Wednesday, September 11, 2019

Kenapa Mahathir & PH Risau Dengan Himpunan Penyatuan Ummah?

Dr Mahathir kata Anwar Ibrahim dipecat kerana melakukan perbuatan2 tidak bermoral yg tidak layak dilakukan oleh pemimpin negara.


Sehingga ke saat ini, Mahathir tidak pernah menarik balik kenyataannya 'Anwar terlibat dgn aktiviti homoseksual'. Malah, Mahathir tidak minta maaf pun.

Pengerusi Kumpulan Multimedia Thailand pernah menyoal sama ada Mahathir kesal perlakukan Anwar seperti yang dilakukannya.
Mahathir kata, dia tidak mahu terheret dengan kisah lampau.
"Sekarang berbeza, jika kita terus membawa kisah silam, kita tidak boleh bekerja dengan semua orang." kata Mahathir.
Macam itu pula!

Ironi, Mahathir sendiri ungkit kisah silam ttg PAS, Umno & isu parti kafir.


Mahathir boleh ungkit kisah silam tapi orang lain tidak boleh!

Mahathir mungkin sudah lupa tapi internet tidak! Dan jika mahu diungkit kisah silam, banyak perkara yg masih lagi tiada jawapannya hingga ke hari ini. Contohnya:
9 Mei 2008 - Lim Kit Siang DAP label Mahathir sebagai terkenal di seluruh dunia dgn KKN (Korupsi, Kronisme & Nepotisme) & juga Piratisation bukannya privatisation.
https://youtu.be/joAoo-BW7-U
25 Februari 2013 - "Semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan memang pun banyak kontrak diberi oleh Anwar Ibrahim kepada penyokong politiknya dan keluarganya.
Kenapa begitu takut bersumpah jika jenayah liwat tidak dilakukan. Berani kerana benar, takut kerana salah – demikian pepatah Melayu." kata Mahathir.
1 Mei 2013 - Mahathir kata "Kit Siang adalah seorang rasis & seorang pelampau perkauman."
28 Mei 2013 - "Tangkaplah saya, heretlah saya ke mahkamah. Saya tetap ulang lagi, Lim Kit Siang sebagai rasis dan dia memang rasis" kata Mahathir.
https://m.malaysiakini.com/news/389331
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/10/480921/saya-tidak-pernah-mohon-maaf-kepada-anwar-dr-mahathir
Kita jangka lebih ramai lagi ahli politik Melayu PH yg akan bersuara bagi komen menjelang Himpunan Penyatuan Ummah pada 13-14 September ini.

TAPI lagi lantang suara mereka, tentu lebih ramai yg akan hadir Himpunan di PWTC nanti kerana dipromosikan sendiri secara percuma oleh PH & media2nya.

Mahathir & Mujahid sudah...kita tunggu & lihat jika masih ada puak PH yg akan berckp ttg Himpunan ini.

Sebelum ini juga, Kewayangan DAP mengeluarkan kenyataan berbau hasutan & fitnah apabila mengaitkan kerjasama 2 parti terbesar Melayu ini sebagai pengisytiharan perang ke atas bukan Melayu.

Apa pula yg sedang difikirkan oleh D4P ttg Himpunan ini? Kita jangka :
1. Puak D4P & portal2 pro-D4P akan putar belit maksud Himpunan ini.
2. Kaitkannya dgn isu perkauman.
3. Rekacipta fitnah yg boleh meresahkan kaum lain.
4. Ada yg mungkin buat laporan polis atas apa saja alasan.
APAKAH akan ada tangan2 ghaib yg tidak akan meluluskan atau mengganggu atau ada cubaan utk mengagalkan himpunan ini?

Apa pun kita harap Himpunan Penyatuan Ummah akan berjalan dgn baik, licin & fokus kpd matlamat2 asasnya.

DAN puluhan ribu rakyat patut hadir sama2 turut serta menjadi sebahagian drp sejarah negara.

4 comments:

  1. Tak usahlah nak ungkit2 lagi cerita lama.

    Beritahu Kutty dan keluarganya, tak susah untuk menjadi KAFIR! Ianya tanpa mengira parti atau bangsa. Seorang Muslim yang meninggalkan solat dengan sengaja sudah cukup untuknya menjadi KAFIR!

    ReplyDelete
  2. Bilakah TERKUTUK lagi menjijikan akan
    bersandiwara menangis TAK BERLAGU mengenangkan nasib badan.

    ReplyDelete
  3. Untuk melaksanakan kebaikan dan matlamat ummah kita harus melupakan kisah lama
    tapi untuk kejijikan dan maksiat mana boleh dilupan seperti madey tuduh org lain meliwat.
    mader mmg wajib diberi penampar. loyar buruk dan penipu

    ReplyDelete
  4. #HPU914 - BILA SEMUA HAPRAK PAS UMNO BERAMBOS PERGI...!!

    Piagam yang akan termenterai ini bukan diangkat oleh mana-mana parti, ianya adalah lonjakan permintaan dari orang Melayu yang menyedari bahawasanya Islam sedang tergugat di tangan Pakatan Harapan.

    SAMPAH SARAP USANG LUSUI DAN BUSOK
    MENGALIR BERSAMA AIR KOTOR BERDAKI
    HANCING TENGIK MELEKIT DI TENGOK
    SEMUA HAPRAK BERAMBOS TIDAK BERBAKI LAGI

    Ramai pemimpin di kalangan PAS dan UMNO cuba untuk bersatu sebelum ini, namun sering kali digagalkan oleh manusia sampah seperti Tun Mahathir, Anwar Ibrahim, Mujahid, Mahpos dan Khalid Samad.

    Anugerah yang paling cantik untuk PAS adalah apabila AMANAH diwujudkan, "pemimpin kaki lima yang menjual agama" sudah keluar dari PAS, serupa juga yang terjadi dalam UMNO, "pemimpin sampah" semua sudah lari ke PPBM.

    Bila pemimpin sampah lusui mengadai bangsa dan akidah dengan pluralisma murtad, anak cucu pegang plakad COMANGO toksik lebih gereja dari masjid maka elok sampah usang ini dibakulsampahkan sahaja.

    BERAMBOS SUDAH SAMPAH SARAPNYA
    SAMPAH PAS DALAM BAKUL AMANAH
    SAMPAH UMNO DALAM BAKUL BUNGA
    SAMPAH PLURALIS LGBT COMANGO HARAMJADAH

    Pada "pemimpin sampah dan penjual agama" seperti sang si fitnah jijik, batu api, adu domba dan puak - puak bodoh dalam PH ni....

    Dolu dolu semasa sahabat nabi belum terima hidayah Islam spt Sydina Omar, Hamzah, Abu Bakar dll masa belum isle ada yg pemabuk, sembah berhala, tanam bayi perempuan hidup hidup ... bila masuk Islam dia orang berubah dan mereka menyesal perbuatan mereka yg lalu sambil menangis menepuk dada, guling guling ( bukan guling di jalan raya yer..) tapi nabi tak pernah ungkit perkara lama tsb... yg dah berlalu taubat lah banyak banyak dan nabi siap pesan pada sahabat broo look forward.!! come on broo look forward...life must go on and always repent broo..!!

    Pada puak bodoh si fitnah PH akal suntuk asyik bernostalgia haram jadah Amanat Hadi, kafir mengkafir dll.Ingati lah kisah sahabat nabi sebelum terima hidayah seperti diatas tadi. Kualiti otak pemimpin sampah ini asyik menipu menfitnah, adu domba dan membatu api lagi. Ikutilah kisah sahabat Nabi dan pesan nabi "look forward" adalah nafas baru perjuangan masa depan..

    Bukan mcm rendah kualiti jaket kalis peluru yang akhirnya askar terbaik diragut nyawa mcm rendah kualiti sijil palsu pemimpin PH jugak..suma nak menipu .. nyawa lansung tak ada harga lagi..

    Dengan keluarnya kuman-kuman dari PAS dan UMNO, dengan kehendak Allah Swt, perpecahan yang selama ini dikeji oleh Allah swt telah bertemu dengan jalan terbaik suatu penyelesaian.

    Kepada umat Islam, sambutlah salam dari PAS dan UMNO, satukan hati-hati kita yang sekian lama dibelenggu dengan perangai perpecahan, masa untuk kita menikmati keindahan kesatuan, keindahan rakan-rakan se-Islam kita yang sudah hilang penyakit prasangka busuk hati dengan hasad dan fitnah jijik.

    #buymuslimfirst

    #BMF@BuangMahathirFirst

    ReplyDelete