TRANSLATION

10 November 2019

Terdesak! Propaganda Jahat Dan Fitnah Di PRK Tanjung Piai

Saya merujuk kepada dakwaan Liew Chin Tong DAP kononnya UMNO-PAS menggunakan kebimbangan agama dan isu perkauman melampau sebagai modal di PRK Tanjung Piai.


Senator DAP ini butakah?

Calon BN ialah Wee Jack Seng, seorang bangsa Cina. Jika benar UMNO-PAS mengamalkan perkauman melampau, calon BN bukan Wee Jack Seng.

Malah semasa pemerintahan BN, semua kaum dijaga. Malah, antara individu yang paling kaya di negara ini adalah bangsa Cina dan India. Jika amalkan perkauman melampau, bangsa bukan Melayu akan merempat di negara ini. Malah, Chin Tong dan DAP tidak wujud pun dalam politik negara.

Jelas bahwa kenyataan senator itu hanya propaganda fake news dan hate speech puak PH.

TAPI bila Wee Jack Seng dipilih, macai-macai PH sebelah Melayu pula putar cerita kononnya UMNO-PAS lemah dan 'tidak Melayu'.

Begitulah propaganda PH. Letak calon bangsa Cina pun salah. Letak calon Melayu pun salah.

Dan jika BN letak calon bangsa Melayu, puak DAP yang paling kuat menuduh UMNO-PAS sebagai rasis melampau. Setiap hari apek Lim Kit Siang dan ahli-ahli politik DAP akan keluarkan kenyataan dan puak DAP akan gunakannya di setiap ceramah mereka di PRK Tanjung Piai

Tapi rakyat faham bahwa propaganda puak PH ini untuk menutup segala penipuan janji-janji manifesto PH, kerosakan negara yang sangat teruk semasa pentadbiran PH, ekonomi negara semakin merudum dan pasaran saham Malaysia paling teruk di dunia.


Nilai matawang jatuh, PH sayangkan pemaju, aset-aset bernilai negara peninggalan kerajaan BN dijual sesuka hati dan wang PETRONAS ditarah tapi hutang negara bertambah banyak dalam masa yang sangat singkat.

Hal ehwal rakyat tidak dijaga. Bantuan rakyat dipotong dan dimansuhkan. Harga petrol dan air akan naik tidak lama lagi. Harga barang keperluan semakin naik.

Sebelum PRU14, puak PH mendakwa akan mampu tadbir negara lebih baik dan sudah ada pelbagai formula kerana ada PM, KM negeri yang berpengalaman.

Kononnya PH ada ahli-ahli politik yang 'cerdik pandai' seperti Rafizi dengan formula RM1.50 harga petrol, Salahuddin dengan formula pendidikan percuma, Maszlee dengan formula tol percuma Simpang Renggamnya dan lain-lain.

Kini PH minta rakyat faham mereka masih baharu pula.

Sebelum ini LGE DAP sering dakwa dan spin kononnya petunjuk ekonomi sangat menggalakkan walaupun kerajaan PH baharu. TAPI kini beliau terpaksa mengaku ekonomi negara mungkin akan bertambah teruk dan perlu rangsangan ekonomi.


Jika inilah situasi negara di masa terdekat ini, rakyat sebenarnya sangat memerlukan wakil rakyat yang bertindak sebagai check and balance dan kuasa pendesak untuk pastikan kerajaan PH tidak buat keputusan yang salah dan tidak lagi merosakkan negara.

Apa saja keputusan PRK Tanjung Piai tidak akan menukar kerajaan persekutuan. Tapi rakyat perlu beri signal yang kuat dan jelas supaya kerajaan PH tunaikan janji-janji, tidak politiking melampau, tidak putar belit dan mesti bantu rakyat.

Jika calon PH menang, puak PH akan kembali ke mode politiking cakap kosong mereka. Tapi jika calon PH kalah, kerajaan PH sudah tentu tersentak dan akan rajin perbaiki diri mereka.

Tidak perlu risau kerana MB Johor dan menteri-menteri sudah berjanji akan teruskan projek dan bantuan di parlimen itu.

Lagi pun, undi itu rahsia.

Baca ini : https://novandri.blogspot.com/2019/10/prk-tanjung-piai-anwar-dan-dap-tidak.html








7 comments:

  1. Patut jatuhkan ph ni. Teruk sangat dah negara ni. Gone End DAPig ni bodoh tak pandai.

    ReplyDelete
  2. Siapa RASIS sebenar di Tanah Melayu?

    Sepatutnya legasi RASIS2 immigrant terdahulu tidak dipanjangkan disini!

    ReplyDelete
  3. Adat bertandang tempat org, jagalh kelakuan diri, jgn naik tocang. Klu ditempat sndri mmg kena pija lh puak2 rasis harbi. Bru setahun stgh dh tunggang langgang. Makin lama makin byk hutang negara.

    ReplyDelete
  4. Malaysia sudah kearah kehancuran dibawah pemerintahan PH.

    ReplyDelete
  5. Tenggelam punca,berpinau mata naik juling baru tahu bertapa sukarnya tadbir
    sebuah negara, walaupun dgn angkuh SOMBONG mendabik dada ada pengalaman.
    Siap minta NYAWA sambungan 3 tahun untuk
    MELINGKUPKAN NEGARA.KERAJAAN PANDIR YANG
    HANYA PANDAI MENGERITIK MASA JADI
    PEMBANGANG DULU TELAH DIBUKTIKAN HANYA
    TAIK BUSUK LAGI MEMBUSUKAN.

    ReplyDelete
  6. Punyalah benci mereka kepada Najib sehinggakan hendak mengumumkan keputusan Najib diperintah membela diri pun mereka memilih nombor dan angka 11, nombor2 kesukaan Najib?


    ReplyDelete
  7. Umno Pas kena bersiap siaga sepanjang masa!

    Seorang lagi pemimpin PAKATAN PENIPU dilaporkan rebah, beberapa minggu sudah seorang ahli politik PAKATAN PENIPU di Pulau Pinang juga dilaporkan rebah!

    Jom sama2 kita tolok pemimpin2 PAKATAN PENIPU ini! Pastikan PENIPU2 manifesto ini ditolak dalam PRU akan datang!!!

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.