TERBARU !

Tuesday, July 21, 2020

Akhirnya ! Pengakuan Mahathir Tentang Anwar !

Akhirnya, Dr Mahathir buat pengakuan pasal Anwar Ibrahim.


"PH berdepan masalah kerana Anwar tidak mahu saya." kata Dr Mahathir Mohammad.

Itu adalah di antara beberapa 'pendedahan terbaru' yang dinyatakan oleh Mahathir sendiri dan dilaporkan oleh pihak media.
“Bila saya letak jawatan pada Februari dan semua orang diminta menyatakan siapa yang mereka mahu, saya sepatutnya diberikan sokongan penuh oleh PH kerana mereka kata mereka sokong saya sepenuhnya.
Tetapi entah bagaimana Anwar meyakinkan mereka dia ada majoriti dan sokongan mencukupi untuk jadi perdana menteri. Jadi PH beri nama beliau. Oleh itu, saya kalah dan Anwar juga kalah." kata Mahathir.
Pengakuan Mahathir menguatkan lagi beberapa kenyataan sebelum ini bahwa kerajaan PH jatuh disebabkan oleh keputusan Mahathir sendiri dan perebutan calon PM di antara beliau dan Anwar Ibrahim, bukannya disebabkan oleh Najib Razak atau pun PN.
Baca : https://novandri.blogspot.com/2020/06/calon-pm-pakatan-harapan-ialah.html
Yang tidak masuk akal ialah dakwaan Mahathir kononnya Anwar dapat 92 undi dan beliau dapat 66 undi. Mahathir mendakwa 92 undi itu sepatutnya diberikan kepada beliau kerana beliau adalah calon PH dan juga perdana menteri sebelum ini.

Sekarang, Mahathir salahkan Anwar pula!

Ironinya jika merujuk 'matematik' Mahathir itu, Anwar Ibrahim yang sepatutnya menjadi Perdana Menteri yang ke-8 kerana Anwar hanya perlu tambah 20 undi sahaja daripada 66 yang mengundi Mahathir.

Dan daripada keseluruhan 222 orang ahli parlimen, hanya tinggal 64 ahli parlimen sahaja yang menyokong Muhyiddin atau mahukan pembubaran parlimen kerana jumlah undi Anwar dan Mahathir ialah 158.

Tetapi, Muhyiddin Yassin telah mendapat sokongan 114 ahli Parlimen (bukannya 64 atau kurang) sebagai calon Perdana Menteri ke-8. DYMM Agong pula melantik Muhyiddin sebagai Perdana Menteri kerana baginda percaya Muhyiddin mendapat sokongan majoriti daripada ahli-ahli parlimen!

Maka timbul persoalan, kenapa Mahathir berbohong sekali lagi tentang isu di atas?

Kita tahu Mahathir tidak akan mengalah dan tidak mahu Anwar jadi Perdana Menteri!

Bukan itu sahaja, Mahathir lupa (dan mahu kita pun terlupa) dengan cadangan beliau untuk menubuhkan kerajaan perpaduan yang menyebabkan ramai pemimpin PH terutamanya puak DAP, melenting dan menolak beliau.
"Ia merupakan satu pandangan yang tidak masuk akal untuk menubuhkan kerajaan perpaduan dengan cara memusnahkan Pakatan Harapan." kata Kit Siang DAP.


Kita peringatkan Mahathir semula!

Dalam masa yang sama, Mahathir mendedahkan sikap 'lalang' Lim Guan Eng DAP yang pada mulanya mencadangkan Shafie Apdal dipilih sebagai calon perdana menteri PH.
“Tetapi malangnya, walaupun cadangan itu datang daripada beliau, Lim kemudian patah balik dan kata calonnya Anwar Ibrahim.
“Saya awalnya tanya mereka adakah mereka benar-benar mahu Shafie dan mereka kata ya. Tetapi selepas mereka jumpa Anwar, mereka tukar,” kata Mahathir.
Pada 27 Jun, Mahathir mengumumkan bahawa parti DAP dan PAN menyokong Shafie sebagai calon perdana menteri. Tapi pada 5 Julai, DAP dan PAN buat U-turn dan mencalonkan Anwar pula.

Sekarang, Mahathir salahkan Lim Guan Eng DAP pula!

Begitulah permainan politik puak PH yang jelas telah memperbodohkan rakyat terutamanya penyokong-penyokong mereka.

Semakin jelas apabila Anwar Ibrahim sendiri gagal untuk menjawab beberapa soalan mudah dalam parlimen tentang pergeseran politik di antara beliau dan Mahathir.

Anwar masih boleh berlakon dan berkias-kias tetapi rakyat anggap beliau masih takut dengan bayangan Mahathir dan tetap nombor 2 selepas Mahathir dalam PH.

Realitinya, di era IT dan media sosial ini, Mahathir, Anwar dan PH tidak mungkin akan dapat menyembunyikan pekung busuk PH daripada rakyat.

Segala propaganda Mahathir yang berulang kali dan dakwaan PH boleh ditangkis begitu mudah dengan fakta-fakta yang perlu juga diulangi berkali-kali supaya rakyat tidak tertipu sekali lagi.

Baca : Kenapa PH Sakit Hati Dan Cemburu?







80 comments:

  1. Still bullshitting at his age? Pathetic old Keralan. Atok is full of geriatric shit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngobrol di Dewan Rakyat pasal pendidikan agama perlu bermula dari rumah..blah..blah..blah..
      Ingat org takder mata melihay cara kehidupan liberal ank beranak kau? Cucu sendiri sanggup bergomoi dgn bitches atas katil. Do you hear yourself old man?

      Delete
    2. Terlajak pendidikan agama GEREJA dan LGBT di rumah old man.

      Delete
  2. Macam mana walaun unta bole sokong orang yg cakap laon buat lain... cukup cukup lah sima krna tipu 22 tahun ... takkan 22 bulan dolu pun nak kena tipu lagi wahai walaun unta di Kg Lidah Bercabang...


    Jangan jadi bodoh sampai mampos...!!

    ReplyDelete
  3. Kita sebagai rakyat biasa muktamadkan tiada peluang ke 3 utk atok. Tanpa sokongan rakyat atok boleh sembang kedai kopi sahaja.

    ReplyDelete
  4. Before

    22 tahun suma rakyat Malaysia digoreng dan ditipu

    After

    22 bulan Walaun dari Kg Lidah Bercabang dan otai ditipu lagi

    Now

    22 tahun 22 bulan Walaun Kg Lidah Bercabang rela ditipu lagi ... otai otai reformasi dah labuh tolo memasing tak kan nak kena tipu lagi

    kikikikiki..


    Agak agak la sket walaun dan otai sklian



    haaahhh tepokkkkk

    ReplyDelete
  5. Nobody is good enough to be the country's PM other than him.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The only one that he thinks is good enough to replace him is his pathetic son! Mahathir is the King of Cronyism and Nepotism.

      Perangai orang tua yg JIJIK!

      Delete
  6. Hari ni atok cakap DSNR adalah punca gomen pHcing roboh. WTH? Habih keliling dia tuduh org lain sebagai punca. Sekali pun dia tak mengaku salah, sikit pun takder. Nak marah pun x guna. Hahaha...remember, the world is witnessing your antics. Ooops! you don't remember.

    ReplyDelete
    Replies
    1. atok is a dying shit....helpless shit.

      Delete
  7. Semakin hari semakin nampak bodoh. Tipu dan PHitnah atok dah tak jalan. Dulu semua yg diungkap oleh kaki fitnah ni org akan percaya bulat2. Sekarang, setiap kali si penipu dan pemfitnah ni buka mulut, org menyampah dan meluat.
    Kita beruntung dapat saksikan siapa sebenarnya atok ini.

    Saya dari zaman muda lagi bermati matian defend atok ni dari cacian, penghinaan dan maki hamun puak2 cina dan org2 overseas. Itu masa zaman beliau Presiden UMNO dan org2 cina DAP betul2 benci atok.

    Sekarang, saya BERSYUKUR Allah tunjukkan saya siapa Mahathir Mohamed sebenarnya. Kalau tidak, saya akan berfikir dia adalah wira negara padahal sebenarnya, dia adalah pemusnah negara! Segala yg pernah beliau lakukan yg kononnya utk memajukan negara adalah lebih MEMAJUKAN bank akaun keluarga dan kroni.

    Saya TIDAK AKAN mengiktiraf Mahathir Mohamed sebagai negarawan! The real Negarawans adalah semua yg beliau tindas dan hukum kerana tidak setuju dgn beliau.

    ReplyDelete
  8. selagi pembunuh syuhada jalil ibrahim dalam krs BMf masih bebas tiada pengiktirafan sebagai negarawan

    ReplyDelete
  9. Dulu berebut-rebut buat kenyataan bangang lagi Bodoh.
    La NIH berlumba-lumba menjadi kaki
    bohong nombor satu.

    ReplyDelete
  10. Warisan tiada pasal cari pasal . Di Sabah pun terumbang ambing, skg mau masuk ke Semenanjung? Semuanya pasal Tun .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warisan taik...tiada taik cari taik.

      Delete
  11. NO WAY KESIAN LANGKAWI TERDUDUK LAGI
    KENA BALING KELEPAP TEPAT KAT MUKANYA
    BROTHER TOKONG WAT BODO WAT DONNO KINI
    HAAH TEPOKKK PADU KASI REMBAT LAGI YERR


    TEPOKK POP CORN TAMBAH LAGI.. YEEHAA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tokong kepala taik semakin bodo dan kecewa.

      Delete
    2. Tokong pun dah sibuk skg kena ngadap SPRM . Walaupun x sihat dan dpt MC 2 hari, tetap ngadap 6 jam. Sucinya..hahaha..takper, SPRM kata Saturday you can come again.

      Delete
  12. BERTUBI TUBI ATOK KENA GASAK KINI
    WALAUN SYED MAZLEE BUAT BODO LAGI
    TOKONG BROTHER MAT SABU SAH MENYEPI
    BOBOI BODO TERUS SEMBUNYI KAN DIRI


    ATOK NAK HARAP SIAPA LAGI NI
    NAJIB NAJIB DIRATIB SI BANGANG
    SUMA WALAUN LANSUNG TAK BONYI
    MAKAN POP KON SAMBIL TONTON WAYANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun Najib di ratib hari2 oleh atok tapi dia tetap ceria dan cool jer manakala atok si tua nyanyuk semakin kecewa muram kemurungan akibat Tulah dari Najib.

      Delete
  13. KALAU BONYI JER KASI TENDANG TERBANG
    PRASAN BAGUS MENGEDIK TERKINJA KINJA
    DIA SAMPUK SIDANG TRUS KASI PELEMPANG
    BIO PADAN MUKA DIA JANGAN BAGI MUKA

    BANG NON TOKONG KETAWA DALAM HATI
    SENYUM SINIS BIO DIA RASE KALI INI
    WALAUN ATOK MAZLEE SYED BOBOI MNA NI
    KESIAN ATOK MENGENGKANG KENA TAJI


    TEPOKKK LAGGGII

    ReplyDelete
  14. Cepattt fitnah.. cukai tertunggak 1.6 billion... Apa lagi walaun semua bola tanggung buat fitnah dan batu api.. cepattttt fitnah..!!

    LHDN menyerahkan notis penilaian kepada defendan (Najib), mahkamah tiada kuasa untuk melayan rayuan mengenai jumlah yang kerajaan mahu dapatkan kembali atas alasan ia keterlaluan atau dinilai secara salah.

    “Beliau mempertahankan jumlah yang diterimanya ialah dalam bentuk sumbang dan sumbangan itu tidak boleh dikenakan cukai di bawah undang-undang.

    “Bagaimanapun, fakta ini perlu didengar Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan. Mahkamah bukan tempat sesuai menentukannya,” katanya sambil menambah Najib turut memfailkan rayuan terhadap notis penilaian LHDN kepada tribunal itu.



    Penghakiman ringkas ialah prosiding di mana mahkamah menentukan sesuatu kes, melalui penghujahan bertulis, tanpa perbicaraan penuh dan memanggil saksi.

    LHDN memfailkan saman terhadap Najib tahun lalu untuk menuntut tunggakan cukai pendapatan lebih RM1.69 bilion.

    ReplyDelete
  15. Hebat betul hasad dengki, kezaliman dan busuk hati LGE, tony puaka cilaka dan keralakutty semasa PH memerintah. Perangai yg sangat JIJIK!

    Pandai mempergunakan sistem sedia ada utk menzalimi seseorang. Kalau dalam negara tak boleh buat, bayar org luar negara macam Sarawak Report utk kenakan seseorang

    Kes LHDN ni adalah satu lagi contoh sikap cilaka PH utk memastikan DS Najib tidak berputus arus keluar masuk mahkamah atau pelbagai suruhanjaya dan terpaksa membela diri dari segala fitnah dan tuduhan.

    Alhamdulillah...rancangan Allah adalah lebih Hebat!
    Semoga DS Najib sentiasa dilindungiNya.

    ReplyDelete
  16. Atok merayu Melayu malas,bacul,liberal
    syiah membantu dia merampas balik
    kerajaan Hari ini.
    Benar2 mengharap dia.

    ReplyDelete
  17. Meracau lebih..

    ReplyDelete
  18. LHDN adalah di bawah Kementerian Kewangan. MoF dibawah kuasa Lim Guan Eng dan gang Tony Pua.

    Pada masa tuntutan cukai ke atas Najib dan keluarga Najin dikenakan juga merupakan masa Tony Pua dan Guan Eng bermaharajalela dan banyak menyalah gunakan kuasa (saman Najib jika berani) untuk mengenakan Najib dan orang BN.

    Di bawah undang-undang cukai Malaysia, seksyen 106 jelas menunjukkan bahawa LHDN ada kuasa untuk mengenakan sebarang cukai tambahan dan penalti ke atas mana-mana orang dan seksyen 106 (3) juga mengatakan bahawa mahkamah tiada kuasa untuk mengurangkan atau membatalkan tuntutan cukai LHDN biarpun tuntutan cukai itu disalah kira, tak adil atau tak patut.

    Akta Cukai Pendapatan 1967:

    “Section 106 (3): In any proceedings under this section the court shall not entertain any plea that the amount of tax sought to be recovered is excessive, incorrectly assessed, under appeal or incorrectly increased.”

    Ini bermaksud, jika LHDN tuntut cukai RM3.76 Trilion pun, mahkamah perlu arahkan dfendan bayar RM3.76 Trilion. LHDN sila siasat anak Tun dan Lim Guan Eng pula.

    Di bawah undang-undang tadi, "mahkamah tak ada kuasa" untuk pertikaikan tuntutan cukai LHDN.

    Bayar dulu. Lepas bayar, baru boleh membuat rayuan di panel rayuan LHDN untuk mendapat kembali bayaran yang tak patut.

    Sebab itu, kerajaan PH dahulu boleh kenakan tuntutan dan penalti cukai sebanyak RM1.7 bilion ke atas Bossku untuk wang yang disebut RM2.6 bilion walaupun ianya jelas wang tersebut telah dikembalikan kepada penghantar 4 bulan selepas ianya diterima manakala RM632 juta adalah terus dari Kementerian Kewangan Arab Saudi yang merupakan dana sumbangan asing yang tidak patut dikenakan cukai.

    Tapi apalah nasib kita jika kuasa di bawah undang-undang cukai negara telah disalahguna oleh Guan Eng, Tony Pua dan gengnya untuk mengenakan musuhnya supaya mereka boleh memainkan propaganda untuk menipu rekayasa rakyat yang kurang faham akta dan proses tuntutan cukai?

    Kebenaran akan dibuktikan akhirnya apabila Najib menghadap panel rayuan Pejabat Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan nanti.

    Betapa celaka nya PH dibawah kuasa PM ke 7 dulu. Celaka lah sang fitnah

    ReplyDelete
  19. Apa2 pun terima kasih madey kerana jasa mu DAP terkeluar dari kerajaan malaysia. Padan muka DAP.

    ReplyDelete
  20. Maaf off topic. Hari ni jelas kebodohan Menteri KMM. Tidak bersedia menjawap soalan dan tidak menjawap soalan . Aku yg bukan MP pun dah expect soalan itu ditanya. Hot topic at the moment. Baca lah dokumen berkaitan. Or U can always say u need more time to answer the question asked.

    ReplyDelete
    Replies
    1. One of the unfortunate remnants from the previous DAP/ph government.

      Delete
    2. Menteri KMM tak competent , bnyk rungutan drp org ramai. Sebelah sana ambil peluang bashed gomen PN. Lain kali jgn ambil mudah t/ jwp. U r no longer in the pH gomen .

      Delete
    3. He lost what little respect I had for him when he punished that patriotic Bernama news reader, Herleena Pahlavy. Kesian dia.

      Org yg patriotic dan mempertahankan negara dihukum...patutlah org asing dan negara asing tak takut memijak dan memperlekehkan Malaysia.


      Delete
  21. Pada semua rakyat Malaysia

    Next PRU yang calon paling wajib di simen

    1. Mujahit Parit Buntar

    2. Mat Sabu

    Gang Amanah Syiah COMANGO dan gang Pluralist Murtad


    Ada cadangan lain kah calon PH@PN yang patut di simen pada PRU 15 nanti...!?


    Sila nyatakan yerrr...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tentu sekali si kambing hitam!

      Delete
    2. Bekas Menteri Luar!!!

      Delete
    3. Jemin and mak lampir. Somehow, aku x caya kat mereka ni.
      PH: All can fly kite
      Tun and his 4 musketeers

      Delete
  22. Sawit Anugerah Tuhan, atau Sayangi Sawitku? Palm Oil Gift From God @ God's gift, Love MY Sawit..? Mana lebih catchy dan meaningful? Nyonya kok kata , slogan dia lebih international. Ye ke?

    Bila digunakan slogan Palm Oil Gift from God @ God's gift, membawa makna yg minyak kelapa sawit adalah lebih baik drp minyak2 masak lain yg ada di pasaran.

    Setakat Sayangi Sawitku atau Love MY ( Malaysia) Sawit , tidak menyatakan kenapa warganegara luar mesti suka kpd minyak sawit Malaysia. Slogan yg kosong, tidak punya mesej jelas.

    Nyonya kok, talk cock

    ReplyDelete
  23. Sah kem Dr Mahathir Mohamad berkata akan bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Slim.

    Senator Marzuki Yahya berkata kem mereka akan meletakkan calon menentang Perikatan Nasional (PN).

    Beliau mendakwa seorang ahli Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) memberitahu bahawa gabungan pembangkang itu tidak akan bertanding pada PRK itu nanti.

    "Kami Bersatu 'Blackout' akan bertanding di PRK Slim.

    hah tepokkk..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm....Ph kecot teloq lagi ke? Malu kalah 7 kali berturut turut?

      Mandat rakyat mana, mandat?

      Delete
    2. Boleh pulak marzuki kata keputisan bersatu blackout bertanding di PRK Slim setelah mesyuarat pH council . U all masih dlm pH ke? Gormal ajer! Non kata masih bincang. Sampai abg jamil mampus,bincang,bincang,bincang!Marah nanti Ketua PKR Perak yg garang tu..hehe..

      Delete
  24. Be prepared to be wipedout BB! Marjuki ke jadi calon? Kahkahkah

    ReplyDelete
  25. Md Rayhan Kabir akan diusir, disenarai hitamkan dan diharamkan memasuki Malaysia selama lamanya! Jgn cuba seludup masuk kembali ke Malaysia naik sampan pulak.

    ReplyDelete
  26. "Saya tidak berbohong. Berlaku diskriminasi terhadap migran". Really?? Mungkin kau nak layanan mcm warganegara? Sedar la diri sikit ! Masuk rumah org jgn buat mcm kau tuan rumah pula.

    Elok lah kau pulang ke Bangladesh. Di sana kau boleh cari makan dgn senang. Org alan layan kau mcm raja.

    ReplyDelete
  27. Level kebodohan dan tahap kencing hancing DAPigs.....tayar pancit buka bonnet!

    Patutla ekonomi negara lingkup apabila anak kit siong ni jadi Menteri Kewayangan.

    ReplyDelete
  28. Org biasa2 pun ada 2 biji kereta di rumah laa ni. Lawyer 2 ekor yg dok mengiringi nobita takkan takder kereta ? Panggil grab pun okey.Ini mesti belum hafal skrip nak ngadap SPRM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun pikir sama juga. Mustahil takde kereta lain. Cuma penjilat tegar je tak nampak tohkong kaki PENIPU.

      Nak delay pakai baju oren la...

      Delete
    2. Pagi ni apa pulsk alasan ya?

      Delete
  29. Nurbriyani di atas, u go can go hell!

    Kepada NGO di luar sana yg merasakan tindakan leboh keras terhadap mereka yg ingkar SOP utk mengekang penularan Covid 19 sebagai ugutan, apa kata anda berhijrah berjemaah ke USA? Peluang utk dijangkiti Covid 19 lebih tinggi kerana tak suka ikut arahan utk kebaikan bersama.

    ReplyDelete
  30. Jangan jadi mcm di Texas, mana2 pesakit yg tiada harapan untuk sembuh setelah dijangkiti Covid 19, disuruh balik. Ini lah akibat degil tak suka dgn SOP. Mau bebas dlm segala hal! Kononnya Covid 19 adalah hoax. Dah sakit pandai pulak nak dapatkan rawatan di hospital.

    ReplyDelete
  31. Send that FUCKFACE Rayhan back to Bangladesh! You really think his "family" hired lawyers to fight for his rights? Those lawyers are probably paid by the kapir NGOs or DAP who will screw the Malaysian Government at every turn.
    The only time the kapir NGOs will keep quiet is when kapir DAP is running (ruining) the country! Only then will Malaysia be good enough for the kapir NGOs.

    MN/PN must be firm and fight back against these kapir anti Islam disguised as "NGO"s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawyers either paid by NGOs, DAP or Al-Jaheela.

      Delete
    2. The Immigration Law is crystal clear, if you tarnished the name of the host country with lies, deceit and misinformation, you are OUT!
      Aljazeera in the process of making the documentary should have been neutral. A thorough investigative report done and not just on hearsay .

      Such an irresponsible and biased reporting!!


      Delete
    3. LFL@ Lawyets for Liberty mengritik tindakan untuk menghantar pulang Rayhan Kabir dan menyenarai hitamkannya drp memasuki Malaysia selama lamanya. Alasan? Kononnya Jabatan Imegresen belum menjelaskan kesalahan2 anak Shah Alam dan kenapa tindakan sebegitu diambil.

      WTH? LFL tak baca surat khabar atau menonton tv? Ketua Pengarah Imigresen telah buat statement berkaitan isu Mat Bangla Rayhan. U all jgn cuba2 nak buat2 tak tau. Ikut tabiaat atok juga?

      Delete
  32. Kes warga Bangladesh kencing merata di tempat awam...sila jemput NGO2 kapir pencinta hak2 PATI tolong tampil bantu bersihkan kencing mereka.

    Kata nak bantu mereka! Bantulah bersihkan! Buktikanla keikhlasan NGO2 kapir betul2 nak membantu. Heidi, dengar tak?

    ReplyDelete
  33. Perangai pengotor harem ni juga ug dibela ka...kan..? Org2 kat pekan Ampang dah tak tahan bau hancing. Mak lampir mana?

    ReplyDelete
  34. Kenyataan dari Dato Kidin made in Jasin

    Ramai tertunggu tunggu atok buat parti baru...Kidin ohh kidin yang sedang kelemasan

    Percayalah,kerajaan Perikatan Nasional bakal tumbang dalam sedikit masa lagi. Pengaruh kuat Tun Dr Mahathir Mohamad dan perbalahan sesama anggota Perikatan Nasional bakal menyaksikan kerajaan Perikatan Nasional akan tumpas.

    Kita iya kan saja lahhh... nnti nangis plak atok boboi dan kidin ... kikiki

    pada otai reformasi

    KIDIN KATA RAKYAT TAK SABAU ATOK BUAT PARTI BARU
    BOBOI DAN KIDIN MUNGKIN DIANGKUT JADI NAIB PRESIDEN
    TAKKAN OTAI NAK TENGOK ATOK KENCING BERTALU TALU
    LOKOS SUDAH BROTHER DI KENCING ATOK BERBESEN BESEN

    kikikiki...

    ReplyDelete
  35. Kahkahkah..maka disambut lah dgn ketawa hilai Sang Pontianak akan hikayat dongeng si kiddin botox. Bagaikan parasit ulung mencari tempat bergantung agar senang mendapat laba.

    ReplyDelete
  36. Hari tu mengata AI sewel..Ko pun sewel juga ke ding?

    ReplyDelete
  37. Mat shabu bercakap tentang ketuanan Melayu dan korupsi..hang pun main cannabis juga? kaki Bang, political secretary hang, khadam kpd khadam cina pun korup juga? Nobita dah 3 x ngadap SPRM kes terowong lutsinar, Melayu kah dia? Hang Melayu? Cilaka sungguh kalau bangsa sendiri hang nak pijak2 hanya utk semangkuk taik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu kapir dapigs suka barua2 Melayu pan mcm ni. Gigih menjalankan tugas kapir2 utk mengutuk Melayu Islam.
      Syabas kpd penyokong2 pan! Pemimpin2 kamu adalah barua dapigs yg sejati dan tekun.
      Eh...tapi org mcm Lid dan Shabu ni dpt jugak habuan dari bos kapir depa. Hangpa penyokong dapat apa? Kepuasan melihat bangsa dan agama sendiri diperlekehkan?

      Delete
    2. Mat shabu juga menyamakan hijrah Nabi Muhammad S.A.W setelah mendapat wahyu daripada Allah SWT dari Makkah ke Madinah dengan pelarian yg mendarat di negara ini secara haram. Kau dgn Lid sama sahaja. Belajar agama setakat darjah 2. Astaghfirullah.

      No wonder komeng Dap mengangkat dia dan pemimpin PAN..yg lain sebagai pemimpin Islam sebenar. Org kapir memang suka sgt hang bodoh dan lebih2 lagi pemahaman agama Islam hang amat cetek mat!! Jgn sok pagi bangun tidur, mulut hang herot sebelah.

      Delete
  38. agak2nya saper pelawa MIK( Melayu Islam Kedah) berhijrah dari Burma ke Kedah dan diberikan Kewargenaraan Malaysia?

    Atok orang paling tepat utk menjawap misteri MIK. Jgn tudung jari kpd org keliling pula.

    Aku ni MIK juga ke? Tapi tak ada pula susur galur aku dari Burma. Heheehe..


    ReplyDelete
  39. Wah, Bang Non yakin 100 persen PH akan menang PRU15 nanti. Menang dalam mimpi ke? kikikikiki ♫ ♪

    Terkini: Semua lapisan rakyat tolak PHancing!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat auta . Go to the ground and read the sentiment of the people. You may wish that you are not another failed politician AI.

      Delete
  40. kah kah kah....bosku...kah kah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas Banduan Anwar Ibrahim yg keluar masuk penjara atas tuduhan memburit berkali kali pun boleh dicalonkan oleh DAP utk dijadikan PM.....Masa depan Najib tiada siapa yg tahu. Sokongan rakyat terhadap beliau sgt kukuh dan masih mengukuh.

      Bila giliran tokong masuk mahkamah dan didapati bersalah, jangan pulak melalak satu dunia kata badan kehakiman Malaysia berat sebelah. Masa tu ko kah kah kah kah la byk2. hehehehe.

      Delete
  41. Org yg paling terkencing dlm seluar skrg akibat Najib didapati bersalah adalah LGE.

    Sebab? Tak boleh mengunakan badan kehakiman berat sebelah menghukum pihak pembangkang sebagai alasan bila didapati bersalah nanti.

    Get ready for your turn, LGE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah..oittt ikut susunan la...jahid..ajih rahim..ku nan...bung...rosmah....kah kah kah

      Delete
    2. Ye lah, kita ikut susunan. Jgn lupa masa giliran pH kau tersedak sesak nafas. Hehehe

      Delete
  42. Cucu madey anak pathetic boiboi dgn tak malu gelar penyokong DSNR badut kerana menyokong kleptokrat terbesar dunia.

    Hey girl! Sedar tak segala kemewahan keluarga kau yg melimpah ruah itu adalah kerana atokmu itu lah yang sebenarnya kleptokrat terBESAR dunia. Pulangkan semula duit rakyat !!

    ReplyDelete
  43. Did you ever pause to think why the clan is stinking rich? The grand daddy is only a PM, a salaried man . Maybe , money do go grow on trees.

    ReplyDelete
  44. ko nak berniaga ..guna kabel besar paha ka...kemudian ko kaya melana...ikut suka ko la..rezeki ko..jangan ko melahap duit rakyat..duit th...duit kwap dll...itu jenis manusia hantu syaitan...kah kah kah

    ReplyDelete
  45. Langkah bergaya cubaan hijack UMNO.
    Tersusun rapi,halangan pertama berkata
    diatasi.
    Hanya penyatuan Bani Melayu Islam dapat
    menyelamatkan.

    ReplyDelete
  46. Guna kabel besar dan kecik ok je utk niaga. Tapi guna duit rakyat utk BAILOUT ank dan kronis yg tak boleh. Sama mcm melahap duit kwap..

    ReplyDelete
  47. Guna kabel sana sini tetap salah. Uneven playing field. Jgn nak kata benda salah itu betul.

    ReplyDelete
  48. Saya tidak mempunyai pengetahuan mengenai RM42 juta itu. Wallahi, Wabillahi, Watallahi

    Apabila mahkamah mendapati DS Najib Razak bersalah berkaitan RM42juta wang SRC International, jelas menunjukkan bahawa 'Rules of Law' mahkamah tidak dipengaruhi politik, semasa era Kerajaan Perikatan Nasional.

    Tidak sama apabila era Kerajaan Pakatan Harapan, berpuluh kes gugur tanpa alasan dan kes banglo lajak laris Lim Guan Eng yang sedang berjalan pun boleh digugurkan oleh AG Tommy Rock n Roll. PH dan Tun dengan Rules of Jungle berpisah tiada.

    Ada juga kes sedang berjalan dengan beratus ratus kali penangguhan dilakukan. Malah menyorok pula dibontot peguam bela dari disoal pendakwaraya. Kes bicara tertutup di mahkamah dengan tangguh panjang.

    Akhirnya di peringkat rayuan terbongkar hanya dengan cerita 4 cm panjangnya terbenam di belakang mangsanya kes itu ditangguh tangguh dengan sangat panjang.!!Najib yg berani disoalbalas

    Mahkamah era PN, benar-benar mengamalkan "Rule of Law". Syabas penyokong penyokong yang berlapang dada walaupun sosial distancing terabai.

    Pembebasan dan Pelepasan Tan Sri Musa Aman pada 9 Jun daripada 46 kes rasuah, cuba dipolitik oleh pihak pemimpin Warisan dan Pakatan Harapan, termasuk Tun Dr Mahathir. Siapa tak kenal melayu mudah lupa ini.

    Tukar speaker pun nak bawa mahkamah, bila tukar Ketua SPRM, IGP dan AG dizamannya buat buat bodoh..!!

    Kita pernah digemparkan dengan pengakuan mantan Peguam Negara, TS Apandi Ali, bagaimana beliau telah ditemui oleh Gopal Sri Ram atas arahan Dr Mahathir untuk 'by hook or by crook' menjatuh dan memenjarakan DS Najib

    Bagi kes Najib, walaupun didapati bersalah diperikngkat mahkamah tinggi, masih ada lagi mahkamah rayuan dan mahkamah persekutuan.

    Siapakan hakim ini?

    Mohd Nazlan bin TS Ghazali Bin Ali kah..!? TS Ghazali bin Ali itu adik beradik Tun Siti Hasmah binti Ali kah..!? Tun Siti Hasmah binti Ali Isteri Tun Mahathir kah.!! Tun Mahathir adalah bekas PM ke-4 dan PM ke-7 kan musuh utamanya DS Najib... Wallahualam!!

    Najib menyelesaikan kenyataan pendeknya dengan membacakan "sumpah laknat" sebelum menyatakan bahawa beliau tidak meminta wang RM42 juta itu.

    "Saya tidak merancang (menerima) RM42 juta dan juga tidak ditawarkan RM42 juta. Tidak ada bukti atau saksi yang mengatakan demikian.

    Siapa pula yang terkena percikan sumpah laknat ini? Tuhan janjikan akan kebinasaan pada mereka yang memperlecehkan sumpah laknat...

    Sekiranya Najib yang bersumpah laknat dan melafazkan dalam masa dia terfitnah dan teraniya dikala hukuman ini menyebelahinya mungkin ada yang berkata hukuman sudah menyebelahinya berani lah dia lafaz macam itu dan ini.!!

    Namun Najib bersumpah laknat dikala hukuman itu tidak menyebelahinya...Suatu keajaiban dan keberanian pada yang tertuduh.

    Najib adalah subjek dan simbol keberanian menentang penguasa yang zalim. Jujur dengan tingkah laku dan perkataan dalam menghadapi masa sukar. Jika seorang bernama Najib rabah akan muncul seribu Najib menentang kezaliman ini.

    Kerjasama antara UMNO dan Perikatan Nasional hanyalah setakat PRU 15 sahaja dan selepas itu kita kembali kepada Muafakat Nasional..!! Dr Mahathir sedar, kerjasama antara beliau dan DAP serta PKR tidak akan bertahan lama dan PPBM yang beliau tubuhkan kurang mendapat sambutan di kalangan masyarakat Melayu.

    Kini setelah usaha beliau memenjarakan DS Najib sudah hampir menjadi pasti maka Dr Mahathir akan pergi kepada agenda kedua, iaitu 'hijacked' UMNO.

    Kemungkinan hakim terlepas pandang daripada segi undang-undang. Siapakah hakim itu yang berlatar belakang perbankan yang sering kali dikelilingi super VVIP tahap dewa..!!

    Tidak bermakna didapati bersalah di mahkamah tinggi, juga boleh bersalah di peringkat mahkamah rayuan, kerana di peringkat mahkamah tinggi hanya membabitkan seorang hakim.

    ReplyDelete
  49. Tak elok dipertikaikan intergriti Hakim walaupun dia mungkin suku sakat kpd isteri VVIP No 1 Malaysia. Tetapi alangkah baik, jika dia sendiri menarik diri drp tugas SRC utk mengelakkan buruksangka sesetengah masyarakat. Benda boleh elak kan?

    ReplyDelete
  50. Kes Gone End & the gang, kes Said Sedik.. ahhh, kita tunggu & lihat je.. tak sabar!!

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.