Monday, June 25, 2018

Khairy, Zahid Atau Ku Li : Faktor Yang Akan Menentukan Pemenang Jawatan Presiden UMNO

30 Jun 2018 bakal menyaksikan satu lagi perubahan di dalam politik negara.


Hanya tinggal beberapa hari lagi dan dalam tempoh yang singkat ini, semua perwakilan UMNO yang hadir semasa mesyuarat tahunan bahagian diminta membuat satu keputusan yang sangat penting.

Jika tersalah pilih barisan kepimpinan tertinggi parti, UMNO akan tetap menjadi blok pembangkang pada PRU15 dan pilihanraya umum yng seterusnya.

Jika pilihannya betul, parti UMNO akan menjadi pilihan rakyat untuk mentadbir negara sekali lagi.

Sudah tentu semua ahli UMNO dan 3,794,827 (32%) orang yang mengundi BN/UMNO pada PRU14 mahu perwakilan UMNO memilih dengan tepat. Begitu juga dengan pengundi-pengundi yang sebelum ini mengundi PH tetapi kini sedar pilihan mereka itu hanya indah khabar dari rupa dan berjanji palsu.

Maka, bagaimanakah caranya supaya kita tidak tersilap pilih dan tidak menyesal di kemudian hari? Apakah kriteria-kritea dan bahan rujukan kita?

Dan jika sudah ada pilihan di dalam hati, apakah calon itu benar-benar yang terbaik dan akan dapat memimpin parti atau kita sekadar menyokong dengan membuta tuli?

Baiklah ...... saya akan perjelaskan.

Saya akan mengundi pada 30 Jun ini untuk memilih Presiden UMNO dan jawatan-jawatan lain dalam UMNO pusat.

Di dalam proses pemilihan parti yang paling demokratik di negara ini, perwakilan UMNO tidak mampu dikawal oleh mana-mana pihak. Cakap lain tapi undi belum tentu sama seperti yang dicakapkan.

Yang pasti, undi adalah rahsia dan kita berhak memilih sesiapa sahaja. Mungkin ada senarai cai dan terpulanglah sama ada mahu diikut atau tidak. Tiada siapa yang boleh paksa.

Tetapi jika kita mahu buat homework dahulu sebelum membuat keputusan pada 30 Jun nanti, saya ada beberapa perkara untuk diambil kira.

Yang menarik tentang pemilihan Presiden UMNO kali ini ialah perbezaan umur ketiga-tiga calon.

Khairy Jamaluddin berumur 42 tahun, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berumur 65 tahun dan Tengku Razaleigh Hamzah berumur 81 tahun.

Perbezaan umur yang ketara ini berkemungkinan besar turut mewujudkan 3 blok undi daripada 3 generasi ahli UMNO yang berlainan umur.

3 blok utama ini berlaku kerana masing-masing lebih terdedah kepada perkembangan politik pemimpin yang sebaya dengan mereka.

Perwakilan UMNO golongan muda mungkin lebih selesa memilih Khairy, Zahid Hamidi pula dengan golongan umur di peringkat bahagian dan cawangan. Manakala Tengku Razaleigh dengan golongan veteran UMNO.

Kita juga dapat melihat pemfokusan cara berkempen yang berbeza di antara calon-calon. Ada yang lebih kepada penampilan di ruang-ruang media. Ada yang direct terus kepada kepimpinan akar umbi melalui perjumpaan peringkat negeri dan ada yang melalui forum-forum yang disusun oleh penyokong-penyokong.

Yang rasmi ialah perjumpaan calon-calon dengan wakil-wakil UMNO bahagian dan cawangan yang disusun oleh UMNO negeri-negeri.

Tetapi sebenarnya, ada satu lagi blok undi yang turut memainkan peranan yang amat penting di dalam pemilihan kepimpinan tertinggi parti.

Mereka adalah perwakilan UMNO yang tidak terikat dengan kecenderungan norma seperti 3 blok yang dinyatakan.

Mereka memilih berdasarkan 2 faktor yang berlawanan spektrum tetapi sebenarnya, menjuruskan kepada satu perkara yang sama iaitu perubahan dalam parti.

2 faktor itu ialah sama ada mahukan perubahan yang radikal atau pun telah berpuas hati kerana perubahan pucuk kepimpinan parti telah pun berlaku.

Blok undi ini adalah undi tambahan yang akan menjadi faktor penentu kepada kemenangan seseorang calon Presiden UMNO.

Dan apa juga faktor yang dipilih, corak kepimpinan yang dibawa akan pasti berbeza.

Jika tepat pilihan perwakilan UMNO, masa depan parti akan lebih cerah atau sebaliknya.

Kita juga perlu tahu bahawa sesiapa yang menerajui parti UMNO akan menjadi sasaran utama parti lawan.

Kisah silam akan digali dan persepsi akan direkacipta untuk menjatuhkan maruah beliau dan imej UMNO. Jika banyak isunya, maka lebih banyak masa yang digunakan untuk menepis segala dakwaan dan fitnah sehinggakan tiada masa untuk parti itu sendiri.

Seperkara lagi yang merisaukan ialah kelancaran mesyuarat UMNO bahagian, proses pengiraan undi di peringkat bahagian dan pusat pada 30 Jun ini.

Janganlah ada 'tangan-tangan ghaib' atau pensabotaj yang akan menganggu atau melambatkan proses mengundi dan keputusan akhir pemilihan!

Harap tidak ada drama-drama murahan yang berlaku atau sengaja dilakonkan untuk memburukkan imej parti.


p/s: Saya akan menulis tentang calon-calon Presiden UMNO di artikel seterusnya.

238 comments:

  1. Hidup Zahid Hamidi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah....ko baru keluar gua ka?! La ni semua sokong Ku Li la!

      Delete
    2. Yes hidup Ku Li..!!!

      Sokong zahid hamidi.. ibarat sokong najib.. sokongan membawa rebah..!!

      Delete
    3. KJ juga yg terbaik!

      Delete
    4. Yang tiba2 sokong ku li amat pelik

      org muda langsung tak kenal Ku li..
      tiba2 nak jawatan presiden terus muncuk mcm lagak hero tamil..

      puihh.. geng madey..

      bahaya!

      tolak Ku Li

      Delete
    5. KJ = Skandal Tingkat 4
      Zahid = najib, tak intelek & samseng pegang dagu cina..
      Semua ni habiskan bajet negara bukan buat modal, jagoh kampong shj. bukan bertaraf global


      Ku Li= pengasas petronas, chairman world bank, Pernas, mara bank bumi dll. Pemimpin global. Google, background youtube Ku Li Petronas..Beliau dipinggrikan oleh Madey mcm Anwar. Madey menang 43 undi presiden menipu & cawangan hantu.

      Madey buat BLACXKOUT & pecat peguam negara. Halang Ku Li masuk UMNO setelah didaftar semula..Madey kuata pencadang buat undi bonus untuk kekal presiden.
      sebab tu beliau buat S46.


      Delete
    6. Mahu perubahan yg radikal & utk kebaikan parti - undi KJ!

      Delete
    7. Undi zahid hamidi.. tiada perubahan! Terlingkup umno selamanya dlm kandang pembangkang!

      Undi KJ ibarat lebih mengundang umno ke arah liberal.. kerana itu KJ pernah mengeluarkan kenyataan utk membuka keahlian umno kpd kaum lain.. sedangkan tertubuh nya umno demi islam, melayu dan negara..!!

      Undi Ku Li akan membawa nafas dan harapan baru dalam mendapatkan semula sokongan rakyat demi mempertahan dan mendaulatkan islam, melayu dan negara..!!

      Undi untuk Ku Li..!!

      Delete
    8. apa jasa KJ kepada eknomi negara selain banyak buat wayang, Youtube &

      skandal demi skandal.?

      Tak lama lagi Skandal RM 100 juta KBS bakal dibongkar..masuk Jel? KJ tak tau ka?
      Minggu ni Kabinet Madey akan ada KBS ..mcm Gobin tangkap FINAS pun dah di sisat..

      pilih calon yg boleh membina ekonomi bertaraf global..

      Delete
    9. ku li tu sezaman mahdey kutty... zaman org umno kejar jawatan utk dapat habuan.... ingat bmf abd jalil yg mati kena bunuh... ni le zaman ku li jadi menteri kewangan... ku li begaduh dengan mahdey.. sampai umno diharamkan... org yg kuat ego... tak terima kekalahan dan sanggup musnahkan umno jika dia tak menang... org dah tua... utk ape nak jadi ketua untuk sepenggal.. utk puaskan hati dapat jugak jadi president..
      najib telah difitnah... segala kekuatan cybertropper ph difokuskan utk fitnah najib... jika kita tolak zahid hamidi seolah kita telah mengakui segala fitnah yg dibuat selama ini.. semasa najib perlukan seorang supporter.. zahid kedepan setiakawan... inilah ciri utama dalam seorang ketua... bukan masa senang aje nak bersama...kj telah gagal.. dia bukan org yg sanggup bediri tegoh menghadapi segala cabaran.. mudah goyah.. tapi masih diperlukan.. jika zahid menang... lantik le kj jadi ahli mt... ku li tu bior aje pencen...

      Delete
    10. Citer lapok diulang kali..

      Citer sekarang zahid hamidi tak layak menerajui umno..!

      KJ pulak terlalu liberal..!

      Maka,Ku Li adalah pilihan terbaik utk memulihkan imej umno demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
    11. Mahu perubahan yg radikal & utk kebaikan bersama sertai Bersatu....payah payah buat pemilihan buat apa sikit hari lagi Umno akan diharamkan juge....kahkahkahkah...........

      Delete
    12. musuh org melayu, pemimpin melayu sendiri, bukan bangsa lain, bagi jawatan 60 tahun, masih merempat di tanah sendiri, ada pun pi jual kat cina merah, sapa punya kerja ini, asal ada jawatan, pangkat habuan semua settle, asyik perbodoh melayu pagi sampai kiamat...sedarlah bani.melayu...yang jual.melayu yang pecah melayu yang rompak melayu melayu UMNO dulu, kini dan selamanya...

      Delete
  2. Aku rasa kj boleh mng dlm perebutan nii..kj ada pengalaman dlm politik wang dn dia akn gunakn utk tewaskn ku li..rekod kj sebagaii menteri begitu berangsangkn..duit 100 juta yg hilang pun dia xtau..doc ada tawaran menarik utk doc pertimbangkn..jom sertai ph..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. perli baik punya..

      Nak umno memenangi hati rakyat.. maka pilih lah Ku Li..

      Jika nak umno selama2 nya jd pembangkang.. pilih lah Zahid Hamidi..

      Jika nak umno jd liberal.. dan mungkin keanggotaan dibuka kpd bukan melayu.. pilih lah KJ..

      Pilihan di tangan anda..!!

      Ku Li PILIHAN TERBAIK!!

      Delete
    2. Teddy.

      Tawaran la konon. Ko main jauh2 la!!

      Delete
    3. teddy manoff..aku sokong hang...janji geng kita..si mata sepet memerintah..kita buleh tidoq lena dh..anak cucu cicit kita akan selamat...

      Delete
  3. Paling aku menyampah dgn kj bila dia kesal tak tegur najib lps kalah pru14 lalu..sedangkn waktu tuu dia yg paling rapat dgn najib..kj mmg ada potensi tapii dia tk guna dgn betul sewaktu jadii menteri dulu..kj nii selebriti dlm politik..mengapa tidak teruskn jadii pelakon lps pru lalu..kj ada bakat berlakon..πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…

    ReplyDelete
    Replies
    1. zaman Madey agak2 kj geng tingkat 4 dicampak ke mana? Tedbabi ko diam lebih bagus dr ko posting banyak2..sebab menampakkan ko barua musuh

      dah makan babi banyak..elok gi samak lidah mulut ko tu ted

      Delete
    2. Yup betul tu ted..

      Umno ni dah rosak teruk.. dapat pulak penyokong cybertrooper yg tahu menyokong sampai rebah.. hahaha!!!

      Utk umno berubah dan memenangi hati rakyat.. Ku Li yg terbaik berbanding zahid hamidi dan kj..!!!

      Delete
    3. woi tedbabi.. apa hal ko sibuk2 UMNO nak rebah ke nak berlari ke?

      Kalau sibuk semacam tu maksudnye ade 'kepentingan'

      sah2 kalau puji ted lepas ti tiba2 babi mengaku umno masuk komen kempen org itu ini.. sah2 le macai mahababi..
      just ignore.. org yg mereka sokong itulah wajib ditolak

      Delete
    4. Hahaha..

      Dah lah suka mencarut.. isi kosong..!

      Ko tak layak sokong umno..!!

      PH pun tak perlukan sokongan orang macam ko..!!

      Sokongan sampai rebah.. perghhh takde satu parti pun perlukan ko..!

      Hehehe..

      Delete
    5. Tiba2 pulak proksi sokong ku li.. kain buruk..
      masa UMNO dilanda fitnah di asak kiri kanan MANA KULI si KAIN BURUK TUA??

      tiba2 mase nak jawatan.. si kain buruk ini muncul..

      siap beretorik.. semalam kemain ckap.. "semua calon yang saya sokong telah menang.."

      bile pulak ko sokong mereka.. tibe2 je ambil kredit..?? sbb dia perwakilan pilih dia..konon se aliran dengan geng yang menang semalam?


      ini politik tua renta ala amdey lahnat..

      org2 mcm ni awal2 kena kutil hiris buang awal2.. bahaya dan bila2 masa boleh buka pintu UMNO pada syaitan2 luar masuk.. terutama mahadey laknatullah!


      Hidup Zahid Hamidi!

      nyah pengkhianat!

      Delete
    6. kes Zahid TUMBUK muka orang tu mcm mana pulak..

      Delete
    7. Kain buruk lebih baik dari kain bersalut najis...!!!

      Hapuskan gejala najis di dalam umno..!

      Pulihkan umno demi islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    8. Kain buruk bersalut najis yang dicuci kelam kabut.. sebab nak jual murah..kah..kah..

      laku ke?

      Delete
    9. hahahaha..rata tempat si TEDDY MAN OFF timbulll..dia ni lahir tahun kulat beracunn..

      Delete
  4. Kalau yang kutuk Zahid tu kuat dan banyak tanda itulahyang ditakuti musuh UMNO. Macai2 barua macam ted kita lihat kemana mereka..

    Insya Allah Zahid Hamidi yang terbaik.

    Dia mengenali DS Najib yang mana PH sekarang sedang menjilat satu persatu kerja buat DS Najib.

    Kalau pilih Ku Li ibarat mengundurkan semula KAPAL UMNO ke zaman 1987 dulu.

    Ku Li dikatakan 'clean' sebab dia tidak berada di atas. Jika dia berada di atas rasanya bermacam najis akan terpalit.

    Ku Li tak relevan lagi dengan zaman ini. Dia pasif tak membantu jentera UMNO sekian puluh tahun.. tiba2 muncuk semata2 mahuka jawatan Presiden..

    orang macam ini bahaya. Malah tak mustahil dia akan buka pintu untuk Mahathir Laknatullah atau Boboi Bahlol tu masuk UMNO semula.


    Jangan benarkan lagi kitol menguasai UMNO. KJ.. biawak muda.. biar je la.. team dia dah kalah teruk dalam PEMUDA.. bye2..suruh dia masuk parti babi-mamak bersatu.. situ paling sesuai untuk dia aturkan Program ZUMBA-TON


    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid hamidi terbaik..??!!

      Hahaha.. mmg layak umno terkubur..!! Di pru lalu si zahid hamidi dan najib yg mengetuai pru lalu bagi parti umno.. hasil nya..???!! Bungkus..!! Ini pun tak boleh faham ker..???

      PH takut ngan zahid hamidi..???

      Hahaha.. Lawak..!!!

      Jom undi Ku Li demi pembaharuan baru dlm umno.. demi memenangi hati rakyat, Ku Li terbaik..!!

      Delete
    2. woi tedbabi.. apa hal ko sibuk2 UMNO nak rebah ke nak berlari ke?

      Kalau sibuk semacam tu maksudnye ade 'kepentingan'

      memang rancangan membungkiskan Najib dan Zahid tanpa sebab syarak dirancang oleh musuh -> Mahadey Mahataik..

      ini yg org UMNO kena paham.. muslihat Madey. Dia dah azam.. NAJIB mesti djatuhkan dari DALAM

      sah2 kalau puji ted lepas ti tiba2 babi mengaku umno masuk komen kempen org itu ini.. sah2 le macai mahababi..
      just ignore.. org yg mereka sokong itulah wajib ditolak

      Delete
    3. Hahaha.. oh patut lah gaya penulisan teruk teramat sangat.. rupa2 nya ko ni takut pasal najib..

      Setia bebenor utk sokong najib..!

      Ker kesetiaan berbayar..?? #Tanya jer..

      #vote for Ku Li

      Delete

    4. Hahaha .. oh patut lah gaya penulisan teruk teramat sangat.. rupanya ko ni takut Madey.. sebab itu benci sangat pada Najib.. fobia mcm anjing dihyambat kayu..


      Setia bebenor utk sokong Madey..!?? pura2 sookng Ku Li sebab mereka sama je.. sama2 pernah HANCURKAN UMNO! demi gila kuasa..ahli jadi mangsa

      siapa bodoh sejarah boleh leh kikt tedbabi..

      #vote4zahid
      #saynotoparasite

      Delete
    5. Ku Li hancurkan umno..???!!

      Hahaha.. Analisis dangkal..!

      Najib dan zahid hamidi yg kepalai umno @ bn di pru lalu.. Ku Li disalahkan...??!!!

      Hahaha.. analisis membawa rebah..!!

      Huhuhu.. sokongan kau hny sesuai utk najib sahaja tdk utk umno..!

      Dan semestinya PH juga tdk memerlukan sokongan seperti kau..!!

      Umno harus dipulihkan..! Dan calon yg sesuai adalah Ku Li..!!

      #vote for Ku Li

      Delete
  5. Ku Li pun terhegeh2 semalam menyatakan konon 'semua yang dia sokong' telah menang dalam PEMUDA.. wow ini spesis mamak madey lahnat jugak ke..

    sedangkan kita tahu latar belakang ku li.

    team PEMUDA yang meang semalam adalah team sebenar aspirasi terbaik untuk memulihkan UMNO kembali ke UMNO asal.

    Jika pilih KJ.. UMNO akan jadi lingkup dgn lgbt siti kassim geng liberal copy cat PKR.. zumba bodoh akan jadi aktiviti wajib dalam ceremony UMNO..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah pemuda memilih asyraf wajdi dusuki.. semoga berubah nye corak kepimpinan pemuda ke arah lebih melayu dan islam berbanding kepimpinan sebelum ini..!!

      Ku Li pula calon presiden umno yg terbaik berbanding zahid hamidi dan kj..!!

      Vote for Ku Li..!!

      Delete
    2. Ku Li dah kaya sebelum masuk UMNO.

      Bangunan UMNO hari ini ada atas sumbangan tanah Ku Li.

      Datok beliau mewujudkan bank pertama melayu sekitaer tahun 1880..

      pergi ke kelantan..

      yg lain2 tu tahu makan shj

      Delete
  6. Umno utk semua kaum..apa kata veteran parti..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kenyang makan babi ke tgh hari tadi ted?

      apehal ko sibuk sgt pasal umno?

      parti bungetaik boboi dah nak bubar ke?

      Delete
    2. Ted berkata waras.. walaupun berada di luar umno..!!

      Yg ko pulak hny kuarkan kenyataan yg meruntuhkan umno walaupun berada di dlm umno..!!

      Sokong Ku Li utk kerusi presiden umno..!!

      Demi perubahan yg baik dan memenangi hati rakyat.. Ku Li adlh pilihan terbaik berbanding zahid hamidi dan kj..!!

      Delete
    3. scandal bmf... tu zaman ku li jadi menteri kewangan... rumah pun macam whitehouse.. behasrat utk jadi presiden cuma 1 penggal.. utk ape... utk puaskan hati konon dapat jugak jadi presiden umno... ingat lah umno diharamkankan oleh ku li lawan mahdey kutty... sorang penipu.. sorang ego tak mahu kalah... senang cakap tua renta.. dok tepi diam-diam aje le... sape yg masih nak sokong ku li dorang menerima mahdey sebagai pm... aku jugak antara 120000 perwakilan... tak aku terima org tua renta bepolitik utk zaman mencabar ni... ku li tumpukan pada akhirat... jangan ikut mahdey munafik tak ingat mati tu...

      Delete
    4. Orang tua berilmu dan diterima rakyat lebih baik dari org muda yg tidak berkaliber dan liberal..!!

      Teruja utk lihat rombakan dan pembaharuan di dlm umno demi islam, melayu dan negara..!

      Ku Li adalah calon terbaik utk menerajui umno ke arah tersebut berbanding zahid hamidi dan KJ..!!

      Undi utk Ku Li

      Delete

  7. Team PEMUDA, WANITA dan PUTERI yang menang semalam adalah yang terbaik. Jangan gandingkan team muda bersih ini dengan gandingan yang salah.

    KJ, lidah cabang liberal. tak sesuai duduk dalam UMNO. Jauh sekali jadi presiden. Ku Li, org tua.. org tua yang baik dia duduk dengan sopan jadi penasihat. bukan gila kuasa macam Madey


    Madey takut dengan Zahid.. dia panggil Zahid jumpa dia.. lepas tu buat publisiti..supaya menjatuhkan moral ahli UMNO

    Sedangkan Zahid orang yang tegas. dia yang lantang menyatakan Madey ni bukan melayu tapi KUTTY.


    Kita tak nak lagi UMNO dikuasai musang berbulu ayam atau berkulit babi seperti yang ditinggalkan Madey 2003.

    UMNO perlu pemimpin yang tegas. Pemimpin yang lembut walaupun bijak (DS Najib) hanya menjadi 'LAUK' pada musuh.


    Ku Li kereta buruk yang layak jadi penasihat tak rasmi.. atok2 ni elok duduk di kerusi..minum kopi sekali dua berilah nasihat pada anak cucu camne nak dapat hasil sawit getah yang lumayan..bukan pergi ke kebun lagi dah sibuk nak menyangkul mengutip membaja bagai..

    paham le kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid Hamidi tegas..???!

      Dia memang nampak tegas di permulaan tetapi di penghujung nya berakhir seperti tiada pendirian..! Pendek kata seperti TIN KOSONG!!

      Dan zahid hamidi tidak cool..! Terlalu beremosi dgn suara yg suka menekan2 dan menjerit2 ketika berhujah..!

      Tiada ketokohan langsung utk menjadi Ketua Negara..!!

      Ku Li adalah pilihan terbaik berbanding zahid hamidi dan KJ..!

      Delete
    2. Ku Li kereta buruk..
      entah2 nak tekan internet pun meraba2..

      itu ko yang cipta tuduhan pada Zahid sebab ko macai parasit.

      Ko tak nampak ke yang menang semalam team mana?


      Sokong Ku Li ibarat sokong madey.

      Sokong KJ ibarat sokong Nuor Ketom..

      kah...kah..kah babi kat luor menggeluport pasal 'umno' dan 'rebah'.. agak pelik kan...


      Delete
    3. Kereta buruk..???!!

      Kereta buruk lebih baik dari kereta rosak..!!!

      Zahid hamidi dan najib telah membawa kehancuran dan kerosakan kpd umno..!!

      KJ terlalu liberal..!

      Maka, Ku Li pilihan terbaik..!!


      Delete
    4. Ku Li kain buruk


      masa perti dilanda musibah mana dia?

      kereta rosak.. ialah madey lahnat

      Zahid ialah kereta kebal

      cuma dia belum diberi amanah

      Sah2 ko proksi mahdey..sebab ko tuduh Najib bawak kerosakan

      Awal2 lagi syaitan mcm ni kena di halau keluar

      Patutle ko beria sgt nak sokong Ku Li..

      agenda mahadeytaik rupanya..

      jgn risau lah..

      Ku Li kain buruk boleh balik Gua Musang pelok org asli

      jangn amik tahu pasal negara..

      baru 20 hari lagak amik tahu pasal umno

      mana dia pakcik ku li oii 30 tahun pakcik jadi kain buruk???

      Delete
    5. Kain buruk lebih baik dari kain bersalut najis...!!!

      Hapuskan gejala najis di dalam umno..!

      Pulihkan umno demi islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
  8. Kita terlalu sibuk pasal ku li dan kj..sehingga lupa tentang zahid hamidi@komedi..siapa tau tiba2 zahid buat kejutan..sumpah setianya utk taat bersama najib jadii sandaran..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kenyang makan babi ke tgh hari tadi ted?

      apehal ko sibuk sgt pasal umno?

      parti bungetaik boboi dah nak bubar ke? mahataik nk mausk umno ke nuar dulu yang dapat?

      Delete
    2. Harap2 tak lah ted..

      Sokong zahid hamidi.. sokongan membawa rebah..!!

      Delete
    3. Sokong Ku Li ibarat sokong madey.



      Sokong KJ ibarat sokong Nuor Ketom..




      kah...kah..kah babi kat luor menggeluport pasal 'umno' dan 'rebah'.. agak pelik kan...

      Delete
    4. Kepimpinan zahid hamidi dan najib ditentang rakyat..!!

      Buktinya pd pru lalu dimana BN habis di tolak rakyat..!!

      Tetapi rakyat masih menaruh hati pada umno demi kedaulatan islam, melayu dan negara..!

      Maka, Ku Li adalah pilihan terbaik..!!

      Delete
    5. Bodoh.. rakyat tolak BN sebab fitnah Madey dan DAP

      Kalau inilah seruan kau memamg sah ko adalah proksi madey lahanat

      dlm umno tiada siapa yang salahkan Najib mcm ko

      kalau yg terang2 salahkan Najib org itu parasit

      rakyat klepala bapak pilih parti setan memerintah.. apa betul kah rakyat skrg ?

      kalau rakyat tolak benda baik.. pilih benda buruk..apakah kita juga mesti ubah jadi buruk semata 2untuk ikut nafsu rakyat??

      bodoh..ko mmg parasit!

      tolak Ku Li tolak KJ

      semoga DS Zahid Menang. selangkah sahaja lagi


      Delete
    6. Hahaha.. Analisis yg ko ckp tu najib cakap..!!!

      Analisis dangkal..!!

      So sokongan kau hanya sesuai utk najib sahaja..!!

      Tidak layak utk sokong umno..!

      PH juga tidak memerlukan sokongan seperti kau..!!

      Sokongan membawa rebah..!! Hahaha..!!

      Umno perlu di pulihkan..!

      Dan Ku Li calon sesuai utk melaksanakannya..!

      Umno perlu bangkit demi islam, melayu dan negara..!

      Vote for Ku Li..!!

      Delete
  9. paling penting jangan benarkan walau seekor pun proksi mahadey mahataik masuk semula dalam umno.

    parasit celaka ini lah punca UMNO kalah teruk. Bukan najib punca kalah tapi parasit yg konon sama2 melaguka fitnah pakatan haprak di dalam UMNO sebelum pru14 dulu..


    ayat2 "kita sayangkan umno..tapi kita takmahu najib.." adalah ayat2 iblis penghasut yg ditaja oleh parasit proksi mahadey mahataik.

    mereka nak meguasai UMNO secara remote operated.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kalah bukan nak muhasabah diri..!!

      Buat pulak andaian tidak berasas..!

      Itu jela yg ko tahu..!!

      Delete
    2. Sokong Ku Li ibarat sokong madey.



      Sokong KJ ibarat sokong Nuor Ketom..




      kah...kah..kah babi kat luor menggeluport pasal 'umno' dan 'rebah'.. agak pelik kan...

      Delete
    3. woii bongok.. dah kalah la kita kena triple waspada.. sebab taknak lagi UMNO jadi rosak ditunggang parasit

      jangan jadi korban lagi macam DS Najib.

      Kita tau babi kat luar nak masuk cmpur tangan UMNO sbb ada kepentingan

      PH tak kekal lama

      Tapi dari biar proksi mahadey taik masuk UMNO lbh selamat proksi Nuor.. mudarat tak seteruk proksi MahaBabi

      Delete
    4. Dah melalut dah dengan hujah proksi babi ko..

      aawww suka main belakang ker..???

      Hahaha..

      Delete
    5. geng mahababi dah kelambut sebab Sayap Utama UMNO dimenangis pro Najib/ Zahid..

      kah..kah..kah babi luar dah gelabah!

      Delete
    6. Asyik2 babi..

      Patut lah hujah kau menyondol seperti babi..

      Hahaha.. hujah dan sokongan membawa rebah..!

      Vote for Ku Li utk memulihkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
  10. kemenangan team PEMUDA, WANITA dan PUTERI semalam adalah wadah aspirasi mereka yang setiap dengan perjuangan DS Najib..

    ko tak payah nak berangan lah tedbabi.. untuk cucuk jarum. makhluk munafik macam ko hayat tak panjang.

    ReplyDelete
  11. tedbabi tiba2 mcm hantu raya cari tuan..
    cari telor mentah.. kah..kah..kah..

    pelik wei.. dh jadi macai KERA jaan tiba2 merayau2 cari sesuap tahi di lorong2 belakang..

    apakah madey merindui UMNO?? boboi semakin nazak tak mampu di pampered lagi oleh si daddy haramjadah tu??

    tedbabi..mohon pencerahan sikit..ala2 citer la sket rahsie boss besar ko tuuu...



    ReplyDelete
  12. Jom ikot aku minum..duit bonus masih tebal lagii..marii dtg putrajaya aku belanja..doc marii sertaii ph..pemilihan umno kali nii xpenting pun..kuasa dh xde..☕☕🍡🍡🍜🍲🍞

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kenyang makan babi ke tgh hari tadi ted?

      apehal ko sibuk sgt pasal umno? tak penting ke atau ko tgh kecewa parasit madey gagal..team PEMUDA WANITA PUTERI pro Najib yang menang???

      kah..kah..kah babi kekal mcm babi walau rupa berubah..

      Delete
    2. Suka sangat mencarut..!!

      Umno tak perlukan kau..!!

      PH pun tak perlu kan kau..!!

      Tapi najib perlukan kau..!!

      Sokong najib sampai rebah..!!

      Hahahaha..

      Delete
    3. Sokong Ku Li ibarat sokong madey.



      Sokong KJ ibarat sokong Nuor Ketom..



      kah...kah..kah babi kat luor menggeluport pasal 'umno' dan 'rebah'.. agak pelik kan...

      Sokong Ku Li = Sokong Mahadey

      #vote4zahid

      Delete
    4. Asyik2 babi..

      Patut lah hujah kau menyondol seperti babi..

      Hahaha.. hujah dan sokongan membawa rebah..!

      Vote for Ku Li utk memulihkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
    5. Doc ni melayu sejati tulen. Bukan macam ted babidap, kuat makan dedak. Elok la sape nak berambus tak de yg melarang. Keluar yg berambus tu lagi ramai nak masuk umno sbb petualang bangsa dah berambus.
      Saya dulu arwah bapa dah daftar tapi saya tak aktif. Ni nak tanya macam mana nak check dan jd aktif? Orang profesional pon ramai nak join dan bantu tapi jangan la block pula golongan macam ni.Skrang bukan masa cari habuan pribadi tapi kesinambungan parti. Ramai je yang beesemanagt dan berkalibar nak join umno sbb asas nya adalah baik jika ikhlas nak berjuang demi aba-ta-sa.

      Delete
  13. HABIS ROSAK !! KERAJAAN LEBIH PENTINGKAN POLITIK DARIPADA EKONOMI NEGARA @chedetofficial @muhyiddinyassin @NajibRazak @Zahid_Hamidi


    Sebelum pilihanraya rakyat telah ditakut takutkan oleh pembangkang sebelum ini hingga membuatkan rakyat beralih arah memberikan kepercayaan kepada mereka untuk menjadi kerajaan walaupun semua yang disebut adalah palsu semata mata.

    Ramai pencarum dalam Tabung Haji mengeluarkan simpanan mereka apabila Rafizi mengatakan bahawa Lembaga yang menguruskan jemaah haji berkenaan akan bankrap hingga membuatkan mereka tidak lagi diletakkan sebagai barisan menunggu untuk menunaikan haji.

    Begitu juga dengan Felda yang kononnya akan bankrap jika kerajaan Barisan Nasional terus memerintah hingga membuatkan ramai peneroka Felda memberikan undi untuk Pakatan menjadi kerajaan.

    Tapi hari ini sudah nampak bibit bibit permasaalahan dimana kadar inflasi dalam negara kini semakin naik dan kadar matawang Malaysia juga semakin menjunam.

    Begitu juga dengan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja yang kerugian lebih daripada RM 6 billion dan ini bukanlah jumlah yang kecil dan jika kerugian demi kerugian dialami oleh KWSP, tidak mustahil Kumpulan berkenaan akan bankrap seterusnya pencarum akan kehilangan wang mereka.

    Tapi apa kerajaan hari ini cuba buat? Apa yang Sangkakala nampak, mereka masih lagi berpolitik hingga mengabaikan ekonomi negara yang semakin meruncing.

    Semalam Mahathir telah mengemukakan cadangan agar had umur mengundi diturunkan kepada 18 tahun dan adakah ini satu cadangan yang mampu untuk menaikkan ekonomi negara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boring la hari2 crita 1mdb dlm tv. Nasib baik tak langgan astro. Tengok dunia sinema lagi bagus drpd tengok wayang 1mdb. Muak dah bertahun ulang2 bende yang sama macam sinetron indon pulak. Boring laa...muka nek jijah pon boring mengampu bodek fasal apatah?

      Delete
  14. Umno tempat org Melayu melontarkan hasrat dan cita2 mereka, kalau dibuka kepada pelbagai kaum dimana lagi org Melayu mahu melontarkan hasrat mereka? Kalau bergini kena ada sebuah parti baru utk org2 Melayu... Ayuh semua tolak KJ!!!


    ReplyDelete
    Replies

    1. KJ tu biawak hidup..
      jagan percaya lah makhluk mcm tu.
      madey puji dia melangit..
      mcm ada pakatan jahat pula..

      masa jadi ketua PEMUDA tak pula dia pulun tarik org muda
      bila kalah dia hentam Najib..

      org dlm umno yag salahkan Najib..org mcm ni kena humban..sebab sah2proksi Mader Lahnat


      Delete
    2. Yeahhh.. tolak KJ itu tepat..!!

      Masih sokong najib itu kelakar..!!

      Sokong zahid hamidi.. tiada perubahan..! Kekal umno selama nya di pihak pembangkang..!

      Sokong Ku Li membawa nafas dan harapan baru bagi umno..!!

      Umno perlu bangkit demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
    3. Suka sangat memfitnah

      UMNO tak perlukan kau...!!

      PH memang perlu macam kau.. babi berupa manusia..!!

      Dalam Al Quran sebut manusia bersifat BABI..!!

      Tapi babi macam kau mana faham..!!

      Sokong Madey Laknatullah..!!

      Pura2 nak sokong KU Li..!!

      Ku Li tu siapa.. orang muda kenal ke..!?


      Hahahahah

      sekali di asak sudah pecah tembelang..

      geng babi ph nak cakap pasal pemilihan UMNO

      GET OUT LAH babi..

      PH mmg suka babi mcm ko!

      #kuliproksimadey

      Delete
    4. Hahaha.. emosi dan mencarut adalah tanda sokongan membawa rebah..!!

      Tak sesuai jd penyokong umno..!!

      PH memang tak nak org macam kau..!!

      Umno perlu bangkit dan peroleh kembali sokongan rakyat..!

      Undi Ku Li utk nafas dan harapan baru ke arah memulihkan umno baru..!

      Delete
    5. Ku Li kain buruk bernajis yang ko nak orgmuda cari bahan arkib negara untuk kenal dia?

      dia juga dalang perpecahan Melayu-UMNO bersama Mahataik!

      apakah ko ni babi atau manusia anon 7.05???

      Delete
    6. Nak cari, cari lah..! Kau punya suka..!

      Semua org bebas utk mencari apa saja info yg mereka nak cari..!

      Yg penting zahid hamidi tak layak menerajui umno..! Begitu juga KJ..!

      Calon yg lebih berpontensi utk memulih dan meletakkan umno dilandasan betul demi islam, melayu dan negara adalah Ku Li..!!

      #vote for Ku Li..

      Delete
  15. tedbabi tiba2 mcm hantu raya cari tuan..
    cari telor mentah.. kah..kah..kah..

    pelik wei.. dh jadi macai KERA jaan tiba2 merayau2 cari sesuap tahi di lorong2 belakang..

    apakah madey merindui UMNO?? boboi semakin nazak tak mampu di pampered lagi oleh si daddy haramjadah tu??

    tedbabi..mohon pencerahan sikit..ala2 citer la sket rahsie boss besar ko tuuu...

    ReplyDelete
  16. tedbabi..pe kate ko kabor sikit pasal Boboi Bahlol di kedah tu

    dgr citer goyang sudah.. 3 ADUN BN takank dibeli.. pujuk sana sini.

    PAS dah ready nak berentap.. BOBOI aku dah ckp dia tak layak jadi pemimpin.. jaga company service kuda Regentina ok la.. kuut

    ReplyDelete
  17. Mana perginya mugabe nii..sejak klh pru terus main sorok2..prOoTt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kenyang makan babi ke tgh hari tadi ted?

      apehal ko sibuk sgt pasal umno? tak penting ke atau ko tgh kecewa parasit madey gagal..team PEMUDA WANITA PUTERI pro Najib yang menang???

      kah..kah..kah babi kekal mcm babi walau rupa berubah..

      Delete
    2. Pusing2 itu lah hujah..

      Mencarut dgn ayat sama..!

      Ehhhh sama mcm nek tempoyak lah..!!!

      Hahaha.. sokongan kau sesuai utk najib seorang..!

      Sokongan sampai rebah..!

      Umno tak perlukan kau..!!

      PH pun tak perlukan sokongan kau..!!

      #vote for Ku Li

      Umno perlu bangkit demi islam, melayu dan negara..!!!

      Delete
    3. Suka sangat memfitnah

      UMNO tak perlukan kau...!!

      PH memang perlu macam kau.. babi berupa manusia..!!

      Dalam Al Quran sebut manusia bersifat BABI..!!

      Tapi babi macam kau mana faham..!!

      Sokong Madey Laknatullah..!!

      Pura2 nak sokong KU Li..!!

      Ku Li tu siapa.. orang muda kenal ke..!?


      Hahahahah

      sekali di asak sudah pecah tembelang..

      geng babi ph nak cakap pasal pemilihan UMNO

      GET OUT LAH babi..

      PH mmg suka babi mcm ko!

      #kuliproksimadey

      Delete
    4. amat jijik bila macai proksi madey lahnat cakap pasal 'membela agama bangsa negara..'? woii bongok..
      Madey tu mazahab apa?

      Delete
    5. Dah melalut hujah nya 6.52 & 6.53

      Hahaha.. sadis..

      #vote for Ku Li

      Delete
  18. Harap2 ketua pemuda yg baru dipilih tidah menjadi PONDAN macam KJ, kalau asik nak play safe jangan masuk politik? Ini harapan rakyat.. ayuh beteras pejuang LGBT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan pondan tapi biawak dan lidah cabang.

      ada agenda lain.. KJ ni elok join Saifudin masuk le PKR

      Delete
    2. Yup betul tu.. semoga kepimpinan pemuda kali ini tidak play safe but play smart..!!!

      Semoga ketua pemuda umno baru ini mampu membawa pemuda dah keseluruhan ahli umno lebih bersifat kemelayuan, islamik dan patriotik..!

      Namun, hak kaum lain tidak disisihkan..!!

      Semoga presiden umno nanti dimenangi oleh Ku Li..!!

      Calon terbaik berbanding zahid hamidi dan kj..!!

      Delete
    3. tak habis2 nak jaga hati kaum lain..ko ni proksi bahlol mana?
      Survival UMNO xpyh le ko nk kisah pasal kaum lain. Ade kaum lain kesah pasal UMNO ke.

      Calon terbaik ialah DS Zahid sebab dia lah yangmelalui perit getir bersama UMNO ketika sudah senang.

      Juga dia taat setiap pada Najib tanpa belah bagi.

      Jika ada selain Ku Li, Hishammudin lebih bagus dr Ku Li kain buruk..

      tiba2 je muncul nak jawatan.. haprak zaman Madey ni sama sahaja!

      Delete
    4. Hahaha.. sokongan kau tak layak utk umno..!

      PH pun tak perlukan sokongan kau..!

      Sokongan kau hny sesuai utk najib sahaja..! Sokong sampai rebah..! Hahaha..!

      Islam, melayu dan negara harus dipertahankan!

      Umno perlu bangkit utk mempertahankan kedaulatan islam, melayu dan negara..!

      Ku Li adalah pilihan terbaik..!

      Kepimpinan najib dan zahid hamidi telah di tolak pada pru lalu..!!

      KJ pula terlalu liberal..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    5. Suka sangat memfitnah

      UMNO tak perlukan kau...!!

      PH memang perlu macam kau.. babi berupa manusia..!!

      Dalam Al Quran sebut manusia bersifat BABI..!!

      Tapi babi macam kau mana faham..!!

      Sokong Madey Laknatullah..!!

      Pura2 nak sokong KU Li..!!

      Ku Li tu siapa.. orang muda kenal ke..!?


      Hahahahah

      sekali di asak sudah pecah tembelang..

      geng babi ph nak cakap pasal pemilihan UMNO

      GET OUT LAH babi..

      PH mmg suka babi mcm ko!

      #kuliproksimadey

      Delete
    6. Hahaha..

      Copy n paste.. takde hujah lain..!

      Dah basi weeyyy..

      Oooppps... Apa boleh buat.. dah takde idea kan.. yg tahu mencarut..

      Ahkirnya kata babi dan fitnah..

      Wow! Itu hujah nak pertahankan zahid hamidi dan umno..???!!

      Hahaha.. memang hujah membawa rebah..!!

      Umno harus dipulihkan demi mempertahankan islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    7. Suka sangat memfitnah

      UMNO tak perlukan kau...!!

      PH memang perlu macam kau.. babi berupa manusia..!!

      Dalam Al Quran sebut manusia bersifat BABI..!!

      Tapi babi macam kau mana faham..!!

      Sokong Madey Laknatullah..!!

      Pura2 nak sokong KU Li..!!

      Ku Li tu siapa.. orang muda kenal ke..!?


      Hahahahah

      sekali di asak sudah pecah tembelang..

      geng babi ph nak cakap pasal pemilihan UMNO

      GET OUT LAH babi..

      PH mmg suka babi mcm ko!

      #kuliproksimadey

      Delete
    8. macai 8.02.. copy paste amend..ko tu posting bagus sangat ke?

      macam orang tua bodoh.. posting SAMPAH.. takde point.. tetiba je nak sokong Ku Li.. kepala bapak

      ko masuk balik nak check posting ko tu dapat pujian ke?

      woi macai madey.. umno takkan benarkan parasit masuk lagi.

      pura2 sokong Najib untuk jatuhkan Paklah.

      Pura2 sokong Din pagoh untuk jatuhkan Najib..

      Zahid wala' pada Najib terus dimaki hamun dan diftnah

      Sekarang sokong Ku Li untuk jatuhkan najib...

      semua propa jahat dan agenda syaitan ini datang dari satu sahaja.. MAHATHIR MOHAMED KUTTY!!

      Bapak segala pengkhianat!

      Delete
    9. Wala pada najib membabi buta buat apa..!!!

      Posting berulang tayang dan penuh carut mencarut sesuai utk menjatuhkan umno..!!

      Umno harus dirombak dan dipulihkan demi mempertahankan islam, melayu dan negara..!!

      #vote for Ku Li

      Delete
    10. Wala pada Najib akhirnya terbukti dia banyak jasa.. segala jasanya dijilat oleh geng MAHABABI sekarang
      so ko yang membabi buta sokong orang tua yang takde track record ape hal??

      Delete
    11. Hahaha..

      Realiti yg tdk dpt disangkal ialah wala pada najib membawa rebah kepada keseluruhan umno @ bn..!

      Itu lah jasa dan track record najib..!

      Delete
  19. Ketua puterii yg baru lawa orgnya..mcm nurul izah..mcm nii barulah ramaii yg sertaii puteri..bkn mcm dulu ank dh 4 tapii masih jadi ketua..gila kerr hapa..sayangnya zahida nii dh kawin..kalau belom kawin boleh juga usha2 beliau..πŸ’˜πŸ’•πŸ’™πŸ’œπŸ’š❤πŸ’”πŸ’—πŸ’”πŸ’žπŸ’–

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kenyang makan babi ke tgh hari tadi ted?

      perangai ko pun macam babi ye.. huduh benar.. elok le jgn masuk UMNO perangai setan mcm ni..

      Delete
  20. Umno utk semua kaum..adakah nii aspirasi 3juta ahli..?fikir masak2..jgn sesal kemudian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kenyang makan babi ke tgh hari tadi ted?
      apehal ko sibuk sgt pasal umno?
      Yang menang semalam ialah proksi DSNR.. ape ko resah lagi ?

      kah..kah..kahh

      Delete
  21. Perkara nii mungkin akn berlaku jika kj klh dlm pemilihan nanti..ada kemungkinan dia akn sertaii anwar..tuu sudah psti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. apehal ko sibuk sgt pasal umno?

      tadi ko cakapn nak pergi minum todi?

      ape..? bonus masih tebal..?

      ehh ehh apehal masih bertenggek kt sini lagi..?

      terjejas ke atau tak senang duduk.. kahh..kah..kahh

      babi tetap babi.. rupa berubah sifat tetap sama...

      nyah babi dari UMNO

      Delete
    2. TED MANOF..kawe suke komen awak..biar kapong kite tergadai pon tkpe...janji kite mene sorak yerrr..idup LGE

      Delete
    3. Apa yg korang komen merepek terhadap komen ted manoff..?

      Patut lah umno makin lama makin lesu.. baik cybertrooper mahupun pemimpin nya sudah hilang arah..

      Komen pun bersepah... Hehehe

      Delete
  22. .

    Antara Zahid , KU LI dan KJ ..... yang terbaik tetap AKU .

    .

    ReplyDelete

  23. Tiba2 pulak proksi sokong ku li.. kain buruk..
    masa UMNO dilanda fitnah di asak kiri kanan MANA KULI si KAIN BURUK TUA??

    tiba2 mase nak jawatan.. si kain buruk ini muncul..

    siap beretorik.. semalam kemain ckap.. "semua calon yang saya sokong telah menang.."

    bile pulak ko sokong mereka.. tibe2 je ambil kredit..?? sbb dia perwakilan pilih dia..konon se aliran dengan geng yang menang semalam?


    ini politik tua renta ala amdey lahnat..

    org2 mcm ni awal2 kena kutil hiris buang awal2.. bahaya dan bila2 masa boleh buka pintu UMNO pada syaitan2 luar masuk.. terutama mahadey laknatullah!


    Hidup Zahid Hamidi!

    nyah pengkhianat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kain buruk lebih baik dari kain bersalut najis...!!!

      Hapuskan gejala najis di dalam umno..!

      Pulihkan umno demi islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    2. kah...kah..kah babi kat luor menggeluport pasal 'umno' dan 'rebah'.. agak pelik kan...

      dah sah Ku Li proksi Madey..



      Sokong Ku Li = Sokong Mahadey

      #vote4zahid

      Delete
    3. amat jijik bila macai proksi madey lahnat cakap pasal 'membela agama bangsa negara..'? woii bongok..
      Madey tu perosak Islam

      Delete
    4. Hahaha..

      Takde hujah lain.. hujah pun tak berasas..!!

      Ku Li adalah pilihan terbaik demi membawa nafas dan harapan baru kpd umno..!

      Umno perlu dipulihkan dan Ku Li adalah calon yg sesuai utk melakukannya..!!

      Vote for Ku Li..!!

      Delete
    5. Suka sangat memfitnah

      UMNO tak perlukan kau...!!

      PH memang perlu macam kau.. babi berupa manusia..!!

      Dalam Al Quran sebut manusia bersifat BABI..!!

      Tapi babi macam kau mana faham..!!

      Sokong Madey Laknatullah..!!

      Pura2 nak sokong KU Li..!!

      Ku Li tu siapa.. orang muda kenal ke..!?


      Hahahahah

      sekali di asak sudah pecah tembelang..

      geng babi ph nak cakap pasal pemilihan UMNO

      GET OUT LAH babi..

      PH mmg suka babi mcm ko!

      #kuliproksimadey

      Delete
    6. Asyik2 babi..

      Patut lah hujah kau menyondol seperti babi..

      Hahaha.. hujah dan sokongan membawa rebah..!

      Vote for Ku Li utk memulihkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
  24. Tun dpt sokongan penuh dari sabah dn sarawak..kalau pkr buat hal mp2 dari umno dan bersatu akn bergabung..korang jgn terkejut mmg ada perbincangan antara tun dgn mp bn..buat masa nii tun xboleh terima kerana ada perjanjian dlm ph..mcm jawatan pm agung mau axizah tapii ditolak oleh azizah kerana menghormati perjanjian dlm ph..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko kenyang makan babi ke tgh hari tadi ted?

      ko sembah Allah ke sembah mahababi?

      tak habis2 ko menyembah tontaik.. benci betul.. nama setan tua tu

      Delete
    2. Hahaha..

      Ko dah kenapa..??

      Asyik2 babi..??

      Ko sembah babi ker..??

      Hati kotor.. hujah pun kotor..!!

      Hujah membawa rebah..!!

      Tak layak org mcm ko menyokong umno..!

      PH pun tak perlukan sokongan seperti kau..!!

      Umno harus dirombak dan dipulihkan demi islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    3. hahahahah..TED MANOFFF..si PARASIT PH

      Delete
  25. maklumat terkini dr wassap rakan2 PEMUDA..

    SAH! Ku Li adalah proksi Mahadey!

    Pelan untuk memasukkan semula Mukriz dalam UMNO sedang dirancang

    betul ke?


    #nyahprasit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan2 dihormati. Awas dengan Ku Li!

      Ku Li salah seorang yang sign petisyen DEKLARASI RAKYAT Mahadey untuk menjatuhkan DS Najib Razak!!


      #nyahparasit
      #saveumno
      #vote4youngleader

      Delete
    2. Hahaha..

      Wow..! Hujah sokong zahid hny kerana sebab itu..???

      Hahaha.. makin rosak umno..!

      Memang keputusan tepat utk mengundi Ku Li..!! Calon sesuai yg mampu dan layak memulih dan memperbetulkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      #vote for Ku Li

      Delete
    3. Suka sangat memfitnah

      UMNO tak perlukan kau...!!

      PH memang perlu macam kau.. babi berupa manusia..!!

      Dalam Al Quran sebut manusia bersifat BABI..!!

      Tapi babi macam kau mana faham..!!

      Sokong Madey Laknatullah..!!

      Pura2 nak sokong KU Li..!!

      Ku Li tu siapa.. orang muda kenal ke..!?


      Hahahahah

      sekali di asak sudah pecah tembelang..

      geng babi ph nak cakap pasal pemilihan UMNO

      GET OUT LAH babi..

      PH mmg suka babi mcm ko!

      #kuliproksimadey

      Delete
    4. Asyik2 babi..

      Patut lah hujah kau menyondol seperti babi..

      Hahaha.. hujah dan sokongan membawa rebah..!

      Vote for Ku Li utk memulihkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
    5. Macai madey skrg menjilat babi..sebab itu menteri rasuah cakap mandarin pun macai sukee.. tak de marah2..

      kah..kah..

      vot ku li batak mcm vote madey lahnat!

      Delete
    6. Wow..!!

      Asyik2 babi..

      Patut lah hujah kau menyondol seperti babi..

      Hahaha.. hujah dan sokongan membawa rebah..!

      Vote for Ku Li utk memulihkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
  26. patutlah mereka menggeluport pasal 'umno' dan 'rebah'.. agak pelik kan...

    dah sah Ku Li proksi Madey..Ku Li salah seorang yang sign petisyen DEKLABASI RAKYAT Mahadey!!


    Sokong Ku Li = Sokong Mahadey
    #vote4zahid

    ReplyDelete
  27. Ku Li Tandatangan Deklarasi Sokong Najib =>>>> SOKONG KU LI BAWA REBAH.. SEBAB KU LI JUGA SOKONG NAJIB???

    MAHACAI mahababi mau komen macam mana???




    KUALA LUMPUR: Teka-teki berhubung pendirian Tengku Razaleigh Hamzah dalam perkembangan politik semasa seolah-olah terjawab apabila Ahli Parlimen Gua Musang itu turut menandatangani Deklarasi Kelantan yang menyatakan sokongan penuh terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Gambar majlis itu dimuat naik di laman sosial Facebook Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa yang menunjukkan Tengku Razaleigh dan barisan pimpinan UMNO Kelantan yang diketuai oleh Pengerusi Badan Perhubungannya, Datuk Seri Mustapa Mohamed menyerahkan deklarasi tersebut kepada Najib.

    Annuar ketika ditemui selepas majlis itu berkata, penyerahan deklarasi itu susulan perhimpunan kira-kira 10,000 rakyat Kelantan di Kota Bharu pada Sabtu lalu bagi menyatakan sokongan kepada Najib serta menolak pakatan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan pembangkang.

    Menurut beliau, dalam pertemuan selama dua jam itu, pemimpin-pemimpin Kelantan dan Perdana Menteri turut berbincang mengenai hal ehwal kemajuan negeri Kelantan.

    “Antaranya termasuk hal-hal berkaitan royalti minyak, cadangan menyegerakan pembinaan lebuh raya baharu iaitu dari Gua Musang ke Kota Bharu, pembesaran lapangan terbang serta pembinaan stadium baharu.

    “Kita juga mengemukakan syor-syor tertentu kepada Perdana Menteri. Selain mengucapkan terima kasih kepada inisiatif yang kami ambil, Perdana Menteri juga berjanji akan melihat syor-syor yang dikemukakan pemimpin-pemimpin Kelantan,” katanya.

    Annuar bagaimanapun berkata, syor-syor tersebut tidak boleh didedahkan secara terperinci kerana masih dalam pertimbangan Najib namun banyak menyentuh hal-hal berkaitan politik, pembangunan dan ekonomi.

    Dalam pertemuan itu juga, kata Annuar, Perdana Menteri turut berkongsi tentang perancangannya dalam mengukuhkan ekonomi serta hasil daripada langkah-langkah yang telah diambilnya dalam menangani keadaan kelembapan ekonomi global.

    Pendirian Tengku Razaleigh dalam arena politik semasa sering menjadi persoalan berikutan tindakan Dr. Mahathir mengetuai sekumpulan individu termasuklah pemimpin pembangkang menggerakkan satu deklarasi mahu menjatuhkan Najib.

    Pada majlis menandatangani deklarasi menentang Najib itu, nama Tengku Razaleigh yang juga bekas Menteri Kewangan turut diumum oleh pengacara meskipun beliau tidak hadir.

    Berikutan itu, timbul tanda tanya mengenai pendirian sebenar veteran UMNO berkenaan.

    Pada 7 Mac lalu, ketika ditemui wartawan pada sesi pembukaan sidang Dewan Rakyat, Tengku Razaleigh menjelaskan beliau tidak mengetahui mengenai majlis menandatangani deklarasi menjatuhkan Najib itu.

    “Saya tidak hadir. Saya tidak menyokong. Saya tidak tahu pun,” katanya ketika it

    ReplyDelete
  28. amat jijik bila macai proksi madey lahnat cakap pasal 'membela agama bangsa negara..'? woii bongok..
    Madey tu perosak Islam.. pencacai DAP!

    Sokong Ku Li => Sokong agenda Mahadey !!

    #nyahparasit

    ReplyDelete
  29. Salam,
    ya saya pun setuju.

    Ki Li dikatakan proksi madey untuk kembali dalam Umno?

    Sebab itu Madey lancarkan serangan siber jatuhkan nama DS Zahid! Sama seperti Najib dijatuhkan tanpa bicara. di maki tanpa sebab.

    KJ pro Anwar?

    Madey sgt berdendam siapa yg pro Najib.

    Tapi sayap pemuda yang menang ialah mereka yang dididik dan mentaati kepimpinan DS Najib.

    Jangan benarkan proksi jahat menguasai UMNO.

    Juga agak hairan kenapa Ku Li buat come back semata2 untuk jawatan presiden?

    Apa sumbangan Ku Li pada UMNO pada dua dekad ini selain hanya Parlimen Gua Musang tapi tidak menyumbang kepada UMNO pusat?

    Mana dia semasa UMNO diuji berat. Dia tak muncul pun bantu parti atau menegur kepimpinan. Sekarang dia nak tunjuk apa?

    Umur dah tua. Mana mampu lagi nak menghadapi cabaran zaman..

    Semoga Allah SWt melindungi UMNO dari diperkudakan oleh proksi atau pihak luar yang berniat jahat.
    Insya Allah. Amiin



    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..

      Hujah tak berasas..!!

      Tuan2 dan puan2.. UMNO harus dipulihkan dan diperbetulkan..!

      UMNO harus dikembalikan pada landasan yg betul..!!

      Undi zahid hamidi.. tiada perubahan! Terlingkup umno selamanya dlm kandang pembangkang!

      Undi KJ ibarat lebih mengundang umno ke arah liberal.. kerana itu KJ pernah mengeluarkan kenyataan utk membuka keahlian umno kpd kaum lain.. sedangkan tertubuh nya umno demi islam, melayu dan negara..!!

      Undi Ku Li akan membawa nafas dan harapan baru dalam mendapatkan semula sokongan rakyat demi mempertahan dan mendaulatkan islam, melayu dan negara..!!

      #Undi untuk Ku Li..!!

      Delete
    2. woi macai madey.. merata ko kencing..

      umno takkan benarkan parasit masuk lagi.

      pura2 sokong Najib untuk jatuhkan Paklah.

      Pura2 sokong Din pagoh untuk jatuhkan Najib..

      Zahid wala' pada Najib terus dimaki hamun dan diftnah

      Sekarang sokong Ku Li untuk jatuhkan najib...

      semua propa jahat dan agenda syaitan ini datang dari satu sahaja.. MAHATHIR MOHAMED KUTTY!!

      Bapak segala pengkhianat!

      Delete
    3. Hahaha.. itu jer hujah kau..??!!

      Analisis dan hujah dangkal patut lah tumbang terus umno @ bn di pru lalu..!!

      Nampak jelas disitu rakyat pun tak bersetuju dgn hujah kau..!!

      Umno harus dirombak dan dipulihkan demi islam, melayu dan negara..!!

      #vote for Ku Li

      Delete
    4. Hahaha.. itu je hujah kau ...???

      Analisa dan hujang tong taik kosong.. patutlah Madey jadi boneka dapig..

      Nampak jelas disitu rakyat uneducated kena kencing basah sebab tertipu dengan hasutan macai macam ko geng mahababi..!!

      UMNO haru dipertahankan dari dikacau oleh tangan celaka luar, demi Islam dan Bangsa yang sebenar..

      #vote4zahid

      #nyahbaruamadey

      Delete
    5. Wow..!!

      Asyik2 babi..

      Patut lah hujah kau menyondol seperti babi..

      Hahaha.. hujah dan sokongan membawa rebah..!

      Vote for Ku Li utk memulihkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
  30. macai madey kutty mula dah kacau.. umno takkan benarkan parasit masuk lagi.

    pura2 sokong Najib untuk jatuhkan Paklah.

    Pura2 sokong Din pagoh untuk jatuhkan Najib..

    Zahid wala' pada Najib terus dimaki hamun dan diftnah

    Sekarang gunakan Ku Li untuk jatuhkan Zahid pula...

    semua propa jahat dan agenda syaitan ini datang dari satu sahaja.. MAHATHIR MOHAMED KUTTY!!

    Bapak segala pengkhianat!

    #vote4zahid

    #nyahparasit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..!

      Wala membabi buta..!

      Yg harus dipertahankan parti bukan pemimpin..!

      Umno harus dirombak dan dipulihkan demi islam, melayu dan negara..!!

      #vote for Ku Li

      Delete
    2. Hahaha
      Wala membabi buta pada Ku Li kain buruk pencen skandal BMF tu amacam?

      Bodoh sendiri ludah sendiri jilat.

      #kuliproksimadey

      Delete
    3. KUTY JE KEPALA MAMAK MATDEY TU!!!

      Delete
    4. Hahaha..

      Citer lapok diulang kali..

      Citer sekarang zahid hamidi tak layak menerajui umno..!

      KJ pulak terlalu liberal..!

      Maka,Ku Li adalah pilihan terbaik utk memulihkan imej umno demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
  31. Insya Allah Ku Li takkan menang.

    Kemenangan pemimpin sayap UMNO pun jelas menunjukkan team pro-Najib, pro-Zahid yang menang.

    Pro-Madey hanya akan angkat penyangak. dan puak2 jahil Agama. menipu ahli umno dengan mengajar rasuah..lepas tu main Slogan Melayu Bodoh Malas..

    kita tak mahu lagi zalam gelap UMNO.. dikuasai oleh proksi mahathir laknatullah.. juga rakan2 penjahanamnya.

    Ku Li ni siapa?

    Kenapa ketikan nak berebut jawatan tertinggi baru tunjuk muka??

    Orang macam ni ke nak jadi leader?

    Tak pernah kenal hujan panas..lumpur becak..

    tiba2 karpet merah kasi dia jawatan Raja parti?

    Masa parti memerlukan kekuatan untuk berhadapan dengan musuh.. mana Ku Li?

    atau dia dan madey sama2 menggasak Najib dari depan dan belakang?

    Orang macam ini adalah pengkhianat. Berpura2.. munafik..


    Jangan tertipu dengan slogan atau janji seperti cara PH menipu rakyat. Janji bulan bintang ayat2 manis tebu dibibir.. hakikatnya sekarang cedok habis idea UMNO-Najib


    sudah puak Najib di maki di hamun di fitnah dicerca..tiba2 kerja2 nya dicedok.. sungguh HINA JIJIK dan tiada MARUAH.. lebih jijik dari bangkai anjing dan babi!

    Justeru jangan sekali lagi biarkan bangsa, Agama dan negara di gadai melalui pemilihan yang salah Presiden UMNO.

    Pilihlah mereka yang setia, yang taat dan yang tegas dalam memimpin, dibantu oleh Saf-saf pimpinan dan SAYAP yang menjadi satu keluarga besar.. saling membantu menasihati dan membuat pembaharuan..

    tolak lah calon yang tiba2 muncuk mcm 'superman'.. sudah lah tua.. tak berfungsi pun sebelum ini..tiba2 mau jadi ketua??

    Jangan tertipu lagi seperti rakyat tertipu mengorbankan DS Najib Razak.

    Selagi mana ada suara menghina dan mengutuk Najib Razak dalam UMNO sah lah orang itu ialah PARASIT dan ejen proksi luar untuk jahanamkan UMNO


    Insya Allah #umnomemilihzahidhamidi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertahankan umno demi islam, melayu dan negara..!

      Rombak dan pulihkan umno..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    2. macai ko nak pertahankan dajal ke?
      vote4proksidajal?

      Delete
    3. ANAK LIM KIT SIAL TU BABI HUTAN...

      Delete
    4. Hahaha..!

      Ku Li itu org islam bukannya dajal..!

      FITNAH..!!

      Anak lim kit siang tak bertanding dlm umno..! Huhuhu..

      Rombak dan pulihkan umno demi islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
  32. Tak usahlah lagi berfikir tentang boboi, nenek rafidah, Rais yatim dan yg sewaktu dgnnya, kepada ukar umbi UMNO mereka telah tiada, biarlah mereka menjadi sebahagian dari sejarah pengkhianatan org Melayu utk 1000 tahun mendatang! Pilihlah yg terbaik buat anak cucu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..

      Rafidah dan rais yatim tak bertanding dlm PAU lah..!!

      So tak perlu pun ulas tentang mereka..

      Yg bertanding adalah zahid hamidi yang dianggap tak layak memimpin umno!

      KJ yg kelihatan agak liberal..!

      Dan Ku Li yg dianggap sbgai pemimpin yg agak layak menerajui dan memulihkan umno ke landasan yg betul berbanding zahid dan KJ..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    2. geng mahababi kelam kabut berkempen untuk ku li batak kain buruk..

      pelik bukan.. tiba2 umur 81 tahun.. nak di ganding dengan si tua kutuk umur 93.. hbis lah org muda.. dua ekor si tua renta nak kontrol politik kita org Melayu..

      macam dijajah dan dipasak minda oleh dua ekor tua renta..

      minta dijauhi UMNO dr kawalan orang tua renta dua ekor ini


      Delete
    3. Hahaha..

      Team zahid hamidi kelam kabut..

      Sampai nama mahathir pun disebut2.. mahathir bukan bertanding di PAU..

      Hehehe..

      Rombak dan pulihkan umno demi islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
  33. semua kaki rasuah..pilih lembu lebih baik dari pilih 3 ekoq ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis tu ... bukan ke mat sabu syiah yg dok kata mahdey kutty tu kepala perompak... gone eng banglo tiada swimming pool.. azmin dayus tanah ijok tu semua setan yg dikenali ke..

      Delete
  34. UMNO bangkit’ hanya retorik jika tiada perubahan total – Mas Ermieyati

    THE MALAYSIAN TIMES




    MELAKA: Laungan ‘UMNO bangkit’ hanyalah dianggap sesuatu yang retorik semata-mata sekiranya tiada perubahan total yang dilaksanakan terhadap parti itu, kata bekas Ketua Pergerakan Puteri UMNO Datuk Mas Ermieyati Samsudin.

    Beliau berkata anak muda akan membandingkan kepimpinan baharu sayap parti itu terutama Puteri UMNO dengan pemimpin muda dari parti politik memerintah, justeru pemimpin berkenaan perlu bersedia untuk menongkah arus sebagai pemimpin pembangkang dan komited terhadap perubahan total.

    “Saya sentiasa mengikuti dengan dekat pemilihan pada kali ini meskipun saya tidak bertanding apa-apa jawatan dalam parti.

    “Besar harapan saya dan yang lain, pemilihan peringkat Presiden, Timbalan Presiden, Naib Presiden, Majlis Tertinggi UMNO serta kepimpinan bahagian pada 30 Jun ini lebih menampakkan perubahan yang dinanti orang Melayu yang mahukan UMNO pulih semula,” katanya menerusi kenyataan di sini hari ini.

    Beliau turut mengucapkan tahniah kepada Datuk Zahida Zarik Khan yang dipilih menggantikan dirinya sebagai Ketua Pergerakan Puteri UMNO serta Datuk Dr Noraini Ahmad dipilih Ketua Pergerakan Wanita UMNO dan Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki dipilih Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.—Bernama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yess betul apa yg diperkatakan oleh mas ermieyati tu..!!

      Ini sebenarnya yg harus umno lakukan..!

      Umno harus dirombak dan dipulihkan demi islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    2. oii ape yg ko yes2 mcm badut tu..
      cerite lain ko menyalak pasal lain..
      tak habis2 dengan ku li batak ko tu..

      bodoh org muda tak minat la ku li pencen..

      time nak jawatan tetiba plak muncul..

      puihhh

      jahanam umno kalo dpt pada puak pro madey

      Delete
    3. Hahaha..

      Apa nye citer lain menyalak pasal lain..???

      Kau tu yg dah melalut sangat..! Hehehe

      #vote for Ku Li.. utk memimpin dan mengembalikan umno ke landasan yg betul..!!

      Delete
  35. BABI BETUL ANAK LIM KIT SIAL NI!!!

    ReplyDelete
  36. scandal bmf... tu zaman ku li jadi menteri kewangan... rumah pun macam whitehouse.. behasrat utk jadi presiden cuma 1 penggal.. utk ape... utk puaskan hati konon dapat jugak jadi presiden umno... ingat lah umno diharamkankan oleh ku li lawan mahdey kutty... sorang penipu.. sorang ego tak mahu kalah... senang cakap tua renta.. dok tepi diam-diam aje le... sape yg masih nak sokong ku li dorang menerima mahdey sebagai pm... aku jugak antara 120000 perwakilan... tak aku terima org tua renta bepolitik utk zaman mencabar ni... ku li tumpukan pada akhirat... jangan ikut mahdey munafik tak ingat mati tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ku li tu sezaman mahdey kutty... zaman org umno kejar jawatan utk dapat habuan.... ingat bmf abd jalil yg mati kena bunuh... ni le zaman ku li jadi menteri kewangan... ku li begaduh dengan mahdey.. sampai umno diharamkan... org yg kuat ego... tak terima kekalahan dan sanggup musnahkan umno jika dia tak menang... org dah tua... utk ape nak jadi ketua untuk sepenggal.. utk puaskan hati dapat jugak jadi president..
      najib telah difitnah... segala kekuatan cybertropper ph difokuskan utk fitnah najib... jika kita tolak zahid hamidi seolah kita telah mengakui segala fitnah yg dibuat selama ini.. semasa najib perlukan seorang supporter.. zahid kedepan setiakawan... inilah ciri utama dalam seorang ketua... bukan masa senang aje nak bersama...kj telah gagal.. dia bukan org yg sanggup bediri tegoh menghadapi segala cabaran.. mudah goyah.. tapi masih diperlukan.. jika zahid menang... lantik le kj jadi ahli mt... ku li tu bior aje pencen...


      MAHACAI MAHAbabi.. silaaaa HADAM!

      Delete
    2. KALAU AKU DAPAT MAMAK MATDEY NI...AKU KUTY2 KAN KEPALA DIA.....

      Delete
    3. Hahaha..

      Cerita pasal PAU boleh sampai masukkan hal mahathir..

      Wow..!

      Pulihkan umno.. kembalikan umno ke landasan yg betul..! Demi islam, melayu dan negara..!

      Vote for Ku Li..!

      Delete
    4. vote Zahid Insya Allah selamatkan UMNO dari proksi dajal. Zahid orng yang setia, taat, kemas pegangan Agama dan tegas dalam tindakan.

      Insya Allah

      Mungkin dulu dia ada buat silap sebagai manusia..tapi dia telah buktikan dia bersama-sama parti bersusah payah, ketika susah dan senang..dia tak lari dari perjuangan.. tidak memecahbelahkan UMNO seperti Ku Li yang lalukan khianat pada ahli parti.

      semoga Allah SWT berikan pertolongan dan kemenangan buat DS Zahid Hamidi.. kekurangannya dibetulkan.. kebaikannya diangkat.. DS Najib insan mulia.. pengorbanannya pasti terbalas nanti..

      Aminnn..

      Reply

      Delete
    5. Undi Ku Li

      Utk masa depan umno yg lebih baik.. demi islam, melayu dan negara..!

      Delete
    6. vote Zahid Insya Allah selamatkan UMNO dari proksi dajal. Zahid orng yang setia, taat, kemas pegangan Agama dan tegas dalam tindakan.

      Insya Allah

      Mungkin dulu dia ada buat silap sebagai manusia..tapi dia telah buktikan dia bersama-sama parti bersusah payah, ketika susah dan senang..dia tak lari dari perjuangan.. tidak memecahbelahkan UMNO seperti Ku Li yang lalukan khianat pada ahli parti.

      semoga Allah SWT berikan pertolongan dan kemenangan buat DS Zahid Hamidi.. kekurangannya dibetulkan.. kebaikannya diangkat.. DS Najib insan mulia.. pengorbanannya pasti terbalas nanti..

      Aminnn..

      Delete
  37. vote Zahid Insya Allah selamatkan UMNO dari proksi dajal. Zahid orng yang setia, taat, kemas pegangan Agama dan tegas dalam tindakan.

    Insya Allah

    Mungkin dulu dia ada buat silap sebagai manusia..tapi dia telah buktikan dia bersama-sama parti bersusah payah, ketika susah dan senang..dia tak lari dari perjuangan.. tidak memecahbelahkan UMNO seperti Ku Li yang lalukan khianat pada ahli parti.

    semoga Allah SWT berikan pertolongan dan kemenangan buat DS Zahid Hamidi.. kekurangannya dibetulkan.. kebaikannya diangkat.. DS Najib insan mulia.. pengorbanannya pasti terbalas nanti..

    Aminnn..

    ReplyDelete
  38. GAMBAR MENCERITKAN SEGALA-GALANYA.. SIAPA KU LI dan HUBUNGANNYA DENGAN MAHATHIR!!

    Dr M joins Ku Li, ex-big guns to blast persecution of Khairuddin
    (http://www.kinibiz.com/story/corporate/194409/dr-m-joins-ku-li-ex-big-guns-to-blast-persecution-of-khairuddin.html)

    Former Umno rivals Dr Mahathir Mohamad and Gua Musang MP Tengku Razaleigh Hamzah are united in expressing concern over the governmentΓ’€™s persecution of former Batu Kawan Umno vice-chief Khairuddin Abu Hassan and lawyer Mathias Chang related to 1MDB.

    The two are holding a joint press conference in Putrajaya with other former ministers including former deputy prime minister Muhyiddin Yassin, former rural development minister Shafie Apdal, both of whom had been dropped from Prime Minister Najib Abdul Razak’s cabinet

    Also present were former Kedah menteri besar and former agriculture minister Sanusi Junid and former MCA president Ong Tee Keat.

    Khairuddin, who had earlier been lodging reports against 1MDB locally and abroad, was today charged with allegedly sabotaging the country’s banking and financial system.

    ReplyDelete
  39. GAMBAR MENCERITKAN SEGALA-GALANYA.. SIAPA KU LI dan HUBUNGANNYA DENGAN MAHATHIR!! BAHAYA BUAT UMNO!

    http://khairulryezal.blogspot.com/2015/10/terkini-sidang-media-gabungan-kecewa.html

    ReplyDelete

  40. Ku Li adalah Madey.. Madey adalah Ku Li.. mereka berkongsi sifat yang sama..cuma pada MASA yang BERBEZA ~ ~ ~ !

    Jakim tiada dalam perlembagaan, peguam syariah setuju dakwaan Ku Li
    Michael Murty | February 2, 2018
    Nizam Bashir mempersoalkan cara Jakim ditubuhkan pada 1997.


    PETALING JAYA: Seorang peguam syariah bersetuju dengan kenyataan Tengku Razaleigh Hamzah bahawa kewujudan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) tidak sah dari segi Perlembagaan Persekutuan.

    “Senarai Persekutuan menyebutkan kuasa pengawalan undang-undang Islam bagi tujuan undang-undang persekutuan. Malah, ia kelihatan Jakim berfungsi di luar bidang kuasanya,” kata Nizam Bashir yang juga peguam perlembagaan, kepada FMT.

    stop

    Razaleigh, atau Ku Li, dalam wawancara bersama FMT baru-baru ini berkata Jakim merupakan salah satu usaha Umno untuk bersaing dengan PAS dalam soal Islam.

    Ku Li yang berkhidmat sebagai menteri kewangan di bawah pentadbiran bekas perdana menteri, Tun Razak Hussein dan Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata Jakim dibentuk sebagai sebahagian dasar penerapan nilai Islam yang dimulakan Dr Mahathir selepas meneraju kerajaan pada 1981.

    “Apabila beliau berkuasa, beliau melihat PAS sebagai satu ancaman. Oleh itu, beliau meneruskan program Islamnya, menubuhkan Jakim misalnya.”



    “Jakim tidak berperlembagaan,” kata ahli parlimen Gua Musang itu.

    Jakim diumumkan secara rasmi pada 1997, dan diletakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri.

    Antara lain, ia turut menguruskan pensijilan halal, industri yang dipercayai bernilai berbilion dolar.

    Nizam berkata cara Jakim ditubuhkan melalui tindakan eksekutif mungkin tidak betul, sambil menambah ia sepatutnya ditubuhkan melalui undang-undang yang menjelaskan bidang kuasanya.

    “Lebih sukar apabila tiada undang-undang membimbing jabatan itu sama ada ia bertindak dalam bidang kuasa atau sebaliknya,” katanya.

    Menurut Nizam, kelihatan seolah-olah tidak banyak pertimbangan dilakukan sebelum Jakim ditubuhkan.

    Beliau menegaskan hal ehwal Islam adalah di bawah kawalan negeri, dan enakmen agama setiap negeri sudah pun meletakkan sempadan yang jelas.

    “Jika anda melihat pentadbiran enakmen Islam di negeri-negeri, anda boleh melihat sudah ada usaha mengenal pasti siapa yang bertanggungjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khairulryezal osman kuttyJune 26, 2018 at 1:28 AM

      Jom sokong ku li! Saya sokong ku li

      Delete
    2. SUDAH LAH KO....BABI HUTAN...

      Delete
    3. ANAK LIM KITA SIAL TU BABI HUTAN.....

      Delete
    4. Jom kembalikan umno ke landasan yg betul..!

      Rombak dan pulihkan umno demi islam, melayu dan negara..!!!

      #vote for Ku Li

      Delete
    5. Geng MahaBabi sedang terluir untuk masuk menguasai UMNO semula.. Alasan jht 'nak pulihkan umno'

      Umno tak perlu byk 'pemulihan'..yang mesti dipulihkan ialah pemikiranbrakyat yg uneducated mengubdi Pakatan Setan tu...


      Bila geng mahababi sokong ku li maksudnya itu isyarat agenda jahat bersama ku li.

      So jgn undi ku li. Masakan musuh mahu org yg hebat naik jd presiden. Mesti nk yg boneka.

      Sbb itu mereka tak henti serang Zahid, selepas DsNajib dijatuhkan

      Delete
    6. Hahaha..

      Ini lah cybertrooper umno yg bagi umno @ bn kalah di pru lalu..!!

      Tidak berdiri pd bumi yg nyata..! Huhuhu..

      Zahid hamidi hebat..??? Hahaha.. Kalau dia dan najib hebat.. umno @ bn menang pru lalu lah dol..

      Umno perlu dirombak dan dipulihkan demi islam, melayu dan negara..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    7. Ku li hebat?
      huhuu babi sudah terbang merata di putrajaya ko menyalak nk jadi kan babi di sini?

      Ku li hebat SELEPAS 30 TAHUN TIDOOO DALAM WHITE CASTLE GUA MUSANG??

      Woii macai.. tapayah lah nak hasut.. perwakilan dah set dah siapa calon preseidan mereka.. mereka takkan belot lagi untuk Madey masuk semula..

      kah..kah..kah

      ko menyalak le puas2..

      Delete
    8. Wow..!!

      Asyik2 babi..

      Patut lah hujah kau menyondol seperti babi..

      Hahaha.. hujah dan sokongan membawa rebah..!

      Vote for Ku Li utk memulihkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
    9. Memang ko berperangai Babi dan penjilat MahaBABI!

      Delete
  41. Khairulryezal OsmanJune 26, 2018 at 7:25 AM

    VOTE KU LI!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik..!!

      Delete
    2. Bila geng mahababi sokong ku li maksudnya itu isyarat agenda jahat bersama ku li.

      So jgn undi ku li. Masakan musuh mahu org yg hebat naik jd presiden. Mesti nk yg boneka.

      Sbb itu mereka tak henti serang Zahid, selepas DsNajib dijatuhkan

      Delete
    3. Hahaha..!!

      Asyik2 babi..

      Patut lah hujah kau menyondol seperti babi..

      Hahaha.. hujah dan sokongan membawa rebah..!

      Vote for Ku Li utk memulihkan umno ke landasan yg betul demi islam, melayu dan negara..!!

      Delete
    4. Bila geng mahababi sokong ku li maksudnya itu isyarat agenda jahat bersama ku li.

      So jgn undi ku li. Masakan musuh mahu org yg hebat naik jd presiden. Mesti nk yg boneka.

      Sbb itu mereka tak henti serang Zahid, selepas DsNajib dijatuhkan

      Delete
  42. Khairulryezal osmanJune 26, 2018 at 7:32 AM

    Skandal forex najib dh siasat, nor yaacob yg kena tanggungjawab!!! Tk libatkn tun m pun!!! 1mdb ni benda xnampak!!

    Perdana menteri najib.

    Menteri kewangan najib.

    Penasihat 1mdb najib.

    Pengerusi mdb rosmah.


    Yg tanggung hutang rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii macai MahaBabi.. Ape ko..meroyan sekor2 ko ni??

      Ko jd hakim ke bahlol?
      Madey lahnat gagal tukar hakim perbicaraan judi forex sbb dia kecut telor ke?? Apesal nk tukor hakim??

      Delete
    2. MAMAK MATDEY AL KUTTY ....BARUA DAPIGS...MELAYU BANGSATTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  43. Doc, kita blh nmpk kejahatan Madey Laknatullah dgn puak2 penyamun jahanam mcm vincent, kuok dan beribu lg cinababi..

    Tp awas madey dah mula pasang 'trojan horse' dlm pemilihan presiden umno. Dia xkisah psal SAYAP sbb Kapten lg power. So percaturan skrg untuk naikkan selain Zahid adalah pelan jahat proksi mahadey lahnat. Org2 nya masih byk kembang biak dalam umno selagi presiden dan sayap parti belum buat pembersihan!

    Jg UMNO jgn bg seinci pun parasit dajal belaan madey laknatullah masuk. Mereka sgt mengidamkan UMNO yg memegang majoriti kerusi 53 di parlimen berbanding 'taik kambing' 12 je.

    Org UMNO kena cerdik dan sensitif dengan dakyah musuh. Umno parti berharga, bernilai sgt tinggi. Wpun gabubgan bn ia kalah tapi ia umno tetap tonggak bernilai

    Jadi musuh serigala dan babibesar dari luar menitis melelah air liur nak masuk ke dalam umno setelah DS Najib berjaya dikorbankan.

    Madey yakin sifat Melayu Mudah Lupa dan blurr ini mnjadi kelebihan utk kaki putar alam mcm dia untuk terus pergunakan platform Melayu untuk mnjadi Firaun mahazalim unto.merompak menyamun dan mebgkayakan 4 ekor anak2 nya..dan kroni2 cina yg berpaut dikangkangnya.

    Pastikan pemilihan presidab UMNO nanti jgn benarkan Kuli atau KJ mentah tu naik. Fikirlah survival UMNO. Lg byk tohmahan od Zahid maka benarlah Zahid ditakuti lawan. Dia orang yang setia, ikhlas dan wala pada perjuagan. Kekurangannya sebagai hamba Allah suatu lumrah. Ahli dan sayap boleh bantunya..yang penting dia mempunyai Asas Agama Islam yang kukuh terbaik berbanding Ku Li dan KJ!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut bancian di malaysiakini, zahid antara calon paling tak polular. 7% sahaja sokong. Manakala Ku Li 23%, KJ 61%.

      Delete
    2. MAMAK MATDEY AL KUTTY ....BARUA DAPIGS...MELAYU BANGSATTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    3. Bancian oleh media yahudi mahababi?

      Kah kah kah sejak bile plak perwakilan mahababi undi utk umno di meloyakini..babi ohh babi..ph dh nk pecahhh..madeyy cari kapal baruuu

      Delete
    4. Bancian media mhababi myokini konon Ashraf Wajdi kalah.. Kah kah kah last2 die menang..bodohh oii macai..sembah le meloyakini...

      Delete
    5. Alhamdulillah asyraf wajdi dusuki menang..!!

      Semoga beliau dapat membentuk pemuda khususnya dan keseluruhan ahli umno amnya ke arah sahsiah diri yg lebih islamik dan kemelayuan..! Yg akhirnya dapat memartabatkan kedaulatan islam, melayu dan negara..!

      Tolak pemimpin bfikiran liberal..!

      Dan tolak pemimpin TIN KOSONG..!

      Umno perlu dirombak dan dipulihkan..!

      #vote for Ku Li

      Delete
    6. kah..kah..kah..
      macai pura2 sokong asyraf.. padahal asyraf team Zahid/ Najib.

      ko nak pakai taktik ku li kempen jugak ke..

      mengaku semua tu org dia..

      puak sekular mengaku belaka..

      puihhh...

      spesis mahdey laknatullah..

      Delete
  44. Insya Allah kita pkt2 buat Solat Hajat, Bacaan Surah Yaasing semoga patasit2 yg bertanding dikalahkan..lari.. Kemenangan pd mereka yg ikhlas, taat dan teguh dengan peejuangan pimpinan UMNO sebelum ini..bukan si lidah biawak atau si kereta buruk...yang muncul mcm.'superman'.. Masa susah tua buruk ini langsung tak bantu kita..malah bersama MUSUH melancarkan SERANGAN pada Presiden terdahulu.. Deklabasi Rakyat kunun.. Semoga dihancurkan mereka2 ini parasit2 bertopeng syaitan

    Ameen x10

    ReplyDelete
  45. Oiii berok..npe madey tak hapuskan imdb. Tp lantik pengerusi baru??

    Nmpk x semakin hari semakin bersih DSNR.. bukti dia hanyalah mangsa fitnah. Justeru hati2 lah jgn jadikan Zahid next korban!!madey mmg laknatullah!

    ReplyDelete
  46. Dari pilih Zahid baik pilih Najib je. Sama2 team korup. Bagi saya apa yg KJ bentangkan dalam manifesto beliau di fb live semalam sangat2 baik dan mempunyai visi dan misi yang jelas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala hotak ko Najib korup kat mana.. mahkamah mana yang sahkan dia korup.. ko bawa suara madey lahanat rupanya..
      org UMNO tak bicara mcm tu..ini barua madey ph masuk nk sibuk pasal UMNO..

      atau menteri duit skrg sedang korup di bicara mahkamah.. dunia telah terbalik dengan golongan SIAL mcm ko..

      KJ mentah tu lalang dan biawak.. esok lusa berpusu2 lah LGBT selfie dengan KJ tu.. tk serik2 lagi nak CUBA UBAH.



      Delete
    2. KJ memang tak lah.. tolak pemimpin bfikiran liberal..!

      KJ juga pernah mengeluarkan kenyataan utk buka keahlian umno kpd bukan bumiputera.. Sedangkan tertubuh nya umno demi islam, melayu dan negara..!!

      Undi zahid hamidi pula tiada membawa perubahan! Terlingkup umno selamanya dlm kandang pembangkang!

      Ku Li sahaja lah harapan yg mampu membawa nafas dan harapan baru berbanding zahid hamidi dan kj dalam mendapatkan semula sokongan rakyat demi mempertahan dan mendaulatkan islam, melayu dan negara..!!

      #vote untuk Ku Li..!!

      Delete
    3. ko ni macai umur tua agaknya..
      luar biasa taksub pada si tua kain buruk ku li tu

      org tua yang dah nyenyak tido dalam ISTANA PUTIH.. tiba2 umur 81 come back untuk ajar kita bawak kapal??

      woii bodoh.. sudahlah.. jangan heret nama org tua

      ku li pun tak minat dah nk berpolitik atasan.

      silap2 dia kempen untuk Zahid jugak..

      macai mcm ko je lembab.. sebab tua nanyok..

      tiba2 lebih dr perwakilan..

      #vote4zahidhamidi

      Delete
  47. Daripada susah payah nak trail pakai proxy lebih baik ko cakap je terus.. jemput MADEY Lahnat tu masuk UMNO jadi presiden tanpa bertanding .. tkpayah la berkias2.. nk suruh sokong ku li batak..

    ku li umur 81, geng madey.. pemikiran sama..

    pembaharuan apa si tua tu nak buat? nak tekan key board pun belum tentu mahir.. madey sbb byk duit je upah cyrtoo berjuta RM

    undi Ku Li sama lah dengan memanggil Madey Laknat masuk UMNO semula.

    mereka telah bersama dalam deklaBASI Rakyat untuk jatuhkan Kerajaan UMNO pada 2015.. apa lagi nk harap?


    ReplyDelete

  48. 30 tahun dia TIDO LENA MEWAH NYENYAK dalam ISTANA PUTIH..gua musang.. di kelilingin org asli yang mendewakan dia.. duit berkepul2.. ada die peduli ke masalah akar umbi??? TIBA-TIBA seminggu dua ni dia BANGUN???





    tibe2 nak jawatan presiden boleh berjalan jauh. ke sana ke mari.. sokong le kawe..sokong le kawe.. kawe nk cuci umno..???

    puihhh.. sama je munafik mcm KJ.. dua2 melutut pada madey.. org umno tlg jd bodoh la.. org yg xde pegangan Agama kuat.. sampai bila pun boleh dibeli dengan wang dan betina..


    #vote4zahidhamidi

    #hidupnajibrazak

    #hidupumno

    #nyahparasit

    ReplyDelete
  49. Biarlah DS Zahid Hamidi tu tak sehebat mana di palu.. tapi pada ketika masa kritikal dan TRANSITION PERIOD ini.. DIA sebagai BENTENG kepada proksi musuh... kita mesti selamatkan UMNO daripada kemasukan TANGAN JAHAT LUAR dan TOPENG SYAITAN DIKENALI dan PROKSI JAHAT Mahathirisme dan puak2 LIberal KJ.

    dua2 ini amat bahaya. Dengan slogan PEMBAHARUAN UMNO.. sama sahaja dengan slogan MALAYSIA BAHARU lim kit sial dap.. maka UMNO akan diratah dirosak dari dalam dengan JANJI-JANJI palsu singa2 lapar ini yang berpura2 macam PEMBELA.

    Pembela sebenar ialah DS Najib dan DS Zahid. mereka inilah yang setia dan taat pad aperjuangan UMNO. Mungkin mereka ada lakukan kesilapan..tetapi pengorbanan mereka jauh lebih besar dan berat berbanding kesilapan mereka sebagai manusia hamba Allah yang lemah.

    dalam difitnah begitu.. hampri semua dasar pemerintahan Najib-Zahid diangkat jilat tanpa segan silu oleh KERA jaan pemfitnah PH.. diketuai oleh SANG PENIPU-Mahadey Kutty


    Tolong jangan tertipu lagi dengan kemunculan tiba2 'superman' yang mengaku untuk pulihkan UMNO.. sedangkan sebelum ini mana orang2 ini? hanya pandai mengkritik mengutuk..tapi bila diberi amanah mereka khianat (KJ)


    Wallahualam



    #vote4zahidhamidi

    #hidupnajibrazak

    #hidupumno

    #nyahparasit

    ReplyDelete
  50. Umno perlu orang berpengalaman..dan dapat memberi alternative pada kaum lain juga..disin Ku Li punyai ciri ciri tersebut.. Apatah lagi nanti Presiden baru Umno akan diasak dengan pelbagai perkara.. disini disadvantage bagi 2 calon lain yg senang difitnah.. justru sepanjang tahunan ke GE15..umno disebukkan dgn battling fitnah instead berjuang memperkasakan Parti... Kalau kaki pemakan dedak tentu suka situasi begini sebab dapat laba untuk jadi panglima pertahankan Tuan mereka..tapi haiki Umno diabaikan.. Sebilangan Rakyat terasa Umno dikaseh janganlah sampai sisa sokongandan harapan ini.. menjadi sifar malah ditanam sebagai sejarah pahit yg malang.. yg malu atau menyampah untuk dikenang..Jangan buat kesalahan ke 2 berturut turut dgn waktu yg begitu dekat..bak kata omputih incorrigible.. ..Hidup dan Perkasakan Umno.. amat berharap laungan ini masih releven..

    ReplyDelete