TRANSLATION

18 February 2019

Undi Tidak Percaya Terhadap Mahathir & Kaitan Dengan UMNO-PAS PRK Semenyih

Isu sebenarnya mudah. UMNO dan PAS telah membuktikan ketulinan kerjasama di antara mereka. Jika pada awalnya hanya kepimpinan sahaja tetapi kini turut melibatkan akar umbi dari segi gerak kerja pilihanraya dan undi.


Maka untuk memastikan undi berpecah dan berpihak kepada PH, Tun Dr Mahathir Mohamad cuba berpropaganda di PRK Semenyih kononnya PAS tidak sokong BN.

Tetapi ianya terlalu awal di permulaan tempoh berkempen.

Mahathir mungkin terlupa hari ini adalah era media sosial di mana berita sampai, diulas, dijawab atau dinafikan dengan segera. Percubaan untuk memecah belahkan kerjasama dan keraguan di antara PAS-UMNO telah ditangkis oleh kedua-dua pihak.

Malah, respons kepimpinan PAS-UMNO itu turut sampai direct dan cepat ke akar umbi melalui blog, portal, whatsapp dan pelbagai aplikasi.

Realitinya, berita disebar bukan lagi melalui media-media yang dikawal oleh kerajaan sahaja seperti zaman Mahathir menjadi Perdana Menteri ke-4.


Persoalannya, apakah PPBM dan PH akan berterusan menggunapakai propaganda ini di sepanjang minggu berkempen PRK Semenyih?

A big YES.

Ini adalah kerusi pertama yg calonnya daripada parti PPBM selepas PRU14. PRK ini pula adalah ke-6 iaitu Cameron Highland (BN), Sungai Kandis (PKR), Seri Setia (PAN) dan Balakong (DAP) di Selangor dan Port Dickson (PKR) di Negeri Sembilan.

Malu besar jika PPBM kalah, lebih-lebih lagi apabila ahli-ahli parlimennya bertambah bukan melalui pilihanraya tapi jalan songsang belakang yang mengkhianati undi rakyat.

BN dan PAS bekerjasama serta fokus kepada satu calon sahaja dan dengan segala janji-janji palsu PH, pembohongan pemimpin-pemimpin PH dan u-turn kerajaan PH, Mahathir dan PPBM memang patut khuatir.


Kemenangan BN di PRK Semenyih pula sudah pasti mengukuhkan lagi kerjasama di antara UMNO-PAS. Ianya juga menjadi kayu pengukur kepada corak undi di kawasan-kawasan parlimen yang majoritinya adalah kaum Melayu.

TETAPI dalam masa yang sama, tindakan Mahathir itu telah mendedahkan konflik dalaman PH. Wujud usaha daripada parti komponen PH yang mungkin memulakan undi tidak percaya terhadapnya di parlimen. 2 parti dalam PH terlibat.

Apakah kerana itu, PPBM sanggup menipu rakyat dan memungkiri janji sekali lagi?

Sebelum ini beberapa ahli parlimen bekas UMNO (sampah seperti kata DAP) diterima masuk PPBM, kali ini di negeri Sabah.



Logically....rakyat masih percaya lagi?

Apakah kerana itu juga wujud cerita di belakang tabir tentang game dan pergerakan sesetengah ahli parlimen UMNO itu sendiri?

Apakah ianya tentang parti atau power?

Yang lebih menarik ialah apakah 'undi tidak percaya' ini benar-benar telah dirancang dalam PH tapi telah dibau oleh Mahathir?

Apakah isu ini adalah pre-empt Mahathir untuk mengertak parti-parti dalam PH supaya tidak buat game dibelakangnya?

Dewan Rakyat akan bersidang pada 11 Mac hingga 11 April 2019. Kita saksikan sendiri finalenya tapi jangan terlalu mengharap sangat.

Apa pun, isu-isu rakyat mesti dibangkitkan setiap masa dan jangan tenggelam dek isu-isu yang sengaja direkacipta oleh PH.




19 comments:

  1. Wahh. Sini boleh comment openly ka? Tak de tapis2 ka? Steady mim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habislah, PRK SEMENYIH ni juga akan diSABOTAJ habis2an mcm. PRU14!!

      Tgklah GILAnya ni!! APA KEJADAHnya si ahli 'NGO' PENGGANAS Asing, BERSIH, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, dan diTAJA oleh CIA (NED)/SOROS-MOSSAD, yg. bersama SEKOQ lagi 'NGO', iaitu 'NGO' VETERAN PENGKHIANAT, Patriot - yg. telah menSABOTAJ akan PRU 14 dgn. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki, pekerja2 SPR - boleh menjadi ahli SPR yg. baru! Dan SEKOQ Prof.LONGKANG HOMO LIBERAL KULIT BABI BARUA Melayu-PENJILAT DUB*Q DAPeliwat HOMO KULIT BABI jijik ZIONIS boleh jadi TIMBALAN S*R ni oi?!! Lihat di -

      https://www.ismaweb.net/2019/02/14/prof-madya-dr-azmi-sharom-timbalan-pengerusi-spr/

      Juga ini SEBENAQnya - nak menSABOTAJ akan KES SAMAN terbaru terhdp. PENGERUSI SPR PENIPU HARAM JADAH ni, SPR dan REJIM PH PENIPU CELAKA ni, oleh seorg. PENGUNDI Semenyih yg. amat BERANI!!! Lihat di -

      ttp://pahangdaily.blogspot.com/2019/02/jawatan-tunggal-pengerusi-spr-sedia.html

      Kenapalah si PEGUAM2 dan PEMIMPIN2 Islam/Melayu TULEN kita boleh BIAQkan DYMM YDPA baru kita diTIPU habis2an mcm. ni?!! PENAKUT nak MAMPOS lu si JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS, BENCInya aku pd. puak PENAKUT nak MAMPOS mcm. ni!! Setakat berDEMO aman, dan KUTIP SAMPAH - bukan main lagi MENDABIK DADA - tapi diKETAWAkan si ANJING2 PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PEMBUNUH DAPbangkai BABI tu!!!

      Bahkan, aku akan SALAHkan pemimpin2/peguam2 ISLAM/MELAYU PENAKUT nak MAMPOS mcm. ni kalau NEGARA ISLAM kita ni TUMPAS mcm. PALESTIN!!! PI MAMPOS lu si JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS!!!!

      Tok Terkedu.

      Delete
    2. Ramai yg kata Tun M terdesak hingga katakan surat sokongan dari PAS adalah tentang PRK Semenyeh.

      Tun sengaja salah cakap sebab Tun nak PAS perbetulkn dgn kata PAS sokong Tun jika ada rampas kuasa.

      Mesej bukan utk Semenyih tapi PKR

      Delete
  2. PKR president Anwar Ibrahim today refused to be drawn into claims by PAS that there is a plot within Pakatan Harapan against Dr Mahathir Mohamad.

    Anwar said it was difficult to verify PAS’ claim as the party allows lying to serves its interest.

    Aikkk....Anwar bengang kat PAS pulak. Yang dedah ialah Madey Kutty. Bengang kat dia la samdol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengang sbb pecah lubang undi tk percaya..kekuatan belum cukup..ki ki ki
      Kita tngok..panji saper yh berkibar...ki ki ki

      Delete
  3. Panji chap tengkorak akan berkibar kew..

    ReplyDelete
  4. "Saya tak nak layan kerana dalam hubungan saya dengan perdana menteri, perkara ini tidak berbangkit dan tidak penah dibangkitkan dalam Pakatan Harapan," kata Anwar.

    Ye la. Takkan lah dibangkitkan dlm PH & secara rasmi. Dah namanya komplot. Mesti la rahsia & tersembunyi.

    Bangangnya!

    ReplyDelete
  5. Madey akan tumbang dengan undi tak percaya. lepas itu kita sorong die ke Sungai Buloh Inn..cell nuar dulu..amacam baru syok.. atok mampos dalam jail

    ReplyDelete
  6. Si kitol Dan raja mandelir bergasak
    berebut kuasa. Untuk meriahkan pesta
    Di ajak bersama secara paksarela dapigs
    kaum syiah dan liberal disatu pihak.
    Osman wok Malaysia serta lalang Dan lebai malang dipihak yg lain. Semoga
    mereka nih dicampak dalam neraka jaganam
    bersama firaun, hamman Dan qarun jika
    Tak sempat bertaubat.

    ReplyDelete
  7. Kalau Mahathir tak tendang dap silap haribulan dap akan tendang Mahathir, alamatnya akan berakhirlah riwayat Mahathir dalam penjara... Hati2 dengan DAP Mahathir! ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  8. Ramai yg kata Tun M terdesak hingga katakan surat sokongan dari PAS adalah tentang PRK Semenyeh.

    Tun sengaja salah cakap sebab Tun nak PAS perbetulkn dgn kata PAS sokong Tun jika ada rampas kuasa.

    Mesej bukan utk Semenyih tapi PKR

    ReplyDelete
  9. CELAKA betul! APA KEJADAHnya hanya DOKTOR2 PARIA yg. MERAWAT dan beri KETERANGAN2, disyaki PALSU ke atas PEMBUNUHAN KEJAM Allahyarham adik ADIB amat malang kita?!!! Tak dak kah DOKTOR2 MELAYU/ISLAM yg. BERANI oi?!! Tau nak MAKAN TIDOQ aja dlm. KEMEWAHAN2 lu - sdgkan NEGARA ISLAM kita yg. sebenaqnya amat KAYA dgn. THORIUM/RARE EARTH/URANIUM (utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR) ni makin TUMBANG mcm. PALESTIN!!!

    Awatlah PENAKUT sgt. JANTAN2 Islam/Melayu yg. makin BERLAMBAK dah jadi PONDAN2-mcm-anwaq PARIA HOMO amat CELAKA tu!! Kalau MANGSA tu PARIA - bayangkan DOKTOR2 MELAYU/ISLAM buat keterangan yg. disyaki PALSU HARAM mcm. ni!!! TANAH MELAYU kita ni dah jadi negara SIAL -sbb. JANTAN2 Islam/Melayu DAYUS biaqkan PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAP-KULI Zionis ISrael/NATO buat apa depa suka kat NEGARA ISLAM kita ni!!! LAKNAT lu PENAKUT2 SIAL!!!

    Lihat di - https://www.malaysia-today.net/2019/02/21/kecederaan-adib-bukan-macam-dipukul-kata-doktor/

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgk. juga si SPRM/syukri HOMO KULIT2 BABI paling TAK guna dan CELAKA HARAM JADAH tu - asyik nak MENANGKAP @ MENYIASAT pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. UMNO/PAS - terutamanya utk. MENGANIAYA/MENINDAS pemimpin AGUNG Orang Asal ISLAM/MELAYU kita, mantan PM/PRESIDEN UMNO amt GEMILANG kita, Orang Kaya Indera Syahbandar-ke 11 Pahang, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita!! Lihat di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/02/21/umno-lawyer-hafarizam-accused-of-receiving-rm15-million-cheques-from-najib/


      Tapi TAK pula si BANGKAI2 BABI SPRM/syukri HOMO-disyaki EJEN2 PENGGANAS Zionis CIA/MOSSAD ni (dia kononnya diLINDUNGI oleh NYPD New York dulu - aopa KEJADAHnya tu?!!) - nak MENANGKAP Q MENYIASAT akan ROMPAKAN2/RASUAH2/PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh madey ANAK BERANAK dan TUAN TERBANGSAT-no 1 DUNIA dia, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia! Si PENJAJAH DAPbangkai ANJING BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Dan bila si mahathir-daim/kit siang BANGKAI BABi nak SAMAN YM Raja Petra Al Haj Ibni Raja Kamarudin ni oi - kalau berita ni TAK benaq??!! PENAKUT nak MAMPOS!! Di -

      https://www.malaysia-today.net/2017/10/13/mahathirs-rm160-billion-banking-empire/

      Mahathir’s RM160 billion banking empire

      Raja Petra Kamaruddin

      Malaysia Today
      Oct 20, 2017

      (Tok Terkedu)

      Delete
    2. Tgk. juga KEDAI MAMAK ni, yg. TAK boleh diPERCAYAI ni! Kebanyakan PEKERJA2 KEDAI MAMAK adalah si PENDATANG2 PARIA INDIA (atau disyaki PENGANAS2 PARIA TAMIL EELAM, yg. mudah dpt. PASSPORT INDIA) yg. BUKAN ISLAM! Bahkan aku syak kes TERBARU yg. mana POLIS2 kita yg. ditemui DADAH selepas makan kat kedai MAMAK ni - diANIAYA oleh PEKERJA2 dr. PENGGANAS2 dr. INDIA atau TAMIL EELAM ni! Depa akan SASARkan MANGSA2 dr. umat ISLAM/MELAYU kita dan bubuh DADAH dlm. HIDANGAN2 khas utk. MANGSA, BUKAN bubuh dlm. semua MAKANAN!! Sbb. tu POLIS tak jumpa DADAH dlm. MAKANAN2 yg. di SIASAT utk. HIDANGAN semua!!

      CEKAPlah sikit POLIS oi!!! SIASAT balik latarbelakang setiap PEKERJA2 kat RESTORAN MAMAK tu - tak kan POLIS2 tu TAK ingat siapa yg. mengHIDANGkan makanan2 tu, dan SIASAT juga siapa yg. MEMASAK!!

      PENGGANAS2 PARIA hondrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka - disyaki sdg. menSASARkan umat ISLAM/MELAYU kita, utk. diBUNUH beramai2 dlm. pelbagai GENOSID (mcm. BERIBU umat ISLAM INDIA yg. diBUNUH dgn. KEJAM dlm. GENOSID2 di GUJARAT/UTTAR PRADESH dan SRI LANKA yg. semuanya amat KAYA dgn. URANIUM/THORIUM sebenaqnya) - terutamanya melalui KEMALANGAN2 JLNRAYA oleh PEMBUNUH2 UPAHAN dr. PEMANDU2 PATI BUAS atau puak hindrafHOMO (yg. PATI2 Tamil Eelam atau dr. India, selalunya akan LARI dr. tpt. KEMALANGAN dan diGANTIkan dgn. pemandu2 lain, ataupun BERPURA2 merosakkan LORI/KERETA depa supaya TERBABAS atau dilETAkkan di lorong paling KIRI Lebuhraya2, tanpa apa2 LAMPU di LORI/KERETA atau apa2 PAPANTANDA, atau LAMPU2/PAPANTANDA2 yg. BESAQ, TERANG dan JELAS, spt. di BARAT), atau KEDAI2 MAMAK PALSU atau PEKERJA2 dr. puak PENGGANAS2 Paria hindrafHOMO/Tamil Eelam ni, yg. akan MERACUN hidangan2 tertentu utk. umat ISLAM/MELAYU yg. boleh menyebabkan KANSER atau SAKIT JANTUNG, ataupun dgn. DADAH, utk. menyebabkan KETAGIHAN atau utk. MENGANIAYA anggota2 POLIS/JPA Islam/Melayu kita!!

      Lihat kes terbaru KEDAI MAMAK ni, yg. sungguh MENCURIGAkan ini, di -

      http://www.utusan.com.my/berita/nasional/rasa-khayal-mungkin-disebabkan-rempah-kas-kas-1.845715

      (Tok Terkedu)

      Delete
  10. rowerh416@airmail.cc
    calvim600@airmail.cc
    powdaniel639@airmail.cc
    popecurt442@airmail.cc
    rosemhawk726@airmail.cc
    tonlawrence498@airmail.cc
    rde417471@airmail.cc
    ce391230@airmail.cc
    viclambe296@airmail.cc
    gajimmie190@airmail.cc
    dibarret409@airmail.cc
    hughevi673@airmail.cc
    chekim246@airmail.cc
    howarmabel827@airmail.cc
    cooperla758@airmail.cc
    kyne45548@airmail.cc
    casleona460@airmail.cc
    cassa634@airmail.cc
    fiesean782@airmail.cc
    nhowar667@airmail.cc
    bob00718@outlook.com
    john201924@outlook.com
    gcharli241@yandex.com
    perrfr810@yandex.com
    davidalva289@yandex.com
    cujanic288@outlook.com
    lorettaor602@outlook.pt
    arwilliams411@outlook.com
    herkim913@hotmail.com
    derbu145409@hotmail.com
    da337169@hotmail.com
    bro80322@hotmail.com
    +351 910 775 306
    +351 910 802 482
    +351 910 802 113

    ReplyDelete
  11. Manalah REVOLUSI dr. PENDEKAR2 Islam/Melayu amat BERANI kita, utk. - TUMBANGkan habis2an rejim PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS DAP KULIT BABI ni - yg. mmg. dah MENGUASAI si JANTAN2 BARUA HOMO Islam/Melayu-si PENJILAT DUB*Q2 kit siang/guan eng HANYIR BANGKAI BABI depa, mcm. anwaq HOMO tu!! NEGARA ISLAM kita ni dah dijadikan negara SODOM dan GOMORRAH - yg. akan HANCUR satu hari nanti mcm. tanah2 HOMO tu, sbb. KEDAYUSAN si MAJORITI jantan2 Islam/Melayu!!!

    Lapuran POLIS mesti dibuat terhadap si Pengerusi SPR dan SPR PENIPU dan amat TAK BERINTEGRITI dan TAK BERMORAL ni, yg. memPERMAINkan KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJ - yg. sepatutnya hanya BERSETUJU dgn. PERLANTIKAN anggota2 SPR yg. berINTEGRITI dan BERMORAL, apalagi PENGERUSI SPR KULIT BABI tu, jelas mengHINA UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(1)kerana dia mmg. jenis spesis TAK BERMORAL lansung, yg. boleh pula MENYOKONG anak BETINA JALANG SIAL dia, yg. dok TAYANG foto2 hampir TELANJANG berBIKINI dan berTATU dia kat tatapan UMUM, termsk. dgn. OMPUTIH, utk. terus TAK BERMORAL! Dan 2 angota2 SPR yg. BARU ni juga, adalah dr. PENYOKONG2 'NGO' PENGGANAS asing CIA/SOROS-MOSSAD, BERSIH, termsk. TIMBALAN PENGERUSI KULIT BABI, yg. juga PENYOKONG puaka2 HOMO!!! Lihat di -

    1. https://www.abuleman.com/2019/02/gambar-pengerusi-spr-wanita-bertatu.html; dan di -

    2. https://www.abuleman.com/2019/02/saya-tak-kisah-lelaki-wanita-nk-tukar-jantina.html ;

    Ya, inilah jenis spesis SPR HOMO KULIT BABI HARAM JADAH yg. BARU - yg. telah memPERMAINkan ISLAM/umatnya, UNDG2 PERLEMBAGAAN/NEGARA, DYMM YDPA dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!!!

    Lihat bagaimana PENTINGnya PERLANTIKAN angota2 SPR yg. BERMORAL dan BERINTEGRITI berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 114. Keanggotaan Suruhanjaya Pilihan Raya.

    (1) Suruhanjaya Pilihan Raya hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong selepas berunding dengan Majlis Raja-Raja, dan hendaklah terdiri daripada seorang pengerusi, seorang timbalan pengerusi dan lima orang anggota lain.

    (2) Pada melantik anggota Suruhanjaya Pilihan Raya, Yang di-Pertuan Agong hendaklah mengambil perhatian tentang peri mustahaknya suatu Suruhanjaya Pilihan Raya yang mendapat kepercayaan awam.

    Dahlah dulu, bukan main lagi lu si PENJAJAH/PENGGANAS PN PARIA/DAPbangkai ANJING/PHomo nak MENIPU dan MEMBULI DYMM YDPA kita terdahulu (walaupun PENIPUAN ni dah berlaku di zaman madey selama dia DIKTATOR 22 thn)!! Skrg. nak MEMBULI dan MENIPU pula DYMM YDPA baru kita!!

    Lihat juga di -

    3. http://wak-labu.blogspot.com/2019/01/saya-sedia-letak-jawatan-kata-azhar.html

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
  12. Blog aper ni? Macam orang giler jer :)

    ReplyDelete
  13. Taikkkk punya novandri..

    ReplyDelete
  14. lebih baik untuk anda, Bermainlah permainan yang dapat menghasilkan
    pundi-pundi uang asli, yang bisa menambah penghasilan anda,
    kunjungi web https://ubcpokerbest.com/poker-uang-asli

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.