TRANSLATION

13 May 2020

DAP Hancur Melayu : Mahathir Malu Sebab ....

Kelmarin, tiada ribut tiada isu terkini panas tentang DAP, tetiba Dr Mahathir menulis tentang DAP. Beliau malu, amat malu. Kononnya Melayu dimomokkan sehingga begitu takut kepada DAP dan Melayu itu bacul.


DS Najib Razak dicuit seolah-olah 'momokkan tentang durjana DAP' hanya bermula semasa pemerintahan Najib Razak.

Padahal sebelum ini, Mahathir sendiri yang berbuat demikian di sepanjang karier politik beliau termasuk tempoh 22 tahun beliau menjadi PM. Mahathir mungkin lupa tapi internet tidak!

Sebagai contoh, Mahathir kata, beberapa Melayu dalam DAP hanya sekadar window dressing sahaja. Mahathir juga kata, DAP telah menghancurkan kuasa ini (perkongsian antara kaum) dan formula pembahagian kekayaan dengan memisahkan orang Cina dari yang lain. (DAP has destroyed this power (sharing between races) and wealth-sharing formula by separating the Chinese from the rest).

Atok ..... Melayu tidak takut kepada DAP. Melayu hanya takut kepada Allah SWT.

Artikel Mahathir yang pertahankan DAP ini telah dikritik hebat oleh warga netizen sehinggakan cai pro-beliau tidak mampu nak menangkis. Teruk juga Mahathir dihentam.

Maka timbul satu persoalan, kenapa Mahathir menulis tentang DAP, topik yang mendatangkan allergi kepada orang Melayu? Kenapa kelmarin sedangkan DAP hanya berdiam diri sahaja?

Seolah-olah, Mahathir hanya mahu mengalih (divert) isu yang melibatkan kerajaan PH negeri dan anak beliau di Kedah yang sedang meletup sejak kelmarin.
Anda boleh baca : KLIK SINI
Satu lagi ialah apakah artikel Mahathir ini untuk mengingatkan rakyat bahwa hari ini (13 Mei) adalah tarikh peristiwa berdarah rusuhan kaum paling dahsyat di negara ini?


Ratusan yang mati disebabkan oleh sentimen perkauman sangat melampau yang diapi-apikan puak DAP sehingga mendorong meletusnya keganasan ini.

13 Mei 1969 merupakan satu titik hitam yang pasti tidak dapat dilupakan oleh setiap rakyat di negara ini.

Dan DAP akan sentiasa dikaitkan dengan perkauman melampau sampai bila-bila kerana DNA DAP hari ini sering dianggap sama dengan DNA DAP rasis melampau tahun 1969. Cuma terpendam menanti peluang.

Bukan salah rakyat kerana DAP juga pernah cabar Muhyiddin Yassin supaya 'bring 13 May'.

Tapi dalam tempoh 22 bulan pemerintahan DAP-PH, sudah ada yang cuba menukar sejarah! Seolah-olah perarakan puak rasis DAP mengutuk, menghina dan penyapu sebagai simbolik menghalau kaum Melayu hanya sekelumit kecil daripada peristiwa berdarah itu dan tampak tidak signifikan.

Percubaan pihak-pihak tidak bertanggungjawab ini perlu dipantau. Semoga peristiwa berdarah 13 Mei 1969 menjadi teladan dan iktibar untuk generasi akan datang.




25 comments:

  1. dap patut diharamkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar...lebih 60 tahun DAP memerintah Mesia...hampir habis tana hak melayu tergadai...sedih

      Delete
    2. Nasib baik 22 bulan kalau 22 tahun ...tak tahu le....

      Padang jarak padang tekukur le jawabnye...

      Delete
    3. "KITA GUNA MELAYU KASI SKREW MELAYU!"

      Melayu jangan mudah lupa siapa DAPIGS sebenarnya.

      Delete
    4. Dulu org melayu benci umno sbb madey.. benci dap juga sbb madey..madey bapa kebencian negata

      Delete
  2. Atok tak tertanggung malu besar punya
    gal tepati janji ngan kafir harbi yang
    beri laluan dia jadi pee em 7.
    Hilang rasa bersalah bila engkar janji
    sesama Islam.
    Inilah kemuncak permainan spesis dari
    Asia selatan,rohingya,tokeh kain dan
    PATI dari region sana.

    ReplyDelete
  3. Itu gaya penulisan & luahan seorang manusia yg dah nyanyok. Di usia hampir 100 tahun akan ade saraf2 yg hilang luput. Makin banyak dia bersuara, makin nampak gilanya. Harta dunia & kuasa mengatasi kewarasan. Hanya kehidupan serba sederhana saja yang dapat mengubati sakit manusia nyanyok itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 200%...

      Delete
    2. Selagi SAKA tua ni masih ada di muka bumi m'sia ni...selama tu lah politik m'sia dan orang melayu tak akan aman...

      Delete
    3. Saka tua bebal tu kuat makan taiknya sendiri pasal tu semakin pekak, nyanyuk dan bebal.

      Delete
  4. Bila samada si apak merenyam atau meroyan lagi..!!

    Cukuplah bulan puasa banyak zikir 'subaha nalllah walhamdulillah wala illah ha illlallah". Bukan zikir 'tebuk muka tikam belakang'

    Edar audio pulak dah, macam-macam fitnah kepada Muhyiddin keluar. Selagi pengarah tu belum mati cerita politik fitnah takkan tamat.

    Edar Rakaman Suara Muhyiddin, semuanya tidak menjadi keutamaan. Hakikatnya PH jatuh kerana Mahathir

    Kata Atok, rupanya ada Melayu Bacul begitu takut kpd DAP sehingga sanggup mengkhianati rakyat yang beri mandat kepada mereka.

    Bacul pulak dahhh...!! Alahaiii meh tepok dahi yeopp ooii ..!! Atok sapa la ni !?

    Atok berkata lagi, orang Melayu boleh hancur apabila mereka membenarkan penyangak Melayu memimpin akan menghancurkan orang Melayu.

    Buktikan dulu penyangak di mahkamah wahai Atok Kepala Perompak..!! Elok heret mangkok antik ini ke mahkamah dalam kes 1MDB... Tolong heret sebagai saksi 1MDB segera..!! Kalau terbukti salah insyallah rakyat tak akan guling guling atas jalanraya pun.


    Kerana parti ini mendapat penyamun sebagai pemimpin. Saya tak payah ulang apa yang pemimpin penyangak ini buat. Dari sebuah negara yang dihormati, negara ini menjadi kleptokrasi – negara yang diperintah oleh pencuri.

    Kepada Atok mudah lupa 'Sumpah laknat si pencuri juga salah satu hal yang akhirnya Kedah dan PH jatuh.

    66 hari selepas Najib angkat sumpah laknat, kerajaan PH jatuh.

    “Cumanya ayat terakhir dalam sumpah laknat itu memang berat dan memang saya fikir banyak kali hendak sebutkan,” kata Bossku dalam temu bual eksklusif disiarkan sebuah portal

    Pada 20 Disember tahun lepas, Najib mengangkat sumpah laknat bagi menafikan dakwaan Azilah Hadri berhubung pembabitannya dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shariibu

    Sudah sudah lah tu kubo kata mari, elok semak sedikit sebanyak akidah anak cucu sebelum sakarat menjemput ada jugak faedahnya.

    Kalau atok fikir audio itu boleh mengubah baik atok, buat video liwat Muhyddin atau skandal yang boleh ganti macam kes liwat Anwar. Semua ini jenis "sembang kari" rakyat dah muak.. orang meluat menyampah..!! Dah keluar Kahak hijau tahap 'kemeluatan'nya.

    Kedudukan boboi sebagai Menteri Besar Kedah dalam sudah lebur sama sekali bukan sekali tapi dua kali.. Saya ulanng..!!(pinjam kata Bang Non) dah 2 kali lebur jadi MB

    Bukanlah PAS yang menjadi parti pembangkang terbesar di Kedah mengancam kedudukan boboi, tapi yang mengancam tu adalah kawan-kawan boboi sendiri dalam PH. Kan betul kenkawan boboi yang tikam boboi dari belakang.

    Jadi untuk menyelamatkan boboi dan memastikan kedudukan boboi tidak terancam, maka Apak nya akan buat perangai lagi. Nabi ade pesan 'Sejahat jahat manusia ialah yang panjang umur tapi buruk perangainya'

    Itu je yang sebenarnya, kenapa apak nya meroyan lain macam kali ni, pasal nak pastikan boboi ada jawatan.

    Rakyat dah meluat menyampah tak tahu nak jelmakan rasa meluat ini. Rasanya elok kasi Tepokkk satu kali sambil makan pop corn jelmakan tahap 'kemenyampahan' itu.

    Tambah Najib lagi dalam sumpah laknat yang dibuatnya, beliau meminta Allah “menjahanamkan” dirinya di dunia dan akhirat sekiranya berbohong.

    Bahkan beliau meminta pihak-pihak yang memfitnahnya turut dilaknat oleh Allah selagi mereka tidak meminta maaf. Ayat itu berat hendak sebut, tetapi saya sebut juga. Sebab saya hendak tegakkan kebenaran, Terlalu banyak sangat fitnah.

    “Itu senjata terakhir saya dan Allah akan tunjukkan siapa yang benar,” katanya.

    Rakyat dah tak nak ambil tahu lagi pasal-pasal politik sekarang terutama POLITIK PH yang hancing lokos kena kencing...bagi rakyat kemelut politik negara dah berakhir..

    Sekarang rakyat nak fikir bagaimana mulakan kehidupan baru selepas covid..nanti dekat-dekat nak pru-15 baru nak ambil tahu pasal politik. Sekarang politik-politik letak tepi dululah.

    Sembang kari 'bacul sana bacul sini' dah tak jalan lagi. Bawak Atok jadi saksi kes 1MDB samada dia bacul atau tidak nak datang mahkamah..!? Haahh Tungguuu

    Udah udah lah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spot on bro...atuk ingat Melayu mudah lupa tapi dia yg nyanyuk...apa yg dia tak kutuk dap masa dia dlm umno dulu..dia sebenarnya yg lupa Dan nyanyuk..dulu ramai yg respect Kat dia tapi sekarang ramai yg ckp kalu dia mati pun malas nak gi solatkan jenazah dia..biar dap guan eng kit siang yg kebumikan dia.. Melayu ni terlalu buruk of matanya..sigh

      Delete
    2. He...He...

      Teringat aku lagu Allahyarham S. M. Salim...

      Dulu lain sekarang dah lain....

      Apa taknye...

      Terngiang2 ditelinga aku apa Matdey kata pada Lim Kit Sial dan apa kata Lim Kit Sial pada Matdey....tu dulu...

      Sekarang ni....dek dah kahwin mutaah ni boleh halalkan apa yg dulu tak halal dah jadi halal...al maklumlah hati Matdey dah hitam..nak buat macam mana...kuat pendendam...tak layak dianugerahkan seorang Negawaran...

      Delete
    3. Semasa berkuasa medey pernah menyeru trump supaya letak jawatan tapi akhirnya jeng jeng jeng dia sendiri pulak yg letak jawatan ha ha ha dapat Tulah dari trump...padan muka.

      Delete
    4. Atok tua nyanyuk suka lempar taek sembunyi tangan yg akhirnya terlempar ke mukanya sendiri. Hahaha...

      Delete
  5. Teramat keciwa deklarasi Setapak dan
    konsep Malaysian Malaysia tajaan dapigs
    dijadikan reformasi dtentang hebat org
    Melayu.
    Bertambah parah bila usul undi TIDAK
    percaya pasti TIDAK akan dibahas nanti.
    Pukulan maut bila boboi memecah rekod
    kena tendang terajang 2 kali.
    Akhirnya Melayu dikatakan bacul.

    ReplyDelete
  6. ELOK SAJA ATOK MASUK DAP. BOLEHLAH TIDUR SEBANTAL... SALING BERPELUKAN, BERKUCUPAN & BERINTIMAN DGN KIT SIANG. TAK GITU?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui....Betui....Betui...

      Tapi Cik Munah....kalau Cik Minah dengau ni dia tak suka...

      Atok dia tu kan Idola dia...

      Delete
    2. CIK MINAH TU MEMANG DAH TAK BOLEH KITA AJAR ATAU NASIHAT. DIA RELA KENA KENCING SEKALI LAGI, MALAH BERKALI-KALI. OTAK DIA PUN DAH DI BRAINWASH MASA DIA ISI BORANG JADI AHLI DAP HARI TU.. BIARKANLAH DIA TERJUN DENGAN LABU-LABUNYA.

      Delete
    3. Kalau cikminah tak terlebih makan taik dap sudah pasti dia tak bodoh bangang macam skrng ni.

      Delete
  7. Parodi anak cucu import

    Cucu import : Ehh kenapa atok termenung..!?

    Atok : Atok rasa atok nak buat come back

    Cucu import : Atok nak come back apa..!?

    Atok : Atok ada buat mistake ari tu.. kalu tak mistake suma dah ok.. Tu pasal atok nak come back..

    Cucu import : Atok buat mistake apa, atok..!?

    Atok : Mistake sket sebab salah strategi itu pasai tak berapa nak mengena ari tu...

    Cucu Import : Salah strategi apa tu atok.!? cerita lah sket atok.!!

    Atok : Kaluu.. Bulan lepas strategi atok tak betapa menjadi, itu pasal atok tertebuk muka sendiri

    Cucu import : Oohh..!! Pasal atok letak jawatan PM ari tu yeekk..!!

    Atok : Yer cu.!! atok akan cuba buat come back nak jadi PM semola...!!

    Cucu import : Atok nak kencing apa pulak kali ni..!?

    Atok : Haahh..!??@$*+@#?!@@$!!£%Ï€..!!

    Cucu Import : kikikikiki..

    ReplyDelete
  8. Di petik dari Blog Chedet Mahakutty...

    Hang Jebat DerhakaMay 14,2020 9:33 AM
    Assalamualaikum,

    Saya menyanjung kepimpinan Dato’ Seri Najib Tun Razak. Saya dapati beliau mentadbir ekonomi dengan baik dan amat berjiwa rakyat. Berkenaan tuduhan kononnya beliau perompak, saya dapati banyak hujah di mahkamah berpihak kepada beliau. Tunggu sehingga habis perbicaraan dan kita akan terima keputusan mahkamah dengan hati yang terbuka.

    Saya rasa negara Malaysia akan jadi jauh lebih maju kalau Tun berhenti dari asyik menganggu pemimpin baru nak menjalankan tugas nya. Macam langau asyik nak jatuhkan orang sahaja. Hari ni merapu nak backing DAP pula. Kalau Tun dah lupa tanyalah PM ke 4 Malaysia dahulu. Beliau sudah 22 tahun berjuang menentang DAP dari meenghancurkan Melayu.Tanyalah, saya rasa beliau masih hidup lagi.

    Cayalah JEBAT...

    ReplyDelete
  9. atok dah tua. dah tak boleh nak tolong boboi. harap boboi boleh berdiri atas kaki sndiri lepas ni. kena kuat jilat d4pigs utk survive dlm politik... kikikikiki ♫ ♪

    ReplyDelete
  10. DAP kena tunggu 50 tahun lagi untuk berkuasa mengusai melayu seperti mana mereka pernah menang pada Pilihan Raya tahun 1969. Mungkin pada Tahun PRU 2018+50(2060an) nanti Generasi Melayu sudah lupa apa yang DAP lakukan pada hari ini.

    ReplyDelete
  11. Singkat kata untuk keuntungan luar biasa yang anda bantu saya perolehi hanya dalam seminggu. Maaf kerana saya ragu pada awalnya, saya melabur $ 200 dan memperoleh $ 2,500 hanya dalam satu minggu, dan terus melabur lebih banyak lagi, hari ini saya berjaya secara kewangan, anda boleh hubungi dia
    melalui e-mel: claustradingsignal07@aol.com
    Melalui whatsapp: (+12166263236)
    Saya nasihatkan anda jangan ragu-ragu. Dia hebat.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.