TERBARU !

Saturday, February 22, 2020

LTTE, PDRM Dan Peguam Negara : Yang Sebenarnya!

Foto ini adalah sebahagian kecil daripada abang-abang PDRM yang menjalankan tugas semasa kes berkaitan dengan kumpulan pengganas LTTE.


Bila tengok SOP dan peralatan senjata, kita beranggapan kes ini sangat serius melibatkan keselamatan rakyat dan negara.

Lebih-lebih lagi apabila PDRM menangkap suspek yang didakwa merancang menyerang bangunan kedutaan Sri Lanka di Kuala Lumpur (tidak dihuraikan oleh AG)

Semoga abang-abang PDRM dan Bahagian Counter Terrorism (E8) Cawangan Khas tidak putus semangat setelah sekian lama memantau dan menyiasat. Tentu ada bukti-buktinya. Jika tiada, PDRM tidak akan teruskan penyiasatan dan kes tidak sampai ke Jabatan Peguam Negara..

Tapi akhirnya, mereka terpaksa akur dengan kuasa Peguam Negara.

Kita sedang menanti respon :

1. Muhyiddin Yassin, Menteri KDN
2. Abdul Hamid Bador, Ketua Polis

Apakah mereka akan berdiam diri sahaja?

Tengok ini pula:
11 Oktober 2019 - Ketua Penolong Pengarah Bahagian Anti Pengganas (E8) Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay mengingatkan semua pihak agar tidak terlibat dalam aktiviti membabitkan kumpulan pemberontak LTTE.

Ujarnya, tindakan sesetengah pihak yang menganjurkan majlis berkaitan kumpulan itu secara terbuka seolah-olah mencabar pihak polis.

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/tangkapan-ltte-jangan-cabar-polis-kita-akan-ambil-tindakan-jika-cukup-bukti-ayob-khan-219729

13 Oktober 2019 - PDRM nafi kenyataan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng bahawa polis beri jaminan tidak ada lagi pemimpin DAP yang ada kaitan LTTE akan ditahan.

“Kenapa kita perlu hentikan siasatan, adakah kerana disebabkan parti DAP, kita perlu hentikan siasatan? Tidak ada. Kita akan terus menjalankan siasatan kalau ada cukup asas dan bukti,” kata Ayob Khan.

https://suara.tv/13/10/2019/ltte-polis-tak-buat-kenyataan-itu-mana-guan-eng-dapat-maklumat-datuk-ayob-khan/

27 Oktober 2019 - PDRM berpuas hati dengan siasatan kes. Kertas siasatan dihantar ke Pejabat Peguam Negara.

6 Februari 2020 - Ayob Khan dipindah dan dilantik sebagai Ketua Polis Johor bekuatkuasa 6 Mac ini.
Kenapa dulu pada 29 Oktober 2019 mereka dituduh tetapi sekarang pada 21 Febuari 2020 ditarik balik?

Di bawah ialah kenyataan beberapa pihak peguam :
1. "Tidak boleh bagi seorang Peguam Negara mengatasi kuasa menteri dan menidakkan hak menteri yang masih menyenaraikan LTTE sebagai organisasi ‘terorisme,"

Apa yang disentuh Peguam Negara dalam kenyataannya adalah apa yang berlaku di Sri Lanka.

“Tidakkah kita masih ingat selepas kematian Velupillai Prabhakaran dilantik Selvarasa Pathmanathan sebagai Ketua LTTE. Selvarasa telah ditangkap di Malaysia, secara khususnya di Kota Damansara pada Ogos 2009 iaitu selepas apa yang dinyatakan sebagai penyerahan diri LTTE.

Macam mana kita boleh kata aktiviti LTTE itu sudah dihentikan pada Mei 2009
Fakta membuktikan bahawa Selvarasa ditangkap pihak berkuasa Malaysia dan dihantar balik ke Sri Lanka. Ini fakta penting yang menidakkan fakta yang dirujuk Peguam Negara,”

https://www.ismaweb.net/2020/02/21/bagaimana-ag-yakin-tak-ada-organisasi-wujud-kembali-ideologi-ltte/

2. Kuasa Peguam Negara di dalam Perkara 145(3) ini sebenarnya boleh dipersoalkan. Tindakan mahkamah perlu dibuat oleh mana-mana pihak berkepentingan bagi mencabar keputusan Peguam Negara ini.

Sekiranya beliau enggan, PPMM merafak sembah kepada Yang DiPertuan Agong atas nasihat Perdana Menteri agar menggantikan Peguam Negara.

https://harakahdaily.net/index.php/2020/02/22/peguam-negara-salah-guna-jawatan-awam/
LTTE digazet oleh KDN sebagai kumpulan pengganas pada 12 Nov 2014 dan masih lagi sehingga ke saat ini!

Finale isu ini : Akan hilang begitu sahaja ditelan masa dan isu-isu lain. Tidak diperkatakan lagi dalam media sosial. Kemenangan kepada parti DAP memalukan Menteri PPBM dan Ketua Polis Negara. Peguam Negara bersara?

Kes Allahyarham Adib masih lagi ditangguh!





46 comments:

  1. rule of babi ph..

    ReplyDelete
  2. BEFORE...sblom mesorat Majlis President (psstt..!! aku koi pes bolat2 dari Blog Bodin)

    Seminggu Sebelom Mesorat maaaakk aaii tajuk entry kemain pujuk rayu melambung puja puji pijak semut pun tak mati..

    KALAU MEI, MAHATHIR DIHARGAI DAN KALAU NOVEMBER, ANWAR LEBIH DISANJUNGI
    Shahbudin Husin 21 February 2020

    Tidak ada sesiapa yang benar-benar pasti apa keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH malam ini berhubung peralihan kuasa. Tun merupakan pemimpin terbaik dan Anwar bertuah mewarisi legasi gemilang Tun Dr Mahathir. Kepimpinan unik ini ada pada sosok gandingan padu Tun Dr Mahathir dan Dato Seri Anwar Ibrahim untuk mengemudi dan memacu negara pada masa depan.

    AFTER...Selepas Mesorat Presiden PH tajuk entry semacam ajer.. kikiki

    KEPUTUSAN YANG MENGECEWAKAN, ZAMAN GELAP MALAYSIA AKAN BERPANJANGAN LAGI
    Shahbudin Husin 22 February 2020

    Keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH malam tadi berhubung soal peralihan kuasa benar-benar sesuatu yang mengecewakan hati rakyat. Cakap dan janji Tun Mahathir memang tidak boleh dipegang dan dipercayai sama sekali.

    Apakah kita tak malu untuk melangar perjanjian kesepakatan yang kita dah bersetuju bersama...di mana kita jika gagal menunaikan janji....rakyat akan melihat ph tidak ada keikhlasan. Janji pun bole di batalkan...ianya tidak sepatutnya berlaku

    Ini tun m meting minta date atau tarikh bila pun tak boleh bagi...bersilat...tipu....tadi dia buat kenyataan bila tarikhnya..... itu keputusan saya....bila saya nak berenti saya berenti....sombong bongkak dan ayat dia nampak sangat menipu....memek muka nampak marah dan tak selesa.....mata besar dan terbungkang....dah umur 95 pun nak lagi kuasa....telinga pun dah pekak...gila....

    Beliau mungkin boleh berhenti makan sebelum kenyang, tetapi dalam bab kuasa, kerakusan dan ketamakannya ternampak tidak pernah cukup dan sentiasa membuatnya lapar

    SEBELOM MESORAT KE MAIN PUJA PUJI
    LIDAH BERCABANG RAPIJI SUDAH PESAN
    AJOM GULING JLNRAYA OTAI REFORMASI
    JANJI LIDAH BERCABANG LU FIKIR SINDRI SETANNN..!!

    Lepas Mesorat... Rakyat dah agak dah lu fikir la sindri...

    kikikikiki..!!

    FORMULAELAKKENAMAIN = TEPOK DULU + POP CORN TAMBAH JGN LUPO

    ReplyDelete
    Replies
    1. shahbudin husin ni sapa...menteri pkr..menteri amanah...menteri dap...oppps..juak umno rupanya...pi main jauh2...jaga parti sendiri..satu2 dok beratoq masuk dalam....kih kih kih

      Delete
    2. shahbudin adalah penulis upahan/murahan. bagi makan anakbini dgn duit haram dan peyokong PM LIWAT

      Delete
  3. Sebijik skrip drama Tamil, kejut je lebih last2 demi kuasa semuanya lokoih
    kena kencing. Begitu lah seterusnya
    sampai pru 15. DRAMA BANGANG DAN TERUS
    DIBANGANGKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuma takde dalam skrip adegan rogol kambing secara beramai2 dan berak beramai2 atas railway slippers!

      Delete
  4. muhjudin dah bersuara...anuar dah besuara dlm isu ini...ag akan ketaq lutuitt...tak mcm zaman najib..bila pendi bebaskan najib dari isu 1mdb..kes lembu kondo...ada menteri bn berani besoara...yelekkkkkk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tercirit TERKENCING tomato penyet ag
      PASTINYA. Punya takut sampai tak dapat
      tidur bekerja 18 jam sehari memikirkan
      jawapan pada 2 pondan tua nanti.

      Delete
  5. Orang ramai amat bimbang sekarang ni dengan penjenayah2 LTTE! Tak masuk lagi dengan jenayah MEMBUNUH dengan cara meminum todi. Kes Allahyarham M Adib pula entah kemana?

    Rasa2nya YDPA dah boleh masuk campur ni!

    ReplyDelete
  6. Tommy lagi powet dari KDN. Lepas ni tubuh jela jawatan khas bawah peguam negara. Pasukan ambush semua bawah dia.. Xpayah polis dh. Peguam negara bleh buat keputusan. Suh jer geng peguam tu turun tangkap penyokong terrorist dgn terrorist

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. TERPULANG PADA SAYA'.., awak, otai dan rakyat menilai moral akhlak perangai kata kata Sang Fitnah Lidah Bercabang

    'Terpulang pada saya' dan anda nak percaya atau tidak yang DAP sangat keciwa dalam mesyuarat Majlis Presiden...

    sementara ada waktu lagiiii..'terpulang pada saya' nak tulis apa..

    'Terpulang Pada Saya' sementara ada waktu lagii... lidah bercabang atok sudah tumbuh balikkk..!!

    'Terpulang pada saya' dan anda menilai nya..!!

    KIKIKI SAYA NNPAKNYA KENA SABAU
    ITU BANG NON BAIT2 KATA AKHIRNYA
    TERPULANG PADA SAYA LA LAHABAU
    LIDAH BERCABANG TUMBUH SEMULA

    'Terpulang pada saya' selagi fitnah boleh memberi kuasa dan kaya utk anak dan kroni ....!!!

    Rakyat sudah jijik meluat dengan si kepala penipu dan kepala perompak negara.. 'Terpulang pada korang suma'..!!

    satu untuk kau satu untuk aku..
    dua untuk parti kau dua untuk parti aku...
    tiga untuk anak kau tiga untuk anak aku..
    empat untuk cucu kau empat untuk cucu aku
    GLC untuk aku Menteri jadi barua aku..
    Ladang TH untuk aku menteri jadi barua aku..
    Hotel untuk aku.. kau jadi barua aku...
    Babi untuk kau babi untuk barua aku...

    Sementara ada waktu kini.. 'terpulang pada saya'..,awak dan macai semua..!!

    'Terpulang pada saya' hendak Ronggeng sampai mati sebelum siksa sakarat menjemput sang fitnah lidah bercabang

    Sedang bertiup kencang bahawa perdana menteri Dr Mahathir Mohamad bakal menerima tekanan ala halalintar supaya melepaskan jawatannya dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) yang akan diadakan pada *Khamis atau Jumaat* depan.

    Sementara ada waktu ini...'terpulang pada saya..'rakyat Malaysia anda macai semua..!!

    Sumber dari PH sendiri memberitahu sebuah akhbar bahasa Inggeris utama di Malaysia bahawa "suatu yang sangat besar akan berlaku tak lama lagi".

    sementara ada waktu lagi otai reformis beri kata dua pada Tun dan Tun kata 'terpulang pada saya..'

    KALAU JANJI ATOK DNG BAKAL PM KE 8 DI CAPATI
    OTAI REFORMIS SIAP SEDIA BUKA BAJU GULING2 NANTI
    20 TAUN OTAI SEDIA GULING2 DI JALAN LAGI SKLI
    BIAR TELOR DAH KECUT, DAH LABUH TETEK LABUH TETAP GULING GILA BABI..!!

    sementara masih ada waktu

    Hari ini Anwar saya kena bersabar..!! atok kata 'terpulang pada awaklahh...'

    Lepas ni banyak lah telor telor kecut dan telo labuh dan telo kendur dari otai reformasi (maklum lah dah 20 tahun berlalu mau tak labuh telo menunggu nok jadi PM..) acara guling guling jalanraya

    Anwar kata mesyuarat peralihan kuasa boleh selesai dalam setengah jam..'Terpulang pada saya' dan korang suma nak caya atau tidak..!!

    sementara ada waktu saat ini...'terpulang pada rakyat..'

    Rakyat jelata sudah lokos dikencing hancing siang malam boleh lah sediakan pop corn tambah sambil tepok tangan..!! kannnn..!!

    FormulaTerpulangPadaSaya = Haahh tepok + Pop corn tambah

    ReplyDelete
  8. Apa nak jadi dengan negara ini???

    PM pun teruk..

    Menteri2 banyak cap ayam, tak tahu buat kerja, hari2 menipu rakyat..

    KPN pun tak cerdik langsung, dah macam politician...kerja slow dan ikut telunjuk VVVVIP

    Peguam Negara pun yang paling teruk dlm sejarah...tak faham undang2, bodoh pulak tu...

    Pesuruhjaya SPRM pun lagi bodoh, bila politician diangkat jadi penguakuasa undang2, maka jahanam lah negara sebab kawan2 dia semunya dilepaskan dan musuh politik ditekan...

    Dari PM, Menteri2 dan mereka yang sepatutnya mengangkat rule of law dan menguatkuasa undang2, semuanya teruk, gagal dan bodoh..


    ReplyDelete
  9. KERA JAAN SEPENGGAL!!!

    ReplyDelete
  10. INILAH MALAYSIA BARU... NEGARA HARU BIRU... RAKYAT MAKIN KELIRU.. TAK SABAR TUNGGU PRU!!!

    ReplyDelete
  11. BEFORE...sblom mesorat Majlis President (psstt..!! aku koi pes bolat2 dari Blog Bodin)

    Seminggu Sebelom Mesorat maaaakk aaii tajuk entry kemain pujuk rayu melambung puja puji pijak semut pun tak mati..

    KALAU MEI, MAHATHIR DIHARGAI DAN KALAU NOVEMBER, ANWAR LEBIH DISANJUNGI
    Shahbudin Husin 21 February 2020

    Tidak ada sesiapa yang benar-benar pasti apa keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH malam ini berhubung peralihan kuasa. Tun merupakan pemimpin terbaik dan Anwar bertuah mewarisi legasi gemilang Tun Dr Mahathir. Kepimpinan unik ini ada pada sosok gandingan padu Tun Dr Mahathir dan Dato Seri Anwar Ibrahim untuk mengemudi dan memacu negara pada masa depan.

    AFTER...Selepas Mesorat Presiden PH tajuk entry semacam ajer.. kikiki

    KEPUTUSAN YANG MENGECEWAKAN, ZAMAN GELAP MALAYSIA AKAN BERPANJANGAN LAGI
    Shahbudin Husin 22 February 2020

    Keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH malam tadi berhubung soal peralihan kuasa benar-benar sesuatu yang mengecewakan hati rakyat. Cakap dan janji Tun Mahathir memang tidak boleh dipegang dan dipercayai sama sekali.

    Apakah kita tak malu untuk melangar perjanjian kesepakatan yang kita dah bersetuju bersama...di mana kita jika gagal menunaikan janji....rakyat akan melihat ph tidak ada keikhlasan. Janji pun bole di batalkan...ianya tidak sepatutnya berlaku

    Ini tun m meting minta date atau tarikh bila pun tak boleh bagi...bersilat...tipu....tadi dia buat kenyataan bila tarikhnya..... itu keputusan saya....bila saya nak berenti saya berenti....sombong bongkak dan ayat dia nampak sangat menipu....memek muka nampak marah dan tak selesa.....mata besar dan terbungkang....dah umur 95 pun nak lagi kuasa....telinga pun dah pekak...gila....

    Beliau mungkin boleh berhenti makan sebelum kenyang, tetapi dalam bab kuasa, kerakusan dan ketamakannya ternampak tidak pernah cukup dan sentiasa membuatnya lapar

    SEBELOM MESORAT KE MAIN PUJA PUJI
    LIDAH BERCABANG RAPIJI SUDAH PESAN
    AJOM GULING JLNRAYA OTAI REFORMASI
    JANJI LIDAH BERCABANG LU FIKIR SINDRI SETANNN..!!

    Lepas Mesorat... Rakyat dah agak dah lu fikir la sindri...

    kikikikiki..!!

    FORMULAELAKKENAMAIN = TEPOK DULU + POP CORN TAMBAH JGN LUPO

    ReplyDelete
  12. oitttt....bersatu + pas + umno + warisan sabah+ pesaka sarawak + pkr azmin...hadoiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengkhianat...pengkhianat...

      kata ..Abang Non...

      hikhikhikhik...

      Delete
  13. Kes ni akan buatkan DAP merana lagi.. hadoiii.. kesian anwar.. kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM ikat tepi forever kah kah kah!!!

      ლ(´ڡ`ლ)

      Delete
    2. kesian mamat Jufazli....malam tadi tak tido' malam asyik meroyan je....kesian budak tu ...mati tegak le jawab nye...kikiki...

      Delete
  14. KENYATAAN MEDIA

    Dewan Ulamak PAS Pusat29 JUMADAL AKHIRAH 1441H l 23 FEBRUARI 2020 ARAHAN SOLAT HAJAT KHUSUS KESEJAHTERAAN & KESELAMATAN NEGARA

    1. Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP) mengarahkan semua ahli di seluruh peringkat untuk mengadakan solat hajat khusus bagi kesejahteraan dan keselamatan negara ekoran situasi perkembangan politik semasa yang berlaku di peringkat nasional.
    2. Penularan berita mengenai pelbagai analisa dan andaian terhadap iklim politik semasa negara sama ada berlakunya perubahan pada tampuk pemerintah negara atau kekal dan kebarangkalian pembubaran Parlimen. Kesemua tersebut diserahkan kebijaksanaan pimpinan utama kita dalam menguruskannya dan ahli wajib terus memberikan thiqah dan wala’ pada arahan dari masa ke semasa.
    3. Berhubung itu, DUPP mengarahkan solat hajat dilaksanakan segera bagi memohon petunjuk dan nusrah dari Allah agar keselamatan negara kita terjamin dan terus berada dalam kesejahteraan.
    Sekian.
    YB DR NIK MUHAMMAD ZAWAWI SALLEH
    Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat
    Ahli Parlimen Malaysia (Pasir Puteh)

    ReplyDelete
  15. Sumpah laknat jadi kenyataan dan PH hancur berkecai betapa besarnya pengorbanan boss ku Mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pun menyokong rancangan kerajaan baharu itu walaupun Dr Mahathir bertegas Najib mesti menghadapi tindakan undang-undang atas pertuduhan yang dilakukan.

    Jika Najib memikirkan kepentingan diri dan populariti beliau yang sedang mencanak sekarang tentulah beliau akan menentang sebarang usaha membentuk kerajaan bersama Dr Mahathir. Namun bagi pemimpin UMNO dan Pas, agenda Melayu dan Islam dalam kerajaan lebih penting daripada kedudukan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul....betul...betul....

      setuju...setuju....setuju....

      Delete
  16. KERA JAAN setengah penggal!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkihkihkihkih!!!

      Delete
    2. Sebenarnya belum sampai setengah penggal pun, hanya suku penggal je tu.. har har har

      Delete
  17. MN harus berhati-hati, jgn kerana nak
    menyelamat tengkok seseorang prinsip
    perjuangan demi ISLAM, MALAYSIA dan
    BANGSA diabaikan.
    JANGAN jadi seperti melepaskan anjing
    TERSEPIT.
    TIDAK PERLU juga alasan semua nih agar
    MELAYU sedar bertapa rasisnya sepet
    Kominih hanya mengharapkan Melayu BERSATU demi menyelamatkan MARUAH ego
    sendiri. 2 tahun SESIA je hampir 1trilion dan MARUAH negara.
    AJAR UMBI SEDANG MEMERHATI.

    ReplyDelete
  18. oittt....semua kena jadi anak jantan....bubar parlimen....

    ReplyDelete
  19. So sick of listening to that guana end on rtm. Sape la kasi dia cakap sembur aiq liuq cakap bi macam asal tiongkok kominih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gone End dah meroyan. Hilang kerja, hilang gaji, hilang pencen & hilang kuasa.. kikikikilalalalalala ♫♪

      Delete
  20. Ingat masa penang banjir masa dia jadi km. Cakap merapu macam mabuk takut penang karam habis mampus semua.

    ReplyDelete
  21. Ramai yg dah menganggur bermula hari ini. Selamat memetik anggur.. har har har

    ReplyDelete
  22. BEFORE.....betapa hipokritnya mereka

    MAHATHIR KINI LAYAK DIANUGERAHKAN GELARAN TOKOH PENGKHIANAT NEGARA
    Shahbudin Husin 24 February 2020Politik

    Perkembangan politik sejak semalam.
    Kumpulan yang berkubu di hotel Sheraton ini diketuai oleh penjenayah diburu rakyat, Azmin Ali. Jangan lupa Azmin adalah penjenayah samburit yang sedang diburu oleh rakyat negara ini walaupun dia terlepas dari cekupan polis setelah ada restu dari Mahaguru Firaun tua.

    menjadi tanggungjawab semua orang Melayu memberi mesej yang jelas kepada Mahathir untuk melakukan peralihan kuasa dan bukannya membentuk kerajaan Pengkhianat Nasional. Jangan awal sangat mencemar maruah.

    Kelak tahi terpalit ke muka pengkhianatan itu diketuai oleh Tun Mahathir sendiri yang berjawatan Perdana Menteri melalui mandat rakyat yang diberi kepada PH yang bertanding menggunakan logo PKR dalam PRU14 lalu.

    dalam usia 95 tahun, Mahathir masih bersifat macam anjing yang makan tahi tetapi tetap akan menciumnya kalaupun sudah tidak berselera lagi kerana ketiadaan gigi dan hilang rasa. Namun jelas dan nyata Mahathir tetap memiliki tabiat anjing itu, menghidu walaupun tidak makan.

    terbukti Tun Mahathir dalam usia tua 95 yang bila-bila masa saja nyawanya boleh dicabut Tuhan telah membuktikan beliau bukan saja mengkhianati dirinya sendiri sebagai seorang manusia dan muslim, malah khianat kepada Anwar yang sudi memaaf dan menerimanya sebagai rakan seperjuangan serta khianat juga kepada seluruh orang yang selama ini mempercayai dianya telah berubah serta insaf.

    Berpuluh tahun orang melayu berpecah belah...dari tahun 1987 membawa pula ke gahun 1998 dan kemudian lagi sekali pada tahun 2008 dan 2016...

    1987 dia mengajak orang melayu membenci pas...tengku razalie dan parti semanggat 46

    1998 dia mengajak orang melayu membenci anwar dan pas..

    2008 dia mengajak rakyat membenci pak lah badawi...anwar dan pas

    2016 dia mengajak rakyat dan orang melayu membenci umno,pas dan dato seri najib....

    2020 dia mengajak membenci anwar sekali lagi...dan kali ini bergabung pula dengan pas dan najib juga umno semula

    Setelah puluhan tahun dia telah melahirkan ahli politik melayu yang boleh di jual beli tidak berprinsip dan tidak bermaruah....itu lah jasa orang tua bangsat ini kepada orang melayu...kepada negara dan kepada negara...

    Atas semua yang dilakukannya, Tun Mahathir pada hakikatnya layak diberikan anugerah Tokoh Pengkhianat Negara.

    AFTER..

    Mereka yang menganggap bahawa Tun Mahathir tak mahu serahkan kuasa kepada DS Anwar (termasuk aku) adalah silap. Buktinya Tun Mahathir letak jawatan hari ini untuk memberikan laluan kepada DS Anwar untuk menjadi PM.

    Mereka yang menganggap DS Anwar gelojoh dan tamakkan kuasa juga silap. Buktinya hari ini DS Anwar sendiri merayu supaya Tun Mahathir kekal PM demi

    Dakwaan yang mengatakan Tun Mahathir akan berpaling dari PH dan kembali kepada Umno juga ternyata meleset. Buktinya Tun Mahathir berasa kecewa dan meninggalkan partinya kerana Ahli Majlis Tertinggi Bersatu mahu bekerjasama dengan Umno.

    Maka selepas ini, mari kita buangkan prasangka buruk dan rapatkan saf serta kukuhkan perpaduan.

    Jangan lagi ada kata-kata nista dilemparkan buat dua insan hebat ini yang niatnya hanya untuk memperbaiki negara ini

    Lu fikir sindriii...!! bila aroma jubo dijulang dulu letak perfume wangi aroma jubo tetap terhidu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat dah meluat, menyampah nak termuntah dgn Hewan2 politik nih.
      Samada Dibubarkan PARLIMEN atau isytiharkan MAGERAN digantungkan parti2
      politik selama 3 tahun biar Hewan2 rasakan penderitaan rakyat selama nih.

      Delete
    2. oittt...hangpa semua cai2 najib kan...ni la peluang nak jatuhkan mat det...hangpa suruh najib kumpul ahli perlimen yg sokong dia...bagi cukup korum tubuh kjaan...kemudian suruh najib jumpa agong..kata dah cukup korum...agong mesti lantik najib jadi pm..najib duit banyak ..duit 1 mdb tak habis tujuh keturunan...atau dia boleh minta tlg raja arab...kasi derma..
      ni la peluang najib dan hangpa semua....kih kih kih

      Delete
    3. Anon 10.00 AM

      Apa yg ko MERAPU ni!!!...dah makan ubat ke lom!!!

      Delete
  23. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete
  24. Penyatuan kan satu kebaikan!

    Adakah satu kesalahan jika Melayu, Islam dan Bumiputera ingin bersatu setelah kian lama berpecah?

    ReplyDelete
  25. Sumpah laknat jadi kenyataan dan PH hancur berkecai betapa besarnya pengorbanan boss ku Mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pun menyokong rancangan kerajaan baharu itu walaupun Dr Mahathir bertegas Najib mesti menghadapi tindakan undang-undang atas pertuduhan yang dilakukan.

    Jika Najib memikirkan kepentingan diri dan populariti beliau yang sedang mencanak sekarang tentulah beliau akan menentang sebarang usaha membentuk kerajaan bersama Dr Mahathir. Namun bagi pemimpin UMNO dan Pas, agenda Melayu dan Islam dalam kerajaan lebih penting daripada kedudukan mereka.

    Selagi mahkamah belum jatuhkan hukiman sesorang itu belum dituduh bersalah ..

    DAP LGE terdesak untuk sokongan dari Tun (selama ini DAP dan PKR yg sabotaj Tun) hingga menuduh pemimpin kleptokrasi global utk menjadi kerajaan... Tokong hanya tunggu masa kes kamu dibongkar...!!

    ReplyDelete
  26. Syabas Maufakat Nasional yang mengambil
    pendirian tegas, MENYOKONG dengan bersyarat. Makin terhidu perangkap.
    Apakah sistem 1 parti cuba diterapkan?
    Apa mungkin pemimpin dipilih rakyat
    seperti sistem di us?

    ReplyDelete
    Replies
    1. oittt....mana ada tongkoi kayu...ingat kalau ada
      pilihanraya semula...baik pangkah
      tongkoi kayu...

      Delete
  27. Sekadar tulisan..Kekalahan 5 PRK yang lalu..DAP terutama nya menyalahkan siapa ye punca kekalahan..

    Sepanjang kekalahan tersebut Ahli-ahli Parlimen dan pemimpin DAP-PKR-PAN menyalahkan Mahathir atas kekalahan PH dalam 5 pilihanraya kecil (PRK) terkini, Setiausaha Agung DAP, Joseph Lim Guan Eng dan Penasihat DAP Lim Kit merayu-merayu mengampu kalau boleh ingin di"SEMBAH"NYA TM dengan memberitahu MEDIA mereka lah di barisan Depan yang menyokong TM.

    Begitu juga dengan kenyataan yang dibuat oleh Ng Wei Aik yang sekarang ini merupakan Penyelaras Khas kepada Menteri Kewangan atau dalam bahasa lebih mudah, Pegawai Khas Lim Guan Eng. Ciapan ringkas Ng Wei Aik adalah yang paling keras selepas PRK di Tg Piai.

    "It's time for Mahathir to go." (Sudah sampai masanya Mahathir berundur)

    Mana Nga Kor Ming yang lantang sangat Dulu..Dah terkedu lidah ke sekarang ni..Tengah pikir apa ayat nak Membodek TM ke?

    Ronnie Liew dulu menghina Mahathir sebagai Harimau Kertas, Kini membisu dan membatu tanpa Komen apabila TM meletak Jawatan.

    Barangkali PKR & DAP semudah itu mereka melupakan tindakan Ahli-ahli Parlimen dan pemimpin-pemimpin DAP-PKR mendesak Mahathir menetapkan tarikh perletakan jawatan dan peralihan kuasa serta tekanan mereka terhadap Mahathir sewaktu dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan Jumaat lalu kerana mereka beranggapan TM akan maafkan perbuatan mereka serta menyangka TM nyanyuk dan tak ingat perlakuan biadap mereka. Sekarang siapa yang terkejar-kejar siapa..

    Sikap dan pendirian DAP dalam perkara ini diambil setelah mereka bermesyuarat siang tadi, menzahirkan kebimbangan yang teramat sangat kehilangan kuasa dan peluang untuk menjarah aset negara dan harta umat Islam. Tak nampak lagi kah sandiwara si pengampu-pengampu TM..Tengah ada Kuasa tikam.. bila hilang kuasa baru la mengelupur membodek, mengampu, menjilat serta mendewakan TM ye..

    Siapa yang terkejar Siapa sekarang ni..Pergi PMO tak dapat jumpa, bekejar pulak ke Kediaman TM..dah macam Hantu Raya tak Bertuan..Terlari sana sini nak pujuk rayu Tuan nya agar ambil balik dirinya .

    ReplyDelete
  28. Kembali la kepada Fitrah sebagai seorang yang berugama Islam..
    Tun M lakukan lah "ISTIKHARAH" ..pastinya ALLAH akan mengilhamkan Tuan M sesuatu keputusan yang TERBAIK dalam membuat keputusan ..kerana segala yang TERBAIK ADALAH DARI ALLAH..SEGALA YANG BURUK DAN KHILAF ADALAH DARI MAKHLUK CIPTAAN ALLAH..

    ReplyDelete
  29. SAYA MENGHARGAI ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI ADALAH CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, wanita Aa, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang MANAJER ESTATE NYATA dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan baru-baru ini, tidak ada yang mau meminjam uang kepada kami untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dalam konstruksi beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan pinjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya merasa frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN HUTAN GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan menghubungi perusahaan, petugas pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya tidak khawatir bahwa perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang saya bisa berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya telah melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengkonfirmasi saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman dimasukkan ke dalam akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Kami perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya berterima kasih kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  30. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.