TRANSLATION

25 June 2019

Motif Mat Sabu Ungkit Kelewatan Penerbangan MAS Ke London

Apa motif Mat Sabu ungkit balik cerita minggu lepas?


Bayangkanlah jika masa itu Mat Sabu tidak boleh control emosi dan campak beg (masa tu tak ada mikrofon) dan berkeras minta pesawat bertolak. Mungkin terkeluar ayat 'u minister or i minister'.

Separuh jalan, pesawat rosak dan terpaksa patah balik atau worse senario, terhempas ke. Negara akan meratapi kehilangan beliau.

Common sense :

1. Pesawat ada isu teknikal dan adalah sangat waras untuk penumpang-penumpang menerima alasan itu dengan hati terbuka.

2. Kita pun pernah mengalaminya dan akan merungut tapi nyawa first. Itu yang paling penting.


3. Pihak penerbangan akan beri penjelasan tentang sebab kelewatan. Lagilah kepada Mat Sabu. Saya pasti pihak MAS sudah pun minta maaf kepada Mat Sabu dan penumpang-penumpang yang lain.

4. Mat Sabu mungkin diberi alternatif flight yang lain termasuk syarikat penerbangan yang lain tapi tidak kena masanya.

Jadi kenapa selepas seminggu kejadian itu baru nak bising?

APAKAH ianya akan dijadikan alasan utk Mat Sabu boleh sewa jet peribadi utk urusan luar negeri?

p/s : mat sabu duduk di economy class aja kan?


37 comments:

  1. Motip kau memperbesar-besarkan benda remeh ni...????
    Irihati ke Mat Sabu yg cuma lulus sijil culinary dapat jadi Menteri Pertahanan sedangkan kau yg ada P.hd cuma dapat sijil Hasad dengku je....kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilakah kali pertama anda bertemu dengan Azmin?

      Ketika saya membantu pasukan kempennya dalam pilihan raya PKR pada 2014 apabila Azmin mempertahankan jawatan timbalan presidennya menentang Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim. Selepas Azmin menang dan menjadi menteri besar, saya membantunya secara profesional pada mulanya dan kemudian hubungan kami mula menjadi lebih rapat (intim).

      Apakah tanggapan anda kepadanya?

      Pada masa itu, dia tidak begitu popular. Sekiranya anda masih ingat, orang-orang yang dibuang itu mempunyai DNA UMNO. Kami menentang norma dengan menyokong Azmin. Tetapi kami percaya terhadap kepimpinan dan bakatnya.

      Tetapi apa tarikan peribadi anda kepadanya?

      Beliau seorang lelaki yang sangat menawan dan sangat menarik. Bagaimana ia berlaku?

      Adakah anda jatuh cinta kepadanya?

      Pada mulanya, kami berkomunikasi menggunakan BBM (BlackBerry Messenger) kerana ia lebih selamat. Kami berbincang mengenai pilihan raya parti kerana saya perlu melaporkan kepadanya tentang apa yang berlaku di lapangan. Tetapi selepas pemilihan berakhir, kami bercakap tentang perkara-perkara biasa. Dan kemudian saya dapat rasakan beliau seorang homoseksual apabila beliau memberi petunjuk. Ia berlaku pada tahun 2016 apabila beliau sudah menjadi Menteri Besar Selangor.

      Adakah anda gay atau biseksual?

      Ah … Ah … Saya tidak mahu menjawab soalan ini.

      Adakah anda pernah mempunyai teman wanita?

      Yeah.

      Mengapa orang mempersoalkan ketika hubungan dalam video itu ‘tidak bersemangat’?

      Kerana Azmin adalah jenis lelaki yang suka dilayan – beliau master. Saya rasa itu adalah fetisynya. Beliau seorang tuan politik; beliau adalah orang yang kuat – jadi beliau mahu lelaki itu melakukannya kepadanya.

      Kenapa tidak ada reaksi di wajahnya?

      Beliau selalu seperti itu. Beliau megah.

      Delete
    2. Kantoi ko Jemin....Mamak Kutty masih tak percaya ke lagi....

      ....kenal dari jauh kononnnn!!!

      .... megah ke BEBAL...

      Delete
    3. Cik Minah Ketot....PKR=Parti Kunyit Rakyat dah bercakaran sesama sendiri dah....dah jadi daging busuk dalam PH...

      Medey....Medey....Medey....

      Delete
    4. Bangangnya komen cikminah ni!

      Kalau remeh, buat apa mat sabun & kementerian buat kenyataan akhbar?

      Call & bagi tahu MAS aja la.

      Ada jugak cai mat sabun kat sini ya.

      Delete
    5. Tun Madey berubah menjadi munafik...kuasa lebih penting drp tuntutan agama islam. Melayu di bentuk menjadi bodo berganda oleh Tun. Berani berkata tidak kpd Tun.

      Delete
    6. CELAKA lu PENJAJAH HOMO minah PENYAMAQ si BANGKAI/PEST/SAMPAH ANJING PARIA hindrafHOMO/Tamil Eelam SETAN DAPembunuh BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH amat RASIS!! PUKIMAK PELACUR hanyir BERNANAH lu si GILA BABI!!!!

      Yg. ni TAK pula lu TERLALAK aaahh si PUKIMAK SAMPAH/PEST, bila lu MENJILAT dgn. RAKUS akan si SAMPAH/PEST DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael lu tu, yg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KES2 RASUAH/ROMPAKAN oleh si PERASUAH/PEROMPAK Pendatang Cina APEK guan eng DAP anjing ni terus diTUTUP secara HARAM - oleh geng SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA pundek BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH DAP PENGGANAS dia tu, di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

      Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Last updated Apr 8, 2019 !!

      Delete
    7. Apelah ko ni Cik Minah...mana mana blog aku pergi ko mesti ade.

      Kita bukan nak ungkit sijil kulinari Mat Sabu tapi dia dapat jadi menteri , dah rezeki dia dan dah nasib dia ditertawakan bangsa asing, lekeh benar standard pemimpin kerajaan Malaysia.

      Delete
  2. PERANG MERECIK PADA WANITA PKR BODOS
    MAK LAMPIR DI HAWAW MERECIK MASAM..!
    NAIB WANITA PKR MOHON LAMPIR BERAMBOS
    HAAH MACAI BODOS APA LAGII LAWANN..!!
    TAMBAH POP KON WAYANG MAKIN PANAS GILOSS..!!!



    KIKIKIKIKI.... HAAAHHH MACAI JON DOE KD POMEN BAWAH TANAH BUDAK SUMAN TEPUKKKK DAN LAWANN .. SAPA LINGKUP DuLU KAMI RAIKAN...!!


    KIKIKIKI.. MIAJALIPAHjr

    ReplyDelete
  3. Mat sabu BANGKAI ANJING-si PENJILAT PENJAJAH/PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael ni nak MENGALIH PERHATIAN dr. KES2 RASUAH dan ROMPAKAN depa terhdp. ATM kita!!!

    Lihat RASUAH dr. DAP PENGGANAS utk. mat sabu sebnyk $16,000 SEBULAN dulu - maka DAP PENGGANAS Zionis ISrael ni dah berjaya MENGUASAI akan ATM kita sebenaqnya, kerana TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN pun si puaka DAP ANJING ni!! Maka, mana si tipah koya/SPRM bangkai ANJING ni oi?!!! Lihat di -

    https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/

    PENDEDAHAN PENUH: TONY PUA, LIM GUAN ENG DAN AGENDA ANTI-ISLAM, ANTI-BAHASA MELAYU, PRO-KOMUNIS DAN PRO-ZIONIS DAP: Kenapa DAP tidak berani saman Mohamad Razali bin Abdul Rahman semenjak tahun 2011 sedangkan beliau telah membuat dakwa ini di merata-rata tempat di Malaysia?

    Raggie Jessy

    The Third Force net
    February 3, 2019.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELAKA betul mat sabu – mana BETINA tipah koya PARIA oi?!!! Disyaki ini juga satu lagi RASUAH oleh mat sabu dan DAP bangkai ANJING yg. dah MENGUASAI akan ATM kita!!!!!!!!!! Adakah patut tanah2 ATM yg. diCEROBOH/diROMPAK nak diPAJAKkan atau diSEWAkan sewenangnya, termsk. kat 'rumah2 ibadat' HARAM dan PEROMPAK2 ni - sdgkan anggota2 ATM dan VETERAN2 ATM pun ramai TAK dak rumah dan tanah?!

      Patutlah si DAPembunuh, nak MENGALIH PERHATIAN dgn. video lucah PENIPU-geng anwar PARIA HOMO, si KULI DAPembunuh tu!! Bayangkan KUIL2 HINDU HARAM yg. SENGAJA diBINA selamanya, oleh si PARIA2 PENGGANAS/PEMBUNUH hindrafHOMO/Tamil Eelam Sri Lanka DAPembunuh - utk. MEROMPAK akan TANAH2 ATM kita ni!!! BANGSAT lu mat sabu!!! Kalau kat BARAT pun - ini TAK akan berlaku sama sekali!!

      PENCEROBOHAN2/ROMPAKAN2 ke atas tanah2 ATM kita juga adalah PENDERHAKAAN dan PENIPUAN terhdp. DYMM YDPA sbg. PEMIMPIN TERTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 41 (dah diLESAPkan dr. laman web JPA)!!!

      Maka, mana POLIS oi! !!! Mcmmana si SAMSENG2/PENGGANAS2 yg. MEROMPAK2 tanah2 ATM diHADIAHkan dgn. SEWAAN/PAJAKAN tanah2 ATM tersebut?!! SAMSENG betul si mat sabu PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU-EJEN DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni!!!

      Lihat ROMPAKAN2 ke atas 16 TANAH2 ATM kita ni, di -

      https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/06/464329/16-lokasi-tanah-atm-diceroboh

      16 lokasi tanah ATM diceroboh

      Harian Metro Online
      12 Jun 2019:

      ……“ATM juga mengambil inisiatif dengan mengeluarkan arahan pengawasan dan kawalan ke atas pencerobohan tanah milik kerajaan Persekutuan bagi kegunaan ATM, namun sukar mengusir pengusaha tanah secara haram berkenaan.

      .....Menurutnya, pihaknya memasang pagar dan papan tanda kawasan larangan atau kawasan tentera serta mewujudkan perjanjian sewaan atau pajakan.

      Katanya, selain itu, Kementerian Pertahanan akan memohon perintah mahkamah supaya penceroboh mengosongkan tanah dan perintah kepada pihak berkuasa negeri untuk menjalankan operasi penguat kuasaan serta penyerahan semula tanah kepada JKPTG.

      “Semua tanah milik Kementerian Pertahanan diklasifikasikan kepada empat kategori iaitu Tanah Milik Persekutuan, Tanah Rizab Seksyen 62 Kanun Tanah Negara, Tanah Rizab Fasal 166 Perlembagaan Persekutuan dan tanah di Bawah Akta Maneuver 1983.

      “Orang awam dinasihatkan tidak menceroboh tanah milik Kementerian Pertahanan. Individu yang berhasrat menyewa tanah milik Kementerian Pertahanan perlu mengemukakan permohonan pada Ketua Pengarah JKPTG,” katanya……

      Delete
    2. Maka, KESELAMATAN dan KEDAULATAN NEGARA kita dan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, mmg. dalam amat BAHAYA - yg. mana negara ISLAM kita ini, SEBENAQnya amat KAYA dgn. RARE EARTH dan URANIUM/THORIUM di GUNUNG2 BERAPI bawah dasar LAUT CHINA SELATAN kita (Submarine Volcanoes), yg. amat diIDAMkan utk. pembuatan SENJATA 2 NUKLEAR ISrael/NATO-US/UK, sampai akhir zaman!!!!!

      Bayangkan si puaka2 PENYAMAQ-EJEN2 PENGGANAS2 MOSSAD/CIA/TAMIL EELAM Sri Lanka juga sewenangnya boleh MENYEWA/MEMAJAK akan tanah2 ATM kita ni!! GILA BABI betul si rejim2 PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP bangkai ANJING HOMO jijik ZIONIS ISrael ni!!!

      Delete
    3. alahai si tin kosong ni! tiada kemampuan menjalankan kerja dengan baik , tin kosong ni sibok cari kesalahan orang lain!!! Sebagai rakyat Malaysia Aku tak pernah se MALU ini bila tin kosong buka mulutnya! Aduhai suruh dia balik masak ajela!

      Delete
    4. Kenapa tidak ada reaksi di wajahnya?

      Beliau selalu seperti itu. Beliau megah

      Delete
  4. Tgk. juga PENGAMBILAN DADAH, termsk. KOKAIN yg. mahu diNORMAL dan diHALALkan oleh si KEMENTERIAN KESIHATAN bangkai ANJING dan KDN amat CELAKA tu! Lepas tu nak MENIPU dgn. amat JIJIK kononnya ini utk. KEBAJIKAN minoriti rakyat, iaitu PENAGIH2 DADAH dan kononnya juga dpt. MENGURANGkan jumlah depa di PENJARA - sdgkan PENAGIH2 DADAH hanya diHANTAR ke pusat2 PEMULIHAN DADAH selama ni, melainkan penagih2 dadah ni melakukan JENAYAH2 lain!!! Ini sengaja nak MEROSAKkan habis2an MAJORITI jenerasi muda ISLAM/MELAYU kita - kerana lepas ni, bayangkan DADAH2 senang diDAPATI dan diHISAP sesuka hati di mana2 depa suka!!!
    Lepas ni juga, puaka2 HOMO binatang BUAS, PELACURAN termsk. oleh puaka2 HOMO dan PORNOGRAFI juga kan diNORMAL dan diHALALkan oleh si KDN bangkai ANJING ni (yiddin dah kena BLACKMAIL sampai MAMPOS oleh DAPembunuh - sbb. GILA SEKS dgn. BINI Cina HAKIM PARIA, yg. disyaki EJEN DAPembunuh)! Lihat di -

    https://www.thethirdforce.net/govt-to-decriminalise-drug-possession-in-small-quantities/

    Govt to decriminalise drug possession in small quantities

    By Raggie Jessy

    The Third Force net
    June 28, 2019

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mmg. satu lagi MO GENOSID ke atas ANAK2 MUDA kita - mcm. di BARAT, di US, yg. berjaya MEROSAKkan jenerasi muda dr. bangsa ORANG ASAL Native Americans dan African Americans setelah PENGAMBILAN DADAH, terutamanya MARIJUANA (ganja) dan KOKAIN, serta PELACURAN dan PORNOGRAFI diNORMALkan dan diHALALkan!

      Delete
    2. Dan GILA BABI betul si PENDATANG PARIA amat RASIS pd. ISLAM/umatnya, si BANGKAI ANJING kulasegaran DAP PENGGANAS/PENJAJAH homo JIJIK Zionis ISreal ni! Nak ambil PEKERJA2 ASING dr. AFRIKA pula - sdgkan MENYUSAHkan PEKERJA2 se ISLAM Indonesia/Bangladesh kita utk. dpt. PERMIT2 KERJA, termsk. di mana DOKTOR2 DAPembunuh sengaja MENGGAGALkan pemeriksaan kesihatan depa supaya depa terus jadi PATI2 yg. dpt. diLAYAN mcm. HAMBA2 ABDI, termsk. diBUNUH sewenangnya oleh MAJIKAN2 DAPembunuh, terutamanya sbg. BURUH2 KASAR!!! Lihat di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/06/29/putrajaya-pertimbang-pekerja-asing-dari-afrika/

      Putrajaya pertimbang pekerja asing dari Afrika

      By MT Webmaster

      Malaysia Today net
      On Jun 29, 2019

      Maka, ini amat BAHAYA pd. bangsa Orang Asal ISLAM/MELAYU kita kerana PENGGANAS2/PEMBUNUH2 Afrika ZIONIS terutamanya puaka2 ZIONIS Biafra dr. NIGERIA mmg. amat GANAS dan BUAS, yg. amat BENCI akan ISLAM/umatnya dan diTAJA oleh ISrael/MOSSAD-CIA - bahkan depa sudahpun makin MENGGANAS kat NEGARA ISLAM kita ni!!! Depa inilah disyaki juga sbg. PENYAMAQ2 PENGGANAS Boko Haram di NIGERIA tu (mcm. Pengganas kanibal DAESH/IS diTUBUHkan oleh CIA/MOSSAD) – utk. MENAKLUK Lautan Atlantik dan URANIUM/THORIUM yg. BERLAMBAK kat NIGERIA dam seluruh LAUTAN ATLANTIK tu!! Lihat di -

      Group declares independence fromNigeria: The Biafra Zionist Federation leader, Benjamin Onwuka also declared himself, the interim President of Biafra.

      Pulse NG
      08/01/2017

      Dah jelas DAPembunuh amat dajal sdg. MENGEPUNG Orang2 Asal ISLAM/MELAYU kita utk. diBUNUH beramai2 dlm. GENOSID tak lama lagi- melalui MILITAN2 PENGGANAS amat BUAS dan GANAS depa dr. HindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka dan ZIONIS Afrikadepa, spt. puak BIAFRA Zionis dr. NIGERIA ni!!!

      CELAKA lu si si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim PARIA oi (si BETINA ni disyaki EJEN DAPembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPembunuh sampai dia MAMPOS)!!!!!!

      Delete
    3. Lagipun ini PENIPUAN pg. UNDG2 NEGARA - sbb. KUASA Pengambilan Pekerja2 ASING terletak pd. KDN, bukan bawah KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - sbb. ini paling UTAMA, berkaitan dgn. KESELAMATAN negra dan rakyat!!!! Mana KETUA POLIS NEGARA oi?!!!

      Delete
  5. Skrg. si PENJAJAH BETINA PARIA Zionis bangkai ANJING dr. WORLD BANK Zionis SAMPAH -EJEN CIA/MOSSAD-SOROS dan KULI2 anwar HOMO PARIA-yiddin PARIA GILA SEKS/DAPembunuh depa - TIBA2 pula nak MENYERANG, MENGGERTAK dan MENIPU psl. JPA/SPA kita; yg. MAJORITI adalah bangsa BUMIPUTERA kita!! Apa MOTIF DAJAL puaka2 PENJAJAH2/PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PEROMPAK2/PERASUAH2/PENIPU2/PENYANGAK2 ZIONIS sampah ni?!!!

    Supaya UTAMANnya, utk. mengGULINGkan mahathir . dan KEDUAnya supaya, PDRM/ATM/APM/BOMBA/KEDUTAAN2/INSITUSI2 PEGUAM dan KEHAKIMAN NEGARA dan seluruh JPA akhirnya, yg. semuanya, MAJORITI dr. bangsa BUMIPUTERA kita - dpt. diSERAPkan, dgn. BERATUS RIBU PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PENJAJAH2 PARIA hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. amat ANTI-Islam/umatnya , secepat mungkin!!! Ini termasuk lebih dr. 200,000, anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA,THAILAND, MYANMAR yg. akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim (si BETINA Pendatang Cina PELACUR terKANGKANG berNANAH lendir HANYIR ni, disyaki EJEN DAPembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPembunuh sampai dia MAMPOS)!!. Lihat di -

    1. https://www.malaysia-today.net/2019/07/02/world-bank-malaysias-civil-service-efficiency-stagnating/

    World Bank: Malaysia’s civil service efficiency stagnating

    By MT Webmaster

    Malaysia Today net
    Last updated Jul 2, 2019; dan di

    2. https://www.thethirdforce.net/team-muhyiddin-plots-mahathir-ouster-from-ppbm/

    Team Muhyiddin plots Mahathir ouster from PPBM

    By Raggie Jessy

    The Third Force net
    July 2, 2019

    ReplyDelete
  6. UMNO dah terlungkup pun masih tak hilang kebodohannya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PPBM-PARTI PECAH BELAH MELAYU...KETURUNAN TUA RENTA NYANYUK...

      PKR-PARTI KOYAK RABAK ...SEBAB MENTERI MENGUNYIT...

      Delete
    2. CELAKA lu PENJAJAH HOMO PENYAMAQ si BANGKAI/PEST/SAMPAH ANJING PARIA hindrafHOMO/Tamil Eelam SETAN DAPembunuh BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH amat RASIS!! PUKIMAK PELACUR hanyir BERNANAH lu si GILA BABI!!!!

      Yg. ni TAK pula lu TERLALAK aaahh si PUKIMAK SAMPAH/PEST, bila lu MENJILAT dgn. RAKUS akan si SAMPAH/PEST DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael lu tu, yg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KES2 RASUAH/ROMPAKAN oleh si PERASUAH/PEROMPAK Pendatang Cina APEK guan eng DAP anjing ni terus diTUTUP secara HARAM – oleh geng SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA pundek BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH DAP PENGGANAS dia tu, di –

      https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

      Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today net
      Last updated Apr 8, 2019 !!

      Delete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN:

      CELAKA betul PENIPUAN, PENINDASAN, RASISMA dan DISKRIMINASI pd. bangsa BUMIPUTERA kita ni oleh si PARIA kulasegaran bangkai ANJING DAP Anjing HOMO JIJIK ZIONIS ISrael ni, bawah KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA DAP/hindfraHOMO tu!!! Ini ROMPAKAN dan PENIPUAN terhadp. duit RAKYAT dan NEGARA sbb. PENDATANG2 PARIA ni TAK dak hak istimewa yg. diLINDUNGI oleh UNDG2 PERLEM-BAGAAN - mcm. HAK ISTIMEWA bangsa BUMIPUTERA kitamengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 153, sbg. ORANG2 ASAL di negara kita ni !!! Habislah INDUSTRI2 berTRILLION GAS-MINYAK di PENGERANG dan juga RARE EARTH (berkaitan dgn. TENAGA NUKLEAR) kita di LYNAS - diKUASAI si PENDATANG2 PARIA bangkai ANJING ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Bahkan, PENIPUAN, PENINDASAN, RASISMA dan DISKRIMINASI pd. bangsa BUMIPUTERA kita ini juga oleh PARIA kulasegaran DAP bangkai ANJING ni juga SEBENAQnya, telah MENIPU, MENCABAR dan MEMIJAK KUASA DYMM YDPA g kita sbb. DYMM YDPA berT-ANGGUNGJAWAB melindungi HAK ISTIMEWA bangsa BUMIPUTERA kita – mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 tu!!!
      Tapi, yg. si PERKASA ni pun BANGANG! Yg pi buat lapuran ke JTM yg. bawah KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA DAP/hindrafHOMO tu, apa guna - patutnya PERKASA buat lapuran POLIS di atas PENIPUAN, PENINDASAN, RASISMA dan DISKRIMINASI pd. bangsa BUMIPUTERA kita ni , melalui ROMPAKAN duit RAKYAT dan NEGARA kita, dan PENIPUAN pd. KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA oleh si PARIA BANGKAI ANJING kulasegaran dan KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA DAP/hindrafHOMO Anjing ni!!! Lihat di -

      1. http://theunspinners.blogspot.com/2019/07/satu-lagi-dasar-penindasan-bangsa.html

      Satu Lagi Dasar Penindasan Bangsa Melayu Oleh Kementerian Yang Di Ketua Oleh Kula Segaran

      Posted by SnapShot

      The Unspinners blogspot com
      7/04/2019; dan di

      2. http://www.utusan.com.my/pendidikan/pengecualian-yuran-ilp-untuk-belia-india-bukan-pertama-kali-1.928692

      Pengecualian yuran ILP untuk belia India bukan pertama kali

      Oleh Ku Syafiq Ku Fozi

      Utusan Online
      02 Julai 2019

      Delete
    2. Bahkan, melalui PENIPUAN kula DAPembunuh ni, akan dpt. diSERAPkan dlm. INDUSTRI minyak-gas PENGERANG dan LYNAS, dgn. BERATUS RIBU PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PENJAJAH2 PARIA hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. amat ANTI-Islam/umatnya , secepat mungkin!!! Ini termasuk lebih dr. 200,000, anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA,THAILAND, MYANMAR yg. akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim (si BETINA Pendatang Cina PELACUR terKANGKANG berNANAH lendir HANYIR ni, disyaki EJEN DAPembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPembunuh sampai dia MAMPOS)!!

      Delete

  8. para Member setia Fansbetting,
    untuk kalian para pecinta permainan casino online
    yang mungkin sedang mencari agen terpercaya dengan bonus rollingan yang besar
    kami menyarankan kepada kalian semua para member setia kami
    bahwa kami akan memberikan BONUS ROLLINGAN 0.70% untuk kalian semua
    dan langsung otomatis masuk ke dalam id kalian,
    jadi untuk kalian yang mau mencoba bonus ini dan ingin bermain di salah satu agen yang terpercaya
    kalian bisa bermain bersama kami . fansbetting.com
    * CLAIM NOW AND JOIN US *

    Untuk keterangan lebih lanjut, segera hubungi kami di:
    WA : +855963156245^_^

    Ayo tunggu apalagi !!

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN:

      KEDUA2 bangkai Anjing BARUA2 anwar PARIA HOMO/DAPbangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael tu, iaitu si BETINA siti PELACUR PN PARIA dan mujahid HOMO - sebenaqnya nak MENGALIH PERHATIAN dgn. isu ARAK dr. isu yg. lebih amat PENTING ini dan yg. diSEMBUNYIKan oleh media2 ANJING ZIONIS depa - iaitu PENIPUAN dan SABOTAJ oleh rejim PH-DAP ANJING Zionis KEPARAT terhdp. HAK dan KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA2, serta RAJA2 NEGERI kita dlm. PENTADBIRAN dan PERLINDUNGAN ke atas UNDG2 serta MAHKAMAH SYARIAH, serta MAJLIS2 AGAMA ISLAM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(5) dan 38(4), melalui gubalan RUU Profesion Guaman Syarie (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 2019!!!!

      Mana PEGUAM2 ISLAM/MELAYU tulen kita?!! hang TIDOQkah oi!!! Buat lapuran POLIS cepat sblm. TERLAM-BAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Lihat artikel amat BERNAS oleh Dr Shamrahayu A. Aziz yg. cuba diTUTUP mulut tak lama dulu dlm. isu ANJING2 PKR/DAP nak perjuangkan ‘hak KESAMAAN‘ Zionis PENIPU melalui UNDG2 ICERD Zionis PBB di -

      https://malaysiagazette.com/blog/2019/07/15/usulakta-profesion-guaman-syarie-ketepikan-peranan-agong/

      Usul Akta Profesion Guaman Syarie ketepikan peranan Agong?

      Oleh Dr Shamrahayu A. Aziz: Pensyarah undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM)

      Malaysia Gazette com
      15 Julai 2019

      Delete
    2. Patutlah juga, DYMM YDPA diHANTAQ ke LUAR NEGARA, dan cuba diPERANGKAP oleh EJEN2 ZIONIS/ISrael, Raja Salman dan putera makhota dia (dr. isteri ketiga) yg. adaah PEMBUNUH/PEROMPAK/PERASUAH amat JAHAT, mohammed b. salman (KEDUAnya disyaki adalah KLON2 Mossad/CIA setelah Raja Salman dan Putera Mohammed yg. ASAL, diBUNUH - sbb. itu PERMAISURI pertama Raja Salman diHALANG oleh KLON Putera Mohammed dr. berjumpa KLON Raja Salman ni)!! Sbb. tu, si KLON2 Raja Salman dan putera dia ni cuba MEMBUNUH dan MENGANIAYA habisan KERABAT2 diRAJA Almarhum Raja Abdullah ibn Abd al-Aziz Al SaÊ¿ud, yg. MEMBANTU YAB DS Najib terCINTA kita dulu dgn. DERMA $2.6 BILLION pd. 2011, utk. mengHALANG 'ARAB SPRING' (–ciptaan CIA/MOSSAD,) di NEGARA ISLAM kita ini!!

      Delete
    3. Tgk. si SAMSENG rasis kulasegaran-si ANJING PENDATANG PARIA SAMPAH PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - yg. TAK nak DEDAHkan samada RAKYAT atau termsk. PEKERJA2 ASING yg. dpt. hampir (kononnya) 250,000 PEKERJAAN2 baharu ,dan berapa PERATUS bangsa BUMIPUTERA kita, termsk. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, sbb. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita mmg. diDISKRIMINASI oleh syarikat2 DAPpembunuh dan OMPUTIH!! UMNO dan PAS mesti lebih BIJAK berdebat dlm. PARLIMEN - sbb. DYMM YDPA dan kita, RAKYAT dr. bangsa BUMIPUTERA, mmg. BERHAK tahu PERATUS Bumiputera yg. dpt. hampir 250, 000 PEKERJAAN2 baharu ini (kalau betul), berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153, yg. MEMBELA dan MELINDUNGI hka dan identiti bangsa BUMIPUTERA!!
      Lihat di -

      Tarik lebih pelaburan supaya satu juta pekerjaan gaji RM2,500 sebulan

      Oleh Fazleen Safina

      Isma Webnet
      16/07/2019

      Delete
    4. Disyaki, MAJORITI dr. hampir 250,000 pekerjaan ni dan I JUTA pekerjaan akan dtg., adalah pd. si bangsa PENDATANG2 PARIA bangkai ANJING hindrafHOMO dan WARGA2 ASING PARIA dr. INDIA/NEPAL/TAMIL EELAM (yg. gunakan IC2 PALSU negara kita dan dr. NEPAL/INDIA)!! Terutamanya dlm. INDUSTRI minyak-gas PENGERANG dan LYNAS (Industri NUKLEAR) - maka, ini amat BAHAYA buat kita, bangsa ORANG ASAL, Islam/Melayu!!

      Delete
  10. Disyaki, MAJORITI dr. hampir 250,000 pekerjaan ni dan I JUTA pekerjaan akan dtg., adalah pd. si bangsa PENDATANG2 PARIA bangkai ANJING hindrafHOMO dan WARGA2 ASING PARIA dr. INDIA/NEPAL/TAMIL EELAM (yg. gunakan IC2 PALSU negara kita dan dr. NEPAL/INDIA)!! Terutamanya dlm. INDUSTRI minyak-gas PENGERANG dan LYNAS (Industri NUKLEAR) - maka, ini amat BAHAYA buat kita, bangsa ORANG ASAL, Islam/Melayu!!

    ReplyDelete
  11. PEMIMPIN2 dan PEGUAM2 ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. UMNO/PAS/PPBM mesi MENGHALANG akan RUU IPCMC POLIS ni dr. diLULUSkan - sbb. ini satu lagi PENIPUAN dan cubaan PENGHAPUSAN dan SABOTAJ terhdp. KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN 140, utk. MELANTIK Ketua Polis Negara/Timbalan dan MSURUHANJAYA PASUKAN POLIS, mcm. PENIPUAN, dan SABOTAJ dan RAMPASAN KUASA terhdp. DYMM YDPA dan RAJA2 NEGERI/MAJLIS RAJA2 dlm. PENGGUBALAN RUU Profesion Guaman Syarie (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 2019 tu, oleh si mujahid HOMO amat DAJAL-si PENJILAT DAPpembunuh!!!

    Tgklah betapa JAHATnya si menteri PENDATANG Cina warisan HOMO-KULI DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni! Nak MENIPU, kononnya IPCMC akan mengGANTIkan IEAC, sdgkan IPCMC POLIS ni kann mengGANTIKan SURUHANJAYA PASUKAN POLIS yg. bawah KUASA dan HAK DYMM YDPA kita mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 140 oi!!!!!!!! PEGUAM2 Islam/Melayu UMNO/PAS – hang TIDOQkah?!! Lihat di –

    https://www.utusan.com.my/berita/parlimen/ruu-suruhanjaya-bebas-aduan-dan-salah-laku-polis-dijangka-dibentang-hari-ini-1.939181

    RUU Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salah Laku Polis dijangka dibentang hari ini

    Utusan Online
    18 Julai 2019

    ReplyDelete
    Replies
    1. SURUHANJAYA PASUKAN POLIS yg. diLANTIK oleh DYMM YDPA berdasarkan UNDG2 PERL 140 Perkara-perkara 3 (d) dan (e), dan yg. diHARAPkan utk. MENASIHATI DYMM AGUNG utk. MELANTIK akan KETUA POLIS NEGARA/TIMBALAN berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 140 per. 4, ni - mahu diHAPUSkan habis2an, oleh PENGGANAS/PENJAJAH/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAPembunuh dam si kassim-EJEN puaka2 ZIONIS NATO (KESATUAN TENTERA EROPAH, yg. juga termsk. US/CANADA/NZ/AUSTRALIA dan ISrael)-CIA/MOSSAD melalui IPCMCpengganas ni!!!! Siapa yg. nak MENANGKAP si PENIPU2 dan PENGKHIANAT2 negara ni oi?!!! Lihat di –

      http://www.utusan.com.my/berita/nasional/tiada-halangan-pdrm-penubuhan-ipcmc-diteruskan-1.898414

      Tiada halangan PDRM, penubuhan IPCMC diteruskan

      Oleh Sofian Baharom

      Utusan Online
      10 Mei 2019:
      …..Pada 2 Mei lalu, Ketua Polis Negara ketika itu, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun…… memberitahu, antara perkara yang diusulkan berhubung penubuhan IPCMC, terutamanya menarik kuasa Suruhanjaya Pasukan Polis (SPP) di bawah Perkara 140 Perlembagaan Persekutuan, mendapat bantahan daripada banyak pihak dalam PDRM……..

      Delete
    2. Maka, CELAKA betul si PEGUAM NEGARA PARIA PUNDEK bangkai ANJING dan TUAN DAP PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING HOMO-jijik Zionis ISrael dia tu!!! Apa kaitan IPCMC ni dgn. guan eng ANJING tu?!! Maka dah pecah TEMBELANG, yg. DALANG sebenar belakang IPCMC-PENJAHANAM PDRM ni adalah PENGGANAS DAP ANJING tu!! Lihat di –

      http://www.utusan.com.my/berita/nasional/ipcmc-bukan-untuk-kenakan-mana-mana-pihak-guan-eng-1.895288

      IPCMC bukan untuk kenakan mana-mana pihak - Guan Eng

      Utusan Online
      5 Mei 2019.

      Delete
    3. Dan juga kenapa DAPpembunuh ni amat BENCI akan PDRM kita (juga ATM/APM/BOMBA dan seluruh JPA akhirnya - yg. semuanya, MAJORITI dr. bangsa BUMIPUTERA kita) - yg. mahu diSERAPkan melalui IPCMCpengganas DAPembunuh, dgn. BERATUS RIBU PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PENJAJAH2 PARIA hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. amat ANTI-Islam/umatnya , secepat mungkin!!! Ini termasuk lebih dr. 200,000, anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA,THAILAND, MYANMAR yg. akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim (si BETINA ni disyaki EJEN DAPembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPembunuh sampai dia MAMPOS)!!. Lihat di -

      http://beritapdrm.blogspot.com/2019/04/tommy-thomas-patut-dipecat-secepat.html

      Tommy Thomas patut diPECAT secepat mungkin

      Berita PDRM blogspot com
      29 April 2019 !!

      Delete

  12. admin numpang promo ya.. :)
    cuma di sini tempat judi online yang aman dan terpecaya di indonesia
    banyak kejutan menanti para temen sekalian
    cuma di sini agent judi online dengan proses cepat kurang dari 2 menit :)
    ayo segera bergabung di fansbetting atau add WA :+855963156245^_^
    F4ns Bett1ng agen judi online aman dan terpercaya
    Jangan ragu, menang berapa pun pasti kami proseskan..
    F4ns Bett1ng

    "JUDI ONLINE | TOGEL ONLINE | TEMBAK IKAN | CASINO | JUDI BOLA | SEMUA LENGKAP HANYA DI : WWw.F4ns Bett1ng.COM

    DAFTAR DAN BERMAIN BERSAMA 1 ID BISA MAIN SEMUA GAMES YUKK>> di add WA : +855963156245^_^

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.