TRANSLATION

02 October 2019

Semakin Berani Pertikai Kedudukan Agama Islam

Mengejutkan apabila ada satu NGO bernama Komas yang 'menggesa Kementerian Pendidikan mendidik diri dalam menghormati dan menghargai semua agama dan kepercayaan'.


Pada mulanya saya tidak mahu komen kerana yang dikritik ialah kerajaan PH. Padan muka dan biarkan macai-macai PH jawab tapi kita semua sudah buat konklusi bahwa menteri-menteri Melayu PH tidak boleh diharap lagi. 'Telur' mereka sudah dipegang. Nak harapkan macai-macai PH, kita pun tahu quality mereka itu.

TAPI isu ini lebih besar daripada perbezaan kepartian politik. Malah, mesti ditangani bersama kerana ia melibatkan kedudukan agama Islam dan kelangsungan bangsa.

NGO itu mengkritik tindakan kementerian yang mengeluarkan amaran kepada Sekolah Kebangsaan Methodist Perempuan (MGS) di Pulau Pinang kerana didakwa membacakan doa Kristian semasa majlis pemberian anugerah.
https://m.malaysiakini.com/news/494104
Bila dirujuk portal komas.org, NGO itu ada 2 direktor - Jerald Joseph dan Tan Jo Hann. Jerald Joseph mungkin seorang kristian dan rupa-rupanya beliau juga pesuruhjaya SUHAKAM. NGO Komas juga adalah pelopor dan bermati-matian memperjuangkan raktifikasi ICERD.
https://komas.org/about-us/team-member/
Komas dilaporkan mendakwa artikel 153 atau hak bumiputera dianggap sebagai racist dan merupakan satu insiden “racial discrimination”.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155478622512820&id=669402819
Apa pun, Komas telah perbodohkan diri sendiri apabila gagal faham maksud klausa 5.11 (Bacaan Doa) dalam Garis Panduan Pengurusan MajIis/Program/Acara Dan Pengurangan Amalan Protokol Dan Sambutan di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia.


LEBIH memalukan apabila NGO Komas ini memetik hanya sebahagian daripada Artikel 11 Perlembagaan dan menyembunyikan Fasal yang sangat penting!

Malaysiakini laporkan,
"NGO Komas memetik Perkara 11 perlembagaan yang menyatakan bahawa setiap orang mempunyai hak untuk mengaku dan mengamalkan agamanya. 
Ini bermakna bahawa amalan keagamaan yang berbeza dibenarkan, dijamin dan dilindungi oleh perlembagaan." kata NGO Komas'.
Kita lihat maksud Perkara 11 - Kebebasan beragama.
(1) Tiap-tiap orang berhak menganuti dan mengamalkan agamanya dan, tertakluk kepada Fasal (4), mengembangkannya.
Memang benar setiap orang mempunyai hak untuk mengaku dan mengamalkan agamanya tapi NGO Komas sengaja tidak terangkan bahwa hak itu juga tertakluk kepada Fasal (4).
Fasal (4) Undang-undang Negeri dan berkenaan dengan Wilayah-Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.
So, ada NGO yang gagal faham tentang Perlembagaan tapi tidak tahu malu apabila mahu ajar pihak lain tentang Perlembagaan! Sekarang NGO ini seperti mahu sama ratakan agama-agama di negara ini!

Komas kata,
"Kami berharap Kementerian Pendidikan akan mendidik diri mereka sendiri dan membenarkan sekolah MENGAJAR untuk menghormati dan MENGHAYATI SEMUA AGAMA dan kepercayaan...". kata Komas.
Nampak tak propaganda halus yang semakin berani menonjol dan merobek perlembagaan negara dan kedudukan agama Islam di negara ini?!

Semuanya ini berlaku didepan mata kaum Melayu dan bumiputera tapi berani dilakukan kerana mereka tahu kaum Melayu dan bumiputera berpecah belah dan tidak pernah bersatu hati pertahankan hak mereka.

Malah, jika isu ini meletup dan menjadi perbualan hangat dalam socmed, mereka tahu akan ada Melayu yang liberal dan tidak sedar diri yang akan pertahankan mereka. Mereka pun tahu menteri-menteri Melayu PH tidak akan bersuara atau buat-buat tidak tahu.

Sedarlah!

23 comments:

  1. Nak buat macam mana....Melayu memang bangang tak sedar diri lagi. Asyik berebut jawatan & kuasa dalam politik. Padahal, mereka semua patut bersatu!

    Melayu memang bangang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah, si puaka2 PENDATANG Cina/Paria BANGKAI2 BABI PKR paria/DAP bangkai Anjing homo JIJIK Zionis ISrael ni, makin MELAMPAU!! MAMPOS lu PKR paria/DAP bangkai2 BABI!!!!!!!!!

      Mmg. demi ALLAH SWT, ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, mmg. akan diSABOTAJ habis2an oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14 (apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH - dah kuasai SPR baru haram jadah tu HABIS2an)!!

      Delete
    2. Percayalah, PRU15 juga akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 KIMIA spt. ZIR-CON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!! Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!!

      Delete
    3. Sbb. tu SUHAKAM BANGKAI BABI DAPpembunuh ni pun boleh MAMPOS!!!

      Patutlah juga, selepas IPCMC DAPembunuh-PENJAHANAM PDRM utk. mengHAPUSkan SURUHANJAYA PASUKAN POLIS (SPP), KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA utk. melantik KETUA POLIS NEGARA/TIMBALAN, dan SPP ni, serta UNDG2 PERLEMBAGAAN 140, tgklah juga, SENYAP2 si SEKOQ lagi timbalan menteri KEMENTERIAN KEBAJIKAN dr. PENDATANG BETINA jalang Cina DAP bangkai ANJING ni, nak sewenangnya - MENGUBAH Akta Kanak2 2001 dan menubuhkan sebuah JABATAN KANAK2 baru, yg. akan BUKAN di bawah JABATAN/KEMENTERIAN KEBAJIKAN MASYARAKAT dan juga BUKAN di bawah PARLIMEN (maka BUKAN lagi bawah DYMM YDPA sbg. KETUA2 UTAMA NEGARA, PARLIMEN dan UNDG2), tetapi bawah SUHAKAM bangkai ANJING ZIONIS DAPembunuh, yg. mempromosi HAK ASASI Barat-ZIONIS!!!!! Lihat media bangkai ANJING ni di -

      https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/05/11/deputy-minister-mulls-new-federal-child-protection-agency-as-welfare-dept-s/1751883

      Deputy minister mulls new federal child protection agency as Welfare Dept swamped

      11 May 2019.

      Delete
    4. Sbb. tu AGUNG dan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu TULEN kita, mesti HALANG habis2an akan PENGGUBAHAN Akta Kanak2 2001 - oleh si PENGGANAS/PENJAJAH DAP bangkai BABI homo JIJIK Zionis ISrael dan SUHAKAM ANJING ni!!!

      PENGGUBAHAN Akta Kanak2 2001 oleh si ANJING BETINA DAP penipu dan SUHAKAM Zionis KEPARAT ni, juga disyaki nak MEMUTARBELIT bersama geng UNICEF Zionis (agensi PBB) depa, agar dpt. mempromosi dgn. BUAS dgn. ALASAN penipu depa, kononnya utk. memperjuangkan hak2 asasi 'KESAMAAN' dan ANAK2-ala BARAT/ZIONIS penipu, utk. dptkan KERAKYATAN haram utk. BERJUTA2 anak2 PATI Bukan Islam ni!!!
      Maka, MUDAHlah lagi anak2 PENDATANG2 ASING/PATI2 dpt. BERSEKOLAH di SEK2 KEBANGSAAN CINA dan TAMIL, termasuk si BERJUTA2 anak2 PATI, termsk. 200,000 anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA, THAILAND, MYANMAR yg. akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi - melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS tu!! Lihat media2 BANGKAI ANJING DAPembunuh ni, di -

      1. https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/02/12/rights-group-tell-putrajaya-to-stop-blocking-stateless-kids-bid-for-citizen/1722169

      Rights group tells Putrajaya to stop blocking stateless kids’ bid for citizenship

      By Julia Chan

      12 February 2019;

      2. https://www.malaymail.com/news/malaysia/2018/12/22/lawyers-propose-law-be-changed-to-help-stateless-children/1705494

      Lawyers propose law be changed to help stateless children

      By Kenneth Tee

      22 December 2018;

      3. https://www.malaymail.com/news/malaysia/2018/12/22/citizenship-unattainable-for-stateless-folk-because-of-red-tape-says-klang/1705491

      Citizenship unattainable for stateless folk because of red tape, says Klang MP

      By Kenneth Tee
      22 December 2018;

      4. http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/03/better-deal-for-stateless-kids-but-new.html

      Better deal for stateless kids but new govt must do more, says Unicef

      March 12, 2019; dan di

      5. https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/02/14/unicef-malaysia-must-go-beyond-discretionary-citizenship-approvals-for-stat/1723095

      Unicef: Malaysia must go beyond discretionary citizenship approvals for stateless children

      By Ida Lim

      14 February 2019

      Delete
  2. Sebagai kerajaan, menteri2 BADUT Pakatan Hancing yang sepatutnya orang terhadapan yang terdahulu mempertahankan!

    Apa pula pendapat Mat Sabu dan geng2 biolnya?

    ReplyDelete
  3. Akhirnya berjaya dapigs jadikan golongan
    LIBERAL kuda tunggangan.Akan diadakan
    Kongres libral ngan atok madah berhelah
    mengdeklamasikan puisi nasib Melayu.
    Disudahi sketsa situa menangis TAK BERLAGU minta simpati.

    ReplyDelete
  4. SeWAJIBnya pemimpin Islam Pakatan Hancing lah yang patut terkehadapan dalam isu ini. Mempertahankan Islam! Tetapi TIDAK, diperhatikan sejak sekian lama mereka2 ini MEMBISU SERIBU BAHASA!

    Yang berperwatakan Islam, memakai sarung tangan sebagainya, Wan Azizah TPM lansung tidak berkata apa2? Yang lain terus MENIKUS?

    Mereka bergitu takut dengan DAP, mungkin sudah bergitu banyak TAIK BABI yang telah disumbat kedalam mulu2 mereka?

    ReplyDelete
  5. Apa pula kata orang Pulau Pinang? Nak dengar juga pendapatan dari Mufti Pulau Pinang?

    ReplyDelete
  6. Sebelum pru dulu dah diberitahu kalau ph menang "melayu dan islam akan dibangsatkan". Tapi ramai yg tak percaya dan kata hanya umno yg nak menakut2kan saja. Kononnya perlembagaan tak boleh diubah. Perlembagaan tak ubah tapi yg diubah peraturan dan kebiasaan yg ada

    ReplyDelete
  7. sekarang makin banyak Cina & India cuba menChina & mengindiakan negara ini..

    Mereka tak mahu ke negara asal kerana hidup di sana lebih susah & negra bodoh..

    Kalau tak mau balik negara asal sebab negara tersebut bodoh.. jangan mengubah Malaysia..

    ReplyDelete
  8. Tgk juga si BARUA Melayu BANGKAI BABI-ejen anwar paria HOMO/DAPpembunuh/PariaKR bangkai2 ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni - yg. nak mengHAPUSkan ROS supaya KESEMUA parti2 POLITIK terutamanya parti2 Politik BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, termsk. UMNO-PAS-BERSATU dan Pertubuhan2/NGO2 Islam/Melayu termsk. pertubuhan2 Silat kita dsbnya - dpt. diKUASAI habis2an oleh si 'NGO' pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu!! Lihat si BARUA Melayu BANGKAI BABI DAPpembunuh/PariakR ni, di -

    https://www.ismaweb.net/2019/10/02/erc-syor-sistem-perwakilan-berkadar-bagi-kerusi-parlimen/

    ERC syor sistem perwakilan berkadar bagi kerusi Parlimen
    Kawal selia parti politik harus dilaksana SPR bagi pastikan ketelusan

    Oleh Siti Hafidah

    Isma web net
    02/10/2019

    ReplyDelete
  9. Harap2 tiada pemimpin Melayu/Islam terpedaya dgn Kongres bakal diadakan.
    TAHIK DAN TAHIK bergasak berebut jawatan
    sokongan Melayu DITAGIH. Nanti terpalit
    dgn taik MEREPUT dan taik dari lubang taik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SIAL lu HOMO PENYAMAQ PARIA HAIWAN hindrafHOMO/Tamil Eelam DAPpengganas!!!

      Delete
  10. Apakah yang sedang dinantikan oleh Tun???......'KEMATIAN lah kot!!!

    Kepada ahli2 PKR buat malu dan bodoh je lah selama bertahun2 melaungkan/buat Reformasi semasa pemerintahan Mahakuty dulu...Last2 Bang Non kena kencing lagi...

    Kalau masih ada maruah di PRK tg. Piai nanti kalau Kutty calonkan Parlimen dari PPBM...inilah masa nya saudara/ri buat protes kpd parti calon Madey ni....tu pun kalau rasa ada maruah lagi lah!!!

    ReplyDelete
  11. MAHATHIR SUDAH KEPANASAN, TEMPOH PERJANJIAN DUA TAHUN YANG DIA SENDIRI SEBUT SEMAKIN MENGHAMPIRI. UMUR DIA PULA TAHUN DEPAN MENCAPAI 95 TAHUN. PEMIKIRAN SEMAKIN LEMAH, CAKAP PUTAR BELIT. DIA MASIH INGIN, BERKUASA KERANA NAFSU SERAKAHNYA. KESIAN BINI TUN HASMAH YANG TERPAKSA IKUT PERANGAI HODOH MAHATHIR WALAUPUN SUDAH KELIHATAN AGAK UZUR NAMPAKNYA MAHATHIR MAHU MATI DIATAS KERUSI PM. JANGAN SAMPAI KERAS DAN JADI PATUNG DI KERUSI PM SUDAHLAH. MARILAH KITA BERTAUBAT DUNIA SEMAKIN HAMPIR KITA TINGGALKAN DAN AKHIRAT JUGA KEKAL BUAT KITA. SEMOGA ALLAH MENGAMPUNKAN SEGALA DOSA KITA, SEBELUM KITA KEMBALI KEPADANYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demi ALLAH SWT, ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, mmg. akan diSABOTAJ habis2an oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14 (apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH - dah kuasai SPR baru haram jadah tu HABIS2an)!!

      Delete
  12. Tgklah PENDAKWAAN2 JENAYAH yg. amat RINGAN terhdp. SINDIKET2 IC PALSU dan PERMERDAGANGAN MANUSIA ni - oleh di SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA pundek bangkai BABI DAP PENGGANAS/PENJAJAH tu!! Sdgkan patutnya si PENGGANAS2 DAPpembunuh dr. SINDIKET IC PALSU ni diPENJARAkan terus bawah SOSMA dan juga bawah AKTA TERORISMA!!

    Di samping tu, diBICARAkan hanya utk. beberapa IC PALSU sdgkan BERIBU IC PALSU yg. dah dibuat oleh SINDIKET DAPpembunuh BANGKAI BABI ni, termsk. disyaki UTK. PEMBUNUH2/PENGGANAS DAPpembunuh, Tamil Eelam Sri Lanka!!!

    Dahlah tu - kenapa POLIS/IMMIGRESYEN dan KDN BANGKAI BABI tu - TAK nak MENYIASAT habis2an BERIBU2 IC PALSU tu serta PEMILIK2 dr. PENJENAYAH2 ASING-geng2 DAPppembunuh ni oi?!!!! Lihat di -

    https://www.ismaweb.net/2019/10/03/kes-jual-mykad-dibicara-bermula-tahun-depan/

    Kes jual MyKad dibicara April tahun depan

    Mahkamah tetap 29 hingga 31 Oktober deposisi saksi warga China

    Oleh Aainulillia

    Isma Web net
    03/10/2019

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgk. juga MENTERI KEMENTERIAN LUAR PKR paria-PENJILAT DUB*Q DAP bangkai BABI homo JIJIK Zionis ISrael PENAKUT nak MAMPOS ni!!

      Lansung biaqkan si rejim PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL Hindu India modi/BJP-RSS-yg. diTAJA oleh ISrael/NATO-US/UK ni - punya mengHINA/mengGERTAK negara ISLAM kita ni, psl. isu PENJAJAHAN Kashmir oleh si rejim HINDU modi/BJP-RSS BANGKAI BABI ni!!! Lihat di-

      https://www.telegraphindia.com/india/india-criticises-malaysia-turkey-for-statements-on-kashmir/cid/1709850

      India criticises Malaysia, Turkey for statements on Kashmir
      Speaking at the UN, Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad had alleged that India has "invaded and occupied" Jammu and Kashmir

      By PTI in New Delhi

      4.10.19

      Delete
    2. Tgk juga jenis BANGSA - PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL paria HINDU bawah rejim PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK India modi/BJP-RSS yg. juga MENAJA akan puaka2 PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PEROGOL Hindu Tamil Eelam Sri Lanka yg. diSOKONG oleh PENGGANAS2 paria DAP bangkai BABI spt. kulasegaran dan ramasamy BANGKAI2 BABI, kat TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang BUMIPUTERA bwrzaman kami ni!!! Di -

      http://bostonreview.net/martha-nussbaum-women-mutilated-gujarat
      Body of the Nation:

      Why women were mutilated in Gujarat

      By Martha C. Nussbaum

      Boston Review
      June 01, 2004:

      On February 27, 2002, the Sabarmati express train arrived in the station of Godhra, in the western Indian state of Gujarat, packed with Hindu pilgrims who were returning from Ayodhya... In 1992, Hindu zealots destroyed the 16th-century Babri mos-que there, claiming that it covered the remains of a Hindu temple. The pilgrimage, like many others in recent times, aimed at forcibly constructing a temple over the disputed site, and the mood of the returning passengers, stymied by the government and the courts, was angry…….Fifteen minutes later, one car of the train erupted in flames. Fifty-eight men, women, and children died in the fire. Most of the dead were Hindus.....Because the area adjacent to the tracks was an area of Muslim dwellings, and because a Muslim mob had gathered in the vicinity to protest the incident on the train platform, blame was immediately put on Muslims. (Later, a number of public figures argued that the blaze was set by Hindu nationalists attempting to provoke a rampage.)

      In the days that followed, wave upon wave of violence swept through the state. The attackers were Hindus, many of them highly politicized, shouting Hindu-right slogans, such as “Hail Ram” (a religious invocation wrenched from its original devotional and peaceful meaning) and “Hail Hanuman” (a monkey god traditionally celebrated for loyalty, but portrayed by the Hindu right as highly aggressive), along with “Kill!,” “Destroy!,” “Slaughter!”

      There is copious evidence that the violence was planned before the precipitating event. The victims were almost all Muslims, with an occasional Christian or Parsi thrown in. There was no connection between the identity of the victims and the identity of alleged perpetra-tors: attacks took place, for the most part, far from the original site. In fact, many families of the original dead implored the mobs to stop. Nonetheless, more than 2,000 Muslims were killed in a few days, many by being burned alive in or near their homes. No one was spared: young children were burned along with their families.

      Particularly striking were the mass rapes and mutilations of women. The typical tactic was first to rape or gang-rape the woman, then to torture her, and then to set her on fire and kill her. Although the fact that most of the dead were incinerated makes a precise sex count of the bodies impossible, one mass grave that was discovered contained more than half female bodies. Many victims of rape and torture are also among the survivors who have testified. The historian Tanika Sarkar, who played a leading role in investigating the events and inter-viewing witnesses, has argued in an important article that the evident preoccupation with destroying women’s sexual organs reveals “a dark sexual obsession about allegedly ultra-virile Muslim male bodies and overfertile Muslim female ones, that inspire[s] and sustain[s] the figures of paranoia and revenge.”1 This sexual obsession is evident in the hate literature circulated during the carnage, of which the following “poem” is a typical example:

      Narendra Modi [Chief Minister of Gujarat] you have fucked the mother of [Muslims].....

      With a Hindu government the Hindus have the power to annihilate [Muslims]

      Kick them in the arse to drive them out of not only villages and cities but also the country......

      Delete
  13. APA BILAH BERMINAT ANGKA TOGEL DI JAMIN TEMBUS 2D 3D 4D 5D 6D 7D HBG NMR INI 085-256-133-981 MBAH SORE ATAU PESUGIHAN DANA GAIB TRANSFER JANIN DAN BANYAK LAGI KELUAHANYA INSAH MBAH PASTI BANTU

    ReplyDelete
  14. *Melayu + Mamak Kerala - Hantu Raya*.

    Sayugia sejak menjadi PM semula setelah *dilongkangkan* oleh pemimpin UMNO, Tun Mahathir semakin tidak sedar diri. Masih mendakwa diri sebagai *Melayu Tulen* menjadi pejuang Melayu dan agama Islam. Inilah lidah bercabang geng mamak dari Kerala. Bila ada peluang akan berubah warna macam ular mengikut suasana sekitar, tiada prinsip, tiada agama malah pernah dikafirkan oleh PAS.
    Rakyat Malaysia semakin terkejut saban hari melihat harapan rakyat menjadi taksub Melayu Islam. Pernah porak peranda negara selama 22 tahun, sekarang kali kedua menjadi pulak. Pak Lah dan Najib *tak cukup jahat* macam Mahathir. Anak beranak kaya raya, konon nak majukan Melayu tetapi rompak untuk keluarga sendiri. Inilah manusia jahat hidup paling lama. Bila dikenang, Pak Lah dan Najib kesian, kerana akhirnya orang jahat menguasai negara. Cara dia mudah, buat Melayu marah Cina dan India, buat wayang depan TV, cakap lain buat lain, pelakon terbaik selama berusia 94 tahun...sendiri fikirlah masa depan Malaysia for masa hadapan. Betul kata orang tua-tua, yang paling berdosa akan hidup lama. Yang baik mati awal. Sebagai peringatan kepada warga negara Malaysia.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.