Sunday, November 17, 2019

Mahathir Sakit? Kenapa Diam Membisu Setelah Kalah Di Tanjung Piai?

3 hari lepas, Siti Nurhaliza terharu apabila Dr Mahathir sanggup hadir ke konsert beliau.


Ketika itu minggu berkempen di PRK Tanjung Piai. Zuraida Kamaruddin juga hadir bersama.

Kelmarin, tsunami rakyat berlaku di Tanjung Piai. Rakyat telah bersuara dan bangkit menolak kebobrokan regim PH-DAP.

Correct me if I'm wrong. Setakat ini, Dr Mahathir masih belum buat sebarang kenyataan mengenai kekalahan yang sangat memalukan seluruh ahli parti PPBM dan PH. Sakitkah?

Mahathir telah menggunakan segala cara daripada menulis surat hinggalah turun berkempen di Tanjung Piai. Malah, kerajaan PH terang-terangan telah menyogok warga Tanjung Piai dengan pelbagai gula-gula pilihanraya.

Tapi rakyat tidak mahu lagi kewayangan regim PH-DAP. Enough is enough. Rakyat Tanjung Piai menangkan calon BN dan Muafakat Nasional.

Beberapa ahli politik DAP dengan lantangnya menuntut Mahathir letak jawatan. Mereka juga kata Mahathir adalah penyebab kekalahan PH-DAP di parlimen itu.

Malah, ada penganalisa politik yang kata berlakunya sabotaj oleh pihak dalaman PH-DAP supaya calon PPBM kalah dan Mahathir dimalukan.

Pada 29 Oktober 2019, saya telah menulis kemungkinan itu. Antara kenyataan saya :
DAN dengan konflik besar yang berlaku di antara Anwar Ibrahim dan Dr Mahathir, puak DAP dengan Dr Mahathir, kita tidak akan terkejut jika ada sabotaj atau jentera PKR dan DAP tidak serius dan ala kadar sahaja membantu calon parti Mahathir ini.

Apa tidaknya, jika PPBM kalah, maka bertambah kurang lagi ahli parlimen yang sokong Mahathir! Free bonus untuk mereka dalam PH yang mahu Mahathir letak jawatan beberapa bulan lagi.

Penyokong-penyokong DAP dan PKR juga akan buat undi protes.

https://novandri.blogspot.com/2019/10/prk-tanjung-piai-anwar-dan-dap-tidak.html
Paling jelas sekali ialah tindakan regim DAP yang menggunapakai sentimen perkauman yang sangat melampau semasa minggu berkempen tanpa rasa bersalah langsung.

Padahal mereka tahu segala kenyataan rasis dan penghinaan itu akan dilaporkan oleh media dan pasti mendatangkan kemarahan kaum Melayu serta menyebabkan kaum Melayu tolak calon Mahathir.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=957012658012939&id=100011126418577

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=956277121419826&id=100011126418577
Ahli politik DAP juga kata, malaikat pun sudah 'naik bosan' mendengar zikir reformasi oleh PH-DAP berulang kali.

Begitu juga penghinaan melampau terhadap parti MCA dan UMNO yang dilabel mangkuk tandas oleh Nga Kor Ming DAP.

Rasanya, kaum Cina pun sudah tidak gemar dengan sentimen perkauman melampau dan hate speech puak DAP ini.

Kita juga tuntut Kor Ming DAP letak jawatan Timbalan Speaker kerana telah mencalar nama baik parlimen!

Apakah Mahathir akan menulis panjang dalam blog beliau mengenai kekalahan calon parti beliau? Rombak kabinet? Buang Kewayangan, Kasut Hitam, Elifen Fait Elifen dan lain-lain?

Atau beliau diam sahaja buat-buat lupa?





36 comments:

  1. Terpalu sedih dan pilu.
    NAK menangis pun dah tak BERLAGU.
    SESIA je bersengkang mata 16 jam sehari.
    Hasilnya apa?
    Kerajaan pee eh ni tiada halatuju.
    Lebih parah tak tahu nak bermula dari mana.Dulu buat persepsi negatif pada BN
    Realitinya rakyat telah bosan meluat dan benci. Begitu sabarnya MELAYU berdekad
    menahan amarah akhirnya terluah sudah

    ReplyDelete
    Replies
    1. menang tipis je, tak payah nak berkokok sangat!

      Delete
    2. 15 ribu gang bkan 1500..kok.kok..kok..

      Delete
    3. Ada jugak RBA DAPig Yg komen dlm blog ni. Kahkahkah..

      Delete
    4. Silap titik perpuluhan la pulaatt..berjangkit dari menteri kwayangan idola dia la tu.

      Delete
    5. Korang menang prk pun heboh. Kalah Pru tosonyap. Kot Pru15 kalah lagi.

      Delete
    6. Bateri Matdey Kutty dah LOW.....kiokiokkiok...

      Delete
    7. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi. Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di no Wa 085-254-384-488 rasa senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya menulis pesan ini biar
      Semua orang tau,ini sebuah kisa nyata dari saya dan tidak ada rekayasa sedikit pun yang saya tulis ini,sekali lagi terimah kasih banyak ya Aki dan insya allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu Sartika dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB NYATA

      Delete
  2. Bmf teruskan. Lagi gome end berbunyi lagi nyampah rakyat kat pee eh. Apa saja montori pee eh cakap, rakyat dah tak kesah sbb dah meluat tahap gaban. Rasa nak bagi kaki je kat montoli pee eh

    ReplyDelete
  3. Lunyai la Kutty nanti bila Non telah diangkat menjadi PM dan DAP menguasai negara. Mereka sangat BERDENDAM dengan Kutty dan kekayaan keluarga Kutty.

    Nasihat rakyat eloklah kiranya Kutty mula menjenguk2 atau berbaik2 dengan mana2 negara yang difikirkan selamat setelah ditendang dari kerusi empuk PM nanti.

    Maldives, Dubai, England, Kanada, Australia, pilihlah yang anda dan keluarga anda fikirkan selamat!

    ReplyDelete
  4. Bila agaknya pihak pembangkang nak buat majlis MEMBAKAR BUKU MANIFESTO TIPU DAP/PH?

    Dicadangkan untuk dibuat secara besar2an di Pulau Pinang!

    Ini adalah cadangan sahaja! Tiada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang mati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dah kiok dalam longkang, apa Umno nak bising lagi. Nak congak menang Pru15 pun tak berani. Sebab curi wang rakyat berbilion di 1MDB.

      Delete
    2. kah kah kah....macai Pee Eh kepanasan...maklum la dedak terjejas dek kekalahan mengejut ni...

      Delete
  5. Tun Mangkuk tengah cari ilham utk menyalahkan org lain spt perlakuan biasanya sblm ini.
    Dia manusia hebat dan tak akan mengaku kesilapannya.
    Apa2 pon puak anwar tgh meraikan kegagalan parti tun mangkuk di tanjung piai. Alasan bhw tun mangkuk dah ditolak rakyat serta kegagalan tun mangkuk serta kabinet bangangnya merealisasikan manipestol menjadi sumber puak dalaman pakatan semburit menolak tun mangkuk lebih awal.
    Mrk dah muak dgn alasan tun mangkuk yg akan melepaskan jwtn setelah negara pulih. Bila akan pulih sedangkan nyata dia dan kabinet bangangnya merosakkan negara.
    Dikhabarkan ada yg mengatakan tun mangkuk akan melepaskan jwtn setelah najib dipenjarakan. Pulak dah!!!!
    Sikap berdolak dalik tun mangkuk nyata amat mengecewakan majoriti pengikut setia dap dan pkr yg mendominasi pakatan semburit.
    Dgn kekalahan memalukan pbbm prk tanjung piai memberi isyarat jelas tun mangkuk perlu berehat lebih awal dpd arena politik negara. Kenyataan majoriti ini telah disuarakan secara senyap sblm ini telah tiada rahsia lagi.
    Maka...kita tggu respons tun mangkuk serta penjilat2 setianya.

    ReplyDelete
  6. Aku amat sokong kekalahan pornhub di Tg Piai.. padan muke!! har har har

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko monang 1 prk ajer apa nak heboh. Pru14 korang kiok.

      Delete
    2. Ye ker? Kalau berani cer suruh Atok94 kau tu bubar parlimen, kita tengok siapa yg akan kiok... kih kih kih.. kah kah kah.. har har har!!

      Delete
    3. 1 PRK je BN aka Muafakat Nasional menang? ko baru keluar dari gua ke yob?

      Delete
    4. Anus 10.29 am,
      Geng kau yg masih dlm gua. Sejak kalah majoriti 15 ribu ni makin ramai pulak yg kembali masuk gua, termasuk le Atok94 kau tu. Dah sonyap pun dia, ker masih terkejut berok sebab kalah teruk? Kikikikikakakaka

      Delete
  7. Eloklah kiranya Kutty sekali lagi berlakon untuk menziarahi kubur2 Allahyarham2 yang sudah meninggal. Masih belum terlambat!

    Yang Islam akan bersimpati, kafir RASIS akan terus membenci?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dikira sudah meninggal. Politik nya. Dalam longkang sekarang. Wak Jahit dah ambil semua tugas2 Presiden nya. Apo Jibo nak kato.

      Delete
    2. Kau asyik komen pasal Najib je. Meroyan teruk korang sejak kalah majoriti 15 ribu.. banyak tu, boleh buat bayar duit muka beli BMW.. kah kah kih kih kih

      Delete
    3. Kamu Geng Najib yang asyik menjilat Najib pakai banyak nama.

      Kamu ada sakit otak Multiple Personality Disorder, MPD.

      Pergi lah jumpa Psychiatrist sebelum jadi teruk sakit otak kamu.

      Delete
    4. Anon 935 udah minum sesudu minyak kepala sawit pagi ni?

      Delete
    5. Kah kah kah...rasanya macai je kena mcm2 penyakit Disorder...dah rasa cuak dah...

      Delete
  8. Tak sabar nak tgk atok terkejut..terkejut jugak kalau atok terkejut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejutkan Najib dari tidur nya dalam longkang sejak kalah Pru14 ler

      Delete
    2. Asyik komen pasal Najib je. Dah goyah ke? Tunggu PRU15 yg akan diadakan bila2 masa je. PornHub dah tentu akan ke longkang...kih kih kih koh koh koh.

      Delete
    3. Satu lagi tanda Geng Najib yang asyik menjilat Najib sakit otak - kamu boleh asyik komen pasai TDM, PH, orang lain tak boleh asyik hentam Najib?

      Cepat pigi jumpa Psychiatrist sebelum sako otak kamu melarat.

      Delete
    4. Matdey Kutty dah 'TOKOJUT BOROK'....kiokkiokkiok.....

      Delete
    5. Anus 9.38 am,
      Najib itu dah tak ada kuasa/jawatan pun. Tapi Atok94 & pemimpin PornHub yg lain ade jawatan besar & penting dlm kera jaan. Itu le yg jadi sasaran kami para pembangkang yg dedikasi & berhemah ini. Ade faham? kikikikikikiki

      Delete
  9. Habis la Kutty dan anak2 akan dikerjakan Non dan DAP nanti. Hanya menunggu masa sahaja! Silap gaya satu keluarga akan kena penjara maksimum. Tangan AG Keling tu dah gatal dan tak sabar2 nak mulakan pendakwaan. Sudah tentu kedua2 pihak ini telah menyimpan dendam kepada Kutty sejak 20 tahun lalu. X2 files seperti IPP, bailout syarikat perkapalan anak, kes Memali, file2 kronism PASTI akan dibuka semula oleh DAP.

    ReplyDelete
  10. Sejak bila pula TANDATANGAN2 PALSU dalam berbelas2 dokumen boleh diterima pakai dalam mahkamah? Ini betul2 ingin mengenakan Najib?

    Tanya je?

    ReplyDelete
  11. Kasihan atok tak tido semalaman pikirkan
    nasib boboi. Buatnya MN terjah Kedah
    mahu kena tendang terajang boboi kali
    kedua. Aduhai nasib malang sungguh boboi

    ReplyDelete
  12. 15 RIBU? WOW, BOLEH BUAT RUMAH BATU & BELI PROTON SAGA TU..

    ReplyDelete
  13. atoh mahataik boleh kerap ziarah kubor..bukan apa petanda dan ingatan Tuhan Maha Esa sudha dtg mcm2 bentuk..
    dapig tetap cilaka juga

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini juga tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.