TERBARU !

Tuesday, February 18, 2020

Sebab Apa Kerajaan PH-DAP Semakin Teruk Di Media Sosial?

Pegawai Kit Siang DAP berkata, ketika ini kerajaan PH tidak memiliki kelebihan dari segi penguasaan media sosial dan kalah kepada pembangkang.


"Pembangkang mengambil kesempatan daripada kebebasan yang diberikan PH kepada rakyat untuk mereka menyebarkan propaganda.

"Kita sudah kehilangan kelebihan media sosial yang sebelum ini kita miliki," kata Syahedran, pegawai Kit Siang DAP itu.

Sebenarnya,
1. PH-DAP yang selama ini mengambil kesempatan daripada kebebasan yang diberikan kerajaan BN untuk mereka menyebarkan propaganda berulang-ulang, fitnah demi fitnah dan janji-janji palsu.

2. SEKARANG terbukti bahwa kerajaan PH-DAP telah merosakkan ekonomi negara, Aliran pelaburan asing keluar (Mei 2018 – 30 Dis 2019) ialah negatif RM25.8 bilion. Fitch turunkan unjuran Malaysia dari 4.5% ke 3.7%.

3. SST gagal menurunkan harga keperluan seperti yang dijanjikan oleh PH-DAP. Tol bukan dihapuskan tapi dilanjutkan lagi dan perlu ditanggung oleh anak cucu kita.

4. 'Aku janji Batalkan Projek Lynas' yang ditandatangi oleh puak PH-DAP dan #StopLynas yang dijadikan umpan untuk menarik sokongan rakyat, kini terbukti hanya pembohongan PH-DAP.
Video contoh propaganda puak PH-DAP yang kononnya mahu tutup syarikat Lynas. Ahli parlimen ini pun buat-buat tidak bersalah dengan segala propagandanya sebelum ini. Sungguh hina dan memalukan sekali!

5. Janji LGE untuk menaikkan BR1M ke RM2,000 hanyalah gula-gula pilihanraya sahaja.

6. Hutang negara bertambah begitu banyak dan seperti out of control. RM278.5 bilion dalam tempoh 21 bulan kerajaan PH-DAP. Rakyat pun tidak tahu ke mana perginya wang tersebut. Petronas dijarah RM104 bilion.

7. LGE dakwa pelaburan asing naik 250% tapi realitinya, ekonomi negara paling lembab sejak 10 tahun lalu. Media bisnes dan komuniti bisnes pun mula hilang sabar dengan PH-DAP.
a. Dividen ASB, LTAT dan Hibah TH paling rendah dalam sejarah.

b. Buat kali pertama dalam sejarah, Petronas diturun penarafan oleh Moodys.

c. Malaysia ialah pasaran saham paling rendah dalam dunia.

d. Pertumbuhan ekonomi Malaysia pula paling corot sejak 10 tahun lalu.
8. Kewayangan ada tabiat naikkan angka-angka secara suka hati dan kemudiannya turunkan angka-angka projek kononnya sebab ketulusan PH-DAP.

Video : Kelentong PH-DAP hapuskan tol

Banyak lagi ketidakmampuan, putar belit, u-turn dan pembohongan yang gagal dijawab oleh kabinet PH-DAP. Kita boleh rujuk FB DS Najib Razak.

Rakyat pun tahu bahwa segala permasalahan itu adalah benar dan bukan propaganda atau berita palsu yang direka-reka oleh 'laskar siber pembangkang' seperti didakwa oleh pegawai Kit Siang DAP itu dan Zairil Khir Johari DAP, individu yang terpalik skandal panas dengan Dyana Sofya.
a. Kabinet PH-DAP sendiri terkapai-kapai tidak mampu nak menjawab.
b. Kita jangka jentera socmed PH-DAP akan ada masaalah besar untuk pertahankan polisi PH-DAP yang sudah menjadi kerajaan. Kerana selama ini tugasan mereka hanya perlu tabur fitnah, memburuk-burukkan kerajaan, character assassination individu dan sebar janji-janji palsu.
c. Jika dahulu bantah apa sahaja keputusan kerajaan, sekarang jentera socmed PH-DAP perlu sokong keputusan kerajaan. Memang susah untuk pertahankan polisi kerajaan PH-DAP yang pada asasnya menang kerana menipu rakyat dan menabur janji-janji palsu.
Dan yang bangkit bersuara dalam socmed sekarang bukan 'laskar siber pembangkang' tapi rakyat genuine yang sudah muak dengan wayang PH-DAP dan mereka yang sedar diri mereka ditipu dengan segala fitnah serta janji palsu PH-DAP.

Shahredzan, pegawai Kit Siang DAP itu juga mendakwa “pembangkang berjaya mewujudkan persepsi dalam kalangan orang Melayu bahwa DAP ialah sebuah parti dianggotai cauvinis Cina”.

Beliau sepatutnya menuding jari kepada Dr Mahathir dan Muhyiddin Yassin!
a. Sebelum ini, Muhyiddin berkata, parti DAP tanpa segan silu membuat kenyataan demi kenyataan menghina Islam dan orang Melayu.
b. Daripada soal kedudukan Raja-raja Melayu, hak istimewa orang Melayu, kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan, segala-galanya cuba dipertikai dan dirobek satu demi satu oleh parti DAP, kata Muhyiddin.
c. Tambah Muhyiddin lagi, parti DAP ini tidak pernah melihat apa-apa kebaikan yang ada pada orang Melayu dan Islam. Bagi DAP, walaupun ia mendakwa sebagai parti demokratik pelbagai kaum, ironinya dari dahulu hingga sekarang DAP hanya dipimpin oleh kelompok tertentu daripada satu kaum sahaja. Atau lebih tepat lagi, dari keluarga tertentu dalam kelompok tertentu dari kaum tertentu sahaja, kata Muhyiddin.



34 comments:

  1. Sepenggal aja. Mmg jilake PH-DAPig ni!

    ReplyDelete
  2. Keturunan kominih ni jangan dikasi muka.
    Negara besar tapi rakyat merempat 1 dunia. Tamak haloba dimana ada peluang disitu dia bertenggek. Bangsa yg tak de adab dan tiada norma kemanusiaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa pendatang parasit yang tidak punya nilai2 kemanusiaan. Mereka memakan apa saja, dari babi, ular, monyet, mawas, kelawar, tenggiling, musang dan apa saja selain batu dan kayu!

      Delete
    2. Mcm perangai babi mkn apa shj selagi boleh.. manusia pun depa makan.. janin bayi dijual sebagai makanan eksotik di negara tersebut.. boleh google ..

      Delete
    3. The deadly outbreak of a new coronavirus in China has triggered a "hysterical" and "shameful wave of Sinophobia" in Italy, according to members of the Chinese Italian community and a rights group, with Italians and tourists of Chinese and Asian origin reporting acts of violence, discrimination and harassment.

      The incidents include assaults, calls for sexual violence, insults and boycott of businesses.

      "What are you doing in Italy? Go away! You're bringing us disease," a 15-year-old Chinese Italian boy was told before he was punched and kicked in the face in the northern city of Bologna on February 2, the Bologna Today newspaper reported.

      Delete
    4. On February 5, the Corriere Bergamo reported that Maurizio Esti, mayor of the northern town of Solto Collina, blamed the virus on what Chinese people eat. "These f****** Chinese, they eat everything. Bats, snakes, dogs and insects, they should be the only people to die in this epidemic," she wrote on Facebook.

      Delete
  3. Satu lagi YB PH-Dapigs mmg bodoh..

    Disamping janji yg gagal ditunai dan buat muka tak MALU mcm Rafizi babi laknatulah, meneruskan perjek yg pernah dimaki YB PH sebelim ini..

    Merasmikan projek BN yg dah siap..

    Merasmikan Jamban, lampu merah, pagarpenghadang jalan dll kerja2 bodoh mcm ni melambangkan mereka anggap IQ rakyat rendah..

    Oleh itu Loyar LKS itu juga layak di maki kerana BODOH membuat analisis..

    ReplyDelete
  4. Jom semua kakitangan kerajaan, kakitangan swasta, orang bandar, orang kampung, orang felda, guru2, askar2, polis2, siswa siswi dan yang lain untuk terus istiqamah memboikot kedai2 dan produk2 DAP!

    Katakan tidak kepada services, bengkel2, taman2 tema, hotel2 DAP!

    Beralihlah kepada produk2 Muslim!

    ReplyDelete
  5. Mrnyebar fitnah lebih mudah dari mengeluarkan fakta2..kelemahan cyber toper ph..kerajaan tkder fakta2 yg baik..cuma ada fakta2 yg buruk2 di di pihak kera jaan ph..

    ReplyDelete
  6. Selepas serah kuasa, silap haribulan Atok sekeluarga dan kroni2 akan meringkuk dalam Sungei Buloh-Inn!

    Itu yang merungsingkan Atok... kah..kah..kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dendam puluhan tahun... Non/DAP hanya tunggu kuasa mutlak!

      Semakin suspen tapi menghiburkan... jom tambah pop corn satu guni...


      Delete
  7. Menang PRU14 pun kerana menipu & fitnah.. sekarang rasakan wahai PakatanHancing.. kikikiki hadoiii!!!
    Rakyat dah sedar & akan ajar PakatanHancing di PRU15 nanti.. itu pasti

    ReplyDelete
  8. Tuan page tuan tk joleh share di facebook skkm kata menyalahi community standard!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah di ban selepas PRU14 selepas tukar kerajaan. Faham2 ajalah.

      Delete
  9. mahadey mahakutty mahapundek lahanat punca segala perpecahan

    ReplyDelete
  10. Hampir 2 tahun hanya paper lama dipilih
    Recycle product. Barua2 mula MELOMPAT-LOMPAT cari Peluang. Ada PENJUAL 6 kotak
    kosong, ada kaki botox geng semburit bagai. RBA DAH KOJOL KENA CONERVIRUS.

    ReplyDelete
  11. oittt...hebat mat det..boleh halang puak komunis dan mem bermaharajalela....agak2 antara puak komunis dan mem..yg mana mahazir khalid paling takut....kih kih kih...sekurangnya mahazir khalid ahli majlus tertinggi umno kena berterima kasih pada mat det...kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. oittt... mana lgi hebat NAMA je pejuang
      ngan pondan pun kecut. Atau sisembam
      tersungkur celah KANGKANG ah soo.
      Atau situa bangka tak sedar diri minta
      pemimpin lain letak jawatan. Diri
      sendiri minta NYAWA ngan Pas bawa usul
      undi percaya. Apa punya haprak.
      oittt... terbaru nak masak roti john
      utk mad saleh NAMA John.

      Delete
  12. WOW hebak bebenor TIMBALAN MENTRI AGAMA berlakun
    tak rasa bersalah ke …. dah hidup senang lenang sekarang tak rasa pasir ke makanan yang dimakan setiap hari
    sekadar bertanya ….

    ReplyDelete
  13. PERALIHAN KUASA - BELUM MESYUARAT TUN M TELAH BUAT KEPUTUSAN ?? kikikiki..

    relex la atokkk ... don't too gelabah mcm mahacai atokk .. sap kok dluuu..!!

    kikikiki...lexxx dluuu..!!

    Tun M berkata, "Saya bersedia untuk meletak jawatan BILA-BILA MASA". Tun M juga berkata, " Apa pun keputusan mesyuarat Majlis Presiden PH, saya akan letak jawatan SELEPAS APEC". Sesiapa yang pening kepala, sila makan panadol sekarang.

    Pada Jumaat ini, Majlis Presiden PH akan bermesyuarat dan mungkin akan membincangkan tarikh peralihan kuasa PM di antara Tun M dengan Anwar Ibrahim. Apa tujuan dan nawaitu Tun M menyatakan pendiriannya seperti di atas itu sebelum mesyuarat dan perbincangan bermula?

    Tidakkah ini satu perbuatan yang tidak menghormati Majlis Presiden?

    lexxx luuuu...!!! ronggeng la atokkk selagi siksa sakarat belum datang.. ronggeng yeeehhaaaaa..!!

    lexxxx luuu..!! kikiki

    kikiki.. ooohh anakcucu kepanasan kot atok bila bila masa menghadapi siksa sakarat...


    alahaiiii haahhh tepokkkk ...

    tepok ramai2 mari menari..

    hiburkan hati sygg smbil menari..

    yeeeehhhaaaa...!!!


    haaahhh tepokkkk.. !!!

    ReplyDelete
  14. hadoiiii...jenuh dok pikiaq ni...abot bekas pm.australia kata ada pemimpin kejaan malaysia kata juruterbang mh 370 yg hilang..kes juru terbang bunuh diri...tetiba najib ulas itu dan ini...meroyan kot najib ni...takkan tak tahu hukum dok tuduh org islam bunuh diri...abot tak sebut nama najib pun....pening dok pikiaq ni....he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadoiiii... nah aii hang dok kalih tiang gol lagi. Ni geng refomasi nak
      buat demo 9 MEI ni, nak paksa kutty
      letak jawatan HABAQ hang. DEPA cakap
      kutty punya langsung tak buleh pakai.
      AUTA KELING lebih.
      NAK HABAQ mai ostolia tu dah melingkup
      Dapat bala bertimpa-timpa.

      Delete
    2. Hang sorang ja dok penin byk minum ketum kot mamat. Bukan Najib je yg ulas malah isteri pramugara yg terkorban pun ulas kenapa skrg baru Abott buka mulut sedangkan waktu kejadian dia PM Ostalia. Ada agenda apa ka? Najib bukan saja ulas bab MH ttp segala aspek pentadbiran lengkap dgn fakta dan keraa-jaan PH tk dapat jawab. Awat hang tak tolong jawab? Awat penin jugak ka🤣🤣🤣

      Delete
    3. oittt...tu la najib ni...hang tu bekas pm mcm abot...yg meleleq dan tesemboq ayaq lioq ...dok pusing sana sini bab mh 370 buat apa...atau sumpah dah makin menjadi-jadi makan diri...ngaku saja la jib oiiiii....hangla yg abot kata tu....buat habih ayaq lioq ja dok pusing sana sini...

      Delete
    4. oittt... esok penentuan kling mana lebih puaka.
      Madey kecut telo kena main ngan anwar
      Apa mungkin Anwar takdak teloq nak sergah madey...kita tunggu!!!!

      Delete
    5. oittt..tenguk dulu mudin rais turun ke tidak...kalau mudin rais tak turun....celah gigi mat det ja....

      Delete
    6. pitttt...satu lagi..hangpa pi maih jauh2 bab mat det dan anuar...hangpa pi mahkamah tum.tenguk ku nan...najib..rosmah...zahid dok membelit di mahkamah
      .....hangpa pesan kat depa dan lowyer buruk depa..jgn dok membelit sangat...kot lidah terbelit leher sendiri..keh keh keh

      Delete
  15. Sebab apa kjaan PH-DAP teruk di media sosial?

    Sebab depa memang dah terukpun tahap bangkai. Kalau dah bangkai macam mana nak bau wangi?

    ReplyDelete
  16. TERPULANG PADA SAYA'.., awak, otai dan rakyat menilai moral akhlak perangai kata kata Sang Fitnah Lidah Bercabang

    'Terpulang pada saya' dan anda nak percaya atau tidak yang DAP sangat keciwa dalam mesyuarat Majlis Presiden...

    sementara ada waktu lagiiii..'terpulang pada saya' nak tulis apa..

    'Terpulang Pada Saya' sementara ada waktu lagii... lidah bercabang atok sudah tumbuh balikkk..!!

    'Terpulang pada saya' dan anda menilai nya..!!

    KIKIKI SAYA NNPAKNYA KENA SABAU
    ITU BANG NON BAIT2 KATA AKHIRNYA
    TERPULANG PADA SAYA LA LAHABAU
    LIDAH BERCABANG TUMBUH SEMULA

    'Terpulang pada saya' selagi fitnah boleh memberi kuasa dan kaya utk anak dan kroni ....!!!

    Rakyat sudah jijik meluat dengan si kepala penipu dan kepala perompak negara.. 'Terpulang pada korang suma'..!!

    satu untuk kau satu untuk aku..
    dua untuk parti kau dua untuk parti aku...
    tiga untuk anak kau tiga untuk anak aku..
    empat untuk cucu kau empat untuk cucu aku
    GLC untuk aku Menteri jadi barua aku..
    Ladang TH untuk aku menteri jadi barua aku..
    Hotel untuk aku.. kau jadi barua aku...
    Babi untuk kau babi untuk barua aku...

    Sementara ada waktu kini.. 'terpulang pada saya'..,awak dan macai semua..!!

    'Terpulang pada saya' hendak Ronggeng sampai mati sebelum siksa sakarat menjemput sang fitnah lidah bercabang

    Sedang bertiup kencang bahawa perdana menteri Dr Mahathir Mohamad bakal menerima tekanan ala halalintar supaya melepaskan jawatannya dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) yang akan diadakan pada *Khamis atau Jumaat* depan.

    Sementara ada waktu ini...'terpulang pada saya..'rakyat Malaysia anda macai semua..!!

    Sumber dari PH sendiri memberitahu sebuah akhbar bahasa Inggeris utama di Malaysia bahawa "suatu yang sangat besar akan berlaku tak lama lagi".

    sementara ada waktu lagi otai reformis beri kata dua pada Tun dan Tun kata 'terpulang pada saya..'

    KALAU JANJI ATOK DNG BAKAL PM KE 8 DI CAPATI
    OTAI REFORMIS SIAP SEDIA BUKA BAJU GULING2 NANTI
    20 TAUN OTAI SEDIA GULING2 DI JALAN LAGI SKLI
    BIAR TELOR DAH KECUT, DAH LABUH OTAI TETAP GULING GILA BABI..!!

    sementara masih ada waktu

    Hari ini Anwar saya kena bersabar..!! atok kata 'terpulang pada awaklahh...'

    Lepas ni banyak lah telor telor kecut dan telo labuh dan telo kendur dari otai reformasi (maklum lah dah 20 tahun berlalu mau tak labuh telo menunggu nok jadi PM..) acara guling guling jalanraya

    Anwar kata mesyuarat peralihan kuasa boleh selesai dalam setengah jam..'Terpulang pada saya' dan korang suma nak caya atau tidak..!!

    sementara ada waktu saat ini...'terpulang pada rakyat..'

    Rakyat jelata sudah lokos dikencing hancing siang malam boleh lah sediakan pop corn tambah sambil tepok tangan..!! kannnn..!!

    FormulaTerpulangPadaSaya = Haahh tepok + Pop corn tambah

    ReplyDelete
  17. As claimed by Stanford Medical, It's in fact the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh 42 pounds less than us.

    (And realistically, it has NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and EVERYTHING to do with "how" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", and not "what"...

    Click on this link to find out if this quick questionnaire can help you unlock your true weight loss potential

    ReplyDelete
  18. SAYA MENGHARGAI ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI ADALAH CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, wanita Aa, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang MANAJER ESTATE NYATA dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan baru-baru ini, tidak ada yang mau meminjam uang kepada kami untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dalam konstruksi beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan pinjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya merasa frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN HUTAN GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan menghubungi perusahaan, petugas pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya tidak khawatir bahwa perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang saya bisa berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya telah melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengkonfirmasi saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman dimasukkan ke dalam akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Kami perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya berterima kasih kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete
  21. Saya telah melihat dan mencuba pelbagai strategi dan kaedah, sehingga saya kehilangan banyak wang ketika mencuba. Sehingga saya mengemukakan strategi baru ini yang saya jalankan semula dan berjaya mendapatkan kembali wang saya yang hilang dan masih membuat pertumbuhan yang konsisten di seluruh perdagangan saya. Carlos Ellison adalah profesional yang luar biasa, dengan pengalaman yang luas dan pengetahuan mendalam mengenai perundingan pertanian, Dia membantu saya untuk mengambil penalti kewangan.

    Melabur US $ 500 dan dapatkan AS $ 6000 seminggu (7 hari),

    Melabur $ 1000 dan dapatkan $ 12000 seminggu (7 hari)
    ,
    Melabur $ 2500 dan dapatkan $ 30,000 seminggu (7 hari).

    Semua dalam keuntungan mingguan dan dijamin 100%. (Bayaran dijamin). Bebas untuk dihubungi - jika anda berminat melalui e-mel: carlose78910@gmail.com

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.