Friday, June 29, 2018

Isu UMNO Akan Diharamkan & Senarai Nama MT Pilihan

Kita mendapat khabaran tentang kemungkinan parti UMNO akan diharamkan. Jika benar, ianya adalah satu tindakan zalim kerajaan PH.


Tetapi kita tidak terkejut jika ianya berlaku. Parti lawan yang berkuasa sekarang dan Tun Mahathir tahu parti PPBM adalah yang minoriti dalam kerajaan PH dan parti itu boleh diketepikan begitu sahaja.

Jika UMNO diharamkan, hilanglah satu pengkritik utama kerajaan PH. Beliau juga mungkin berharap agar ahli-ahli parlimen UMNO (52 kerusi) lompat ke parti PPBM.

Kerana itu, pemilihan UMNO esok sangat penting untuk menyediakan barisan kepimpinan parti yang benar-benar dapat mempertahan dan menjaga kerelevanan parti UMNO.

109 calon akan bertanding jawatan Majlis Tertinggi UMNO Malaysia.

Jumlah yang bertanding sangat ramai. Mereka yang mahu bertanding tetapi kita sebagai perwakilan hanya ada 1 kertas undi dan 25 kotak kosong untuk diisi.

Ianya bermaksud 3/4 daripada calon-calon akan kalah.

Seperti perwakilan UMNO yang lain, penulis yang akan mengundi esok perlu menilai setiap calon yang bertanding sebelum kita membuat keputusan akhir.

Penilaian kali ini perlu berteraskan kepada situasi parti UMNO yang kini menjadi pembangkang.

Selain daripada membantu Presiden parti dan mengukuhkan lagi parti,

1. Yang paling utama, kita mahu setiap ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang setia, persisten, vokal bersuara, berani dan rajin.

2. Mereka mesti berada di barisan hadapan menjadi suara rakyat.

3. Mereka juga perlu berkesan untuk membuka pekung serta menjatuhkan Pakatan Harapan.

4. Mereka mesti bersikap rendah diri, mesra, tidak self-centric dan disenangi oleh ahli-ahli UMNO dan rakyat, secara amnya.

Malah, Presiden, Timbalan dan Naib Presiden juga mesti mempunyai ciri-ciri dan tingkah laku seperti di atas.

Setelah dinilai merujuk kepada 4 perkara di atas, penulis mempunyai beberapa nama calon yang perlu dipertimbangkan dan disokong oleh perwakilan UMNO esok.

Nama-namanya:

No. 2  - Mohamed Khalid Nordin
No. 7  - Tun Faisal Ismail Aziz
No. 8 - Md Alwi Che Ahmad
No. 9 - Ibdillah Ishak
No. 11 - Shaik Hussein
No. 12 - Abdul Azeez Rahim
No. 16 - Fathulbari Mat Jahya
No. 22 - Mohd Khusairi
No. 31 - Razali Ibrahim
No. 34 - Mohd Johari Baharom
No. 58 - Rahman Dahlan
No. 74 - Mustapha Mohamad
No. 75 - Mohd Puad Zakarshi
No. 77 - Mohd Farid Saad
No. 82 - Rosnah Abdul Rashid
No. 84 - Mohd Shakar Shamsudin
No. 92 - Mohd Razlan Mohd Rafii
No. 94 - Ahmad Maslan
No. 96 - Zambry Abdul Kadir
No. 99 - Reezal Merican
No. 103 - Lokman Noor Adam
No. 108 - Ahmad Shabery Cheek
No. 109 - Nazir Hussin


Ada beberapa lagi tempat kosong yang perlu diisi oleh perwakilan UMNO sekalian, mengikut kepada penilaian tambahan masing-masing.

Dan terpulang kepada setiap perwakilan UMNO untuk memilih kerana kita berhak untuk memilih sesiapa sahaja tanpa boleh dipaksa oleh mana-mana pihak. Tetapi pastikan pilihan kita tepat dan baik untuk parti UMNO.

Penulis juga berharap calon-calon yang tidak dipilih turut diketengahkan dan mengambil peranan aktif di dalam biro-biro yang akan ditubuhkan.

Manakala ahli-ahli parlimen dan ADUN-ADUN parti UMNO di negeri-negeri PH disatukan dalam satu potfolio penting dalam parti untuk menyeragamkan tindakan dan tindakbalas sebagai suara check and balance yang lebih berkesan.

Kita juga berharap agar proses pemilihan peringkat bahagian dan pusat akan berjalan dengan tertib dan lancar.

Janganlah ada drama-drama murahan, pensabotaj atau tangan-tangan ghaib yang akan cuba menganggu atau melambat-lambatkan proses tersebut.

SELAMAT MENGUNDI!








153 comments:

  1. Baguslah kalau mcm tuu doc..bersatu akn ganti umno utk memperjuangkan nasib org Melayu ..Umno penuh dengan korupsi.. Mmg tk ke mana pun umno bila yg kalah jadi calon dlm partii..org yang sama jerr.. Kata nk remajakn parti tapi tk bagii ruang org muda lebih baikk haramkn saja ..Bubar umno . Bubar umno. .Jom sertai BERSATU . .

    Apa khabar rosmah doc..khabarnya makin kurus.. Baguslah .. πŸ€—πŸ€—πŸ˜˜πŸ˜πŸ˜ŽπŸ˜‹

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah. Isu dalaman UMNO pun si Ted ni busy body. Kah kah kah.

      Delete
    2. DAH AGAK DAH! TU LA MADEY & CACAI PPBM HARAPKAN. SORRY LA OOOIII. PPBM NI PATUT DIBUANG SEKALI DGN MADEY!

      ANWAR TUNGGU MASA AJE UTK AMBIK ALIH. MADEY TAK LAMA LAGI!

      Delete
    3. MAMAK MATDEY TU MANA NAK INGAT MATI!!!!!!!!

      Delete
    4. parti mahababi..
      sorry lah tedmunapik..ko berangan lah sorang2

      menang dengan taktik kotor..
      pru baru2 ini penuh dengan nista dan fitanh melalui media sosial.. ramai sudah menyesal dan mengakui mempercayai penipuan ph..

      harba barang terus mahal.. ekonomi makin teruk..MYR lemah.. lepas ini pakai duit pisang lah kita.. KLSE tiada tanda positif untuk pulih.. SST akan masuk bulan 9.. harga barang akan lagi mahal.. 10 menipesto dikencing.. projek UMNO Najib Razak di CETAK ROMPAK di PLAGIAT di CEDOK macam minum air longkang..oleh pemerintah laknatullah yang dulu mengeji semua itu..


      tunggulah pembalasan Tuhan Maha Esa.. memang kami diuji.. kami bersabar kami belajar reda.. kami tak putus asa dan kami akan bangkit.. Insya Allah.

      #bangkitumno
      #zahidpresiden

      Delete
    5. Senarai pilihan doc (bukan semua.. tetapi kebanyakkan) memang buat umno terkubur..!

      Malas nak ulas panjang.. org nak umno bangkit dan memenangi hati rakyat tp dilihat kpd senarai pilihan tersebut.. perghhh mmg buat rakyat bertambah benci..!





      Delete
    6. Vote for Ku Li.. umno pasti kekal relevan..!

      Vote for KJ.. umno jadi liberal..!

      Vote for Zahid.. umno jadi pembangkang kekal selama2 nya..!

      Maka, VOTE FOR KU LI UNTUK MEROMBAK DAN MEMULIHKAN UMNO DEMI ISLAM, MELAYU DAN NEGARA..!!!

      Delete
    7. apa Mahathir tak buat untuk melayu ? selama 22 tahun bantu Melayu bangun berdiri berjalan berlari, tapi apa jadi, melayu mudah lupa,sampai 2018 masih sama, bila Najib berkuasa bukan main jilat, tetiba jatuh terus dimaki hamun, ini sifat sebenar manusia bergelar Melayu, tiada kasih sayang, tiada kebaikan, Islam sebagai topeng, lagi topeng lagi kuasa rasuah, kaum minoriti meluat tengok, tepi jalan sampai pejabat PM semua menadah tangan minta rasuah, apa tak malu mengaku melayu ? patut bunuh diri semua kelakuan buruk diketahui orang ramai, malah satu dunia melihat betapa angkuh pemimpin melayu rasuah, ketuanan melayu, jual tanah kat cina, bagi projek jadi Ali Baba sembang kedai kopi sampai siang...pi mampooossss lah Allah dah menjawab keluhan rakyat...nantikan perkuburan perasuah angkuh...

      Delete
    8. Aku nak gelak bilak ted kata PpBM nak ganti UMNO.... lu pikir sendirilah beb.... kalau dah kepala bapa segala kebejatan yang tengah lead PH....kau rasa?????

      Delete
    9. HIDUP ZAHID HAMIDI!!

      Delete
  2. Najib khabarnya marah benar dgn kj..kj nii sesumpah politik..dulu dilambung nya najib.. Sekarang dipijaknya.. Politik punya pasal.. πŸ™„☺πŸ™‚

    ReplyDelete
  3. Orang Melayu dh byk berkorban utk bangsa asing..lps nii kalau ada anasir2 yg cuba meminta sesuatu yg mana merupakan hak Melayu wajar kita tentang..umno dh byk lepaskn tanah2 kepada bangsa asing..harap tun faham dn jgn lya sgt permintaan yg melampau ..πŸŒ€☄πŸŒͺπŸŒͺπŸŒͺ🌫🌬🌨🌧🌦⛈⛈⛈⛈⛈

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala bapak ko ted munapik..
      ko ni banyak minum air kencing ke.
      madey yg menggadaikan maruah melayu pada cina..tanah2 dan kroni2 sejak 1988..sampai skrg.

      skrg ko babibuta ke tak nampak apa madey buat?

      madey nak balas dendam dan hina bangsa Melayu sebab tak sokong parti boboi bodoh.

      jadi dia hati kering terus 'mengajar' Melayu dengan memberi segala2nya pada cina..sama seperti PRU 1999. Wktu itu madey buat statement cina setiap..sebab Melayu swing pada PAS dan PKR..naikkan Anwar dia ajar Melayu dengan lepaskan kuota bumi ke IPTA.. buka MRSM pada non bumi, melepaskan banyak projek2 pada vincent dan cina2 kapir..

      melayu bodoh macam ko memang mudah lupa.. Najib sebenarnya penyelamat disebalik drama rampas oleh singh kapir tu..

      Delete
  4. Umno kena fikir diluar kotak ..masih relevan kah utk perjuangan kn nasib orang Melayu ..Kita hanya kuasai politik tapii bidang lain jauh tertinggal ..Itulah Melayu ..♨♨🎑🎠

    ReplyDelete
  5. Ki ki ki..blog ni juga ted bongok suka masuk..artikel nya padu.mantob..bukan mcm blog kerajaan..lesu..tk menyengat..sbb dh tkder fitnah makanan syaiton yg direjam..cuma yg ada air kencing hancing atok jew..ki ki ki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog nii beri kebebasan bersuara ...Tk seperti cts yg komen nya dibuat oleh admin blog. .Saya rasa doc juga faham yg jiwa umno sekarang dlm mood down.. Jadi lah pembangkang yg baikk..

      Delete
    2. Betoiiii dah rakyat yg undi ph dah berbau hancin hihihi

      Delete
    3. MAMAK MATDEY TU MANA NAK INGAT MATI!!!!!!!!

      Delete
  6. Bubar plkn gantikan dgn sekolah wawasan ...Plkn pembaziran duit rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEKOLAH WAWASAN......KAH...KAH...KAH...

      PI TANYA KAT ANAK LIM KIT SIAL TU....

      Delete
    2. Ko pegi lempang kepala mat sabu tu ted. Ada ke patut plkn nak diteruskan jugak. Sawan apa dia tu sebenarnya...

      Delete
  7. Hujan tak henti2 plk..kalau ada bini kan bagus ..Yg sejuk boleh jadii panas ... Org kata hujan2 nii sesuai utk mengawan.. πŸ’πŸ’‘πŸ‘ͺ

    ReplyDelete
    Replies
    1. BABI MEMANG KUAT MENGAWAN....

      PI TANYA KAT ANAK LIM KIT SIAL TU!!!!

      Delete
  8. Ngopi dulu..☕🍡🍞

    ReplyDelete
  9. Parti mamak buat pemilihan.

    ReplyDelete
  10. PrOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¦. . .Arghhhh leganya... πŸ’’πŸ’₯

    ReplyDelete
  11. Melayu hidup2 kena ngakal dgn najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MATDEY TU MANA NAK INGAT MATI!!!!!!!!

      Delete
  12. apa kurangnya pemimpin PPBM yang penuh skandal

    ReplyDelete
    Replies
    1. RULE OF TELOR MAMAK MATDEY!!!!

      Delete
  13. Baru nak berebut duit umno dah kena beku akaun. Padan muka

    ReplyDelete
  14. Paria barua si tua bangka buat komen berlambak pulak ari ni.
    Minta perwakilan utk berhati-hati pada pemilihan besok.Terdapat barua2 pengkhianat dikalangan calun2 yg menyamar utk mengambil peluang kidnap UMNO dri dlm.Jika gagal UMNO akan diharamkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MATDEY TU MANA NAK INGAT MATI!!!!!!!!

      Delete

    2. paria tua laknatullah itulah paling jahat..next baru babilim gone end.. yg kapir ni kita nampak sah2..yg mamak selam sekerat Isle ni la kite susah nk lawan..dia ligat otak pembohong u turn

      Delete
  15. Barua2 najib dulu kini himpit tun m. ..Dah xde projek lah tuu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebuk menyemak kat sini untuk misi ph yg akan gagal

      Delete
    2. YG AKU TAHU MAMAK MATDEY TU LAH BARUA DAPIGS...

      Delete
    3. yg aku tau DSNR xde barua mcm madey yg mempunyi vincent tan, kerudin pondan muflis, dan barua2 mcm kadir misai kontot.. perlaksanaan projek semua direct dengan kementerian/ kontraktor pelaksana/ company pelaksana..xde company BARUA mcm san miguel

      ko sakit hati kenapa tedmunapik.. sbb ko najib xkasi ko habuan ke?



      Delete
  16. PADAN MUKA UMNO, DULU BERLAGAK NK MAMPOS, SOMBONG DGN RAKYAT !! KAHKAHKAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MATDEY TU MANA NAK INGAT MATI!!!!!!!!

      Delete
    2. kepala bapak ko..
      UMNO sombong zaman madey kutty penyangak jd pii em...
      makan pun rakyat xboleh join.. level vincent tan je boleh duduk sarapan..sambil bincang untuk merompak duit negara

      zaman Najib org cacat, rumah usang, busuk tak mandi pun boleh peluk makan bersila dengan dia..

      cuma nk buat mcm mana.. manusia berhati babi ramai..so menanglah puak2 babi ph..

      ko paham x?

      Delete
  17. Derma? Hadiah? Taik babi kau najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap elok sikit la.

      Delete
    2. tak payah le diharapkan sangat... dah hancing kena kencing mana mungkin reti nak cakap elok...
      mahdey kutty tu memang dah desperate.. dapig tu jika mahdey kutty dok tekan umno dorang tak kesah sangat... asal ape yg dapig nak dorang luluskan...
      jika sampai dibuat umno diharamkan.. mp umno join le parti lain asal jangan parti bunge tu...rakyat tak kan pilih lagi parti bunge tu sebab mahdey kutty dah kencingkan ramai org...masa akan tiba.. gegor keturunan dia nanti...

      Delete
    3. MAMAK MATDEY TU MANA NAK INGAT MATI!!!!!!!!

      Delete
    4. judi forex, kroni, boboi..?? taik babi kau madey laknat!

      Delete
    5. Matawang asing dirampas najib cakap dia punya. 30 tahun pusing dunia. Barang kemas, beg mewah, jam mewah..tak tau punca. Hadiah katanya. Bagaimana pula zahid hamidi boleh cakap kesemua tunai dirampas milik umno? Mana satu yang betul? Lagi banyak cakap, lagi senang kantoi menipu.

      Delete
    6. TAK LAMA LAGI MAMPOS LAH MAMAK MATDEY TU!!!

      Delete
  18. Aku Janji Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, calon 03 Presiden UMNO.#terbaikzahidpresiden


    Aku Janji Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, calon 03 Presiden UMNO adalah seperti berikut:

    1. PERTAHANKAN KEPENTINGAN MELAYU - Mempertahankan apa yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia yang membabitkan kepentingan:
    a) Agama Islam sebagai agama Persekutuan
    b) Institusi Beraja
    c) Melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Sabah dan Sarawak.
    d) Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan


    2. MERAKYATKAN UMNO - UMNO mesti terus direlevankan mengikut kedudukan pentas politik tanah air. Segala kelemahan dikenal pasti serta dibaiki agar UMNO BANGKIT semula menjadi parti utama yang diminati rakyat. UMNO akan menjadi jurubicara, membela dan memperjuangkan kepentingan ahli, orang Melayu dan Bumiputera serta rakyat keseluruhannya.

    3. MAJLIS PENASIHAT UMNO - Mewujudkan Majlis Penasihat Eksekutif dianggotai ilmuan, profesional, agamawan, pakar pelbagai bidang, wakil generasi muda. Majlis ini berperanan memberikan pandangan/nasihat kepada pemimpin tertinggi terutama Presiden dalam sesuatu isu semasa.

    4. TEMPOH PRESIDEN DUA PENGGAL - Menetapkan tempoh Presiden parti tidak lebih dua penggal saja secara berturut-turut bagi memelihara budaya meritokrasi dalam menggalas tanggungjawab peralihan kepimpinan yang sistematik dan beradab.

    5. PANGKALAN DATA UMNO - Mewujudkan pusat maklumat UMNO di setiap Bahagian bagi merakyatkan UMNO.

    6. PASUKAN TINDAKAN KHAS - Menubuhkan Pasukan Tindakan Khas mendengar masalah akar umbi dengan mesyuarat bulanan MT dari negeri ke negeri (tetapkan tarikh dan waktu yang tertentu).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno perlukan pemimpin lakibini suntik botox di korea macam zahid. Kening biar terangkat.

      Delete
    2. TAK LAMA LAGI MAMPOS LAH MAMAK MATDEY TU!!!

      Delete
    3. Hidup Anwar! Hidup Anwar!

      Delete
  19. Aku Janji Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, calon 03 Presiden UMNO.#sokongzahidpresiden

    7. UMNO UNTUK MELAYU DAN BUMIPUTERA - Mengekalkan UMNO hanya untuk orang Melayu dan Bumiputera di samping mewujudkan ahli kesukarelawanan dan pendokong parti.

    8. AKADEMI PERKADERAN UMNO - Untuk memastikan kelangsungan pengkaderan dalam parti untuk UMNO BANGKIT. Justeru program perkaderan untuk jati diri diutamakan terutama pewaris parti yang setia melalui kewujudan Akademi Perkaderan UMNO.

    9. KETERBUKAAN UMNO - Demi mengupayakan ahli UMNO untuk menerokai KETERBUKAAN UMNO, maka UMNO dibuka ruangnya lebih meluas untuk generasi muda, profesional, ilmuan, agamawan, NGO untuk dilibatkan secara aktif. Mengamalkan pendekatan kepakaran Ahlul Halli Wal Aqdi.

    10. PERANAN GENERASI MUDA - Memperkasa dan memperluaskan peranan sayap parti (Pemuda & Puteri) bagi menarik generasi muda. Proses penglibatan, didengari, dihormati, diberikan peluang melontar idea dan syor daripada generasi muda ini. Status sayap diperjelaskan lagi agar setaraf Naib Presiden UMNO.
    a) Naib Ketua Sayap automatik Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia.
    b) Satu Jawatan Lantikan Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia.
    c) Satu lantikan (Wajib) EXCO daripada UMNO Negeri Sabah dalam EXCO Pemuda dan Puteri.
    d) Meningkatkan peranan & fungsi Kelab UMNO Luar Negara (Lantikan 1 EXCO Mewakili Kelab UMNO Luar Negara dalam Pemuda dan Puteri).
    e) Mewujudkan wadah UMNO bagi mahasiswa di universiti tempatan seperti penubuhan Badan Bukan Kerajaan (NGO) berteraskan politik dan kepimpinan di Universiti Tempatan @ dalam negara (Lantikan 1 EXCO Mewakili Kelab UMNO daripada Universiti Tempatan dalam Pemuda dan Puteri). Ia bertujuan sebagai wadah mesra UMNO dalam kalangan mahasiswa/siswi.

    11. UNIT TINDAKAN KHAS TANGANI POLITIK WANG - Menubuhkan Unit Khas Tangani Politik Wang. Ini termasuk melantik individu yang mempunyai integriti dan berlatar belakang undang-undang, berkaliber dan bersih, di samping mengsifarkan budaya warlords menerusi pendekatan bersepadu dan berkesan.

    12. IBU TERBAIK BANGSA - Menjadikan Pergerakan Wanita UMNO sebagai Ibu Terbaik Bangsa yang menumpukan kepada akar umbi dan tidak kepada kepartian sahaja.
    a) Naib Ketua Sayap automatik Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia.
    b) Satu Jawatan Lantikan Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia.
    c) Satu lantikan (Wajib) EXCO daripada UMNO Negeri Sabah dalam EXCO Wanita.
    d) Mewujudkan Badan Bukan Kerajaan (NGO) berteraskan politik dan kepimpinan Wanita dalam sosio-kemasyarakatan.

    13. MAJLIS MEDIA UMNO - Mewujudkan Majlis Media UMNO yang menggabungkan media konvensional, media sosial, bloggers, cybertrooper dan berita portal di peringkat pusat dalam mewujudkan elemen berita, tularan berita, video grafik dan infografik yang senada dan efektif.
    a) Wujudkan juga pasukan media dalam 191 UMNO Bahagian sebagai ketumbukan baharu parti.
    b) Menyelaraskan semua team media, dan komunikasi setiap pemimpin, UMMO dalam mewujudkan elemen berita yang senada dan efektif.
    c) Adakan mesyuarat mingguan dan, bulanan pasukan media bagi menjadikan media UMNO sebagai media pembangkang yang konstruktif dan kritis demi rakyat.

    14. JAWATANKUASA PENSTRUKTURAN - Menubuhkan jawatankuasa khas peringkat MT untuk mengkaji dan mencadangkan penstrukturan & penjenamaan semula UMNO.

    15. UMNOKU, KELUARGAKU - Bagi menanam kecintaan pada UMNO. Budaya “UMNOKU, KELUARGAKU” akan diterapkan dalam program parti. Kanak-kanak dilibatkan dalam kegiatan parti yang bersesuaian agar nilai perjuangan UMNO dibina dari awal usia mereka.

    --------------------


    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno perlukan pemimpin gangster seperti zahid hamidi yg tumbuk amir bazli sampai berlekuk dahi.

      Delete
    2. TAK LAMA LAGI MAMPOS LAH MAMAK MATDEY TU!!!

      Delete
  20. -----------------------
    Akujanji Zahid lebih segar, realistik dan fokus kepada permasalah sebenar berlaku pada UMNO dan org Melayu. Zahid sedang merasai melalui getir sebenar dalam UMNO kerana dia memikul tugas2 itu.. berbanding yang lain hanya bercakap sebagai calon..

    Janganlah ditipu lagi dengan calon proksi LGBT liberal atau boneka musuh yang tua tak pernah jenguk masalah parti..tiba2 muncuk hanya mahu diangkat jadi RAJA dalam UMNO.. mudahnya cara orang melayu fikir..bodoh namanya bernostalgia cerita 1980-an untuk di pakai pada 2018..

    Semoga Allah mudahkan perwakilan UMNO memilih pemimpin terbaik parti. Insya Allah ikut pandangan saya DS Zahid Hamidi adalah yang terbaik walaupun serangan dan pelan menjatuhkannya dengan pelbagai macam tuduhan telah dilancarkan pada sejak 2 tahun lalu..

    Walahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..zaman jadi ketua pemuda sudah ada rm230 juta dalam akaun, sekarang sudah tentu nilainya billion. Abang mati, menantu mati ketika sapu projek bwk masuk pekerja asing.

      Delete
    2. TAK LAMA LAGI MAMPOS LAH MAMAK MATDEY TU!!!

      Delete
    3. Perjuangan umno tak ada kena mengena dgn melayu...hanya untuk ahli2 penyamun yang bermuka rupa melayu je

      Delete
    4. MACAM MUKA MAMAK MATDEY MAHATAIK....MUKA JEBON!!!!

      Delete
  21. Kita kena pertahan najib walaupun digelar macaii...kata2 kj sewaktu punya kuasa ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK LAMA LAGI MAMPOS LAH MAMAK MATDEY TU!!!

      Delete
    2. puak ko tgh pertahankan atok penyangak judi forex dan cinababi tokong rasuah...dua sekaligus...pa macam tedmunapik? rase bangge ke dr yg pertahankan Najib difitnah??

      Delete
  22. ORANG UMNO TAK PERNAH TAHU APA ATAU SAKIT MEREKA...MEREKA HANYA MENDENGAR SUARA MUSUH MEREKA..

    Satu masalah PALING besar org UMNO ialah cepat GELABAH dan LEMAH PRINSIP!

    PAS kalah teruk akibat sabotaj geng PARASIT, mereka tak buat pun pemilihan TERBUKA mcm UMNO. Sebaliknya mereka menggunakan kekuatan SYURA-MESYUWARAH dalaman.. jadi pengaruh luar tak dapat mencatur pemilihan.. mereka tak melaungkan pun slogan BERUBAH.. PERUBAHAHAN... ikut KEHENDAK RAKYAT bla.bla... mereka diam caturkan pemimpin tanpa menyalahkan langsung pemimpin sebelumnya..

    Akhirnya mereka bangkit di Terengganu, Pahang dan Kedah..

    Tapi UMNO?? pari Melayu LEMBIK LEMAH.. pemimpin pun tak tentu hala.. mcm KJ.. hari hari salahkan Najib.. Anwar dituduh liwat 2 x, china doll usung tilam.. tak dengar sepatah pun partinya mengutuk sindir Anwar..akhirnya mereka berjaya dan kukuh perpaduan walaupun musuh cuba pecah belahkan..

    UMNO?? again UMNO??

    cuba tengok gelagat ahli UMNO.. termasuklah para MT.. taraf BONGOK.. LEMAH JATIDIRI.. melaungkan mengiakan suara musuh.. UMNO MESTI BERUBAH... berubah pala hotak amende kalau pemikiran rakyat dikuasai Yahudi dan MUSUH..

    disinilah jelas punca UMNO takkan berubah.. pemimpin seteguh Zahid mungkin kecundang.. pemimpin boneka..mentah seperti KJ dan pemimpin perosak seperti Ku Li akan menguasai UMNO.. rasuah penyelewengan cah keting kebodohan dan kepalsuan akan melanda UMNO lebih dahyst...


    akhirnhya melayu BANGSAT.. SEBANGSAT2NYA seperti DSNR pernah katakan bila UMNO lemah dan tumbang..

    Jika ini berlaku eloklah UMNO doharamkan.. tubuhlah parti baru yang bersih dibina oleh orang2 yang cerdik..yang ikhlas yang bersifat pejuang.. bukan bersifat MUSANG BULU AYAM ATAU KULIT BABI... KJ dan Ku Li hanyalah wayang untuk MElayu...

    we will see...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua kena tahu.. pru14
      Bn kalah..
      umno tak kalah..
      Ini fakta ya..

      Delete
    2. MAMAK MATDEY TU MUNAFIK.............

      ELEGAN… Bagi mereka yang membesar ketika zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri keempat dahulu, tentu biasa dengar Wawasan 2020 diilhamkan beliau pada tahun 1990 lalu.

      Visi jangka panjang itu pernah dikutuk pemimpin dan penyokong pembangkang (kini Pakatan Harapan – PH yang menjadi kerajaan baharu Malaysia), sebagai wawasan bodoh dan tidak beri faedah kepada rakyat miskin sendiri.

      Hari ini, Mahathir yang amat berbangga diiktiraf sebagai ketua kerajaan dengan usia paling tua di dunia itu apabila kembali semula sebagai perdana menteri ketujuh, tetap fanatik terhadap angka 2020 kerana kononnya ia seimbang.


      Dengan beri contoh lambang Barisan Nasional (BN) iaitu dacing tidak berat sebelah, Mahathir ketika melancarkan Wawasan 2020 sebagai pengerusi parti komponen tersebut, kini mengetuai pula blok PH yang logo entah apa-apa!

      Namun cinta Mahathir terhadap nombor 2020 tetap utuh waima pernah memberitahu media baru-baru ini bahawa wawasan dirancang beliau itu mungkin lewat menjadi kenyataan konon akibat hutang negara sebanyak RM1 trilion.






      Ini termasuk menerusi koleksi pelbagai kereta beliau sama ada rasmi atau peribadi yang sering memaparkan plat dengan angka 2020 sehingga menjadi sinonim kepada imej Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu.

      Terbaharu tular menerusi media sosial Mahathir menaiki kereta mewah warna gelap jenama Bufori model Geneva plat Patriot 2020 yang bernilai kira-kira RM1.6 juta dengan ansuran bulanannya sahaja pun cecah lebih RM19,000.

      Nombor plat istimewa diluluskan pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) itu hanya dibeli pada harga serendah RM250 tanpa perlu bidaan secara terbuka serta bebas daripada unsur Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

      Menurut laporan media, plat Patriot ditawarkan Yayasan Patriot Negara Malaysia, sebuah badan bukan kerajaan ditubuhkan secara rasmi pada 12 April 2013 dan dipengerusikan Brigadier Jeneral Bersara Datuk Husainay Hashim.

      Ternyata, gaya eksklusif Mahathir dengan kereta itu membuktikan kedudukan kewangan beliau cukup hebat jauh beza daripada pemimpin terdahulu yang agak miskin tanpa kroni menaja projek mega tertentu.

      Delete
    3. Betul sekali..BN kalah sbb MCA MIC bulu musang.. Tuntut mcm gile itu ini.. Tp merit pencapaian zero!!

      Sbb itu org UMNO dan pemimpin jangan panik menyalahkan pemimpin umno sendiri.. Kena ingat umno menang sbnrnya..

      Dan mahafiraun mmg siapa hidup zmnnya akn tahu sifar hati kejam, kering menzalimi musuh serta kelicikannya MEROMPAK duit rakyat..zmn madey..ade die kisah org Felda susah, ade die peduli penoreh getah hage merudum.. Nelaya musim.tengkujuh atau pernah tgk madey jumpa rkyt bersalam dgn orh kg org susah mkn bersila ambik tahu perit susah merwka???

      Yg die kesah dr dlu smpai skg ialah mengkaya anak2 die..boboi mesti jd bkl pii em..celaka ko madey..ko fitnah dn terus fitnah.. Kini ko je baru pig-dap biarkan tokong rasuah menggila ikut suka.. KETUANAN mandarin ..ko ckp 'small matter'..celaka ph! Matsabon syiah dh mula atur langkahh

      Delete
  23. Pilih KJ UMNO selamat. Usah takut untuk berubah demi survival parti keramat Melayu Islam ini. UMNO tidak dapat tidak perlu menjana tenaga baru untuk memacu parti untuk terus bangkit dalam meneruskan perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan lain lebih penting.. bukan parti..
      Perjuangkan masa depan islam..

      Delete
  24. Jahanam.. Komedi jawa mng.. Kj akn sertai anwar.. KahkahkahKahkahkah....bersatu akn ganti umno .. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. PADAN MUKA MAMAK MATDEY SI TUA RENTA TAK SEDAU DIRI....

      ELEGAN… Bagi mereka yang membesar ketika zaman Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri keempat dahulu, tentu biasa dengar Wawasan 2020 diilhamkan beliau pada tahun 1990 lalu.

      Visi jangka panjang itu pernah dikutuk pemimpin dan penyokong pembangkang (kini Pakatan Harapan – PH yang menjadi kerajaan baharu Malaysia), sebagai wawasan bodoh dan tidak beri faedah kepada rakyat miskin sendiri.

      Hari ini, Mahathir yang amat berbangga diiktiraf sebagai ketua kerajaan dengan usia paling tua di dunia itu apabila kembali semula sebagai perdana menteri ketujuh, tetap fanatik terhadap angka 2020 kerana kononnya ia seimbang.


      Dengan beri contoh lambang Barisan Nasional (BN) iaitu dacing tidak berat sebelah, Mahathir ketika melancarkan Wawasan 2020 sebagai pengerusi parti komponen tersebut, kini mengetuai pula blok PH yang logo entah apa-apa!

      Namun cinta Mahathir terhadap nombor 2020 tetap utuh waima pernah memberitahu media baru-baru ini bahawa wawasan dirancang beliau itu mungkin lewat menjadi kenyataan konon akibat hutang negara sebanyak RM1 trilion.






      Ini termasuk menerusi koleksi pelbagai kereta beliau sama ada rasmi atau peribadi yang sering memaparkan plat dengan angka 2020 sehingga menjadi sinonim kepada imej Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu.

      Terbaharu tular menerusi media sosial Mahathir menaiki kereta mewah warna gelap jenama Bufori model Geneva plat Patriot 2020 yang bernilai kira-kira RM1.6 juta dengan ansuran bulanannya sahaja pun cecah lebih RM19,000.

      Nombor plat istimewa diluluskan pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) itu hanya dibeli pada harga serendah RM250 tanpa perlu bidaan secara terbuka serta bebas daripada unsur Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

      Menurut laporan media, plat Patriot ditawarkan Yayasan Patriot Negara Malaysia, sebuah badan bukan kerajaan ditubuhkan secara rasmi pada 12 April 2013 dan dipengerusikan Brigadier Jeneral Bersara Datuk Husainay Hashim.

      Ternyata, gaya eksklusif Mahathir dengan kereta itu membuktikan kedudukan kewangan beliau cukup hebat jauh beza daripada pemimpin terdahulu yang agak miskin tanpa kroni menaja projek mega tertentu.

      Delete
    2. Tedmahababi.. Ko panasssazzz mcm dibakor api ke..kah kah..kahhh.. Ko berangan nak mampos 12 lawan 54 ...12 mau ganti 54.. Kahhh..kahhh..kahhh

      ProooTtttttt...criiittt... kah..kahh.. Nk berkempen kununnn kt sini...

      Sile berambus cepat2 macai mahababi..pelok lah dapig kuat2...

      Lagi korang buat zalim pd DS Najib lagi kuat akar umbi sokong Najib.. Team setia Najib tak gentar dengan ugutan musuh.. Beku la tangkap la.. Akar umbi Melayu terus bagi isyarat kami menyokong DS Najib.. Ia diteruskan oleh pengganti yang diamanahkan Najib... ds Zahid Hamidi..

      Masa untuk menggerakkan UMNO sudah sedia..Insya Allah. Mahadey mahazalim sudah tido tak lenaaaa...ugut nk beku akaun..perwakilan lagi kuat support Zahid... wowww bateri atok boleh stop anytime.....

      Delete
    3. RULE OF TELOR MAMAK MATDEY!!!!

      TAK LAMA LAGI MAMPOS LAH TU...........

      Delete
  25. Kalau zahid menang...
    Umno akan dibubarkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BIASA LAH...ATOK SI TUA RENTA TU KAN MAHAFIRAUN....TAK INGAT MATI!!!!

      Delete
    2. Talqin untuk parti chap munge boboi

      Delete
  26. Alhamdulillah..team terbaik UMNO telah terbentuk..mudahkanlah urusan peejuangan kami ya Allah..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. AAMINNN!!!!

      Delete
    2. Ameen ya Rabb. Lemahkanlah musuh2 dan gagalkan lah perancangan jht mereka..musnahkanlah pakatan haprak! Ameen

      Delete
  27. Mana die macai DEDAK Ku Li sekor yang menyalak siang malam tu..kompom Madey akan menggila arahkan ROS haramkan UMNO.. proksi jht dalam umno da mampos..

    Kita tengok.KJ adakah jujur dengan janji untuk setia dengan perjuangan UMNO tau akan sebaliknya..

    Sepatutnya KJ jangan TAMAK HALOBA..bertandinglah dulu sebagai Timbalan.. Kumpul pengalaman bantu imam..kuatkan saf tambah ilmu..ini idak..gopoh lepastu asyik khianat kutuk presiden lama.. Xbrani plak.kutuk bekas presiden 22 tahun KEPALA PEROMPAK kerala...

    Ku Li Batak sudah mula main fitnah konon ada sabotaj??

    ReplyDelete
  28. Kain buruk dan kain perca akhirnya hanyut dibawa banjir kilat menuju kolam kumbahan dimana berkumpulnya segala taik..
    betsama kepala taik.

    ReplyDelete
  29. KJ tu ada talent..tapi syg MENTAH lagi dan GELOJOH SYOK SENDIRI.. Jd boss PEMUDA GAGAL.. sibuk salahkan Najib, dia merapu dengan zumba, org muda tak ditariknya pd umno.. Najib bg kpercayaan penuh, budget besar, ko meroyan pe KJ.

    tkpe lah ada hikmah..kasi KJ belajar ADAB& ilmu Aqidah, Syariat ubah jgn jd liberal..next 2022 boleh cuba lg..dengan syarat ko MATANG sikit dan jgn mnggelabah nk gadai umno konon ' nkmmenang'.. Pkai akal.agama,prinsip mau tersemat jgn lupa..ikutlah tradisi.naik setapak demi setapak dn jgn jd pengkhianat

    Xguna menang tp hanya jadi KUDA DAN BARUA macam madey dan partinya...

    ReplyDelete
  30. Khairulryezal osmanJuly 1, 2018 at 8:03 AM

    PONOROGO MENANG: Ki Li dakwa wujud rasuah, beli undi


    KUALA LUMPUR - Veteren Umno, Tengku Razaleigh Hamzah mendakwa mendengar khabar angin mengenai tindakan calon tertentu membeli undi pada pemilihan parti kali ini.

    Beliau yang tewas dalam saingan merebut jawatan Presiden Umno hari ini, bimbang amalan politik wang menjejaskan masa depan serta proses pembaharuan parti itu, jika khabar angin berkenaan benar.


    Menurutnya, pengaruh wang dan rasuah menyebabkan individu yang layak dan berpotensi, gagal diketengahkan pada pemilihan kali ini kerana tidak berduit.
    "Saya dengar berita yang tak berapa baik. Saya harap ini khabar angin dan tidak betul. Tapi saya dengar dalam pemilihan ini, banyak duit digunakan.

    "Sepatutnya, kita sudah berhenti menggunakan wang dalam pemilihan parti. Ini adalah sogokan atau rasuah, membeli undi dan sebagainya," katanya memetik laporan Berita Harian.

    Ku Li berkata, jika benar berlaku, dukacitalah kerana masa depan pimpinan parti ini akan bergantung pada duit juga kerana amalan politik wang.

    "Pengaruh duit yang sepatutnya dihapuskan, sudah bermaharajalela semula dalam politik tanah air, terutama politik Umno. Ini tidak akan berfaedah kepada sesiapa," katanya ketika ditemui Berita Harian di majlis tahlil aktivis Islam, Allahyarham A Karim Omar di sini, malam ini.

    Pada pemilihan pucuk pimpinan parti hari ini, Ahli Parlimen Bagan Datuk, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi diumumkan sebagai Presiden Umno yang baharu, selepas menewaskan Tengku Razaleigh dan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin serta dua lagi calon.

    Selain itu, ditanya berkenaan keputusan pemilihan itu, Tengku Razaleigh yang juga Ahli Parlimen Gua Musang secara sinis berkata ia keputusan yang bagus jika khabar angin yang didengarnya tidak benar.

    "Kita harap dihentikan jika berlaku mainan duit untuk mempengaruhi mereka yang berhak memilih kerana ini akhirnya menjadi barah, boleh merosakkan bukan saja parti politik tapi juga masyarakat," katanya.

    Selain itu, diminta mengulas mengenai apa akan dilakukannya selepas ini, veteran Umno itu berkata beliau mahu berehat memandangkan sudah mencecah usia 81 tahun, selain berada dalam arena politik selama 60 tahun.
    celahgelegar at 5:09 AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELAH KELENGKANG MAK KAU!!!

      RULE OF TELOR MAMAK MATDEY!!!!

      TAK LAMA LAGI MAMPOS LAH TU...........

      Delete
    2. Macai mahababi sudah kecewa... umno xblh jd proksi mahababi.. Elok la kluarlah beramai2.$.

      Delete
  31. Khairulryezal osmanJuly 1, 2018 at 8:57 AM

    Presiden baru umno akan disiasat berhubung kes seleweng dana babitkan setengah juta ringgit. Harap tun hapuskan terus umno parti penyangak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RULE OF TELOR MAMAK MATDEY!!!!

      TAK LAMA LAGI MAMPOS LAH TU...........

      Delete
  32. Boring la pemilihan umno ni. Sama je kata nak berubah. Hmmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU TAK BORING PUN!!!

      Delete
    2. Yy boring tu geng mahababi.. Kah kah kahh.. Mereka buat mcm2 nk sekat kehendak akar umbi umno.mpemikihan Mn ni plg demokrasi brbnding zmn madey kutty bapak perompak..kuota dan wang jd bhn mainan

      Delete
  33. Khairulryezal osmanJuly 1, 2018 at 11:51 AM

    Bekas Timbalan Menteri dan mantan Ketua Pergerakan Puteri UMNO, Datuk Mas Ermieyati Samsudin membuat kejutan awal pagi ini apabila mengistiyarkan dirinya keluar UMNO berkuatkuasa serta merta.
    Beliau juga mengisyitarkan dirinya akan menjadi Ahli Parlimen bebas bagi kawasan Masjid Tanah, Melaka juga berkuatkuasa serta merta.
    Beliau dalam satu kenyataan sebentar tadi mendedahkan, dirinya sudah ‘muak’ dengan kepimpinan sedia yang masih lagi enggan menerima kenyataan bahawa rakyat sebenarnya sudah menolak UMNO ketika ini.
    Sebaliknya, menurut Mas Ermieyati, rata-rata kepimpinan ini masih lagi menyalahkan skandal berkaitan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai punca kejatuhan UMNO.
    “Pemulihan apakah ini? Kalau virus masih dibiar berleluasa dan ubat terlalu pahit untuk ditelan? Ikhlas saya katakan, UMNO telah tergelincir dari landasan asal sehingga ditolak oleh bangsa Melayu sendiri.
    “Harapan untuk melihat mereka memilih sekurang-kurangnya 70 peratus muka baru yang berwibawa tidak kesampaian.
    “Saya turut percaya kepimpinan sedia ada masih enggan menerima kenyataan bahawa rakyat telah menolak UMNO, sebaliknya mereka beranggapan UMNO hanyalah mangsa kebencian rakyat kepada Dato Seri Najib semata-mata.
    “Skandal 1MDB telah membuatkan rakyat Malaysia mempersendakan UMNO,” katanya.
    Sehubungan itu, katanya, beliau secara ikhlas dan tanpa paksaan imengumumkan keluar dari UMNO dan menjadi wakil rakyat bebas demi hal ehwal, pembangunan serta kebajikan rakyat.
    Mas Ermieyati juga menambah, ketika ini beliau hanya mahu fokus menjadi ahli Parlimen bebas yang efektif melangkaui sempadan keterbatasan sebagai wakil rakyat tanpa mana-mana parti.
    “Ahli Parlimen bebas bermaksud menasihati kerajaan sedia ada untuk ‘check and balance’ tanpa terikat dengan mana-mana parti atau pihak. Itu yang akan saya lakukan terutamanya untuk kawasan saya di Masji Tanah.
    “Sebagai bekas peguam, saya berharap untuk membuat yang terbaik bagi rakyat Malaysia untuk memastikan badan eksekutif di pantau oleh Parlimen yang efektif,” tegasnya.
    Sebelum ini, Mas Ermieyati pernah mengumumkan tidak akan bertanding apa-apa jawatan parti di semua peringkat bagi memberi ruang kepada muka baharu.
    Jelasnya, ia seiring langkah perubahan total di dalam parti UMNO sendiri selain berharap pimpinan lama UMNO memberi ruang kepada muka baharu untuk memimpin, termasuk daripada sayap parti sendiri.
    Beliau pernah mendakwa beberapa kali sebelum ini krisis politik yang melanda parti pemerintah BN di Perlis sebagai cerminan punca kenapa Umno ditolak oleh anak muda.
    Beliau turut menyifatkan perebutan kuasa berpanjangan menjadi contoh terbaik penolakan anak muda terhadap UMNO. – Malaysia Gazette
    celahgelegar at 11:31 AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ada prinsip patut tinggalkan kapal buruk umno.

      Delete
    2. CELAH KELENGKANG MAK KAU!!!!

      PI BERAMBUS PUN TAK APA.....LAGI BAIK...

      Delete
    3. 11.56
      Yg xde prinsip ialah orang ph carca marba. Ikut suka hati sokong tanpa fakta bukti dan prinsip yg jelas.

      Delete
    4. Mampoih !!!

      Delete
  34. Npe macai mahababi gelisah dan menggelypor sgt pasal hal ehwal dalaman umno?? Pelik benarr oiii.. Woii macai gi jage sbuk dgn parti boboi 12 jerusi ciputtt tu... Mesti ada kepentingan bawag tanah..kah kah toyol dan barua telah gagal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy pon pelik,sakit gigi kot,opsssss.sakit hati kot,xde ubat tuuuuuuuuuu

      Delete
  35. Umno langgar perlembsgaan kena haram zalim...Bersatu kena bubar hampir pru tak zalim...hukum orang umno...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko merepek ni cacai PH ( kata Fizi)?? Patut ler Madey mengaku ramai uneducated macai kat negara ni

      Delete
  36. Akhirnya najib terhina terpaksa kutip derma melalui tin milo. Mana pergi usd620 juta kononnya dipulangkan kepada tok arab? Tok arab kepala abah kau najib. DOJ siasat dan dapati usd620 tersebut masuk akaun jho low. Najib masuk penjara, jho low jadi kaya. Hahahahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 5.48 kepala babi. Cakap macam menyondol. Uneducated macais.

      Delete
  37. Puas hati aku tengok kau dan keluarga kau merana najib. Masa berkuasa kau tak peduli kesusahan rakyat. Kau lakibini dan kroni kau tamak sapu duit negara. Monopoli segala cabang duit. Sekarang kau jatuh ke tempat paling hina. Matilah kau dalam penjara. Baru ikat jamin diri sendiri kau tak mampu bayar, belum lagi ikat jamin rosmah, riza aziz pada masa akan datang. Padan muka kau!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penganut ph hati busuk bau taik babin. Dah buusk bodoh lagi. Ko nak jadi hakim atau peguam negara boodh tu ke. Baru di baca pertuduhan dah nak hukum. Tengin tak beretempat macais bodoh uneducated

      Delete
  38. Khairulryezal osmanJuly 6, 2018 at 2:49 PM

    Marilah menderma ke tabung najib. Kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaya derma najib. Orang umno kuat sapu. Lebih lagi masa tengah sengkek sekarang.

      Delete
    2. BILA MAMAK MATDEY AL KUTTY MAHAFIRAUN TU NAK MAMPOS.......

      Delete
  39. Khairulryezal osmanJuly 6, 2018 at 5:17 PM

    Anak najib berpoya2 dgn artis taiwan, bapa pula minta derma, kahkahkah lawak betul keluarga penyamun ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETAKAT PERPOYA2...ANAK ASMIN BEKAS MB JAMBAN PUN SAMA...ANAK MAMAK MATDEY PULAK LAGI...SI RAPUJI SOTONG KATA ANAK MATDEY TU ...TAUKE ARAK ...KAT MANA TU YA ...

      Delete
    2. LUPA...TU SATU LAGI MP APEK PENANG ...DOK BERPOYA2 DENGAN BETINA SUNDAL MALAM......SAMPAI BERCERAI...NAK TUTUP CERITA...JADIKAN BINI....NASIB BAIK TAK BUNTING SEBELUM KAHHHHWIN!!!!

      Delete
    3. Khairulryezal osmanJuly 6, 2018 at 11:22 PM

      Khabarnya jho loq yg kenalkn mereka ,kikikiki. Untunglah.

      Delete
    4. KO PUN TERINGIN JUGAKKE....

      Delete
  40. Saya dah derma rm 1 ringgit ke tabung free najib.tapi kenapa guna perkataan FREE ?tulis Melayu lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACAM KO NAK MENDERMA...HENTIKANLAH......TELOR BERAYON....PI BERAMBOS LAH KO....

      Delete
  41. terberak lah haji najib ngan hajah rosmah kali ini.. tengok muko hajah rosmah nak jimak pun tak sanggup... kah kah kah

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2.53 kepala babi. Cakap macam menyondol. Uneducated macais.

      Delete
  42. bapak minta derma anak bagi sperma.. kah kah kah

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2.55 kepala babi. Cakap macam menyondol. Uneducated macais.

      Delete
  43. Wei jangan salah sangka, niat anak najib baik, hilangkan duka lara di taiwan sambil itu cari dana jamin bapak, salah sangka anak mithali, kaum keluarga perangai buruk, paling hina hidup selamanya atas hasil usaha orang lain. ..betapa hina rasuah, betapa hina minta sedekah secara paksa... Aduh.. .Satu demi satu malapetaka sampai... Dr mim nak bela pun tarak modal... Kah kah kah.. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr MIm tolobih tolan kotoum campur ubat gogat... itu yang bobal campur tongin selamo lamonyo.... kah kah kah

      ROSMAH MANSOR JKKK

      Delete
    2. Anon 4.27 & 6.39 kepala babi. Cakap macam menyondol. Uneducated macais.

      Delete
    3. Soking anon ulang benda yang sama sbb puak ph macai ni memang kaki bebal bengap.

      Delete
  44. mmg patut umno diharamkan. sape ros blh pandai2 sambung lg 18 bulan? ikut undang2 rimba mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. IKUT...RULE OF TELOR MAMAK MATDEY AL KUTTY MAHAFIRAUN!!!

      Delete
    2. Sojak parti keramat dah telungkup awaup ngan pahlawan bugis...ramai penjilat togar yang bongap tujuh keturunan dah jadi sawan tonouk... tak lamo LAYI baham tanah lah tu... kah kah kah

      ROSMAH MANSOR JKKK

      Delete
    3. ANON 9.47...KEPALA BABI.......DAH PUAS MENYONDOL KE....

      Delete
  45. Bekas PM Pakistan Nawaz Sharif dijatuhi hukuman penjara 10 tahun kerana rasuah

    Mahkamah anti rasuah Pakistan mendapati bekas Perdana Menteri Nawaz Sharif bersalah atas tuduhan rasuah dan menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun serta denda sebanyak AS10.5 juta.
    Perkembangan ini dikatakan bakal memberikan tamparan hebat kepada peluang Parti PML-N dalam pilihan raya umum akan datang, lapor Aljazeera.

    NAJIB

    ROSMAH


    ANAK

    BERANAK

    TAKUT BACA

    BERITA INI

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10.35 kepala babi. Cakap macam menyondol. Uneducated macais.

      Delete
    2. Haji najib cakap KEPALA BAPAK KAU

      kah kah kah

      ROSMAH MANSOR JKKK

      Delete
    3. Anon 11.52 kepala babi. Cakap macam menyondol. Uneducated macais.

      Delete
  46. Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang mempersoalkan motif di sebalik makan malam anak kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Mohd Nazifuddin di Taiwan, bersama Celia Zhang.

    Pertemuan kedua-dua mereka itu, seperti yang dilaporkan oleh majalah Apple Daily di Taiwan, diadakan ketika Najib berdepan dengan empat pertuduhan berhubung isu skandal SRC International, minggu lalu.

    LOPEH KEDARAH WAIN APO LAYI...IKAN DOPAN MATO... KEK TAIWAN MANO ADO JAWI NAK SERBU... SELALU MEREKA AKAN MAIN DAM ULAR... JANGAN NAK BURUK SANGKO... TAK ELOK...BERDOSO... ANAK HAJI NAJIB PUN SELAKU PAKAI SONGKOK TINGGI... KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taiwan punya semak juga yg anak najib suka..apa ada hal..sudah minum wain mana ingat apa. Bapak dan mak tiri hari2 sakit perut berak darah pun bukan dia peduli.

      Delete
  47. Lokman nor adam cakap shafee abdullah kenakan charge guaman rm2.4 juta kt najib. Mana taknya..dulu rm9 juta duit 1mdb bayar shafee. Matilah nakkk..nak korek duit sapa pulak kali ni? Tu belum masuk bicara rosmah dan riza aziz lagi..elok wanita umno dan puterinya kerja overtime gadai apa yang ada untuk bekas pm tercinta. Jgn lupa shave dulu ya..

    ReplyDelete
  48. Najib terharu, hargai bantuan semua


    KUALA LUMPUR 9 Julai - Bantuan dari semua pihak yang terlibat mengumpul sumbangan bagi menyelesaikan baki wang jaminan pembebasan Datuk Seri Najib Tun Razak sebanyak RM500,000 amat dihargai.


    APO PUNYO BAHALOL PUAK PUAK WALAUN NI... BAGI HAJI NAJIB 500K DUIT JAMINAN... BILO HAJI NAJIB HADIR MASO PERBICAROAN... DUIT JAMINAN 500K DIPULANG BALIK PADO HAJI NAJIB... HAJI NAJIB BAGI KEK ANAK DIO HAJI MOHD NAZIFUDDIN.... HAJI MOHD NAZIFUDDIN AKAN GI TAIWAN LAYI.. KEDARAH WAIN LAYI... LOPEH TU MAIN DAM ULAR LAYI NGAN APAM TAIWAN...

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. BILA LAH MAMAK MATDEY MAHATAIK NI NAK MAMPOS!!!!

      Delete
  49. Firma tukang emas Lubnan saman Rosmah

    Seorang tukang emas borong terkenal dari Lubnan memfailkan saman AS$14.79 juta (RM59.831 juta) terhadap Datin Seri Rosmah Mansor bulan lalu atas penghantaran 44 barangan kemas yang dihantar kepadanya pada Februari, dan dirampas oleh polis pada Mei.

    Dalam dokumen yang dilihat oleh Malaysiakini, Global Royalty Trading SAL memfailkan saman terhadap isteri kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 26 Jun lalu melalui firma Tetuan David Gurupatham dan Koay.

    Dalam pernyataan tuntutannya, firma yang berpangkalan di Beirut itu mendakwa Rosmah adalah pelanggan lama, dan syarikat itu juga menjual barangan kemas di seluruh dunia, termasuk kepada keluarga diraja.

    KAH KAH KAH LAMO LAMO HAJAH ROSMAH SPENDER PUN TERGADAI NAK BAYAR SAMAN.. KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. allah maha benar maha berkuasa...sekarang allah dah tunjukkan kebenaran mana datang asal usul barang rampasan yang di dalangi Atuk 93..cari korek sampai lubang cacing. rupanya barang niaga..so barang rampasan berkotak, barang kemas berlabuh bukan milik rosmah, itu barang niaga, hati busuk atuk tua 93 dah tak boleh di tutup lagi...
      tolak pemimpin hati busuk, buat usul di parlimen nanti tolak Atuk 93 and his geng i.e PH atas sebab ..menang pilihanraya kerana menipu..semua MP yang benar ikhlas jujur akan sokong tolak PH jadi kerajaan...kerajaan akan bubar dan pilihan raya baru yang bersih adakan semula,,,BERSIH boleh pantau.. jangan jadi bersih tak bersih… muyiddin lead the role kalau betul nak tegakkan demokrasi yg bersih,PAS UMNO boleh bergabung dgn MCA MIC buat kerajaan baru..rakyat dah mula sedar hancing nya kencing PH yang di pimpin Atuk 93...
      Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2018/07/adakah-barangan-yang-dirampas-pihak.html#FMW7PKLu8VwQSwT6.99

      Delete
    2. BIASA LE...MAMAK MATDEY TU KAN BER HATI IBLIS!!!

      Delete
  50. Barang kemas hanya diperlihat kepada Rosmah: Peguam
    Oleh Roslan Bian / dalam Berita Sana Sini / pada Tuesday, 10 Jul 2018 10:39 PM / 0 Komen / 62 dilihat
    10 JULAI: Kenyataan mendakwa Datin Seri Rosmah Mansor membeli barang kemas dari tukang emas Lubnan, Global Royalty Trading SAL menggunakan wang curi adalah tidak benar dan tidak berasas.

    Peguamnya, Datuk K Kumaraendran dan Datuk Geethan Ram Vincent dalam satu kenyataan berkata barang kemas itu tidak dibeli sebaliknya hanya diperlihatkan kepada Rosmah.


    Rosmah Mansor
    Justeru, mereka menyangkal laporan sebelum ini mengatakan anak guam mereka membeli barang perhiasan berharga jutaan ringgit itu menggunakan wang curi.

    “Bagi pihak Datin Seri Rosmah Mansor, kami merujuk kepada laporan media berhubung saman difailkan sebuah syarikat tukang emas dari Lubnan kepada anak guam kami.

    “Kami ingin tekankan bahawa semua barang kemas itu dihantar kepada klien kami (Rosmah) untuk dilihat dan beliau tidak membeli satu pun barang kemas itu.

    “Dakwaan tersebar mengatakan barang kemas itu telah dibeli, menggunakan duit curi pula adalah tidak berasas dan tidak benar sama sekali.

    “Kami sebagai peguam kepada Rosmah perlu mengambil pendekatan untuk mempertahankan beliau,” katanya menurut kenyataan itu.

    Syarikat barang kemas itu sebelum ini menyaman Rosmah dan menuntut 44 barang kemas dipulangkan semula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari bulan 2 tak pulangkan sampai skrg? Mana ada org gila bagi pinjam brg harga rm60 juta berbulan2? Kenapa saman rosmah kalau rosmah tak bersalah? Ini lagi 1 kes nak bodohkan org mcm najib bagi alasan "derma". Rosmah bagi alasan "barang dagangan". Dua2 pasangan ini memang BABI.

      Delete
    2. Dari bulan dua tak pulang kato bagi pinjam.... pinjam KEPALA BAPAK KAU.... haji najib kato pado puak walaun

      DAH TAK SABAR TENGOK HAJI NAJIB NGAN HAJAH ROSMAH PAKAI BAJU OREN... KAH KAH KAH


      ROSMAH MANSOR JKKK

      Delete
    3. 11 Julai 2018*

      *_Siasat enam suspek tetapi Peguam Negara Switzerland tegaskan Najib Razak tidak disiasat dan bukan suspek dalam kes 1MDB_*

      Switzerland sedang menyiasat enam individu kerana disyaki merasuah pegawai kerajaan asing serta beberapa kesalahan lain sebagai sebahagian daripada siasatan ke atas dakwaan pengubahan wang haram membabitkan dana 1MDB, kata pejabat peguam negara berkenaan.

      *Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak bagaimanapun bukanlah seorang daripada "penjawat awam yang dituduh" itu, kata kenyataan yang dikeluarkan*

      Daripada enam yang disiasat, dua ialah bekas pegawai dari 1MDB, dua bekas pegawai dari syarikat pengurusan dana kerajaan Abu Dhabi serta dua pegawai syarikat PetroSaudi International.

      Kenyataan tersebut dikeluarkan selepas Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber, mengadakan pertemuan dengan rakan sejawatanya di Kuala Lumpur, Tommy Thomas.

      Ini dengan jelas membuktikan bahawa kenyataan pemimpin - pemimpin Pakatan Harapan bahawa Mantan Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak terlibat dalam skandal 1MDB merupakan satu fitnah jahat untuk merosakkan reputasi Datuk Seri Najib, keluarga beliau, UMNO serta Barisan Nasional.

      Delete
    4. KAN AKU DAH KATA MAMAK MATDEY NI HATI KOHOK....HATI IBLIS!!!!!

      Delete
    5. Thomas n frends terkedu..
      Sampai sana ingat dpt bawak balik bukti..rupa2nya nama najib tkdo..ki ki ki
      Rupa2 nya yg 6 orang tu..terselit na atok,tuan penasihat miaai kontot 25% dan kroni...
      Terkejut beruk la...
      Lain di cari...lain yg jumpa...ki ki ki..baru adaa akaii..

      Delete
  51. BoRosmah bila nak kemukakan tuntutan barang yang dirampas polis? Takut nak mengaku dan kena tunjuk punca/sumber beli ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK LAMA LAGI TUMBANG LE MAMAK MATDEY MAHAFIRAUN......MACAM TIMBALAN MENTERI MAIDIN BUAH SEPANG...

      Delete
  52. Nak tunjuk ngan apo... nak tunjuk ngan bulu ko... hajah rosmah ingat polis bongap cam puak puak walaun umno

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK

    ReplyDelete
    Replies
    1. TELOR MAMAK MATDEY MAHATAIK TENGAH DI PEGANG DEK KETUA TO' KONG LIM KIT SIAL!!!

      Delete
    2. Marah sangat puak walaun umno sojak parti keramat ngan pahlawan bugis dah telungkup awaup

      KAH KAH KAH

      ROSMAH MANSOR JKKK

      Delete
    3. TAK LAMA LAGI TUMBANG LE MAMAK MATDEY MAHAFIRAUN......MACAM TIMBALAN MENTERI MAIDIN BUAH SEPANG...

      Delete
    4. Boto... akan tumbang laki bini kek sungai buloh

      KAH KAH KAH

      ROSMAH MANSOR JKKK

      Delete
    5. Macai ph mahababi mcm bkogger kluangbabi tu hari2 maki najib dan menggunakan 'slogan' maut jo.lo.. Rase nak penerajang je si bedebah tu.. Nah skg?? Wayang btul2 wayang.. Jho lo tu ejen dapig dan mahadey kutty melalui mattias chang sbg alat perkakas utk kenakan Najib!!

      Delete
  53. Akaun beku, Najib makin hilang sabar!

    KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mendakwa kerajaan Pakatan Harapan bertindak 'zalim' kerana membekukan akaun banknya meskipun akaunnya itu tidak terlibat dengan siasatan dijalankan terhadapnya.

    Beliau meluahkan kekesalannya dalam laman sosial Facebook miliknya selepas mendapati akaun peribadinya turut dibekukan dan ia hanya disedari selepas ceknya untuk membayar bil perubatan anaknya ditendang bank, pagi tadi.

    WOI SAPO BOKU KAN AKAUN HAJI NAJIB... AKAUN PANGLIMO BUGIS... JANGAN LAH KOJAM SANGAT... MACAM MANO HAJI NAJIB NAK BOLI BRA SAIZ 38 HAJAH ROSMAH KALAU AKAUN DAH KONO BOKU....

    KAH KAH KAH

    ROSMAH MANSOR JKKK



    ReplyDelete