TERBARU !

Wednesday, January 22, 2020

Foto Mahathir, Hadi Dan Menteri Besar Terengganu Tidak Laku : Dalang Didedahkan Dan Efektifnya Sosial Media

Propaganda untuk mencetuskan pertelingkahan di antara UMNO dan PAS gagal sekali lagi.


Dalang di sebalik gambar di atas lupa bahwa hari ini era sosial media. Propaganda murahan seperti itu begitu senang dijawab dan tidak laku lagi. Ianya begitu cepat dijawab, malah dinafikan sendiri oleh parti kawan bukannya parti lawan.
“PH utuh dan tidak perlukan PAS sebagai rakan sekutu. Kalau pun ada idea dan percubaan memasukkan PAS, ia mesti berasaskan prinsip konsensus, bukannya majoriti." kata Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail
PAN, parti serpihan PAS menolak jika wujudnya gerakan atau rancangan untuk membawa Pas menyertai kerajaan Persekutuan di Putrajaya. Timbalan Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, tiada faktor besar yang memerlukan kerajaan membuat keputusan sedemikian.
Gambar Dr Mahathir bersama Hadi Awang, Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Ahmad Shamsuri Menteri Besar Terengganu dan Khairuddin Abu Hassan itu viral di media sosial kononnya pertemuan tersebut baru-baru ini selepas PRK Kimanis.

Tetapi ada pihak mengesahkan bahwa gambar itu adalah gambar lama bukannya baharu. Ada pihak yang mendedahkan bahwa Khairuddin pernah menunjukkan gambar tersebut beberapa bulan yang lalu. Pihak ini juga menerangkan bahwa,
Propaganda murahan ini menunjukkan Mahathir sedang terdesak untuk menyelamatkan diri dan kedudukannya menjelang bulan Mei akan datang di mana desakan semakin kuat agar peralihan kuasa kepada Anwar dimuktamadkan dengan segera.
Kekalahan di Kimanis antaranya disebabkan kesan penolakan rakyat terhadapnya telah merebak hingga ke Sabah membuatkan ramai mendesak agar beliau tidak melengah-lengahkan lagi peralihan kuasa.
Isu peralihan kuasa ini juga sudah menjadi topik panas semenjak sebulan dua ini. Anwar Ibrahim buat-buat tidak berminat dan tidak menekan Mahathir. Tapi pengikut-pengikut tegarnya sudah bersuara tapi tidak ditegur oleh Anwar. Contohnya, Otai Reformis bercadang untuk buat countdown Mahathir akan undur diri pada 9 Mei, mulai Tahun Baru Cina nanti.
“Kami akan siarkan video-video yang memaparkan Tun Dr Mahathir Mohamad kata akan jadi Perdana Menteri selama dua tahun sahaja.
“Sama ada dia pelupa atau sengaja lupa. Pendapat saya, seorang umur 94 (tahun) kalau ikut perubatan kena buat ujian memori sama ada dia pas (lulus) atau tidak,” kata pengerusi Otai Reformis
Dalam masa yang sama, Otai Reformis adalah satu kumpulan yang sudah hilang maruah dan identitinya sejak PRU14 lagi. Tertubuhnya Otai Reformis adalah kerana tindakan Mahathir ke atas Anwar. Kini, individu yang mereka pertahankan itu bersekongkol dengan musuh nombor satu mereka, Mahathir.

Kita juga dihidangkan dengan sandiwara 'tarik rambut bergaduh' di antara Syed Saddiq dengan Ramasamy DAP dan Naib Presiden PKR Chang Lih Kang.
"Yang sokong peralihan kuasa semua sekutu Anwar? Lojik Syed Saddiq ke laut" kata Chang PKR.
Apa jua skrip dan sandiwaranya, ianya tidak akan dapat menutup sentimen bahwa rakyat sudah bangkit menolak puak PH.

Selain daripada itu, kenyataan Mahathir yang cuba perli Najib Razak juga terpalik balik ke mukanya. Mahathir kata beliau pelik orang cium tangan 'pencuri'. Padahal sebelum ini, Mat Sabu anggap Mahathir sebagai kepala perompak dan ada orang cium tangan beliau! Lihat video :


Banyak lagi spin dan putar belit kabinet PH yang telah dijawab dengan fakta di dalam media sosial. Rakyat tidak lupa dengan janji palsu puak PH pasal tol percuma. Sekarang bukannya dihapuskan tetapi tol dilanjutkan lagi selama 20 tahun.


Pendedahan TH Plantations yang meluluskan untuk melupuskan 76.2% jumlah keluasan ladang milik mereka, di mana 3 dari 14 penjualan sudahpun selesai, sudah menjadi satu isu yang viral. Isu ini sangat besar dan di anggap satu pengkhianatan kepada semua Umat Islam Malaysia dan melibatkan 9.3 juta pendeposit Tabung Haji.


Mujahid Yusof Rawa masih mendiamkan diri.

Timbul juga persoalan sama ada mulai tahun ini tiada lagi subsidi untuk jemaah haji kali pertama yang berjaya dalam rayuan mereka?

Tambang yang perlu dibayar adalah RM21,200. Semasa kerajaan BN, mereka hanya perlu bayar harga subsidi haji RM9,980.

Mujahid Yusof Rawa masih mendiamkan diri.

Setakat ini, Barisan Nasional menang pilihanraya kecil ini :
Parlimen Cameron Highland - 26 Januari 2019.
DUN Semenyih - 2 Mac 2019
DUN Rantau - 19 April 2019
Parlimen Tanjung Piai - 16 November 2019
Parlimen Kimanis - 18 Januari 2020
Apakah BN akan terus menjadi pihak pembangkang sehingga PRU 15 pada tahun 2023 atau akan berlaku perubahan kerajaan persekutuan sebelum PRU15?





24 comments:

  1. Meluat aku tgk video2 tu. Kaki pembohong, munafik & kaki spin!! ptuiii....

    ReplyDelete
  2. Kerajaan diminta segera menangani isu kenaikan sara hidup yang membebankan kehidupan rakyat Malaysia terutama golongan miskin dan berpendapatan rendah serta sederhana.

    Isu yang perlu diberi keutamaan pada masa ini adalah kenaikan harga bahan mentah makanan secara berterusan.

    Prof Datuk Dr Teo Kok Seong berkata, isu ini kritikal kerana ia menjejaskan kehidupan rakyat pada masa sekarang, tidak kira yang menetap di bandar mahupun di luar bandar.

    Kerajaan sewajarnya memantau dan menangani isu ini dengan pantas sebagaimana yang diharapkan oleh rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok aihhh...mb dan exco kelantan..dpt 50k..pegawai kjaan 54 pun dpt 500 ratuih ja..hadoiii...itu lah kuasa..bila dpt kuasa...buarla padan patut untuk diri sendiri...rakyat tak yah kira sangat la..lapaq ka..ikat perut ka...yg penting..kuda mesti yg paling laju..mcm nabi..hadoiiii...lawak2

      Delete
    2. Selagi DAP ada dalam PH, kami akan tolak PH habis2an.

      Delete
  3. Puak2 P.Hancing sesama sendiri saling bergasak.. yg untungnya pembangkang & rakyat.. akan dpt kerajaan baru lepas PRU15 nanti.. itu pasti! Tak sabarnya menunggu hari bersejarah itu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tentu lagi aihhh..kalau masih di atur puak perasuah mcm najib..zahid..dll..kirim salam ja la..pakat 2 pangkah lembu atau tunggoi kayu..lebih baik..angan saja la mat oiiij..

      Delete
    2. Selagi DAP ada dalam PH, kami akan tolak PH habis2an.

      Delete
  4. PaKARTUN HaraPORN adalah diketuai Kafir Harbi DAPigs yng disokong oleh kaum Melayu Munafiq dari PKR PAN Imayam PPBM

    ReplyDelete
  5. najib kata sukar untuk bawa keluarga diraja saudi kemahkamah.....oitttt hang dah sebelah kaki dok penjara..takkan tak boleh suruh depa mai...atau hqnt memamg kaki belit...songlap 2.6 b...lalau ada lagi yg percaya najib ni..tak tau kata apa dah...otak di kepala lutuittt...

    ReplyDelete
  6. Tuan Hj Hadi memang bijak...dari berkawan dengan Ex PM terpalit noda ...lebih baik berkawan dengan PM yg berkuasa...lagi pun ex PM dah Nyanyuk...tandatangan sendiri pun dah tak kenal lagi...lagi macai nak sanjung...Hihihikikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  7. Para menteri yg bengap menjuruskan negara ke arah kemunduran. Rakyat merana setiap hari kerana kera jaan tak buat kerja. Asyik berkuntau sesama sendiri utk rebut kuasa. Malangnya nasib rakyat.. dapat 30 hinggit je.. har har har har

    ReplyDelete
  8. patutkah mb dan exco negeri miskin..rakyat merempat dinegeri ph mencari rezeki pakai merc..dpt duit poket 50k ....rasanya patut...sebab pemerintah negeri tersebut golongan thirdclass ....otak depa pun takat tu ja...lawak2

    ReplyDelete
  9. Hai kawan Nama saya Asep Darjat.
    Saya sangat gembira dan amat berterima kasih kepada Ibu Deborah Avant. Saya hanya mendapat pinjaman saya dan ia cepat dan selamat, anda juga boleh mendapatkannya. E-mel kepadanya jika anda memerlukan pinjaman apa-apa melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: 6281334785906

    ReplyDelete
  10. Selamat siang untuk semua, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  11. Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM120,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete

  12. cuma di sini agen jud! online dengan proses yang sangat cepat :)
    ayo segera daftarkan diri anda di agen365 :)
    WA : +85587781483

    ReplyDelete
  13. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melacca
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu dengan banyak peminjam palsu di internet, saya telah menipu saya hampir menyerah, sehingga saya bertemu seorang rakan yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  14. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  15. Salam kepada semua warga negara Indonesia, nama saya Yeyes Ristintares tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini agar semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui kebaikan Ibu Ny. Helen Wilson. Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan lebih dari 32 juta Rupiah dengan pemberi pinjaman yang berbeda setelah membayar beberapa biaya dan tidak mendapatkan pinjaman. Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Helen Wilson, pemberi pinjaman di perusahaan, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari ibu Helen, jadi saya memanggil keberanian dan menghubungi Ibu Helen.

    Saya mengajukan pinjaman 900 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui tanpa tekanan dan semua pengaturan dibuat pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari 48 jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang memberi saya keinginan hati saya. mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda. Semoga ALLAH memberkati Ny. Helen Wilson untuk membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ny. Helen melalui email: (helenwilson719@gmail.com) atau Whatsapp: +1-585-326-2165 untuk Anda pinjaman

    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini. Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Allah akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Sekali lagi nama saya Yeyes Ristintares, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: yristintares@gmail.com

    ReplyDelete
  16. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete
  17. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  18. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  19. Hello,i am Ryan Ceanic, a loan lender who gives life time opportunity loans. Do you need an urgent loan to clear your debts or you need a capital loan to improve your business? search no more as we are here to make all your financial problems a thing of the past,at a rate of 1% interest. we render reliable and beneficiary assistance. For application and more information send replies to the following
    E-mail address: ryanceanicloanfm@protonmail.ch
    Whatsapps: +4915772501298

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.