TRANSLATION

21 November 2019

Kronologi Dan Kesudahan Video Semburit Haziq Dan Mirip Azmin

Kronologi Kes Video semburit MinZiq. Apakah ada cahaya di hujung lubang?


PDRM yakin laporan analisis berhubung ketulenan video semburit dan pengecaman wajah penyemburitnya akan diperolehi pada hujung tahun ini! PDRM dapatkan kepakaran badan bebas dari USA .

Yes .... rakyat tidak perlu tunggu lama lagi. Hanya 41 hari lagi kita akan dapat sahkan pesemburit yang seorang lagi.

Persoalannya, berapa lama pula Dr Mahathir akan buat keputusan dan Jabatan Peguam Negara Tommy Thomas untuk mengambil tindakan undang-undang?

Bukan apa.... pada 27 September 2019, Mahkamah Koroner telah putuskan punca kematian Allahyarham Adib Mohd Kassim, adalah akibat perbuatan jenayah oleh dua atau lebih. Sudah 2 bulan lamanya tapi masih tiada keputusan oleh Jabatan Peguam Negara.

Apakah tindakan dan keputusan ke atas kes video ini juga akan tertangguh again and again hinggakan terlalu lama rasanya?

Kita baca kronologi skandal video MinZiq ini :
11 Jun, 2019:

Satu video jijik semburit tersebar melalui aplikasi WhatsApp.

12 Jun, 2019:

Haziq Aziz buat kenyataan menerusi video di Facebooknya bahawa dia adalah individu yang terlibat dalam video semburit itu.

13 Jun 2019

Azmin Ali nafi terlibat dalam video semburit seks sejenis itu. Azmin tidak saman Haziq atau bersumpah muhabalah. Beliau kata wujudnya konspirasi dalaman parti PKR untuk menjatuhkan beliau tapi tidak berani untuk dedahkan.

PDRM sudah mulakan siasatan kes video semburit ini.

Haziq buat laporan di Balai Polis Kelana Jaya dan mendakwa dirinya "diancam, diugut dan dimanipulasi" oleh pihak tertentu.

Haziq juga dakwa sudah 3 kali lakukan seks dengan menteri. Hubungan seks sejenis jijik itu pernah dilakukan di Grand Continental Kuching 3 tahun lepas, selepas itu di Pullman Kuching semasa pemilihan parti pada Oktober tahun lepas dan di Grand Hyatt KL serta terbaharu di Fourpoints Sandakan bulan Mei.

14 Jun 2019

PDRM tahan Haziq di KLIA, Sepang. Berdasarkan tiketnya, Haziq dalam perjalanan ke Manila, Filipina.

PDRM ambil keterangan Timbalan Menteri Industri Utama.

15 Jun 2019

Haziq di bawa ke Hospital Kuala Lumpur untuk pemeriksaan. Kemudian dibebaskan.

24 Jun 2019

Azmin Ali serahkan kepada peguamnya untuk tindakan selanjutnya berikutan cabaran saman oleh Haziq Aziz. Sehingga ke hari ini senyap begitu sahaja.

28 Jun 2019

Sebuah klip video baharu yang memaparkan aksi jijik di antara Haziq Aziz dan seorang lelaki mirip Azmin Ali PKR naik ke laman web lucah hari ini.

3 Julai 2019

Lelaki menyerupai Haziq Aziz keluar daripada lif, dalam rakaman CCTV yang dikatakan daripada Hotel Four Points di Sandakan.

7 Julai 2019

Menteri Dalam Negeri, Muhyiddin Yassin berkata, siasatan masih diteruskan dan belum ada sebarang keputusan. Hasil siasatan diserahkan kepada Ketua Polis Negara dan Muhyiddin. Kemudian, hasil siasatan tersebut akan dikemukakan kepada Dr Mahathir Mohamad untuk tindakan lanjut.

https://www.hmetro.com.my/…/4…/polis-masih-siasat-video-seks

13 Julai 2019

PDRM sudah hantar kertas siasatan kepada Pejabat Peguam Negara sebanyak dua kali namun dikembalikan semula. Ketua Polis Negara kata pihak pejabat Peguam Negara mengembalikan semula kertas siasatan itu kerana berpendapat ada elemen siasatan yang perlu dikemaskini.

https://www.msn.com/…/dua-kali-pejabat-peguam-ne…/ar-AAEhsFa

14 Julai 2019

PDRM sudah mengenal pasti dalang utama terbabit penyebaran video itu. Dalang utama itu terbabit dalam satu pakatan atau konspirasi yang merancang rakaman berkenaan yang bertujuan mengaibkan dan menjatuhkan reputasi individu tertentu.

PDRM menahan Haziq dan 6 individu untuk siasatan lanjut

16 Julai 2019

Ketua Polis Negara menyifatkan kontoversi video semburit banyak “membuang masa polis” dan hanya “merugikan” negara.

18 Julai 2019

Ketua Polis Negara mengesahkan video semburit Haziq Abdullah dan lelaki mirip Azmin Ali adalah tulen. Tapi beliau kata CyberSecurity tidak dapat pastikan pelaku dalam video itu.

23 Julai 2019

PDRM telah mengambil keterangan seorang Ahli Dewan Undangan Negeri bagi membantu siasatan kes video seks yang dikaitkan dengan Azmin Ali.

25 Julai 2019

Video ucapan Farhash Wafa, setpol Anwar Ibrahim di luar balai polis yang melaungkan 'Azmin semburit'. Part itu dipotong oleh portal-portal pro-PH.

https://novandri.blogspot.com/2019/07/anwar-for-pm-min-semburit-video-dipotong.html

2 September 2019

PDRM mengesahkan telah menghantar kes siasatan video semburit kepada Peguam Negara untuk dirujuk dan telah menerima beberapa arahan lanjut.

3 September 2019

Lokman Noor Adam beri keterangan di Pejabat Polis Bukit Aman. Beliau turut menyerahkan dua dokumen kepada polis iaitu ringkasan analisis forensik dan laporan penuh analisis forensik video lucah berkenaan oleh Verden Forensics yang berpangkalan di United Kingdom.

8 September 2019

Ketua Polis Negara beri jaminan bahawa siasatan kes video semburit tidak akan terkubur. PDRM sedang berusaha mengumpulkan bahan bukti.

25 September 2019

PDRM perlukan kepakaran pihak luar untuk menganalisa kandungan video semburit.

20 November 2019

PDRM sangat yakin laporan ketulenan video dan pengecaman wajah daripada pakar badan bebas di USA akan diperolehi pada hujung tahun ini.
Apa lagi skrip seterusnya??

Bagaimana dengan video sebelum ini? Baca Sini






17 comments:

  1. Dah tak bole caye dah gomen ni. Konfem hilang mcm tu jer. Jilake !!!

    ReplyDelete
  2. Buatje peraduan online.Jawapan paling
    kelakor, MERAPU dan tak masuk akal dikira pemenang.
    HADIAHNYA DRON atau kereta terbang ape2
    je lah.
    Kelulusan CAAM pemenang kena usaha sendiri.

    ReplyDelete
  3. Horeyyyyyyyy seronoknya! 2 perkara yang menbuatkan rakyat sangat seronok kerana pihak2 berkuasa akan;
    1. Mengetahui siapa hero/pelakon utama filem SEMBURIT, akan diketahui hujung tahun ini, menggunakan pakar dan teknologi dari Amerika
    2. Jolo penyenayah dalam kes SRC dan 1MDB juga akan dibawa pulang pada penghujung akhir tahun ini

    Nampaknya banyak persoalan politik serta pendakwaan2 politik akan terjawab diakhir tahun ini. Bawa banyak2 bersabaq eikkk, hanya berbaki 41 hari saja lagi...

    ReplyDelete
  4. kih kih kih kih..
    satu donia sdg gelakkan kita, punya kera jaan yg cacha merba.. kah kah kah.. tak sampai sepenggal, dah haru biru.. rakyat pun keliru.. mana kera jaan, mana pembangkang.. har har har. Semua menteri bodoh, tak boleh harap, termasuk le menteri perdananya sekali.. hi hi hi

    ReplyDelete
  5. Perrggghhh Hancing3,,,,,tepuk,tepuk,tepukNovember 21, 2019 at 8:07 PM

    MALU nk ngaku takyat mlysia ler

    sethun lbih ni cm2 hal berlaku..

    ngaku org BANGLA lgi ok lerrrr

    ReplyDelete
  6. PUTRAJAYA - Peralihan kuasa dalam Kerajaan Pakatan Harapan (PH) perlu dilakukan secara aman dan teratur, kata Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Tak jemu2 agaknya Non dok mengulang-ulangi benda yang sama kat atas ni yang sudah pun masuk 18 bulan sekarang.

    Agak2 nya dia ni tak faham2 lagi dengan statement Kutty yang mahukan 3 tahun lagi. Maknanya sehingga PRU15 la tu BAHLOL...

    Kami penyokong MN dah lama dah terMUNTAH HIJAU bilamana bende yang sama asik diulang2, dijaja 48 jam sehari kesana sini bersama2 kuncu2nya!

    Celaka TOL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bile abg non jd PM ni? date time xd ke?November 21, 2019 at 9:26 PM

      abg non PM..

      TPM sape? ce gtau ler..dap ke?pan ke?pkr ke?bersatu ke?

      molek pulak kesihatan abg non skang ni..alhamdulillah.

      mase dulu kerap TENGKUK terkehel le, TULANG BLAKANG nk patah ler,trgliat lengan lah..mcm2...DOLU2 aktvt LASAK sgt kot...

      kihkihkih

      Delete
  7. Janji Manifesto PH: Segera Tubuh RCI Siasat Tabung Haji – Asyraf

    Betul la kata Asyraf tu, ramai para pelabur @stakeholders nak tahu apa yang sebenarnya terjadi kepada TH sehingga anak KOMUNIS tu menjual semua aset2 berpotensi, aset2 berprestasi tinggi yang bakal menjana keuntungan kepada para pelabur.

    Eloklah sebuah RCI dibentuk dengan segera!

    Kalau menteri nak buat statements IN GENERAL sahaja, tak usahlah! eloklah mulai esok latih burung kakak tua untuk membaca skrip2 statement untuk dipertontonkan kepada umum untuk penyata tahun hadapan?

    Kami stake holders berhak untuk tahu apa masalah sebenarnya dan dengan itu sebuah RCI perlu segera ditubuhkan untuk menyiasat!

    ReplyDelete
  8. PDRM yakin laporan analisis berhubung ketulenan video semburit dan pengecaman wajah penyemburitnya akan diperolehi pada hujung tahun ini! PDRM dapatkan kepakaran badan bebas dari USA. Yang ni OK la sebab polis tak punyai kepakaran?

    Tapi siapa pula disebalik pembikinan filem prono tersebut? Ramai yang nak tahu? Tak kan yang ni pun nak outsource kepada polis Amerika?

    Masa yang bergitu lama sepatutnya pihak polis sudah pun mengenalpasti siapa dalang dalam pembikinan filem porno tersebut?

    Rakyat nak tahu!

    ReplyDelete
  9. Kalau rakyat biasa punya video tak payah smpi luar negara polis ada kepakaran..smpi bila negara ni nak teruskan double standard.

    ReplyDelete
  10. Ko orang tahu tak kenapa loobang idong poojaan ati atok kau tuh berdarah...!?

    Sobab looobang idung poojaan ati atok kau berdarah sobab bateri jantong atok dah expired

    atok punyo pembedahan tukar bateri bulan Sept 2019 sobab nak kekal dan gilo kuasa maka atok pooojan ati kau orang postpone tukar bateri...

    banyak masalah atok ko orang yang cuba di sorokkan oleh atok kau tuh...!!

    ko orang fikir sindri la... kita orang nak tepuk sambil makan pop corn tambah baru beli di kedai orang islam nihh

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...he...he...

      Nasib baik hidung atok berdarah....kalau kentot dia berdarah?......

      Delete
  11. Siapa agak2nya producer, director filem SEMBURIT ni? Dah lama polis menyiasat tapi tak juga2 tahu siapa?

    Pelik bin ajaib?

    Mungkin skop penyiasatan ini juga kena OUTSOURCE kepada polis Amerika?

    ReplyDelete
  12. BANGI, 25 Rabiulawal 1441H, Jumaat – Kerajaan disaran mengenakan penalti lebih berat kepada pemandu mabuk bagi mengelakkan lebih ramai rakyat yang tidak berdosa menjadi mangsa akibat kecuaian mereka.

    Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Mohd Mazri Yahya berkata, salah satu sebab mengapa pemabuk masih lagi memandu dan membahayakan nyawa orang lain adalah kerana undang-undang sedia ada terlalu ringan malah mereka tidak terkesan dengan penalti yang dikenakan.

    Beliau menyifatkan, peruntukan undang-undang sedia ada mengenai langgar mati, iaitu Seksyen 43, Akta Pengangkutan Jalan 1987 (APJ) yang membawa kepada hukuman denda maksimum RM10,000 dan penjara maksimum 12 bulan tidak memadai dalam menghukum pemandu yang tidak bertanggungjawab.

    “Begitu juga dengan kesalahan memandu dalam keadaan mabuk yang hanya membawa kepada denda antara RM1,000 dan RM6,000 dan atau penjara tidak lebih 12 bulan di bawah peruntukan Seksyen 45A(1) Akta Pengangkutan Jalan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Mohd Mazri berkata, pemandu mabuk yang menyebabkan kematian adalah pembunuh yang berselindung di sebalik keringanan penalti undang-undang disebabkan ‘mabuk’ mereka.

    “Maka kami mencadangkan penalti yang lebih berat perlu diberikan kepada pemandu-pemandu mabuk itu.

    “Kami juga bersetuju supaya penjualan alkohol secara terbuka perlu diharamkan. Malah, peniaga-peniaga dan pengusaha-pengusaha kelab malam perlu bertanggungjawab di dalam memastikan pelanggan mereka tidak memandu selepas mabuk,” kata beliau.

    Baru-baru ini, seorang pegawai bank maut selepas kereta dipandu terbabit kemalangan berhampiran susur keluar Bandar Puteri, Lebuhraya Shah Alam (KESAS) dipercayai dilanggar pemandu dalam keadaan mabuk.

    Jun lalu, Roslinda Mohamad Isa, 44, meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Kepala Batas selepas gerai nasi lemak dirempuh sebuah kereta yang dipandu seorang lelaki yang dipercayai memandu dalam keadaan mabuk.

    Sebulan kemudian, satu lagi kes sama membabitkan seorang pekerja kontrak yang maut dilanggar pemandu dipercayai mabuk ketika sedang melakukan kerja kawalan lalu lintas di Persiaran Perdana, Sri Damansara.

    Kejadian sama turut meragut nyawa Mohaidin Gani Mohamad, 58, apabila motosikalnya dirempuh oleh kereta seorang wanita warga China berhampiran lampu isyarat simpang empat Jalan Dato Keramat.

    Saranan Rakyat: Jom semua sama2 kita BERDOA supaya ada menteri2, timbalan2 menteri DAP atau pemimpin2 tertinggi mereka tanpa mengira agama supaya DILANGGAR SEHINGGA MATI OLEH PEMANDU2 MABUK.

    Mereka2 inilah yang PALING KUAT mempromosi arak ditempat2 awam. Ayuh sama2 kita berdoa setiap hari!!!

    ReplyDelete
  13. kami rakyat Malaysia tak mau PM yg kaki shemburite.. busuk nama negara je.. memalukan.. tak gitu?

    ReplyDelete
  14. Geng REMBATAN LIL alamin pun mula beraksi ganas, seganas lanun tua.
    Si pekak TULI pun dah gatal menulis.
    Apa khabar KATAK DINGINBEKU dan pandir2
    kononya KERAjaan peraduan tu apa benda?

    ReplyDelete
  15. Atok94 kata, JANGAN PILIH PEMIMPIN YG BAWA MALAPETAKA.. kihkihkih. Macam sindir pengundi yg menangkan dia & PH dlm PRU14 je.. hihihi

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.