Monday, January 06, 2020

Maszlee Malik Letak Jawatan Ahli Parlimen? Menteri Pendidikan Yang Baharu ...

Nampaknya, tindakan Maszlee Malik 'menyerahkan' jawatan sebagai Menteri Pendidikan masih tidak cukup bagi sesetengah pihak.


Pihak ini mahu malukan Maszlee semalu-malunya supaya beliau berundur terus dari arena politik. Letak jawatan ahli parlimen dan out from politics.

Ada juga yang mendakwa Maszlee Malik dijadikan kambing hitam.

Apa pun, cubaan Maszlee untuk menjadi hero kononnya tidak dipecat atau tidak meletakkan jawatan, dikantoikan oleh portal-portal pro-PH sendiri.

Realitinya, Dr Mahathir sendiri yang minta Maszlee letakkan jawatan kerana Mahathir kecewa dengan prestasi bekas Menteri Pendidikan.

Portal pro-PH kata Mahathir utuskan surat kepada beliau pada 27 Disember 2019.

Di mana Maszlee mahu sembunyi mukanya? Mungkin di Simpang Renggam tapi penduduk di parlimen itu masih menuntut janji tol percuma daripada Maszlee.
Lihat video : Artis Wardina dan Maszlee.
Tapi jika dibandingkan, malu besar yang ditanggung oleh Maszlee kerana kantoi berbohong ini tidaklah seberat yang ditanggung oleh Anwar Ibrahim pada tahun 1998.

Apabila Mahathir menerangkan kepada dunia tentang aktiviti songsang Anwar ketika itu, bukan sahaja Anwar malah seluruh keluarga dan keturunan Anwar terpaksa menanggung malu yang amat menghinakan.

Tapi malu tetap malu. Maszlee kini mungkin juga diketawakan oleh rakan-rakan dan penyokong-penyokongnya sendiri kerana masih mahu berbohong tentang perletakan jawatannya.


Kepada Maszlee .... jika PM dan presiden parti sendiri tidak pertahankan anda dan pandang rendah anda, maka faham-faham sajalah.

Azmin dari parti PKR yang dikaitkan dengan video semburit pun sanggup dipertahankan oleh Mahathir. Tapi tidak Maszlee. Sungguh malu dan hina sekali.

Lebih baik Maszlee letak jawatan ahli parlimen secara terhormat setelah dimalukan.

Maszlee boleh juga buat offer untuk letak jawatan ahli parlimen dan beliau minta jawatan tinggi di universiti. Jika tidak pun, saya pasti ada universiti yang boleh ambil Maszlee sebagai pensyarah sambilan.

Maszlee tidak mungkin akan keluar parti kerana tiada pengalaman yang cukup tentang selok belok onar duri politik di negara ini.

Beliau juga kata mahu fokus di parlimen Simpang Renggam. Rakyat parlimen itu sudah boleh tuntut bayaran tol daripada beliau.

Isu pengganti Maszlee Malik juga hangat diperkatakan. Mukhriz Mahathir telah menafikan spekulasi beliau akan mengambil tempat Maszlee.

Mustapha Mohamad, ahli parlimen UMNO yang melompat masuk ke parti PPBM juga disebut-sebut. Tapi langkah itu merugikan kerana Tok Pa patut berada di dalam Kementerian Kewangan untuk memantau muslihat dan hanky panky puak DAP.

Ada juga yang mencadangkan nama-nama ahli parlimen PPBM yang muda dan tidak popular seperti Tariq Ismail, Akramsyah Sanusi dan Danni Rais.

Kemungkinan besar, Mahathir akan memangku jawatan Menteri Pendidikan ini untuk satu tempoh yang hanya beliau saja yang tahu.

Walau apa pun spekulasinya, kita perlu akui bahwa Kementerian Pendidikan terlalu besar tanggungjawabnya dan perlu diwujudkan kembali Kementerian Pendidikan dan Kementerian Pendidikan Tinggi seperti era kerajaan BN. Tiada salahnya meniru kebaikan polisi-polisi kerajaan BN.

Kita juga perlu akui bahwa kerajaan PH telah gagal mentadbir negara.

Terbaru ialah pengakuan Maszlee. Lihat video ini :


Ironinya, satu persatu ahli politik PH yang tabur janji palsu sebelum PRU14 atau fitnah DS Najib Razak yang terpaksa menanggung malu dan kesulitan.

Maszlee pernah ditemuramah oleh artis Wardina sebelum PRU14. Maszlee bercakap tentang kabinet PH yang tidak terdiri daripada clowns and jokers.

Kenyataan Maszlee itu terpalik balik ke mukanya. Lihat video : Wardina dan Maszlee.







53 comments:

  1. 8 January 2020 Anwar Gathers ‘Celeb Muslim Scholars’ To Counter Dr Mahathir’s KL Summit

    IIIT institute is to be funded by Saudi donors and has long been linked to Ikhwanul Muslimin (Muslim Brotherhood), the pan-Arabian Islamist movement seen as the more “progressive offshoot” of "Wahhabism" the strand of Islam practised in Saudi Arabia.

    IIIT is a "US-based Muslim institute" whose members include university academics long associated with Anwar, who now chairs the institute.

    The Taha Jabir Al-Alwani and the "Ismail al Faruqi" Libraries of the International Institute of Islamic Thought (IIIT) provide students, faculty, and researchers

    (Pembunuhan Prof. Ismail Al-Faruqi Ada Kaitan dengan Kegiatan Homoseksual?

    Anda kenal Prof. Ismail Faruqi?

    Beliau juga bertanggungjawab mengasaskan dan mempengerusikan Program Pengajian Islam di Temple University di samping menubuhkan Institut Pemikiran Islam Antarabangsa (IIIT) yang berpangkalan di Amerika Syarikat.

    Pada 27 Mei 1986, beliau bersama isteri dan seorang anak perempuannya telah diserang di rumah mereka di Wyncote, Pennsylvania, oleh salah seorang pelajarnya, Joseph Louis Young yang ketika itu baru sahaja memeluk Islam. Dalam serangan tersebut, Prof. Ismail Faruqi dan isteri telah terbunuh manakala anak perempuan mereka selamat tetapi menerima 200 jahitan.

    Namun, sekurang-kurangnya tiga orang penulis dan wartawan yang menyiasat kes tersebut membuat analisa dan kesimpulan yang senada. Berdasarkan kenyataan pihak polis Philadelphia dan rekod saksi semasa perbicaraan di Mahkamah Montgomery County, mereka mendapati Prof. Ismail Faruqi dan keluarga diserang oleh tertuduh kerana menggalakkan dan "memaksa para pelajarnya melakukan aktiviti homoseksual" bagi mendapatkan biasiswa di Temple University.

    Amy S. Rosenberg, seorang wartawan dari Philadelphia Inquirer, melaporkan bahawa Joseph Louis Young telah membuat pengakuan bertulis kepada pihak polis Philadelphia mengatakan dia terpaksa membunuh keluarga Al Faruqi kerana mereka mendorong amalan homoseksual dalam kalangan pelajarnya dari Malaysia.

    Bridgett M. Davis, wartawan dari Philadelphia Inquirer pada 8 Julai 1987 melaporkan Ismail Faruqi, mentor kepada John Esposito dibunuh kerana aktiviti homoseksual

    Anwar Ibrahim has gathered a group of Muslim scholars seen as more “theologically aligned” with Saudi Arabia for an international conference in Kuala Lumpur this month, viewed as the PKR chief’s response to the KL Summit shunned by Riyadh and its allies.

    Tujuan kami membuat pendedahan ini di sini bukanlah untuk mengaibkan mana-mana pihak melainkan untuk berkongsi pengajaran.

    Produk intelektual Orientalis Islamis Amerika. Almarhum Ismail Al Faruqi (Universiti Temple), John Esposito dan Anwar (Universiti Georgetown).

    Almarhum Ismail Faruqi telah mati dibunuh. Menurut laporan akhbar Philadelphia Inquirer bertarikh 11 Julai 1987, Yusuf Ali (tertuduh yang didakwa membunuh) memberi keterangan dalam mahkamah bahwa dia terpaksa membunuh Al Faruqi kerana beliau terlibat mendorong kegiatan "homoseksual" di kalangan para pelajarnya, di Universiti Temple.

    Georgetown Universiti di sini Nurul menyambung pelajaranya. Universiti ini pula terkenal sebagai universiti mengkaderkan pemikiran orientalis pemimpin Islam diseluruh dunia.

    Hubungan Anwar dengan orientalis tidak dapat disangkal lagi, terutamanya dengan John L Esposito dan John O Voll.

    Hubungan Anwar dan John Esposito bermula dari 1980-an lagi melalui perantaan almarhum Ismail al Faruqi, kerana Esposito merupakan anak buah kepada Al Faruqi di Temple University.

    Malah Al Faruqi merupakan pendorong Esposito untuk mendalami 'pengajian Islam' dan menumpukan perbandingan antara Kristian dan Islam

    Pengajaran nya adakah Brader Anwar Bin Ibrahim masih perjuangkan LGBT GAY dan PLURALISMA masih jadi ikutannya..!!??

    Ini kah PM ke 8 yang kita mahukan..!??

    FormulaElakDiBangangUlangKali = BMF + Pop Corn Tambah + Tepuk

    ReplyDelete
  2. Kenapa ramai org memandang RENDAH kpd beliau?
    Kesian beliau, ibarat sudah jatuh ditimpa tangga.
    Benarlah kata-kata hikmat beliau yg berbunyi 'Saya masuk berkecimpung dalam arena politik hanya bertujuan utk menjatuhkan Najib'
    Kini para penduduk Smpg Renggam bolehlah menarik nafas kelegaan kerana beliau sudah boleh menumpukan pada perkara menghapuskan tol di kawasan perliman beliau itu. BRAVO!!

    ReplyDelete
  3. Kambing hitam berkasut itam, kambing
    sumbang pada sesi PARLIMEN mac nih.
    Berilah peluang pengundi spg renggam
    menebus kebodohan masa pru 14.Itu pun
    Jika masih tersisa MARUAH dan harga diri.

    ReplyDelete
  4. Mazlee memang pembenci Najib... maka karma sumpah laknat Najib sudah berbalik paling cept pada Mazzlee... padan muko kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadoiiii...lawak2...sumpah laknat najib juga terbukti...j low kata dia bukan dalang 1mdb..dia jadi sasaran sebab dia bukan ahli politik...sumpah najib semakin makan diri....lepas pengakuan azilah..kini j low mula besuara...semua menjurus pada najib...baju belang la jawabnya nanti...


      dia

      Delete
    2. Padanlah muka si Capang!!!

      Delete
    3. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
      senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

      Delete

  5. AJOQQ menyediakan permainan poker,domino, bandarq, bandarpoker, aduq, sakong dan capsa :)
    ayo segera bergabung bersama kami dan menangkan uang setiap harinya :)
    AJOQQ juga menyediakan bonus rollingan sebanyak 0.3% dan bonus referal sebanyak 20% :)

    ReplyDelete
  6. oiiiiiitttt...ikut suka dia la nak lantik sapa...dia PM...perdana menteri...zaman najib lantik menteri mcm aziz rahim...salleh keruak..azlina jantan...pakat2 nak termuntah...semua yg dilantik najib untuk lindungi rasuah 1mdb...kesan sumpah laknat najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiiiitttt... ikut suka aku nak blasah
      sapa pun.Dulu mengaku silap memilih
      Penjubo. Eehh la ni pun buat silap yg
      sama, Penjubo juga nak dipilih, bodoh
      bangang tak surut2 sampai ke tua.

      Delete
    2. oiiiiiitttt...padan muka si capang...

      Delete
  7. Kambing hitam
    Kasut hitam... hadoiiii.. lawak2

    ReplyDelete
  8. baguihh...baguihhh...perang j low dan najib telah bermula...sumpah laknat najib jadi kenyataan..kes 1 mdb akan terlondeh semua...skrip mcm cerita tamil...hadoiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiiiiiitttt....
      Kambing hitam
      Kasut hitam... hadoiiii.. lawak2

      Delete
    2. Jho Low...

      awak kat mana...awak kat mana...lawak2

      Delete
  9. Mazleee boleh balik smpg renggam kasi hapus itu tol!!!

    ReplyDelete
  10. Ada barua mahababi msih percaya wayang jlow babigemok??
    Peguam DSN kata mengarut, kau tu bkn org politik apa ke jal org nk kambing itam..ehh babi itam...
    Kah kah kah.. bersgguh2 barua mahababi sekor ni groom citer jlow.. nk.muntahh weii..

    Hidup DSNR!! Hancor madeypundek pieh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebat najib...dpt lahirkan cai mcm ni..j low..azilah..mat det..huani..syafie afdal...semua dia tak percaya...hatta seluruh mahkamah dunia yg kata najib kaki songlap duit 1 mdb pun dia tak pe4caya...tepuk..tepuk...tepuk...berapa hang dspat dari najib...sejuta..sebillion...lawak2

      Delete
    2. Hilang Keyakinan, 170 Ahli Warisan Keluar Parti… Sertai UMNO
      7 January 2020 Berita Utama
      KIMANIS, 7 Jan – Lebih daripada 170 orang ahli parti Warisan mengumumkan keluar parti dan menyertai UMNO di Pusat Daerah Mengundi (PDM) Mawao hari ini.

      Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Bung Mokhtar Radin berkata, ini adalah sesuatu yang mengejutkan kerana UMNO kini adalah parti pembangkang.

      “Mereka sebenarnya sudah hilang keyakinan dengan kepimpinan Warisan. PH dan Warisan janji macam-macam tapi apapun tidak ada.

      “Bila mereka masuk UMNO saya tidak ada apa-apa mahu tawarkan selain menjanjikan kepimpinan yang baik,” ujar beliau kepada media selepas menerima borang keahlian UMNO di PDM Mawao.

      Bagi Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPPK) Mandangin Mohd Fadzly Abdul, memaklumkan bahawa keputusan keluar dari parti Warisan diambil kerana kecewa dengan kepimpinan parti itu.

      “UMNO sebenarnya tidak kalah di sini… Warisan yang kalah. Saya keluar parti tidak dipengaruhi oleh sesiapa pun, ia atas kerelaan sendiri. Sekarang saya akan berjuang untuk UMNO.

      “Saya kecewa dengan dengan pentadbiran kerajaan negeri yang selalu bagi alasan kami sedang belajar. Sampai bila mahu belajar? Sudah dua tahun takkan masih mahu belajar?” ujarnya.

      MPKK Lambunau, Norliza Hashim pula berkata, dirinya meletakkan jawatan tanpa ada sebarang paksaan dan ia adalah atas rasa kecewa dengan pengurusan serta pentadbiran pihak atasan Warisan.

      “Mereka suruh kita buat kerja, kita buat kerja tapi bila saya mohon untuk orang kampung, kosong… tidak ada.

      “Mereka hanya pandai menabur janji,” katanya lagi. – UMNO ONLINE

      Delete
  11. Setiap hari, PH makin dibenci....
    Setiap hari, Najib makin disanjung tinggi walau ke mana saja dia berkunjung...
    Pastikan Kimanis jadi kenangan pahit buat PH...

    UNDILAH BN!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiin.
      Hancur PH Lahanat!
      kuttybabi mesti dihukum!

      Delete
  12. Hukum balasan pd si capang ikram, konon la ketua usrah naqib cakap pasal Islam..awal2 lagi kau pun bapak fitnah.. sekejap shj Allah tunjuk, kau jatuh tergolek dgn begitu malu..
    masuk politik sebab nak jatuhkan Najib Razak?
    kau pakai ijtihad bangsa Syiah ke bangsa Kuttybabi?


    kadiq basin menyalak kuat semula..lepas sembunyi dalam lubang babi.. dedak di top up.. ini semua barua2 setan kutty yg masih melata idop atas muka bumi.. ujian buat umat Melayu


    ReplyDelete
  13. sekor lagi barua tegar kuttybabi..si kluangdemon.. meroyan tak no-ending agaknya sampai mampos dlm liang kubur.. tak habis2 dia saiko ... sambil menjilat rapi tapak kaki si kitol kuttybabi..

    sasau gilebabi haramjadah sekor ni kalo ternampak perkataan N.A.J.I.B. ..
    nk buat macm mana rakyat sedar Najib Razak itu mmg terbaik.. dan paling layak naik semula jadi PM-8 mencuci air kencing kuttybabi pieh dap


    hadoi laa haramjadah sekor ni ingt kuttybabi boleh selamatkan dia dr api neraka

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ya...setuju..najin jadi pm...pm.dlm.penjsra subgai buluh....

      Delete
    2. Sokongan BN Meningkat, Kesediaan Anifah Turun Padang Semarak Kempen PRK Kimanis
      7 January 2020 Berita Utama
      KIMANIS, 7 Jan – Hari keempat berkempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Kimanis membuat calon Barisan Nasional (BN) Datuk Mohamad Alamin atau lebih dikenali Datuk Moh, optimis dengan sokongan penduduk khususnya kalangan pengundi di kawasan berkenaan.

      Menurut beliau lawatan rumah ke rumah dan pelbagai kaedah lain berkempen tenyata menampakkan pengundi di Kimanis rata-rata telah beralih sokongan kepada BN.

      “Alhamdulilah saya sangat berpuas hati apabila saya berkempen dari rumah ke rumah dalam keadaan terhad begini respon yang kita terima cukup positif. Mereka sudah sedar dan faham kenapa mereka perlu menyokong BN.

      “Dalam banyak rumah yang saya lawati itu banyak rumah-rumah yang saya tahu sebelum ini mengundi pembangkang. Saya naiki rumah itu dan jumpa mereka, Alhamdulillah. Mereka mengatakan sudah sedar dan mengatakan tidak mahu lagi mengundi warisan.

      “Jadi saya sangat yakin dan percaya dan insya-Allah pada 18 Jan nanti mereka akan membuat keputusan yang sebijaknya. Kita akan terus mendekati pengundi seramai mungkin dan menyampaikan permintaan kita dan hasrat kita supaya sama-sama dengan BN pada hari mengundi nanti. Bukan untuk saya tetapi untuk rakyat Kimanis dan rakyat Sabah,” katanya di sini hari ini.

      Dalam perkembangan lain beliau melahirkan rasa gembira apabila penyandang sebelum ini, Datuk Seri Anifah Aman sedia untuk berkempen di Kimanis.

      “Pertamanya gembira apabila dapat maklumat dan sebelum ini pun kita sudah berhubung dan telah berkomunikasi juga dengan Datuk Seri Anifah.

      “Ini akan membantu kempen kita supaya memilih BN dan Datuk Seri Anifah bukan juga pemimpin yang baru. Beliau seorang pemimpin yang cukup senior, cukup lama berkhidmat di Parlimen Kimanis ini.

      “Apabila beliau turun bersama-sama dengan kita dalam kempen ini saya percaya ia akan melonjakkan lagi sokongan dan juga tahap majoriti. Insya-Allah saya cukup optimis itu dengan kehadiran beliau akan membantu kita,” ujarnya. – UMNO Online

      Delete
  14. Bila si Maszli ni balik spg renggam silalah para rakyat beratur di halaman rumah beliau utk tuntut kembali duit tol yg tertunggak sejak Mei 2018 yg lalu!!
    Hidup Maszli!!!!! kami caya sama lu!!

    ReplyDelete
  15. Mazlee membayangkan akan kembali semula segagah Hang Tuah selepas berlakunya peristiwa “Hang Jebat mengamuk” suatu hari nanti.

    Siapakah watak Hang Jebat dalam PH yang akan mengamuk itu nanti?

    Dan siapa pula Bendahara yang menyelamatkan nyawa Dr. Mazlee ini?

    SIAPAKAH GERANGAN BENDAHARA BEDEBAH ITU..!?
    HANG ALJUBORI KAH ATAU RETIS SUAM KUKU..!?
    PRASAN DIRI HULUBALANG TUAH TAK TAU MALU.!?
    SULTAN ATOK@KRONI BELASAH SAMPAI LUNYAI KAMU.!?

    kikikiki...!!!

    Benar-benar gagahkah Dr. Mazlee dalam dunia politik sehingga membayangkan beliau suatu hari nanti akan muncul seperti Hang Tuah yang mampu “membunuh” Hang Jebat?

    FORMULAELAKPERASANHEBAT = TEPUK + POP CORN TAMBAH + SUPPORT BMF

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang Tuah apenya nyonya asisten pun
      tak mampu ditangan.
      Harap maklum KERAjaan sekarang sudah
      Ada kambing hitam sendiri utk dibelasah
      dan dikutuk SEMAUNYA.

      Delete
  16. Si capang ni perasan dia bagus! Hadoiii... lawak2

    ¯\_(ツ)_/¯

    ReplyDelete
  17. hadoiiii...keluaq pulak dah perbualan najib dan bekas pengarah sprm...makin teserlah sumpah najib...boleh bookingdah sel dipenjara sungai buluh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadoiiii... bociq pulak surat cinta buat
      kambing hitam.
      Apa agenda kutty madey sebenarnya?
      Mungkin KERAjaan pintu belakang(sem, burit
      giat diusahakan, melangut bang non.

      Delete
    2. Rakaman suara je tu. Video2 semburit yg jelas pun tak dpt nak dipastikan sahihnya.. Lawak2.. hadoiii.. makin teruk kera jaan PornHub ni.. kikiki

      Delete
    3. hadoiii...betuila dulu..pm bukan najib...rosmah yg kadi pm...najib tu kambing hitam rosmah...dok agak dah dulu...najib ni budak bodoh dulu...ngaji pun entah apa...kalau bapa najib tu org kg dulu..level najib takat jadi kandaq taik ja...nasi tanggas..nasi kangkang....lawak2

      Delete
  18. dari dulu dok habaq kat hangpa...naj8b tu bini rosmah...hadoiii boleh sebar rakaman perbualan rosmah dan najib...pakat2 dengar...pecah perut...selama ni..dok celah kankang rosmah...dlany sebenar 1 mdb...dah boleh agak daro dulu....laki najib...lawak2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kera jaan nak buat apa pun, buat le. Rakyat dah tak percaya. Khabarnya sokongan org Melayu kpd Bang Non & parti semburit pun dah menjunam jatuh.. kikikiki.

      Delete
  19. Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM120,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  20. Hai kawan Nama saya Asep Darjat.
    Saya sangat gembira dan amat berterima kasih kepada Ibu Deborah Avant. Saya hanya mendapat pinjaman saya dan ia cepat dan selamat, anda juga boleh mendapatkannya. E-mel kepadanya jika anda memerlukan pinjaman apa-apa melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: 6281334785906

    ReplyDelete
  21. Selamat siang untuk semua, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  22. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
    E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com


    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman saya semudah mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp **** + 447723553516

    ReplyDelete
  23. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  24. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  25. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  26. Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
    Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
    Selamat siang
    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC 


    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar

    ReplyDelete
  27. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  28. semua berkat MRS KARINA ROLAND
    Nama saya ANNISA LOGAN, saya dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman di internet bahwa mereka harus sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, beberapa bulan lalu saya benar-benar membutuhkan pinjaman, untuk memperbaiki salun penata rambut saya, tetapi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, yang hampir membuat saya hidup lemas, sampai seorang teman saya memujuk saya ke salah satu pemberi pinjaman bernama MOTHER KARINA, pemilik KARINA ROLAND LOAN COMPANY, yang saya hubungi dan dia mengatakan kepada saya bahawa jika saya dapat memenuhi syarat dan ketentuan mereka bahwa pinjaman saya akan diberikan kepada saya dalam waktu kurang dari 24 jam yang saya lakukan, setelah itu saya mengajukan pinjaman sebesar 450 juta rupiah setelah detail saya diverifikasi dalam waktu kurang dari 24 jam, saya bank rekening dikreditkan. sekarang saya sangat senang atas kerja baik MOTHER KARINA dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk membagikan kesaksian saya tentang MOTHER KARINA, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman dalam bentuk apa pun, silakan hubungi MOTHER KARINA melalui email: karinarolandloancompany@gmail.com, atau whatsapp hanya +1 (585) 708-3478 Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: annisalogan622gan@gmail.com untuk pekerjaan baiknya dalam hidup saya dan keluarga saya.

    ReplyDelete
  29. SAYA MENGHARGAI ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI ADALAH CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, wanita Aa, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang MANAJER ESTATE NYATA dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan baru-baru ini, tidak ada yang mau meminjam uang kepada kami untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dalam konstruksi beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan pinjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya merasa frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN HUTAN GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan menghubungi perusahaan, petugas pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya tidak khawatir bahwa perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang saya bisa berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya telah melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengkonfirmasi saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman dimasukkan ke dalam akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Kami perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya berterima kasih kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  30. Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
    Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
    Selamat siang
    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC 


    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar

    ReplyDelete

  31. W/A:::::::::::::::::::::::::+62 81617 547 646
    Tel:::::::::::::::::::::::::::+62 81617 547 646
    e_mail::::::::::::::::::::[aditya.aulia139@gmail.com]
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    COMPANY:ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
    W/A:::::(+44) 7480 729811
    Tel....:::(+44) 7480 729811
    e_mail:::[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    https://wordpress.com/view/iskandarlestari.wordpress.com

    ReplyDelete
  32. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  33. Hai semuanya, Nama saya Sani Abdul dan saya berbicara sebagai orang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang. Saya dikalahkan secara finansial tanpa harapan bantuan, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan SIR RYAN CEANIC. Saya sangat senang mengatakan keluarga saya kembali selamanya karena saya membutuhkan pinjaman Rp.700 juta untuk memulai hidup saya karena profesi saya karena saya seorang ayah tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia sepertinya bergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya ke perusahaan ini yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, RYAN CEANIC LOAN FIRM, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp. 700 juta dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi SIR RYAN CEANIC melalui email. [ryanceanicloanfm@protonmail.ch] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik Rincian Kontak: e_mail Alamat: ryanceanicloanfm@protonmail.ch >>>> WhatsApp ::: + 4915772501298 "" "Perusahaan :: RYAN CEANIC LOAN FIRM" "" "" Jumlah Pinjaman ::: Rp.700 juta Nama ::::: Sani Abdul "" "" .Negara :::: Indonesia "" "Pekerjaan: Pedagang" "" Tahun Saya Mendapat Pinjaman Saya: April, 2020 "" "" "Email Saya :::: abdulsaniabdul11@gmail.com

    ReplyDelete
  34. Pengikut islam yang terkasih

    Nama saya Hendra Setiawan dari Malang Indonesia
    Apakah saya di sini untuk memberi tahu semua saudara dan saudari saya tahu bahwa ada cara yang lebih baik untuk mendapatkan pinjaman tanpa stres dan perusahaan pinjaman ini 100% dipercaya dan peduli pada kesejahteraan orang lain dan mereka memberikan pinjaman kepada orang-orang untuk membantu kebutuhan keuangan mereka

    Jadi saya memberi tahu Anda pencari pinjaman untuk mengajukan pinjaman di METROLINA CREDIT COMPANY
    Mereka jujur dan saya jamin Anda bahwa Anda tidak akan menyesal mendapatkan pinjaman dari perusahaan ini dan yang terbaik adalah mereka tidak akan menangkap Anda atau menyaring properti Anda jika Anda tidak dapat memenuhi jangka waktu pinjaman selama Anda memiliki penjelasan yang masuk akal ketidakmampuan Anda untuk memenuhi pembayaran pinjaman pada saat jatuh tempo

    METROLINA CREDIT COMPANY adalah perusahaan pemberi pinjaman terbaik di sektor peminjaman dan saya akan menyarankan agar Anda mengajukan pinjaman sekarang dan keluar dari tekanan keuangan

    Saya telah menjadi korban penipuan pinjaman selama bertahun-tahun dan ini membuat saya lebih banyak hutang dan saya sangat lemah dan bahkan tidak dapat membayar schoo; biaya untuk anak-anak saya lagi. anak saya tinggal di mengasah selama 1 tahun sebelum saya mendapat pinjaman dari METROLINA CREDIT COMPANY dan sejak itu hidup saya berubah menjadi lebih baik dan saya memiliki bisnis yang lebih baik untuk istri saya dan PABRIK ROTI saya hampir selesai sekarang
    Saya lebih bahagia daripada saya dulu dan sekarang saya tahu bahwa hidup memiliki lebih banyak untuk ditawarkan ketika Anda memiliki uang
    Hubungi  METROLINA CREDIT COMPANY hari ini dan tulis ulang kisah Anda seperti saya


    COMPANY NAME ::: METROLINA CREDIT COMPANY
    GMAIL :: metrolinacreditcompany@gmail.com
    facebook ::::: Perusahaan Kredit Metrolina /
    IG :::: Kredit MetrolinaWHATSAPP ;;;;;  + 1 650 382 2846

            KONTAK SAYA
    Nama Saya :: Hendra Setiawan
    GMAIL saya ::: hendrasetiawanhendra502@gmail.com
    SEMUA TERIMA KASIH ATAS PERUSAHAAN KREDIT METROLINA

    ReplyDelete
  35. saudara-saudara
    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya

     .(`’•.¸(` ‘•. ¸* ¸.•’´)¸.•’´)..«´ ONE BILLION RISING FUND¨`»(onebillionrisingfund@gmail.com)  
    ..(¸. •’´(¸.•’´ * `’•.¸)`’•.¸ )..BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com   
    Hubungi Says::+62 857 1997 9422
    Whatsapp::+62 857 1997 9422

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.