Saturday, March 07, 2020

Pemilihan Kabinet Kerajaan Perikatan Nasional

Perlu bersabar.


Pemilihan kabinet kerajaan PN bukan seperti memilih budak hingusan tisu koyak, elephant fight elephant roti john, kasut hitam, rasis, PHD bukan barua, clowns and jokers yang ada dalam kabinet PH sebelum ini.

Kita tidak mahu kabinet PN seperti kabinet PH yang memeningkan Perdana Menteri ketika itu.

Sekarang, PN mempunyai calon-calon berpotensi yang lebih ramai daripada kaum Melayu daripada pelbagai parti.

Berbeza dengan kerajaan BN dahulu, pool of Malay MPs kali ini terdiri daripada UMNO, PAS, serpihan PPBM dan PKR.

Sebahagian besar daripada mereka sudah pun mempunyai pengalaman mentadbir kementerian, negeri dan berpelajaran tinggi.

Ada di antara mereka yang difitnah berulang kali hinggakan ada ahli parti sendiri yang berasa ragu-ragu.

Penyokong-penyokong DAP-PH bermati-matian memainkan propaganda kes-kes mahkamah pemimpin-pemimpin mereka sebagai selective dan tidak adil.

Tapi malangnya, ada penyokong-penyokong PN pula yang termakan fitnah DAP-PH sehingga memandang serong calon-calon PN yang sebenarnya mampu memikul tanggungjawab dalam kabinet.

Bukannya menafikan fitnah itu tapi ada penyokong-penyokong PN ini lebih suka menerima sahaja 'keburukan' yang telah ditanam ke dalam kepala rakyat untuk sekian lama oleh PH.

It's a shame kerana masih ada lagi terikut-ikut dengan propaganda dan skrip PH.

Untuk mengisi jawatan dalam kabinet ketika PN bukannya memiliki bilangan kerusi parlimen yang selesa, ianya ibarat menarik rambut dalam tepung.

Dan bagi memastikan rambut jangan putus tepung jangan berserak, persefahaman jangan putus kerajaan jangan berserak, ianya terletak di tangan ahli-ahli parlimen itu sendiri.

Ramai yang perlu dijaga hatinya supaya tidak merajuk dan buat u-turn. Mungkin ada yang tidak berhati besar.

Itulah permasalahan yang sering dihadapi dan mendatangkan muak rakyat Malaysia.

Dengan tidak ada undang-undang anti-lompat parti, ahli-ahli parlimen boleh sahaja tukar pendirian dan kerajaan roboh begitu sahaja.

Dan calon-calonnya......




41 comments:

  1. Yg penting tolak DAPig

    ReplyDelete
  2. Saya cadangkan Doc Novandri jadi menteri kesihatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Novandri ni...taraf jkkk pun tak lepas..takat jadi cai rosmah ja..

      Delete
    2. Kahkahkah ..... pi mampos la lu novandri. Buat menyemak je. Kahkahkah....

      Delete
  3. oittt....boleh lantik kuu nan ...najib..zahid...depa banyak duit...senang rant at Malaysia....




    ReplyDelete
    Replies
    1. 1:31

      Tak leh lawan lagi dinasti Atok. Mati hiudup balik 10 kali pun banyak lagi

      Delete
    2. Wow mcm baru dapat semangat baru. Kembali bertenaga setelah meroyan bagai
      gila babi swine fever.
      Contohi atok la ni malas nak bersalam
      ngan rakyat, takut berjangkit sindrom
      u-turn.

      Delete
  4. elehh...madey pun banyak duit... dah tu nape rakyat malaysia susah jugak.. kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la, cai PH dgn bangang, berpisah tiada.

      Delete
  5. Tak kisah sape pun, janji boleh berkhidmat utk rakyat. Jgn jdi mcm GONE
    END. Baru nak buat draf ptptn tau2 dh
    tumbang KERAjaan.
    Ada seko MONYET cakap hari ini kita
    menang esok minyak turun. TAPI YG PASTI
    KERAjaan HANCING tumbang minyak boleh
    turun rega. GONE END boleh kasi turun
    50 SEN seliter bila phancing tersungkam.

    ReplyDelete
  6. Jangan pedulikan lagi si celaka Dr Mahathir, Anwar dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

    Dr Mahathir yang terkenal dengan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan muka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

    Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

    Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

    Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

    Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

    Menyebabkan UMNO diharamkan;
    Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

    Memecat Anwar Ibrahim

    Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

    Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

    Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

    Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

    “Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

    FormulaTurunHarga = #BMF

    ReplyDelete
  7. PN dah dibincang berbulan-bulan, Pada Mulanya Mahathir terbabit tujuan utama menghalang Anwar menjadi Perdana Menteri ke 8

    Executive Editor Malaysiakini Mac 06, 2020

    Perbincangan mengenai pembentukan Perikatan Nasional telah dilakukan lebih awal, menurut bekas perdana menteri Najib Razak, lapor Reuters. Najib dipetik Reuters pada Rabu berkata "perbincangan mengenai gabungan baru telah berlangsung selama berbulan-bulan."

    Reuters turut melaporkan perancangan politik yang membawa kepada Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan sebagai perdana menteri telah bermula beberapa bulan dahulu dengan pengetahuan beliau yang juga pengerusi Bersatu.

    AKO INGAT KERAJAAN SATU PENGGAL AJEE LAGI
    RUPE RUPE NYA YEOP SETENGAH PENGGAL AJER
    APA KAN DAYE YEOP PM TAKOT BAYANG2 SINDRI
    NNPK BAYANG PENYAPU DIA INGAT BAYANG HANTU SESAJE

    kkikikikiki... karamsinkJr melapor yeop..!!

    Rancangan itu menyasarkan untuk menyekat Presiden PKR Anwar Ibrahim daripada menjadi perdana menteri, menurut ramai sumber yang memberitahu Reuters.

    ReplyDelete
  8. Oitt...jgn lupa lantik rosmah sebagai penasihat..dia boleh nasihat bagaimana nak cari duit berbillion...dannnn..dia juga boleh gertak menteri yg lembab buat kerja...aset besar buat negara tu....jgn lupa ...

    ReplyDelete
  9. Kami rakyat tak kisah Muhyiddin lantik sesiapa pun.. janji ada sijil/diploma/ijazah yg ori.. bukan palsu mcm menteri2 PHancing tu.. kikikik.. kurkurkur...

    ReplyDelete
  10. Dr. Mahathir memang terkenal dengan nama jolokan Mahazalim dan Mahafiraun.

    Pedih kena tikam belakang luuahan atok. Saya beritahu Muhyiddin janganlah bekerjasama dengan Najib (Datuk Seri Najib Razak), tetapi Muhyiddin sanggup bekerjasama dengan mereka, saya tidak mahu, tetapi itu alam politik, macam-macam boleh jadi,” katanya ketika berucap pada majlis Kenduri Rakyat di Dewan Wawasan Jitra, di Jitra, hari ini.

    HARI INI PERGI KENDURI RAKYAT DENGAR GORENG KUTTY
    KUASA DAH HILANG BARU NAK INGAT RAKYAT KINI
    BOBOI TAK PENAH PULANG TERINGAT KG HALAMAN KUTY
    AJOMN JEMPUTAN KENDURI MAHKAMAH PLAK JADI SAKSI 1MDB

    elok kerajaan baru kasi sibukkan atok turun naik mahkamah halang atok gi kenduri...baru skg ingat rakyat... puiiiiiii....!!!

    Matlamat menghalalkan cara, kuasa sebagai pemudah cara, itulah prinsip dan pegangan Dr. Mahathir sebagai seorang ahli politik.

    Budaya ugut menjadi darah daging dan seni politik Dr. Mahathir.

    Musuh politik akan dimusnahkan dengan begitu kejam dengan menggunakan kuasa yang beliau ada.

    PDRM, SPRM, Peguam Negara dan Mahkamah adalah medan melaksana dan melempiaskan dendam serta kemaraha Dr. Mahathir kepada musuh politik beliau.

    DS Najib Razak (SRC Dan 1MDB)

    Tuduhan :

    Pecah amanah dan salah guna kuasa RM42 Billion dan RM2.6 Billion.

    DS Ahmad Zahid Hamidi (Pecah Amanah Yayasan Sendiri)

    Tuduhan :

    Pecah amanah Yayasan Akal Budi (Yayasan milik sendiri) dan rasuah.

    Sebab Sebenar :

    Kerana Zahid Hamidi tidak setuju desakan Dr. Mahathir agar bubar UMNO dan bawa ahli UMNO masuk PPBM

    Sebab Sebenar :

    Semuanya kerana tidak menurut kehendak Dr. Mahathir dan tidak sokong Mukhriz dalam pertandingan jawatan Naib Presiden UMNO serta tidak setuju desakan letak jawatan oleh Dr. Mahathir sebelum PRU 14

    Tengku Adnan bin Tengku Mansor (Rasuah RM2 juta)

    Tuduhan :

    Kesalahan rasuah bernilai RM2 juta dari Syarikat Pekan Nenas Sdn. Bhd

    Sebab Sebenar :

    Tiga kali tolak pelawaan Dr. Mahathir agar keluar parti dan masuk PPBM.

    Dr. Mahathir perlukan Ku Nan untuk bantu perkuat PPBM seperti Ku Nan buat semasa jadi Setiausaha Kerja UMNO

    Azeez Rahim (Rasuah Tapi Bukan Tabung Haji)

    Tuduhan :

    Pelbagai kesalahan rasuah tetapi tidak ada satu pun berkaitan dengan Tabung Haji seperti yang digembar-gemburkan

    Sebab Sebenar :

    Kerana Dr. Mahathir marah bila Azeez menjadi orang tengah ketika Dr. Mahathir umumkan tarik balik sokongan terhadap DS Najib.

    Azeez juga banyak terlibat dalam gerakan lawan Dr. Mahathir semasa PRU 14.

    TS Shahrir Samad (Kes Terima Duit 1MDB)

    Tuduhan :

    Menerima RM1 juta dari DS Najib dan wang itu didakwa dari 1MDB.

    Beliau juga didakwa kerana gagal mengisytiharkannya kepada LHDN

    Sebab Sebenar :

    Dr. Mahathir memang telah lama berdendam dengan Shahrir kerana beliau adalah individu paling lantang menentang Mahathirisme sejak 1988.

    DS Ahmad Maslan (Kes Terima Duit 1MDB)

    Tuduhan :

    Gagal mengisytihar duit RM2 juta yang diterima dari DS Najib dan disyaki duit tersebut adalah dari 1MDB

    Sebab Sebenar :

    Kerana Mat Maslan adalah individu yang kuat mempertahankan DS Najib dan 1MDB

    diarahkan Ketua Polis Negara, Hamid Badur, mantan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Shukri Abdul dan Latheefa Koya serta mantan Peguam Negara, Tommy Thomas untuk 'mencipta kes' ke atas mereka.

    Mereka semua adalah lantikan politik Dr. Mahathir dengan 'misi khas'.

    Yang benar-benar ada kes tetapi sudah lompat ke parti PPBM, maka Dr. Mahathir telah 'mensucikan' mereka.

    Jadi tidak hairan bila Dr. Mahathir jatuh, maka seorang demi seorang yang selama ini menjadi baruah Dr. Mahathir seperti Tommy Thomas dan Latheefa Koya meletakkan jawatan!!!

    Turut hadir kenduri rakyat di Kedah ialah Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.. baru teringat nak balik negeri... alahaiii..!!

    FORMULATURUNHARGA = BMF + BRING IT ON + TEPOKK..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oitttt...lembu pun tak percaya cerita lawak hang ni...

      Delete
    2. Tapi...Aku percaya....

      Delete
    3. Atuk dah le dah taraf ayam pencen umo 95 cukup Cukup le anak beranak dah kayaraya apa lagi nak dikejar didunia ne...

      Delete
    4. Memang pun, sebab semua mahachai PH setaraf lembu.. kikikikiki lalalala ♫ ♪

      Delete
  11. Oittt...patutnya najib..zahid..ku nan..aziz rahim..bung mokhtar dll..hatta rosmah dilantik jadi menteri...depa semua pandai cari duit..mcm ku nan..2 juta mcm duit poket ja..pakat2 derma kat dia...rosmah boleh nasihat....hangpa semua ada jam tangan 500 k...tentu adakan...paling koman pun hangpa semua ..jamtangan mesti 100k...senang nanti umat melayu punya menteri umno2 nih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau dok meroyan ni SETANNNNNNNNN!!
      Kera jaan pujaan kau tu cuma separuh penggal.. dok diam2 jelah! Tunggu PRU15 utk cipta manipesto baru (minyak lima posen, tol free, BSH 5 ribu, pendidikan free & bla bla bla) kikikikiki hehehehehe

      Delete
    2. Lepas ni kena panggil.depa ke ipt..bagi ceramah kat studen u cara minta derma bagi kaya..berbillion...ilmu yg tak dpt diajar okeh prof2 kat u...depa saja yg ada ilmu2 mcm tu...hangpa semua juga kena belajaq ilmu tu...tak payah jsdi cai lagi..dpt sejuta dua dah cukup untuk anak bini...

      Delete
    3. Bukan je kabinet mangkok kutty meroyan
      sakan dek tumbangnya MENDIANG pakatan
      hancin barua pun terpaksa pekena taik
      dan kencing atok.

      Delete
  12. Calon PH pula, lepas undi tolak/PRU

    PM9 Mahathir
    Bakal PM 10 Anwar

    ReplyDelete
  13. Seko nak jdi pm sampai mati demi legasi

    Seko gila2 nak jdi pm kerana lgbt

    Seko nak jdi pm pakai proxi

    Seko tak nak jdi pm cuma nak jdi anjing
    kesayangan pm

    ReplyDelete
  14. Jangan pedulikan lagi Dr Mahathir dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

    Anwar marah marah kenapa Tun kutuk dia lagi...Pada Anwar Ibrahim pedulikan saja si celaka renta itu, dia lebin nak selamatkan politik Mukhriz dan selamatkan anakcucu si celaka tua renta itu...

    Dr Mahathir yang terkenal dengan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan myka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

    Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

    Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

    Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

    Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

    Menyebabkan UMNO diharamkan;
    Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

    Memecat Anwar Ibrahim

    Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

    Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

    Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

    Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

    “Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

    ReplyDelete
  15. Dr Mahathir Penipu Atau Muhyiddin Pengkhianat?

    Sejak Kerajaan Pakatan Harapan tumbang, perkataan pengkhianat sudah menjadi zikir harian pemimpin Pakatan Harapan.

    Pakatan Harapan telah menuduh Muhyiddin mengkhianati Dr Mahathir kerana merealisasikan impian beliau untuk menjadi Perdana Menteri.

    Muhyiddin pula mempertahankan dirinya dengan mengatakan beliau tidak mengkhianati sesiapa tetapi apa yang beliau lakukan adalah untuk mengakhiri kemelut politik bagi mengelakkannya berpanjangan.

    Admin tidak mahu menyebelahi mana-mana pihak, cuma dibentangkan fakta untuk pembaca membuat penilaian sendiri :

    Dr Mahathir Menuduh Muhyiddin Pengkhianat


    Dalam sidang media beliau pada pagi 1 Mac 2020, Dr Mahathir mendakwa bahawa beliau telah dikhianati oleh Muhyiddin yang kononnya telah merancang lama untuk menjadi Perdana Menteri.

    Kata Dr Mahathir :

    "Saya merasa paling dikhianati oleh Muhyiddin, dia telah lama merancang untuk merampas kuasa dan kini dia telah berjaya." (BACA DI SINI).

    Dakwaan ini telah dinafikan oleh Muhyiddin dalam ucapan sulung beliau selaku Perdana Menteri pada malam 2 Mac 2020 bila beliau berkata :

    "Saya tahu ada yang marah kepada saya."

    "Seperti yang dijangka, ada pihak yang menggelar saya pengkhianat."

    "Dengarlah baik-baik."

    "Saya bukanlah pengkhianat."

    "Naluri saya jelas bahawa keberadaan saya di sini adalah untuk menyelamatkan negara daripada berterusan dilanda kemelut."

    "Saya tidak mengidamkan jawatan Perdana Menteri."

    "Saya hanya tampil untuk menyelamatkan keadaan apabila kedua-dua calon Perdana Menteri tidak mendapat sokongan majoriti Ahli-Ahli Dewan Rakyat." (BACA DI SINI).

    Di sebalik penafian Muhyiddin, dakwaan bahawa beliau adalah pengkhianat terus dimainkan, malah dengan lebih kerap lagi oleh para penyokong tegar Dr Mahathir, termasuk Kadir Jasin yang menulis pada pagi 4 Mac 2020 :

    "Jadi apabila Muhyiddin berkata dia tidak mengkhianati Dr Mahathir, ia hanyalah semantik (antara yang tersurat dengan yang tersirat)."

    "Sekali lagi Dr Mahathir telah dikhianati dan diderhakai oleh orang-orang yang dipercayainya." (BACA DI SINI).

    ReplyDelete
  16. Dr Mahathir Meletak Jawatan Atas Kehendak Beliau Sendiri


    Untuk menjawab persoalan sama ada Dr Mahathir atau Muhyiddin yang khianat maka perlulah dilihat kepada susur-galur yang menjadi punca kepada kemelut yang berlaku.

    Fakta yang ada di hadapan kita ialah Dr Mahathir telah beberapa kali meminta maaf ekoran tindakan beliau menyerahkan surat peletakan jawatan sebagai Perdana Menteri ke-7 kepada Yang di-Pertuan Agong pada petang 24 Februari 2020 (BACA DI SINI).

    Dalam kenyataan khas beliau kepada rakyat pada petang 26 Februari 2020, Dr Mahathir secara jelas menyebut :

    "Izinkan saya memohon maaf kepada semua rakyat Malaysia kerana keadaan politik negara yang agak kucar-kacir dan mungkin menimbulkan keresahan di kalangan tuan-tuan dan puan-puan dan saya pohon maaf jika peletakan jawatan oleh saya adalah salah."

    Alasan yang beliau berikan ke atas peletakan jawatan ini diterangkan seperti berikut :

    "Ada banyak sebab mengapa saya meletak jawatan tetapi cukuplah saya katakan bahawa saya merasa kononnya mendapat sokongan dari semua pihak sehingga saya tidak dapat memilih pihak mana yang saya pilih."

    "Selain itu, terdapat juga tuduhan bahawa saya tidak berniat untuk melepas jawatan dan gila kuasa."

    "Maka saya letak jawatan kerana saya tidak melihat kuasa dan jawatan itu sebagai 'be all and end all' adalah matlamat saya." (BACA DI SINI).

    Dalam rakaman ucapan beliau pada pagi 1 Mac 2020, Dr Mahathir juga mengakui :

    "Saya memutuskan untuk meletakkan jawatan kerana saya telah kehilangan sokongan."

    "Jadi saya terpaksa meletak jawatan."

    "Saya tiada pilihan."

    "Saya fikir jika saya meletakkan jawatan ia akan pergi balik kepada Agong."

    "Jadi itulah situasinya."

    "Jadi saya ingin nyatakan kepada kamu sekali lagi saya mohon maaf." (LIHAT DI SINI).

    Alasan yang beliau berikan ke atas peletakan jawatan ini sekali lagi diterangkan oleh Dr Mahathir dalam tulisan beliau pada 3 Mac 2020 seperti berikut :

    "Saya letak jawatan kerana dalam pengakuan di hadapan Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, saya tidak dapat sokongan dari penyokong saya."

    "Saya tidak dapat majoriti dan tidak lagi layak menjadi Perdana Menteri." (BACA DI SINI).

    Dapat dilihat jelas daripada semua kenyataan Dr Mahathir ini bahawa keputusan beliau untuk meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri adalah keputusan beliau sendiri.

    Walau apa sekalipun alasan beliau, apa yang pasti ialah pihak lain, khususnya Muhyiddin, langsung tidak pernah mempengaruhi apatah lagi memberi tekanan kepada beliau untuk meletakkan jawatan

    ReplyDelete
  17. Apa Sebenarnya Yang Berlaku Selepas Dr Mahathir Letak Jawatan?


    Sebaik sahaja Dr Mahathir meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri pada petang 24 Februari 2020, Muhyiddin terus mengumumkan keputusan mesyuarat khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM pada 23 Februari 2020 yang memutuskan bahawa :

    》Semua Ahli Dewan Rakyat dari PPBM telah menandatangani Akuan Bersumpah (SD) untuk terus menyokong dan memberi kepercayaan kepada Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia. (BACA DI SINI).

    Begitu juga dengan Muafakat Nasional yang dianggotai oleh UMNO dan PAS, serta PH yang dianggotai oleh PKR, DAP dan PAN, yang turut menyokong Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri.

    Begitupun, pada pagi 25 Februari 2020, Dr Mahathir telah memaklumkan, semua pemimpin tertinggi parti-parti politik yang menyokong beliau sebagai Perdana Menteri dalam perjumpaan di Pejabat Perdana Menteri mengenai hasrat beliau untuk menubuhkan kerajaan perpaduan (BACA DI SINI).

    Hasrat Tun Dr Mahathir untuk menubuhkan kerajaan perpaduan ini turut beliau umumkan dalam kenyataan media khas beliau pada petang 26 Februari 2020 :

    "Saya berpendapat betul atau tidak, politik dan parti politik perlu diketepikan buat masa sekarang."

    "Jika dibenarkan, saya akan cuba adakan pemerintahan yang tidak memihak kepada mana-mana parti."

    "Hanya kepentingan negara sahaja yang akan diutamakan."

    "Jika diizin inilah yang akan saya cuba." (BACA DI SINI).

    Hasrat Dr Mahathir ini juga beliau akui dalam tulisan beliau pada 3 Mac 2020 :

    "Saya cadang diadakan satu Kerajaan Nasional yang bukan orang politik yang berpengetahuan juga akan menyertai kerajaan."

    "Orang parti juga akan menyertai kerajaan tetapi sebagai orang biasa yang tidak tertakluk kepada agenda parti mereka." (BACA DI SINI).

    Ekoran cadangan penubuhan kerajaan perpaduan ini maka Muafakat Nasional yang dianggotai oleh UMNO dan PAS, menarik kembali sokongan mereka terhadap Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri (BACA DI SINI).

    Begitu juga dengan Pakatan Harapan yang dianggotai oleh PKR, DAP dan AMANAH, turut menarik kembali sokongan mereka terhadap Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri serta mencalonkan pula Anwar Ibrahim ke jawatan itu (BACA DI SINI).

    ReplyDelete
  18. Muhyiddin Akur Keputusa Mesyuarat Khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM


    Di dalam suasana kelam kabut tatkala kedua-dua Dr Mahathir dan Anwar tidak mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan Rakyat, maka satu mesyuarat khas antara semua ahli Dewan Rakyat PPBM telah dilangsungkan pada pagi 28 Februari 2020, dalam mana mesyuarat khas ini telah memutuskan untuk mencalonkan Muhyiddin pula sebagai Perdana Menteri (BACA DI SINI).

    Pencalonan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri oleh ahli-ahli Dewan Rakyat PPBM ini dibuat setelah Dr Mahathir sendiri memberi izin kepadanya sehari sebelum itu.

    Dalam sidang media pada pagi 27 Februari 2020 itu, Tun Dr Mahathir menyebut :

    "Ada beberapa kemungkinan yang kami bincangkan, termasuk kemungkinan Muhyiddin akan menjadi calon."

    "Jika semua orang memilih beliau, saya ok."

    "Ya, sebagai Perdana Menteri."

    "Jika beliau menang, beliau pergi ke Parlimen dan beliau diberikan majoriti penuh maka beliau berhak untuk menjadi Perdana Menteri dan Agong boleh melantik beliau."

    "Beliau boleh mengangkat sumpah dan beliau boleh membentuk kabinet beliau."

    "Siapa sahaja yang menang saya akan terima lantikan sebagai Perdana Menteri." (BACA DI SINI.)

    Dalam kenyataan media pada pagi 29 Februari 2020 pula, Dr Mahathir mengesahkan bahawa beliau memberi kebebasan kepada semua Ahli Dewan Rakyat untuk mencalonkan sesiapa sahaja sebagai Perdana Menteri :

    "Saya meninggalkan mesyuarat awal untuk membolehkan satu perbahasan terbuka antara ahli-ahli Dewan Rakyat PPBM untuk memilih sesiapa sahaja yang sesuai bagi jawatan Perdana Menteri." (BACA DI SINI).

    ReplyDelete
  19. Pada masa yang sama, dalam kenyataan media pada pagi 29 Februari 2020 ini juga, Dr Mahathir secara tiba-tiba mengumumkan :

    "Pagi ini saya telah bermesyuarat dengan para pemimpin Pakatan Harapan."

    "Saya sekarang yakin bahawa saya mempunyai nombor yang mencukupi untuk mendapat sokongan majoriti di dalam Dewan Rakyat."

    "Oleh itu saya bersedia untuk menjadi calon Perdana Menteri." (BACA DI SINI).

    Persoalan sama ada Dr Mahathir atau Muhyiddin yang khianat boleh diselesaikan dengan kembali kepada keputusan mesyuarat khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM pada 23 Februari 2020.

    Apakah dia keputusan mesyuarat khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM pada 23 Februari 2020 ini?

    Keputusan mesyuarat khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM ini adalah seperti yang dinyatakan melalui kenyataan media Muhyiddin selaku Presiden PPBM pada pada petang 24 Februari 2020, iaitu :

    "Pimpinan Tertinggi PPBM dalam mesyuarat khas yang diadakan pada 23 Februari 2020 telah membuat keputusan untuk keluar daripada Pakatan Harapan."(BACA DI SINI).

    Keputusan mesyuarat khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM ini juga turut disahkan oleh Setiausaha Agung PPBM, Marzuki Yahya, yang mengumumkan kepada media selepas satu lagi mesyuarat khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM pada malam 24 Februari 2020 berbunyi :

    "Dalam Mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi juga kita telah bersetuju untuk keluar daripada Pakatan Harapan, inilah keputusan parti dan kita akur dengan keputusan parti." (BACA DI SINI).

    Keputusan mesyuarat khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM ini malah diakui oleh Dr Mahathir sendiri dalam sidang media beliau pada pagi 1 Mac 2020 dalam mana beliau berkata :

    "Dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, di sebalik rayuan saya supaya tidak membuat satu keputusan, tetapi akhirnya PPBMZ buat keputusan untuk keluar daripada Pakatan Harapan." (LIHAT DI SINI).

    Keputusan mesyuarat khas Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM ini juga diakui oleh Kadir Jasin yang menulis pada pagi 4 Mac 2020 begini :

    "Maaf cakaplah kalau saya kata, majoriti ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM yang bersidang pada hari Ahad 23 Februari lalu, seolah-olah dirasuk syaitan kerana bertubi-tubi mengasak Dr Mahathir supaya bersetuju dengan mereka untuk menarik PPBM keluar daripada Pakatan Harapan dan menyertai UMNO dan PAS."

    "Ahli MPT yang bercakap mempertahankan Dr Mahathir adalah minoriti." (BACA DI SINI).

    ReplyDelete
  20. Oleh itu, berdasarkan segala keterangan ini maka jelaslah bahawa Dr Mahathir, dan bukan Muhyiddin, yang khianat kepada keputusan parti.

    Dakwaan bahawa Muhyiddin yang khianat adalah bertentangan dengan semua fakta yang ada.

    Malah, Dr Mahathir dalam sidang media di Yayasan Al-Bukhary pada pagi 1 Mac 2020 mengakui bahawa beliau tidak lagi mendapat sokongan daripada majoriti ahli-ahli PPBM bila beliau menyebut :

    "Terpulang kepada parti untuk sama ada bermesyuarat dan memecat saya sebagai pengerusi, yang berkemungkinan untuk berlaku kerana majoriti ahli-ahli PPBM menolak saya sebagai pengerusi mereka."

    "Mereka tentunya boleh bermesyuarat dan memecat saya." (LIHAT DI SINI).

    Kepada mereka yang masih mahu berselindung di balik Dr Mahathir, tidakkah kamu merasa sedih dengan semua hinaan yang dilemparkan kepada beliau dari Pakatan Harapan, termasuklah 'nyanyuk' dan 'sakit jiwa' sewaktu mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan.

    Dr Mahathir diserang dari segenap sudut oleh berbagai pihak ketika itu sehingga Dr Mahathir tidak boleh berkata apa-apa walau sepatah perkataan.

    Syed Saddiq kecut telor bila disergah oleh DAP ketika itu.

    Yang mempertahankan Dr Mahathir hanyalah Muhyiddin dan Azmin.

    Siapakah pengkhianat yang sebenar?

    Adakah Muhyiddin atau orang yang selama ini rapat dengan Dr. Mahathir seperti Syed Saddiq, Marzuki atau pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan sendiri?

    Siapa pun yang mengkhianati Dr Mahathir, itu bukan masaalah tapi yang pasti ia tiada kaitan dengan pemimpin-pemimpin Muafakat Nasional.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oitttt..hang sapa dok ulas itu ini...ada phd atau sekurangnya prof mana ipt...kalau tak dak semua tu..buat lenguh jari ja dok taip...tak dak sapa nak percaya teori hang tu...sedaq2 diri la oitt...

      Delete
    2. Oittt.. hang tak habih lagi BENGONG, biul, tongong dan terencat akai.
      Hangpa kena main dgn atok, letak jawatan
      habih semua telingkup.
      Nah aii awat pi tabok pasiaq dlm periuk
      nasi sendiri.
      Rakyat KESIAN bagi lagi elaun ap.
      Buat kerja bodoh piang, lepaih tu tuduh
      kena khianat... apa raaa

      Delete
  21. SAYA MENGHARGAI ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI ADALAH CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, wanita Aa, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang MANAJER ESTATE NYATA dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan baru-baru ini, tidak ada yang mau meminjam uang kepada kami untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dalam konstruksi beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan pinjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya merasa frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN HUTAN GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan menghubungi perusahaan, petugas pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya tidak khawatir bahwa perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang saya bisa berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya telah melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengkonfirmasi saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman dimasukkan ke dalam akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Kami perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya berterima kasih kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  23. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  24. Numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete
  25. Saya Queen Chahaya dari Gang plamboyan 1 kec kembangan, Jakarta barat, Indonesia, saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIA yang telah berkeliling mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati, saya menghabiskan hampir 12 juta dalam tangan pemberi pinjaman palsu.
    Satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah PERUSAHAAN RIKA ANDERSON LOAN. Saya mendapat pinjaman Bisnis online saya sebesar Rp50.000.000 dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Yang lainnya semua pembohong, Tapi PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON memberi saya mimpi dan kebahagiaan saya kembali.
    alamat email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Hubungi / Whatsapp: +15183602491
    Email pribadi saya sendiri: queenchahaya@gmail.com. Anda dapat berbicara dengan saya kapan saja Anda mau. Terima kasih semua untuk mendengarkan permintaan saya untuk saran. Hati-hati

    ReplyDelete
  26. A field operative is an engineer who works to identify and solve IT and telecommunication problems in the field. Such individuals attend a variety of sites where they work to solve issues in a fast, efficient manner.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.