TRANSLATION

18 September 2019

Skandal RM450 Juta : Beranikah Guan Eng DAP?

Beberapa perkara yg 'diajar' oleh ahli-ahli politik PH-DAP apabila berdepan dengan skandal ialah spin selagi boleh, jangan mengaku salah, tunding jari ke pihak lain dan soalan dijawab dengan soalan.


Ini yang berlaku di ketika rakyat menyambut Hari Malaysia tapi negara digemparkan dengan projek RM450 juta pembinaan bangunan Gunasama Persekutuan di Tunjong, Kota Bharu Kelantan menerusi rundingan terus.

Bila ditanya wartawan, Guan Eng tanya balik dengan soalan,
"Adakah saya yang tandatangan (surat)?" soalnya.
"Tetapi bukan saya yang tandatangan. Berapa banyak surat yang saya tandantangan? Dan oleh pegawai lain
BILA wartawan sahkan surat itu tidak ditandatanganinya, Lim cakap lain pula,
"Tolonglah, ada banyak surat yang ditandatangani... Saya perlu buat penilaian dulu."
Guan Eng DAP....kita bercakap tentang projek RM450 JUTA bukannya RM450. Pelik bila tidak tahu menahu langsung.

Dr Mahathir pun sama, jawapan klasiknya iaitu beliau 'tidak tahu menahu'.

Ironi, walau tidak realistik jawapan-jawapannya, inilah taktik Guan Eng dan Mahathir untuk buy time dan beri mereka masa untuk 'menyusun jawapan seterusnya'.

Kita jangka alasan PH,
1. Manifesto PH bukan 'kitab suci' maka janji tender terbuka tidak perlu ditepati sangat.
2. PH 'tidak boleh buat apa-apa' kerana projek sudah diluluskan sebelum ini atau termaktub dalam rundingan atau apa-apa saja alasan.
Padahal, kerajaan PH boleh pula berhentikan beberapa projek selepas PH mengambil alih kerajaan.
3. Kaitkan kontrak ini dengan Najib Razak dan kerajaan BN.
Jika Kit Siang DAP mahu interframe, dia akan sentiasa selit perkataan 'kleptokrasi' padahal dia telah label era Mahathir sebagai terkenal di dunia dengan KKN (Kronisme, Korupsi dan Nepotisme).
APA PUN, kita minta Guan Eng DAP dan PH tidak cedok dan tidak pakai 3 jawapan di atas. Carilah alasan lain kerana PH nampak sangat sudah hilang punca dan alasan.

Dalam masa yang sama, rakyat bertambah ragu-ragu. Baru setahun tetapi sudah macam-macam isu. Itu pun sebab didedahkan di socmed.

Bagaimana jika ada perkara-perkara besar lain yang disembunyikan dan tidak diketahui oleh rakyat?

Kesudahannya seperti biasa, isu ini panas sekejap dan akan ditenggelamkan begitu sahaja dengan isu-isu terbaru. PH anggap rakyat tidak boleh buat apa-apa dan hanya mampu melihat sahaja.

13 comments:

  1. Replies
    1. Itulah, si SAMPAH/PEST DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael tu, yg. mmg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KES2 RASUAH/ROMPAKAN oleh si PERASUAH/PEROMPAK Pendatang Cina APEK guan eng DAP anjing ni terus diTUTUP secara HARAM – oleh geng SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA pundek BANGKAI ANJING/PEST/SAMPAH DAP PENGGANAS dia tu, di –

      https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

      Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today net
      Last updated Apr 8, 2019

      Mana juga si BETINA tipah koya/SPRM bangkai ANJING, POLIS bah. KOMERSIAL paling tak guna dan LHDN PEROMPAK/PENIPU DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael tu oi!!!!

      Delete
    2. Apa juga jadi pd. REPOT POLIS oleh sdr. Raggie Jessy Rithaudeen terCINTA kita, dr. The Third Force net, yg. amat BERANI ni - terhdp. si SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA SAMPAH BADUT pundek bangkai ANJING DAP PENGGANAS, si BETINA Zety SUNDAL PENIPU tu dan syukri HOMO yg. dah LARI lintang pukang tu - kerana MENIPU dan MENGANIAYA dlm. KONPIRASI Zionis DAJAL depa, terhdp. YAB DS Najib terCINTA kami psl. 1MDB dan DERMA $2.6 BILLION dr. Almarhum Raja Abdullah oi (zety BETINA ni yg. suruh DERMA tu masuk AKAUN PERIBADI YAB DS Najib kita)?!!! JAWAB - KETUA POLIS NEGARA oi!!!!!!!!!!! Di –

      Police report lodged against Tommy Thomas, Zeti and Shukri, press conference tomorrow

      By Raggie Jessy

      The Third Force net
      July 16, 2018

      Delete
    3. Ini link REPOT POLIS tu!! Di -

      https://www.thethirdforce.net/police-report-lodged-against-tommy-thomas-zeti-and-shukri-press-conference-tomorrow/

      Delete
  2. Bangla cuci tandas sign surat tu. Boleh
    salahkan kerajaan dulu pula.Hantu raya
    boleh buat surat sokongan sebab tu serba
    tak tahu.

    ReplyDelete
  3. LGE akautan bertauliah alaf baruSeptember 18, 2019 at 7:47 PM

    Jual sign.jual sign.jual sign.itu mmg kejaan MENTERI GUA.

    ReplyDelete
  4. Kahkahkah... najib punyer hal... Semua jadi bongok...

    ReplyDelete
  5. Dan ini berita amat BAHAYA! Itulah, TAK guna TUNGGU PRU15 - sbb. akan diSABOTAJ habis2an,apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH - dah kuasai SPR baru haram jadah tu HABIS2an!!!!

    Tgk. RAKYAT Bumiputera kita diTIPU - rupa2nya 1000 IC kita dlm. masa hanya 5 BULAN thn. ini, waktu rejim PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael berkuasa, telah diJUAL kpd. WARGA2 ASING oleh si PENGGANAS Timbalan Pengarah JPN, dr. PENDATANG Cina BANGKAI BABI DAPpembunuh ANJING tu! Jadi mana, suara si BARUA Melayu-ANJING DAPpembunuh, si yiddin BANGKAI BABi tu oi(yiddin dah kena BLACKMAIL sampai MAMPOS oleh DAPpembunuh - sbb. GILA SEKS dgn. BINI Cina HAKIM PARIA, si PELACUR Cina terKANGKANG hanyir berLENDIR, yg. disyaki EJEN DAPpembunuh)!! Dan ini belum termsk. 250,000 KERAKYATAN yg. sewenangnya akan diberi kpd. WARGA2 ASING tak lama lagi, oleh si yiddin BANGKAI BABI tu!!! BABI betul si TERORISMA ni!! Bila KETUA POLIS NEGARA dan JPN - nak mEMBURU si PENGGANAS2 yg. dpt. IC PALSU ni, termsk. disyaki PENGGANAS2/PEMBUNUH2 PARIA HINDU amat BAHAYA dan KEJAM, TAMIL EELAM Sri Lanka oi, yg. berPUSAT di KONDO2 MEWAH (yg. PENGURUSAN Kondo2 mewah ni dr. puaka2 DAPpembunuh utk. mengHALANG akan SERBUAN2 Immigresyen)?!!!

    Sbb. tu DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO - nak PENDAFTARAN AUTOMATIK utk. PENGUNDI2 - supaya PENGGANAS2/PEMBUNUH2 warga2 Asing,termsk. PENGGANAS2/PEMBUNUH2 UPAHAN depa dr. puaka2 TAMIL EELAM bangkai BABI [ramai dr. PARIA2 ni yg. MENYAMAQ sbg. pekerja2 kedai MAMAK dan PEMANDU2 LORI buas - utk. MERACUN dan MEMBUNUH umat ISLAM (yg. senang diKENALI dr. PAKAIAN/HIASAN Islam/Melayu di badan dan kereta)]- yg. MEMILIKI IC PALSU ni dpt. senang mENDAFTAR sbg. PENGUNDI2 (tanpa dpt. diKESAN IC2 palsu depa, terutamanya bila TAK fasih berBAHASA MELAYU (KEBANGSAAN)!! Lihat artikel amat BERNAS ni di -

    http://theunspinners.blogspot.com/2019/09/bolehkah-spr-beri-jaminan-bahawa.html

    Bolehkah SPR Beri Jaminan Bahawa Pemilik MyKad Secara Tidak Sah Tiada Dalam Senarai Pengundi Berdaftar

    Oleh SnapShot

    The Unspinners Blogspot com
    9/17/2019


    ReplyDelete
    Replies
    1. Maka, demi ALLAH SWT, ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, disyaki akan diSABOTAJ oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14 (apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH - dah kuasai SPR baru haram jadah tu HABIS2an)!!

      Delete
    2. PEMBETULAN. Artikel PERTAMA:

      Penolong Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yg. MENJUAL IC2 PALSU ni, rupanya di PP, dan SEBENAQnya si BARUA Melayu BANGKAI BABI-si PENJILAT DUB*Q DAPpembunuh!!! Yg. 5 lain dlm. SINDIKET PENGGANAS ni yg. PENDATANG2 Cina BANGKAI BABI DAPpembunuh, termsk. sekoq DATUK!!! Bila nak diLUCUTkan gelaran DATUK Penggans Anjing Cina ni?!!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. PEMNETULAN 2 (Maaf):

      Tgk. si peguam jamban PARIA BANGKAI BABI DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - yg. MEMBELA si DATUK Cina PENGGANAS tu, walau si peguma PARIA DAP ni AP!! APA KEJADAHnya ni??!!

      Maka, patutnya dlm. kes TERORISMA memalsukan BERIBU IC ni, KETUA POLIS NEGARA, IMMIGRESYEN/KDN dan JPN juga mesti MENYIASAT si BANGKAI2 ANJING Zionis Parasit EKSTREMIS/RASIS/FASIS/SUPREMASIS sampah DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael tu, yg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lihat di -

      https://suara.tv/19/09/2019/mathis-sarawanan-persoal-tindakan-rsn-rayer-bela-suspek-jual-mykad/

      Mathis Sarawanan Persoal Tindakan RSN Rayer Bela Suspek Jual MyKad

      Oleh Admin SuaraTV

      Suara Tv
      September 19, 2019

      Delete
  6. Sindiket menjual IC kepada pendatang cina suatu yang amat serius. Dipercayai puluhan ribu yang sudah terlepas dan menjadi warganegara. Harap polis cepat bertindak!

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.