TRANSLATION

15 October 2019

Tajuk Jika Orang Islam Boleh Tulis Semula Al-Quran : Kebiadapan Melampau Penganjur Debat Piala Tun Razak

Memalukan apabila Debat Piala Tun Razak dijadikan pentas dan cubaan untuk memperlekehkan ajaran agama Islam.


Dan apabila kita marah dan hentam penganjur Debat Piala Tun Razak, mereka tutup twitter @pialatunrazak. Di manakah Maszlee Malik, menteri pendidikan PH? Tidur?

Semua umat Islam akan bantah tajuk perdebatan yang sangat kontroversi berselindung di bawah makna hipotetikal :
1. Jika orang Islam boleh menulis semula Al-Quran.
2. Islam tidak menghalang aktiviti Homoseksual.
Bukan itu sahaja. Penganjur juga terfikir tajuk seperti 'Boikot Haji dan Umrah' untuk didebatkan!

Crazy! Its mind blowing and shocking bila pihak penganjur boleh terfikir dan tidak rasa bersalah untuk menggunakan tajuk-tajuk itu !

Kita mahu tahu, siapakah nama-nama individu yang begitu bangang dan biadap mencadangkan tajuk-tajuk sedemikian?


Apakah mereka orang Islam atau bukan Islam kerana mustahil orang Islam yang mencadangkan topik yang tidak boleh terlintas sedikit pun untuk dibuat main-main? Tidak ada hipotetikal Al-Quran boleh ditulis semula.

Lebih shocking lagi bila penganjur Debat Piala Tun Razak keluarkan kenyataan yang masih mahu tegakkan benang yang basah dan pertahankan pemilihan tajuk-tajuk. Minta maaf pun tidak ikhlas dan seperti masih tidak sedar diri!

CRAZY!

Kita desak pihak penganjur yang terlibat tidak boleh terlepas begitu saja. Mereka mesti dipecat dan tidak terlibat lagi dengan mana-mana program Debat Piala Tun Razak dan kementerian pendidikan. Maszlee Malik...wake up!

Saya sertakan juga 3 komentar twitterian yang komen twitter @pialatunrazak sebelum ianya ditutup.
1. Dalam situasi ini, seorang pelajar smap Kajang telah dipaksa untuk menyokong tajuk tersebut. Seorang pelajar yang beragama Islam terpaksa mendokong tajuk homoseksual. Ini adalah satu bentuk penindasan dalam kebebasan beragama. Sebarkan jika tuan-tuan kisah.

2. Kedua-dua tajuk ini telah didebatkan oleh beberapa pelajar yang beragama islam. Dalam situasi perdebatan tersebut, pelajar-pelajar tersebut yang berusia dibawah 17 tahun terpaksa mengunakan beberapa ayat Al-Quran yang telah ditafsirkan dengan salah dan tidak betul.

3. Mereka juga terpaksa memberikan bukti-bukti yang salah dan bertentang dengan fahaman keagamaan mereka. Pelajar dan guru tersebut telah memberikan protes kepada pihak penganjur, namun mereka telah mengabaikan protes mereka.
Dan bila pihak twitter Piala Tun Razak tutup twitter mereka, nampak sangat mereka bersalah! Siapakah Mohammad Aidil Ali dan Iyad Zakiy Amal?




25 comments:

  1. Awat gila sangat ni?!!! Jilake !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUDAK2 SEKOLAH AGAMA pun nak diJAHANAMkan MORAL dan AQIDAH depa - utk. KETAGIH gila SEKS HOMO mcm. ANJING2 KURAP BUAS TERTONGGENG JIJIK!!!

      Makin GILA BABI si BARUA2 BANGKAI2 BABI-si JANTAN2 HOMO 'Islam'/'Melayu' BANGKAI2 BABI-si PENJILAT2 PENJILAT2 DUB*Q berLENDIR HANYIR BERNANAH KEPALA2 BUTOH Anwar PARIA HOMO/kit siang/guan eng/ramasamy/kulasegaran/gobind DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni!! Bila nak MAMPOS puaka2 BINATANG GILA SEKS HOMO ni oi?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      Mana POLIS oi?!! Ini mengHINA/mengGERTAK ISLAM/umatnya, Agung sbg. KETUA AGAMA ISLAM dan UNDG2 PERLEMBAGAAN 3, serta MENIPU psl. ISLAM!! TANGKAP cepat PENGANJUR2 GILA SEKS HOMO BANGKAI2 BABI ni cepat!!!!!

      Delete
    2. Tgk. lagi bagaimana ISLAM/umatnya terus diSERANG habis2an oleh si si BARUA2 BANGKAI2 BABI 'Islam'/'Melayu' G25 NAZI LIBERAL EKSTREMIS/RASIS/FASIS/SUPREMASIS-si puaka2 HOMO-PENJILAT2 DUB*Q berLENDIR HANYIR BERNANAH si BANGKAI2 BABI Anwar PARIA HOMO/kit siang/guan eng/ramasamy/kulasegaran/gobind DAP parti sampah DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael tu, yg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!

      Adakah patut si NAZI KEPALA2 BUTOH G25 HOMO LIBERAL yg. amat RASIS/FASIS/SUPREMASIS ni juga menggelar pihak PENGURUSAN Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Universiti Malaya (UM), Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Universiti Putra Malaysia (UPM), yg. termsk. SULTAN2 Islam/Melayu kita serta PM MAHATHIR/PPBM - sbg. puak NAZI' - kerana MENGANJURkan KONGRES MARUAH MELAYU; sdgkan HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dan bangsa BUMIPUTERA lain diLINDUNGI mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 153?!!! BABI lu si puaka2 HOMO G25 BANGKAI BABI! Sdgkan si anwar paria HOMO dan pelajar2 dr. puaka2 PENDATANG DAP bangkai BABI boleh pula berDEMO atau menganjurkan SEMINAR2 politik HARAM JADAH rasis/fasis/supremasis depa selama ni kat UNIVERSITI2, termsk. mengHINA YAB DS Najib terCINTA kita dgn. poster2 'badut' !! Lihat di -

      https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/10/14/g25-asks-four-public-universities-to-explain-role-in-malay-dignity-congress/1800099 (AWAS. Ini media SAMPAH BANGKAI BABI DAPpembunuh!!!

      G25 asks four public universities to explain role in Malay Dignity Congress

      By john Bunyan

      Monday, 14 Oct 2019
      BY JOHN BUNYAN


      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. PEMBETULAN:

      Keanpalah UM ni TAKUT sgt. dgn. PELAJAR2 PENGGANAS DAP bangkai BABI ni oi?!!!


      Tgklah sebuah pertubuhan pelajar PENGGANAS/PENJAJAH Cina NAZI rasis/fasis/Supremasis DAP Bangkai BABI homo JIJIK Zionis ISrael ni, Umany homo KEPALA BUTOH - punyalah KURANG AJAQ; berDEMO dan memPROVOKASI terhdp. seorg. lagi PEMIMPIN Orang Asal Islam/Melayu kita, Naib Canselor UM Islam/Melayu kita, YAB Dr Abdul Rahim Hashim, masa KONVOKESYEN UM sdg. berLANSUNG, yg. juga dihadiri oleh Sultan Perak (sblm. ni si NAZI pelajar PENGGANAS Cina DAP BABI ni telah menSABOTAJ akan program YAB DS Najib terCINTA kita di RESTORAN UM)!!

      Patutnya dipanggil POLIS dan TANGKAP si pelajar PENGGANAS DAP BABI ni!!!! Jadi mana juga suara puaka2 HOMO 'Melayu' liberal G25 NAZI tu utk. MENGUTUK si Pendatang NAZI Cina DAP ANJING ni yg. asyik berDEMO POLITIK rasis/FASIS/SUPREMASIS DAP bangkai BABI depa kat UNIVERSITI2 kita ni oi?!! Kat BARAT pun - TAK kan berlaku mcm. ni di mana KONVEKESYEN sesebuah UNIVERSITI boleh diSABOTAJ dan diHINA/diGERTAK pula, Canselor dan Naib Canselor, apalagi oleh PENDATANG2 rasis/fasis/supremasis mcm. si PENDATANG Cina NAZI DAP BABI ni!!! kat Malaysia sj. PENDATANG2 Cina/Paria DAP BABI PENAKUT ni berani nak tunjuk KEANGKUHAN depa dgn. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita di TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nnek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!! Lihat di -

      1. http://taipingmali.blogspot.com/2019/10/majlis-konvo-um-tercemar.html

      Majlis Konvo UM Tercemar

      Taiping Mali Blogspot com
      15 Oktober 2019; dan di

      2. https://sabahkini2.com/en/news/1781/video-dap-arah-mahasiswa-cina-umany-raykat-provokosi-program-santai-najib/view

      (VIDEO) DAP arah mahasiswa cina 'Umany Raykat' provokosi program santai Najib.

      Sabah Kini2 com
      Mar 23, 2019

      Delete
    5. Lebih baik buat tajuk "Semburit Siapakah Partner Semburit Haziq"

      Delete
  2. We can't blame SDAR or SDARians because theirs future are brighter than us. Depo dh dilatih untuk di oversea nnti. Bukan mcm kita last ii kejo kat Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Aq bljr smk harian biasa je tapi keje kat luar negara gak!!! Tapi tukang kutip buah anggur la

    ReplyDelete
  4. Jika mahu perbetulkan orang..tidak perlu untuk menggunakan perkataan yang kesat..Islam pun tidak mengajar penganutnya menggunakan perkataan yang kesat...tegur elok2..“Dan katakanlah (Wahai Muhammad) kepada hamba-hamba-Ku (yang beriman), supaya mereka berkata dengan kata-kata yang amat baik sesungguhnya syaitan itu sentiasa menghasut antara mereka, sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang amat nyata bagi manusia.” (al-Isra: 53).

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELAKA lu PENYAMAQ PARIA SIAL HOMO si PENYAMAQ bangkai ANJING PARIA SIAL hindrafHOMO/ Tamil Eelam SETAN DAPpembunuh amat RASIS!! PI MAMPOS lu - nak TUTUP mulut kami pula!!!

      Delete
    2. Astafirullah... Untuk pengetahuan tuan/puan. Penganjur bukannya penyokong DAP ye. Saje je bagitau takut kita asik berbalah, orang DAP tengok and gelakkan je kita. Semoga Melayu Bersatu menentang penjajah.

      Delete
    3. TAK habis2 nak MENYAMAQ dan MENIPU si PENAKUT PARIA SIAL HOMO si PENYAMAQ bangkai ANJING PARIA SIAL hindrafHOMO/ Tamil Eelam SETAN DAPpembunuh amat RASIS ni!! PI MAMPOS lu!!!

      Delete
    4. baguslah tu..mencarut mcm orang tak de akal...patutlah bumi Malaysia tak pernah nk maju... sbb wujud manusia macam ni lagi..patutnya dh pupus orang macam ni...

      Delete
  5. Ke arah Pluralisma Murtad... Islam diperleceh semahu nya..

    Anwar sering bawa mesej fahaman pluralisme agama -

    ...Anwar PM.?? Over My Dead Body..

    (Koorang ni tak tau Brother Anwar Bin Ibrahim ni sapa rupanya...bodo nya!!)

    Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan salah seorang ahli politik beragama Islam di negara ini yang didapati sering membawa mesej fahaman pluralisme agama sama ada dalam bentuk tindakan mahu pun dalam bentuk ucapan.

    Yang ada ialah motif hendak menjaga kemurnian pegangan Ahli Sunnah di negeri ini yang memang disuruh oleh Dr. al-Qaradhawi beberapa bulan lalu sebagaimana yang ada dalam media Arab. Penulis ini kurang arif tentang bidang politik ini; beliau berminat untuk sama-sama menjaga akidah, semenjak puluhan tahun lalu. Pihak yang hendak mengaitkan usaha penulis ini dengan politik tertentu, ia bertanggungjawab dengan Tuhannya. Penulis ini mengucap: Hasbuna’Llahu wa ni’mal Wakil.

    1. Persoalan Ekslusif Agama (Religious Exclusivism) – hanya satu agama sahaja yang benar, manakala agama lain adalah salah.

    Golongan Pluralist, COMANGO, G25, Liberal Islam, SIS dan Syiah (sememangnya kafir) agama yang terpengaruh dengan ajaran John Hick berpendapat bahawa: Golongan-golongan agama tertentu yang menganggap hanya satu ajaran asasi tertentu (fundamental doctrines) sahaja yang membawa ke jalan keselamatan/syurga (salvation) adalah pandangan yang silap dan tertutup. Agama-agama lain juga benar. Maka Pluralisme Agama adalah jalan penyelesaian terbaik untuk mengelakkan perpecahan tersebut. Golongan ini menafsir ayat Al Quran secara "hermanutika" menolak sanad dan perawi perawi hadis yang muktabar seperti Imam Syafie, Hambali Sahih Bukhari yang jadi panduan umat Islam. Golongan Pluralis Liberal perawi hadis ini.menolak kesemua ini.

    MAKIN HEBAT KEPALA PENIPU NAK KUASA
    DIA TAHU TAHU MH317 HILANG DR RADAR
    PAS DAPAT 90 JOTA PUN ALJUB TAHU JUGA
    TANYA MANO JAM OMEGA MUKA BLUR SAJER

    kikikiki... jam omega dah jumpa ke..!?

    Maka jawabnya ialah: Pluralisme yang mengajar penganutnya tentang "tidak ada kebenaran mutlak" dan tidak ada ajaran asasi yang menjamin keselamatan/kebahagian/ syurga, tidak boleh diterima, malah ditolak dalam agama Islam. Sekiranya diterima anjuran Pluralisme itu maka tiada ertinya firman-firman Al Quran yang menyebut bahawa ia datang membawa al-haq (kebenaran) dan dengan itu kebatilan akan hilang

    ReplyDelete
  6. KE ARAH AJARAN PLURALISMA MURTAD

    ANWAR DAN PLURALISMA AGAMA - ISMAIL MINA (RAKAN KARIB ANWAR IBRAHIM)

    Paling kemuncak adalah ucapan Anwar di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 bertajuk “Religion and Pluralisme in a Divided World”.

    “Ya, saya tidak menyangka pada awalnya. Sehingga lah terbukti dalam ucapannya di LSE itu…Memang sah. Kita ambil ucapan itu daripada blog beliau. Ini bukan kita ambil ataucopy daripada mana-mana blog orang lain, tidak. Memang kita ambil daripada blog beliau sendiri. Jadi, sah lah bahawa beliau yang bercakap, berucap”, katanya yang mula menarik balik sokongan setelah melihat sahabatnya telah terpengaruh dengan aliran pemikiran yang merosakkan Islam, Liberalisme dan Pluralisme.

    “Saya nak sebut bahawa, sebenarnya ucapan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu memang sah beliau berfahaman Pluralisme Agama”, tegasnya.

    Ikutilah wawancara AIDC dengan Ustaz Ismail Mina pada 16 September 2011, di Hulu Klang dalam menyoroti kisah di sebalik tabir berkenaan dengan isu tersebut.

    ReplyDelete
  7. Celaka kepada penganjur
    Celaka kpd kerajaan PH (jika tiada tindakan).
    Semuga Allah tunjukkan kekuasaanNya kpd manusia yg cuba mencabar aoa yg Allah swt sudah tetapkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. celaka penganjur tu...anak cucu hang jugak...hang doa buruk2...bila hang mati..depo jugak yg perintah Malaysia

      Delete
  8. Jgn la dicelako kan penganjur Tu. Demo Tu Masih ada pelajar yg nk menjawab SPM. Kalau Kita salahkan sekolah demo, habis down. Kesian demo. Demo bukan calang-calang pelajar. Demo semua budak-budak cemerlang belako. Kalau demo down la masa jwb SPM nnti, kesian masa depan demo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PI MAMPOS lu PENYAMAQ PARIA SIAL HOMO si PENYAMAQ bangkai ANJING PARIA SIAL hindrafHOMO/ Tamil Eelam SETAN DAPpembunuh amat RASIS!!

      Delete
    2. Kalau korang x pandai macm diorang..spm tak seberapa...duduk diam tak yah salahkan sesape...doakan supaya perkara ini berakhir dengan aman

      Delete
  9. Sepet dapigs sibuk ngan perjuangan sosiali/kominihnya. Si legam pula tamil teroris.Peegayar lgbtnya Bunganye cuba
    MENAMBAH katak lompatnya.Rakyat kian menderita.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN:

      CELAKA betul!! Selepas diGERTAK oleh rejim modi/BJP-RSS terhadap mahathir kerana MENGGERTAK akan rejim HINDU INDIA modi/BJP-RSS di UN, psl. isu KASHMIR dan waktu PENGGANAS2 Tamil Eelam mahu diTUMBANGkan habis2an oleh PDRM bah. TERORISMA- tiba2 si Menteri Pendatang BETINA Cina DAP bangkai BABI homo JIJIK Zionis ISrael ni dr. KEMENTERIAN INDUSTRI UTAMA DAP babi ni - nak MENYEMBAH pula rejim NAZI PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK/PERASUAH/PEDAGANG ORGAN-SEKS-DADAH-SENJATA Pedophilia HOMO/PORNO India modi/BJP-RSS (pencinta ANJING2 NAZI2 HITLER Jerman dan ISrael), yg. juga bersama TUAN2 CIA/MOSSAD depa, MENAJA akan PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PEDAGANG ORGAN-SEKS-DADAH-SENJATA Tamil Eelam Sri Lanka HOMO/PORNO DAPpembunuh yg. amat BUAS dan GANAS ni - dan sewaktu rejim modi/BJP-RSS ni sdg. melakukan GENOSID amat BUAS yg. TERBARU ke atas bangsa BUMIPUTERA Islam HIMALAYA - JAMMU,KASHMIR dan LADAKH (yg. diJAJAH oleh rejim India dgn. amat RAKUS ni (selepas GENOSID2 amat KEJAM dan BUAS ke atas BERIBU2 bangsa BUMIPUTERA Islam India GUJARAT dan UTTAR PRADESH tak lama dulu), yg. mana Empayar HINDU modi/BJP-RSS ni juga mahu MENJAJAH, di masa akan dtg., seluruh BANJARAN HIMALAYA yg. 1/2 BILLION thn. dan amat KAYA dgn. ZIRCON/THORIUM/URANIUM di GUNUNG2 BERAPI bawah BANJARAN HIMALAYA ni, utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR!!!

      Si BETINA SUNDAL JALANG DAP bangkai BABI ni sengaja nak mengHINA ISLAM/umatnya dan mahathir - dgn. MENJILAT DUB*Q2 BERLENDIR hanyir BERNANAH si paria2 HINDU modi/BJP-RSS amat GANAS dan BUAS ni!! Lihat di -

      https://www.reuters.com/article/us-india-malaysia-trade/malaysia-offers-to-increase-imports-from-india-after-kashmir-row-idUSKBN1WU186

      (AWAS: ini media Zionis BANGKAI BABI)

      Malaysia offers to increase imports from India after Kashmir row

      By A. Ananthalakshmi, Krishna N. Das

      October 15, 2019

      NOTA: Disyaki, lepas ni DAPpembunuh BABI akan memaksa KDN terus bagi VISA2 mudah pd. 'pelancong2' atau KERAKYATAN pd. warga2 ASING INDIA HARAM JADAH ni, yg. mana PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PEDAGANG ORGAN-SEKS-DADAH-SENJATA Tamil Eelam Sri Lanka HOMO/PORNO DAPpembunuh yg. amat BUAS dan GANAS ni juga menggunakan PASSPORT2 PALSU India dan NEPAL (sbb. yiddin dah kena BLACKMAIL sampai MAMPOS oleh DAPpembunuh - sbb. GILA SEKS dgn. BINI Cina HAKIM PARIA, si PELACUR Cina terKANGKANG hanyir berLENDIR, yg. disyaki EJEN DAPpembunuh)!!!

      Delete
  11. inilah jarum halus kafir laknat hendak menguji "test the water'! mana tahu nasib baik dek kerana ketololan umat Islam sendiri mereka akan berjaya masuk jarum! kafir laknat! kafir laknat kafir laknat! tak sudah sudah menjadi ejen setan dan iblis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde kena mengena dengan orang kafir pun dlm hal ini....Rahmah Mohd Rashid....orang yang kau panggil kafir tu orang... melayu... islam... lelaki...takut2 nnti demo ni yang jadi kau punya menantu....

      Delete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.