TRANSLATION

08 May 2020

Kenyataan Speaker Dewan Rakyat Buka Pekung Busuk Muslihat DAP-PH

Sah! DAP-PH pembohong besar dan gila kuasa!


Sungguh memualkan apabila puak DAP-PH mendakwa mahu gunakan sidang parlimen nanti untuk bincang isu permasalahan rakyat yang tertekan disebabkan oleh Covid-19.

DAP-PH berulangkali berkata mereka prihatin dan menitikberatkan rakyat. Mereka mahu sidang parlimen dilanjutkan demi rakyat.

Ramai yang tepuk tangan kagum dan puji DAP-PH.

Rupa-rupanya, setelah notis sidang parlimen dikeluarkan sejak 17 April 2020, Speaker Dewan Rakyat hanya menerima 4 usul daripada ahli parlimen DAP-PH. 1 usul tentang Speaker dan 3 tentang usul jatuhkan kerajaan sedia ada.



Dan tidak ada satu usul pun yang berkaitan dengan permasalahan rakyat atau covid-19!

Jika merujuk surat ini, Lim Kit Siang DAP tidak buat apa-apa usul pun! Sebelum ini, orang tua DAP ini yang tiap-tiap hari tulis pasal sidang parlimen dan 'mahu parlimen laksanakan peranannya dalam usaha membendung wabak Covid-19'.

Wayang DAP-PH ini jelas menunjukkan mereka langsung tidak peduli rakyat walau secubit pun.

Dalam masa yang sama, kita pun baharu tahu tidak ada satu usul pun yang mahu tolak atau pertikai gerak kerja dan pengagihan kewangan kerajaan PN di sepanjang wabak covid-19 dan krisis ekonomi ini.

Ini bermaksud kerajaan PN telah menjalankan tugas mereka dengan baik, Daripada Muhyiddin Yassin, menteri-menterinya Ismail Sabri Yaakob, Dr Adham Baba, Annuar Musa, Khairy Jamaluddin, Hishammuddin Hussein, Reezal Merican Dr Noraini Ahmad dan Tengku Zafrul telah melaksanakan tanggungjawab mereka.

DAP-PH pun tidak perasan tapi mereka sendiri mengaku kemampuan kerajaan PN menangani covip-19 dan krisis ekonomi, secara tidak langsung. Jika begitu, jangan buang masa. Speaker pun diminta utamakan perkara-perkara rakyat dahulu semasa sidang parlimen nanti.

P/S : Janganlah tetiba ada usul ke-5 tentang 'masalah rakyat dan covid-19' selepas entri blog ini ya! Jangan 'terlepas pandang' atau 'tercicir' atau 'sudah terima tapi terlupa letak dalam senarai' ka.

Baca : Covid-19 : Salah Siapa Sebenarnya





41 comments:

  1. ATOK GILA KUASA ! SUDAH2 LA !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi saka tua tu ada dlm parlimen, selagi tu negara tak aman tenteram. Halau masa PRU, barulah muktamad.

      Delete
    2. atok gila a.k.a PM ke 9/95th tak sedar diri. bawa-bawalah taubat, istighfar. Ramai orang usia 60 ke 80 tahun muda darimu telah pergi mengadap ILAHI. Masih nak berpolitikkah pada usia "BERLIAN" begini. Ingatlah pintu "taubat" masih terbuka buatmu.

      Delete
  2. Atok, Bang Non, Mat Syebo & D4Pigs hanya nak jahanamkan negara. Rakyat harus tolak Phancing ini ke laut paling dalam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi saka tua tu ada dlm parlimen, selagi tu negara tak aman tenteram. Halau masa PRU, barulah muktamad.

      Delete
  3. Sudah2 la. Kerajaan ok dah. Biar depa kerja sampai selesai semua ni. Elok dah sebab kalau atok, dia minta kita ikat perut & tak nak bagi duit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi BOBOI tak dapat jadi PIEM selagi tulah saka tua ni buat hal....biasa lah dah gila Talak...

      Delete
  4. Dapig & phancus ni nak ambik kredit kerajaan pn la tew. Susah2 Dr Adham jaga kementerian kesihatan, phancus nak sailang la tew.

    ReplyDelete
  5. Usul undi tidak percaya tidak akan dibentangkan - Takiyyudin

    Usaha pembangkang untuk membawa usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin ketika sidang Dewan Rakyat pada 18 Mei mungkin tidak akan terlaksana.

    Ia selepas penegasan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang) Takiyuddin Hassan bahawa hanya urusan kerajaan akan diutamakan dalam sidang selama sehari itu.

    Takiyuddin berkata, urusan lain yang tertunggak seperti usul anggota Parlimen yang tidak sempat dibahas, akan dibawa ke sidang seterusnya pada 13 Julai.

    Dalam sidang media hari ini, Takiyuddin menjelaskan perjalanan sidang Dewan Rakyat tersebut, yang merupakan kali pertama sejak penubuhan kerajaan Perikatan Nasional (PN), dan dipendekkan ekoran wabak Covid-19.

    “Yang di-Pertuan Agong akan merasmikan persidangan, kemudian dewan akan bersidang untuk menyelesaikan urusan-urusan kerajaan. Urusan kerajaan sahaja, kemudian ditangguhkan.

    “Urusan kerajaan akan didahulukan. Kerajaan ada beberapa urusan (seperti) usul dan RUU,” katanya apabila ditanya jika usul lain akan turut dibahaskan.

    Peraturan 15(1) Peraturan-Peraturan Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat menyatakan urusan kerajaan perlu diutamakan berbanding urusan-urusan lain.

    Puak walaun unta blog MSO ke main nak pisau pancung lagi dan Budin ber'yahoo'..'yahoo' mencipan...

    kikiki.. kita ke Chini dolu baru boleh Yahoo..!!

    Walaun unta sedang meratib yahoo..!! yahoo..!! yahoo..!!

    kikikiki.. teruskan dan putarrr lagi Halim

    Mufakat Nasional dari dolu dolu lagi mau Pilihan Raya ajer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi saka tua tu ada dlm parlimen, selagi tu negara tak aman tenteram. Halau masa PRU, barulah muktamad.

      Delete
  6. No vote on 18. Mei . 2020

    De facto law minister Datuk Takiyuddin Hassan said the next parliamentary meeting will be on July 13 and will be for at least 15 days.

    He claimed that this disproved claims that the government was afraid of parliamentary oversight when it shortened the May 18 meeting to just a single day.

    The PAS lawmaker explained that the May 18 meeting was purely to comply with Article 55 of the Federal Constitution and prevent the automatic dissolution of the legislature.

    “It does not arise that the government is afraid to do so, if the government is afraid, then we would have set 15 days (of meeting) earlier but because of the current situation, we could not make it longer.

    “However, the government has set the next meeting to begin on July 13, less than two months after the May 18 meeting. In the July meeting, it will take at least 15 days, 15 seating days to convene,” he said at a press conference in Putrajaya today.

    ReplyDelete
  7. Demi Legasi semua option perlu diterjahi
    Demi cita2 dari azali,impian Harris
    penuhi.
    Rakyat bagi Phancing adakah PATI.

    ReplyDelete
  8. Bersatu VS Bersatu. Haah tepokk..!!

    Seorang anggota Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu menjelaskan bahawa ini bukan masa yang sesuai untuk pengerusi parti Dr Mahathir Mohamad mengemukakan usul undi tidak percaya kepada presidennya Muhyiddin Yassin.

    “Saya kesal dengan usul undi tidak percaya yang dibawa oleh Tun Mahathir. Dalam keadaan Tan Sri Muhyiddin dan seluruh kabinet berhempas pulas membantu rakyat, tidak wajar memberi keutamaan kepada kepentingan peribadi.

    “Usul sebegini tidak peka dengan kesusahan rakyat dalam musim Covid-19 dan tekanan ekonomi.

    “Ini bukan masanya. Sekarang bukan masa membalas dendam kesumat peribadi,” kata Wan Saiful Wan Jan.

    Speaker Dewan Rakyat Mohamad Ariff Mohd Yusof hari ini menerima usul Dr Mahathir – yang merupakan anggota Parlimen Langkawi- untuk mengemukakan undi tidak percaya terhadap Muhyiddin

    ReplyDelete
  9. Ayuh bentangkan usul mintak Ket Siang bersara dari politik selama-lamanya. Dah tua nyanyuk, mcm Atuk jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi saka tua tu ada dlm parlimen, selagi tu negara tak aman tenteram. Halau masa PRU, barulah muktamad.

      Delete
  10. Di petik dari Blog Mahakutty....


    Log in to Reply Sri SenseMay 8,2020 8:58 AM
    Good Morning Tun M

    I setuju dengan DS NAJIB. Undi percaya PM atau undi tak percaya PM, tidak akan untungkan PH.

    Unless Tun campaign against PH la.

    As rakyat biasa I rasa PN jauh lebih bagus dari PH. TSMY juga bagus sebagai PM. Tak kisah la jika I tak dapat BSH, BPN or kerja under him. PM ini dapat bawakan team yang boleh buat kerja. Sekelip mata Malaysia naik nama dengan bijaksana tangani COVID19. Dengan tekun insyaallah Singapore akan tunduk dengan kita satu hari nanti. Malaysia akan jadi negara yang di hormati semula dipersada dunia.

    Time Tun jadi PM dah over bila Tun letakkan jawatan. Sebagai boss, hak yang diPetuan Agong untuk decide what to do with it. Tak perlulah bergaduh dalam Bersatu. Yang jelas masa PH, Bersatu naik jadi PM, semasa PN, Bersatu naik jadi PM. Yang berhenti PM dari Bersatu, yang Agong gantikan PM dari Bersatu.

    Dimana tak adilnya Tun?

    Syabas Sri Sence...

    ReplyDelete
  11. Maka pada 18 hb nanti akan meroyanlah & terkinja-kinja para beruk Pakatan Hancing yg hilang kuasa itu..!! kikikiki ♫ ♪

    ReplyDelete
    Replies
    1. segala jenis mawas, kera, monyet, ungka & lutong ade dlm Pee H

      Delete
  12. Ada AP yg bijak pandai konon cuba bawa
    usul percaya pada MANTAN pee em.
    Mungkin juga rakyat melalui wakilnya
    membawa usul hilang kepercayaan terhadap
    Phancing,agar parlimen dibubarkan bagi
    memberi laluan untuk Pru 15.

    ReplyDelete
  13. Dah makin teruk Nuar & Madey ni. Makin gila kuasa, konon mandat rakyat. Podahhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua2 tua kutuk haramjadah tak sedar diri.

      Delete
  14. Perodi ucapan Tun semasa memperingati kemenangan PH

    Demi Boboi andai masa mencemburui kita dan masa tiada lagi bersama ako...

    Kedudukan boboi sebagai Menteri Besar Kedah dalam keadaan terancam, dalam kes ini, bukanlah PAS yang menjadi parti pembangkang terbesar di kedah mengancam kedudukan boboi, tapi yang mengancam tu adalah kawan-kawan boboi sendiri dalam PH.

    Kedudkan boboi di kedah seperti teloq dihujung tanduk, bila-bila masa boleh jatuh pecah, jadi untuk menyelamatkan boboi dan memastikan kedudukan boboi tidak terancam, maka apak mu akan buat perangai lagi.

    Itu je yang sebenarnya, kenapa apak mu meroyan lain macam kali ni, pasal nak pastikan boboi ada jawatan tinggi baik dalam negeri atau negara.

    Perjuang Apak hanya untuk boboi je, tak ada sebab lain, kalau apak mu kata dia berjuang kerana rakyat, itu bullshit, masa apakmu jadi pm ari tu, apak suruh rakyat di suruh ikat perut, sedangkan kroni apak dan anakcucu apak anugerah kan projek berbillion-billion, kalau apak kata apak nak berjuang nak lawan rasuah, sebenarnya apaklah segala kepala rasuah yang ada kat negara ni, habis semua kes-kes rasuah pemimpin PH apak arahkan AG untuk buang kes, kemudian apakmu akan buat-buat terkejut.

    Apa apa yang berlaku jawab 'tatau'

    sekian

    Boboiku
    dari ApakMu

    ReplyDelete
    Replies
    1. boboi taik apaknya kepala taik

      Delete
  15. Tetiba terpacul MANDAT rakyat konon.
    MANDAT ditagih 2tahun lalu dicampak
    ke kolam taik.Hilang kuasa dek DAYUS
    mendepani covid-19 bila dikendalikan
    pejuang rakyat,tiba2 ada pula prinsip
    dan maruah diri konon.

    ReplyDelete
  16. Kenapa mereka ni tak sabar2...
    Hari tu sibuk letak jawatan....lepas tu meroyan nak balik jawatan..
    18th May ni sidang sehari ajer cukup..
    Kalau nk lama2 tunggu ajerlah 13 th July nanti...
    kenapa tak sabar nak tunggu??

    Dah gila talak dan gila kuasa betul mereka ni..
    PH ni dah jadi pakatan paling sial di Malaysia..
    Dah tak tahu adab, tak kisah langsung dengan covid skrg ni, tak kesah langsung dgn kesusahan rakyat dan eknomi yg teruk seluruh dunia.....masih lagi sibuk nak berpolitik..memang sial mereka ni..

    Kalau sidang ni digunakan untuk membantu kerajaan kan lagi bagus...
    Memang celaka PH ni...

    ReplyDelete
  17. blog GAP gerakan anti PKR di tukar pada Gerakan Anti DAP sudah bersiaran

    komen anda dialu alukan disana tiada tapisan... welcome GAP

    ReplyDelete
  18. Atok, Ket Siang & Non dah tak banyak masa lagi yg tinggal. Itu sebab depa kena pulun sehabis-habisnya sebelum Covid19 reda & kes2 salah guna kuasa para pemimpin PHancing disiasat & dibuka. Itu yg depa takut sangat.

    ReplyDelete
  19. Tumpu Ekonomi, Pedulikan Orang Gila Kuasa - Najib

    Kadar pengangguran negara yang merekodkan paras tertinggi sejak 10 tahun lalu, penularan wabak Covid-19 dan kejatuhan harga minyak dan sawit merupakan cabaran amat besar bagi Malaysia sejak zaman penjajahan Jepun.

    Oleh itu, kerajaan tidak boleh memandang remeh situasi ini seperti mana Kerajaan Pakatan Harapan (PH) pandang rendah ancaman Covid-19.

    Datuk Seri Najib Razak berkata, langkah-langkah dan dasar-dasar untuk melindungi rakyat paling terjejas perlu dilaksanakan dengan menggalakkan pembelian serta pengeluaran barangan tempatan dan mewujudkan atau mempercepatkan.

    Ini termasuk melaksanakan projek-projek infrastruktur yang memberi pulangan jangka masa panjang bagi menjana peluang pekerjaan baru untuk mengganti pekerjaan yang hilang perlu diberi keutamaan dan dilaksanakan pada kadar paling segera.

    ”Kita tak boleh tunggu lagi kerana lebih lama kita tunggu, jauh lebih payah kita nak hidupkan semula ekonomi. Kitaran ekonomi tidak boleh berhenti.

    ”Ianya sangat mudah bagi syarikat-syarikat sedia ada melingkup tapi amat susah untuk menggalakkan pelaburan dan syarikat baru diwujudkan pada masa kini,” katanya dalam hantaran di Facebook.

    Katanya, kira-kira 120,000 orang kehilangan pekerjaan sejak bulan Februari lalu.

    Ia diburukkan pula dengan kejatuhan harga minyak mentah di bawah AS$30 setong, manakala harga minyak pula di bawah RM2,000 satu tan.

    Malah, katanya, kerajaan perlu abaikan serangan politik daripada ‘geng gila kuasa’ PH kerana rakyat Malaysia akan bantu menangkisnya.

    18 MEI NANTI MASA YANG DITUNGGU
    MATA BERTENTANG MATA SAH PANAS GILER
    ADA SEKO TUA TAK TAHU MANA NAK DITUJU
    MANA NAK DUDUK KITA TENGOK KAN AJER
    APA APA KITA KASI TEPOKK DENGAN PADU

    Bossku

    ReplyDelete
  20. MANA DAP?

    Pertama, baharu sahaja Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilonggarkan, nampaknya tidak sabar-sabar pemimpin Pakatan Harapan (PH) mahu merebut kuasa. Malah mereka tidak menyoroknya. Mereka mahu memberitahu bahawa untuk kesekian kalinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad akan bergandingan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menumbangkan kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Hairannya, kali ini tiada pula pemimpin DAP di dalam gambar. Amanah pun entah ke mana. Bagi penganalisis politik, ia jelas menunjukkan `perang seterusnya’ ialah memenangi undi orang Melayu yang disedari PH tidak akan berjaya, jika mereka memaparkan wajah DAP.

    Menurut penganalisis lagi, semasa pentadbiran PH selama 22 bulan, DAP telah berjaya menjarak-jurangkan orang Melayu daripada terus menyokong PH dengan segala keputusan dan perbuatan.

    Persoalannya, apakah `sudah terlambat’ atau `masih sempat’ untuk Mahathir dan Anwar menyakinkan rakyat bahawa mereka berdua adalah sebaik-baik gandingan untuk menyingkirkan Muhyiddin sekarang ini?

    Sejak itu, Mahathir terus-menerus enggan mengesahkan bila hendak melepaskan jawatan seperti dijanjikan, menyebabkan Anwar semakin membara, konco-konconya di dalam PH sama membara. Itu rakyat tahu. Pada zaman digital ini, benda-benda tak puas hati mana boleh disorok.

    Atok rakyat bukan bodoh atok. Hari pertama tertebuk muka sendiri, atok mula pertikai jumlah undi yang Muhyuddin dapat, sekarang atok kata mungkin sekarang jumlah undi akan berubah sebab ada pemimpin atok yg kononya disogok dengan jawatan. Atok jangan jadi bodoh masa atok jadi PM berapa ramai pemimpin UMNO diugut dan disogok dengan jawatan untuk tinggalkan UMNO. Sekarang pemimpin yg diugut dan disogok belah atok atau Mahyuddin..!?

    Atok dah nyanyok, balik lah dari meratib berzikir tertebuk muka sendiri dan 'asyik kena tikam belakang' elok bulan puasa ni atok meratib zikir 'subahanallah' banyak banyak.

    Netizen sekarang dapat maklumat celah jari ajer bukan 22 tahun dulu suma berita datang dari celah kroni atok...

    Sudah sudah la atok... mungkin ini ramadhan atok yang terakhir.. sudah sudah lah tu..!!

    ReplyDelete
  21. Makhlok nih patut diberitahu siapa dia
    yang nak menentukan halatuju dan survival rakyat negara nih.
    Cukup2lah politikus dan mereka2 Yang
    perasan bijakpandai berhenti memuja dia.
    Makin dipuji puja semakin sombong,angkuh
    riak megah kononya rakyat dan negara
    berhutang budi padanya.
    Sudah2lah jgn menambah kerosakan pada
    rakyat dan negara.

    ReplyDelete
  22. RAKYAT BERHAK BERSUARA. SETELAH DITIPU OLEH REJIM GAGALKRASI SELAMA 22 BULAN, KAMI TAK MAHU LAGI NEGARA INI DIPERINTAH OLEH ATOK, NUAR & D4Pigs...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui....Betui....Betui....

      Sokong...sokong...sokong...

      Delete
  23. Kudrat yg dipinjamkan sementara oleh Allah SWT kpd mahathir semakin menghilang, balasan utk si tua yg sombong Gila Kuasa, dah lah sombong nyanyuk pulak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui....Betui....Betui....

      Sokong...sokong...sokong...

      Delete
  24. Saya telah melihat dan mencuba pelbagai strategi dan kaedah, sehingga saya kehilangan banyak wang ketika mencuba. Sehingga saya mengemukakan strategi baru ini yang saya jalankan semula dan berjaya mendapatkan kembali wang saya yang hilang dan masih membuat pertumbuhan yang konsisten di seluruh perdagangan saya. Carlos Ellison adalah profesional yang luar biasa, dengan pengalaman yang luas dan pengetahuan mendalam mengenai perundingan pertanian, Dia membantu saya untuk mengambil penalti kewangan.

    Melabur US $ 500 dan dapatkan AS $ 6000 seminggu (7 hari),

    Melabur $ 1000 dan dapatkan $ 12000 seminggu (7 hari)
    ,
    Melabur $ 2500 dan dapatkan $ 30,000 seminggu (7 hari).

    Semua dalam keuntungan mingguan dan dijamin 100%. (Bayaran dijamin). Bebas untuk dihubungi - jika anda berminat melalui e-mel: carlose78910@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada selingan iklan pula.
      Apapun tahniah orang Kedah dapat kerajaan baru.Tak dapat tukar langsir
      baru menyambut lebaran,tukar KERAjaan
      pun syukurlah.

      Delete
  25. Boboi dah nangis tu. Semua salah Atok sebab kemaruk nak jadi PM kali ke 3. Kikikiki, akhirnya semua melepas, tangan bau taik babi.. kikiki. D4Pigs pun makin meroyan bila dah jadi pembangkang skrg ni. Sebab hilang gaji menteri & elaun ratus ribu.. kikiki.. PADAN MUKA!

    ReplyDelete
  26. Mengapa Tun begitu takut ssangatt kepada Najib?

    Orang Melayu kecewa Dr Mahathir tidak berani tinggalkan DAP

    KEHADAPAN Tun Mahathir,

    Tadi saya terbaca karangan panjang Tun mengatakan bahawa orang-orang Melayu begitu takut kepada DAP.

    Di samping mempertahankan DAP, Tun juga kata bahawa DAP tidak akan menghancurkan Melayu tetapi Melayu akan hancur jika memilih Najib sebagai pemimpin.

    Tun juga memanggil pelbagai nama makian dan kejian kepada Najib seperti penyangak, penyamun, kleptokrat dan sebagainya dan menggelar orang-orang Melayu yang menyokong Najib (dan tidak menyokong DAP) sebagai bacul.

    Sebenarnya, apabila seseorang mengkeji orang dengan ayat-ayat makian seperti di atas, ia menggambarkan sahsiah orang yang mengkeji tersebut dan bukannya orang yang dikeji.

    Dan walaupun pemimpin-pemimpin DAP ada yang terpalit dengan skandal rasuah yang besar namun Tun tidak endahkan hal itu malah melepaskan mereka begitu sahaja.

    Bercanggah dengan apa yang Tun katakan, orang-orang Melayu tidak takut kepada DAP, sebab itu mereka berani tinggalkan DAP dan buang mereka (DAP) dari kerajaan.

    Ini adalah walaupun orang-orang Melayu tahu bahawa DAP mempunyai jaringan taikun-taikun perniagaan dan ekonomi yang besar yang boleh menjaga tembolok segelintir orang-orang Melayu yang berkepentingan ataupun menjatuhkan mereka.

    Nasib baik masih ramai pejuang-pejuang orang Melayu yang ikhlas yang bukan berjuang untuk tembolok sendiri.

    Pelikkan mungkin sumpah laknat bossku atok rasa sangat takut kottt...!!

    ReplyDelete
  27. Kembalikan kuasa d tangan rakyat Dan nyah cemarkan virus PH dlm kalangan rakyat mlaysia supaya negara Aman Dan harmoni sekali lg

    ReplyDelete
  28. Singkat kata untuk keuntungan luar biasa yang anda bantu saya perolehi hanya dalam seminggu. Maaf kerana saya ragu pada awalnya, saya melabur $ 200 dan memperoleh $ 2,500 hanya dalam satu minggu, dan terus melabur lebih banyak lagi, hari ini saya berjaya secara kewangan, anda boleh hubungi dia
    melalui e-mel: claustradingsignal07@aol.com
    Melalui whatsapp: (+12166263236)
    Saya nasihatkan anda jangan ragu-ragu. Dia hebat.

    ReplyDelete
  29. Senjata makan diri. Tiada siapa tahu. Hanya saya dan Allah.juga Tun M.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.