TRANSLATION

29 July 2020

Kes Mahkamah Najib : Sabar Dan Jangan Gelojoh !

Bermacam-macam cerita yang kita dengar selepas Nazlan Mohd Ghazali Hakim Mahkamah Tinggi membuat keputusan dan menjatuhkan hukuman.


Terdapat beberapa kenyataan Hakim yang telah dipersoalkan.


Apa pun, mereka yang menentang DS Najib Razak akan tepuk tangan. Masterminds politik pula gembira kerana percaturan politik mereka hampir berjaya. Mereka yang sokong dan simpati kepada Najib akan marah dan kecewa. Tetapi kita terpaksa akur dengan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi.

To be fair, Najib Razak masih mempunyai ruang untuk mempertahankan diri beliau di Mahkamah Rayuan dan mungkin juga di Mahkamah Persekutuan yang melibatkan lebih daripada 1 hakim.

Dalam masa yang sama, kita faham dengan keghairahan pemimpin-pemimpin PH yang troll dan seronok dengan keputusan Mahkamah kerana mereka adalah pembangkang.

Yang pelik dan memualkan ialah kenyataan sesetengah pemimpin UMNO yang begitu cepat menjatuhkan hukuman dan mahu Najib Razak diketepikan sejauh yang mungkin daripada parti UMNO.

Sabar dan jangan gelojoh. Hormati dan berilah masa kepada mereka yang sokong dan simpati kepada Najib untuk menghadamkan keputusan Mahkamah kerana kebanyakan daripada mereka itu adalah ahli-ahli parti yang tidak pernah lari daripada tanggungjawab mempertahankan parti UMNO walau pun parti ditimpa musibah PRU14.

Mereka ini juga paling ke depan dan bersuara lantang tatkala beberapa pemimpin tertinggi UMNO menghilangkan diri, zip mulut dan takut berdepan dengan kerajaan PH. Kes juga belum selesai.

Benar bahwa sentimen rakyat adalah fokus utama tapi ahli-ahli parti yang meletakkan mereka di dalam kepimpinan UMNO.

Mahathir yang setiap hari berzikir menyebut nama Najib pun boleh bersabar dan masih belum lagi buat sebarang kenyataan tentang keputusan kes Najib.

p/s : Kita dapat agak sebab Mahathir masih membisu. Jika beliau terlalu cepat komen, nampak sangat pencatur politiknya.





131 comments:

  1. Apa takut. Najib akan bebas sebab dia tak bersalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7x bersalah ada 60 lagi. We all went to school some to uni. So read the judgement lah. Sumpah tak tahu siapa bagi duit tak sumpah makan dan guna duit tu. Shopping sakan. WHEn you are PM of a country should not be taking money from foreigner. DONATION should go to treasury. Kat uni tak belajar ethics ke. Malu Nott uni alumini.

      Delete
    2. Orang pi Nott U. Dia pi Sherwood forest yg dekat Nott belajar dengan Robin Hood.Robbing from the rich giving to poor i.e brim

      Delete
  2. Ada lagi saki baki barua berjiwa Gamba
    abdi.
    Laba yang diperolehi semuanya wang rakyat bukanya milik penyamun tua.

    ReplyDelete
  3. From day one PH berkuasa my tag line is "Kerajaan yg ditegakkan demgan persepsi fitnah jijik tak kekal lama" ... kan dah menjadi alam masa 22 bulan saja

    Keutamaan kami adalah lawan fitnah jijik , pluralisma murtad, syiah dan COMANGO gereja komunis avanglista .. walau miskin berharta akidah jangan di gadai... insyallah tunggu PRU 15 insyallah berlaku perubahan ketara...

    Hanya ini saja yg berharga di sana nanti..

    ReplyDelete
  4. InsyaAllah Najib akan bebas.
    Umno please get rid of H20 and KJ. Gunting dalam lipatan. Tengok muka diaorang pun dah rasa ada bad vibes. Mereka bukan team player.Tak sabar2 diaorang nak jatuhkan Najib.

    ReplyDelete
  5. Aku tetap takkan undi pH PRU 15. Itu pasti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gegak gempita gang pH sahut menyahut tanda kemenangan. Belum tentu kalau PRU diadakan skg, pH boleh menang.DSNR didapati salah oleh makhamah tapi tiada kelebihan kpd pH. Org tetap tidak percaya kpd pH sebagai gomen .

      Delete
  6. Jom berikan sokongan padu dalam PRU kecil Slim nanti, jom MN sama2 rapatkan saf dan berganding bahu!

    ReplyDelete
  7. Hati2 dengan KJ dan pondan Padang Rengas, dua2 ni berfahaman sangat liberal dan sangat merbahaya kepada muafakat MN!

    Sangat bijak dalam menjatuhkan seseorang dan mengangkat musuh2 sebagai kawan!

    ReplyDelete
  8. Gila Betul kesan sumpah laknatnya, Semalam Lafaz Sumpah Hari Ini Sabah Melingkup

    Antara yang hebat dalam perjuangan Datuk Seri Najib bin Abdul Razak adalah perjuangannya tanpa suara nyaring.

    Menulis dengan gigih. Ucapannya yang tenang. Turun kepada rakyat dengan senyum, lambai dan salam-salaman dengan tagline
    "Malu ape bossku" mengerunkan musuh dengan ratiban ini salah najib.. najib.. najib bla..bla..!!

    Ia membantu meredakan ketegangan pada era peralihan kuasa daripada BN kepada PH.

    Tiba-tiba PH jatuh sendiri sebelum baligh. Beruk di hutan tidak kalah dek angin ribut. Tetapi angin sepoi-sepoi bahasa cukup beruk kelepap kebabom jatuh ke sungai.

    Begitu juga bila ada pemimpin berkata, sekarang masa bagi UMNO untuk bergerak ke hadapan, melakukan proses perubahan parti dan berharap UMNO tidak akan diseret dalam kes Najib. Dah kenapa dengan si mamat ni..!

    Pemimpin yang membuat kenyataan ini perlu faham sejak awal lagi kes ini, Najib tidak pernah mahu menyeret UMNO bersamanya, sebab itulah Pergerakan Pemuda UMNO memuji sikap Najib itu.

    Seperkara lagi, PH jangan seronok sangat dengan beranggapan kes Najib ini akan memberi keuntungan politik kepada mereka. Kalau tidak percaya, tunggulah apabila Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) diadakan.

    Cukuplah bertahun-tahun Najib dijadikan modal fitnah jijik untuk mereka meraih sokongan rakyat, sampai ada pemimpin mereka siang malam asyik ingat, ‘Najib, Najib, Najib’ sahaja.

    Cepat nya kesan sumpah laknat dilihat

    "Semalam Sumpah Laknat, Hari Ini Sabah Lingkup...!!


    Saya ulanggg..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian tgk cai2 najib dok meroyan macam orang mati anak..nk tanya...suci sangat ka penyamun tu?

      Delete
  9. Malang tok kadok harapan nak tinggalkan
    Legasi hancur berkecai.
    Asyik nak kenakan orang je.
    Lebih malang lebai(Saint)Malang kononya
    Liberal bagai.
    Hanya mampu bentangkan isu,kaji Dan
    selidik.Rumusanya setuju untuk tidak
    bersetuju secara konsesus.
    Diulang....diulang....diulang

    ReplyDelete
  10. Agree to disagree..very democratic but stupid. Very pretentious and idealistic. Sastera sangat.

    ReplyDelete
  11. Hebat orang Sabah...

    Biasa Raya Haji orang Korban Lembu paling pelik pun Korban Unta..

    tapi orang Sabab menjelang Raya Haji orang Sabah "sembelih korban Shafie Apdal tinggal warisan ajer ler Shafie skg ni kikiki

    ReplyDelete
  12. Kami mau Snap polls kata org besar warisan..Laa pulok? Dulu korang jadi gomen pun dgn membeli Aduns. Skg kena batang hidung sendiri, sabo je lah.

    ReplyDelete
  13. Atuk95 dah buat pun kenyataan, selepas keputusan mahkamah menjatuhkan hukuman. Kenyataan yg meruntun dan mengusik jiwa... Sambil tersedu2...kalah pelakon airmata... Neng Yatimah....
    Puih!

    ReplyDelete
  14. Atuk95 dah buat pun kenyataan, selepas keputusan mahkamah menjatuhkan hukuman. Kenyataan yg meruntun dan mengusik jiwa... Sambil tersedu2...kalah pelakon airmata... Neng Yatimah....
    Puih!

    ReplyDelete
  15. Atuk95 dah buat pun kenyataan, selepas keputusan mahkamah menjatuhkan hukuman. Kenyataan yg meruntun dan mengusik jiwa... Sambil tersedu2...kalah pelakon airmata... Neng Yatimah....
    Puih!

    ReplyDelete
  16. Duit KWAP 4 Billion digelapkan oleh Najib dengan upah 42 Million, masih lagi nak membela Najib penyangak ni??? Gila atau Bodoh??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku marah Rosmah

      Delete
    2. Gila atau bodoh jadi barua DAP?

      Geli ar...

      Delete
    3. Bila ingat babi dan bontot main lap je, eeeee..loya tekak!!

      Delete
  17. Malu apa bosku, biar pun atuk, Tok Ayah Tok kambing Tok katak masukan anda dalam Penjara. Jangan Sedih Kami akan ajaq Tuk Tuk itu semua Dalam PRU 15. Sapa kata akar umbi wajib patuh pabila ahli sendiri di zalimi. Akar Umbi akan bungkuskan Tuk Tuk Semua. Lepas itu kita dakwa pulak Mantan PM KE 7 dan Mantan PM Ke 8. Depa dah bukak laluan kita follow setiap Negeri jatuh MB Exco kita dakwa sampai masuk penjara

    ReplyDelete
  18. Najib sudah lama tak jadi PM dan sudah lama bukan lagi presiden UMNO tapi kenapa pakatan hancing dan KHADAM DAP sangat gerun dengan beliau? Betul2 hancing...

    ReplyDelete
  19. Kerajaan bakal PM dari Sabah bakal tumbang bila2 masa sahaja dari saat ini. Jom semua nikmati HADIAH TERINDAH DIHARI RAYA KORBAN tahun ini...

    ReplyDelete
  20. Sepatutnya dgn perkembangan terkini pakatan hancing terus kuat tapi agak aneh bakal melingkup di Sabah...

    ReplyDelete
  21. Tolong2... sampan warisan dah nak karam...esok diumumkan cuti bagi meraikan sampan karam...

    ReplyDelete
  22. Sabah pun gagal takbir ada hati nak jadi PM.... KELAKO GILO!!!

    ReplyDelete
  23. I'm still NOT going to vote for DAP/ph in GE15.

    22 months of DAP/PH HELL was enough for me. NEVER AGAIN!

    ReplyDelete
  24. Najib sudah lama tak jadi PM dan Presiden UMNO tapi rakyat baik yang muda atau tua, yg bertongkat, berkerusi roda berdiyun2 beri sokongan tanda kasih sayang... Itu ramai yang kagum dan menitiskan air mata...

    ReplyDelete
  25. Kerakaan pkatan hancing dan KHADAM2 DAP dah lama KARAM.... parti cap sampan Sabah sudah bocor teruk menunggu masa sahaja untuk karam... he..he..he.. seronoknya.. hadiah teristimewa dihari raya korban tahun ini!!!

    ReplyDelete
  26. dun sabah bubar...baru anak jantan...kih kih kih

    ReplyDelete
  27. elok juga bubar parlimen...yg penting harapan pengubsi yg pangkah ph pada pru 14 dah tertunai...najib mereput di sungai buluh...pas,umno dan bersatu berebut kawasan majoriti melayu....kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa..mic dan mca juga berebut kawasan majoriti melayu.
      .keh keh keh mcm tanjung piai johor...kah kah lah

      Delete
    2. Korang pH kasi walkover je kawasan pengundi Melayu. Kahkahkah..

      Delete
    3. ph????kah kah kah

      Delete
    4. Dlm BN dan MN elok2 je bincang ..kan..kan..jgn jadi mcm pHcing sampai terlepas genggan gomen sebab agree to disagree sampai mampus! kahkahkah..

      Delete
    5. Pakatan Hancing dah roboh pun. Kalau PRU diadakan, gerenti calon Melayu mereka tewas & hilang deposit termasuk Atok Fosil Dinasor Tua Renta Nyanyok Dimensia.. kikikikiki.. ♫ ♪

      Delete
  28. Baru dok pasang angan2 tau2 dah lingkup
    KERAjaan negeri.
    Badi dari atok dan boboi.
    Minggu depan bersila kat parlimen.

    ReplyDelete
  29. sabah ohhh sabah

    on ke tak on nih...!! kikikiki

    dooniaa ohhh dooniaaa

    jangan lupa... who is behind the scene


    "Atok The Legend"



    kikikikiki...

    ReplyDelete
  30. Anjing kalau dah biasa makan taik, jika tidak dimakan, mencium ada juga.
    Inilah UMNO yang sebenarnya, walaupun dah diheret kemahkamah dan disabitkan kesalahan, masih dok berpegang bahawa makan rasuah dan pecah amanah masih tidak bersalah.
    Sebab itu, presiden UMNO cuba mengugut PN supaya gunakan pengaruh politik untuk gugurkan tuduhan kpd presiden UMNO.
    Yang paling bodoh, siap bertakbir ketika memberi sokongan kepada pemimpin mereka. Ada juga pemimpin mereka siap bergambar seolah-olah sangat alim macam Islam membenarkan mereka untuk pecah amanah. Dulu hanya jual bangsa tapi sekarang sudah mula jual agama utk kepentingan si lahnat ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Hancing dah roboh pun. Kalau PRU diadakan, gerenti calon Melayu mereka tewas & hilang deposit termasuk Atok Fosil Dinasor Tua Renta Nyanyok Dimensia.. kikikikiki.. ♫ ♪

      Delete
  31. UMNO dulu, kini dan selama-lamanya.
    Bekas presiden criminal, presiden kini pun criminal, selama-lamanya presiden Umno dari kalangan criminal sebab tiang parti sentiasa berjuang untuk duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajaran Atok Matdey!

      Delete
    2. Ini mesti nak ikut Presiden Pkr bekas criminal. Tak lama lagi akan ada bakal2 criminal drp Dap pula. Tiang parti mereka berjuang utk duit juga ke?

      Delete
    3. Atok95 kau pun kriminal gak selama 22 tahun, kan? Kikikikiki

      Delete
  32. dlm D4Pigs lagi ramai criminal

    ReplyDelete
  33. Presiden UMNO tak puashati, PN tak campurtangan kes pecah amanah Najib. Kalau terus macam ni, kes Zahid pun akan terima nasib yang sama. Punya buruk perangai UMNO ni, dahlah makan duit rasuah. Bila dihadapkan ke mahkamah, tak pula nak kata tak makan rasuah, tapi lebih kepada duit rasuah yang dimakan tu telah digunakan untuk tujuan amal. Bodoh nak mampus, kalau nak di ajar pun, masih buat-buat bodoh. Depa ni tak kan lah sebodoh tu, tapi masih sanggup bersubahat dengan pemimpin yang sebenarnya penjenayah. Kalau rakyat marheen, makan rasuah rm50 dah jadi isu besar, tapi puak haramjadah ni telan duit negara berjuta-juta, masih ada yang nak membackup separuh nyawa. Ada yang bergelar Dr, tapi otak letak kat lutut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajaran Atok Matdey!

      Delete
    2. kih kih kih..kah kah kah...mana tau kot2 yg ada pangkal dr pun ada tempias duit berjuta2...kalau tak mcm tu ...bodohla dok pertahan puak yg akan merengkok di sungai buluh..keh keh keh

      Delete
    3. Mana boleh campurtangan wak? Terkejut aku dia keluar statement mcm tu! Kalau dah buat salah, tanggung la sendiri. Takkan nak semua ahli parti terheret sama. Malu aku sebagai ahli UMNO.

      Delete
  34. Aku ni ahli UMNO seumur hidup tetapi yg salah jgn lah kita beremosi pertahankan. Tetapi jgn lah pula kita bersorak kerana org lain ditimpa musibah. Yg baik jadi tauladan. Yg tak elok jadi sempadan.

    ReplyDelete
  35. Giler sumpah laknat kali ni...

    Dua hari lepas sumpah laknat, snap election Sabah onn ke tak onn...!! Macam tak Onn jer Melingkup Sabah



    Atok the legend onn ke tak onn snap kat Sabah , kan bakal PM atok kan dari Sabah..



    kikikikki...

    ReplyDelete
  36. as salam ustaz..kalau pi buat haji..buat korban guna duit derma raja arab...sah atau tidak...
    ps..duit derma arab adalah duit kwap yg najib songlap..tunggu masa masuk sungai buluh....kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ikut ajaran Imam Atok Kerala...tak sah!
      Hanya anak cucu LGBT dan cium peluk anjing je sah!
      HAHAHAHAHAHA

      Delete
  37. Hairan aku manusia yg berhasad dengki dan sakir hati terhadap Bangsa Melayu Islam UMNO/PAS.
    Punya la pot pet pot pet menghina pemimpin2 bangsa sendiri ( kalau betul Melayu dan bukan kapir DAP menyamar Melayu)
    Takde sekali pun nak komen pasal pemimpin2 kapir DAP dan kes2 mereka yg digugurkan oleh AG PH yg dilantik oleh Kerajaan PH.

    Di sini sembang hebat kononnya nak membanteras rasuah, perompak, etc etc tapi yg nampak hanya menghina dan mencaci pemimpin2 Melayu. Perasuah dan Perompak kapir laknat DAP tak disentuh. Perompak terbesar DUNIA atok pun takde disentuh.

    Kesimpulan, tak perlu sembang ribut mcm ko ni nak membela hak rakyat bagai. Hakikatnya ko hanya penjilat DAPIGS yg bertujuan nak menghasut, menghina dan memfitnah Melayu UMNO/PAS....seperti yg disaran oleh DAPIGS.

    Aku ingat lagi dulu punya la pot pet pot pet kata Anwar akan jadi PM.

    Last2, Allah yg Maha Kuasa tak Izinkan. Sama mcm PHancing 22 bulan...sendiri tumbang. Allahuakbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah jadi buta akal sangat. Pemimpin tu bukanlah pemimpin melayu dan islam kalau amanah yang diberikan tidak dilaksanakan. Malah secara terang-terangan melakukan pecah amanah berbillion ringgit duit KWAP. Kalau masih nak mengaku dialah pemimpin kita, maksudnya kau sendiri menghina bangsa melayu dan agama islam. Bangsa Melayu bukan mengajar kita untuk pecah amanah dan agama Islam juga tidak mengajar kita begitu. Biarlah kita hidup susah tetapi untuk melakukan pecah amanah demi untuk hidup senang di dunia tak pernah diajar oleh emak bapak kita atau agama kita. Insaflah sikit. Sebenarnya pemikiran begini yang menyebabkan mudahnya pemimpin dari DAP untuk berkuasa sebab nilai murni bangsa dan agama tidak diamalkan oleh orang yang kita lantik sebagai pemimpin.

      Delete
    2. rasuah...pecah amanah..songlap duit rakyat dah jadi budaya dan darah daging puak2 ni...habih ayaq lioq je bagi nasihat...

      Delete
  38. penyamun kata perompak akan di terajang keluar dari umno jika didapati bersalah mencuri duit....keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terajang sekali balaci yang masih dok pertahan penyamun dan perompak dalam UMNO ni. Dah sebat berbillion duit KWAP pun, masih ada yang kata mahkamah tak adil. Apasal tak duduk sekali dengan safee bela najib dalam kandang. Banggang tahap apa pun tak faham juga.

      Delete
  39. Pada sesiapa yang masih kata Najib tidak pecah amanah berbillion duit KWAP, silalah ganti Safee jadi peguambela Najib di mahkamah rayuan nanti. Kalau terbukti Najib tu penyamun dan perompak, tempatnya yang paling layak adalah Penjara Sungai Buloh bukan dalam UMNO.

    ReplyDelete
  40. Penyamun terowong Dan sang bedal patutkah diangkat pemimpin?
    Nak urus negeri pun terkial-kial.
    Haruskah diberi peranan diperingkat
    negara? mcm penyamun tua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ishhh....Penyamun terowong jgn sebut. Itu idola tahap dewa2 dan tohkong bagi balachi dan barua2 dapigs!

      Hidup tohkong PENYAMUN TEROWONG!

      kahkahkahkah

      Delete
    2. Kebodohan tiada batasan. Bila disabit seorang itu penyamun, tidak kurang penyamunnya dengan menyebut orang lain juga penyamun. Kalau betul orang lain pun penyamun, bawa sajalah ke mahkamah. Kalau sabit, orang tersebut juga tidak layak jadi pemimpin. Susah sangat ke nak faham atau buat-buat tak faham untuk menyedapkan hati sendiri sebab sendiri pun dah kongsi sekali duit rompakan tersebut.

      Delete
    3. maap no..baru balik dari obersea..mahkamah mana dok bicara penyamun terowong dan sukusakat atok...di obersea..berita penyamun 1 mdb dok tunggu sungai buluh tersebar merata negara..keh keh keh

      Delete
    4. Hebat sungguh tahap kebodohan. Dah confirm penyamun pun masih dok cari salah orang lagi. Kalau penyamun tak kisah sapa pun, humban sajalah. dok backup buat apa. Tak kisah parti manapun. Awat bingai sangat? Buat macamana pun, dedak tak akan datang melayang lagi.

      Delete
  41. Kan dah cakap...PENYAMUN TEROWONG jangan sebut....kan barua dapigs dah marah. So obvious, barua dapigs.

    kahkahkahkah

    ReplyDelete
  42. PRU15 kita ada 2 pilihan. Dalam "bahasa mudah"

    1) Undi gabungan diketuai oleh DAPIGS

    2) Undi gabungan TANPA DAPIGS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3)undi gabungan tanpa geng sungai buluh dah dap...kih kih kih

      Delete
  43. Kes banglo mampu milik dibuang tomato
    penyek.
    Kes RCI Skandal BNM belum dituduh lagi
    dimahkamah,fail tersalah letak dalam 6
    kotak.
    Pengganas LTTE bebas merdeka.

    ReplyDelete
  44. KENAPA WAKANDA MUJAHIT WAJIB DI TENDANG PRU 15 NANTI

    Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) sebagai medan terbaik memilih calon berwibawa tidak salah rakyat memilih individu bukan dari parti yang disukai asalkan bukan pendokong Pluralisma Murtad, Syiah, Liberal, COMANGO dan LGBT

    Antara Mujahit dengan Tabung Haji, umpama beruk dapat bunga. Terlalu banyak penipuan dan keraguan transaksi jual beli yang dilakukan oleh Mujahid dan Lembaga Pengarah TH melibatkan kerugian beratus juta kepada TH.

    Sebelum PH menang, TH dituduh dan diadakan kempen mengeluarkan wang simpanan TH. Yang pelik ketua kempennya tidak pulak mengeluarkan wangnya dari TH. Tidak sedikit rakyat yang tertipu waktu itu.

    1... Mujahid dan kjaan PH menjual segala macam perabot2, katil, meja, kerusi, dapur milik keempat-empat Hotel yg dimiliki oleh Tabung Haji sebelum ini melalui UJSB, syarikat milik MOF di bawah Lim Guan Eng, kepada pihak luar hanya dengan harga RM10,000 (SEPULUH RIBU SAHAJA).

    2... Mujahid dan kjaan PH telah dan masih GAGAL AUDIT dan mengemukakan serta membentangkan Penyata Kewangan Tahunan Tabung Haji yang telah diaudit oleh Jabatan Audit Negara, kepada Parlimen untuk tahun 2018 dan 2019... hal ini TIDAK PERNAH berlaku ketika era kjaan BN mentadbir dulu, dan ianya jelas telah melanggar Akta Tabung Haji...Macamana hibah diberi sedangkan lapuran audit belum dibentangkan.

    3... Mujahid dan kjaan PH telah membelanjakan wang milik Tabung Haji lebih dari RM10 juta hanya untuk mendapatkan khidmat juruaudit luar, tetapi sehingga kini masih GAGAL KEMUKA LAPURAN AUDIT yang dibuat termasuk Penyata Kewangan Tahunan. Lembaga Pengarah TH telah bersetuju untuk menjual Bumi Suria Ventures Sdn Bhd dan Maju Warisan Mas Sdn Bhd yang memiliki 6,514 hektar ladang kepada Tamaco Plantation Sdn Bhd yang dimiliki oleh bukan Bumiputera. Fakta ini menjawab persoalan kenapa ada syarikat sanggup membeli ladang THP, harganya murah potensi keuntungannya tinggi.

    Ahli Lembaga Pengarah Tamaco yang membeli tanah THP ini ialah Lim Sing Hua, Lim Chun Leng, Lim Wai Foong, Lim Chun Hsiung dan Lee Ban Loong.

    4... TH terpaksa menjual semula tanah tersebut memandangkan PERSEPSI JAHAT ini sudah mula memberi kesan kpd sentimen di kalangan pendeposit... TH beli dari 1MDB pada harga sekitar RM120 juta dan jual hanya dalam 2-3 tahun sahaja kpd pihak ketiga dengan harga melebihi RM400 juta... hari ini, tanah tersebut sudah melambung melebihi RM1 billion.

    Rafizi, penyanyi tersohor dan pemimpin PKR juga pernah menghasut keluarkan duit dari tabung haji akibat persepsi FITNAH JIJIK.

    5... Tabung Haji juga mempunyai beberapa anak syarikat yang terlibat dalam sektor perladangan kelapa sawit... antaranya anak syarikat Tabung Haji Plantation (THP) yang mempunyai ladang seluas lebih 100 000 ekar di Sabah dan Sarawak... malangnya, di bawah Mujahid dan kjaan PH, mereka telah bertindak menjual lebih dari 70 000 ekar tanah tersebut yg menyamai keluasan Singapura kepada pihak lain, dan ianya syarikat milik KAUM CINA.

    Jual tanah TH Plantation pada Syarikat Tomaco (Company milik Cina) 1 hektar (bukan 1 ekar) harga RM4500.00

    Pada tahun 2018, aset berkenaan di nilai oleh jurunilai bebas CH William pada nilai RM280 juta. Ianya telah dinilai semula oleh JPPH pada nilai RM224 juta pada April 2020.

    TH Plantation kemudiannya meminta supaya nilainya dikurangkan lagi kepada RM198 juta, hingga akhirnya aset tersebut ditawarkan kepada Tamaco pada harga RM170 juta sahaja.

    Tamaco membeli kedua-dua syarikat tersebut dengan aset dan LUPUS HUTANG. Tamaco juga tidak perlu menanggung hutang yang ditanggung oleh kedua-dua syarikat itu.

    Harga THP di Bintulu dan Sibu tersebut sangat murah. Lebih 6,514 hektar adalah bersama 16,100 ekar. Jualan dengan harga RM170 juta bermaksud harganya lebih kurang RM10,600 seekar atau 24 sen sekaki persegi. 24 sen sekali persegi sangat murah!.

    6... Untuk selesaikan kemelut tanpa dendam kesumat berpanjangan isu Tabung Haji ini, hanya ada satu jalan... tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Di Raja (RCI). Tangkap pengkhianat dan simen..

    ReplyDelete
  45. sambung

    7... Ingatan juga pada pengundi PN , MN, pengundi atas pagar dan pengundi PAS/UMNO setiap kawasan DUN dan Parlimen

    Senarai calon yang di PRU 15 untuk diberi perhatian serius demi bangsa dan agama.

    1. Ampang (Local Council Election)
    2. Temerloh (Liberal)
    3. Port Dickson (Pluralisma Agama/LGBT)
    4. Kajang (Wakil Pluralist)
    5. Matang Pauh (Wakil Pluralist)
    6. PARIT BUNTAR (Barua DAP/Syiah)
    7. Kote Raja/Mat Sabu (Barua DAP/Syiah)
    8. Jerlun (Liberal/COMANGO gereja)
    9. Muar (Liberal/LGBT)
    10. Shah Alam (Barua DAP/ Liberal)
    11. Sepang(Barua DAP/Liberal)
    12. Ahli UMNO/semua PKR support liberal (sudah dikenalpasti)
    13. Langkawi (Itupun kalu sempat kikiki..!!!)

    Inilah calon PRU15 yang patut 'disimen' terus dari politik Malaysia..!!

    Sudah tiba masa minda rakyat sebagai pengundi berubah ke arah yang lebih matang dan bukan sebagai pengundi Pak Turut yang lurus bendul. Pemimpin gunting dlm lipatan dari UMNO yg sudah dikenalpasti mampu merobek Mufakat Nasional.

    Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) sebagai medan terbaik memilih calon wibawa bukan parti lagi yang disukai asalkan bukan pendokong Pluralisma Murtad, Syiah, Liberal, COMANGO dan LGBT

    Calon yang patut disimen PRU15 mungkin ditambah lagi mengikut perkembangan politik semasa menuju ke arah MALAYSIA BERSIH.

    ReplyDelete
  46. Parti mana pun tak kisah, yang penting bukan penyamun dan perasuah. Penyamun dan perasuah ini yang melingkupkan negara. Yang sanggup merompak duit kumpulan wang pencen memang patut dipancung saja.
    UMNO akan lebih baik tanpa puak penyamun ni. Jangan lupa PRU14, kita hampir tidak mampu membuka mulut sebab penyamun ni memang sedang bermaharajalela dalam UMNO. Harapnya PRU15, kita boleh berjuang dengan lebih tenang dan berhemah. Najib dan Zahid sudah patutnya disimpan di muzium. Najis mereka sudah tidak mampu dicuci lagi. Dah tak sanggup nak mendukung biawak hidup ni.

    ReplyDelete
  47. Pertuduhan masih berjalan rayuan masih belum diperdengarkan... jholo nik faisal masih bebas selempas memenupulasi wang ke dalam accountSRC dann 1MDB... pelik IGP masih blur pasal dua orang ini.. elok letak jawatan si bedul tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oittt...tak payah belit la...mahkamah tinggi dah pastikan najib masuk penjara..kalau org biasa makan rasuah dan songlap duit...dok dlm dah..rayu mahkamah rayuan kunun...mahkamah dunia pun tak lepas...mahkamah akhirat lagi la....

      Delete
    2. Bior lah dia nak rayu. Yang kau marah sgt apehal? Itu hak dia.

      Delete
  48. Samdool tu boleh cakap jolok ada kat
    Macau.Selepas dinafikan diam menikus.
    Tak dapat nak bayangkan bila waran
    tangkap keatas Puaka trowong,pasti tak
    jumpa.
    Papan tanda projek trowong pun Belum
    terpacak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila la samdool itu nak pencen? Gantikan dgn Ketua Polis Johor Dato Ayob Khan. Bior menggigil teloq LTTE dan seangkatan dengannya.

      Delete
  49. PRU14 Umno kalah sebab satu dunia tahu, Najib penyamun dan perasuah. Kalau bukan sebab perasuah tersohor tu, tak mungkin BN boleh tumbang. Kalau masih ada niat nak jadikan UMNO ni tetap relevan, move on dan lupakan saja perasuah ni. UMNO sepatutnya terima keputusan mahkamah Malaysia dengan hati yang terbuka, kalau tak tak payahlah bertanding dlm PRU kat Malaysia. Sebelum mahkamah buat keputusan pun rakyat Malaysia dah tolak Najib sebab kes ni sangat terang dan jelas. Rakyat tak perlu jadi hakim tapi kuasa mengundi tetap ada pada rakyat. Bukan mereka menghukum Najib, tapi kalau ada PM yang lebih sayangkan bini dari sayangkan negara. Baiklah rakyat pilih pemimpin lain yang boleh memajukan negara. UMNO eloklah perbetulkan parti dari sibuk mempertahankan Najib ni. Buatlah macamana pun Nasi dah jadi bubur. Rakyat tidak membenci UMNO tapi lebih kepada pemimpin yang korup. Itu saja, susah sangat ke nak perbetulkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid Hamidi sepatutnya lepaskan jawatan Presiden UMNO. Skg ni mcm UMNO yg dibicarakan pula , bukan individu yg berbuat salah.

      Delete
  50. Nasihat 20 sen dari aku pada PH. Bersatu boleh cari kerusi lain... awas pengacau daun..!!

    Bring it on.!

    Kerusi-kerusi Parlimen PH yang akan masuk ke longkang jika Parlimen dibubarkan Oktober 2020 ini atau yang mana lebih dulu :

    1. Kangar
    PH = 20,909
    BN + PAS = 23,771

    2. Jerlun
    PH = 18,695
    BN + PAS = 25,242

    3. Kubang Pasu
    PH = 29,984
    BN + PAS = 30,350

    4. Pokok Sena
    PH = 28,959
    BN + PAS = 41,791

    5. Kuala Kedah
    PH = 36,624
    *lBN + PAS = 36,624

    6. Merbok
    PH = 30,902
    BN + PAS = 40,448

    7. Sungai Petani
    PH = 45,532
    BN + PAS = 46,723

    8. Padang Serai
    PH = 31,724
    BN + PAS = 38,360

    9. Kulim Bandar Baharu
    PH = 23,159
    BN + PAS = 31,184

    10. Parit Buntar
    PH = 16,753
    BN + PAS = 25,967

    11. Tambun
    PH = 38,661
    BN + PAS = 48,289

    12. Lumut
    PH = 21,955
    BN + PAS = 31,690

    13. Tanjung Malim
    PH = 24672
    BN + PAS = 29,625

    14. Raub
    PH = 20,659
    BN + PAS = 25,366

    15. Indera Mahkota
    PH = 28,578
    BN + PAS = 35,143

    16. Kuantan
    PH = 22,807
    BN + PAS = 28,363

    17. Temerloh
    PH = 23,998
    BN + PAS = 36,828

    18. Bentong
    PH = 25,716
    BN + PAS = 29,390

    19. Sungai Besar
    PH = 17,350
    BN + PAS = 23,856

    20. Hulu Selangor
    PH = 40,783
    BN + PAS = 44,012

    21. Kuala Selangor
    PH = 29,842
    BN + PAS = 29,879

    22. Kapar
    PH = 47,731
    BN + PAS = 57,837

    23. Kuala Langat
    PH = 43,239
    BN + PAS = 44,858

    24. Titiwangsa
    PH = 23,840
    BN + PAS = 26,546

    25. Kuala Pilah
    PH = 18,045
    BN + PAS = 22,192

    26. Tampin
    PH = 22,435
    BN + PAS = 26,031

    27. Tangga Batu
    PH = 32,420
    BN + PAS = 36,722

    28. Sri Gading
    PH = 21,511
    BN + PAS = 22,771

    29. Tanjung Piai
    PH = 21,255
    BN + PAS = 23,693

    30. Putatan
    PH = 14,106
    BN + PAS = 14,201

    Jika dicampur jumlah kerusi

    BN 79 + PAS 18 + 30 = 127 Kerusi Parlimen
    Kalau + GPS 19 + Bersatu 18 = 164

    APABILA PAS + UMNO = PH TUMBANG !!

    ReplyDelete
  51. sambung

    7... Ingatan juga pada pengundi PN , MN, pengundi atas pagar dan pengundi PAS/UMNO setiap kawasan DUN dan Parlimen

    Senarai calon yang di PRU 15 untuk diberi perhatian serius demi bangsa dan agama.

    1. Ampang (Local Council Election)
    2. Temerloh (Liberal)
    3. Port Dickson (Pluralisma Agama/LGBT)
    4. Kajang (Wakil Pluralist)
    5. Matang Pauh (Wakil Pluralist)
    6. PARIT BUNTAR (Barua DAP/Syiah)
    7. Kote Raja/Mat Sabu (Barua DAP/Syiah)
    8. Jerlun (Liberal/COMANGO gereja)
    9. Muar (Liberal/LGBT)
    10. Shah Alam (Barua DAP/ Liberal)
    11. Sepang(Barua DAP/Liberal)
    12. Ahli UMNO/semua PKR support liberal (sudah dikenalpasti)
    13. Langkawi (Itupun kalu sempat kikiki..!!!)

    Inilah calon PRU15 yang patut 'disimen' terus dari politik Malaysia..!!

    Sudah tiba masa minda rakyat sebagai pengundi berubah ke arah yang lebih matang dan bukan sebagai pengundi Pak Turut yang lurus bendul. Pemimpin gunting dlm lipatan dari UMNO yg sudah dikenalpasti mampu merobek Mufakat Nasional.

    Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) sebagai medan terbaik memilih calon wibawa bukan parti lagi yang disukai asalkan bukan pendokong Pluralisma Murtad, Syiah, Liberal, COMANGO dan LGBT

    Calon yang patut disimen PRU15 mungkin ditambah lagi mengikut perkembangan politik semasa menuju ke arah MALAYSIA BERSIH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerusi2 gang sungai buluh juga...kah kah kah

      Delete
    2. Sentiasa ada pengganti. Org pilih parti weh bukan calon .

      Delete
  52. PRU15 Aku pilih gabungan yg TIDAK diketuai oleh DAP parti biadap dan kurang ajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpijaklah di bumi yang nyata, Undi ko seorang tak ada maknanya pun. Bersihkan parti UMNO dulu, barulah majoriti akan memilih UMNO balik. Selagi dok mendokong biawak hidup seperti Najib dan Zahid, berangan sajalah untuk mendapat sokongan majoriti.

      Delete
  53. Aku pulak, jika ada parti khadam Dap, iaitu PAn, awal2 tolak tepi.Bukan boleh harap. Entah2 bnyk lagi harta org Islam akan dilelong jika kembali berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik DAP tu ada juga kebodohannya. Rasis sangat. Cuba fikir kalau DAP ni cerdik sikit tak tunjukkan rasis mereka cepat sangat. UMNO dah lama berkubur. Jadi belajarlah dari kesilapan PRU14 dulu. Hapuskan semua perasuah dan perompak dalam UMNO. Mungkin tidak berlaku apa yang terjadi pada PRU14 lagi. Teruskan perjuangan UMNO dan hapuskan rasuah dalam parti. Tak ada salahnya ambik buka baru yang bersih dari amalan rasuah, tak perlu dok bela sangat Najib dan Zahid ni. PRU15 mungkin tak lama lagi, ambil yang jernih buang yang keruh.

      Delete
    2. Najib terbaik! UMNO kuat kini kerana beliau. FB nya makin di like & di follow walaupun dia dah dijatuhkan hukuman oleh mahkamah. Lain2 pemimpin UMNO hampeh je. Penakut & longlai!

      Delete
  54. Mungkin Pekan akan kosong kan kerusi tapi no hal sebab anak nya pasti mengisi kekosongan yg ditinggalkan sementara oleh bossku
    klu tokong boleh amik anak , anak menantu, kapal sink boleh amik gobin sink, brother bole amik anak isteri , atok bole angkut boboi... maka anak Bossku bole ganti sementara di Pekan


    sooo whattt...!!??

    ReplyDelete
  55. Jho lho I Malaysia sukar ditangkap.
    Jho lho II Indonesia pula tertangkap
    kat sini.
    Atok dan gone end taknak komen ke?
    Betulke Ada bau2 ketiak ngan atok dan
    gone end?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik kan Joe Chan diberi pas pekerja padehal dia on wanted list Interpol. Mesti pihak Imigresen dah buat semakan. Tetapi mesti ADA campurtangan org2 politik/ gomen pH kerana pas pekerja di keluarkan pada 2019. Kasihan, pihak Imigresen juga yang dapat nama buruk.

      Apa HABUAN yang diperolehi oleh sponsors Joe Chan? SPRM tak mau siasat ke????

      Delete
  56. Tahniah PKR tidak letak calon di PRK Tg Malim... biarkan atok Bersatu Blackout yg bertanding..

    Sebab nya mudah... atok dah berulang kali nak tubuh kononnya parti baru dan di ulang ulang beratus kali sepaya walaun hadam.. sebenarnya atok nak tubuh parti baru tu hanyalah dummies saja... tujuan sebanarnya nak hijack UMNO dan Mufakat Nasional dalam Pakatan Nasional.

    Bila PKR tidak meletakkan calon nya maka apakah atok akan bertanding di Tg Malim nnti guna Parti Baru atau tidak yang diulang ulangnya beratus kali itu..

    Ini bukan sembarangn lidah bercabang tauuu...!!!

    Nnpk brother makin cerdik sikit nak kenakan atok kau tu balik semola...kikiki


    Hahahha tepokkkkk...!!

    ReplyDelete
  57. Kalau Mahyuddin memain kan UMNO dlm isu bossku dan yg lainnya bentang belanjawan negara nanti harap 4 atau 5 orang tak hadir kan diri di dewan parlimen atas alasan alasan yang munasabah..

    kau main umno , umno main balik lahhh

    ReplyDelete
  58. Selagi belum diputuskan dimahkamah rayuan status jiboi adalah penjenayah..atas sebab menyamun secara ilmiah.
    Oleh itu sbg generasi muda umno harus biang orang jahat mcm ni dlm umno utk kita maju kedepan tanpa ada pengaruh troll boskur.
    Umno perlulan perubahan. Hidup umno!

    ReplyDelete
  59. Mufakat Nasional sudah mencukupi tanpa Bersatu pengacau daun dan mereka terkenal dengan pecah belah orang Melayu 22 tahun sudah kenal siapa petualang sebenar benarnya..

    UMNO kena tunjuk muka jangan digunakan atau dibuli Bersatu walau PM dari Bersatu... kemungkinan atok dibelakang tabir masih munasabah utk diperkirakan



    UMNO kena tunjuk berani la skett klu jgn goyang telo udah ler yeopp...!! klu goyang telor abis la nakkk...!! bab main telor nih kegemaran big brother kitee yeop ooii..!! silap ari bulan jadi kes niaya ler nnti

    ReplyDelete
  60. Walaupun aku tak sokong penjenayah, aku rasa menitik noktahkan DSNR sebagai penjenayah adalah terlalu awal.

    Jahat ada mcm2 jenis jahat dlm dunia ni. Sejahat jahat DSNR ramai yang sayang dan ingat jasanya kpd rakyat.

    Semasa UMNO hampir karam dan tenggelam setelah kalau kalah PRU 14, siapa lagi bukan DSNR yang memberi harapan agar jangan putus asa untuk mempertahankan UMNO? Jgn jadi seperti kacang lupakan kulit.

    A person is not 100% good or bad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah...dunia pun tak lepas...akhirat lagi la...bab dosa dlm agama jgn dok permain...

      Delete
    2. Yang terima dedak saja boleh bersubahat dengan penjenayah. Ramai lagi muka baru boleh pimpin parti dari membiarkan penjenayah mencalar imej umno yang tak pernah dihina sedemikian rupa. Wal hal kebanyakan ahli dan pemimpin Umno tak buat salah apa pun tambah nak pecah amanah semata-mata nak bagi dedak kepada ahli UMNO.

      Delete
  61. Bersubahat dan bersimpati atas nasib seseorang itu tak sama. Berdosa ke kita jika tak sanggup bersorak sorai atas aib org lain???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bersalah sepatutnya menerima hukuman mengikut undang-undang. Tiada yang bersorak atau suka bila hukuman dijatuhkan kepada seseorang. Lebih tidak adil untuk menghukum parti UMNO diatas kesalahan yang dilakukan oleh individu yang mengenepikan undang-undang, kononnya bukan untuk kepentingan individu. Kenapa parti perlu menjadi mangsa sedangkan hanya beberapa kerat dari ahli parti yang melakukannya. Majoriti ahli parti tidak melakukan apa-apa kesalahan. Lebih bermasalah kalau ada ahli parti yang menghalang hukuman kepada individu yang bersalah. Kita perlu menghormati undang-undang, jangan sampai kita menafikan undang-undang semata-mata untuk membela seseorang individu sehingga kita sanggup mengorbankan parti sendiri. Parti wujud sebelum individu tersebut wujud lagi dan parti perlu diteruskan dengan individu baru dan mematuhi semua undang-undang negara. Sekiranya, parti gagal mematuhi undang-undang, parti tersebut tidak layak untuk menjadi kerajaan.

      Delete
  62. Awas katak2 kat Sabah.Akan dihukum sebab
    memusnahkan agenda legasi.
    Katak2 UMNO terlepas demi menyelamatkan
    legasi.
    Dasar hewan politik 2 alam.

    ReplyDelete
  63. Elok tumpukan pada Mufakat Nasional ajer... Bersatu ada bau bau burit semburit, libral, COMANGO gereja dan LGBT.

    Sejarah 22 tahun 22 bulan dah cukup rakyat menilai siapa petualang ini. Walau pun tanpa kelibat nya proksi kroni dan baruanya dalam Bersatu masih ada dan berkuasa.

    Cukup Mufakat Nasional penentu Kerajaan AbaTa Negara..

    Rakyat dah fed up, meluat, muak rasa bosan dengan fossil fossil celaka politik purba tak sedar diri ini..


    Rakyat sudah Bosan Fed Up dan naik bosan Meluat...!!!

    ReplyDelete
  64. ISU KAFIR MENGKAFIR DAH LAMA DITUTUP, HANYA WALAUN SUKA UNGKIT PEPATAH MELAYU ADA PESAN BARANG YANG LEPAS JANGAN DIKENANG..!!

    kikikiki.. walaun bodohh

    Orang bodoh akan sentiasa kenang benda yang lepas... sahabat nabi pun pernah buat benda syirik dan dosa besar tapi nabi pesan "broo look forward, only idiot people always look backward..!!"

    Muafakat Nasional tutup isu kafir: Subky
    24 September 2019 KOTA BHARU –

    Pas melihat Muafakat Nasional yang terjalin dengan UMNO sebagai satu hikmah kerana berjaya menutup isu kafir-mengkafir antara kedua-dua parti itu sebelum ini.

    Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia kali ke 74 pada 25 – 27 Julai 2006 berkenaan gerakan pemikiran liberal yang mengandungi fahaman-fahaman menyeleweng termasuk konsep pluralisme yang disenaraikan sebagai salah satu doktrin yang sesat lagi menyesatkan

    Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb...

    Benda dah berlalu taubat lah banyak banyak dan pada sahabat broo look forward.!! come on broo look forward...life must go on and always repent broo..!!

    Pengerusi Veteran Pas, Subky Latif berkata, sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), Pas pernah menafikan akan menyertai UMNO, namun tidak pernah menolak kemungkinan akan bekerjasama dengan parti itu.

    “Apa yang Pas nafi dulu ialah (dakwaan) kata Pas mahu masuk UMNO. Bukannya menafikan untuk muafakat. Sekarang ini, keadaan berbeza. Apa yang paling gembira ialah isu kafir-mengkafir ini sudah tamat.

    “Sekarang ini kita bukan duduk ‘bersatu’ tapi kita duduk ‘berdua’. Duduk bersama. Dua-dua ada. Itulah yang kita katakan ta’awun,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Walaun tetap akan mencari Celah mana dan masa bila isu kafir ini boleh di batuapi kan ..!!

    Formula Turun Barang = BMF

    ReplyDelete
  65. Kita pengeluar kedua terbesar buah kelapa sawit dunia dan komiditi ini amat penting kepada ekonomi negara. Sudah tentu kita anggap sawit adalah anugerah tuhan kepada negara kita dan kpd dunia. Takkan nak claim buah zaitun , atau buah persik pula kan? Tak gitu nyonya kok? Itu semua kita takder tanam maa atau mau jual ...hahaha

    ReplyDelete
  66. Melampau betul hewan politik hari ini.
    Makan...berhenti sebelum kenyang.
    Ada rumah nak tidur lokap.
    Gunalah istilah offset bukanya...
    Siap isap vape dalam...ini bukan tempat
    lepak.

    ReplyDelete
  67. DOLU2 TOKONG LEPAS MEREKA BERGUMBIRA
    ARI NI KELEPAP JATUH TAK LEPAS DIRI
    ACARA GULING2 JLNRAYA BILA NAK MULA
    KIKI RCI TH PULA BILA NAK ON NIH..!?

    kikikiki...

    ReplyDelete
  68. Anak tokong kata bapak dia kena aniaya. Makhamah cakap laa..beri statement mcm2 pun x guna maa. Tunjuk la bukti bpk hang kena naya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik kotor atau bpk kau buat keja kotor?

      Delete
  69. GILER SUNGGUH PENANGAN SUMPAH LAKNAT
    BARU SEMINGGU LAFAZ TOKONG KENA HAMBAT
    MINGGU NI GAK SABAH TAK JADI PRN HANATT..!!
    LEPAS NI RCI FOREX ATOK PULA MENDAPAT


    KIKIKIKIKI...


    JANGAN MEMAIN DNG SUMPAH LAKNAT
    ORANG DIZALIMI SUMPAH TIADA HIJAB
    BARU SEMINGGU MEMACAM BALA PH DAPAT
    TEPOKK POP CORN SUPE RING KITA HADAP


    KIKIKI.. APA LAGI BALA NAK SMPI YERR..

    ReplyDelete
  70. Laki kena tahan,bini dan gf pun turut
    terkena badi.
    Kes banglo mampu milik dibuka semula.
    Tomato penyek dimana KO?
    Jangan kes separuh jalan digugurkan.
    RCI TH menyusul...wakanda apa khabar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bini dan amoi biz partners. got offset or not?

      Delete
  71. Atok Tua patut namakan parti barunya, 'Parti Deddykasi'.. maka akan berduyunlah rakyat mengisi borang utk join parti beliau itu... kikiki ♫ ♪

    ReplyDelete
  72. kah kah kah ikut susunan fail
    1.najib src..sungai buluh
    2.najib 1mdb...
    3.rosmah solar sarawak..
    4.ku nan
    5.ajih rahim masters...kih kih kih
    6.isa felda
    7.bung laki bini
    8.guang eng laki bini
    kah kah kah...itu kalu ada duit terima..tukaq tangan...boleh jadi gang sungai buluh

    ReplyDelete
  73. mana kes anak2 dr m....keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baik kau..mana tau mulut kau masin pula?

      Delete
    2. Jual beli pakai gigi ke ?

      Delete
  74. Aku nak tenguk betul ke 70% ahli Bersatu akan keluar parti dan ikut atok.

    ReplyDelete
  75. Cikminah@puakarimba mana nak cari form
    nak join parti birthday atok?
    Jangan sapa2 nak kutuk boboi and atok
    nanti kena penumbuk mamupeja.
    Got 10% offset ke?

    ReplyDelete
  76. Lebih2 pulak peja..senyap sudah lah. Bykan awak tu pembelot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Talam lapis mamupeja

      Delete
    2. Mamupeja boleh patah tangan sebab nak menumbuk beribu ribu orang. Penumbuk orang lain mamupeja tak masuk kira? Cakap mcm samseng kampung dusun. Awak tu MB..

      Delete
  77. WALAUN UNTA JER YANG TERGILA GILA
    GILA KAN SANG FITNAH PUAKA PURBA
    DEMI ANAK CUCU KRONI MASIH BAHAYA
    WALAUN DOAKAN LAH 120 PANJANGKAN USIANYA

    KIKIKIKI..

    PARTI BARU ATOK TUBUH NAJIB JUGAK DISEBUT
    ANAK BERANAK PEGANG JAWATAN BERSATU BLACKOUT
    KIKI LANTOK LA ATOK ASAL JANGAN BERSERABUT
    APA NAK BUAT WALAUN SUMA ATOK TETAP ATOKK..!!


    KIKIKI... WALAUN KATA NNTI MESIA X SELAMAT PLAK

    ReplyDelete
  78. Semangat atok, teruskan tubuh parti baru
    selepas kena tendang hingga atok "kick
    the bucket" Yang mana dulu.

    ReplyDelete
  79. Time Covid 19 melanda Kedah semula, guna je nama Parti Sivagangga. Org cepat ingat tapi mcm nak beri flying kick gitu.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.