TRANSLATION

12 September 2019

Buy Muslim First Atau Boikot Produk Bukan Islam

Beberapa hari ini, topik 'boikot barangan bukan Islam' sudah kurang dilaporkan dalam media.


Dan apabila kita meneliti kembali isu ini, kita musykil siapa yg sebenarnya mula guna ayat 'boikot barangan bukan Islam'?

Kita syak propaganda rasis ini dimulakan oleh puak DAP diputarbelit oleh portal-portal berita propagandis pro-DAP. Begitu juga pihak yg terlebih emosional.

Kita fikir demikian kerana sebenarnya, usaha awal beberapa NGO sebelum isu ini panas adalah utk melaksanakan Kempen Beli Produk Muslim. Thats all.

Ia adalah kempen membeli produk Muslim, membantu memasarkan produk mereka kepada seluruh masyarakat umat Islam & beri alternatif di pasaran. Tidak ada pun perkataan 'boikot barangan bukan Islam'.

Malah, sungguh memualkan apabila ada pihak yg memaki hamun usaha murni ini. Sedangkan sebelum ini, mereka kemungkinan besar terlibat memboikot beberapa barangan atas dasar rasis melampau!

Sebagai contoh, ada kempen rasis boikot barangan FELDA yg diapi2kan oleh puak pro-DAP yg telah mendapat sambutan hangat di kalangan pengguna FB.

ADA juga isu kempen boikot Gardenia :
" The netizens claim that the company is discriminating against one of its suppliers for "racial reasons". The anti-Gardenia campaign, calling for its boycott, began a month ago (December 2011) was conducted online MAINLY IN CHINESE. "
Terjemahan:
"Para netizen dakwa syarikat itu diskriminasikan salah satu pembekalnya untuk "sebab-sebab perkauman". Kempen anti-Gardenia dgn. boikotnya, bermula sebulan yang lalu (Disember 2011) telah dijalankan online TERUTAMANYA dlm bahasa Cina."
https://isma.org.my/v2/kita-nak-promosi-produk-muslim-bukan-nak-boikot-produk-lain/
https://www.asiaone.com/News/AsiaOne%2BNews/Malaysia/Story/A1Story20120101-319385.html 
1. KITA minta agar pemimpin2 Islam negara ini perbetulkan kembali persepsi jahat yg sengaja diapi2kan utk memburuk2kan usaha membantu peniaga2 Islam di negara. Usaha ini patut disokong tanpa mengira perbezaan politik.

2. KITA pun tahu bahwa keputusan akhir masih terpulang kpd pihak pengguna utk memilih barangan yg mereka anggap terbaik, harga berpatutan & dijamin halal.

7 comments:

  1. jln jem di semua lebuhraya di seluruh lebuhraya menuju ke KL dan PWTC..


    update teekini.... alhamdilullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PUTIHKAN KUALA LUMPUR !!

      Delete
    2. Ini Isu lebih PENTING!!!!!!!

      Lihat juga si PENYAMAQ JANTAN HOMO ni (yg. skrg. ni asyik pakai BAJU MELAYU utk. memPERDAYAkan bangsa Melayu/ISLAM kita) dr. pariaKR ni!!

      BABI betul si JANTAN HOMO Melayu nik nazmi BANGKAI BABI PKR-si PENJILAT DUB*Q anwar PARIA HOMO dan TUAN2 guan eng-kit siang DAP bangkai BABI homo JIJIK Zionis ISrael dia - punyalah ANGKUH dan RASISnya, mengHINA/mengGERTAK dan MENIPU psl. DEB yg. berASASkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 kita!!! BABI lu nik nazmi JANTAN HOMO KEPALA BUTOH JIJIK berLENDIR lu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lihat di
      https://www.malaysia-today.net/2019/09/10/deb-hanya-menguntungkan-orang-kaya-kata-pakatan-harapan/

      DEB hanya menguntungkan orang kaya, kata Pakatan Harapan

      Oleh MT Webmaster

      On Sep 10, 2019

      Si nik nazmi BABI ni nak MENIPU psl. DEB kononya hanya berdasarkan KEUNTUNGAN semata2 dan hanya menguntungkan Org2 kaya kononnya, sdgkan DEB merangkumi pembelaan/perlindungan terhdp. KESELURUHAN HAK/WARISAN/IDENTITI/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita (samada MISKIN atau KAYA), di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita - terutamanya dr. segi PENDIDIKAN percuma utk. bangsa BUMIPUTERA kita hingga ke UNIVERSITI2 di LUAQ NEGARA!! Di mana PENJAJAH BRITISH/ZIONIS keparat telah MENGHALANG akan PENDIDIKAN MENENGAH ke atas, utk. bangsa BUMIPUTERA kita yg. MISKIN, yg. MAJORITI rakyat, dgn. penyebaran MO PENIPUAN dajal depa, kononnya Melayu 'malas dan bodoh'!!

      Tapi DEB yg. diPERJUANGkan oleh BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN kita, Almarhum PM Tun Abd. Razak Hussein (BAPA kpd. YAB DS Najib) terCINTA kita – terutamanya dlm. MEMAJUkan/memBANGUNkan bangsa BUMIPUTERA kita dlm. PENDIDIKAN, maka, bangsa BUMIPUTERA terutamanya bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu telah dpt. MENUMBANGkan MO PENIPUAN Penjajah British/Zionis bangkai BABI tu!! !!

      Maka, mana RAJA2 Islam/Melayu dan AGUNG yg. HIDUP punya MEWAH seluruh keturunan depa, utk. memPERTAHANkan ISLAM/umatnya, spt. SUMPAH Agung dlm. IKRAR PERTABALAN dan UNDG2 PERLEMBAGAAN kita,sbg. KETUA AGAMA ISLAM, serta juga MELINDUNG akan HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA kita spt. dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN, yg. kesemuanya diGERTAK/diHINA/diPROVOKASI/diTINDAS dgn. amat JIJIK dan KEJAM?????!!

      *RAJA ADIL, RAJA diSEMBAH
      RAJA ZALIM, RAJA diSANGGAH

      *Pencinta HANG JEBAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    3. Percayalah, PRU15 juga akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 "RARE EARTH" spt. ZIRCON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!! Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!!

      Delete
  2. Puak DAPig mmg celaka!

    ReplyDelete
  3. Jihad ekonomi Bumiputera harus diteruskan.Walaupun menghadapi tekanan
    Mungkin mini expo dapat MENAMBAH pendapatan.

    ReplyDelete
  4. Slmt ultah ke 11 buat bang non.
    KANTOI MULU.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.