TRANSLATION

04 January 2019

Harga Petrol Terbaru : Selepas Didesak & Dimalukan

Sebelum ada yang bertepuk kegirangan dan memuji kerajaan PH ke langit, kita perlu tahu bahawa:


1. Harga petrol/diesel memang sepatutnya turun, bukan Sabtu ini tetapi sejak 2 bulan yang lepas kerana harga minyak mentah telah pun jatuh.

2. Tak tahu apa yang jadi jika Najib Razak dan rakyat tidak persoalkan cukai petrol seliter yang terpaksa dibayar oleh rakyat kepada kerajaan PH dalam tempoh 2 bulan ini. Mungkin tidak turun langsung.

3. Sebenarnya, harga petrol/diesel boleh diturunkan lagi. Tapi tambahan 2.81 sen untuk seliter RON95 dan 3 sen untuk seliter diesel, masuk ke poket pengusaha-pengusaha sebagai margin.

4. Kenapa 2.81 sen & 3 sen? Jika kerajaan PH bertegas dan benar-benar prihatin kepada rakyat, margin pengusaha-pengusaha tetap sama atau bertambah sikit jika tambahan dapat dikurangkan lagi.

5. Tapi apakan daya. Kerajaan PH bukannya utamakan rakyat. Mereka tahu rakyat akan bising sekejap aja. Lusa nanti, rakyat akan lupa dan cakap benda lain.

58 comments:

  1. Salam Tuan,
    kita bersyukur pada Allah SWT asbab seorang insan yg dulu dicaci dimaki rakyat, perjuangan dan pendedahan beliau secara konsisten telah membongkar baha rejim PH Mahadey Laknat ini telah MENIPU dan MENCURI duit rakyat sejak beberapa bulan lepas


    Berbanyak terima kasih kepada Dato Seri Najib Razak, tanpa beliau rakyat hilang panduan dan arah. Rakyat tak dapat ditipu selagai DSN masih ada. Insya Allah.

    Bayangkan apa terjadi dengan pemimpin parti politik lain yang sibuk bertelagah merebut kuasa bercakaran..apa jadi dengan rakyat?

    Pendedahan beliau telah memalukan Mahadey dan mentri penipu dap, dan membongkar segala kemaksiatan PH hanya baru beberapa bulan berkuasa, tapi zalim pada rakyat

    Alhamdulillah.. mohon maaflah kepada DSN bagi siapa yang banyak memfitnahnya beliau benar2 pemimpin rakyat kerana dia tiada apa2 lagi kepentingan untuk ditagih melainkan keikhlasan

    Wallahualam

    #ThankYouDSN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib Razak mmg terbaik

      Delete
    2. Hanya KEBERANIAN Kesultanan Islam/Melayu sj. - yg. boleh MENYELAMATkan ISLAM/UMATnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita skrg., terutamanya HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, dr. CENGKAMAN SETAN DAPeliwat Zionis!!!

      SEBENAQnya, DYMM YDPA kita mmg. telah diTIPU habis2an oleh rejim BANGKAI2 Parasit PEN-JAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PAR*A/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS-lapuran POLIS mesti diBUAT segera atas PENIPUAN ni!

      Sbb. TERJERMAHAN PALSU telah dibuat oleh DBP, terhdp. PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PER-LEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAK-lah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERT-INGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan habis2an tu - iaitu berkaitan samada DYMM YDPA “MESTI“ atau sebenaqnya, hanya “diHARAPkan“ (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN PERLANTIKAN PEGUAM NEGARA, Per. 145(1); mengISYTIHARkan DARURAT, Per 150; ISLAM adalah Agama PERSEKUTUAN Per. 3(1), Per. 153, dsbnya!! Sbb "HENDAK'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah di-PALSUkan oleh DBP sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI")!!!!

      Patutlah si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PAR*A PN tommyHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP)! Tgk. PENGGANAS2 PN PAR*A/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google pula - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

      BINATANG betul PENIPUAN/SABOTAJ anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP, dan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN, serta HAK dan KUASA DYMM YDPA/MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KE-SULTANAN ISLAM/MELAYU kita!!Ini PENGKHIANATAN/PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita, rakyat BUMIPUTERA kita, serta NEGARA ISLAM kita ni!!! Ini jenayah TERORISMA!!

      Tok Terkedu -PENCINTA HANG TUAH.

      Delete
    3. Lihat PENGHINAAN/GERTAKAN berterusan oleh rejim BANGKAI2 Parasit PEN-JAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/PKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - terhadap KUASA dan HAK DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita yg. mmg. terMAKTUB dan amat BERKUASA sebenaqnya, dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita! Di - http://www.utusan.com.my/berita/politik/tmj-tidak-faham-persekutuan-dr-mahathir-1.815763

      Maka, DYMM YDPA berHAK dan mesti amat BERANI mengISYTIHARkan DARURAT utk. MENYELAMATkan segera ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa Bumiputera kita, serta NEGARA ISLAM kita ni di TANAH MELAYU-KEPULAUAN MELAYU pusaka nenek moyang Bumiputera berzaman kita ni - dgn. meletakkan NEGARA ISLAM kita ni di bawah PEMERINTAHAN TENTERA buat sementara mcm. di THAILAND! Sebe-lum NEGARA ISLAM dan KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita ni JATUH dgn. amat TRAGIK dan KEJAM spt. EMPAYAR ISLAM TURKI UTHMANIYAH (Ottoman Empire), yg. MEMERINTAH Dunia selama 623 thn, melalui MO PENIPU DAJAL oleh PENYAMAQ2 Zionis Freemason, Atarturk dan pertubuhan “Young Turks“, yg. MENYAMAQ sbg. umat Islam!!

      Sbb. PENIPUAN2 pd. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, terutamanya oleh puak PENJAJAH/PENGGANAS DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS Zionis ni, mmg. AKHIRnya - akan menjadikan TANAH MELAYU kita ini sbg. IS(IS)rael di ASIA TENGGARA, di samping MENAKLUK akan SELAT TEBRAU/SELAT MELAKA/LAUT CHINA SELA-TAN, antara motif DAJAL utama ZNWO (Order Dunia Baru Zionis Freemason) depa utk. MENAKLUK seluruh 5 LAUTAN DUNIA!!

      Lagipun, PRU14, mmg. telah diSABOTAJ habis2an!! Apalagi dgn. PENGAKUAN amat ANGKUH (tapi akhirnya terDEDAH rahsia DAJAL depa), oleh sebuah 'NGO' PENGKHIANAT Veteran ATM/PDRM, Patriot, yg. mana depa telah BEKERJASAMA dgn. 'NGO' PENGGANAS asing, yg. diTAJA CIA/SOROS-MOSSAD, Bersih, yg. berPUSAT di SWITZERLAND - utk. mengHASUT POLIS/TENTERA dan juga disyaki, pekerja2 SPR, utk. MENUMBANGkan PM YAB DS Najib terCINTA kita dan KERAJAAN PERSEKUTUAN!!!

      Maka, kalau dah mengHASUT akan ATM/PDRM/mana-mana pekerja JPA utk. MENUMBANGkan KERAJAAN, apalagi dgn. NGO PENGGANAS ASING Bersih, ini SEBENAQnya adalah PENDERHAKAAN kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA dan PEMERINTAH TERTINGGI ATM - mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 32 dan 41!!

      Lihat juga, NEGARA dan Rakyat BUMIPUTERA kita sdg. dlm. keadaan amat BAHAYA skrg. , setelah semua 14 HOSPITAL2 SWASTA kita dan 21 HOSPITAL2 TURKI (yg. juga NEGARA ISLAM) dlm. IHH Bhd. diJUAL pd. PENJAJAH Jepun-SEKUTU kuat IS(IS)rael/US-NATO - dan skrg. semua HOSPITAL2 AWAM dan LAPANGAN2 TERBANG kita, serta STESYEN2 KERETAPI2 kita dan TANAH2 amat BERNILAInya, juga akan diJUAL pd. TO-KEY2 PENJAJAH2 Zionis FREEMASON DAPbangkai ANJING ni dan Zionis ASING!!

      Bayangkan puaka2 Zionis FREEMASON IS(IS)rael-MOSSAD/NATO [iaitu Tentera Bersekutu Kesatuan Eropah, tetapi juga SEBENAQnya diANGGOTAI IS(IS)rael/US/Canada/Australia/NZ] - bakal MENGUASAI segala ASET2 NASIONAL NEGARA/BUMIPUTERA/ISLAM amat berHARGA kita ni, yg. diBINA dgn. PENAT LELAH dr. LEGASI amat gemilang BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN (tulen) kita, PM Orang Asal amat AGUNG dan terCINTA kita, iaitu KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EM-PAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KE-PULAUAN MELAYU kita), Almarhum Orang Kaya Indera Syahbandar ke-10 Pahang, PM YAB Tun Abd. Razak Dato' Hussein Al-Haj, serta diSAMBUNG legasi amat GEMILANG ini oleh ANAKANDA beliau, Orang Kaya Indera Syahbandar ke -11 Pahang, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kita, YAB DS Hj. Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita!

      Lihat PENDEDAHAN BERNAS oleh YAB DS Najib terCINTA kita, di - https://mykmu.net/2018/12/04/ph-akan-jual-30-dari-lapangan-terbang-bangunan-hospital-hospital-awam-stesen-keretapi-dan-tanah-tanahnya/

      (Tok Terkedu)

      Delete
    4. Sbb. tu, si JANTAN2 Islam/Melayu JANGAN jadi si LEMBIK PONDAN-mcm. si PENAKUT2 Isam/Melayu HOMO spesis anwaq HOMO/PariaKR HOMO JIJIK-KULI DAPeliwat ZIONIS ANJING!!!! Lihat di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/01/04/melayu-jangan-takut-untuk-menjadi-kurang-ajar/

      (Tok Terkedu)

      Delete
  2. zaman najib,turun 1 sen,naik 6 sen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tipu pun agak2 la.

      Delete
    2. anjing PH masih cuba menipu rakyat..

      Delete
    3. Sbb dah banyak sgt hirup kencing pee ee nih..

      Delete
  3. Saya yakin sahabat-sahabat Umno pun ada yang merasa sinis melihat gelagat Najib sekarang, tetapi itu kerja pembangkang. Biarkanlah dia, kerana saya yakin orang ramai dapat menilai.

    Kaki pukul tegar pembangkang di media sosial akan terus sumpah seranah mengenai harga minyak, tetapi hakikatnya harga minyak akan turun juga minggu ini.

    Malah, ini kali pertama rakyat dilindungi dari kenaikan harga mendadak dan turut mendapat untung bila harga turun mendadak. Hanya di Malaysia ada kaedah yang menang-menang sebegini dalam menentukan harga minyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekekeke..ayat suci menang2 xboleh belah...akhirnya untuk kekalkn harga minyak adalah kata2 nista PHichang utk kelabukan akal pendukong2nya shj..siatem apungan harga adalah yg trbaik utk rakyat...sekian

      Delete
    2. Dah banyak aku nampak copy paste ni. Menyemak blog je. Tak ada idea sendiri. Pegi main jauh2.. shoh!!

      Delete
  4. Tiba2 jibby hanat dpt kredit plk..muka xtahu malu agaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko yg malu sebenarnya sbb byk sgt hirup kencing nobita, tak puas hirup kencing, jilat bontot nobita yg tak cebok penuh taek likat pekat berselirat dengan penuh nikmat.

      patutlah sel2 otak ko tak berhubung mcm nobita.. koh koh koh...

      Delete
    2. Ted Monoff meroyan sebab Najib masih disanjung rakyat. Idea2 Najib masih relevan & bernas. Hinggkan semua menteri Pakarturn asyik curi & implementasikan idea beliau. Bravo Najib!

      Delete
  5. Kerajaan PH ni hidup dengan menipu rakyat dan mamanipulasi fakta...

    Bila Najib dedahkan fakta, baru kelam kabut...
    Agaknya kalau Najib diam, LGE buat bodoh ajer...celaka punya menteri2 PH...MANGKUK!!


    Sekarang LGE dan PH tunduk pada tekanan dari Najib...

    LGE nak tipu rakyat boleh, tapi dia tak boleh nak tipu BEKAS Mneteri kewangan dan Bekas PM yg lebih byk tahu dari dia...

    Syabas Najib....teruskan keluarkan fakta yng sebenar supaya rakyat celik dan faham agar tidak mudah lagi di tiou oleh menteri2 PH yg bodoh dan memang penipu




    Nampak sekarang akhirnya LGE tunduk kepada Najib...

    Syabas Najib!!


    Dia boleh tipu sekali tapi tak boleh nak tipu byk kali...
    Rakyat memerhatikan dan sedar siapa penipu sebenar....

    PH mungkin tak lama...percayalah..

    Akan ada satu gagasan atau pakatan baru yg aan memerintah Malaysia..yg lebih adil, menjaga bumiputra/Islam dan rajaa2 serta menjaga hak2 bukan islam secara adil mengikut perlembagaan Malaysia...


    Bukan macam sekarang yg kononnya nak ikut " rule of law"....,

    Konon nak jaga Melayu, bumiputra, Islam dan Raja2...tapi tindakan tak keaarah itu..
    Cakap ajer yg lebih, tindakan tak ada langsung...
    Mengikut telunjuk DAP yg memperjuangkan sama rata, malaysian malaysia...

    ReplyDelete
  6. Thank you DSN
    Terbaik Dr MIM..

    ReplyDelete
  7. Ramai yang dah gila sebab UMNo kecundang. Tak boleh menerima hakikat. Pencacai dah tak boleh cari makan. Pandangan berunsur menghina peribadi. Menuduh dan memaki bukan jalan penyelesaian masalah. Bukannya membina bangsa.Kita perlu berfikiran positif. Kejatuhan UMNo mungkin ada sebabnya. Perbaiki kelemahan diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PI MAMPOS lu HOMO BANGKAI BABI PENYAMAQ DAPbangkai ANJING, dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!! Yg. akan diHAPUSkan habis2an, adalah PARTI PENJAJAH/PENGGANAS buas PELAHAP BANGKAI BABI HOMO JIJIK Zionis FREEMASON -

      D uboq
      A njing
      P eliwat!!!!

      (Tok Terkedu)

      Delete
  8. Mengikut GILIRAN dan UNDANG2, maka DYTM TENGKU MAHKOTA PAHANG Tengku Abdullah Al-Haj Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'in Billah, yg. amat berJIWA rakyat dan sering memPERTAHANKan ISLAM/umatnya serta HAK, WARISAN, IDENTITI dan SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita - yg sepatutnya diLANTIK sbg. DYMM YDPA, oleh kerana AYAHANDA baginda, DYMM Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah ibni Almarhum Sultan Abu Bakar Ri’ayatuddin Al-Mu’azzam Shah, sdg. GERING (Ganjilnya PORTAL DiRaja Pahang seolah diSABOTAJ - susah nak buka)!

    Tgk. juga DAPbangkai ANJING sdg. MENYIBUK dan berjumpa, disyaki utk. mengHASUT DYMM Sultan Johor!!

    Tok Terkedu -PENCINTA HANG TUAH dan HANG JEBAT (terpulang pd. keadaan).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgk. PN PARIA BANGKAI ANJING yg. dah mengANJINGkan PD*M PENAKUT nak MAMPOS tu - sampai skrg. TAK tangkap si PENDATANG CINA BANGKAI BABI rasis yg. mengHINA DYMM YDPA kita dgn. amat KEJI! Kalau bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu buat mcm. ni - CEPAT aja TANGKAP!! BANGSAT betul!!!

      Lihat di - https://pahang-ku.blogspot.com/2019/01/hina-sultan-muhammad-v-umno-mahu-polis.html

      (Tok Terkedu)

      Delete
    2. Apa yg ko komen ni.. tak faham. Dulu masa kecil malas belajor. Orang lain bijak pandai. Ko saja yg bodoh. Nasib la ko...tok terkedu. Dah tua jadi gila.

      Delete
    3. Apa yg ko komen ni.. tak faham. Dulu masa kecil malas belajor. Orang lain bijak pandai. Ko saja yg bodoh. Nasib la ko...tok terkedu. Dah tua jadi gila.

      Delete
    4. JILAKA lu HOMO 856/858 si keturunan BANGKAI ANJING GILA BABI-dilahirkan dr. JAMBAN DAPeliwat ZIONIS!!!

      Tok Terkedu.

      Delete
    5. Puaka2 DAParasit HOMO JIJIK ZIONIS dah TAKUT - kalau DYTM TENGKU MAHKOTA PAHANG Tengku Abdullah Al-Haj Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'in Billah, terCINTA kita, yg. amat berJIWA rakyat dan sering memP-ERTAHANKan ISLAM/umatnya serta HAK, WARISAN, IDENTITI dan SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita - diLANTIK sbg. DYMM YDPA, oleh kerana AYAHANDA tercinta baginda , DYMM Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar Ri’ayatuddin Al-Mu’azzam Shah sedang GERING!!

      DYTM Tengku Mahkota PAHANG mesti amat BERANI demi ISLAM/umatnya dan HAK/WARISAN/IDENTITI/SEJARAH seluruh bangsa BUMIPUTERA kita - utk. MENUNTUT hak baginda diTABALkan sbg. DYMM Sultan Pahang SEGERA, supaya dapat diTABALKan sbg. DYMM YDPA mengikut GILIRAN dan UNDANG2!!

      Sbb. tu puaka2 DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni cuba MENGHASUT akan DYMM Sultan Johor; dan skrg. madey PARIA pula!!

      Tok Terkedu - Pencinta HANG TUAH dan HANG JEBAT (mengikut keadaan demi keadilan buat ISLAM/umatnya)

      Delete
    6. BENARkah berita ni ttg. SABOTAJ ke atas DYMM Sultan Muhammad V - yg. dilapurkan diPAKSA turun TAKHTA?! Kalau ini benaq, maka ini PENGANIAYAAN yg. amat BESAQ, bukan hanya pd. baginda, tetapi juga pd. DYTM Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah, yg. sepatutnya diTABAL menjadi DYMM Sultan Pahang, kerana AYAHANDA baginda sdg. GERING, dan kemudian mengikut GILIRAN dan UNDG2, sepatutnya baginda diTABALkan menjadi DYMM YDPA, selepas DYMM Sultan Muhammad V!

      Lihat di - https://www.thethirdforce.net/the-inevitable-departure-that-was-muhammad-v/

      (Tok Terkedu)

      Delete
    7. Tgk. rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PAR*A/anwaq HOMO-PariaKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS, dah TAKUT - berterusan nak mengHALANG DYTM Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah terCINTA kita, yg. sepatutnya diTABAL menjadi DYMM Sultan Pahang, kerana AYAHANDA baginda, DYMM Sultan Haji Ahmad Shah, sdg. GERING, dan kemudian mengikut GILIRAN dan UNDG2, sepatutnya DYTM Tengku Abdullah, diTABALkan menjadi DYMM YDPA, selepas DYMM Sultan Muhammad V!!!!

      Sbb.tu media PariaKR BANGKAI ANJING ni memBANGKITkan kembali TUDUHAN PALSU jijik ke atas YAB MB Pahang, Wan Rosdy Wan Ismail pula!!!! Dan madey PARIA pula nak proses perlantikan DYMM YDPA yg. BARU di buat segera, walau tarikh telah ditetapkan!!Lihat media BANGKAI APARASIT ni di - https://wrlr.blogspot.com/2019/01/enteri-besar-pahang-disiasat-kes-beli.html

      BINATANG betul PENIPUAN ni dan cubaan SABOTAJ ke atas TAKHTA2 DYMM Sultan Muhammad V dan DYTM Tengku Abdullah, sbg. DYMM Sultan Pahang baru, dan yg. sepatutnya diTABALkan sbg. DYMM YDPA yg. BARU!

      Sbb. itu, DYTM Tengku Mahkota PAHANG mesti amat BERANI demi ISLAM/umatnya dan HAK/WARISAN/IDENTITI/SEJARAH seluruh bangsa BUMIPUTERA kita - utk. MENUNTUT hak baginda diTABALkan sbg. DYMM Sultan Pahang SEGERA, supaya dapat diTABALKan sbg. DYMM YDPA mengikut GILIRAN dan UNDANG2!!

      Tok Terkedu,

      Delete
    8. Inilah sbbnya, DYMM YDPA yg. BARU mesti amat BERANI sbg. KETUA UTAMA NEGARA dan ISLAM, mengikut UNDANG2 PERLEMBAGAAN Perkara-perkara 3 dan 32 - mengHAPUSkan PENINDASAN/PENGANIAYAAN yg. makin MENINGKAT dan KEJAM pd. ISLAM/umatnya, yg. jelas MELANGGAR UNDG2 PERLEMBAGAAN, di bawah rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PARIA/anwaq HOMO-PariaKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni!!!

      Lihat bagaimana SEKOLAH2 PONDOK Islam/Melayu kita diANIAYA dan diDISKRIMINASI, berbanding setiap SK TAMIL yg. mendpt. hampir $100, 000 (walau hanya ada 3 pelajar spt di Bukit Fraser) dan setiap Sek. PERSENDIRIAN Cina (yg. juga menerima anak2 PATI2, disyaki BUKAN ISLAM yg. MAJORITI) sbnyk. $200,000, serta hampir $50 JUTA, utk. membaiki 2 SK Cina dan membina 1 SK Cina baru di PP!!!!!!! BABI betul PENIPUAN laknat guan eng HOMO BANGKAI ANJING DAPeliwat Zionis ni!!! Lihat betapa JIJIKnya bila BARUA2 Islam/Melayu BANGKAI ANJING HOMO, spt. mujahidHOMO/mazleeHOMO BANGKAI2 ANJING ni punya TERJELIR LIDAH sanggup MENJILAT DAPenjajah HOMO JIJIK ZIONIS ni!!! Di - http://khairulryezal.blogspot.com/2019/01/rm25-juta-untuk-283-sekolah-pondok.html

      (Tok Terkedu)

      Delete
    9. Sbb. itu, DYMM YDPA baru kita mesti amat BERANI utk. MENYELAMATkan ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, serta TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni dgn. SEGERA - dari PENJAJAHAN/KEGANASAN amat BUAS oleh rejim DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS ni, yg. merupakan PEMERINTAH sebenaqTanah Melayu dan NEGARA ISLAM kita ni skrg!!!!

      Lihat di -

      https://www.ismaweb.net/2019/01/08/dap-ancam-sosiobudaya-perlembagaan-negara/

      DAP ancam sosiobudaya, Perlembagaan negara

      Pengakuan Dr Mahathir perlu jadi 'wake up call' kepada umat Islam

      adminweb 08/01/2019

      (Tok Terkedu)

      Delete
  9. DYTM TENGKU MAHKOTA PAHANG Tengku Abdullah yg. dlm. perjalanan pulang dr. LONDON dan akan diTABALkan sbg. DYMM Sultan Pahang, mesti diLINDUNGI dgn. amat KETAT - kerana MUSUH2 Islam/umatnya dr. puak DAParasit JIJIK ZIONIS amat TAKUT baginda akan diTABALkan menjadi DYMM YDPA!!!!!!

    DYTM TENGKU MAHKOTA PAHANG Tengku Abdullah Al-Haj Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'in Billah, terCINTA kita, yg. amat berJIWA rakyat dan sering memPERTAHANKan ISLAM/umatnya serta HAK, WARISAN, IDENTITI dan SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita - mmg. patut diLANTIK sbg. DYMM YDPA, oleh kerana AYAHANDA tercinta baginda , DYMM Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar Ri’ayatuddin Al-Mu’azzam Shah sedang GERING!!

    DYTM Tengku Mahkota PAHANG mesti amat BERANI demi ISLAM/umatnya dan HAK/WARISAN/IDENTITI/SEJARAH seluruh bangsa BUMIPUTERA kita - utk. MENUNTUT hak baginda diTABALkan sbg. DYMM Sultan Pahang SEGERA, supaya dapat diTABALKan sbg. DYMM YDPA mengikut GILIRAN dan UNDANG2!!

    Lihat di - https://idahsalam.blogspot.com/2019/01/hormati-sistem-penggiliran-tengku.html

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihat berita dr. NST BANGKAI ANJING yg. RASIS dan begitu KURANG AJAQ ni!!!!

      Si PENJAJAH2/PENGGANAS2 PARIA2 BANGKAI ANJING DAParasit ZIONIS/hindrafHOMO punyalah BENCI akan KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita dgn. mengHINA DYTM Tengku Abdullah dan DYMM Sultan Pahang, dgn. menulis perkataan "Sultan" dlm. huruf KECIL iaitu "sultan" dan lansung tak menyebut gelaran terhormat DiRaja spt. "DYMM" utk. DYMM Sultan Hj. Ahmad Shah, DYMM Sultan Muhammad V atau sbg. DYMM YDPA dan DYTM Tengku Abdullah!!! SEDAQlah bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu - ini mmg. PENGHINAAN pd. KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita!!!

      Ak dah komplen pd. media NST BANGKAI ANJING tu; BOIKOT NST bangsat ni!!! Lihat di - https://www.nst.com.my/news/nation/2019/01/448496/pahang-sultan-abdicate-soon

      (Tok Terkedu)

      Delete
    2. SERANGAN2/GERTAKAN2/PENGHINAAN2 JIJIK berterusan diLANCARkan habis2an oleh rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PARIA/anwaq HOMO-PariaKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - utk. menSABOTAJ akan HAK dan KUASA DYTM Tengku Abdullah terCINTA kita, utk. diTABALkan sbg. DYMM Sultan Pahang yg. BARU dan seterusnya , mengikut GILIRAN dan UNDANG2, diTABALkan sbg. DYMM YDPA! Lihat di -

      1. https://gajahmenta.blogspot.com/2019/01/agong-tiada-sistem-giliran.html ;

      Dan lihat, walau DYMM Sultan Hj. Ahmad Shah sdg. GERING, tapi TIBA2 nak diPAKSA dan diGERTAK utk. segera SETUJU dgn. PERLANTIKAN Presiden UIAM yg. BARU, yg. juga SEBENAQnya MENGGERTAK DYTM Tengku Abdullah yg. akan diTABALkan sbg. DYMM Sultan Pahang, supaya TUNDUK kpd. segala KEMAHUAN rejim PHomo PARASIT ni, walau sebelum diTABALkan sbg. DYMM Sultan Pahang dan DYMM YDPA!! Lihat di -

      2. https://www.mynewshub.tv/terkini/cadangan-nama-presiden-uiam-baharu-kepada-pm-sultan-pahang/

      Dan TUDUHAN2 PALSU terus diBANGKITkan semula oleh PN PARIA DAParasit HOMO JIJIK Zionis terhdp. PEMIMPIN2 UMNO Pahang terCINTA kita, terutamanya mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kita, YAB DS Najib terCINTA kita - juga utk. MENSABOTAJ akan HAK dan KUASA DYTM Tengku Abdullah terCINTA kita agar GAGAL diTABALkan sbg. DYMM YDPA nanti atau terPAKSA TUNDUK kpd. segala KEMAHUAN rejim PHomo PARASIT JIJIK ni sekiranya diTABALkan sbg. DYMM YDPA kita!! Lihat di -

      3. http://www.addindeen.com/2019/01/pegawai-khas-najib-di-dakwa-rasuah.html

      (Tok Terkedu)

      Delete
    3. Lihat TERJERMAHAN PALSU dan PENIPUAN telah dibuat oleh DBP, terhdp. PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PERLEMBAGAAN dan SEJARAH/HAK Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAK-lah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40, yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja diLESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diANJINGkan habis2an tu - iaitu berkaitan samada DYMM YDPA “MESTI“ atau sebenaqnya, hanya “diHARAPkan“ (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, termsk. utk. UNDG2 PERLEMBAGAAN PERLANTIKAN PEGUAM NEGARA, Per. 145(1); mengISYTIHARkan DARURAT, Per 150; ISLAM adalah Agama PERSEKUTUAN Per. 3(1), Per. 153, dsbnya!!

      Sbb "HENDAK'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah di-PALSUkan oleh DBP sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI")!!!!

      Patutlah si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PARIA PN tommyHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP)! Tgk. PENGGANAS2 PN PARIA/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google pula - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

      (Tok Terkedu)

      Delete
    4. PAHANG terus diSERANG!!!

      Pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu kita terus diSERANG habis2an dgn. TUDUHAN2 PALSU, oleh syukriHOMO/SP*M BANGKAI ANJING PENIPU - utk. MENSABOTAJ akan HAK dan KUASA DYTM Tengku Abdullah terCINTA kita agar GAGAL diTABALkan sbg. DYMM YDPA nanti atau terPAKSA TUNDUK kpd. segala KEMAHUAN rejim PHomo PARASIT JIJIK ni sekiranya diTABALkan sbg. DYMM YDPA kita!!

      Lihat kes TERBARU, di - http://www.utusan.com.my/berita/jenayah/empat-pegawai-kanan-termasuk-ceo-paip-pahang-ditahan-1.819677

      (Tok Terkedu)

      Delete
    5. SERANGAN berTUBI2 sekarang ke atas KERAJAAN BN. terutamnaya mantan PM/PRESIDEN UMNO Orang Asal ISLAM/MELAYU amat GEMILANG kita, YAB DS Najib terCINTA kita serta mantan WANITA PERTAMA Orang asal ISLAM/MELAYU amat GEMILANG kita, YAB DS Rosmah terCINTA kita, kerana YAB DS Najib adalah pemimpin Islam/Melayu dan UMNO yg. amat PENTING dr. PAHANG, terus diLANCARkan oleh rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PARIA/anwaq HOMO-PariaKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - utk. terus MENSABOTAJ akan HAK dan KUASA DYTM Tengku Abdullah terCINTA kita agar GAGAL diTABALkan sbg. DYMM YDPA nanti atau terPAKSA TUNDUK kpd. segala KEMAHUAN rejim PHomo PARASIT JIJIK ni sekiranya diTABALkan sbg. DYMM YDPA kita!!

      Dan skrg. PENJAJAH2 PARIA BANGKAI PARASIT PN DAPengganas HOMO JIJIK Zionis/Kem. Sumber PENGGANAS HINDRAFhomo-TAMIL EELAM Sri Lanka, menggunakan POL*S pula utk. terus membuat SERANGAN dan TUDUHAN2 PALSU ke atas KERAJAAN BN amat GEMILANG bawah YAB DS Najib terCINTA kita - juga utk. menSABOTAJ pertabalan DYTM Tengku Abdullah terCINTA kita sbg. DYMM Sultan Pahang dan seterusnya sbg. DYMM YDPA kita atau menGERTAK baginda sekiranya diTABALkan sbg. DYMM YDPA di masa akan datang!!!

      Lihat di - https://www.justreadonline.com/2019/01/11/police-raid-hrdf-office/

      (Tok Terkedu)

      Delete
    6. LEGASI amat GEMILANG, oleh Almarhum YAB Tun Abd. Razak terCINTA kita pula, diSERANG dgn. amat KEJI oleh DAP BANGKAI ANJING!!!!

      Setelah dgn. amat LICIK dan DAJAL memBANKRAPkan FELDA/FELCRA/RISDA - utk. MEROMPAK berBILLION Aset2 $berBILLION SAHAM/HARTANAH Bumiputera kita ni, skrg. si PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU kit siang HOMO BANGKAI ANJING DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni - utk. MENGALIH PERHATIAN dr. KES2 RASUAH depa termsk. di Cameron Highlands dan nak menSABOTAJ akan PERTABALAN DYMM Sultan Abdullah terCINTA kita sbg. DYMM YDPA kita, kit siang DAPengganas ZIONIS ni nak terus mengHINA/mengGERTAK/MEMPROVOKASI/MENIPU pula psl. LEGASI amat GEMILANG oleh BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN (tulen) kita, PM Orang Asal amat AGUNG dan terCINTA kita, iaitu KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita), Almarhum Orang Kaya Indera Syahbandar ke-10 Pahang, PM YAB Tun Abd. Razak Dato' Hussein Al-Haj, serta diSAMBUNG legasi amat GEMILANG ini oleh ANAKANDA beliau, Orang Kaya Indera Syahbandar ke -11 Pahang, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kita, YAB DS Hj. Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita, termsk. dgn. kit siang BANGKAI ANJING ni, MENIPU dgn. amat KEJI, kononnya Almarhum YAB Tun Razak-DS Najib dan KERAJAAN BN menyambung legasi PENJAJAH Zionis British KEPARAT, utk. membiaqkan PETANI2 miskin dan tidak berpelajaran tinggi!

      BINATANG betul PENIPUAN/SABOTAJ oleh DAP BANGKAI ANJING ni!!! CELAKA lu PENDATANG2 PARIA/CINA RASIS DAP bangkai BABI!!! PI MAMPOS lu DAP BANGKAI BABI dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami ni!!!

      Lihat media BANGKAI ANJING ni - https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2019/01/14/bn-deliberately-kept-felda-settlers-poor-and-unskilled-says-kit-siang/

      (Tok Terkedu)

      Delete
  10. ALHAMDULILLAH!!! DAULAT TUANKU!!!!

    Kami RAKYAT Orang Asal ISLAM/BUMIPUTERA yg. sdg. MENDERITA, di bawah PEMERINTAHAN ZALIM dan RAKUS di bawah rejim PENJAJAH DAP yg. amat ANTI-ISLAM/umatnya, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita - merafak sembah tahniah kepada Kebawah DYMM Sultan Pahang, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah terCINTA kami, di atas pemasyhuran baginda sebagai DYMM Sultan Pahang yang keenam, hari ini.

    Dan kami berdoa kpd. ALLAH SWT, supaya dilindungi dan dirahmati Kebawah DYMM Paduka Ayahanda Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah Ibni Al-Marhum Sultan Abu Bakar Ri’ayatuddin Mu’adzam Shah, yg. sdg. GERING skrg.

    Lihat di -

    1. https://suara.tv/15/01/2019/sultan-abdullah-sebak-ketika-istiadat-pemasyhuran-mohon-rakyat-doakan-kesejahteraan-ayahanda/ ;

    2. https://www.ismaweb.net/2019/01/15/isma-merafak-sembah-tahniah-pemasyhuran-sultan-pahang-ke-6/ ;

    3. https://denaihati.com/video-dan-gambar-di-majlis-pemasyhuran-sultan-pahang ;

    4. http://www.utusan.com.my/berita/nasional/biodata-sultan-pahang-keenam-1.822814 ; dan di

    5. http://www.utusan.com.my/berita/nasional/video-sultan-abdullah-ri-ayatuddin-al-mustafa-billah-shah-sultan-pahang-ke-6-1.822673 :

    Video oleh AHMAD ZAKKI JILAN

    MOHD. SHARIZA ABDULLAH & SHARIFAH HAZIRAH SYED JUFFERI

    15 Januari 2019

    PEKAN 15 Jan. - Sultan Abdullah hari ini dimasyhurkan sebagai Sultan Pahang keenam dalam era moden menggantikan ayahanda baginda, Sultan Ahmad Shah.

    Serentak dengan itu, baginda kini bergelar Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Pahang, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah.


    Ia membawa maksud ‘Sultan Abdullah pembela agama yang terpilih oleh Allah’.


    Pemasyhuran tersebut disempurnakan dalam majlis penuh adat istiadat diraja di Balairung Seri Istana Abu Bakar di sini.


    Bertitah pada istiadat berkenaan, Sultan Abdullah akan menjadikan legasi pemerintahan ayahanda baginda yang berpaksikan kepada frasa keramat ‘raja dan rakyat berpisah tiada’ sebagai cogan utama pemerintahnnya.


    “Kepada rakyat jelata sekalian, saya ini tidak ubah ‘bagai condong yang akan menongkat, bagai rebah yang akan menegak’.


    “Kepada sayalah tempat sekalian rakyat menumpang teduh apabila dilanda musibah dan menumpang kasih apabila berduka,” titah baginda.
.......(lihat Video BERSEJARAH ini dan terus membaca)

    (Tok Terkedu - rakyat biasa)

    ReplyDelete
  11. biaq minyak naik....asal najib..rosmah...aziz rahim...mereput dlm penjara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BANGKAI2 BABI Betina sundal Kok, kit siang, waythamoorti, guan eng......akan MEREPUT dlm. PENJARA satu hari nanti!!!

      Yg. ni TAK pula lu TERLALAK aaahh si si HOMO 812 BANGKAI ANJING-yg. lahir dr. LUBANG JAMBAN DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis oi - psl. ROMPAKAN2/RASUAH2/PENGGUBAHAN WANG HARAM oleh madey ANAK BERANAK dan TUAN TERBANGSAT-no 1 DUNIA dia, kit siang BANGKAI BABI DAPeliwat ZIONIS dia! Si PENJAJAH DAPbangkai ANJING BINATANG ni mmg. dah mengANJING KURAPkan habis2an syukriHOMO/SP*M tu!!

      Di - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

      How Mahathir moves his billions

      Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Oct 17, 2017

      (Tok Terkedu)

      Delete
  12. raja petra...kah!kah!kah!PECAH PERUT NAK TERGELAK....KAH..KAH..KAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg. lu HOMO 1132 BANGKAI ANJING begitu TAKUT dgn. RPK, keturunan DiRaja DYMM Sultan Selangor terCINTA kami apahal?!! LAWAKnya si HOMO PARIAnjing/CINAnjing keturunan PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PEMBUNUH BANGKAI2 BABI-dilahirkan dr. JAMBAN DAPeliwat ZIONIS ni oi!!!!!!

      Lu HOMO si PELAHAP2 BANGKAI2 ANJING JIJIK/PENJILAT KENCING DAPeliwat ZIONIS dah TAKUT dgn. PENDEDAHAN2 BERANI RPK - dasar si MAK2/BAPAK2 lu yg. BANGANG melahirkan anak2 BANGKAI BABI mcm. lu!

      PELIK - mana si PENDATANG2 CINA rasis amat CELAKA kit siang/guan eng DAPbangkai BABI HOMO JIJIK Zionis, si manusia2 paling TERBANGSAT di DUNIA, TAK juga MENYAMAN RPK oi?! PENAKUT nak MAM-POS!!!

      Tok Terkedu.

      Delete
  13. Tgk. juga si PENGGANAS PARIA HINDU BANGKAI ANJING dr. hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka-KULI waythamooti PARIA HINDU BANGKAI BABI/DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis - telah MENYERANG saudara PENDAKWAH gemilang kita ni, Firdaus Wong, pasal Cogan Jata DYMM Sultan Pahang terCINTA kita! Dan kemudian PENGGANAS PARIA HINDU ni diBEBASkan pula oleh POLIS; apa halnya ni?!! JATA sebenarnya, bermaksud, lambang kekuasaan dan kedaulatan pemerintahan DYMM Raja-Raja Islam/Melayu kita.
    Lihat di -

    1. http://cempedakcheese.com/pelampau-hindraf-buat-kecoh-di-pejabat-firdaus-wong/

    Lihat bagaimana, DYMM RAJA-RAJA Islam/Melayu kita, serta ISLAM/umatnya, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, asyik diHINA/diGERTAK/diPROVOKASI tak habis2, dgn. amat KEJI dan makin BONGKAK oleh PENGGANAS2/PENJAJAH2/PEMBUNUH2 PARIA2 HINDU hindrafHOMO-TAMIL EELAM Sri Lanka ni (sampai boleh MEMBUNUH adik BOMBA amat MALANG kita, Allahyarham ADIB kami, yg. KESnya semakin diLUPAkan), dlm. kes TERBARU ni - dgn. mengHINA/mengGERTAK DYMM Sultan Pahang, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah terCINTA kita, dan ISLAM/umatnya, dgn. MENIPU pasal Simbol Cogan Jata DYMM Sultan Pahang, kononnya berasal Dari Dewa Murugan! JAHATnya si PENGGANAS2 PARIA HINDU ni!!!! Lihat di -

    2. http://www.utusan.com.my/berita/nasional/menjawab-dakwaan-simbol-cogan-jata-sultan-pahang-1.822877

    Sdgkan Mata COGAN JATA, sebenarnya berbentuk daun kopi, dicipta oleh Kerajaan Pahang , di bawah Almarhum DYMM Sultan Ahmad Al-Muadzam Shah, sbg. DYMM Sultan Pahang I (yang PERTAMA - diantara thn. 1882-1914). Lihat penerangan di -

    3. http://www.dirajapahang.my/portaldiraja/?page_id=214 :

    Jata negeri terdiri daripada gabungan cogan, gading bersilang, cogan kata ‘Ya Latiff’ dan skrol tertulis nama Negeri Pahang. Mata cogan yang berbentuk daun kopi adalah simbolik kepada peristiwa kejayaan sewaktu menyusun perancangan untuk mengambil alih pemerintahan Kerajaan Pahang oleh Wan Ahmad (Sultan Ahmad) yang ketika itu dihidangkan air kopi. Gading gajah yang bersilang melambangkan kegagahan dan keperwiraan negeri ini. Gading gajah juga melambangkan istiadat. Memberi erti negeri yang mempunyai adat istiadat sempena gajah yang pada zaman dahulu digunakan sebagai kenderaan dalam istiadat Diraja. Huruf jawi yang mengapit cogan tersebut adalah perkataan ‘Ya Latiff’ yang bermaksud ‘Allah Yang Maha Lembut’ ini merujuk kepada pemerintahan Sultan yang berpaksikan kepada Agama Islam.......;

    Dan apa makna Cogan DYMM RAJA-RAJA Islam/Melayu kita, lihat penerangan di -

    4. http://www.dirajapahang.my/portaldiraja/?page_id=3300 :

    Alat Kebesaran Diraja Negeri Pahang merupakan sekumpulan alatan yang menjadi lambang kekuasaan, kedaulatan serta keabsahan Sultan Pahang Darul Makmur. Alat-alat kebesaran ini digunakan dalam istiadat pertabalan seseorang sultan dan dalam istiadat rasmi yang lain.

    Mengikut istiadat Raja-Raja Melayu dahulu termasuk di Kesultanan Johor-Riau-Lingga-Pahang cogan melambangkan kebesaran Raja. Ia dibawa oleh seorang pawai dan di sandar di bahu kanan dengan memakai tetampan di dalam istiadat-istiadat keberangkatan Raja Pemerintah ke Balairung Seri. Ia dibentuk menyerupai daun kopi dan berwarna emas, tertulis dengan tulisan Jawi perkataan “Ya Latif” dan “Negeri Pahang”.......

    Untuk fahami lebih lanjut Sejarah DYMM Kesultanan Islam/Melayu Pahang terCINTA kita, lihat di -

    5. http://www.dirajapahang.my/portaldiraja/?page_id=115

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
  14. BINATANG betul KHN BANGKAI ANJING PARASIT DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis tu – nak menSABOTAJ melalui UNDG2 Zionis PBB, akan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 dgn. MERAMPAS KUASA EKSEKUTIF dan HAK DYMM YDPA kita, serta MAJLIS RAJA-RAJA, untuk MELINDUNGI sebarang HAK dan IDENTITI bangsa BUMIPUTERA kita, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita!! Lihat di –

    http://www.utusan.com.my/berita/nasional/audit-undang-undang-berkaitan-hak-pribumi-ketua-hakim-1.824365

    Maka, DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA, demi ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan NEGARA ISLAM kita ini – mesti BERANI menentang PENIPUAN dlm. bentuk apa PINDAAN terhadap UNDG2 PERLEMBAGAAN kita ini, dan menuntut KEMBALI akan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA, yg. terMAKTUB dgn. amat JELAS di dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, di dalam memPERTAHANkan UNDG2 PERLEMBAGAAN mengikut UNDG2 sbg. KETUA UTAMA NEGARA, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 32, sbg. KETUA AGAMA ISLAM, Per. 3, MELANTIK PM/JEMAAH MENTERI dan TIMBALAN2 MENTERI, Per 40: 2(A), (telah diLESAPkan dr. laman web JPA)/43-43A, sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, per. 41 (juga dah LESAP dr. laman web JPA) dan sbg. PENJAGA (SEMUA) HAK BUMIPUTERA, Per.153, PERLANTIKAN KETUA HAKIM NEGARA, Presiden Mahkamah Rayuan dan Hakim-Hakim Besar Mahkamah Tinggi dan hakim-hakim yang lain Mahkamah Persekutuan, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Tinggi dsbnya/PEGUAM NEGARA/SPR/ KETUA POLIS NEGARA & TIMBALAN/SPA/PANGLIMA dan MAJLIS ATM/SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PENDIDIKAN dsbnya!
    Bahkan mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per- 44. Keanggotaan Parlimen.

    Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat.

    Perkara 45. Keanggotaan Dewan Negara.

    (1) Tertakluk kepada Fasal (4), Dewan Negara hendaklah terdiri daripada ahli-ahli dipilih dan dilantik seperti yang berikut:

    (a) dua orang ahli bagi setiap Negeri hendaklah dipilih mengikut Jadual Ketujuh; dan

    (aa) dua orang ahli bagi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, seorang ahli bagi Wilayah Persekutuan Labuan dan seorang ahli bagi Wilayah Persekutuan Putrajaya hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong; dan

    (b) empat puluh orang ahli hendaklah dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong.

    Atau DYMM segera ISTIHARkan DARURAT, spt. diTHAILAND, letakkan bawah PEMERINTAHAN TENTERA buat sementara, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 150!!!

    Maka, DYMM YDPA kita, SEBENARnya amat berHAK dan BERKUASA - utk. MENENTANG habis2an apa-apa KEZALIMAN pd. ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita serta NEGARA ISLAM kita ini, oleh rejim PH yg. makin RAKUS ni, terutamanya PENJAJAH DAP amat JAHAT dan amat ANTI-ISLAM/umatnya! Bayangkan, puak PENDATANG2 yg. ASALnya dari INDIA dan CHINA ni, yang enggan mengHORMATI akan WASIAT RAJA-RAJA Islam/Melayu kita, UNDG2 PERLEMBAGAAN dan KONTRAK SOSIAL sewaktu KEMERDEKAAN, sewenangnya diBIARkan terusan dengan begitu BONGKAK, mengGERTAK/mengHINA/memPROVOKASI ISLAM/umatnya, HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita dan NEGARA ISLAM kita ini, seolah DYMM YDPA dan DYMM RAJA-RAJA ISLAM/MELAYU kita ini, hanya SIMBOLIK semata dan lansung TIADA sebarang Hak dan KUASA EKSEKUTIF, di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!

    Ya, Kenapa kita, bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu mesti TUNDUK kpd. KEGANASAN dan PENIPUAN amat BUAS, terutamanya oleh PENJAJAH DAP yang amat RASIS dan makin KURANG AJAQ ini, di bumi nenek moyang kita sendiri?!

    Maka, hanya KEBERANIAN Kesultanan Islam/Melayu sj. - yg. boleh MENYELAMATkan ISLAM/UMATnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita skrg., terutamanya HAK, IDENTITI, WARISAN dan SEJARAH bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, dr. CENGKAMAN KUKU BESI PENJAJAH DAP, yang makin RAKUS dan BUAS !!!

    Tok Terkedu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBENAQnya, DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA kita mmg. telah diTIPU habis2an oleh rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Dikator madey anak beranak PARIA/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK HOMO-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - lapuran POLIS mesti diBUAT segera atas PENIPUAN ni!

      Sbb. TERJERMAHAN PALSU telah dibuat oleh DBP, terhdp. PERKATAAN2 yg. berkaitan dgn. UNDG2 PERLEMBAGAAN dan SEJARAH Orang Asal ISLAM/MELAYU kita dlm. KAMUS DBP, cthnya perkataan "HENDAK-lah" dlm UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 yg diSAMAkan MAKNA dgn. "MESTIlah" (patutlah Per. 40 ni sengaja di-LESAPkan dlm. laman web JPA, bersama Per. 41, DYMM YDPA sbg. PEMERINTAH TERTINGGI ATM, yg. juga dah LESAP) - dlm. KAMUS DBP yg. dah diPALSUkan habis2an tu - iaitu berkaitan samada DYMM YDPA “MESTI“ atau sebenaqnya, hanya “diHARAPkan“ (HENDAKlah) mendengar nasihat seorg. @ Jemaah Menteri, berkaitan apa2 HAK dan KUASA DYMMM dan MAJLIS RAJA-RAJA dlm.UNDG2 PERLEMBAGAAN!

      Sbb. UNDG2 PERLEMBAGAAN, sebelum KEMERDEKAAN, yg. diGUBAL pd. tahun 1956, berasaskan BAHASA MELAYU KLASIK, bukan BAHASA MALAYSIA (moden), maka "HENDAK'" mmg. BUKAN sama MAKNA dgn. "MESTI" (tapi "HENDAK" ni juga telah diPALSUkan oleh DBP sekarang sbg. sama MAKNA dgn. "MESTI") - yg. jelas MENYIMPANG dr. MAKNA ASAL berdasarkan BAHASA MELAYU KLASIK dari seluruh KEPULAUAN MELAYU/NUSANTARA kita, terutamanya dari penghijrahan RUMPUNAN sebangsa BUMIPUTERA Melayu kita dr. INDONESIA waktu itu, yg. pertama membina KERAJAAN2 TANAH MELAYU kita ini, yg. berasaskan KESULTANAN MELAYU kita, dan hingga skrg. Bahasa Melayu Indonesia MODEN, masih kebanyakannya, berasaskan Bahasa Melayu KLASIK Nusantara!!!! Lagipun, Kita TIDAK boleh bayangkan Almarhum2 Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan YAB Tun Abd. Razak, yg. dr. KETURUNAN DYMM Sultan Hasanuddin, dari Empayar Bugis Gowa Sulawesi - mahu MERENDAHKan apa2 KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

      Lihat MAKNA "hendaklah" dlm. Bahasa Melayu Klasik Nusantara, di https://jagokata.com/arti-kata/hendaklah.html:

      Arti kata hendaklah menurut KBBI

      hendaklah [hen·dak·lah] Kata Adverbia

      Dari kata dasar: hendak.

      Arti: seharusnya; mudah-mudahan

      contoh: 'hendaklah kalian dapat menyesuaikan diri dengan lingkungan yang baru'

      Maka, MAKNA "hendaklah" mengikut TERJERMAHAN Bahasa Melayu Klasik (yg. antara CIRI2nya, banyak menggunakan menggunakan partikel ‘pun’ dan ‘lah’), sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN diGUBAL, mmg. telah diPALSUkan oleh DBP!!

      Patutlah si PENJAJAH BANGKAI ANJING Parasit PARIA PN tommyHOMO- yg. TAK fasih berBAHASA KEBANGSAAN, boleh pula dilantik sbg. salah seorg. AHLI LEMBAGA PENGELOLA Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP)! Tgk. PENGGANAS2 PN PARIA/DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis dah TAKUT!!!! Link ni dah HILANG dr. Google pula - http://sabahkini2.com/en/news/1441/peguam-negara-tommy-tidak-fasih-bahasa-melayu-dilantik-ahli-lembaga-pengelola-dbp/view

      BINATANG betul PENIPUAN/SABOTAJ anjing PN DAPengganas ZIONIS ni terhdp. DBP, dan UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN, serta HAK dan KUASA DYMM YDPA/MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita!! Ini PENGKHIANATAN/PENDERHAKAAN pd. DYMM YDPA, MAJLIS RAJA-RAJA dan seluruh KESULTANAN ISLAM/MELAYU kita, rakyat BUMIPUTERA kita, serta NEGARA ISLAM kita ni!!! Ini jenayah TERORISMA!!

      Tok Terkedu

      Delete
    2. Tgklah PESTA PORNO TAHUN BARU 2019-ala ZIONIS/BARAT, amat CELAKA menggunakan LAMBANG KERAJAAN (mungkin lambang. JPM atau Insitusi PN) HARAM JADAH ni!!!

      Punyalah puaka2 PENDATANG BANGKAI ANJING Cina/PARIA rasis dan Islam-Melayu LIBERAL DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis, amat BANGSAT ni punya BERPESTA PORNO Tahun Baru, termasuk PENGGANAS2 PN PARIA/Men. UNDG2 Cina dan siti BETINA PELACUR SUNDAL PORNO amat SIAL tu!!! Termsk. wanita2 ISLAM/MELAYU berTUDUNG - MENARI mcm. SIAL!! Adakah ini menggunakan DANA KERAJAAN dan PEJABAT KERAJAAN di PUTRAJAYA?!!

      Jelas sekali, Insitusi PEGUAM NEGARA dan Kem. UNDG2 telah MENCEMARkan KUASA, HAK dan KEDUDUKAN ugama ISLAM sbg. AGAMA NEGARA dan DYMM YDPA kita sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32 dan dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN Per- 44. Keanggotaan Parlimen:

      Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat.

      Inikah jenis PEGUAM NEGARA yg. berTANGGUNGJAWAB 'menasihati' DYMM YDPA, termsk. berkiatn UNDG2 ISLAM, dan MENTERI UNDG2, yg. sewenangnya mahu MEMINDA atau MEMANSUHkan 117 AKTA, termsk. dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita?!! DYMM sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32, dan Per. 40:2A - amat berHAK utk. MEMECAT segera PENDATANG-PENDATANG PARIA/CINA KURANG AJAQ mcm. ni, apalagi depa boleh sewenangnya jadi PEGUAM NEGARA dan MENTERI UNDG2, yg. jelas mengHINA UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, iaitu ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN, DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32 dan Institusi2 PEGUAM NEGARA dan JEMAAH MENTERI, dgn. menggunakan LAMBANG KERAJAAN dan mungkin PEJABAT KERAJAAN utk. PESTA PORNO 2019 ni!!!

      Lihat di - https://www.malaysia-today.net/2019/01/19/tommy-thomas-and-siti-kasim-boogying-away-ushering-in-the-new-year-2019/

      (Tok Terkedu)

      Delete
    3. PEMBETULAN:

      Bah. 1

      Manalah PEGUAM-PEGUAM Islam/Melayu HEBAT kita - hang TIDOQkah atau hang si PENAKUT2 nak MAMPOS?!!!!!!

      Tgklah PESTA PORNO-ARAK TAHUN BARU 2019-ala ZIONIS/BARAT, amat CELAKA menggunakan LAMBANG KERAJAAN (mungkin lambang. JPM, atau Institusi2 PEGUAM NEGARA dan KETUA HAKIM NEGARA) HARAM JADAH ni!!!

      Punyalah puaka2 PENDATANG BANGKAI ANJING Cina/PARIA rasis dan Islam-Melayu LIBERAL DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis, amat BANGSAT ni punya BERPESTA PORNO-ARAK Tahun Baru, termasuk PENGGANAS2 PN PARIA/Men. UNDG2 Cina dan siti BETINA PELACUR SUNDAL PORNO amat SIAL tu, serta PENGGANAS Ambiga BANGKAI BABI yg. diTAJA Soros-ISrael/Rejim US-CIA (NED/NDI) tu!!! Termsk. wanita2 ISLAM/MELAYU berTUDUNG (atau depa ni PENYAMAQ2 DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis) - MENARI mcm. SIAL!! Adakah ini PESTA PORNO-ARAK Tahun Baru 2019 ni menggunakan DANA KERAJAAN?

      Jelas sekali, PEGUAM NEGARA, KETUA HAKIM NEGARA dan MENTERI UNDG2 di bawah JPM amat BANGSAT dan TAK berINTEGRITI ni, telah MENCEMARkan Institusi2 PEGUAM NEGARA/KETUA HAKIM NEGARA dan JABATAN UNDANG2 di bawah JPM, dan perangai HARAM JADAH Ketua Hakim Negara ni jelas MELANGGAQ Kod Etika Hakim 2009, yg. diWARTAKan oleh DYMM YDPA, yg. berDASARkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 125, serta juga MENCEMARkan KUASA, HAK dan KEDUDUKAN ugama ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN, Per. 3(1) dan DYMM YDPA kita sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32 dan dlm. UNDANG2 PERLEMBAGAAN Per- 44. Keanggotaan Parlimen:

      Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat.

      Inikah jenis PEGUAM NEGARA dan KETUA HAKIM NEGARA yg. berTANGGUNGJAWAB 'menasihati' DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, termsk. berkaitan UNDANG2 PERLEMBAGAAN dan UNDG2 ISLAM, dan MENTERI UNDG2, yg. sewenangnya mahu MEMINDA atau MEMANSUHkan 117 AKTA, termsk. dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita?!!

      Sebenaqnya, DYMM sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32, dan Perkara-perkara 40:2A dan 125 - amat berHAK utk. MEMECAT segera PENDATANG-PENDATANG PARIA/CINA KURANG AJAQ mcm. ni, apalagi depa boleh sewenangnya jadi PEGUAM NEGARA dan MENTERI UNDG2, serta KETUA HAKIM NEGARA yg. jelas mengHINA UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, iaitu ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN, Per 3(1); DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32; dan Institusi2 PEGUAM NEGARA dan KETUA HAKIM NEGARA, Perkara-perkara 145 dan 125, Perlantikan JEMAAH MENTERI, Per. Per 40: 2(A); Perkhidmatan-perkhidmatan awam UNDG2 PERLEMBAGAAN, per. 132 Perkhidmatan-perkhidmatan awam, dan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam dan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam, Per. 139 - dgn. MENYALAHGUNAkan KUASA utk.menggunakan LAMBANG KERAJAAN dan JAWATAN PERKHIDMATAN AWAM, serta INSTITUSI2 PEGUAM NEGARA dan KETUA HAKIM NEGARA, utk. PESTA PORNO-ARAK TAHUN BARU 2019 ni!!!

      Bahkan SPRM mesti MENYIASAT habis2an – kerana PEGUAM NEGARA dan KETUA HAKIM NEGARA ni disyaki terlibat RASUAH, MENYALAHGUNAkan KUASA, serta TAK berINTEGRITI dgn. berSOSIAL/berPESTA mcm. si PORNO2/PEMABUK2 dgn. si BANGKAI2 ANJING siti kassim dan ambiga PARIA mcm. ni!!

      Dan PDRM bah. TERORISMA mesti MENYIASAT juga kemungkinan PEGUAM NEGARA dan KETUA HAKIM NEGARA ni terlibat aktiviti KEGANASAN kerana berSOSIAL/berPESTA mcm. si PORNO2/PEMABUK2 dgn. PENGGANAS ambiga BANGKAI BABI ni, yg. diTAJA Soros-ISrael/Rejim US-CIA (NED/NDI), serta juga MENYIASAT ambiga PARIA PARASIT ni!!!

      (Tok Terkedu)

      Delete
    4. Bah. 2: (Bersambung dr. PEMBETULAN: Bah. 1)

      Atau KETUA HAKIM NEGARA dan PEGUAM NEGARA ni - lebih BERKUASA dr. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, UNDG2 PERLEMBAGAAN dan UNDG2 MALAYSIA?!!

      Lihat di –

      1. http://www.jac.gov.my/application/kod_eh2009.pdf

      (Kod Etika Hakim 2009, berDASARkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 125, yg. diWARTAKan oleh DYMM YDPA)

      2. https://www.malaysia-today.net/2019/01/19/tommy-thomas-and-siti-kasim-boogying-away-ushering-in-the-new-year-2019/

      3. http://www.utusan.com.my/berita/nasional/video-menari-malukan-institusi-kehakiman-dan-perundangan-negara-1.825557

      4. https://www.ismaweb.net/2019/01/19/memalukan-lets-twist-again-apa-kata-kod-etika-hakim/

      5. https://journal-neo.org/2016/11/24/us-regime-change-in-malaysia-bersih-5/

      6. http://landdestroyer.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html

      7. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

      8. https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm

      (GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION)

      (Tok Terkedu)

      Delete
    5. Dan drama MENGHASUT DYMM Sultan Pahang, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah terCINTA kita, oleh rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PARIA/anwaq HOMO-PariaKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - sekiranya bagunda diTABALkan sbg. DYMM YDPA nanti!!

      Dan YTM Tengku Arif Temenggong Pahang, Tengku Abdul Fahd Mu’adzam Shah Sultan Ahmad Shah , yg. skrg. diPUJA kerana KEKACAKAN baginda (begitu juga para KERABAT diRAJA Islam/Melayu kita yg. lain, terutamanya DYTM Tengku-Tengku Mahota, yang akan mengambil alih sbg. DYMM Sultan satu hari nanti, dan kemudiannnya sbg. DYMM YDPA) - mesti BERHATI-HATI, kerana EJEN2 DAPengganas HOMO JIJIK Zionis dan TUAN CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS depa akan MEREKRUT wanita2 Zionis PENYAMAQ yg. amat jelita, untuk MENGGODA (supaya dapat BLACKMAIL nanti) atau BERKAHWIN dgn. KERABAT-KERABAT DiRaja kita, serta mana-mana pemimpin2/usahawan2 ISLAM terkemuka, spt. yg. banyak berlaku di DUNIA ARAB, terutamanya KERABAT2 diRAJA Arab Saudi, Qatar dan Jordan.

      Lihat di -

      1. http://malaysiagazette.com/blog/2019/01/15/bertuah-saksi-pemasyhuran-sultan-pahang-keenam-siti-nurhaliza/

      2. http://malaysiagazette.com/blog/2019/01/15/kacaknya-tengku-fahd-2/

      (Tok Terkedu)

      Delete
  15. UMNO, PAS, NGO2/PEGUAM2 HEBAT Islam/Melayu - hang TIDOQkah!! ini berita TERGEMPAR yg. diSEMBUNYIkan! Patutlah si PENGGANAS2/PENJAJAH2 BANGKAI BABI PN/KHN/Men. UNDG2/DAPbangkai BABI HOMO JIJIK Zionis punya SERONOK bukan main berPESTA PORNO/ARAK menyambut TAHUN BARU 2019 di SABAH tu!

    Rupa2nya, SENYAP2 - si pauka2 DAPbangkai ANJING HOMO JIJIK Zionis ni telah pergi ke PBB (UN) pd. NOV 2018, dan MENIPU dgn. MENDEKLARASIkan di PBB (UN), yg. kita, bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu [yg. sejumlah kita, BERASAL dr. atau berKONGSI DNA dgn. ORANG ASLI dr. zaman PURBA lagi, dan ada pelbagai suku kaum (sub-etnik) Melayu yg. pelbagai agama, di seluruh KEPULAUAN MELAYU kita, spt. bangsa Melayu Asli, Melayu Bugis, Melayu Bajau, Melayu Sulu, Melayu Irranun, Melayu Jawa, Melayu Acheh, Melayu Minang, Melayu Polynesia, Melayu Bali, Melayu Batak, Melayu Melanau, Melayu Champa, Melayu Pattani, Melayu Filipina dsbnya] - kononnya adalah bangsa PENDATANG di KEPULAUAN MELAYU (yg. dulunya MERANGKUMI akan TANAH MELAYU, BORNEO, INDONESIA, THAILAND, KAMPUCHEA, FILIPINA, KEPULAUAN PASIFIK hingga ke HAWAII dan sebhg. Australia dan New Zealand), pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!!

    Ini juga bermakna puaka2 DAPeliwat Zionis ni telah berjaya menDEKLARASIkan di PBB - yg. DYMM RAJA-RAJA MELAYU kita juga adalah bangsa PENDATANG di SEMENANJUNG TANAH MELAYU kita ni!!!! Ini mmg. nak MENDERHAKA dan MEMFITNAH kpd. DYMM YDPA mengikut UNDG PERLEMBAGAAN, iaitu DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32; dan sbg. PENJAGA HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA, per. 153; serta HAK/IDENTITI/SEJARAH/WARISAN bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, di seluruh SEMENANJUNG, SABAH dan SARAWAK dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara-Perkara 8: 5 (c) [oleh kerana kita BERASAL dr. atau berkongsi DNA dgn. ORANG ASLI] dan (f), 89,153 dan 161A !!! Lihat PENIPUAN amat DAJAL ttg. IDENTITI dan HAK bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita di PBB, di -

    https://www.malaysia-today.net/2019/01/21/when-tommy-takes-his-slick-moves-to-court/

    DASYATnya PENIPUAN dan juga PENDERHAKAAN besaran2an pd. DYMM RAJA-RAJA Islam/Melayu kita ini, dan´ sebenaqnya íni adalah DEKLARASI GENOSID SOSIO-BUDAYA terhadap bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, tetapi ini nanti akan mengHALALkan nanti di masa akan datang, GENOSID dlm. bentuk PEMBUNUHAN BERAMAI2 terhadap bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, spt. yg. dilakukan oleh PENJAJAH BANGKAI ANJING ISrael setelah berjaya mengHAPUSkan HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA Palestin Katolik dan Islam sbg. bangsa ORANG ASAL!!! Buat REPOT POLIS cepat!!!

    Dari dulu lagi, aku dah bagi AMARAN berkali2 - tapi seolah PEMIMPIN2 Islam/Melayu ni pikiaq ini benda REMEH!!!

    DARURAT mesti diISYTIHARkan segera oleh DYMM YDPA, yg. mesti amat BERANI, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 150 - supaya satu DUNIA tahu tentang PENIPUAN amat DAJAL di PBB ni, dan supaya PEMBUNUHAN BERAMAI2 terhadap bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita dpt. diHALANG dgn. SEGERA!! Sbb. tu juga, si puaka2 PENGGANAS APanjing KURAP ni nak bawa masuk BERJUTA lagi, PENGGANAS2 PARIA Tamil Eelam Sri Lanka, INDIA dan NEPAL dgn. plebagai MO yg. amat LICIK!!

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihat juga KAJIAN2 SAINTIFIK yg. dr. PELBAGAI bidang, ttg. ASAL USUL bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, di seluruh KEPULAUAN MELAYU kita, dr. zaman PURBA, di -

      1. http://www.utusan.com.my/berita/nasional/kajian-dna-bukti-orang-8232-melayu-penghuni-terawal-1.718824 ; dan di

      2. https://www.bharian.com.my/node/41009 :

      Asal usul Melayu

      Oleh Siti Haliza Yusop

      15 March 2015

      ......Dekan Fakulti Pengajian dan Pengurusan Pertahanan, Prof Emeritus Datuk Dr Wan Hashim Wan Teh .........

      Menurut Wan Hashim, kajian mengenai asal usul Melayu di Malaysia bukan setakat bersumberkan daripada satu kaedah, tetapi menggabungkan penemuan arkeologi, antropologi daripada aspek budaya dan bahasa linguistik serta kajian DNA.

      Katanya, hasil kajian oleh sejarawan tempatan menunjukkan alam Melayu sudah diduduki manusia sekitar 72,000 SM, atau kira-kira 2,000 tahun sebelum meletusnya gunung berapi Toba yang menggegarkan kawasan Tenggara Asia.

      "Ia juga selari dengan teori Out of Sundaland oleh Ahli Sains Universiti Oxford, Dr Stephen Oppenheimer berasaskan analisis DNA, arkeologi dan etnologi yang mengatakan Asia Tenggara sebagai pusat awal peradaban dunia dinamakan Sundaland sekitar 16,000 tahun lalu.

      "Melalui penemuan data DNA juga, didapati masyarakat di alam Melayu adalah tamadun kedua tertua di dunia mencecah 70,000 tahun selepas Afrika yang mempunyai manusia tua paling kuno sekitar usia 150,000 tahun," katanya.

      Teori Oppenheimer yang selari dengan bukti genetik oleh Human Genome Organisation, mengatakan benua Sunda ditenggelamkan banjir besar disebabkan kenaikan paras air laut menyebabkan hanya kepulauan Melayu tinggal di atas paras air.

      Disebabkan itu, sebahagian besar penduduk benua Sunda terpaksa berhijrah ke tempat lain termasuk ke Indochina dan Taiwan di utara dan ke pulau Pasifik Selatan di timur serta ke Madagascar di barat.

      Menurut Wan Hashim yang juga penulis Rumpun Melayu: Teori Migrasi dan Diaspora itu, satu lagi rumpun masyarakat Melayu ialah bangsa Polynesia termasuk masyarakat Samoa di Hawaii dan Kepulauan Solomon yang berhijrah ke kepulauan Pasifik atas pelbagai faktor.

      "Mereka ini berasal dari alam Melayu dan banyak menggunakan bahasa Melayu. Mungkin berlaku satu bencana alam atau malapetaka yang menyebabkan mereka berhijrah ke Kepulauan Pasifik. Kebanyakannya sudah berhijrah lebih awal sekitar 5,000 sm," katanya.

      Kata Wan Hashim lagi, Oppenheimer dan Pensyarah University of Campinas Sao Paulo, Brazil, Profesor Dos Santos turut menamakan Benua Sunda sebagai 'The Lost Continent of Atlantis' seperti digambarkan ahli falsafah Greek, Plato dalam Timaeus and Critias.

      "Pada mulanya The Lost Continent of Atlantis dikatakan berada di Sepanyol tapi Oppenheimer dan Santos me-rumuskan ciri Atlantis banyak menyamai alam Melayu atau Sundaland.

      "Menurut mereka, alam Melayu yang bersambung dari Semenanjung Tanah Melayu, Sumatera dan pulau sekitarnya hingga ke Filipina, membentuk satu benua yang saiznya ialah dua kali ganda daripada benua India sebagai Atlantis yang hilang," katanya…….

      (Tok Terkedu)

      Delete
    2. Patutlah juga, si PENYAMAQ syed BANGKAI BABI tu - punya mengHINA/mengGERTAK DYMM RAJA-RAJA Islam/Melayu kita dan pejuang KEMERDEKAAN dan MUFTI PERAK kita, Almarhum Dato' Maharajalela Pandak Lam terCINTA kita, yg. berjaya MEMBUNUH si omputih British Birch KEPARAT tu - dgn. MENIPU dan mengHALALkan PENJAJAHAN British ZIONIS KEPARAT Freemason ni, dgn. ALASAN DYMM RAJA-RAJA Islam/Melayu kita dan PEMBESAR2 Islam/Melayu kita memPERHAMBAkan bangsa ORANG2 ASAL Islam/Melayu kita sendiri, serta ORANG ASLI, dgn. si PARIA syed BANGKAI BABI ni menggunakan kajian2 rasis Penjajah2 OMPUTIH Zionis amat CELAKA!! Juga, MENIPU yg. DYMM RAJA-RAJA MELAYU dan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu ini seolah PENDATANG2 ASING di TANAH MELAYU-KEPULAUAN MELAYU kita ini, dgn. MENIPU psl. PENGHIJRAHAN bangsa Islam/Melayu di antara seluruh KEPULAUAN MELAYU kita, seolah sama mcm. PENDATANG2 PARIA/CINA dr. INDIA dan CHINA yg. dibawa si PENJAJAH British Zionis KEPARAT tu!!!! Ini nak MENDERHAKA dan MEMFITNAH kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32 dan PENJAGA HAK BUMIPUTERA; Per. 153, serta HAK dan IDENTITI bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 dan 161A !!! Mana POLIS oi?!!

      Ini jga MO DAJAL si rejim BANGKAI2 Parasit PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENGGANAS/PEMBUNUH Diktator madey anak beranak PARIA/anwaq HOMO-PariaKRhomo/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK-KULI2 puaka2 ZIONIS HOMO Freemason CIA/MOSSAD-IS(IS)rael/SOROS - yg. terusan nak mengHASUT bangsa BUMIPUTERA Orang Asli-Melayu supaya BERPECAH dan MEMBENCI sesama BUMIPUTERA di TANAH MELAYU kita ni!!

      Lihat di - http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2019/01/the-real-reason-dato-maharajalela.html

      (Tok Terkedu)

      Delete
  16. DAULAT TUANKU!!!!!! ALHAMDULILLAH!! Semoga ALLAH SWT memberikan KEBERANIAN luar biasa kpd DYMM YDPA Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta'in Billah, sbg. PELINDUNG hak/warisan/sejarah/identiti ISLAM/UMATnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, serta NEGARA ISLAM kita ini dari PENJAJAHAN amat RAKUS dan GANAS oleh DAP yg. amat ANTI-ISLAM/umatnya, terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita!!!

    RASISMA, DISKRIMINASI, PENGHINAAN, GERTAKAN dan PROVOKASI yang makin MENINGKAT dan makin BUAS terhadap ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, oleh puaka2 PENJAJAH DAP HOMO JIJIK Zionis TAK boleh diBENAQkan SAMA SEKALI - kerana JENAYAH2 ini MELANGGAQ UNDG2 PERLEMBAGAAN berkaitan hak/identiti/warisan/sejarah ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, di Perkara-perkara 3(1), 8:5 (c), dan 153 serta MENDERHAKA kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32; sbg. KETUA AGAMA ISLAM, Per. 3; dan sbg. PENJAGA (SEMUA) HAK BUMIPUTERA, Per.153!

    Maka, DYMM YDPA mesti amat BERANI mengembalikan HAK dan KUASA EKSEKUTIF baginda (yg. telah diTIPU dan diSABOTAJ selama ni oleh si DIKTATOR madey PARIA LANUN tu) - utk. MEMECAT segera PEGUAM NEGARA, KETUA HAKIM NEGARA dan mana2 MENTERI atau PM sekali pun yg. TAK berINTEGRITI dan yg. ANTI-Islam/umatnya serta ANTI-BUMIPUTERA ini – berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perlantikan PM /JEMAAH MENTERI/TIMBALAN2 MENTERI, Per. Per 40:2(a) [telah diLESAPkan dr. laman web JPA)],43, 43(A); dan DYMM YDPA sbg. KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen.

    Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat

    (Tok Terkedu)

    Nota: Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada DYMM YDPA "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan di laman web JPA) – maka, SEBENAQnya telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPengganas HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!!

    Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

    Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB Tun Abd. Razak Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgk. si PENDATANG Cina kit siang BANGKAI ANJING DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis ni punya mengHINA dan MENIPU dgn. amat JIJIK bangsa Bumiputera ORANG ASLI kita sbg. BUKAN WARGANEGARA dan kononnya DAP akan gubal 'UNDG' baru memberikan KEWARGANEGARAAN pd. ORANG ASLI, maka ini adalah PENIPUAN pd. UNDG2 PERLEMBAGAAN serta mengHINA Undg2 PERLEMBAGAAN Per. 8: 5(c) apa-apa peruntukan bagi perlindungan, kesentosaan atau pemajuan orang asli Semenanjung Tanah Melayu (termasuk perizaban tanah) atau perizaban bagi orang asli suatu perkadaran yang munasabah daripada jawatan-jawatan yang sesuai dalam perkhidmatan awam!

      Maka, si PENDATANG CINA kit siang amat BANGSAT ini SEBENAQnya juga mengHINA DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32; sbg. KETUA AGAMA ISLAM, Per. 3; dan sbg. PENJAGA (SEMUA) HAK BUMIPUTERA, Per.153, serta DYMM sbg. KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen.

      Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat

      Lihat PENIPUAN dan PENGHINAAN oleh si PENDATANG CINA kit siang BANGKAI ANJING DAP binatang BUAS ni, di - https://www.ismaweb.net/2019/01/23/kit-siang-mimpi-nak-beri-orang-asli-warganegara/

      (Tok Terkedu)

      Delete
  17. PEGUAM2 Islam/Melayu TULEN dan amat BERANI kita - tlg. SEDAQ segera akan SABOTAJ, GERTAKAN, PENGHINAAN dan PENIPUAN pd. KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA baru kita, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta'in Billah terCINTA kita oleh si PEN-JAJAH/PENGGANAS PARIA PARASIT PN/DAPengganas HOMO JIJIK Zionis!!!

    Sewaktu DYMM YDPA Al-Sultan Abdullah kita baru diTABALkan dan belum sempat MEMULAkan TUGAS - si PENJAJAH/PENGGANAS PARIA PARASIT PN/DAPengganas HOMO JIJIK Zionis, punya dgn. CEPAT - dan mat LICIK, nak MENGHINA/MENGGERTAK/MENSABOTAJ/MENIPU akan KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA, sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32; dan KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen.

    Ini adalah melalui MO DAJAL Pengganas PN PARIA tu - dgn. MELANTIK sendiri serta MENIPU psl. kuasa dan hak satu TRIBUNAL serta PENASIHAT2 Tribunal ni, yg. MAJORITI adalah PENDATANG2 CINA/PARIA, yg. dilantik si PENGGANAS PN BANGKAI ANJING ni, untuk kononnya, menyiasat kes dakwaan salah laku enam bekas anggota Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pd. PRU14!! Ini dgn. PN BANGKAI ANJING ni MENIPU psl. UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara-perkara 114 dan 125 - utk. mengHALANG nanti KUASA dan HAK DYMM YDPA utk. MEMECAT KETUA HAKIM NEGARA; PEGUAM NEGARA dan PENGERUSI SPR!!

    Ya, inilah MATLAMAT DAJAL si PN/DAPanjing KURAP ni SEBENAQnya - dgn. MELETAKkkan KUASA dan HAK MUTLAK bawah TRIBUNAL PENIPU BANGKAI ANJING ni, yg. diDOMINASI Bukan Bumiputera dan diLANTIK PENJAJAH2 PARIA PN/DAPanjing KURAP HOMO JIJIK Zionis ni, utk. MEMASTIkan yg. DYMM YDPA baru kita TAK akan dpt. MEMECAT KETUA HAKIM NEGARA, PEGUAM NEGARA dan PENGERUSI SPR nanti!!!!!! dan MELUMPUHkan terus KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA dan KETUA PARLI-MEN!!!

    Lihat di - http://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/tribunal-siasat-dakwaan-salah-laku-enam-bekas-anggota-spr-bermula-isnin-ini-1.828766

    (Tok Terkedu)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka, demi HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH ISLAM/UMATnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, serta TANAH MELAYU, puasaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, DYMM YDPA mesti amat BERANI mengembalikan HAK dan KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA (yg. telah diTIPU dan diSABOTAJ selama ni oleh si DIKTATOR madey PARIA LANUN tu) - utk. MEMECAT segera PEGUAM NEGARA, KETUA HAKIM NEGARA dan mana2 MENTERI atau PM sekali pun yg. TAK berINTEGRITI dan yg. ANTI-Islam/umatnya serta ANTI-BUMIPUTERA ini – berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perlantikan PM /JEMAAH MENTERI/TIMBALAN2 MENTERI, Per. Per 40:2(a) [telah diLESAPkan dr. laman web JPA)],43, 43(A); dan DYMM YDPA sbg. KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen.

      Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat

      (Tok Terkedu)

      Nota: Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada DYMM YDPA "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan di laman web JPA) – maka, SEBENAQnya telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPengganas HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!!

      Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

      Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 BAPA2 KEMERDEKAN, PM DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB PM Tun Abd. Razak Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

      Delete
  18. Bah. 1:

    Ini juga berita amat TERGEMPAR – dan diSEMBUNYIkan! Inilah rupa2nya sbb. PENGGANAS2 MOSSAD/SOROS-ISrael/CIA/MI6/NATO melalui EJEN PENJAJAH KULIT BABI, DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis depa – nak MENAKLUK Negara Islam kita ni, dan telah MEMBUNUH dgn. mat KEJAM; Saintis penyelidikan TENAGA, Palestin terkemuka, Allahyarham Prof. Fadi Mohammad al-Batsh, di negara kita ni! Yg. POLIS pula – sampai skrg., TAK tangkap PEMBUNUH MOSSAD binatang ni!!!

    Rupanya NEGARA ISLAM kita ni amat KAYA dgn. URANIUM dan THORIUM ( yg. masih belum diEKSPLORASI sepenuhnya, termsk. di LAUT CHINA SELATAN) – utk. pembuatan SENJATA dan TENAGA NUKLEAR!!!!!!!! Ya, inilah yg. dimahukan CIA/MOSSAD-SOROS/BRITAIN/NATO dan EJEN BANGKAI ANJING DAPengganas depa, di samping juga mengHALANG NEGARA ISLAM kita dr. potensi membuat SENJATA NUKLEAR, dgn. bantuan SAINTIS2 PALESTIN kita!

    Inilah juga sbb. CIA/MOSSAD-SOROS/MI6/NATO – mencipta revolusi HARAM JADAH ‘Arab Spring‘ (2010-2012) melalui Zionis Facebook depa, utk. MEMBUNUH dgn. amat KEJAM, pejuang KEMERDEKAAN Islam/Arab/Afrika amt GEMILANG, Pres. Libya, Allahyarham Pres. Col. Al-Gadhafi terCINTA kita, pd. 2011, dan MENUMBANGkan Allahyarham Pres. Yemen Ali Abdullah Saleh pd. 2012 (yg. akhirnya juga diBUNUH dgn. amat KEJAM pd. 2017), Pres. Tunisia Zine el-Abidine Ben Ali pd. 2011 , Pres. Mesir Hosni Mubarak pd. 2011, serta hampir MENUMBANGkan Pres. Sudan, Omar Al-Basyir (dan bermula balik MO 'Arab Spring' yg. sama utk MENUMBANGkan beliau skrg.) – kerana LIBYA , SUDAN, MESIR, TUNISIA, GURUN SAHARA/PENINSULA SINAI dan LAUT MERAH, rupanya amat KAYA dgn. URANIUM di GURUN SAHARA dan DLM. LAUT (juga utk. mengHALANG Dunia Islam dr. membuat SENJATA NUKLEAR)!! Dan inilah juga sbb. depa mahu MENGHANCURkan dan MEMBUNUH mantan PM yg. amat PRO-PALESTIN, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak, terCINTA kita!

    Di samping CIA/MOSSAD-Israel/BRITAIN/NATO ni dpt. MENAKLUK Selat Tebrau, Selat Melaka dan Laut China Selatan kita – supaya SUBMARIN2 NUKLEAR haram CIA/MOSSAD-Israel/BRITAIN/NATO boleh beroperasi dgn. BEBAS, mengangkut Uranium/Thorium dan SENJATA2 NUKLEAR secara HARAM ni (juga disyaki utk. melaksanakan MO amat DAJAL depa, menyebabkan TSUNAMI2/GEMPABUMI2/BANJIR2 BESAR di sekitar ASIA TENGGARA/DUNIA - . Melalui pengeboman SENJATA NUKLEAR di dasar laut/bawah tanah/dlm. Gunung Berapi, spt. di SULAWESI/LOMBOK, yg. telah MEMBUNUH beribu bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu LOMBOK dan Sulawesi kita, utk. MENGURANGkan UNDI dr. saudara se bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu Indonesia kita, serta MENYOKONG rejim Jokowi yg. diTAJA oleh CIA/MOSSAD/NATO, dlm. PRU Indonesia tak lama lagi)!!

    Tok Terkedu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bah. 2:

      Maka, sebelum TERLAMBAT, DYMM YDPA mesti amat BERANI mengembalikan HAK dan KUASA EKSEKUTIF baginda (yg. telah diTIPU dan diSABOTAJ selama ni oleh si DIKTATOR madey PARIA LANUN tu) - utk. mengISYTIHARkan DARURAT, berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 150, MEMECAT segera PEGUAM NEGARA, KETUA HAKIM NEGARA dan mana2 MENTERI atau PM sekali pun yg. TAK berINTEGRITI dan yg. ANTI-Islam/umatnya serta ANTI-BUMIPUTERA Islam/melayu kita ini – berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perlantikan PM /JEMAAH MEN-TERI/TIMBALAN2 MENTERI, Per. Per 40:2(a) [telah diLESAPkan dr. laman web JPA)],43, 43(A); dan DYMM sbg. KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen.

      Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat

      Lihat di -

      1. https://www.bharian.com.my/dunia/asia/2018/04/414998/mossad-dalang-pembunuhan

      Mossad dalang pembunuhan

      21 April 2018;

      2. https://www.doe.gov.ph/energist/duterte-there-will-be-trouble-%E2%80%98if-china-grabs-oil-and-uranium%E2%80%99

      Duterte: There will be trouble ‘if China grabs oil and uranium’

      08/23/2018;

      3. https://www.nature.com/articles/226155a0

      Uranium-Series Ages of Corals from the Red Sea

      H. Herbert Veeh & Robert Giegengack

      Published: 11 April 1970;

      4. https://aip.scitation.org/doi/pdf/10.1063/1.4916865

      Thorium: Issues and prospects in Malaysia

      Wadeeah M. AL-Areqi, Amran Ab. Majid, Sukiman Sarmani and Che Nor Aniza Che Zainul Bahri

      Published Online: 29 April 2015;


      5. https://www.researchgate.net/publication

      /281457819_Natural_uranium_and_thorium_isotopes_in_sediment_cores_off_Malaysian_ports

      Natural uranium and thorium isotopes in sediment cores off Malaysian ports

      Abdul Hafidz Yusoff (University of Malaysia, Kelantan), Asnor Azrin Sabuti (International Islamic University Malaysia) dan Che Abd Rahim Mohamed (Universiti Kebangsaan Malaysia)

      Ocean Science Journal 50(2):403-412 · June 2015;

      6. https://www.newscientist.com/article/2145535-thorium-could-power-the-next-generation-of-nuclear-reactors/

      Thorium could power the next generation of nuclear reactors

      25 August 2017;

      7. http://www.world-nuclear.org/information-library/current-and-future-generation/thorium.aspx

      Thorium

      Updated February 2017;

      8. http://www.wise-uranium.org/upafr.html

      New Uranium Mining Projects - Africa

      last updated 17 Jan 2019; dan di

      9. https://www.forbes.com/sites/jamesconca/2016/07/01/uranium-seawater-extraction-makes-nuclear-power-completely-renewable/#63fcc772159a

      Uranium Seawater Extraction Makes Nuclear Power Completely Renewable

      James Conca

      Jul 1, 2016.

      (Tok Terkedu)

      Delete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.