TRANSLATION

15 June 2020

Anwar Atau Mahathir Bohong - Krisis Kewangan & Melayu Malas.

Anwar Ibrahim berkonfrontasi dengan Mahathir?


Pada 12 Jun 2020. Anwar Ibrahim berkata, labelkan 'Melayu malas'adalah antara kesilapan taktikal yang berlaku ketika PH jadi kerajaan.

Walau pun tidak dinyatakan, kita tahu Dr Mahathir menggunakan label 'Melayu malas' yang menyebabkan Melayu bangkit marah.

Malah, Mahathir tidak rasa bersalah dan beliau pertahankan kenyataan beliau itu.

Begitu juga entri Anwar Ibrahim tentang Krisis Kewangan 1997 di Facebook beliau.

Tapi Anwar lupa, sekarang era Internet. Cerita lama boleh digali begitu mudah sekali. Tidak boleh bohong atau sembunyikan cerita lama.

Kali ini, apakah Anwar atau Dr Mahathir yang bohong ?
Anwar : Saya tidak menerima saranan-saranan daripada IMF, termasuk apa yang pernah dilemparkan kepada saya.

Mahathir : Dia begitu taksub dengan Dana Kewangan Antarabangsa (IMF – International Monetary Fund) dan Bank Dunia sehingga menerima bulat-bulat nasihat Michel Camdessus (pengarah urusan IMF) dan James Wolfensohn (presiden Bank Dunia dan sahabat karibnya)...
'Tidak terima' dan 'begitu taksub' adalah 2 perkara yang jauh berbeza!

Anwar tuduh Mahathir menipu?!

Persoalannya, kenapakah Anwar Ibrahim tetiba begitu aktif menegakkan benang yang basah dan mengkritik Mahathir, walau pun secara tidak langsung?

Kita tahu puak DAP-PH sedang huru-hara dan berpecah dua. Geng Anwar atau geng Mahathir.

Tapi geng Anwar tahu bahwa Mahathir akan tetap mahu menjadi calon PM DAP-PH sekali lagi. Anwar tahu.

Jika tidak, Mahathir sudah bersara sekarang ini.

Kerana itu Anwar perlu keluar dari bayang Mahathir. Anwar akan tetap nombor 2 selepas Mahathir walau pun Anwar adalah Ketua Pembangkang dan Ketua PH.

Now is the time! Ya, parti PH akan bertambah kurang sokongan ahli parlimen tapi sekurang-kurangnya Anwar ada 'balls' untuk tolak Mahathir, once and for all.

Seperkara lagi, Mahathir telah kantoikan psywar beliau sendiri dan DAP-PH.

Sebelum ini puak DAP-PH sering menabik dada mengatakan mereka ada numbers. Psywar ini yang dijaja seolah-olah kerajaan PN tidak kukuh.

Terbaru, Mahathir berkata DAP-PH ada numbers jika PN kurang 6 kerusi iaitu 6 ahli parlimen UMNO dijatuhkan hukuman!

Maksudnya, DAP-PH bohong dan memang tidak ada numbers selama ini!

Realitinya, rakyat tahu 6 ahli parlimen UMNO ini tidak bersalah. Kes mahkamah mereka hanya serangan politik dan permainan politik dendam Mahathir belaka.

Tindakan Mahathir yang mendakwa Muhyiddin masuk campur dalam kes-kes ini juga  telah menghina institusi kehakiman.

Atau Mahathir sendiri sudah ada pengalaman masuk campur keputusan mahkamah sebelum ini semasa beliau jadi PM ?

Baca : Mahathir Buka Parti Baharu








64 comments:

  1. "If you want to be a great leader you cannot become a great follower in same time"


    Tak faham fagam lagi atau tak serik serik lagi ke brother kita tu...!!?

    ReplyDelete
  2. Kerana 2 ni, politik malaysia kembali pening

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. PHancing kuat kencing rakyat!June 14, 2020 at 10:17 PM

    Maaf sebab copy and paste tapi ini mmg patut dibaca!

    Aku pun penyokong PH gak dulu tp hairan jugak macamana org melayu penyokong PH tak nampak isu2 melibatkan kepentingan melayu dan islam zaman PH. Sebabkan ego politik kamu sanggup menkhianati agama dan bangsa sendiri. ICERD, Statute Rome, mungkir janji 100 hari manifesto (tiada satu janji tertunai), mungkir janji manifesto PRU14 (manifesto bukan kitab suci), seludup 12 tan dadah kokain terbesar dalam sejarah Malaysia di Penang bernilai RM2.4 billion oleh VVVIP cina, sindiket jual Mykad terbesar juga di Penang didalangi orang dalam (tiada seorang pun menteri di Pulau Pinang mengeluarkan kenyataan rasmi), menghina YDP Agong (dengan gambar, akhbar cina, posting di fb, twitter dan kenyataan rasmi menteri PH), mempertikai kuasa YDP Agong (oleh penyokong dan menteri PH), penentangan secara terbuka oleh ahli PH terhadap YDP Agong, menghina Islam secara terbuka, menghina tulisan jawi, menghina angkatan tentera ATM (pemalas, makan tidur, makan gaji buta), menghina polis PDRM (fitnah polis trafik rasuah, kurangkan anggota polis, etc), memburukkan nama Malaysia, kaum bumiputera dan bangsa Melayu Islam di luar negara oleh menteri perpaduan di Netherlands, menghina bendera Malaysia (di rumah-rumah cina, premis perniagaan, sukan SEA filipina, etc), mengurangkan penjawat awam, menarik balik elaun penjawat awam, menarik balik pencen penjawat awam, cubaan menyekat laungan azan, mempertikaikan kewajaran melaungkan azan, mengurangkan peruntukan masjid dan sekolah tahfiz, menggunakan peruntukan negeri menjadi sumbangan peribadi kepada sekolah cina persendirian dan universiti swasta cina, mengenakan cukai ke atas derma tabung masjid, kes Arwah Adib tutup (peguam negara keluar kenyataan mendahului keputusan mahkamah), kes langgar lari sampai mati ditutup, kes pemandu mabuk langgar sampai mati tiada pembelaan, kes memandu melawan arus langgar sampai mati di tutup sebab pemandu ada kad OKU, kes masjid kena baling kepala babi senyap, menjual 70% aset TH secara besar-besaran, menjual aset strategik Khazanah (farmfresh,etc) kepada syarikat kroni dan syarikat Singapura, menjual aset Sime Darby, cubaan menukar CEO syarikat bumiputera Sime Darby milik bumiputera kepada individu berbangsa cina, menjual aset Felda besar-besaran, menteri perpaduan rasis (pilih kasih dalam pelbagai isu perkauman, membiarkan api perkauman bermaharajalela, etc), peguam negara hina keputusan mahkamah, kes LTTE lepas walaupun bukti telah dibawa oleh pihak PDRM (menteri DAP menjadi peguambela kes),

    ReplyDelete
    Replies
    1. PHancing kuat kencing rakyat!June 14, 2020 at 10:18 PM

      menjual Mykad yang sah kepada lebih 1,000 org rakyat China, membuka jualan rumah mewah kepada rakyat China dan Hong Kong, menghalau dan memusnahkan penempatan orang melayu dan dibiar tanpa pembelaan, orang asal Kampung Bharu Kuala Lumpur diugut keluar secara paksa oleh menteri Wilayah (menawarkan rundingan berat sebelah dengan membeli dengan harga murah yang tidak masuk akal), orang cina Perak menuntut pajakan tanah 999 tahun diwakili exco DAP perak, nelayan kecil penang ditindas melalui projek mega yang menggugat sumber mata pencarian mereka, campurtangan menteri dan exco DAP di dalam pelbagai urusan agama Islam (isu azan, isu Ibadan korban, isu pengharaman umat Islam menyertai upacara keagamaan ponggal oleh Mufti, isu wanita menutup aurat, isu solat, isu lantikan penceramah agama, isu penceraian dalam Islam, isu perkahwinan campur, isu pelajar solat di sekolah, isu pelajar membaca yaasin di sekolah, isu murtad, isu status Islam di Mykad, etc), menjual aset strategik bumiputera kepada syarikat kroni cina (TH, FELDA, Sime Darby, Khazanah, MARA, Bank Islam, MAS, etc), cubaan menghapus dan menukar sejarah malaysia (mengangkat pejuang komunis menjadi hero, menghina pejuang Tanah Melayu seperti Tok Gajah, Dato Bahaman, Mat Kilau, Rentap, Hj Abd Rahman Limbong, etc. Memutarbelit sejarah pendudukan asal tanah melayu, etc), cubaan menghapuskan kuota sekolah (MRSM) dan universiti awam (UITM) dibuka kepada semua kaum, membawa masuk buku propaganda komunis dari China untuk dijadikan silibus bahan rujukan di sekolah-sekolah kebangsaan, membuat kerjasama dengan kerajaan komunis China untuk membantu dalam urus tadbir di Malaysia, menyebarkan propaganda komunis kepada pelajar Islam di sekolah kebangsaan.

      Bayangkan baru 22 bulan jd kerajaan dah jadi mcm ni..
      Ni baru sikit. Banyak lagi guys...

      Delete
  4. s
    Sehingga kini ramai yang masih merasa hairan bagaimana KEPALA sperm "N*N" boleh diperolehi Siful. Ada yang berkata sudah bercampur dengan sperm BEROK?

    Betul ke?

    ReplyDelete
  5. Kedua-dua mangkok ayun itu tak boleh diharap. Malaysia (Melayu) boleh maju tanpa mereka berdua.
    Atok & Al Jubs, boleh jalan daa.. podahh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. atok nyanyuk & aljubs sama jer, dua2 jerangkong taik, dua2 penipu...kihkihkih

      Delete
  6. Si kitol dan raja mandalir tewas gara2
    Langkah Selakton.
    Telah dibuktikan dan disahkan gagal
    sebagai ahli politik berwibawa,sehingga
    diberi gelaran hewan politik.
    Bergasak tak sudah2 kononya ingin jadi
    juara Bangsa Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konon nya "juara" Bangsa Melayu tetapi hakikatnya BARUA DAPIGS dua2 tu.

      Delete
    2. hakikatnya dua2 tu pemakan taik dapigs sebab tu wajah hodoh tak berseri.

      Delete
  7. Bertambah kpd hairan aku bagaimana 2 org ni diletakkan harapan untuk "menyelamatkan" negara. Perosak lebih tepat!

    ReplyDelete
  8. Sedihnya tgk level kebodohan penyokong2 dan barua2 DAPIGS(ph).

    Lagu parody dan sindiran "Semua Salah Najib" yg memperli dan memperbodohkan DAP(ph) telah diambil sebagai bulat2(literally) bermaksud "Semua Salah Najib". Patutla senang diperbodohkan oleh DAPIGS! kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. TOLO Matdey di Hujung tanduk.....kihkihkih.....

      Delete
  9. Bagus lah bro anwar serang madey secara terbuka dan bertalu talu. Nanti sat lagi madey pulak serang balas. Kalau penyokong pH masih taksub agar 2 rimau tua pencen ni berkongsi satu pentas utk rebut kuasa drp gomen skg, lupakan cepat2. Mereka berdua ni dah takder maruah kot , hari2 bikin lawak bodoh? Kasihan kpd pemimpin2 pH yg masih meleleh air lior kempunan nak jadi menteris semula .

    ReplyDelete
  10. Ya...KWSP ada satu TRILLION!!!!

    Hooray!!!!

    Abah boleh tabur duit itu sepanjang jalan.
    Tak perlu takut, takut, tak perlu gerun.
    Kita ada banyak duit.....kihkihkih.

    Selamba je Tengku Zafrul kata, kita boleh ambil duit KWSP untuk ditabur kpd rakyat, macamlah duit tu datang dari langit. Turun macam hujan.

    Saya tak kisah Abah Muhyidin nak tabor duit tu. Saya akan tadah dulang,bakol, baldi atau kotak. Buat apa tolak rezeki, dah orang nak bagi.
    Semua orang akan gumbira dan puji Abah baik, pemurah, penyayang, pemaham,dan pe, pe, pe, beribu-ribu PE.....

    Tapi, apa jadi bila korang dah berenti kerja at 55, nak keluarkan duit tu, duit sudah kering kontang......????

    Jangan salahkan Tun Mahadir, Lim Guan Eng atau Pak Sheikh, ya. By than, they are no longer on this earth.

    Korang kencinglah kubur Abah dan Abang Zafrul.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima masih kerana ada lagi manusia yg waras seperti cik minah... Bukan jenis pengampu dan penipu... baru ini dikata kan MELAYU..

      Delete
    2. Dapigs kaki kencingJune 15, 2020 at 2:04 PM

      cikminah, org Melayu Islam tak main kencing2 kat kubur la. Kencing mengencing org ni kerja kapir DAPIGS je.

      Puaka rimba mana, puaka rimba?

      Delete
  11. Kebanyakan Malayu bukan malas tapi demotivated sebab kurang ada survival instinct suka comfort zone. Kat sekolah tak pilih stem kat uni suka pilih kursus honeymoon. Masuk uni just for the sake of masuk uni.exam cukup makan. Kerja suka tempat banyak melayu.suka jadi boss tak mahu start dari bawah.belajar yang senang2 tak mahu yg susah2. Habis uni tutup buku tak mahu belajar lagi. Saya pernah kerja di syarikat oversea yg ada 300 Phd Engineers dan Saintist dalam satu bumbung dari semua kaum di dunia and wang is not a factor but considered as
    a demotivating factor. So when melayu have to survive they will survive. This is nothing to do with race or religion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuk blog outsyedthebox. Baca surat terbuka dpd seorang Melayu bernama Mohammed Ali. Dia tulis 6 pages about Melayu yg buta mata dan hati mereka. They have no art of survival. Mereka hidup bergantung pada suapan. Mereka sentiasa menadah tangan. Pemimpin yg tabur duit kat mereka, itulah dewa mereka. Mereka skan sembah dia.

      Inilah sebabnya mereka sokong Mahyuddin sekarang. Bukan kerana berjuang utk Melayu dan

      Semua posting mereka kat sini menggambarkan kebenaran apa yg saya tulis ni. Inilah Mentaliti mereka. Siapa paling banyak beri mereka duit, orang itulah TUHAN mereka! I bet, mereka sanggup jilat dubur Lim Guan Eng kalau Lim guan eng tabur duit. Uewekkkk.....!!!

      Delete
    2. RBA dapigs semakin bodoh!June 15, 2020 at 3:50 PM

      Kalau nak ikutkan hati busuk ko, cikminah @barua dapigs, memang la semuanya salah org Melayu, btol tak?

      Org cina dan india dapigs semua suci murni kalau nak ikutkan doktrin sesat ajaran dapigs ko, cikminah oi.

      So tak heranla ko hari2 menghasut nak menghina org Malayu dan agama Islam. Dah tugas RBA dapigs, buat la kerja ko.

      Jilat dubur goon end? Eh cikminah, knp obses dgn dubur goon end dan teloq titanium atok, cikminah? ko ni LGBT ke cikminah? Terlalu fokus kpd dubur dan teloq pemimpin2 PHaprak!

      Puaka rimba mana, puaka rimba?

      Delete
    3. Sesat betul minah ni. Konsep tuhan kau, simpan sendiri. Sama dah incoherent mcm atok idola kau.

      Delete
  12. RBA dapigs semakin bodoh!June 15, 2020 at 2:01 PM

    Duit habis? Mcm yg dicanang oleh guan eng anak kit sial? Lepas tu jual aset2 negara secara lelong? Pttuuiihh!

    Puaka rimba mana, puaka rimba?

    ReplyDelete
  13. Bukan takut masuk gelanggang. Mual gelagat yg cuba memperbodohkan orang melayu dengan bermodal mengampu dan menipu..hanya untuk mengeliru. Hakikatnya tidak begitu..Bukan kah menteri pejuang icerd dan peguam paulsen yg dikeji anti islam dan melayu bersama kamu..main lah politik matang...bukan politik longkang..atau memang tak ada harga diri,,bila dilihat menjilat ludah sendiri? Sudi membaruahkan diri....demi sesuap nasi..kunun demi Agama Bangsa dan Tanahair... Jebat rela dipanggil Derhaka.....dari setia membabi buta.. Agar bangsanya membuka mata. Antara Bangsa dan Agama, manakah yg utama....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geli pulak bila baca penjilat dapigs bercakap ttg maruah Agama dan Bangsa.

      Yg bab politik matang tu ko kena tanya PM7 yg dah terlalu matang (95yo) tapi mcm budak2! Aku nak jadi PM kali ke2...eh eh aku merajuk, tak boleh handle kritikan, nak letak jawatan...eh eh eh aku takut keluarga dan kroni2 aku hilang harta curi, aku nak jawatan balik!!!!

      Matang macam tu?

      Cikminah mana, cikminah?

      Delete
  14. RCI Forex 2017 mendapati empunya toloq
    Tatinium salah seorang terlibat.
    Seterusnya dia dituduh dimahkamah.
    2018 menang Pru segala macam usaha
    dibuat untuk menghalang maka undang2
    rimba dikuatkuasakan.

    ReplyDelete
  15. Empty vassel makes the most noise. DUIT..DUIT...DUIT...Inilah yg korang bebelkan dalam semua posting korang. Typical mentality tin kosong.

    Baca balik semua posting kamu. Takda seorang pun antara kamu, berbicara secara intelektual, macam mana kamu nak survive selpas pendemic COVID19 ni.

    Kamu semua memuja dan memuji Abah Muhyidin .....sebab dia bagi kamu semua duit percuma dan
    kutuk Lim Guan Eng dan Tun M penipu sebab tak mahu manjakan kamu dgn duit.

    Betul-betul mentaliti budak tak berakal.

    Tahu tak, duit yang Abah korang tabur tu, sebenarnya duit korang sendiri. Lima puluh satu BILLION weii...! Semua dipinjam dpd KWSP. Dulu Najib ambil, ' EMPAT BILLION dimasukk ke dalam akaunnya sebagai derma tok Arab, masih belum berbayar lagi. Hutang PTPTN anak-anak korang cecah rm50 BILLION, juga dpd KWSP, masih tak berbayar.

    Anak-anak korang , takda menyumbang satu sen pun kat KWSP. Kerja bawak grab car dan antar grabfood kat konco-konco umno yg kaya-raya, mana nak menyumbang KWSP? Kakitangan kerajaan, berpencen, takda KWSP. Ekonomi teruk lepas COVID ni, semua syarikat buang pekerja, sumbangan KWSP semakin menyusut. Duit simpanan yg ada diguna untuk beli sokongan korang. Berapa lama KWSP boleh bertahan?

    Gunung pun kalau hari-hari ditarah, lama-lama rata juga.

    Jangan kencing kubur Najib dan Abah Muhyidin bila korang tua, KWSP kering kontang. Korang dah gunakannya untuk Kerajaan Tebuk Atap.

    Don't cry for me, Malaysia. Korang yg bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We know you are not an empty vessel.....because you are FULL OF SHIT!hahahahaha

      Delete
    2. Kencing kat abu chin peng la.....baru ngam!

      KenCHINg peng!

      Delete
    3. Why cry? We are soooooooooo happy that madey is out looking in! Pathetic stooge .

      Delete
    4. Empty vessels mcm cik minah ler dan madey. Angin satu badan sebab tak berjaya menghasut.

      Delete
  16. Dolu KWSP Dana Pencen TH Petronas dll di guna bailout berbillion ringgit selamatkan kroni dan anak cucu... ok jer tak bangkrap pun...

    skg memacam la nak auta bodoh otak keling orang dah nnpk otak keling lidah bercabang ni asal cakap mesti nak membohong...

    poodahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro...pariah nak cuba menghasut.

      Delete
    2. Dolu atok tak pinjam pun utk bailout anak , kroni dan proxy . Dia ambek jer mcm harta tok nek dia yg punya.

      Delete
    3. Cucu sedara sendiri pun boleh tipu sijil utk dpt jawatan tinggi, tentu tutup mata jer bab nobita akauntan pelesu kan?? Jawapan biasa mamak, saya tak tau! Heheehe..Lagi penjaga teliq titanium mau sembang kari??

      Delete
  17. Pinjam duit KWSP utk merancakkan ekonomi semasa dan selepas covid 19. Samurai bonds katanya bayar hutang negara tapi x susut2 pun hutang?.Cik minah oiii..kata org bangang, u also stupid!

    ReplyDelete
  18. Bekas Presiden dan Ketua Eksekutif Kumpulan Perbadanan Nasional Berhad (PNB), Abdul Jalil Rasheed mendedahkan bagaimana beliau menghadapi gangguan semasa memegang jawatan sebagai CEO dan presiden kumpulan PNB.

    Menurut cucu saudara Tun Dr Mahathir Mohamad itu, keadaan tersebut membuatkannya semakin bimbang tentang keselamatan keluarga.

    Sekadar Alasan 'keselamatan keluarga' untuk pengetahuan cucu atok kesayangan mahacai walaun unta sekelian , atok dah 95 tahun elok jer selamat hidup kat Malaysia ni...!! Klu anakcucu rugi buisness bole bailout lagi...

    Cik Minah dulu beratus billion dibailout kroni dan anak cucu.. ok jer negara tak bangkrap pun
    Sekarang klu kjaan pinjam KWSP macam macsm walaun unta nak gebang bangang mau auta bohong saja

    Yang tak selamat rakyat pembunuhan Syuhada Jalil Ibrahim dlm kes BMf masih bebas..

    Pada anam cucu kesayangan lu bole reka beratus alasan... hidup anakcucu tetap kaya raya...

    ... mau sembang kari bole naik lori woiii..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Century egg stinks!June 16, 2020 at 8:05 AM

      Tambah memalukan si penipu sijil kelayakkan tu rupa2nya menetap di Singapork sebelum berpindah ke KL utk menggalas jawatan ni. Siap cakap kena buat "sacrifices" kerana berpindah ke KL.

      Soalan aku adalah berapa byk gaji dia? Sacrifice apa? Dia kerja tak dapat gaji? Rumah, kereta, keluarga tak dapat alowances?

      Lagi satu, knp mesti makhluk dari singapork ( tak kira la kerakyatan mana pun tapi MENETAP di singapork) yg perlu diberi tugas mengetuai PNB?
      Lantikkan DAPIGS lagi ke???

      Pariah and cilaka berpisah tiada.

      P/S :Thanks DAP for teaching me to use the word "cilaka" daily!

      Delete
  19. Semua barua2 atok jika diperhati Sama
    spesis.
    Cikminah@puakarimba adakah anda sama dna

    ReplyDelete
  20. Selalunya, kalau hujah kita berjaya menembusi otak yg berkarat, puak-puak lengit akan beratip mengutuk dan memaki hamun, menuduh kita agen Yahudi atau Dap. Ini jelah hujah yg mamp korang buat dari otak lengit. Hahahaha....ada aku kisah....?
    Yang penting, aku berjaya buat korang terkinja-kinja dan terkentot, terberak.

    Wahai Lebai walon alunta dan Umno alkentot sekelian.....lebih baik jadi Yahudi dan DAP. Mereka bukan puak lengit macam kamu. Mereka berkerja keras to survive. Dulu orang putih di USA sgt benci dgn Yahudi. Hari ini Yahudi menguasai politik, teknologi dan ekonomi Amerika dan dunia. Begitu juga dgn puak walaon dan walunta umno. Kutuk-kutuk DAP tapi, kawasan balak dan tanah kamu habis digadai kat CINA dap. Cer sebut kawasan balak di Kelantan, Kedah dan Sarawak yang diusahkan orang Melayu...????

    Apa yg kamu dapat...????????

    Takat bergumbira dgn Merc sebijik dan berbini empat. Manakala walaun sekrlian, masih menadah tin milo. Geng umno pulak mencuri dan menyangak hasil titik peloh kita di Kwsp, PNB dan Tabung Haji. Pemimpin-pemimpin ini hidup di mahligai dan terbang bershopping di London, Paris, Milan dan New York. Harta curian Najib yg nampak di.mata 5-6 lori, tersimpan di Bank Negara. Kamu begitu menyanjong kehebatan mereka menipu, mendaya kamu. Apa kamu dapat?...Sedangkan anak cucu kamu semua, merempat bawak grabcar dan grabfood. Inilah saja kejayaan survival Melayu yg korang banggakan.

    Alang-alang menyelok pekasam, biar sampai ke pangkal lengan. Jadi, biarkan mereka terus menjarah. Nak tengok juga apa akan jadi kat anak cucu kamu 10 tahun dari sekarang. Masih bawak grabcar dan antar grabfood lagi ke atau dah jadi tokey besar grabfood, ganti si Muthusamy.

    Bye-bye. Aku takkan masuk lagi lepas ini sebab apa yg aku nak luahkan, dah habis. Sekian, aku ucapkan Selamat maju jaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Hancing DapigsJune 16, 2020 at 11:04 AM

      Byebye cikminah kutty....NO DRINKING TODDY AND DRIVING OK! Hukuman lebih berat utk geng2 memandu sambil mabuk ko!

      Puaka Rimba mana, puaka rimba?

      Delete
    2. Sejak si tua nyanyuk dan aljuburi takde kuasa cikminah semakin menggelupur kepanasan kerana tak dpt menerima kekalahan. Padan muka.

      Delete
  21. Cik Minan ni species mamak kerela jugak ni mahkamah tengah bersidang belum jatuh hukum tapinkau dah fitnah buat tuduhan semua sudah salah...

    Bio mahkamah buat keputusan jatuh hukum on ke tak on...

    kau yg terkinja kinja fitnah hukum orang dah kenapa... tobat laaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tugas RBA dapigs memang memfitnah sebab dalam agama dorang, takde istilah berdosa memfitnah. The end justifies the means. Matlamat menghalalkan cara.

      Cakap je dah tak nak masuk sini nanti masuk balik, guna nama Melayu berbagai.

      Dapigs memang CILAKA!

      Puaka Rimba mana, Puaka Rimba?

      Delete
    2. Alahai, merajuk pulak dah, hati tisu cik minah ni. Ganti lah dgn titanium juga. Kebal gitu. Masuk je dan jadi burung kakak tua madey. Takder saper larang.

      Delete
  22. Tahniah PN akhir tersingkir Eric Paulsen

    Kementerian Komunikasi dan Multimedia memaklumkan peguam Eric Paulsen tidak lagi menjadi ahli Majlis Perundingan Komunikasi dan Multimedia (MPKM).
    Perkara itu diumumkan dalam kenyataan media yang dikeluarkan Unit Komunikasi Korporat kementerian itu hari ini.

    "Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia ingin memaklumkan bahawa peguam Eric Paulsen tidak lagi menjadi ahli MPKM.

    "Bagaimanapun keputusan ini tidak akan menjejaskan fungsi MPKM, yang telah ditubuhkan pada 9 Jun 2020 yang lalu," kata kenyataan itu.

    Bab eric ni eric tak salah yang salam menteri itu... Next PRU kita pakat2 kasi masuk longkang ajer menteri tu.. menteri ni masuk kem mana patut di himban ke longkang terus.. jangan kesian kesian lagi kali ini.. kasi simen terus..kikiki..!!

    MR : Tahniah PAS, ISMA atas usaha ini IKRAM ,PAN membisu jadi pasu bunga dalam hal ini

    ReplyDelete
  23. Another blunder by the same minister!!! Hari tu kes pemberian tender terus kpd sykt kroni atok. Terpaksa u turn. Kali ni another u turn. Dia ingat ini gomen pH lagi??

    Baru2 ni terpampang nama dia dlm parti yg baru ditubuhkan wak jemin. Mcm biasa lah, ahli politik mana nak mengaku.. This guy is so fishy. Dulu cerita dia beria ia benau nak ractify ICERD bikin org panas hati.

    ReplyDelete
  24. Pie Bedal dah gelabah... kera jaan tebuk atap dia dah nak tumbang.. kikiki.
    Tentu menangis CikMinah a.k.a Puaka Rimba dengar berita terbaru ni.. kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. pie sudah tidak lagi Afdal...warisan sudah jadi taik.

      Delete
  25. Tahniah kpd atok kerana akan jadi PM lagi sehingga hujung tahun ni dgn bang non sebagai DPM. Gila apakah pHcing kali ni? Gomen skg masih ada..Jom kita PRU 15!Kasi bungkus terus pHcing.

    ReplyDelete
  26. KUALA LUMPUR: Bekas setiausaha politik Dr Mahathir Mohamad sangat terkejut bekas majikannya itu sanggup bertemu Presiden PKR, Anwar Ibrahim dan sanggup merayu semula jawatan perdana menteri.

    Zahid Md Arip berkata tidak mudah bagi beliau untuk mengulas tentang Mahathir dan keluarganya, memandangkan pernah berkhidmat dengannya dan bekas perdana menteri itu juga berkawan dngan datuknya.




    “Saya sangat terkejutlah bila Mahathir sanggup pergi ke pejabat PKR, sanggup menemui Anwar, sanggup merayu semula jawatan perdana menteri, dalam keadaan ‘number’ (sokongan wakil rakyat) tidak menentu sama ada ada atau tidak.

    “Itu sangat memeranjatkan saya,” katanya pada sidang media selepas mengangkat sumpah senator di Parlimen hari ini.

    Mahathir minggu lalu bermesyuarat dengan Anwar dan pimpinan Pakatan Harapan di ibu pejabat PKR, membincangkan usaha mengambil alih kerajaan daripada Perikatan Nasional.

    “Bukan mudah untuk saya komen tentang Mahathir, seperti mana juga Muhyiddin. Saya ucapkan selamat maju jaya,” kata Zahid.

    “Saya menyeru kepada kawan-kawan saya yang berada dalam PPBM marilah kita bersatu dan memberi sokongan kepada Perdana Menteri Muhyidddin, presiden PPBM,” katanya.

    ReplyDelete
  27. Fitnah dajjal Singapura, DAP dan Brother dalam mencaturkan politik di Malaysia.

    Suka atau tak aku kena tulis dan sebarkan

    Awas isu FOREX dulu dilupakan puak PH ini tetiba hari ini disungkit oleh puak PH semula, Brother, DAP dan Singapura pusat fitnah Malaysia sudah mulakan serangan serentak.

    Akhirnya Tun tenggelam punca akibat angkara nya sendiri.

    Badan penyelia bursa S'pura siasat syarikat berkaitan Mirzan Mahathir : Apa kaitan kes ini dengan DAP..!?

    SBI Offshore, yang mana pengerusi eksekutifnya ialah Mirzan Mahathir iaitu anak kepada Dr Mahathir Mohamad, kini disiasat badan penyelia Bursa Saham Singapura SGX RegCo atas dakwaan kemungkinan pelanggaran peraturan penyenaraian dan tugas fidusiari pengarah.

    Kita Rakyat Malaysia kena faham Singapura adalah pusat fitnah Malaysia di Asia Tenggara.

    Apa kaitan dengan kes ini.. Ia sangat mudah difahami dan dianalisa kenapa Singapura bongkar kes ini sekarang..
    Sebab politik Malaysia tidak stabil dan jarum halus adu domba Singapura melalui DAP kian mengancam di Malaysia

    Singapura abang pada parti DAP masih mahu campur tangan hal hal di Malaysia. Melalui DAP jarum halus Singapura tetap mahu campurtangan hal ehwal di Malaysia.

    Singapura keluarkan audit khas terhadap syarikat milik anak Tun Mahathir yang dibuat RSM Corporate Advisory.

    Menurut laporan The Edge Singapura, SGX RegCo telah memantau SBI Offshore selama beberapa tahun.

    Singapura saja mengeluarkan syarikat anak Mahathir supaya Tun tunduk dengan kemahuan politik DAP supaya bergabung dengan Anwar untuk jatuhkan PN. Chin Tong dari DAP dapat didikan dan dana dari kerajaan Singapura.

    Nampak tak game Singapura nak fitnah dan adu dombakan puak PH vs PN di Malaysia..!?

    Perancangan DAP gunakan abang besarnya di Singapura untuk membantu rancangan DAP sambil membatu apikan dan mengucar kacirkan politik di negara ini...

    Dalam masa yang sama di Malaysia Skandal Forex dimainkan oleh Anwar sambil memalitkan nama Najib.

    Anwar Sambut Baik Gesaan Najib skandal forex dibuka semula.

    Semalam Najib berkata, disebabkan terdapat pihak yang tidak suka pengguguran kes Riza Aziz dan Musa Aman, maka beliau meminta kes yang digugurkan oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH) sewaktu Tommy Thomas menjadi peguam negara sebelum ini juga diteruskan oleh Jabatan Peguam Negara sekarang.

    Seperti biasa Brother kita saja usik isu Forex supaya pendirian Tun dan menyokong Brother sebagai PM Malaysia..
    Serangan dari Singapork@DAP dan barua nya Brother Anwar Bin Ibrahim serentak makin hebat.

    Nampak camner Tun kena main kali ini. Padan muko kau atok kali ini.

    Brother berkata, antaranya ialah “skandal forex” yang sehingga kini tidak menyaksikan mana-mana individu didakwa atau didapati bertanggungjjawab ke atas kehilangan dana yang begitu besar.

    Wahai Atok. kau nak lari ke mana sekarang ini..!? Kiri kanan atas bawah mahu telanjangkan kau dan legacy kau dengan harapan agar kembali bersama Brother, PAN PH supaya perancangan DAP jadi kenyataan.

    Akhirnya atok jadi kuda tunggangan DAP dan kunco kunconya sampai habis nyawa.

    Akhirnya Melayu Bacol Mudah Lupa hasil adu domba dari Singapura melalui parti DAP. Inilah karma dari perbuatan khianat Tun sendiri terhadap negara.

    Inilah karma akibat perbuatan sabotaj dan khianatnya pada negara dibumi bertuah ini.

    Pada rakyat Malaysia sekelian biar kan mereka berperang sesama sendiri, kita teruskan Mufakat Nasional PAS UMNO serpihan Bersatu serpihan PKR supaya Melayu Islam bersatu dalam PRU 15 ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama tahu. Aku tinggal di Singapura hampir 20 tahun sebelum pulang ke Malaysia.
      TV dan radio mereka hari2 memburukkan Malaysia.

      Rakyat mereka dihidangkan dgn berita2 yg memburukkan UMNO/BN sambil memuji dan menyokong pembangkang2 DAP/PKR. EVERYDAY secara halus atau terang2.

      Takde kerajaan lain di ASEAN yg seburuk singapork! Malang Malaysia menjadi jiran kpd singapork yg anti Melayu dan anti Islam.

      Harap org Melayu cepat sedar. Singapork adalah MUSUH Melayu Islam!

      If the singaporeans say they want to be friends, tell them to fuck off and not meddle in our domestic politics as we DON'T meddle in theirs! Don't meddle in our domestic issues and MAYBE we can be friends.

      Melayu singapork dah jadi insignificant dan irrelevant kat situ.

      Delete
  28. Sembang lah apa teori dan komplot. Bagi rakyat biasa mcm aku, satu pekara yg jelas dan nekad. Tidak sesekali mengundi pihak yg akan meletakkan tun atau nuar sebagai PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui....betui....betui...

      setuju...setuju...setuju...

      Dua-dua tu KELABU ASAP!!!

      Delete
    2. Karim Ghani dakwa ramai ahli parti PKR akan keluar parti Jumaat ini.

      Delete
    3. Wajar pun ramai2 keluar, ketua pkr takder maruah dan penakut. Ada hati nak jadi PM? Dgn org tua ganyut pun gerun.

      Delete
    4. kihkihkih...

      Nuar dah kena mendrum sama itu Atok....

      bukan takat kena kencing...dah kena berak cair dah !!!

      Delete
  29. Apa benar atok merangkak,sambil memohon
    Ehsan bang non agar diberi peluang jadi
    Pee em kali ke 3?
    Atau bang non mungkin dibodohkan sekian
    kalinya.
    Cikminah@puakarimba pasti menjaga teloq
    Titanium sebaik mungkin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak malu btl mahathir ni sepanjang hidupnya menipu dan melagakan orang.. Hati penuh hasad dengki...

      Delete
  30. Saifuddin: Belum ada keputusan calon PM dari PH Plus

    Pakatan Harapan (PH) dan sekutunya masih belum mencapai kata sepakat mengenai calon perdana menteri mereka.

    Ketua Setiausaha PH, Saifuddin Nasution Ismail berkata, perbincangan mengenai perkara itu masih berlangsung di antara parti komponen dan rakan-rakan pembangkang.

    Abe Saif kata hari Selasa ari ni dah Rabu laaa.... berapaaa punya auta laa


    kikikiki...

    ReplyDelete
  31. Mcm mana nak settle, sekejap kata nak jadi PM selama 6 bulan, sekejap nak setahun. Pie bendul pula nak atok jadi PM sampai habih penggal. Ni masing2 lupa, nyawa hanya 1 dan mati itu pasti , cuma tak tau bila.

    ReplyDelete
  32. Barua2 perlukan bapa segala penyamun.
    Bapa pelingkup negara agar penyamun
    amatur boleh mendapat bantuan Dan
    pelindungan.Sama cikminah@puakarimba.

    ReplyDelete
  33. CAMNER NAK KAW TIM PH+ MACAM NI
    SEKO NAK PANCUNG SEKO NAK JAWATAN
    UGUT PUJUK SINDIR TIKAM BATU API
    MCM NI RAKYAT NAK LAGI KE PAKATAN.!?

    ABANG SAIF DAH KATA SELASA INI
    ARI NI RABU BERAPA PUNYA AUTA LA..!!
    SEKO NAK PANCUNG SEKO NAK PM LAGI
    RAKYAT TEPOK BERDERAI LAKUN DAN AUTA

    HAMPEH HARI CERITA KOMPROMI ITU INI
    ESOK LAIN CITER LAIN YANG MENJADI
    KATA CUKUP NOMBOR NAK TUNGGU APA LAGI
    CUKUP LAH TU RAKYAT MUAK MELUAT KINI


    UDAH UDAH LA TUUU... SEMUA NI BARUA BARUA BATU API SINGAPORK@DAP



    HAAAAH TEPOKKK DAN SIMENN...!!

    ReplyDelete
  34. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang dapat keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya mula-mula memperkenalkan saya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih akan menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
    E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
    Tel ............. +1(304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.