TRANSLATION

01 October 2019

PRK Tanjung Piai : SPR Sengaja Susahkan UMNO/BN?

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sengaja pilih tarikh 16 November untuk menyusahkan parti UMNO dan BN?



Itulah persoalannya sekarang. Kita dapat mengagak kenapa tarikh-tarikh itu dipilih. Tapi UMNO dan BN tidak boleh buat apa-apa selain daripada melahirkan rasa tidak puas hati sahaja. SPR pun tentu sudah menyediakan 'jawapan'nya.

Perhimpunan Agung UMNO 2019 adalah pada 13 - 16 November ini. Maka, apakah PAU UMNO perlu ditangguhkan utk memberi laluan kepada kempen PRK Tanjung Piai (2 - 16 November)?
1. PAU ditangguhkan supaya kepimpinan dan jentera pilihanraya UMNO boleh fokus kepada pilihanraya itu. PRK ini adalah yang pertama selepas Himpunan Penyatuan Ummah dan piagam Muafakat Nasional.

2. PAU diteruskan tapi pihak-pihak yang terlibat tidak perlu hadir semasa PAU. Kepimpinan tertinggi yang terlibat secara langsung dalam jentera pilihanraya untuk berceramah dan sebagainya juga tidak perlu hadir semasa PAU.
3. PAU diadakan sekitar Tanjung Piai.
Jika rujuk pilihan di atas, kita lebih setuju nombor 1. No. 3 memang sangat menarik tetapi perlu difikirkan dari segi kesulitan logisitik dan kos yang lebih besar.

13 comments:

  1. Replies
    1. Itulah, Inilah akibatnya bila PENGGANAS SPR bangkai BABI tu dah diKUASAI oleh BERSIH DAPpembunuh KEPALA BOUTOH tu!!

      Percayalah, PRU15 juga akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH DAPpembunuh yg. dah kuasai SPR baru haram jadah tu, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa, utk. MENAKLUK habis2an SELAT MELAKA kita dan LAUT CHINA SELATAN kita yg. amat KAYA dgn. bahan2 KIMIA spt. ZIR-CON/THORIUM/URANIUM, di GUNUNG2 BERAPI bawah laut (SUBMARINE VIOLCANOES), utk. pembuatan SENJATA2 NUKLEAR Barat-ZIONIS, hingga akhir zaman!!!!! Maka, kalau PRU14 dah TERANGAN diSABOTAJ oleh PENGGANAS BERSIH yg. mengHASUT POLIS/TENTERA dan disyaki PEKERJA2 SPR – tak kan si pemimpin2 ISLAM/MELAYU dr. PAS/UMNO, nak ‘BERHEMAH‘ konon dan TUNDUK mcm. KULI kpd. DEMOKRASI Zionis PENIPU, utk. TUNGGU shj. PRU15, mcm. si LEMBU2 diCUCUK HIDUNG oi?!! GILA BABI apakah ini?!!!

      Delete
    2. Bah. 1:

      Ini Artikel yg. BERNAS ttg. PRK TG. PIAI, tapi PRK yg. amat PENTING - dr. Prof. Dr. Redhuan Tee!! JANGAN UMNO/PAS asyik TERPEDAYA dgn. si DALANG2 DUA MUKA-ejen2 DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael dr- MCAcing/MICacing ni oi!!!! Lihat di –

      https://mindarakyat.blogspot.com/2019/09/cermin-muka-dulu-jika-mca-mahu-tanding.html

      ‘Cermin muka dulu jika MCA mahu tanding PRK Tanjung Piai’

      Oleh Editor

      Minda Rakyat Blogspot com
      September 23, 2019

      Disyaki, DOKTOR PAKAR Islam/Melayu terkemuka kita, Allahyarham Datuk Dr. Md Farid Md Rafik, dr. PPBM, Ahli Parlimen Tg. Piai yg. juga TIMBALAN MENTERI 'Perpaduan' bawah paria BANGKAI BABI waythamoorti ni - diBUNUH dgn. amat KEJAM, dlm. usia amat muda, 42 thn. ni, dgn. RACUN/SUNTIKAN TOKSID Senjata Bio (BIOWEAPON) yg. menyebabkan SAKIT JANTUNG, oleh PEMBUNUH2 UPAHAN DAPpembunuh dr. PENGGANAS2 hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka! Kerana, depa TAK nak bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita jadi Timb. Menteri di jabatan 'perpaduan' HindrafHOMO BANGKAI BABI bawah si PENDATANG paria ANJING waythamoorti tu agar dpt. diKUASAI sepenuhnya oleh si PENDATANG2 Paria/Cina DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael - terutamanya utk. mengHASUT bangsa BUMIPUTERA Orang2 Asli kita, utk. memBENCI bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita!!

      Bahkan BAPA2 KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN terCINTA kita, Almarhum Tun Abd. Razak Ibni Dato Hussein Al Haj dan Allahyarham Tun Dr. Ismail bin Dato' Abd. Rahman - disyaki, telah diBUNUH2 dgn. SENJATA BIO ini oleh ejen2 CIA/MOSSAD/DAPpembunuh yg. menyebabkan KANSER dan PENYAKIT JANTUNG , juga di usia muda 54 thn. dlm. th. 1976, dan di usia 58 th. thn. 1973! Lihat di -

      1. https://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864

      The CIA has Attempted to Assassinate 50 Foreign Leaders Including Chavez

      Global Research
      March 15, 2013; dan di

      2. http://imeu.net/news/article0024562.shtml

      Israel's History of Assassinating Palestinian Leaders

      The IMEU net
      Nov 6, 2013.

      Delete
    3. Bah. 2:

      Di samping itu, TG. PIAI di JOHOR ni, yg. juga berhadapan dgn. SELAT JOHOR dan SINGAPURA, adalah amat STRATEGIK utk. laluan maritim SUBMARIN2 NUKLEAR HARAM rahsia US/UK-NATO/ISrael-India (yg. berPUSAT di SINGAPURA, PULAU DIEGO GARCIA dan KEPULAUAN ANDAMAN), dari LAUTAN HINDI dan SELAT MELAKA - ke SELAT JOHOR dan SINGAPURA, dan juga utk. masuk akhirnya, ke LAUT CHINA SELATAN kita serta ke BORNEO (yg.mana SUBMARIN2 NUKLEAR HARAM ni mmg. BERLEGAR2 bawah dasar laut NEGARA ISLAM kita ni yg. mana LAUT CHINA SELATAN kita, juga amat KAYA dgn. ZIRCON/THORIUM/URANIUM di GUNUNG2 BERAPI yg. BERATUS BILLION thn. di bawah LAUT amat DALAM) dan utk. PENYELUDUPAN oleh CIA/MOSSAD/DAPpembunuh dari SINDIKET2 DADAH Amerika Selatan/India dan PENGGANAS2/PEMBUNUH2 UPAHAN Tamil Eelam Sri Lanka depa (yg. menggunakan PASSPORT2 PALSU dr. INDIA dan NEPAL)!! Sbb. itu juga bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita sdg. diBUNUH dlm. GENOSID2 melalui pembuangan SISA2 KIMIA TOKSID dan GAS BERACUN SIANIDA (CYANIDE – yg. juga Senjata Bio) di PASIR GUDANG, yg. juga berHADAPAN dgn. SELAT JOHOR ni!! Lihat bagaiman tentera Singapura diTUBUHkan dan dilATIH oleh tentera PENGGANAS/PEMBUNUH IDF ISrael, di -

      https://cs.uwec.edu/~tan/saf_israel.htm

      Singapore Armed Forces: A Deep, Dark, Secret Love Affair

      (A team of IDF officers, known as the ‘Mexicans’, helped Singapore establish an army. It was the start of a very special relationship)

      By Amnon Barzilai

      July 16, 2004.

      Delete
    4. Bah. 3:

      Lihat juga artikel amat BERNAS dr. Tun Abd. Hamid Mohammad terCINTA kita, Mantan Ketua Hakim Negara psl. PRK Tg. Piai ni, yg. amat PENTING ni!

      Bahkan,TAK guna betul si PENGKHIANAT zahid-geng puaka anwar PARIA homo tu, yg. sewenangnya masih nak TUNDUK mcm. KULI dayus pd. MCA DALANG DUA MUKA-EJEN DAPpembunuh BANGKAI ANJING tu!!!! Lihat di -

      https://www.ismaweb.net/2019/09/25/jangan-beri-tanjung-piai-kepada-mca-tun-hamid/

      Jangan beri Tanjung Piai kepada MCA: Tun Hamid

      Masih tunggu reaksi pemimpin UMNO - perlu pilih antara PAS dan MCA

      Oleh Siti Fatimah

      Sumber: YAB Tun Abd. Hamid Mohammad
      (Mantan Ketua Hakim Negara)

      Isma Web net
      25/09/2019

      Maka, demi ALLAH SWT, ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni – pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, disyaki akan diSABOTAJ oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14 (apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH - dah kuasai SPR baru haram jadah tu HABIS2an)!!

      Delete
  2. 10K Majority kasi sesah, exco johor claim 1.39 jota, pasir gudang gas toksik, kilang jerubu exco alam sekitar klu kena batu api nya 10K majority any time dll

    ReplyDelete
  3. Kalau bukan kerana bekas PM terlajak bodoh tu, UMNO tak akan kalah pun. Isunya, apa corrective action yang dilakukan UMNO selama ini? Presiden masih perasuah tegar juga. Elok-elok tok mat jadi pemangku presiden kena cantas pula. Apa lagi yang ada kat UMNO? Blogger pun siar artikel yang bodoh juga. Cuba buat lapuran menjelaskan kepada umum tentang salahlaku Najib supaya UMNO tidak terpalit sekali. UMNO tidak patut dipersalahkan, yang bersalah Najib dan Jho Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh jatuh hukuman ke? ko meroyan bagai nak rak. Yg nak kena hukum ko ke? nak bayor kos guaman duit atok ko ke? Mana adap sopan budi bahasa, itu pun kalo ko tu BANGSA MELAYU ISLAM.

      Delete
    2. CELAKA lu SAMPAH HOMO KATAK 553, HANCING, HANYIR dan berBAU JAMBAN jijik guan eng bangkai ANJING si GILA BABI PENYAMAQ PARIA bangkai ANJING PARIA2 hindrafHOMO/Tamil Eelam SETAN DAPpembunuh!! PUKIMAK PELACUR berLENDIR/BERNANAH lu si SEWEL PENJAJAH PARIA penyamun DAPpembunuh oi!!!!!!

      Si SAMPAH DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK homo jijik ZIONIS ISrael lu tu, amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KES2 RASUAH/ROMPAKAN oleh si PERASUAH/PEROMPAK Pendatang Cina APEK guan eng DAP anjing ni terus diTUTUP secara HARAM - oleh geng SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA SAMPAH pundek PENIPU bangkai ANJING DAP PENGGANAS dia tu, yg. KEDUA ni akan diPENJARAkan satu hari nanti!!! Di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

      Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today net
      Last updated Apr 8, 2019 !!

      Delete
    3. kau ni faham ke peraturan?presiden di pilih oleh ahli perhimpunan,tok mat cuma memangku utk sementara dan dan najib secara gentleman meletak jawatan selepas pru14...apa masaalah kau kau meroyan sorang2?gilo ko apo....

      Delete
  4. Dalam Malaysia Baru semua dipolitukkan.
    Pengerusi SPR dah pandai main politik.
    Kenapa pilih tarikh terlalu lama?
    Boleh ajer buat bulan oktober.
    Semuanya ada agenda politik.
    SPR dah jadi keldai tunggangan..
    Dulu tuduh SPR mcm2, tapi skrg mereka lagi teruk..

    ReplyDelete
  5. Ambil no 3..baru diorg ada akal..cuma nanti kerajaan otak pembangkang cakap bn bawa pengundi hantu..macai diorang kan ka no brain.

    ReplyDelete
  6. Buat aja di Pontian atau Jaybee. Yang hadir PAU mesti hadir seminggu sebelum sebelum hari pengundian. Bersama PAS kita gempur dari rumah ke rumah. kenakan pukulan KO.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.