Sunday, March 01, 2020

Kerajaan Perikatan Nasional Boleh Bertahan Sehingga ...

1. Anwar Ibrahim dakwa PH ada 112 ahli parlimen yang menyokong PH.


2. Kurang daripada 24 jam, Mahathir dakwa ada 114 ahli parlimen!

3. Jelas bahwa PH telah menipu rakyat dan lebih teruk lagi, PH cuba menipu DYMM Agong! Jika tuanku Agong pun boleh ditipu, apatah lagi kita, rakyat biasa ini?

4. PH tuntut sidang parlimen pada 9 Mac ini?

Mana mungkin.

5. Tuanku Agong sendiri telah bertitah bahawa proses pelantikan perdana menteri tidak boleh dilengah kerana negara memerlukan kerajaan demi kesejahteraan rakyat dan negara.

6. Sudah tentu Agong akan memberi masa (yang dibolehkan oleh Perlembagaan Persekutuan) kepada kerajaan baharu ini.

7. Kabinet mesti diisi dahulu. Kini Perikatan Nasional punyai ramai calon ahli parlimen yang berkelayakan untuk menerajui kementerian bukannya clowns and jokers, roti john atau sijil palsu seperti kerajaan PH.

8. Dalam tempoh yang genting ini, PN perlu memikirkan formula, pelan dan gerak kerja yang menyakinkan rakyat bukan membohongi rakyat seperti kerajaan PH.

9.Kabinet, kerajaan dan jentera parti pula mesti proaktif menjawab, memperbetul serta menguruskan persepsi, satu perkara yang gagal dilakukan oleh kerajaan BN sebelum ini! Tidak boleh ambil ringan dan jangan tersilap sekali lagi!

9. Pegawai tertinggi @ politician dalam agensi kerajaan yang dilantik oleh kerajaan PH mesti ditukar seperti SPRM, Peguam Negara, Suruhanjaya Pilihanraya

10. Begitu juga Speaker dan Timbalan Speaker Dewan Rakyat. Dikhuatiri mereka akan berat sebelah dan pro-PH.

11. Jika rujuk Perkara 55(1), Perikatan Nasional hanya ada 3 bulan lagi (sehingga Mei dan Jun 2020) untuk perkuatkan kerajaan sebelum berdepan sidang parlimen yang lebih lama tempohnya.

12. Sidang parlimen boleh dtangguh selagi tempohnya 6 bulan daripada persidangan yang akhir iaitu pada 7 Oktober - 5 Disember 2019.
Perkara 55. (1) Yang di-Pertuan Agong hendaklah memanggil Parlimen dari semasa ke semasa dan tidak boleh membiarkan enam bulan berlalu antara persidangan yang akhir dalam satu penggal dengan tarikh yang ditetapkan untuk mesyuarat pertamanya dalam penggal yang berikutnya.
13. Jika tidak pun, Speaker Dewan Rakyat yang baharu boleh saja menolak usul undi tidak percaya atau meletakkan usul di paling corot sekali kerana banyak lagi isu rakyat dan teruknya kerajaan PH sebelum ini yang perlu diperbetulkan semula.

14. Jika ini berlaku, ramailah ahli parlimen PH yang dapat gaji buta jika mereka keluar dewan tanda 'protes', kononnya. Aksi lotong akan menjadi-jadi. Tidak mengejutkan jika Mahathir meletakkan jawatan ahli parlimen Langkawi.

15. Kementerian-kementerian terutamanya Kementerian Kewangan mesti dicuci dahulu dengan turut memecat pegawai-pegawai lantikan politik.

16. DAN bila PH kurang meracau tahap gila mereka, Perikatan Nasional (PN) diyakini mampu bertahan sebagai satu kerajaan dan PH gagal dengan undi tidak percaya dalam parlimen, GLC kerajaan pula perlu dibersihkan dengan memecat pegawai-pegawai lantikan politik.

17. Pemecatan ini tidak dapat dielakkan. Mereka yang pernah dipecat oleh kerajaan PH lebh faham ertinya.

18. Kes-kes mahkamah seperti terowong LTTE, allahyarham Adib dan banglo terlajak murah perlu dibuka semula. Yang bersalah mesti disumbat dalam penjara.

19. Tapi jika Perdana Menteri baharu buat kiraan dan dapati tidak dapat sokongan majoriti ahli parlimen, beliau boleh nasihatkan DYMM Agong untuk bubarkan parlimen.

Dan benar, konflik politik ini tidak akan berhenti malah akan bertambah teruk lagi.





37 comments:

  1. Siapa? Non atau Kutty yang sedang meneraju pakatan hancing? Atau berubah2 u-turn, round about, depan, belakang, kamelion mana yang menguntungkan?

    Itu ramai yang keliru!

    Kerajaan TSMY perlu buat roadshow dengan segera terangkan kepada rakyat apa sebenarnya yang telah terjadi!

    ReplyDelete
  2. Dedahkan gaji dan pegawai lantikan politik terutama dlm GLC dan kementerian terutama dari ahli politik DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Specis mcm ni selalunya complain gaji orang mahal..

      Then,D buang orang yg gaji mahal..

      Dia lantik puka2 dia yg tak boleh lerja tapi 10x gaji lagi mahal..

      Specis ni BIASANYA mencuri dgn professional..dan sukar dibuktikan..

      So paling elok tamatkan shj pekerja yg tiada productivity..

      Delete
  3. Harap2 tiadale serbuan dan pengeledahan
    rumah tertentu.
    Lantikan politik sila angkat bungkus.
    Mana2 penjawat awam yg waala pada pemimpin tertentu juga sila BERAMBUS.
    Dinyahatifkan semua pegawai lantikan
    dikementerian dri MENCURI data2 kerajaan.

    ReplyDelete
  4. Dan akhirnya tunkutty telah berjaya memecat pm ke7..
    Juga tunkutty berjaya memecat pm.menunggu ke1..

    Dalam seminggu ni pm ke8 apa agaknya akan fokuskan???

    Kalau ada bukti yang bekas peguam negara tamilnadu telah menyalahguna kuasa & campurtangan bias dalam 'membebaskan' angota puak penganas tamilkera maka bolehlah pm ke8 menilai semula serta menyerahkan kpd polis untuk mengemukan siasatan baru terhadap geng2 pengganas tamilkera ini.. menangkap serta menahan ahli2 pertubuhan tamilkera tak kira apapun jawatan dia.
    Dan hendaknya pasukan keamanan bertindak tegas termasuk menyiasat mana2 pertubuhan2 & parti2 yg terlibat melindungi serta menjadi sarang pengganas tamilkera.
    Tindakkan tegas hendaklah diambil termasuk membatalkan serta mengharamkan mana2 pertubuhan/parti terbabit, termasuk membekukan serta merampas harta jika perlu kerana perlu bagi membasmi kumpulan pengganas tamilkera dari terus menapak di Malaysia.

    Seandainya katakan parti rasis dapigs & parti sayapnya pandapigs didapati menjadi penaung atau melindungi geng2 penganas tamilkera maka sangat2lah diharapkan kedua2 parti tersebut diharamkan sahaja bagi melindungi keamanan & kemakmuran negara,... dan mana2 penjawat awam dari parti2 terlibat dipecat dan ditahan bagi melindungi negara dari ancamam pengganas.

    #batalkan&haramkanpartidapigs&pandapigs.
    #Lucutkanstatuswakilrakyatdapigs&pandapigs.

    ReplyDelete
  5. Bekas-Bekas Menteri PH..ambil la iktibar Madey letak Jawatan hangpa semua kena pecat..Takkan la nak kena pecat Sekali lagi kalau sokong Madey..Cukup la kena Pecat Sekali je jangan kena Pecat Kali kedua, ketiga dan seterusnya..Kalau tak ambil pengajaran gak..memang sah dah benak otak tu.

    ReplyDelete
  6. Semuanya salah Atok! Sendiri buat, sendiri tanggung.. kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul betul..... setuju setuju setuju!!!

      Delete
  7. Seorang PM yang pengalaman selama 22 tahun + 2 tahun ditipu oleh Muhyiddin? Kah kah kah betapa hina? Semuanya lakonan terbaik Tun Dr Mahathir, ini cara terbaik 'bunuh' Anwar Ibrahim dan DAP. Perangkap yang telah dipasang sekian lama sehingga parti yang sedikit kerusi Parlimen menjadi Kerajaan. Hebat kan strategi dan perancangan Tun Dr Mahathir? Hakikat sebenar hanya 'rakyat' tertipu kerana percaya kepada mereka. Semuanya lakonan terbaik dari Malaysiaku, kalah drama Korea, kalah serial Arab, sampai semua 'award' terbaik terpaksa diberikan kepada Tun Dr Mahathir, seorang pelakon terhebat di usia 94 tahun. Semuanya demi selamat diri sendiri, anak dan kroni. Mereka semua dah kaya raya, nak jaga harta sampai cucu cicit. Percayalah sampai sidang parlimen tak ada apa apa akan berlaku, Sabah dan Sarawak pasti sokong Muhyiddin sebagai Perdana Menteri Ke 8 sebabnya 'I am Malay first'. Selama ini pun hanya Melayu diutamakan, tak ada apa akan berlaku dari segi dasar polisi perkauman dan agama. Yang bodoh geng DAP kerana tidak pandai konon nak bodek Tun Dr Mahathir, beri jawatan Menteri Kewangan terus berkhidmat dengan cekap amanah bersih. Akhirnya selepas digunakan telah dibuang. Kah kah kah. Padan muka kepada semua yang bodoh yang menganggap Tun Dr Mahathir sebagai agen perubahan 2020. Kah kah kah. Kalau boleh dia nak halau Cina dan India keluar Malaysiaku supaya Melayu boleh dibodohkan selalu selamanya. Cuma untuk renungan dan buat ubat sakit hati. Jangan lupa ketawa kah kah kah...

    ReplyDelete
  8. Kena gaya, arah tuju, kepimpinan, good governance, menteri2 kabinet yang berpengalaman luas, polisi2 mesra rakyat, mesra orang kampung, felda, polis, tentera, insyaAllah kerajaan perikatan nasional boleh pergi jauh!

    Yang buat kecoh2 tu depan sogo etc, cuma segelintir dua sahaja. 4 PRU kecil membuktikan rakyat sudah beralih kepada kerajaan selain dari Pakatan Hancing Bacin!

    ReplyDelete
  9. Cubaan coup de'ketat, coup de'longgar, coup de'loose oleh Atok terhadap kerajaan Atok telah digagalkan oleh Atok!!!

    Kah..kah..kah..

    Anak2 Atok menjadi tak keruan, merasuk didepan sogo!

    Jom rakyat sume kita hapuskan legasi Atok dan anak2!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya hapuskan legasi atok. Matlamatnya
      nak jadikan negara ni sebagai repablik
      dikuasai seorang Diktator.

      Delete
  10. Untuk menenangkan rakyat kerajaan pimpinan TSMY perlu segera membuka semula kes banglo murah tiada siming fool dan perlu segera mendakwa kes terowong TIPU Pulau Pinang.

    Ia sedikit sebanyak dapat mengalihkan perhatian dan menghiburkan rakyat!

    ReplyDelete
  11. Dahulu keutara selatan timur barat kesana sini berkempen hebat mempromosi dan mengangkat pemimpin2 kafir DAP sebagai pemimpinnya!

    Kini mahu MATI diatas tikar sejadah!

    Kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  12. Betul ke BN dan PAS beriya nak jadi kerajaan? Tak sabar tunggu PRU15?

    Betul ke BN dan PAS dalang tumbangnya kerajaan PH?

    Baca 10 fakta ini dan anda akan faham apa sebenarnya berlaku...


    1. Sejak PH menang PRU14, puak PKR dan DAP hari-hari desak Mahathir serah kuasa PM kepada Anwar Ibrahim.

    2. Kerap juga Anwar 'berkunjung' ke pejabat PM Mahathir.

    3. 21 Feb 2020, Mesyuarat Majlis Presiden PH diadakan bagi membincangkan peralihan kuasa PM Mahathir - Anwar.

    4. Masa sidang media, Mahathir dengan tegas kata, "Tak ada tarikh ditetapkan. Terpulang pada saya." Raut wajah Anwar, Lim Guan Eng juga berubah. Paling ketara air muka Wan Azizah, isteri Anwar. Wajah sedih, marah dan kecewa mereka tidak dapat disembunyikan.

    5. 24 Feb 2020, Mahathir letak jawatan sebagai PM.

    6. Jawatan Menteri-Menteri PH juga gugur serta merta. Dan di sinilah terciptanya sejarah, kerajaan PH tumbang selepas 22 bulan memerintah negara Malaysia. Kebetulan, Mahathir juga semasa PM ke 4, memegang tampuk pemerintahan selama 22 tahun. 22 + 22 = 44. Angka tak baik bagi kebanyakan orang Cina.

    7. Celah mana pula salah BN dan PAS kononnya nak jadi kerajaan menerusi pintu belakang? Rumah PH sudah roboh berkecai, pintu pun tak ada.

    8. Kenapa nak salahkan BN dan PAS pula sedangkan kekalutan ini berpunca daripada PH sendiri yang berebut kuasa?

    9. Perlu ingat, bila keadaan berserabut seperti ini, BN dan PAS konsisten memohon perkenan DYMM Seri Paduka Baginda YDP Agong supaya Parlimen dibubarkan.


    Kalau nak kata BN PAS kemaruk nak jawatan, korang silap. Mereka tak hadap pun. Tapi bila keadaan dah huru hara sebab kerja PH yang bercakaran, maka BN PAS hanya ikut tertib.

    10. Tapi YDP Agong titah supaya cadangkan nama PM. Jadi BN PAS menurut titah baginda. Ingat, BN dan PAS tak reti nak derhaka Raja dan istana. Mereka akur titah dan sebulat suara bersetuju menamakan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Takkan nak calonkan Mahathir (yang dah letak jawatan), Anwar atau Lim Guan Eng pula? Kenapa pertikai BN PAS sokong Muhyiddin? Sedangkan dulu Anwar boleh sokong Mahathir biarpun berpuluh tahun 'dizalimi'?

    Kesimpulannya, BN dan PAS sangat mengharapkan Parlimen dibubarkan. Tapi situasi berubah setiap minit. Jadi lebih baik anda marahkan puak dalam PH sendiri dan tanya,

    - Kenapa hari-hari desak Mahathir letak jawatan?

    - Kenapa Mahathir letak jawatan?

    ReplyDelete
  13. Drama Salah Menyalah sudah Bermula..

    Dr Mahathir Mohamad menyalahkan Presiden PKR, Anwar Ibrahim sebagai punca beliau tidak dilantik sebagai perdana menteri ke-8.

    Beliau berkata, Anwar tidak dapat menjadi perdana menteri kerana ramai yang tidak lagi menyokongnya.

    “Anwar memang dia gila-gila nak jadi PM, dia tak boleh jadi (PM) pasal entah macam mana kalau dulu ramai sokong dia, sekarang ini ramai sokong saya.”

    Mahathir berkata demikian dalam mesyuarat tertutup dengan pemimpin akar umbi Pakatan Harapan di Yayasan Kepimpinan Perdana hari ini yang disiarkan secara langsung di Facebook Amanah.

    Bekas perdana menteri itu berkata, beliau meletak jawatan sebagai perdana menteri pada Isnin lalu supaya Anwar dapat membuktikan beliau mempunyai sokongan untuk menerajui negara.

    “Kalau orang nak saya, nak saya bertanding, saya dapat balik, tetapi Anwar fikir dia boleh dapat balik.

    “Saya amat sedih kerana saya kalah dalam pemilihan ini kerana dia minta pada PH supaya namakan dia sebagai calon (PM) PH.

    “Kalau tak, saya dah dapat 90 undi dan tambah 60 undi, saya boleh dapat majoriti jadi (PM) kerana dia tuntut untuk jadi calon, walaupun dia sepatutnya tak boleh dapat, tetapi dia tuntut.”

    Pagi tadi, Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin mengangkat sumpah sebagai perdana menteri ke-8 selepas mendapat sokongan daripada Barisan Nasional, PAS, Gabungan Parti Sarawak, beberapa ahli Parlimen dari PPBM dan PKR.

    Semalam, PH yang diwakili PKR, DAP dan Amanah mencalonkan semula Mahathir sebagai perdana menteri.

    Bagaimanapun, Agong menggunakan kuasanya di bawah Perlembagaan Persekutuan untuk melantik Muhyiddin sebagai perdana menteri ke-8 selepas menemui ahli Parlimen dan blok politik yang menyerahkan senarai wakil rakyat menyokong mereka.

    Hari ini, Mahathir berkata, setiausaha politiknya memberitahu rancangan Anwar menuntut dirinya dilantik sebagai timbalan perdana menteri dalam mesyuarat Majlis Presiden PH pada 21 Feb lalu.

    Bagaimanapun, beliau berkata, perkara itu tidak berlaku, sebaliknya Anwar dan pemimpin PH menyokong beliau kekal sebagai perdana menteri.

    Katanya, tindakan Muhyiddin mencari sekutu baru ialah punca tercetusnya krisis politik selama seminggu yang menyebabkan perpecahan PH.

    Sementara itu, Ketua Pemuda PPBM, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, beliau menyertai parti itu untuk membersihkan amalan rasuah dan salah guna kuasa dalam politik.

    Bekas menteri belia dan sukan itu tidak bersetuju dengan tindakan Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin bekerjasama dengan blok pembangkang, termasuk Umno.

    “Saya membuat pendirian ini kerana tak ingin bersekongkol dengan pemimpin rasuah.

    “(Jika) tindakan diambil ke atas saya, biarlah kerana saya percaya dan berpegang teguh berani kerana benar.”

    ReplyDelete
  14. DAP bekerjasama dengan PAS - akhirnya PAS terpecah dua (PAS & PAN)

    DAP bekerjasama dengan dengan PKR - akhirnya PKR terpecah dua (AnuWarism & Blok Azmin)

    DAP bekerjasama dengan PPBM - akhirnya PPBM terpecah dua (Kartel Tun M & Blok TS Muhyiddin)

    DAP boleh bekerjasama dengan mana-mana PARTI tapi DAP tetap tak berpecah malah tetap bersatu hati dan cukup tegas tindakan pada ahli mereka yang buat hal..tetapi "UNTUK PARTI" yang bekerjsama dengan DAP ..hasil nya "PARTI-PARTI MELAYU" berjaya dipecah belahkan oleh DAP..

    MASIH TAK NAMPAK KAH WAHAI ORANG-ORANG ISLAM MELAYU..?
    Buta , Pekak dan Tuli ke..

    ORANG-ORANG ISLAM MELAYU MASIH TAK NAMPAK KE..?
    Buta , Pekak dan Tuli ke..

    Dua soalan yang nampak mcm berlainan tapi maksudnya tetap sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP agen Dajal, pakar dalam menanam jarum, MEMFITNAH dan memecahbelahkan orang2 Melayu!

      Tapi hairan ada sesorang tu yang kesana sini terlalu sibuk berkempen untuk mengangkat pemimpin2 kafir DAP. Dan pemimpin2 DAPnya telah menang!

      Kini sesorang tu dikatakan INGIN MATI DIATAS TIKAR SEJADAH!

      Kah..kah...kah...

      Delete
  15. selamat MENINGGAL Phancing

    ALLAH sebaik2 perancang

    jd ler dpt GAJI MP tuuu..ok da tuu

    memekak dlm parlimen udah le..

    BEREBUT JAWATAN last2 "smue meninggal"

    kihkihkihkih

    ReplyDelete
  16. TSMY baru sahaja selesai menziarahi kubo sanak saudara. Atok bila lagi nak ziarah kubo kat Kelantan nun!

    Atok kini punya banyak masa, eloklah bersegera takut2 kempunan nanti!

    ReplyDelete
  17. UMNO/PAS layak pembangkang paling gagal dan paling haprak sebagai pembangkang dahulu....

    UMNO-BN merupakan parti pembangkang paling gagal dalam sejarah Malaysia.

    Kita tak pandai fitnah, tak rajin hasut orangramai turun jalanraya untuk gulingkan kerajaan, tak pernah baring-baring tepi jalan, takut untuk menipu, tak berani pukuk-memukul dalam pemilihan parti kita, tak reti kecohkan parlimen dan tak pernah angkat placard beramai-ramai dalam dewan rakyat.

    Kita cuma rajin sangkal fitnah-fitnah kerajaan, sering mendekati serta menjelaskan kepada Rakyat dan mengkritik dasar-dasar gagal kerajaan tipu sijil itu dengan fakta dan angka.

    Melihat kegagalan kita sebagai pembangkang, PM ke-7 pun gulingkan kerajaan PM ke-7 untuk kita.

    Maka UMNO-BN pun dipecat serta-merta sebagai pembangkang dan terpaksa serahkan tugas kita kembali kepada geng professional pemfitnah, penipu level champion, tukang gambar edit, pakar guling-guling, kaki gaduh dan expert penghasut yang banyak berpengalaman.

    Wow! Memang betul BossKu

    ReplyDelete
  18. Your voice honest village clown or corrupted phd holderh. Your choice will reflect you moral and religious bearings.

    ReplyDelete
  19. Aku kopi pes dari Laman Reformasi Yeo Yee Bin ( menteri suami ada kilang buang sisa toksik di Pasir Gudang - Mohon mangsa sisa kimia saman kilang suami Yeo Yee Bin)

    Bagaimana seseorang Zahid yang berdepan dengan 47 pertuduhan melibatkan puluhan juta ringgit milik Yayasan Akalbudi, kini sedang berbincang dengan Perdana Menteri berhubung senarai barisan Kabinet?

    Persoalan itu dilontarkan Ahli Parlimen Bakri, Yeo Bee Yin yang mempersoalkan bagaimana Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi yang terpalit dengan banyak pertuduhan rasuah diberikan ruang terlibat dalam perbincangan untuk senarai Kabinet baharu bla bla nla...

    Jawapan Aku Mudah ajer..

    Zahid dan Najib sekurang kurang nya sydah dihadap ke mahkamah dan sedang di bicarakan..

    Mohon semak semula ked Banglo lajak laris dan Kes Mangsa Sisa Toksik untuk Saman Ganti Rugi kilang Syaami Yeo Yee Bin... dam juga kes kes yg lain LTTE, NAFAS, RCI Mujahit skandal TH LTTE Tabung Haji, dan Skandal di MoF kes Rogol di Perak dll...berani cakap berani hadap...

    Minta buka RCI kes Forex yang tertangguh dulu...

    Jomm Kempen Besar Besaran BUY MUSLIM PRODUCT

    ReplyDelete
    Replies
    1. oitttt...setuju...kita boikot juga kerja2 di negeri yg di perintah dap seperti peneng..selangoq..kita ajaq sikit depa...semua pakat2 balik cari kerja di negeri melayu...ganu,kelantan,perlih...bagi kilang dan syarikat cina komunis tu bangkrup...keh keh keh

      Delete
  20. Najib Razak has given the new Muhyiddin Yassin-led government a tip on how it can “bury” DAP.

    In a Facebook post, the former prime minister said the new government only has to confirm the authenticity of leaked Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) investigation papers into the RM6.3 billion Penang undersea tunnel project and an RM30 billion property development project.

    The leaked documents published by Manchester-based blogger Raja Petra Kamarudin last year implicated DAP secretary-general Lim Guan Eng, who is the former Penang chief minister, and several state executive councillors.

    “From the time the papers were leaked until their government collapsed, PH has never once denied, inside or outside the Dewan Rakyat, that the investigation papers are authentic. Not once,” he said.

    ReplyDelete
  21. Cuma nak tanya sikit pada semua.."APA JADI DENGAN DUIT TABUNG RAKYAT MALAYSIA NAK BAYAR HUTANG 1 TRILLION DULU YE"..Rakyat miskin pun sanggup berderma waima 10sen ke singgit atas kerana nak tolong "KERA JAAN PH DULU BAYAR HUTANG" Kemana duit tu ye..Terus senyap ke..alasan dah tak jadi KERA JAAN ke tak boleh nak bagitahu mana duit tu sekarang..PERLU RCI TAK UNTUK TANYA MANA DUIT TABUNG RAKYAT MALAYSIA UNTUK BAYAR HUTANG TU?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diyakini duit tersebut dah lama lesap dikebas puak2 PHancing.. kikikiki

      Delete
  22. Terkini!!!!

    Makluman semua!!!

    Majlis angkat sesumpah Perdana Menteri Menunggu akan bakal diadakan di Bawah Pokok.

    Sila hadir dibawah pokok bagi menyaksikan upacara gilang gemilang ini pada satu tarikh yang bakal ditetapkan.

    Sekian.

    Ulangan.

    Terkini!!!!

    Makluman semua!!!

    Majlis angkat sesumpah Perdana Menteri Menunggu akan bakal diadakan di Bawah Pokok.

    Sila hadir dibawah pokok bagi menyaksikan upacara gilang gemilang ini pada satu tarikh yang bakal ditetapkan.

    Sekian.

    Sekali lagi ulang.

    Terkini!!!!

    Makluman semua!!!

    Majlis angkat sesumpah Perdana Menteri Menunggu akan bakal diadakan di Bawah Pokok.

    Sila hadir dibawah pokok bagi menyaksikan upacara gilang gemilang ini pada satu tarikh yang bakal ditetapkan.

    Sekian.

    Ps: untuk maklumat lanjut mengenai pokok mana sila tanya mereka yang berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 pokok tersebut tak tumbang dek dikencing puak2 yg kecewa dlm PH tu.. kikikikiki lalalala ♫ ♪

      Delete
  23. Dh kalah hesteria mcm pelesit kehilangan
    TUAN.Tuduh menuduh.
    Dikhianati konon, khianati rakyat dgn
    janji palsu ape citer?
    Buat demo berguling-guling atas jalan,
    biar rakyat pula kencingkan Hewan2 politik.

    ReplyDelete
  24. Mengenali Covid19.

    Virus covid19 nih adalah penyakit semulajadi ethnik 'cina han' menurut Who.. fatal jika menular pada etnik tersebut.
    Dan oleh kerana ianya bermula di Wuhan ( Wu = kota pahlawan. han = bangsa han) maka virus ini mulala meratah etnik ni.
    Etnik kedua yg fatal jika terkena ialah Jepun yg asal tinggal di Tokyo sbb berkongsi rdna hampir sama dgn bangsa han.
    Lepas tu ialah ethnik punjabi, pastu telegukerala.. pastu tamil...pastu bangalibangla..
    Nih semua tahap fatal merah malah etnik han berada pada tahap mudah kena adalah lebih dari 96%.

    Lain2 termasuk termasuklahsatu tribe yg berada di peru, congolese tapi ini hanya berada ditahap fataliti 60% sahaja.

    Pure caucasian dan pure Malayo polinesian berada pada tahap lebih rendah dari 30% fataliti kecuali virus tersebut bermutasi yg mana ethnik selain han jugak bakal fatal jika dijangkiti.

    Etnik berdarah campuran han juga boleh berada dlm kategori han dan tidak, ianya bergantung kpd dna mana yg lebih menguasai dlm individu terbabit.

    Peace.

    ReplyDelete
  25. Kerajaan Perikatan Nasional(PN) memang diakui menghadapi jalan sukar dalam Parliamen tetapi jika Muhyuddin dan barisan kabinetnya mengambil beberapa langkah permulaan mengatasinya tidak mustahil PN boleh bertahan hingga akhir penggal. Pertama Kerajaan PN hendaklah mencadangkan beberapa tindakan yang boleh menghasilkan suasana "Good Feeling" terutama pada pemimpin2 dan MP2 Sarawak dan Sabah supaya mereka kekal menyokong. Antara nya ialah mengisytiharkan kenaikan royalti petroleum dari 5% ke 7 atau 10%. Isu ini menjadi perbalahan dan kerenggangan kerajaan Sarawak dengan kerajaan PH dulu. Agihan bantuan membaiki sekolah2 usang di Sarawak dan Sabah serta Menambah peruntukan bagi membaiki dan membina jalan2 luar bandar di dua buah negeri tersebut.
    Selesaikan isu2 tersebut secepat mungkin sebelum Parliamen bersidang bulan Mei. Lain2 isu yang boleh dilambatkan sedikit ialah mengembalikan wang royalti petroleum Kelantan dan Trengganu; Memansuhkan SSB 10% dan dikembalikan GST tapi pada 5%, Menstabilkan semula Perkhidmatan Awam dan Perkhidmatan Sokongan yang dikucar kacirkan oleh Tony Phua dengan jika perlu memulangkan semula jawatan kepada yang dibuang secara semborono dan memulihkan perkhidmatan sokongan seperti pengawal keselamatan sekolah dsbnya.
    Bantuan Sara Hidup perlu diluaskan kembali dan dikembalikan kepada jumlah BR1M semasa Kerajaan BN dulu. Begitu juga bantuan2 kepada petani, nelayan dsbnya hendaklah dikembalikan dengan nilai semasa.
    Dari segi keselamatan Negara pula, Kerajaan PN patut memberi lebih kuasa kepada Polis dan Imigresen untuk memburu pelancung2 China dan India yang "lesap" dalam ratusan ribu. Begitu juga kerahkan Polis menyelongkar hubungan DAP dengan LTTE dan Raja Dadah di setiap penjuru.

    ReplyDelete
  26. Mari segera bergabung dengan kami.....
    menyediakan 9 permainan dalam 1 aplikasi
    di https://ajokartu.org^^online 24 jam.
    segera di add W.A +85596 91 90856
    WwW.Ajokartu.org | bonus rollingan 0,3% | bonus referral 20% | minimal deposit 15000

    ReplyDelete
  27. SAYA MENGHARGAI ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI ADALAH CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, wanita Aa, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang MANAJER ESTATE NYATA dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan baru-baru ini, tidak ada yang mau meminjam uang kepada kami untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dalam konstruksi beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan pinjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya merasa frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN HUTAN GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan menghubungi perusahaan, petugas pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya tidak khawatir bahwa perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang saya bisa berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya telah melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengkonfirmasi saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman dimasukkan ke dalam akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Kami perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya berterima kasih kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  28. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  29. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete
  30. Saya telah melihat dan mencuba pelbagai strategi dan kaedah, sehingga saya kehilangan banyak wang ketika mencuba. Sehingga saya mengemukakan strategi baru ini yang saya jalankan semula dan berjaya mendapatkan kembali wang saya yang hilang dan masih membuat pertumbuhan yang konsisten di seluruh perdagangan saya. Carlos Ellison adalah profesional yang luar biasa, dengan pengalaman yang luas dan pengetahuan mendalam mengenai perundingan pertanian, Dia membantu saya untuk mengambil penalti kewangan.

    Melabur US $ 500 dan dapatkan AS $ 6000 seminggu (7 hari),

    Melabur $ 1000 dan dapatkan $ 12000 seminggu (7 hari)
    ,
    Melabur $ 2500 dan dapatkan $ 30,000 seminggu (7 hari).

    Semua dalam keuntungan mingguan dan dijamin 100%. (Bayaran dijamin). Bebas untuk dihubungi - jika anda berminat melalui e-mel: carlose78910@gmail.com

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.