TERBARU !

Tuesday, September 22, 2020

Perlekeh ATM Dan PDRM Berperang Dengan Ayam Dan Anjing : Calon Warisan PRN Sabah Undur Diri ?

Kita harap calon Warisan ini meletakkan jawatan dan undur diri daripada bertanding di PRN Sabah.


Minta Maaf sahaja tidak cukup, lebih-lebih lagi apabila Angkatan Tentera Malaysia (ATM) membuat kenyataan amat terkesan dengan kenyataannya yang mengaitkan insiden pencerobohan di Lahad Datu pada 2013, sebagai suatu sandiwara. Mohamaddin Ketapi tidak boleh terlepas begitu sahaja.

Markas ATM menegaskan tuduhan anggotanya hanya membuat serangan kepada ayam dan anjing juga adalah tidak benar. Tuduhan itu juga, katanya, memperlekehkan tugas serta tanggungjawab anggota tentera serta pasukan keselamatan lain dalam mempertahan kedaulatan negara ketika itu.


“Ini kenyataan tidak bertanggungjawab dan tidak boleh diterima sama sekali di mana ia turut menyinggung perasaan keluarga anggota yang terkorban baik ATM mahupun di pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM).

“Adalah ditegaskan ATM berperanan sebagai benteng pertahanan negara di mana organisasi ini sentiasa bersedia pada sebilang masa dalam melaksanakan tugas terutama mendepani pelbagai ancaman. 

“Walau apa pun halangan atau cabaran mendatang, aspek pertahanan negara sentiasa didahulukan bagi mengekalkan kesejahteraan dan kedaulatan negara ini,”


Markas ATM berkata, pasukan itu yang kini berusia 87 tahun, telah menyaksikan banyak darah, pengorbanan dan keringat mereka terdahulu yang dicurah demi memastikan keharmonian, keamanan dan kesejahteraan rakyat Malaysia hari ini sentiasa terpelihara.

Katanya, nikmat yang tersedia ini tidak datang bergolek, sebaliknya ia meriwayatkan satu perjuangan yang mempertaruh nyawa dalam mempertahankan kedaulatan setiap inci bumi tercinta ini.
“Adalah diingatkan, agar rakyat tidak sesekali mengeluarkan kenyataan yang boleh mengeliru dan mendatangkan kemudaratan terhadap keharmonian negara.

“Peranan rakyat Malaysia seharusnya bersama pasukan keselamatan menjaga kedaulatan dan maruah negara kerana ia merupakan tanggungjawab bersama.

“ATM dengan sokongan dan keprihatinan kerajaan serta rakyat akan terus dipersiapkan untuk menghadapi sebarang bentuk ancaman keselamatan,”

Menurut ATM, keupayaannya pada masa kini bukan sekadar mempertahankan kedaulatan negara, malah menyumbang kepada keselamatan dan kesejahteraan rakyat yang dinaungi negara.

Seperti yang dikatakan, minta maaf sahaja tidak cukup kerana kenyataan calon Warisan ini sangat melampau dan tidak bertanggungjawab.





60 comments:

  1. Jilake calon Bedal ni. Otak kat lutut kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOTA KINABALU, Sept 22 2020: The police have started an investigation into the remark by Datuk Mohamaddin Ketapi, who alleged that the Lahad Datu armed intrusion in 2013 was a farce.

      Sabah police chief Datuk Hazani Ghazali said 35 reports had been lodged over the remarks by the former tourism and culture minister.

      Of the total, 28 were lodged in Sabah, and seven others, in the peninsula.

      Hazani said an investigation paper has been opened and the case is being investigated under Section 500 and 505 B of the Penal Code for inciting to create mischief as well as Section 233 of the Communications and Multimedia Act 1998 for making offensive remarks.

      He said the Bukit Aman Organised Crime Investigation Division will be in charge of the case and Mohammadin is most likely to be called to give his statement after the conclusion of the Sabah election on Saturday.

      Delete
  2. Bukan pie bedal tetapi m ketapi. Hahaha..MP yang katanya , tak declare aset kerana apa pun xder atas namanya. Faham2 je lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak heranlah wajahnya kering layu, lemah dn otak dn hatinya kering serabut.

      Delete
    2. Inilah bangsat yg menyokong atok utk membawa lebih 1juta pelancung negara wabak masuk ke negara kita.

      Mana bos patriot khadam dapigs???
      Tak kan senyap jer dgn kenyataan yg menghina pewira negara?
      Mgkin tengah tido kekenyangan makan taik dapigs.

      Delete
  3. CALON INI CALON KEM PILIHAN ATOKNYA
    MME KURANG AJAR DENGAN TENTERA KITA
    PLURALIS LGBT COMAMGO PUN ADA SEMUA
    KASI PELINGKUP PRN SABAH MINGGU INI YEA

    rakyat sabah cukup sekali kena kencing..!!


    #sabahmengundi

    ReplyDelete
  4. ptuiii ..... tetiba tabur gula2 PRN !

    "Atas rasa tanggungjawab itu, saya memperuntukkan sebanyak RM10 juta dana kerajaan negeri untuk diagih-agihkan kepada semua barisan hadapan termasuk RM1 juta kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan RM1 juta kepada Kem Lok Kawi. kata Shafie Afdal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapi bedal semakin tertekan dn menggelebah tak tentu hala.

      Delete
    2. Some people think money is everything! Say NO to warisan plus!!

      Delete
    3. Piee bedal ingat maruah wira negara bernilai rm10juta?!!

      Dlm kempen piee babi kata bn guna wang utk tarik pengundi...
      Raykat sabah tak bodoh mcm ketapi babi tu...BABI!!!

      Delete
  5. harap pihak berwajib menggambil tindakan tegas jenis orang macam ni, ajar mereka. kepada ATM kamu telah dihina dan diperlekehkan bertindak segera buat lapuran polis.

    ReplyDelete
  6. Tak tau la kalau keretapi ni boleh terlepas begitu aja !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahap blurrr MK mengkagumkan...dulu kata takder gang gayah di Malaysia . Hehe..dia ni Malaysian ke???

      Delete
  7. Kenapa bayang2 atok tak berkempen bantu bakal pm9 phanceng di sabah?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab dia tau yang dia dah tak laku.

      Delete
  8. Terlampau teruja nak jadi cm.
    GIAN terubat hanya 22 bulan merasai
    jawatan menteri... itu pun jika menang.

    ReplyDelete
  9. MCA minta kembalikan asas perkongsian kuasa dalam BN

    MCA SHOW YUR GUT AND BALLS DOLU
    MENANG DOLU DI KAWASAN UNDI CINA
    KLU MENANG KAWASAN MAJORITI MELAYU
    SHUT YUR MOUTH MOTHER FUCKER YERR..!!

    MCA dan UMNO antara dua parti terawal membentuk gabungan Parti Perikatan pada 1952.

    KUALA LUMPUR: Barisan Nasional (BN) perlu kembali kepada perjuangan asas gabungan itu yang memfokuskan kepelbagaian kaum dan perkongsian kuasa untuk menang pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15) nanti.

    Setiausaha Agung MCA, Datuk Chong Sin Woon berkata, BN tidak boleh berfungsi dengan baik sekiranya parti utama iaitu UMNO tidak sejajar untuk mengembalikan semangat gabungan itu.

    MCA MIC SHOW YUR BALL DI KAWASAN KAUM KAU DOLU ...!!!


    ReplyDelete
  10. undi le ape2 pun.. cuma jangan undi Warisan & D4Pigs je..

    ReplyDelete
  11. ako kopi pes tajuk dari blog Kluang Diamond barua Atok@boboi aka jon doe@budaksuman....

    BELUM JUMPAKAH LAGI SEBAB UNTUK TIDAK MELULUSKAN PENDAFTARAN..

    komen ako mudah ajer..

    Mintak lah boboi tu guling guling dolu dng walaun unta atok kat jalanraya desak percepatkan pendaftaran PejWang.. baru ada uummmphh..!! Baru ada aura nak melawan

    Stakat goyang telo lepas sumbit borang baik kau tunggu sampai atok kau mampos..

    Nnpk tak betapa lemahnya PejWang melobi...

    Boboi ingat dia masih anak PM kot... goyang telo ajer projek dapat ratus jota, garu telo ajer duit bailout pun sampai....


    puiiiii....!! kikiki

    ReplyDelete
  12. ....so apa pulak tindakan TEGAS ATM?

    Takan tulis surat bantahan je!!????

    ReplyDelete
  13. TokKi2 patriot mana??

    ReplyDelete
  14. masin mulut hangpa dok kata kat nuaq...dia dah cukup sokongan jadi pm..siapla hangpa..keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalu kena kencing dgn nuor..nak caya? tak mau ikut gila. bursa saham pun jatuh sebab nuor muhong!!!

      Delete
    2. cikminah & AlJubs sama je.. dua dua kuat meroyan.. kah kah kah kah berdekah!!

      Delete
  15. BANG NON KATEE DIA ADA MEJORITY
    DOLU KATEE I HAVE THE NUMBERS KINI
    ABAH PULA PRESS CONPRENCE JAP LAGI
    PAS NI TUNGGU ATOK PULAK MENGILA BABI


    KIIKIKIKI..

    INI HAL MACAM DAH LALU SEBELOM INI
    GEMPAK JER LEBIH AKHIR SEPI SUNYI
    MUNGKIN LAMA TAK DAPAT JUBO NIHH..!!
    HAAAH TEPOKKK POP CORN KASI MARII..!!


    MAKIN COVIT NAIK DIA PUN NAIK MINYAK
    MINYAK SENYONYONG DI CALIT TAK MENJADI
    MENYONDOL MACAM BABI RAKYAT DIA GEMPAK
    KASI LENYAP ABIS INI ORANG NEXT PRU NNTI


    suma orang dah gila, gila kuasa punya orang...

    ReplyDelete
  16. Anuar dan bulan September berpisah tiada..2/3 MP sokong dia???

    ReplyDelete
  17. Org2 dulu kata, kalau org gila, naik syeh bulan mengambang. Betul ke?

    ReplyDelete
  18. Bang Non makin teruk gila & meroyannya. Elok hantar ke Tanjung Rambutan forever!!! kikikiki

    ReplyDelete
  19. Jika ada MP BN, terutama UMNO sokong nuor, baik korang terjun laut. Air tengah pasang besar, elok hanyut terus dan x balik2 lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jahit ka tak halang ap umno sokong nuaq..mat assan kata kena bantu pn...keh keh keh..kalu ada yg boleh jamin tak masuk sungai buluh..sokonggggg..keh keh keh

      Delete
    2. pas solid sokong jidin..minta2 semua ap umno senada dgn jahid...senang tinggai pas dan bersatu bentuk pn...gerenti umno tinggai nama ja pada pru 15..keh keh keh

      Delete
  20. Sebelah kaki lobai kat MN sebelah kaki PN. Tak tau lah amanat saper kali ni.

    ReplyDelete
  21. Teruknya politik tanahair.
    Dulu2 jual beli lelong hamba abdi.
    La ni lelong mp untuk berkuasa.
    Kemaruk, rakus dan gila kuasa.

    ReplyDelete
  22. Tunggu je lah PRU 15. Sabaq sat . Yg gelojoh sgt time2 covid 19, mcm mati tak dpt masuk syurga sebab tak dpt jadi PM? Menyampah betul..buat org stress!!!

    ReplyDelete
  23. hari ini ke putar jaya, esok harga minyak turunn



    saya ulanggggg...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saja la nak tanya...sejak bila jahid dan puak2 umno sanggup ditarik hidung oleh dap ni..keh keh keh..jibon awat senyap je...sapa mau masuk sungai buluh oittttt...keh keh keh

      Delete
  24. Nanti jadi mcm atok...kena memendam perasaan. Hahaha..

    ReplyDelete
  25. "We have the numbers!"

    PM tepi paling bodoh di dunia! Geli aku memikirkan suatu ketika dulu Al Jubs HAMPIR jadi PM....Nasib baik atok halang Al Jubs.

    Btw, Title Al Juburi tu dianugerahkan oleh Mat Sabu.

    hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbulu bulu di muka..hahaha..

      Delete
    2. Kalau dia tak menjubur lubang taik sudah pasti mat sabu tak bagi dia gelaran sebagai sheikh anwar aljuburi.Maknanya memang betul dia seorang penjubur...hehehe

      Delete
  26. Apa kata tun pasal Bang Non have the numbers....!?


    kikikokoiiookk.. senang jer nk jawab



















    Jangan menyemak lah kauu...!!!










    Semak aje kau tu...




    beramboss..!!





    kikikiki...


    ReplyDelete
  27. Itu kata tun...

    Rakyat kata...

    What?

    Whatever...

    Insane man!!!

    ReplyDelete
  28. Atok kecut txxxx titanium dia.
    Plan legasi bersama lanun bedal hancus.
    BARUA selatan dh jdi gelabah BEROK.
    PILIH je katak oku tersusuk keris
    panjang calun pee em. Katak nih pun dri
    SELATAN.

    ReplyDelete
  29. "Saya minta Khalid Samad jadi Timbalan saya sebab dia pandai bitcoin.."..Najib

    BossKu rilek je berjenaka sambil Lim Gone Eng dan geng2 PH terkejut berok tak tentu arah...kahkahkah

    ReplyDelete
  30. Nuar dan drama berpisah tiada.

    ReplyDelete
  31. pas tuntut penjelasan umno mengenai kabinet anuaq..umno pun nak penjelasan pas mengenai pn..oittt..sapa yg perlu sapa oiii...pas elok dgn bersatu ja..jgn campoq dgn puak perasuah..pru 15..kalu pas campok bersatu..lingkup umno...keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bijak juga anuaq ni..pecahbelahkan umno dan pas..kih kih kih

      Delete
    2. Org yg berkiblatkan tohkong je yg tak faham concept BERMUAFAKAT sesama Islam. Sembang pasal penyatuan Ummah dan perpecahan Ummah ikut hukum hakam kapir dapigs. Suka2 tukar mcm dapigs sekejap sokong Nuar, sekejap Mahataik, sekejap Sapie, lepas tu Nuar balik.

      KEKALKAN MUAFAKAT UMNO DAN PAS.

      Tengok barua dapigs menggelupor nak menghasut!

      Delete
  32. Org UMNO nak PRU sebenarnya. Melainkan abah sanggup serah kpd nuar jawatan PM . Itu pun kalau betul nuar ada cukup sokongan MP. Abah x rugi apa2 pun. Rakyat juga yg rugi...oh ya, lobai pas tentu rugi juga mcm dap& amanah bila gomen ph tumbang. Hampeh!

    ReplyDelete
  33. Sandiwara Anwar untuk PRN Sabah . Hehehe..

    ReplyDelete
  34. Harga minyak keta naik laa pulak 5 sen bila bangnon umum dia bukan lagi PM ikat tepi. Issh..isshh..

    ReplyDelete
  35. Anwar suka menipu dan memperbodohkan dirinya sendiri.

    ReplyDelete
  36. Suka2 hati Anwar senarai MP Umno sokong dia. Desperado much!

    ReplyDelete
  37. Zahid Hamidi pun boleh letak jawatan skg. P lah masuk PKR. Ahli2 akar umbi tak perlu pemimpin tiada tulang belakang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zahid dn aljubs sama jer dua2 kepala taik.

      Delete
  38. AYOH RAKYAT SABAH BANGUN DENGAR DAN LIHAT
    INI LAH MASA PERGITUNGAN SEBENAR PERLU BUAT
    PLURALIS LGBT COMANGO ANCAMAN ISLAM SEJAGAT
    HAPUSKAN BARUA BANGSA YAHUDI SI PENGKHIANAT


    PENGKHIANAT BANGSA MENGHITUNG HARI
    ESOK PENENTU NASIB PENGKGIANAT BANGSA
    HAPUSKAN SANG FITNAH BARUA YAHUDI INI
    NEGAEA AMAN MAJU AKIDAH SEMPURNA TERJAGA


    INI KALI LAH KITA UBAH KEMBALI
    CUKUP LAH JANJI TINGGAL JANJI
    JANJI DICAPATI DIKENCING BERKALI2
    PADA PENGKHIANAY CUKUPLAH SAMPAI DI SINI

    HAPUSKAN SAMG FITNAH JIJIK LIDAH BERCABANG, PLURALISMA MURTAD LGBT, COMANGO GEREJA AVANGLISTA KOMUNIS DAP DAN SYIAH DURJANA



    #SABAHMENGUNDI

    ReplyDelete
  39. Jadi dia mau cakap lanun abu sayaf tu yg membunuh dan merompak tu pun sandiwara lah juga??

    ReplyDelete
  40. Masa kejadian itu berlaku MK sedang koma akibat pembedahan otak. Selepas sedar pula, ada menory loss. Such a big loser!

    ReplyDelete
  41. Anwar dah tolak Pejuang, macam mana saya nak sokong – Mahathir ( aaik lain macam bunyinya kali ini..)

    To Dear Anwar Ibrahim

    Kenyataan apakah ini atok..!? Takut bayang bayang sendiri kah atau ternampak hantu polong jelmaan musuh tradisi yang sedang menghambat legasinya.

    Dolu kau yang kata tak akan berkerjasama dengan Anwar lepas pH tumbang. PejWang nak jadi kuasa penentu konon. Tetiba meracau macam cacing kepanasan, panas montot, sesak nafas lemas, gelisah dan cemas dah macam orang sangat terdesak.

    “Saya (Tun) harap kalau Anwar ada (majoriti) buktikan bahawa dia betul-betul mempunyai cukup bilangan dan kita putuskan perkara itu.

    DEAR ANWAR IBRAHIM : MASIH INGATKAH MISTERI AKUAN RAJA GOYANG BERSUMPAH DAN LAPORAN POLIS.

    Aidil Azim Abu Adam a.k.a. “Raja Goyang” signed two Statutory Declarations (SDs).

    1. The first one (SD1) was signed on 25th October 2019 (pH Goverment) and

    2. The second (SD2) on 29th June 2020.

    Why only investigate the Second SD or SD2.!?
    Why its only take action on the second SD police report implicating Ramesh Rao related with SD2?

    Dear Anwar Ibrahim.

    (1) Difahamkan terdapat dua akuan bersumpah membabitkan perlakuan sama telah dibuat oleh individu yang sama, satu bertarikh 25 Oktober 2019 (kerajaan pH)dan satu lagi bertarikh 29 Jun 2020, tetapi misterinya adalah mengapa hanya akuan bersumpah yang terbaru telah dibuat pada 29 Jun 2020 yang mendapat pendedahan sangat meluas.!?

    Dear Anwar Ibrahim

    (2) Difahamkan terdapat dua laporan polis telah dibuat oleh individu yang sama, satu ke atas seorang balaci orang kuat seorang mantan PM ke 7 dan satu lagi ke atas seorang pemimpin NGO tetapi misterinya adalah mengapa hanya laporan polis yang telah dibuat ke atas pemimpin NGO.!? Pelik bukan..!?

    Kenapa pendedahan SD1 yang dikaitkan dengan barua balaci orang kuat mantan PM ke 7 ini tidak dilapor dengan meluas seperti SD2..!!?? Apa kaitan dengan Special Branch dalam SD1.

    "A police report has been made implicating Mahathir loyalist Khairuddin Abu Hassan in the SD1. But no action taken by police until SD2 recently burst to public.

    SD1 and SD2 are the same — meaning it relates to the same sodomy allegation against Anwar Ibrahim. The difference between SD1 and SD2 is that: SD2 is the shorter version of SD1 that 'REMOVES' the story and names of the bloody "Special Branch officers."

    Alleged sodomy happened in 2013. At that time Abdul Hamdi Bador (NOW is IGP) was the "Deputy Director of the Special Branch." Ada Nampak tak siapa Special Branch officer cawangan khas tersebut.!! HaahTepokkk..!!

    Kenapa dan mengapa IGP tidak siasat SD1..!!
    Nampak kan kenapa SD2 perlu diubahsuai. Apakah Special Officers dulu dan IGP sekarang orang yang sama..??

    Sudah terang lagi bersuluh ada kerja fitnah jijik dari si bacol di belakang kedua dua SD1 dan SD2.

    By his own confession, IGP is a Mahathir loyalist, as is Khairuddin Abu Hassan, both who are allegedly involved in SD1.

    Dear Anwar Ibrahim

    Tetiba ari ini atok berkata pada Anwar “Tunjuk bukti dan kita sanggup pergi ke Dewan Rakyat nak dengar siapa yang dapat sokongan dan siapa yang tidak mendapat sokongan,” kata PM ke 7. Macam mana nak sokong, Anwar tolak Pejuang... (lain macam bunyi nya kali ni)

    Dear Otai & Walaun

    Pada walaun mudah lupa seperti mentornya, dan otai reformasi yang tidak mudah lupa perangai sang fitnah jijik yang nampak betapa terdesaknya, cemas, gelisahnya Tun sekarang ini. Fikirkan lah betapa kuat nya pembelit dan lidah bercabangnya demi menyelamatkan kroni dan legasinya.

    Dear Malaysian People

    Pada rakyat tambahkan super ring pop corn sambil minum coconut shake dan jangan lupa haah tepok. Aarghh ssllurrpp.!!

    ps: Tengah layan mengarang, tetiba telegram masuk. Gambar cucu siapa plak yang bogel nihh... alahaii

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.