TRANSLATION

25 August 2019

Demo Brickfields : Kenapa Telefon Anwar? Mana Ahli Kabinet PH Bangsa India?

Demo di Brickfields yang sepatutnya diadakan 2 hari telah dibatalkan. Berita awal mengatakan pembatalan itu kerana Anwar Ibrahim telah menelefon penganjur.


Tapi kemudiannya, berita melaporkan penganjur demo yang menelefon Anwar bukan sebaliknya.

Kenapa rujuk Anwar Ibrahim bukannya ahli-ahli kabinet PH bangsa India?


Preference penganjur itu memberi persepsi bahwa ahli-ahli kabinet PH bangsa India tidak boleh diharap menjadi tempat mengadu. Mereka (bukannya Anwar) yang berada dalam sistem kerajaan. Mereka ada direct acsess kepada kementerian pelajaran, kementerian dalam negeri dan perdana menteri.

Tapi penganjur pilih Anwar. Memalukan!

Atau, apakah ahli-ahli kabinet PH bangsa India ini setuju dan sokong demo itu?

Jika benar, mereka sepatutnya berasa malu kerana gagal faham polisi kerajaan dan patut letak jawatan.

Ironi, demo itu juga bantah pembelajaran tulisan jawi di SRJK Cina & SRJK Tamil. Jelas penganjur tidak faham keputusan akhir tentang tulisan jawi.

Daripada buat perhimpunan ini, lebih baik mereka adakan mesyuarat PIBG sekolah yang dianggotai oleh ibu bapa.

Polisi sudah menyatakan dengan jelas bahwa pembelajaran tulisan jawi perlu dapat persetujuan pihak-pihak ini dahulu. Kalau PIBG tidak setuju, tidak adalah pembelajaran tulisan jawi di SRJK tu.

Mudahkan. Tidak perlu pun buat demo.

Satu lagi, kita minta Maszlee Malik turun padang dan bagi ceramah kepada mereka yang keliru ini. Tapi jika Maszlee Malik gagal menyakinkan mereka, lebih baik letak jawatan.



9 comments:

  1. PH mmg teruk dah.

    PH kan Porn Hub. Hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PECAT Ketua Polis Negara ni!! DEMO HARAM yg. RASIS/FASIS/SUPREMASIS, yg. amt ANTI-ISLAM/umatnya ni, oleh si BANGKAI2 BABI dr. PENJAJAH2/PENGGANAS2 paria HINDU amat BUAS dan RASIS, hindrafHOMO/Tamil Eelam Sri Lanka DAPpembunuh ni dah BERLAKU pun - dahlah tu, mana POLIS2 yg. RAMAI masa tu?! Kalau DEMO2 bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, terutamanya oleh YAB DS Lokman Adam terCINTA kita - punyalah RAMAI polis2, dan diTOLAK2/diSERANG2 lagi, terutamanya oleh POLIS2 paria RASIS!!!

      Kita perlukan POLIS BUMIPUTERA (NATIVE/INDIGENOUS POLICE) mcm. kat US tu - sbb. disyaki ramai si BANGKAI2 BABI dr. PEN-JAJAH2/PENGGANAS2 paria HINDU amat BUAS dan RASIS, hindrafHOMO/Tamil Eelam Sri Lanka DAPpembunuh ni - akan MENYERAP mask. ATM/PDRM/RELA/BOMBA/APM dan seluruh JPA kita, apabila PENGGANAS2/PEMBUNUH2 Tamil Eelam (yg. menggunakan PASSPORT2 PALSU India dan Nepal) akn dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A (yiddin dah kena BLACKMAIL sampai MAMPOS oleh DAPpembunuh - sbb. GILA SEKS dgn. BINI Cina HAKIM PARIA, si PELACUR Cina terKANGKANG hanyir berLENDIR, yg. disyaki EJEN DAPpembunuh)!

      Delete
    2. KEPALA BUTOH lu anwar PARIA homo-PENJILAT DUB*Q2 berLENDIR HANYIR berNANAH si PENDATANG2 paria/cina BANGKAI2 BABI guan eng/kit siang/kulasegaran/rayer/gobind DAPpembunuh!!!

      Maka, demi ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera, - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa!!!!!!!!

      Kerana, si EJEN PENGGANAS2/PEMBUNUH2 Zionis2 CIA/MOSSAD-SOROS, anwar PARIA HOMO-PENJILAT DUB*Q DAP BABI ni, mmg. amat RASIS/FASIS/SUPREMASIS, yg. amat ANTI-UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 dan DEB, terutamanya dlm. TEMURAMAH2 dajal dia dgn. MEDIA2 BARAT-ZIONIS, serta PKR PARIA HARAM JADAH dia amat MEMUJA identiti ZIONIS PENIPU DAP bangkai ANJING, ‘Bangsa Malaysia‘, yg. hendak mengHAPUSkan IDENTITI dan HAK bangsa BUMIPUTERA kita (Bangsa BUMIPUTERA juga bermakna ORANG ASAL/PRIBUMI/INDIGENOUS-NATIVE-FIRST NATION-TRIBAL-ABORIGINAL PEOPLES)!!! Lihat di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/08/07/anwar-ibrahim-dpm-by-november-2020-and-pm-by-may-2021/

      Anwar Ibrahim: DPM by November 2020 and PM by May 2021

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today net
      Last updated Aug 7, 2019

      Delete
  2. Grand tul bang non dapat selesaikan
    isu sebesar ini. Api kereta atau keretapi.Lembu kereta sama ke dgn kereta
    lembu. Adakah ini membawa erti kerajaan dalam kerajaan.

    ReplyDelete
  3. Patut letak jawatan pun. Depa ni kerja pun tak tau & bangang. Perabih duit rakyat je. Ptuiii....

    ReplyDelete
  4. Elok refer pada PIBG sbb kuasa PIBG lebih power lagi dari kuasa Maxlee dan PM..

    no wonder cina india melayu tak respek PM

    tak gitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dpt PM yg gila kuasa & sanggup perjudikan nasib bangsanya sendiri.

      Delete
  5. Mereka telefon sebab Non suka bejoget lagu Tamil, cakap dia pun berbelit2 berputar2 macam ular, macam mereka sendiri, jadi ianya compatible dengan masyarakat India.

    ReplyDelete
  6. KUALA LUMPUR: Sebuah badan bukan kerajaan menolak dakwaan Malaysia milik orang India kerana pelbagai fakta sejarah membuktikan ia adalah Tanah Melayu kepunyaan orang Melayu.

    “Atas kebaikan dan toleransi, bangsa Melayu telah sanggup berkongsi tempat tinggal dengan bangsa-bangsa lain.



    “Tetapi ini tidak bermakna mereka boleh menghapuskan identiti negara dan bangsa Melayu,” kata Pengerusi Gerakan Pembela Ummah (Ummah), Aminuddin Yahya ketika berucap dalam Konvensyen Perpaduan Ummah Nasional bertemakan “Ummah Berpakat Islam Berdaulat” hari ini.

    Turut hadir bekas ketua polis negara, Musa Hassan dan veteran Umno yang juga bekas speaker Dewan Negara, Abu Zahar Ujang.

    Julai tahun lalu, Menteri Sumber Manusia yang juga Naib Pengerusi DAP, M Kula Segaran mencetuskan kontroversi dengan mendakwa penduduk asal di negara ini ialah penganut Hindu, manakala orang Melayu hanyalah pendatang.

    Beliau kemudiannya menafikan kenyataannya diputar belit pihak tertentu yang mahu menimbulkan ketegangan kaum dan memohon maaf selepas dikecam pelbagai pihak.

    Aminuddin menuntut kerajaan mengembalikan semua hak orang Melayu, termasuk tanah rizab Melayu yang digadai dan pemberian biasiswa.

    “Hak mendapat pekerjaan di sektor awam, hak mendapat kemudahan perniagaan, hak untuk dimartabatkan bahasa Melayu, termasuk jawi yang semuanya telah dipersetujui semasa negara mencapai kemerdekaan.”

    Beliau turut menggesa semua khazanah Melayu dari segi tamadun, sejarah pejuangnya, pendidikan, bahasa dan tulisan, seni serta budayanya dimartabatkan semula.

    Katanya, Ummah tidak mahu Malaysia hilang identitinya hanya untuk mengambil hati bangsa lain.

    “Kalau orang Cina ada negara Chinanya, orang India ada negara Indianya, maka kenapa orang Melayu mahu dihapuskan negaranya hanya kerana mahu dikenali sebagai negara pelbagai kaum?

    “Islam tidak pernah menolak bangsa kerana kewujudan bangsa adalah ciptaan Allah.”

    Beliau berkata, Ummah tidak menolak kehadiran bangsa lain di Malaysia, tetapi toleransi tidak boleh membawa kepada kehancuran nilai bangsa sendiri.

    “Terbukti, toleransi yang dianggap mampu mendapat sokongan mereka akhirnya tersungkur di bumi sendiri.

    “Jika pemimpin Melayu masih tidak sedar akan sejarah pahit ini, maka pasti sejarah akan berulang kembali dan layaklah agama dan bangsa ini lenyap di bumi tercinta ini.”

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.