TRANSLATION

05 October 2019

Facebook Hina Sultan Selangor : Ditangkap Didakwa Atau .....

Ini dia Jacky Chin pemilik infografik bahasa Cina yang hina Sultan Selangor. Beliau bagi alasan-alasan seperti telah disediakan oleh pihak yang berkepentingan iaitu DAP.


Kita 'kagum' dengan budak ini yang sanggup dadahkan diri sendiri dan jadi kambing hitam DAP. Mungkin tiada ganjaran dan DAP tidak akan menyediakan peguam jika kes ini masuk mahkamah. Mungkin.

Jika siasatan pihak polis mendapati beliau bersalah, beliau patut dihukum sekeras-kerasnya. Facebook 94yellowduck milik budak ini sudah ditutup.

Pemilik fanpage Nga Kor Ming Super Fans Page mesti dihukum. Walau pun didakwa palsu, Nga Kor Ming DAP kongsi posting FB 'palsu' itu. Bukan sekali tapi banyak kali.

Dan setelah cuba dispin dengan macam-macam alasan, keluar bukti-bukti yang fanpage itu bukan palsu dan memang ada kaitan dengan Kor Ming DAP.


Dan bila terkantoi, tiba-tiba jumlah admin fanpage itu kurang. Siapa yang lenyap itu?

Kalau kita check balik, Kor Ming DAP ni sudah banyak kali dikaitkan dengan FB kontroversi. Ada juga repot-repot polis.

Contoh: karikatur pemberian duit raya kepada kanak-kanak dan tetamu ketika Hari Raya sebagai rasuah, Kor Ming DAP fitnah Najib Razak dan Rosmah Mansor dan lain-lain.


https://www.projekmm.com/news/berita/2016/07/10/nafi-hina-aidilfitri-nga-kor-ming-enggan-mohon-maaf/1158911


https://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/kor-ming-kesal-fitnah-najib-rosmah-1.326997

Daripada semua kontroversi itu, hanya sekali saja Kor Ming DAP mengaku bersalah dan direkodkan dalam mahkamah. Fake news dan hate speech itu memfitnah Najib Razak dan Rosmah Mansor.

Dan benar ..... Kor Ming DAP screwed again all time! Tapi apakah beliau terlepas?

Bila SKMM mahu tutup fanpage itu?

Siapakah admin fanpage itu? Apakah mereka yang sangat biadap, rasis, kurang ajar dan menghina Sultan Selangor itu juga terlepas begitu sahaja?

Atau isu hina Sultan Selangor ini akan senyap begitu saja seperti isu video wrestling jantan didakwa Azmin Ali, kes dadah anak menteri PH dan lain-lain?

14 comments:

  1. Lambat ckit la nak siasat, suspek pula bukan mat rempit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. POLIS kan CINTAkan DAP bangkai BABI ni!!

      Tgk. si PENDATANG2 Cina BANGKAI2 BABI SAMPAH DAP PERASUAH PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni - asyik nak MERAS*AH akan PDRM kita! Kali ni kat MELAKA pula, hari tu si kit siang BANGKAI BABI beri RAS*AH kat PDRM Johor sbnyk. $1 JUTA!!

      Jawab KETUA POLIS NEGARA oi - PECAT segera KETUA2 POLIS JOHOR dan MELAKA ni!!!! Dahlah si PENJAJAH Zionis DAP ni PENGGANAS yg. diTAJA Pengganas/Pembunuh ZIONIS ISrael, lepas tu juga - terlibat dgn. GANGSTER2 PP!!! Lihat di -

      Sumbang 17 Pendingin Udara, Mana Pergi 'No Gift Policy'?

      Oleh Cucu Tok

      Khairul Ryezal Blogspot com
      August 10, 2019

      Jadi, mana si BETINA tipah koya /SPRM bangkai ANJING dan PDRM Komersial/bah. TERORISMA paling TAK guna tu oi?!!

      Delete
    2. Dan GERAMnya kat POLIS dan FRU masa tu, siapa KETUA FRU masa tu, BANGSAT betul - KETUA POLIS NEGARA mesti JAWAB habis2an dan PDRM/FRU ni serta KETUA POLIS NEGARA, si Muhyiddin paling TAK guna tu dan KDN - mesti diSAMAN berJUTA2 oleh keluarga Allahyarham Adik Adib amat MALANG kita, berdasarkan REPOT amat BERANI dan TERPERINCI dr. KORONER Rofiah Mohd. ni!! Sdgkan PENJENAYAH2 buas paria yg. mati dipukul POLIS pun boleh MENYAMAN, selama ni!!!

      Itulah, kalau bangsa PERUSUH2/PEMBUNUH2/PENGGANAS paria hindrafHOMO/Tamil Eelam Sri Lanka DAPpembunuh ni MERUSUH dgn. amat GANAS setiap kali KUIL2 HINDU HARAM depa diROBOHkan, dan skrg. sampai punya SIAL, MEMBUNUH anggota BOMBA Islam/Melayu kita dgn. amat KEJAM - boleh pula diBIAQkan FRU dan PDRM ni!! BABI betul!!!

      Tapi kalau bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita berDEMO dgn. AMAN, POLIS2 biadap, terutamanya si paria2 RASIS - boleh MENYERANG dgn. GANAS pendemo2 Islam/Melayu kita, cthnya DEMO2 bawah PEMIMPIN2 Orang Asal Islam/Melayu terCINTA kita, YAB DS Lokman Adam, dan YAB DS Jamal Yunos kita!! Bahkan YAB DS Lokman dan YAB DS Jamal asyik diperlakukan dgn. KEJAM oleh POLIS - termsk. nak MENANGKAP YAB DS Jamal sewaktu di HOSPITAL! Lihat artikel amat BERNAS ni, termsk. ttg. lapuran TERPERINCI Koroner Rofiah, psl. PEMBUNUHAN KEJAM Allahyarham Adik Adib kita termsk. PDRM/FRU yg. punya SIAL, membiaqkan PERUSUH2 PARIA PEMBUNUH bangkai2 BABI hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka DAPpembunuh ni MENYERANG anggota2 BOMBA kita, dgn. amat KEJAM dan GANAS, di -

      https://mindarakyat.blogspot.com/2019/09/kematian-adib-akibat-terhentak-pintu.html

      Kematian Adib akibat terhentak pintu diterajang penyerang – Koroner

      Oleh Editor

      Minda Rakyat Blogspot
      September 27, 2019

      Delete
    3. Tgklah PENDAKWAAN2 JENAYAH yg. amat RINGAN terhdp. SINDIKET2 IC PALSU dan PERMERDAGANGAN MANUSIA ni - oleh di SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA pundek bangkai BABI DAP PENGGANAS/PENJAJAH tu!! Sdgkan patutnya si PENGGANAS2 DAPpembunuh dr. SINDIKET IC PALSU ni diPENJARAkan terus bawah SOSMA dan juga bawah AKTA TERORISMA!!

      Di samping tu, diBICARAkan hanya utk. beberapa IC PALSU sdgkan BERIBU IC PALSU yg. dah dibuat oleh SINDIKET DAPpembunuh BANGKAI BABI ni, termsk. disyaki UTK. PEMBUNUH2/PENGGANAS DAPpembunuh, Tamil Eelam Sri Lanka!!!

      Dahlah tu - kenapa POLIS/IMMIGRESYEN dan KDN BANGKAI BABI tu - TAK nak MENYIASAT habis2an BERIBU2 IC PALSU tu serta PEMILIK2 dr. PENJENAYAH2 ASING-geng2 DAPpembunuh ni oi?!!!! Lihat di -

      https://www.ismaweb.net/2019/10/03/kes-jual-mykad-dibicara-bermula-tahun-depan/

      Kes jual MyKad dibicara April tahun depan

      Mahkamah tetap 29 hingga 31 Oktober deposisi saksi warga China

      Oleh Aainulillia

      Isma Web net
      03/10/2019

      Delete
    4. Undang2 hanya utk rakyat marhain shj...

      Delete
  2. Kena tunggu lepas Kongres. Dapatan dari
    Itu akan dipersembahkan pada dapigs. Maka bergolek-golek sepet ketakutan kerana sangat takut akan taik MEREPUT.
    Dgn buat Kongres semua masaalah selesai.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Bodoh kerajanan PH.. kalau BABI BUAT HAL ktak ada tindakan..

    Babi tipu IC babi bunuh orang babi kilang haram jadi kilang putih babi tipu halal babi babl dadah babi babi buka kedai judi babi hina sultan babi babi Babi babibabi..

    Negara ni milik babi ikut suka babi la..
    Yelur melayu kena pegang???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10.16....

      Aku ingat aku sorang aje ingat Negara ni milik BABI....ko pun sama....hihihik!!!

      Delete
  5. Petikan dari Blog Matdey...Aku suka baca penulisan si Hajar ni!!!

    HajarOct 5,2019 10:46 PM
    1. WKB2030: Bumiputera B40 terima manfaat besar

    ( https://www.sinarharian.com.my/article/50660/BERITA/Nasional/WKB2030-Bumiputera-B40-terima-manfaat-besar )

    Benarkah? Apa perbezaannya dulu dan sekarang?

    Tadi saya tonton Tun berucap di TV, dan Tun kata Kerajaan terdahulu memberi wang kepada rakyat (BR1M agaknya) secara percuma tanpa perlu bekerja / berusaha. Tun kata cara ini tidak betul…

    Bukankah Kerajaan (PH) sekarang pun beri BSH kepada rakyat (yang miskin?) secara percuma juga. Orang muda yang cukup sifat dan sihat walafiat pun dapat duit percuma!

    2. Kerajaan sekarang akan memperkenalkan CUKAI-CUKAI BARU yang katanya tidak membebankan. Benarkah tidak membebankan? Duit siapa digunakan untuk membayar cukai-cukai baru tersebut? Mestilah rakyat yang membayarnya. Sengkek sangatkah Kerajaan PH?

    3. Bulan lepas saya terkejut kerana terpaksa membayar caj sebanyak 50 sen untuk transaksi mendeposit wang tunai untuk bayaran KAD KREDIT. Sebelum itu caj ini tiada. Ish..Ish..Bank pun sudah mula cekik darah. ATM tersebut milik bank yang isu kad kredit saya. Agaknya, mengapa bank caj pelanggan untuk transaksi ini? Terukkah bisnes mereka? Mengapa semasa PH memerintah perkara ini berlaku?

    4. Tadi saya beli USD. Kadarnya USD 1 = RM 4.19. Kononnya Kerajaan PH lebih baik dari BN, dan kononnya PH amanah dan bersih. Mengapa nilai Ringgit masih lagi amat rendah dan jauh lebih rendah dari masa sebelum PRU-14?

    5. Eloklah Tun kekalkan Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan sehingga PRU-15. Azmin pun elok dikekalkan. Jangan tukar mereka berdua ya Tun. Senang sikit untuk saya buat keputusan siapa yang saya perlu UNDI pada PRU-15.

    6. Saya yakin pada PRK Parlimen Tanjung Piai PH akan KALAH. Telahan saya jarang silap!

    Terima kasih Tun.

    ReplyDelete
  6. Aktivis IslamOct 5,2019 8:06 AM
    Assalamualaikum tun, lama saya tak komen sini, ringkas ckp, kecewa. Manusia kalau tak ada amanah, jujur. Apa yg tinggal? Pada saya dunia politik kini, kerajaan mana perintah tak ada beza, cuma ketua yg relevan. Pada “pendapat saya”, adakah tun masih relevan? Wallahualam. Tp adakah tun pemimpib yg diperlukan rakyat? TIDAK. Tun kurang ciri no1 pemimpin islam, yakni Amanah. Adakah sy akan jerit tlg hormati manifesto yg dijanjikan? Tidak perlu bila suara rskyat tak ada makna pd tun. Tun pergilah jerit laung pd israel, barat semua yg tun pejuang islam dan org2 tertindas.. adakah ucapan tun berjaya di NY? Fikirlah sebdiri, jgn tipu diri sendiri. 1 tunjuk org 3 tunjuk kita. Sekian. Semoga tun berjaya di akhirat. Jazakumullahu khaira.

    ReplyDelete
  7. Rakyat was-was. Kencing Madey tahun 2019 dengan kencing Madey tahun 2029 ada beza tak? 2030 kencing Madey penuh dalam kubur wey. Kahkahkah!

    ReplyDelete
  8. Wawasan 2020 dh jdi WAS-WAS.Ini nak buat
    WKB 2030 yg citer ya di copy & paste dri
    laman web Bank Dunia.Kononya idea Think
    Tank madey. Dh tak reti nak buat u-turn
    kot.

    ReplyDelete
  9. EJEN2 Zionis DAPpembunuh/pariaKR/anwar PARIA HOMO dan TUAN2 CIA/MOSSAD-SOROS depa, sdg. galak berKEMPEN dgn. MENIPU utk. MEMBUAI2kan si MELAYU2 BANGANG - utk. mengHALANG pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN utk. BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH, RASIS, FASIS dan PENIPU Zionis depa!

    Tgk. OMPUTIH bangkai BABI ni - punya mengHINA ISLAM/umatnya dan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita seolah PERASUAH dan RASIS; dan cuba nak MENIPU kononnya PAS-UMNO akan MENANG PRU15! Sdgkan PRU15 juga akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 KIMIA spt. ZIR-CON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!! Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!!

    Maka, si umat ISLAM/MELAYU - JANGAN terTIPU dgn PENIPUAN oleh ejen2 ZIONIS DAPpembunuh/pariaKR/anwar PARIA HOMO dan TUAN2 CIA/MOSSAD-SOROS depa, mcm. depa buat masa PRU14, sdgkan depa tahu PRU14 masa tu akan diSABOTAJ2 habis2an oleh PENGGANAS BANGKAI2 BABI DAPpembunuh/pariaKR dan TUAN2 BERSIH/CIA/MOSSAD-SOROS depa!!

    Lihat PENIPUAN omputih BANGKAI BABI ni di -

    https://www.malaysia-today.net/2019/10/06/umno-pas-will-win-the-next-general-election/

    UMNO-PAS will win the next general election

    By MT Webmaster

    Sumner: Murray Hunter, Asia Sentinel

    Malaysia Today
    On Oct 6, 2019

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.