TRANSLATION

27 September 2019

Adib Dibunuh ! Kenyataan Ketua Polis Negara, Tommy Peguam Negara & Koroner.

Tangkap pembunuh-pembunuh Allahyarham Adib dan jatuhkan hukuman yang setimpal!


Ironi, apakah ketua Polis Negara TS Abdul Hamid Bador bagi statement kontra dengan keputusan inkues?
"Sebelum ini kita telah berpuas hati bahawa tidak ada bukti untuk kita mengenakan tuduhan atas sesiapa, buktinya tidak cukup." kata KPN.

"Tetapi sekiranya mahkamah telah memutuskan ada unsur-unsur jenayah (berkaitan kematian Muhammad Adib) maka kita akan semak kembali," kata KPN.
Yang turut pelik ialah Polis akan menunggu arahan Peguam Negara yang berdepan dengan dakwaan contempt of court kes yang sama?!


Tommy Thomas telah dipersoal dan diminta letak jawatan kerana sebelum ini didakwa telah berlaku subjudis dengan membuat satu afidavit yang menyatakan pendirian awal mengenai punca kematian Allahyarham Adib, sebelum keputusan inkues ini.

Afidavit itu menyebut Adib meninggal dunia bukan disebabkan kecederaan akibat serangan.

Apa pun, yang paling penting sekarang ialah untuk memastikan pembunuh-pembunuh Allahyarhan Adib tidak terlepas begitu sahaja. Mereka juga mesti dihukum dengan hukuman yang paling berat!

Ahli-ahli politik PH juga patut dipersalahkan kerana mengapi-apikan isu yang berlaku hingga menyebabkan ramai yang hadir termakan dengan propaganda rasis

Kita juga minta Rayer DAP Jelutong atau lawyer DAP tidak terfikir untuk menjadi peguambela kepada penjenayah-penjenayah itu. Lepas itu u-turn tarik diri pula.

Al - Fatihah.

12 comments:

  1. Replies
    1. ALHAMDULILLAH dgn. KEADILAN, KEBERANIAN dan KETEGASAN yg. diTEGAKkan oleh PAKAR2 luar biasa dr. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, Koroner Rofiah Mohammad dr. MAHKAMAH KORONER, Perunding Kanan Patologi Forensik United Kingdom, Prof Dr Shahrom Abd Wahid, pakar Fizik Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan Dr Amir Radzi Ab Ghani!!

      Itulah, POLIS dan KETUA POLIS NEGARA mesti TANGKAP 20-30 si PENGGANAS2/PEMBUNUH2 paria HINDU, disyaki puaka2 HindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka yg. diTAJA oleh DAPpembunuh ni segera! Lihat di -

      https://www.thethirdforce.net/mahkhamah-koroner-ada-individu-yang-bertindak-ganas-dan-berniat-jahat-kepada-adib/

      Mahkhamah Koroner: Ada individu yang bertindak ganas dan berniat jahat kepada Adib

      Oleh Raggie Jessy

      The Third Force net
      September 27, 2019

      Dan TANGKAP juga si Penipu2/Penjenayah2 PEGUAM NEGARA PARIA pundek BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH DAP PENGGANAS tu dan Pakar Forensik Patologi Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr Ahmad Hafizam Hasmi - yg. punya CELAKA, nak MENIPU Mahkamah dan SISTEM PERUNDANGAN NEGARA keseluruhannya!! Maka, berapa JENAYAH2 PEMBUNUHAN KEJAM yg. terLEPAS akibat PENIPUAN si 'pakar' forensik KEPALA BUTOH, hafizam BANGKAI BABI ni?!! Maka, POLIS mesti BUKA balik kes2 JENAYAH PEMBUNUHAN yg. telah diTUTUP bawah si hafizam BANGKAI BABI ni!!!

      SPRM juga patut SIASAT Akaun2 Bank si BANGKAI2 BABI PEGUAM NEGARA paria PUNDEK BANGKAI BABI dan ahmad hafizam jantan HOMO tu - termsk. di syaki di SWITZERLAND, CAYMAN ISLANDS atau INDIA!!! KEPALA BUTOH lu si PEGUAM NEGARA paria PUNDEK bangkai BABI fan hafizam yg. cuba MELINDUNGI si PEMBUNUH2/PENGGANAS2 paria HINDU DAPpembunuh ni!!!

      Dan KELUARGA Allahyarham Adik Adib terCINTA kita mesti juga SAMAN berJUTA terhdp si Penipu2/Penjenayah2 PEGUAM NEGARA PARIA pundek BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH DAP PENGGANAS tu dan Pakar Forensik Patologi Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr Ahmad Hafizam Hasmi amat SIUAL tu!! Lihat di -

      https://suara.tv/27/09/2019/hakim-tolak-rayuan-prosiding-kes-peguam-negara-hina-mahkamah-diteruskan/

      Hakim Tolak Rayuan, Prosiding Kes Peguam Negara Hina Mahkamah Diteruskan

      Admin SuaraTV

      Suara TV
      September 27, 2019


      Delete
    2. PEMBETULAN: (Perenggan 1)

      ALHAMDULILLAH dgn. KEADILAN, KEBERANIAN dan KETEGASAN yg. diTEGAKkan oleh PAKAR2 luar biasa dr. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita, Koroner Rofiah Mohammad dr. MAHKAMAH KORONER, Perunding Kanan Patologi Forensik United Kingdom, Prof Dr Shahrom Abd Wahid dan Pakar Fizik Universiti Teknologi MARA (UiTM),Dr Amir Radzi Ab Ghani!!

      Delete
    3. Maka, kita sbg. rakyat ORANG ASAL Islam/Melayu - nak juga dengaq KEBERANIAN, KEADILAN dan KETEGASAN dr. AGUNG!! Apalagi AGUNG juga adalah KETUA JPA, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 132. Perkhidmatan-perkhidmatan awam.

      Maka AGUNG mesti amat BERANI utk. MEMECAT segera si SAMSENG PEGUAM NEGARA paria PENJENAYAH/PENIPU ni - mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Perkara 145. Peguam Negara.(5)

      "Tertakluk kepada Fasal (6), Peguam Negara hendaklah memegang jawatan selama diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dan boleh pada bila-bila masa meletakkan jawatannya dan, melainkan jika dia ialah anggota Jemaah Menteri, hendaklah menerima apa-apa saraan yang ditentukan oleh Yang di-Pertuan Agong."

      Lihat juga artikel amat BERNAS ni di -

      https://nthqibord.com/2019/09/24/tommy-letak-jawatan-atau-agong-tamatkan-kontrak/
      Tommy, letak jawatan atau Agong tamatkan kontrak

      Oleh Editor

      NTH Qiboard com
      24/09/2019


      Delete
    4. RASISMA, DISKRIMINASI, PENGHINAAN, PENIPUAN, GERTAKAN dan PROVOKASI yang makin MENINGKAT dan makin BUAS terhadap ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, oleh puaka2 PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP HOMO JIJIK Zionis ISrael - TAK boleh diBENAQkan SAMA SEKALI - kerana JENAYAH2 ini MELANGGAQ UNDG2 PERLEMBAGAAN berkaitan hak/identiti/warisan/sejarah ISLAM/umatnya dan seluruh bangsa BUMIPUTERA kita, di Perkara-perkara 3(1), 8:5 (c), dan 153 serta MENDERHAKA kpd. DYMM YDPA sbg. KETUA UTAMA NEGARA, Per. 32; sbg. KETUA AGAMA ISLAM, Per. 3; dan sbg. PENJAGA (SEMUA) HAK BUMIPUTERA, Per.153!

      Maka, AGUNG mesti amat BERANI mengembalikan HAK dan KUASA EKSEKUTIF baginda - utk. MEMECAT segera PEGUAM NEGARA, dan mana2 MENTERI yg. TAK berINTEGRITI dan yg. ANTI-Islam/umatnya serta ANTI-BUMIPUTERA ini – berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN Perlantikan PM /JEMAAH MENTERI/TIMBALAN2 MENTERI, Per. Per 40:2(a) [telah diLESAPkan dr. laman web JPA)],43, 43(A); dan AGUNG sbg. KETUA PARLIMEN, Per- 44. Keanggotaan Parlimen.

      Kuasa perundangan Persekutuan hendaklah terletak hak pada Parlimen yang hendaklah terdiri daripada Yang di-Pertuan Agong dan dua Majlis Parlimen yang dikenali sebagai Dewan Negara dan Dewan Rakyat


      Nota: Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada AGUNG "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 (yg. telah diLESAPkan di laman web JPA) – maka, SEBENAQnya telah diSABOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPeliwat HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!!

      Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

      Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, YAB Tun Abd. Razak Ibnu Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK Agung dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK semata2, sewaktu mengGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

      INGAT:

      RAJA ADIL, RAJA diSEMBAH
      RAJA ZALIM, RAJA diSANGGAH

      *PENCINTA Hang Jebat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    5. Sepatutnya Sultan2 lebih takut kpd Melayu ekstrim kerana mrk term akan ideologi ISIS dan hanya ikut arahan kalifah. Jadi sekiranya kalifah menyaran Sultan2 itu tidak Islam dan harus dibunuh, maka Sultan2 akan dibunuh. Lagi pun ada ramai yg nak menyusup nak jadi Melayu spt Reggie Singh, Ridzuan Tee Abdullah, mungkin mrk adalah ejen2 isis di Malaysia yg sepatutnya ditangkap Kerana kiblat mrk adalah kpd kalifah dan bukan Sultan. Lebih baik Sultan2 percaya Org2 bukan Melayu yg lebih setia.

      Delete
  2. Specis sial ni anggap samseng sebagai wira..

    Penjawat awam dianggap sampah..

    Kalau mampos samseng ni bising semua taik2 mp lowyar dll..

    Dunia paria yg agungkan samseng

    ReplyDelete
  3. Rules of the jungle. Hampir jadi kangaroo Court di buatnya. Lingkup keadilan diperkosa puak2 yg kononnya mempraktikan sistem MERIT. Layakah?

    ReplyDelete
  4. Tgk. juga si BETINA HAK*M SUNDAL keturunan Pendatang Cina dan LIBERAL SIAL DAPpembunuh dr. MAHKAMAH RAYUAN ni punya mengHINA ISLAM/umatnya, (terutamanya MAIS/JAIS dan para ULAMA kita), UNDG2 Islam/Syariah,UNDG2 PERLEMBAGAAN 3, dan Sultan Selangor!!- Si BETINA KEPARAT Zionis ni ingat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, puasaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni KEPALA BAPA si BETINA SUNDAL separuh Cina ni punya?!!!!!!

    Mmg. APA KEJADAHnya PENGHINAAN kpd. ISLAM/umatnya, UNDG2 ISLAM/SYARIAH, UNDG2 PERLEMBAGAAN3, serta Sultan Selangor ini oleh si HAKIM Makhamah Rayuan amat RASIS/FASIS ni boleh diBIAQkan oleh KETUA HAKIM NEGARA dan AGUNG sbg. KETUA AGAMA ISLAM, serta Sultan Selangor sbg. KETUA AGAMA ISLAM Negeri?!!

    PECAT segera si BETINA SUNDAL Liberal haram jadah ni!!! MENJAHANAMkan ISLAM/umatnya dan Sistem MAHKAMAH dan PERUNDANGAN NEGARA aja, termask. UNDG2 ISLAM/SYARIAH kita!!! Lihat di -

    http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2019/09/appeal-court-judge-insulted-islam-and.html

    Appeal Court judge insulted Islam and Sultan

    Another Brick in Wall Blogspot
    September 27, 2019


    ReplyDelete
    Replies

    1. Tgk. juga si BLOG Penjajah Cina DAPpembunuh BANGKAI BABI amat RASIS dan FASIS ni - yg. punya mengHINA, MENGGERTAK dan MENIPU psl. ISLAM/umatnya terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita , serta POLIS kita sbg. PEMBUNUH bangsa paria (tapi TAK sebut yg. diBUNUH tu si PENJENAYAH2/PEMBUNUH2 paria amat KEJAM)dan juga MENIPU psl. PEMBUNUHAN Allahyarham adik Adib kita !!!

      Kalau BLOG Islam/Melayu buat mcm ni - cepat aja GERTAK; TANGKAP dan TUTUP blog ni, oleh si yiddin (yg. dah kena BLACKMAIL sampai MAMPOS oleh DAPpembunuh - sbb. GILA SEKS dgn. BINI Cina HAKIM PARIA, si PELACUR Cina terKANGKANG hanyir berLENDIR, yg. disyaki EJEN DAPpembunuh) dan si paria gobind BANGKAI BABI DAPpembunuh tu! Lihat BLOG Penjajah Cina BANGKAI BABI DAPpembunuh ni, di -

      https://shuzheng.wordpress.com/2019/09/27/indians-fight-for-freedom-fight-malay-tyranny/

      Indians fight for freedom, fight Malay tyranny (Update: Racist Annie fingers Indians)

      by Rihaku

      September 27, 2019

      Delete
  5. Blog kd tk bertuan..serang buat kali penghabisan..5-6 ekor beruk pemastautin blog tu.

    ReplyDelete
  6. Koroner itu betina sial kerana sekarang kurang nya 4 org yg soleh harus memberi keterangan sebagai saksi utk koroner buat keputusan muktamad. Ini kehendak Islam. Lagi dlm zaman moden ini sesuatu kejadian harus diseledeki melalui kaedah sains, dan disusuli oleh rakaman CCTV. Semua kaedah ini tidak digunakan oleh koroner bab dia makan duit orang. Walaupun mungkin niat dia adalah utk bersimpati kpd Adib, jangan lah org2 yg tak bersalah dihukum. Ada semacam koroner ini ditaja kumpulan Melayu ekstrim. Mana2 kumpulan gila harus disanggah.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.