utk buat siasatan ntah brapa kos yg terlibat tak taulah senang2 si tommy membakul sampahkan..

      Delete
  2. oittttt...tak payah sibuk dgn kes org...jaga tepi kain orang...kain sendiri carik sana sini...naj8b..zahid...aziz rahim...lenguh jari nak taip...semua sebelah kaki dok penjara sungai buluh dah...hadoiiiii...lawak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau penyokong tegar semburit!

      Delete
    2. Anony 1:04 .... ko ni penyemburit lubang taik laki2 juga ka? Hahahahahha

      Delete
    3. Para pelabur saham mesti faham, para pelabur unit trust mesti faham dah lebih setahun pelaburan mereka masih belum lagi BREAK EVEN. Rugi memanjang! Ekonomi terus merundum!

      Adakah macai2 hancing faham akan perkara ini?

      Delete
    4. Kain PHancing dah terselak nampak keMALUan pun. Hari2 ade je pemimpinnya buat tajuk berita. Berita syemburit, lalok dadah dll.. kikikikiki

      Delete
  3. cikminah tentu sedih bila kes ni dibuka semula... kikikiki.. hadoiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu org pH msti bebas kahhh lwak btul undang2 mngkin betul org ckp polis dn rahsuah xdpt dipisahkan undang2 mlaysia dh jd lawak

      Delete
    2. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
      senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

      Delete
    3. YA, DIA TERKEJUT & HAMPIR KOMA BILA TAU KES NI DIBUKA SEMULA. TERUS TAK DPT KOMEN LAGI. KESIAN CIKMINAH, SI LIBERAL YG SOKONG GENG SEMBURIT!!

      Delete
  4. JANGANLAH KITA MEMILIH PEMIMPIN DARI KALANGAN PARA SEMBURIT, KELAK NEGARA AKAN DAPAT BALA. SEMUA AKAN MERANA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oittt..la ni negara dok merana angkara najib...berbiliion songlap duit rakyat....ada hang kisah dulu...tak yah tunjuk alim..dulu jenuh makan duit haram rasuah najib...

      Delete
    2. oitt anon 104 139. hang baru keluar dari gua mana?

      Delete
    3. Negara bertambah sengsara bila pakar
      luar biasa dipanggil utk memulihkannya.
      Pakar tuh disahkan mad syabu dan mantan
      timbalan gabenur Bank negara sebagai
      bapa pelingkup negara.

      Delete
    4. Dah nampak bala pun skrg ni. Saham merudum jatuh, jual itu jual ini, minyak masih rega lama, rega barang makin naik, gaji ciput, bnyk kena buang kerja, pondok tol masih dok tegak lagi, ekonomi meleset teruk, Vellfire ganti Proton & bermacam macam masalah lagi. Geng semburit semuanya tutup mata demi sedikit dedak... hadoii, malangnya nasib rakyat selepas PRU14..!

      Delete
  5. SHAH ALAM: Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Selangor, Datuk Abdul Rashid Asari, mengesahkan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) parti itu ditahan polis seperti tular menerusi media sosial sejak pagi tadi.
    Beliau berkata, ADUN itu ditahan polis kira-kira jam 1.30 pagi tadi.

    Bagaimanapun, Abdul Rashid yang juga Naib Presiden BERSATU, tidak mahu mengulas lanjut mengenai penahanan itu berikutan kes berkenaan masih dalam siasatan pihak berkuasa.

    Beliau berkata, walaupun ADUN itu tidak menghubunginya, beliau dimaklumkan mengenai perkara itu oleh pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) apabila beliau menghubungi mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian org dengkil trundi mat pet ambik kau Mt pet jd wakil rakyat

      Delete
    2. BN/UMNO pasti menang pada PRK Dengkil ini. Rakyat dah muak dgn gelagat pemimpin PHancing. ITU PASTI!!

      Delete
  6. Bodoh nya. Tak ada kerja lain ke. Kes macm ini pun nak hibuh. Orang dah buat roket dan drone. Kita masih buat meriam buluh dan layang2. Something wrong with them. Too hypersex ke. Go and develop the country lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kena kat pembangkang hilanglah bodo ko tu!!!

      Delete
  7. Influenza A H1N1 atau lebih dikenali sebagai Selesema babi merujuk kepada influenza (demam selesema) yang disebabkan oleh mana-mana virus dalam keluarga Orthomyxoviridae, berasal dari wabak yang menjangkiti populasi babi. Pada babi, wabak ini sejenis penyakit berjangkit yang mengganggu sistem pernafasan babi dan berpunca daripada salah satu jenis virus selesema. Jenis virus ini dikenali sebagai virus influenza babi (swine influenza virus atau SIV). Kesemua jenis SIV yang diketahui dikelaskan sebagai virus influenza A (biasa) atau virus influenza C (jarang).

    Mereka yang bekerja dengan ternakan ayam dan babi terutama mereka yang terdedah secara langsung, berisiko dijangkiti dari haiwan tersebut sekiranya haiwan tersebut membawa jenis yang mampu menjangkiti manusia.

    Adakah wabak yang melanda negara sekarang adalah WABAK SELSEMA BABI?

    Kalau ya elakkan mengunjungi pusat2 membeli belah atau gedung2 DAP kerana DIKUATIRI disana terdapat ramai PEMBAWA2 VIRUS SELSEMA BABI?

    Hati2!!! AWAS SELSEMA BABI MEMBAWA MAUT!

    ReplyDelete
  8. geng semburit kata ini semua salah phone call Najib dan Rosmah..
    kekekeke..

    ReplyDelete
  9. dah tak isu keeee...isu elaun kritikal...kantoi...isu velfire...kantoi...nak ulas bab rasuah puak ph...maha rasuah najib dok tunggu masuk penjara...hadoiii...lawak2


    ReplyDelete
    Replies
    1. x lama lagi keluar kenyataan..TANGKAPAN ITU ADA LAH TULIN..TAPI INDIVIDU TERBABIT X DAPAT DISAH KAN...

      Delete
  10. SATU LAGI KEJUTAN?

    “Diberitakan syarikat pengeluar susu Danone Dumex pagi ini, pekerja mereka mendapat kejutan ‘surprise’. Ingat mereka mendapat bonus untuk Tahun Baharu Cina tetapi meleset kerana rupa-rupanya notis penutupan seluruh hab di Malaysia.

    BETUL2 TALAK ONG?

    Benarkah?

    ReplyDelete
  11. SATU LAGI BERITA BAIK!

    GEORGE TOWN – Menteri Kewayangan Lim Guan Eng berkata, kerajaan terpaksa membuat pertimbangan sebelum memutuskan sama ada ia perlu menaikkan cukai berikutan Malaysia terus menjadi negara yang mencatatkan kutipan cukai paling rendah di dunia berbanding saiz ekonominya.

    NAIK JANGAN TAK NAIK!

    BETUL2 TALAK ONG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suruh dia pi kejar kepala bapak kaum dia yang lari cukai. Tu penyebab cukai sikit. Penyamun kominih lari cukai tapi bising konon dia banayk bayar cukai. Pe ipu dan pembohong puak kominih ni

      Delete
    2. Bila GST diganti SST, makan bergembiralah geng2 para peniaga kaya. Boleh lari dari cukai.. kikikiki.. hadoii lawak2.. negara menuju bengkrap di tangan menteri kewayangan yg tak ada kelulusan!! hadoiii

      Delete
  12. Court Dismisses Deepak’s Suit Against Najib, Four Others!

    Apa sudah jadi dengan GOD FATHER machai2 Pakatan Hancing ni?

    Asik kalah je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaaaa...hari tu hang kata mahkamah dibawah PH tak boleh dipercayai...undang2 rimba..dikawal oleh matdet...tetiba hang percaya la pulak...hadoiii...lawak2

      Delete
    2. Prk lagi..Ayuh...Rakyat Dengkil kasi lingkop ini kali Pakatan Haprak...

      Delete
    3. Ketua armada ambik dadah....adun sampahhh

      Haaaa haaaa haasa haaaaa

      Delete
    4. UMNO/BN pasti menang pada PRK Dengkil ini nanti.. itu pasti!!!

      Delete
  13. Muhammad Zahid berkata dia menerima wang daripada Ikhwan bagi pihak Mohd Isa, 71, dalam sembilan pertemuan antara Julai 2014 dan Disember 2015 di pelbagai lokasi.

    “Sepanjang menerima wang itu, saya tidak pernah mengusik atau mengira wang yang diserahkan Ikhwan. Saya hanya tahu di dalam beg kertas dan beg hitam itu mengandungi wang.

    "Kadang-kadang ada dua tiga kali selepas saya menyerahkan wang kepada Tan Sri Isa, beliau akan menelefon saya dan meminta datang ke biliknya. Selepas saya tiba di biliknya, beliau ada berkata, ‘Nah! Ambil sikit’, Tan Sri Isa beri saya wang kira-kira RM10,000 hingga RM20,000 dan ada ketikanya RM50,000 walaupun saya tidak pernah meminta apa-apa daripada beliau,” katany

    ReplyDelete
  14. Mahkamah hari ini diberitahu, Najib Razak memberi arahan kepada Felda untuk membeli Hotel Merdeka Palace di Kuching, Sarawak selepas Lembaga Pengarah Felda Investment Corporation (FIC) menolak cadangan pembelian hotel Gegasan Abadi Sdn Bhd itu.

    Muhammad Zahid Md Arip, 53, yang merupakan bekas pembantu khas kepada bekas pengerusi Felda, Mohd Isa Samad, antara 2011 hingga 2016, mengesahkan FIC menimbang semula pembelian hotel selepas menerima arahan daripada Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PPBM ( PRIVATE PARTY BERSAMA MARKA ) party yg baru ditubuhkan. Sapa nak join sila daftar dgn ADUN yg kena tangkap tu ������

      Delete
  15. tu kes isa ...mcm cerita p ramlee..40 penyamun...satu untuk hang..10 untuk aku...kalau duit 2.6 billion ..jibon dan mah...nah hang 10 0juta..aku 10 juta...dan hang cai2 sekelian...3 tiga kupang...lawak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lawak pun...

      Delete
    2. Mula2 polis ckp tangkap dia masuk lokap. Kejap2 nafikan ada ditempat kejadian. Dia kata ada di rumah. Lpas tu ckp ada sana pergi mesyuarat. Hahaha kepala buto ni semua babi2 Pee H perangai babi

      Delete
  16. oitttttt cai2 najib...polih dah bagi tau...kalau nak perangkap org..guna kamera atau hp yg canggih sikit..yg mahai2..baru gambaq video jelas...tu la..lain kali bagi si haziq tu upah banyak sikit..boleh beli hp atau kamera yg canggih sikit...ni guna hp dari kedao 2 ringgit...hadoiiiiii...lawak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apo yg ko merepek ni!!!...baru makan pil kuda ke?

      Delete
    2. Huhu PH, penagih dadah pun korang undi jadi pemimpin rakyat. Bengong pengundi PH ni.

      Delete
  17. Tak perlu lah pihak PDRM..membuka semula kes yg tak tahu hujung pangkal ni. Lebih baik tumpukan kes 9 audio jenayah pihak tertinggi...lagi penting pada rakyat..baru rakyat faham selama ini Malaysia diperintah oleh Pemimpin Takut Bini...@ TAKUBIN.luar mahkamah semua Najib tahu..bila dalam mahkamah ...semua tak tahu...lagi NYANYUK DARI ATOK....Hihihikikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo Atok ku tu nyanyuk...patut le U Turn selalu!!!

      Delete
    2. tak tahu hujung pangkal ...Hihihikikikihahahakahkahkah

      Delete
    3. oiiiiitttt... tukang sula mengaku dan
      dapat dikenal pasti pelakunya.
      oiiiiitttt... yg kena sula takut mengaku dan sukar dicam hatta oleh omputih sendiri.Siap buat kenduri tilak
      BALA bagai.Lawak2...agak2le.

      Delete
    4. Semua ada dalam pakatan hancing, kaki ketum, kaki dadah, kaki ganja, kaki semburit, kaki liwat, kaki kencing, kaki penipu, kaki gengster perhimpunan pgayr, kaki…

      Delete
  18. mmmmm....mmmmm...mmmm...kah kah kah...lesa0 2.6 billion duit rakyat....


    ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oittttt....Mula2 nafi, lepas tu masa n tempat yg salah..PH dan hanceng kpd rakyat tanpa berpisah, dadah!...kehkehkeh...lawak2...

      Delete
    2. baguih menteri PH..kalau buat salah..tangkap..tak perlu sembunyi...anak mat sabu ka..adun ka..tak sapa yg lindungi...zaman najib...
      hampas..tukaq semua yg terlibat dlm siasatan...ag..sprm..rakyat dpt bsnding..baguih2

      Delete
    3. Datang untuk berbincang aja....tapi positif dadah.......isssh...isssh...isssh.....kaki kencing yb ni.

      Delete
    4. Duit dh banyak,, kuasa pon dah ada,,pelir pon dok keraih memanjang..tunggu lagi..jom kita enjoyyyyyyyyy..yak yak yeee

      Delete
    5. Siapa langgar undang-undang masuk penjara, kata Dr M

      Delete
    6. Hahahaha confirm tiada pendakwaan di buat..maklumlah geng������

      Delete
  19. Ok kalau pelakun seorang tu kabur dan tak boleh dikenal pasti...Tetapi pelakun seorang tu macam mana...boleh tak dikenal pasti?????Jawap jangan tak jawap koling Tommy!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tommy koling tu cakap...tak nampak samar2 sebab hitam legam macam kulit koling......lawak2...kehkehkeh...

      Delete
    2. Mcm biasa la lepas ni soalsiasat, kemudian hasil serah kat tommy thomas dan umumkan "tiada kes"

      Delete
    3. oittt...hangpa ada bukti audio ka..bideo ka...ala mcm ag dan pengarah sprm zaman najib...kalau ada...pakat2 nak dengar ni...

      Delete
    4. Jgn takut peguam negara tkkn dakwa pemimpin atau adun pakatan Harapan... undang2 rimba mereka yg punya.... Yg Ada kes mahkamah pun bolih Di gugurkn..ini kn Pula baru kena tangkap..esok lusa bebas laa

      Delete
    5. Betul ke Keling2 yang datang ke Tanah Melayu dahulu berasal dari kasta pariah @ pallas?

      Delete
    6. Dimana agaknya sekarang KERANI yang dahulu memuji muja Tommy Thommas yang dikatakan sangat baik dan suka belanja makan?

      Ada yang bertanya KERANI tersebut apa sudah jadi dengan kes Allahyarham Adib yang sehingga kini masih belum terbela?

      Susah sangat ke nak mendakwa pembunuh pelampau2 Hindu yang masih berkeliaran didalam masyarakat?

      Delete
  20. Influenza A H1N1 atau lebih dikenali sebagai Selesema babi merujuk kepada influenza (demam selesema) yang disebabkan oleh mana-mana virus dalam keluarga Orthomyxoviridae, berasal dari wabak yang menjangkiti populasi babi. Pada babi, wabak ini sejenis penyakit berjangkit yang mengganggu sistem pernafasan babi dan berpunca daripada salah satu jenis virus selesema. Jenis virus ini dikenali sebagai virus influenza babi (swine influenza virus atau SIV). Kesemua jenis SIV yang diketahui dikelaskan sebagai virus influenza A (biasa) atau virus influenza C (jarang).

    Mereka yang bekerja dengan ternakan ayam dan babi terutama mereka yang terdedah secara langsung, berisiko dijangkiti dari haiwan tersebut sekiranya haiwan tersebut membawa jenis yang mampu menjangkiti manusia. SIV mampu bermutasi kepada bentuk yang membenarkannya menular dari manusia ke manusia. Jenis yang bertanggungjawab bagi wabak selesema babi 2009 dipercayai telah melalui proses mutasi ini.

    ADALAH LEBIH BAIK PENYAKIT INI DISEBUT SEBAGAI SELSEMA BABI. Ianya dapat meyedarkan orang ramai terutama masyarakat Islam untuk lebih berhati2.

    HATI2 KEPADA SEMUA ORANG ISLAM. KITA SEBENARNYA TIADA KENA MENGENA DAN TERLIBAT LANSUNG DENGAN PENYAKIT BAWAAN BABI INI!!!

    HATI2, SELSEMA BABI MEMBAWA MAUT!

    ReplyDelete
  21. Alasan paling win untuk tahun 2020 :

    “Saya berada di tempat salah pada masa salah, malah saya berada di pihak yang benar," kata Adhif Syan ADUN PPBM.

    hikihikihiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dikatakan sejumlah betina2 juga didapati positif dadah?

      Ini parti apa ada jantan ada betina sama2 STIM?

      Bergitu rendah moral ADUN dan orang2 kuat parti jalang BERSATU?

      Delete
  22. Najib shows off Arab prince’s RM93 billion Indonesia deal! Suatu jumlah yang sangat besar dan dapat create peluang pekerjaan yang sangat banyak buat penganggur2 yang semakin bertambah!

    Sokong Semburit dapat apa? Dapat TAIK BABI!

    DAPAT SELSEMA BABI YANG TELAH PUN MERAGUT NYAWA SEORANG ANAK PEREMPUAN BERUMUR 7 TAHUN YANG BERGITU EAGER MASUK KEDARJAH SATU...

    ReplyDelete
  23. AKTIVITI SEMBURIT OLEH PARA PEMIMPIN ATASAN AKAN MEROSAKKAN ANAK BANGSA & NEGARA.

    ReplyDelete
  24. AKTIVITI SEMBURIT AKAN MENURUNKAN KADAR KELAHIRAN ANAK DI MALAYSIA. LAMA2 RAKYAT TAK BERTAMBAH.

    ReplyDelete
  25. JANGAN PILIH KAKI SEMBURIT UTK JADI PM KITA. JANGAN CARI BALA!!

    ReplyDelete
  26. Elakkan pergi kepusat2 membeli belah yang terdapat ramai pelancung cina, baik pelancung cina tempatan mahupun luar negara kerana dikuati mereka inilah PEMBAWA VIRUS SELSEMA BABI!

    AWAS, SELSEMA BABI MEMBUNUH!!!

    Sampaikan pesanan ini kepada menteri kesihatan supaya mereka TIDAK PANIC MEMBABI BUTA dan TIDAK TIDUR! Tangganilah masalah SELSEMA BABI ini sebelum ianya menjadi EPIDEMIC!

    ReplyDelete
  27. From PARIT to PARIS!

    Tak sangka pula geng2 G25 yang muka mereka macam TEMPOYAK BASI HITAM LEGAM ini sudah mejadi geng2 LIBERAL, disaat2 akhir hayat mereka sebelum melangkah MASUK KELUBANG KUBUR!

    Hebat sangat ke jawatan KSU yang pernah disandang?

    Itu lah sahaja LEGASI mereka, tidak lebih dari TOSAI BASI!

    ReplyDelete
  28. orang cerita pasal semburit .. ada pulak yang sibuk pasal rasuah la .. 1MDB la .. ntah apa2
    kalo nak cerita pasal rasuah boleh ...jom
    siapa nak start dulu…

    but moral of the story for today …. SEMBURIT tak mampu menjana jumlah penduduk MALAYSIA …. fakta !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMBURIT tak mampu menjana jumlah penduduk MALAYSIA …. fakta !!

      ...Salah satu ayat paling win untuk tahun 2020

      Delete
  29. AKTIVITI SEMBURIT SESAMA JANTAN INI AKAN MENYEBABKAN BERTAMBAHNYA BILANGAN ANDARTU DI MALAYSIA & DI DUNIA!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contohnye?....Andartu Tipah Koyak...

      Delete
    2. EH, TAK TAHU LA PULAK YG BELIAU ANDARTU!! BETUL KAH?

      Delete
  30. CEGAH SEMBURIT SEBELUM NEGARA PARAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...setuju....setuju...

      Sokong...sokong...sokong...

      Cadangan ditutup...

      Delete
    2. TERIMA KASIH KERANA BERSETUJU & MENYOKONG!

      HAPUSKAN SEMBURIT DARI MUKA BUMI...

      Delete
  31. SPRM lapor polis, dakwa komplot jatuhkan maruah Latheefa
    mampuih dah hangpa lepaa ni...dulu boleh la hangpa ngadu kat salleh keruak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. awwwww aku takottt..kah kah kah.. penulis media sosial aka media babi ph kasi amarah wooo... kah kah kah..
      kalo ko ade kt depan kasi ludah 3 x, lepas tu lempang 18 kali

      kah kah kah ..

      kecik2 takmo dimamposkan bapak ko.. besar2 jadi barua kerajaan haram semburit mahababie.. puiihhhh jijik betul

      Delete
  32. Hai kawan Nama saya Asep Darjat.
    Saya sangat gembira dan amat berterima kasih kepada Ibu Deborah Avant. Saya hanya mendapat pinjaman saya dan ia cepat dan selamat, anda juga boleh mendapatkannya. E-mel kepadanya jika anda memerlukan pinjaman apa-apa melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: 6281334785906

    ReplyDelete
  33. Selamat siang untuk semua, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  34. Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM120,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  35. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  36. agen365 agen jud! online terpecaya dan teraman di indonesia :)
    WA : +85587781483

    ReplyDelete
  37. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melacca
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu dengan banyak peminjam palsu di internet, saya telah menipu saya hampir menyerah, sehingga saya bertemu seorang rakan yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  38. Ia luar biasa apabila saya fikir semuanya telah selesai dengan saya, nama saya susan garcia, dari phillipine, Mrs. Karina Rolanda datang untuk menyelamatkan saya hidup saya. Saya sangat terhutang budi kepada orang-orang yang saya meminjam dari geng memerangi saya dan kemudian menangkap saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan masa tangguh diberikan kepada saya apabila saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan membuat wang untuk membayar semua hutang yang saya terima jadi saya diberitahu bahawa ada pemberi pinjaman sah secara online jadi saya harus mencari melalui blog yang saya ditipu sebelum tetapi apabila saya menemui SYARIKAT KARINA ROLAND LOAN, Tuhan mengarahkan saya untuk iklannya di blog kerana tarikan saya untuk itu benar-benar satu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu saya memohon dengan penuh semangat selepas beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga dan dalam masa 24 jam saya telah dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi ketika saya bercakap dengan anda sekarang saya boleh jelaskan semua hutang saya dan sekarang saya mempunyai supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya makan atau mengambil pembiayaan, apa jua keputusan saya tidak mempunyai urusan dengan Polis, saya kini wanita yang bebas. Anda ingin mengalami kemerdekaan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu menerusi e-mel syarikat: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +15857083478 Anda tidak boleh membahaskan fakta bahawa dalam kesulitan dunia ini anda memerlukan seseorang untuk membantu anda mengatasi kewangan perolehan dalam hidup dalam satu cara atau lain, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Karina Roland di alamat di atas supaya anda dapat mengatasi kemelesetan kewangan dalam hidup anda. Anda boleh menghubungi saya melalui e-mel berikut: (garciasusan113@gmail.com)) Sentiasa menjadi positif dengan Puan KARINA ROLAND dia akan melihat anda melalui semua cabaran kewangan anda dan kemudian memberikan anda pandangan kewangan dan kebebasan baru untuk mengatasi semua kebimbangan anda.

    ReplyDelete
  39. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete
  40. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.