TRANSLATION

30 April 2019

Tunku Mahkota Johor, Saddiq, Tommy Thomas & Statut Rom

Minggu ini kita melihat kerenah beberapa pemimpin PH apabila berdepan dengan isu yang dekat dengan hati rakyat.


1. Kenyataan Syed Saddiq kepada Tunku Mahkota Johor.

Yang memalukan ialah Saddiq seolah-olah kurang cerdik dan tidak faham sistem pemerintahan negara sendiri. Ianya bukan demokrasi berpelembagaan tetapi demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan.


Kita musykil dengan tindakan Saddiq yang tidak meletakkan perkataan 'Raja' dan hanya 'demokrasi berpelembagaan' sahaja. Memang disengajakan atau Saddiq tidak tahu dengan sistem negara?



2. Perlembagaan benar Agong Singkir Perdana Menteri

Rupa-rupanya Yang di-Pertuan Agong mempunyai kuasa menyingkir Perdana Menteri. Perkara itu dinyatakan sendiri oleh Mohamed Haniff Khatri Abdulla, peguam kpd Dr Mahathir.
“Perkara 40 (2) (a) menyatakan Agong boleh bertindak menurut budi bicara dalam pelantikan Perdana Menteri. Ia tidak menyentuh soal kuasa memecat Perdana Menteri.
“Tetapi dalam Seksyen 29 Jadual ke-11, undang2 bertulis menyatakan bagi individu atau pihak yg diberi kuasa membuat pelantikan ke mana-mana pejabat, kuasa yg sama hendaklah ditafsirkan sebagai TERMASUK kuasa utk membuang kerja atau menggantung individu yg dilantik dan melantik orang lain buat sementara bagi menggantikan individu yg digantung sedemikian,” kata Haniff, memetik perlembagaan.
Beliau berkata demikian untuk menjustifikasikan tindakan Mahathir berjumpa Agong pada 15 Sept 2016 di mana beliau dilapor menyerahkan dokumen tandatangan orang ramai yg menuntut penyingkiran Najib.

Persoalannya, apa pula pendirian peguam Mahathir & mereka yang bersetuju dengannya jika ada pihak buat perkara yang sama terhadap Mahathir?




3. Ratifikasi ICC Statut Rom

Tommy Thomas mendakwa BN yang mahu meratifikasi ICC Statu Rom tapi 'hipokrasi kemudiannya mengheret PH ke dlm kontroversi ttg dokumen Statut Rom'. Beliau juga mendakwa :
1. Pentadbiran BN pada Mac 2011 memutuskan untuk meratifikasi Statut itu tetapi ia tidak dilaksanakan.
Jelas bahawaTommy sendiri yang berkata kerajaan BN tidak laksanakannya. Daripada tahun 2011 hingga Mei 2018, ianya tidak dilaksanakan, tentu ada alasan-alasan yang munasabah. Tommy sepatutnya dedahkan alasan-alasan itu.

Tujuh tahun lamanya di bawah BN & tidak ada apa-apa berlaku. Tapi belum sampai 1 tahun memerintah, kerajaan PH sudah beria-ia sangat dan terus tandatangan Statute Rome!

Lebih kontroversinya apabila kerajaan PH sendiri membatalkannya. Lagilah ramai org yg terbuka mata!


Lebih mengecewakan apabila ada forum yang secara terbuka telah mempersoalkan institusi Raja negara ini. Rakyat perlu bangkit dan pertahankan institusi ini daripada diperlekehkan.



19 comments:

  1. Replies
    1. PEGUAM2 dr. ORANG ASAL Islam/Melayu kita mesti lebih BERANI dan AGRESIF utk. MENENTANG habis-habisan, Penjajah/Pengganas/Perompak/Perasuah/Penipu/Penyangak DAP Bangkai Anjing Homo jijik ZIONIS ISrael, yg. amat JAHAT, RASIS dan GANAS - yg. terus MEROMPAK/MENGHINA/MENGERTAK/MEMBULI dan MENIPU akan ISLAM/umatnya, terutamanya HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa ORANG ASAL/PRIBUMI Islam/Melayu kita (yg. dari pelbagai suku kaum atau etnik, cthnya suku kaum Sungai, Jawa, Bugis, Melanau, Banjar, Sulu, Sulok, Irranun, Cagayan, Bajau, Acheh, Minang, Melayu Brunei, Obiyan dan sbgnya), dan HAK dan KUASA Kesultanan Islam/Melayu kita, yg. kesemua ini diLINDUNGI oleh UNDG2 PERLEMBAGAAN, di Tanah Melayu, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ini! Lihat di -

      http://www.harakahdaily.net/index.php/berita/10844-peguam-muslim-diseru-jadi-benteng-islam-negara

      Peguam Muslim diseru jadi benteng Islam negara

      IZWAN ABDUL HALIM

      Harakah Daily net
      29 April 2019

      Ini kerana DYMM YDPA, RAJA2 ISLAM/MELAYU dan MAJLIS RAJA2 sebenaqnya BUKAN dilantik hanya sbg. 'PATUNG2 TAK BERNYAWA' atau 'TUNGGUL', sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita dGUBAL pd. tahun 1956!!! Kalau ini yg. berlaku. maka RAJA2 ISLAM/MELAYU telah diTIPU habis2an oleh PENJAJAH British/Zionis KEPARAT BANGKAI ANJING - dan ini boleh diLAWAN habis2an!!! BELUM TERLAMBAT sebenaqnya!!!!

      Maka, PENIPUAN yg. juga makin MENINGKAT terhadap KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA sejak zaman REJIM Mahathir amat BANGSAT dan BUAS ni , masa 22 thn. dahulu dan skrg., mesti diTUMBANGkan habis2an!! Maka, BANGKIT anak2 MUDA Orang Asal Islam/Melayu kita!!!

      Perkataan "HENDAKlah", kalau sama MAKNA dgn. "MESTIlah" - cthnya dlm isu samada DYMM YDPA "HENDAKlah" mendengar nasihat seorang atau Jemaah menteri, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 40 – SEBENAQnya telah diSA-BOTAJ dan diPALSUKan oleh DBP/PN PARIA DAPengganas HOMO JIJIK Zionis amat BANGSAT tu!!

      Kerana SEBENAQnya, makna "HENDAKlah" adalah hanya "diHARAPkan atau SEHARUSnya", berDASARkan MAKNA dlm. Bahasa Melayu Klasik (yg. menggunakan partikel2 "pun" dan "lah"), pd. TAHUN 1956, sewaktu UNDG2 PERLEMBAGAAN kita diGUBAL!

      Lagipun, amat MUSTAHIL yg. Almarhum2 BAPA2 KEMERDEKAAN, Almarhum PM DYTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ibni Almarhum Sultan Abdul Hamid Halim Shah dan Orang Kaya Indera Syahbandar ke -10 Pahang, Almarhum PM YAB Tun Abd. Razak Dato Hussein Al-Haj, dr. KETURUNAN DYMM Almarhum Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR BUGIS GOWA, Sulawesi (yg. MENENTANG Penjajah LAKNAT Belanda Zionis Freemason di KEPULAUAN MELAYU kita) terCINTA kita - mahu MERENDAHkan apa2 KUASA dan HAK DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA-RAJA hanya sbg. SIMBOLIK atau sebg. PATUNG semata2, sewaktu MENGGUBAL UNDG2 PERLEMBAGAAN pd. 1956 itu!!

      Sbb. itu juga, si HAKIM2/PEGUAM2 PENJAJAH2 DAPanjing KURAP suka menggunakan BAHASA INGGERIS dlm. MAHKAMAH, supaya disyaki dpt. MENIPU psl. MAKNA2 perkataan2 dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN, yg. berdasarkan Bahasa Melayu KLASIK kita, waktu 1956 itu, termsk. perkataan "HENDAK" ni, yg. KONONnya bila dlm. B. INGGERIS iatu "in accordance with", yg. SEBENAQnya lain MAKNAnya dr. Bahasa Melayu Klasik kita (bahkan sebenaqnya makna "HENDAKlah" tak dak pun dlm. KAMUS Inggeris)!!

      Delete
  2. CELAKA betul si PEGUAM NEGARA Pendatang Paria PENIPU/PENJENAYAH bangkai ANJING DAPembunuh ni!! Yg. lu nak MENIPU, nak BANDINGkan seolah UNDG2 NEGARA ISLAM kami ni SEBIJI sama dgn. UNDG2 si PENJAJAH UK/BARAT-ZIONIS, di mana RAJA2 depa seolah mcm. PATUNG2 TAK BERNYAWA atau TUNGGUL semata, apahal?!! Lu ingat lu boleh MENIPU bangsa BUMIPUTERA dan KESULTANAN ISLA/MELAYU kami, di Tanah Melayu, pusaka nenek moyang BUMIPU-TERA berzaman kami ni aaah, si PEGUAM NEGARA PARIA PUNDEK bangkai ANJING oi?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lihat di -

    1. http://www.utusan.com.my/mega/permotoran/peguam-negara-tegaskan-agong-tidak-dikehendaki-bertanggungjawab-berkaitan-isytihar-perang-1.890391

    Peguam Negara tegaskan Agong tidak dikehendaki bertanggungjawab berkaitan isytihar perang

    27 April 2019.

    Dan sekoq BANGKAI ANJING PARIA dr. PKR HOMO jijik ni pula mengHINA/MENIPU yg. kononnya MAKNA ‘patik‘ bila mem-bahasakan pd. KESULTANAN Islam/Melayu kita adalah sbg. ‘ANJING‘ dan ‘duli‘ kononnya, sbg. ‘tapak kaki yg. berdebu‘ dan mcm2 lagi PEGHINAAN/GERTAKAN amat KEJI pd. KESULTANAN Islam/Melayu kita!!!!! Lihat di -

    2. https://www.amenoworld.org/2019/04/kenapa-kecam-raja-raja-di-forum-statut.html

    Maka mana PDRM oi - hang TAKUT sgt. dgn. PEGUAM NEGARA Pendatang Paria BANGKAI ANJING DAPembunuh dan geng DAP/PKR dia ni yg. PENIPU/PENJENAYAH amat RASIS ni?! TANGKAP si BANGKAI2 ANJING PEGUAM NEGARA Paria dan PARIA PKR ni SEGERA - yg. MENGHASUT ke arah KEBENCIAN dan PERANG pd. KESULTANAN Islam/Melayu kita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgklah juga bila si PEGUAM NEGARA PARIA rasis si PENIPU/PENJENAYAH DAPembunuh ni, memegang KUASA - habis diBEBASkan sewenangnya, si PERASUAH2/PEROMPAK2/PEMBUNUH2 dr. bangsa PENDATANG dan BUKAN ISLAM terutamanya dr. puak PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH DAP BANGKAI ANJING homo JIJIK ZIONIS ISrael dan PEMBUNUH2/PENGGANAS2 PARIA HINDU amat GANAS dr. hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. MEMBUNUH adik BOMBA Adib amat MALANG kita, serta tak habis2 MERUSUH dgn. amat GANAS utk. membela KUIL2 HINDU HARAM depa yg. dah BERIBU2 (utk. MEROMPAK sewenangnya akan TANAH2 Kerajaan dan persendirian), di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni!!! Lihat di -

      1. https://www.ismaweb.net/2019/04/18/kenapa-ag-rahsiakan-afidavit-adib-meninggal-bukan-dipukul/

      Kenapa AG rahsiakan afidavit Adib meninggal bukan dipukul? : Dokumen awam Peguam Negara hanya diserahkan kepada kuil

      Admin

      IsmaWeb net
      18/04/2019;

      2. https://www.ismaweb.net/2019/04/18/hinanya-sistem-keadilan-negara-sekarang-timb-presiden-ummah/

      ‘Hinanya sistem keadilan negara sekarang’: Timb Presiden UMMAH :

      Inkues Adib 'kosmetik' lindung keputusan ditetapkan Peguam Negara

      Siti Hafidah

      IsmaWeb net
      18/04/2019; dan di

      3. https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

      Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Last updated Apr 8, 2019.

      Delete
    2. Lihat juga LAWAK JIJIK ni oleh si DRAMA TAMILwood Malaysia-no-1, Tommy Thomas, PEGUAM NEGARA PARIA bangkai ANJING DAPembunuh ni (aku rasa, pelakun amat hebat Tamilwood terkemuka, RAJNIKANTH, pun akan "REJECT" drama ni! Sbbnya, RAJNIKANTH yg. sgt. mengHORMATI Islam/umatnya di INDIA, dan sentiasa berjuang utk. HAK dan IDENTITI rakyat MISKIN India, dlm. FILEM2nya - amat BENCI akan golongan ATASAN (ELITE) PENIPU/PENJENAYAH rasis (mcm. PEGUAM NEGARA PARIA PENIPU/PENJENAYAH ni)]! Lihat di -

      http://darulehsantoday.blogspot.com/2019/04/tommy-thomas-akan-dakwa-tommy-thomas-di_30.html

      Tommy Thomas Akan Dakwa Tommy Thomas Di Bawah Akta Hasutan.

      on April 30, 2019

      Ketua Polis Negara, Datuk Fauzi, semalam mengatakan, yang polis akan melakukan siasatan keatas penganjur dan peserta Forum Satut Rom yang berlangsung di Universiti Malaya, beberapa hari lepas.

      Satu forum yang dijadikan platform oleh beberapa individu yang anti Raja-Raja Melayu untuk menibai, menghina dan mencela, kedudukan Raja Melayu.

      Tahniah aku ucapkan kepada PDRM kerana berani bertidak untuk menyiasat.

      Tetapi bagai mana setelah siasatan selesai?

      Akan berlakukah pendakwaan?

      Beranikah Tommy Thomas sebagai peguam negara mengeluarkan kertas pendakwaan untuk mendakwa Syed Husin Ali, Tommy Thomas, Asheeq Ali dan beberapa penalis yang lain?

      Haa..haa...haa... Sudahnya kes tu akan senyap sampai ke sudah.

      Maka, selepas ni kalau ada apa-apa forum untuk menghina Raja-Raja Melayu, sudah tentu pihak penganjur akan menjemput lagi Tommy Thomas, kerana apa? dengan adanya Tommy Thomas sebagai penalis, maka forum itu sudah tentu tidak akan di ganggu oleh pihak berkuasa.

      Tibai dan hentam lah Raja-Raja Melayu dalam forum tu, pastinya polis hanya menyiasat, tidak akan ada pendakwaan, kerana peguam negara cukup gerun dengan nama salah seorang penalis iaitu Tommy Thomas.

      Delete
  3. Ini juga memPERMAINkan2 KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA sbg. PEMIMPIN TERTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 41 (telah diLESAPkan dr. laman web JPA) !! GILA punya SURAT, dr. ATM ni! Seolah ALLAH SWT pula yg. BERCAKAP dlm. SURAT HARAM JADAH dan PENIPU ni, kononnya umat ISLAM kena MENYOKONG puak SYIAH!! KURANG AJAQ betul mengHINA dan MENIPU ISLAM/umatnya dan AL-QURAN suci kita dgn. amat KEJI mcm. ni, dan sewenangnya memperGUNAkan ATM !! Mana POLIS oi?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lihat di –

    http://www.utusan.com.my/berita/nasional/persoalan-di-sebalik-surat-dari-meja-ptd-1.894721

    Persoalan di sebalik surat 'Dari Meja PTD'

    Mohamad Hafiz Yusoff Bakri
    04 Mei 2019.

    Maka, APA KEJADAHnya ATM yg. dah diBANGANGkan oleh si PERASUAH GILA BABI-EJEN PENGGANAS/PENJAJAH/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP BANGKAI ANJING homo JIJIK ZIonis ISrael, mat sabu ni, mcm. ATM ni KEPALA BAPA dia dan DAP PENGGANAS tu punya oi?!! inilah akibatnya bila ATM telah diSABOTAJ dan diJAHANAMkan oleh si mat sabu BANGKAI ANJING dan DAP Zionis MUSUH2 NEGARA amat CELAKA tu!!

    Sebenaqnya tujuan surat ni, memperGUNAkan agama ISLAM kita dgn. mat JIJIK, adalah kerna nak MENGHALANG umat ISLAM/MELAYU kita dr. terus MENENTANG DAP bangkai ANJING HOMO jijik ZIONIS ISrael, si TUAN mat sabu PERASUAH tu - dgn. mempergunakan dan mempermainkan ALLAH SWT dan ISLAM dgn. amat KEJI mcm. ni!!

    Liuhat RASUAH dr. DAP PENGGANAS utk. mat sabu selnyk $16,000 SEBULAN dulu - maka DAP PENGGANAS Zionis ISrael ni dah berjaya MENGUASAI akan ATM kita sebenaqnya, kerana TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN pun si puaka DAP ANJING ni!! Lihat di -

    https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/

    PENDEDAHAN PENUH: TONY PUA, LIM GUAN ENG DAN AGENDA ANTI-ISLAM, ANTI-BAHASA MELAYU, PRO-KOMUNIS DAN PRO-ZIONIS DAP: Kenapa DAP tidak berani saman Mohamad Razali bin Abdul Rahman semenjak tahun 2011 sedangkan beliau telah membuat dakwa ini di merata-rata tempat di Malaysia?

    Raggie Jessy

    Third Force
    February 3, 2019;

    Nota:

    UTUSAN PARIA tu apahal - yg. pi TAPIS komen2 kami sebut PERKARA2 dgn. TERPERINCI dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, BANGANG betul! Mcm nak RAKYAT supaya BENGONG psl. UNDG2 PERLEMBAGAAN kita ni - dan banyak PER.2 dlm. UNDG2 PERLEMBAGAAN. kita ni dah diPALSUkan di INTERNET oleh DAPembunuh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. CELAKA betul si PEGUAM NEGARA PARIA bangkai ANJING DAPembunuh ni! Tgk. PDRM kita yg. pula cuba nak diSABOTAJ habis2an oleh si PN PARIA dan TUAN DAPembunuh dia, dan PEMBUNUH2/PENGGANAS2 PARIA hindrafHOMO/Tamil Eelam Sri Lanka depa, yg. MELANGGAR Undg2 Perlembagaan BAHAGIAN X - PERKHIDMATAN-PERKHIDMATAN AWAM Perkara 132. Perkhidmatan-perkhidmatan awam dan Perkara 140. Suruhanjaya Pasukan Polis. Lihat di -

      Retired police officers associations say ‘no’ to IPCMC


      By MT Webmaster

      Malaysia Today
      On May 4, 2019.

      Delete
    2. PEMBETULAN:

      CELAKA betul si PEGUAM NEGARA PARIA bangkai ANJING DAPembunuh ni! Tgk. PDRM kita yg. pula cuba nak diSABOTAJ habis2an oleh si PN PARIA dan TUAN DAPembunuh dia, dan PEMBUN-UH2/PENGGANAS2 PARIA hindrafHOMO/Tamil Eelam Sri Lanka depa, yg. MELANGGAR Undg2 Per-lembagaan BAHAGIAN X - PERKHIDMATAN-PERKHIDMATAN AWAM Perkara 132. Perkhidmatan-perkhidmatan awam dan Perkara 140. Suruhanjaya Pasukan Polis. Lihat di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/05/04/retired-police-officers-associations-say-no-to-ipcmc/

      Retired police officers associations say ‘no’ to IPCMC


      By MT Webmaster

      Malaysia Today
      On May 4, 2019.

      Delete
    3. IPCMC DAPembunuh ni juga nak MEMIJAK akan Kuasa dan Hak Eksekutif DYMM AGONG kita yg. bertanggungjawab MELANTIK Suruhanjaya Pasukan Polis ini, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 140 tu!!!


      Nota: parkataan YDPA dah diTAPIS oleh UTUSAN PARIA tu!!

      Delete
  4. Apa kaitan IPCMC ni dgn. guan eng ANJING tu?!! Maka dah pecah TEMBELANG, yg. DALANG sebenar belakang IPCMC ni adalah PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMOPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING HOMO jijik ZIONIS ISrael ni!! Lihat di –

    http://www.utusan.com.my/berita/nasional/ipcmc-bukan-untuk-kenakan-mana-mana-pihak-guan-eng-1.895288

    IPCMC bukan untuk kenakan mana-mana pihak - Guan Eng

    5 Mei 2019.

    Nota:UTUSAN PARIA-penjilat gobind PARIA bangkai ANJING DAP ni mmg. dah jadi CELAKA habis! Sewenangnya MENAPIS komen2 kami sdgkan bangkai2 PARIA DAPembunuh hindrafHOMO/Tamil Eelam boleh terus mengINA/MENGGERTAK dgn. KEJI akan ISLAM/umatnya kat situ!! SIAL lu UTUSAN PARIA yg. dah jadi Utusan pARIA hindrafHOMO/Tamil Eelam!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Mana POLIS! Cepat TANGKAP si PENYAMAQ dan DALANG DUA MUKA amat RASIS, rais yatim BANGKAI ANJING-si PENJILAT DUB*Q Peguam Negara PARIA ANJING KURAP DAPembunuh tu – yg. punya mengHINA/MENGGERTAK dgn. menggunakan perumpamaan dan simbol TANGAN dia, yg. berkaitan dgn. ADENGAN SEKS JIJIK, akan penolakan KESULTANAN ISLAM/MELAYU dan keempat PROFESSOR2 ulung Islam/Melayu kita, terhdp. Statut Rom/ICC ZIONIS PENIPU KEJADAH tu!!

    Bahkan, si rais yatim PENIPU BANGKAI ANJING ni punya mengHINA juga BAHASA KEBANGSAAN kita dgn. menCAMPUR ADUKkan Bahasa Kebangsaan dgn. B. Inggeris – dlm. acara rasmi ANJING DAPembunuh ni!!! Tapi disyaki, dia ni mcm. KLON DAPembunuh – sbb. GANJIL betul perangai si rais yatim ANJING ni dan Bahasa Melayu dia pun mcm. ada dialek KECINAAN!!!
    Lihat di –

    https://www.malaysia-today.net/2019/05/05/pakatans-lies-are-catching-up-on-them/

    Biadap: Rais Yatim memberi perumpamaan seksual sambil mempertikai raja-raja Melayu

    Raggie Jessy

    The Third Force net
    May 5, 2019 !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN:(tersalah bagi lama web, maaf)

      Lihat di –

      https://www.thethirdforce.net/biadap-rais-yatim-memberi-perumpamaan-seksual-sambil-mempertikai-raja-raja-melayu/

      Biadap: Rais Yatim memberi perumpamaan seksual sambil mempertikai raja-raja Melayu

      Raggie Jessy

      The Third Force net
      May 5, 2019 !!

      Delete
  6. Dekat atau dlm. BULAN PUASA yg. MULIA ini, si geng2 PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU mahathir PARIA KERALA-daim/kadir HOMO2 bangkai ANJING, atas ARAHAN Tuan DAPembunuh HOMO depa – terus MENYERANG/MENGHINA/MENGGERTAK habis2an KESULTANAN Islam/Melayu kita – dgn. MOTIF UTAMA, utk. mengHAPUSkan habis2an akan KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA, RAJA2 MELAYU dan MAJLIS RAJA, yg. sebenaqnya BUKAN hanya simbolik atau sbg. TUNGGUL semata2, terutamanya sbg. KETUA AGAMA ISLAM, KETUA UTAMA NEGARA, KETUA PARLIMEN dan UNDG2, KETUA ATM dan sbg. PENJAGA Hak/Identiti/Warisan/Sejarah bangsa BUMIPUTERA kita, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN kita!! Lihat di -

    1. https://mykmu.net/2019/05/06/kadir-mahu-igp-buka-kertas-siasatan-terhadap-little-boy/

    Kadir mahu IGP buka kertas siasatan terhadap ” Little Boy”.

    Oleh RHG
    MYKMU net
    May 6, 2019;

    ya, inilah sbbnya, si PEGUAM NEGARA PARIA bangkai ANJING DAPembunuh tu dan PEROMPAK/PERASUAH guan eng BANGKAI ANJING DAP PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK bangkai ANJING HOMO-jijik Zionis ISrael tu - nak MENUBUHkan IPCMC-PENJAHANAM PDRM yg. akan menggantikan SURUHANJAYA PASUKAN POLIS yg. anggota2nya diLANTIK oleh DYMM YDPA, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 140!

    Dan skrg., di bulan PUASA ini, seterusnya, si PENJAJAH2 DAPembunuh/PN PARIA amat RASIS ni terus MENYERANG dgn. ANGKUH, dgn. MENUBUHkan pula sebuah ‘Jawatankuasa Pilihan Khas‘ PENIPU HARAM JADAH - utk. terus MENCABAR/MENGHAPUSkan kuasa dan hak Eksekutif DYMM YDPA dan MAJLIS RAJA2, di dlm. perlantikan KETUA HAKIM NEGARA dan KETUA POLIS NEGARA, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 122B dan 140!! BALAnya kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan atas bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita serta seluruh bangsa BUMIPUTERA kita - habis diJAJAH habis2an oleh puaka2 ZIONIS DAP PENGGANAS amat RASIS dan GANAS ni!!!!! Lihat 'jawatankuasa pilihan khas' HARAM dan PENIPU DAPembunuh/PN PARIA ni, di -

    https://www.malaysia-today.net/2019/05/06/jawatankuasa-pilihan-khas-bincang-pelantikan-ketua-polis-negara-dan-ketua-hakim-negara/

    Jawatankuasa Pilihan Khas bincang pelantikan Ketua Polis Negara dan Ketua Hakim Negara

    By MT Webmaster

    Malaysia Today
    On May 6, 2019 !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah juga kenapa si PENGGANAS2/PENJAJAH2 bangkai ANJING DAPembunuh/PN PARIA tu, amat BENCI akan KETUA POLIS NEGARA Islam/Melayu kita, dan PDRM kita (juga ATM/APM/BOMBA dan seluruh JPA akhirnya), yg. MAJORITI dr. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita - yg. mahu diSERAPkan dgn. BERATUS RIBU PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PENJAJAH2 PARIA hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. amat ANTI-Islam/umatnya, secepat mungkin!!! Lihat di -

      http://beritapdrm.blogspot.com/2019/04/tommy-thomas-patut-dipecat-secepat.html

      Tommy Thomas patut diPECAT secepat mungkin

      Berita PDRM blogspot com
      29 April 2019 !!

      Delete
  7. Tgk. juga si PEGUAM NEGARA PARIA bangkai ANJING PENIPU/PENJENAYAH DAPembunuh ni - TAK habis2 nak MENIPU psl. IMDB/SRC dan pemimpin AGUNG Orang Asal Islam/Melayu kita, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kita, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak terCINTA kita, serta seluruh KELUARGA beliau!

    Setelah PERBICARAAN MAHKAMAH di negara kita ni, makin memBUKTIkan PENIPUAN2 amat JAHAT dan LICIK terhdp. IMDB/SRC amat JAHAT oleh si PN PARIA/BETINA PELACUR CIA/MOSSAD Sarawak Report/DAPembunuh bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael, depa terus MENIPU dan memPREJUDIS lagi ke atas kes2 PALSU ke atas YAB DS Najib dgn. TUDUHAN2 PENIPU oleh TUAN2 Zionis CIA/MOSSAD-SOROS depa, melalui Jabatan Keadilan US (DoJ) PENIPU HARAM JADAH ni!!!

    Liaht blog DALANG-DUA-MUKA makin SIAL ni, di

    https://www.ismaweb.net/2019/05/07/as-pulangkan-bayaran-pertama-wang-dicuri-dari-1mdb/

    AS pulangkan bayaran pertama wang dicuri dari 1MDB

    RM236 juta wang syarikat anak tiri Najib dikredit ke akaun pemulihan

    siti hafidah
    07/05/2019 !!!

    ReplyDelete
  8. PENIPU betul si PEGUAM PENDATANG PARIA rasis DAPembunuh/hindrafHOMO/TAMIL EELAM HARAM JADAH ni!!! Jadi kalau mcm. tu, POLIS/SPRM pi SERBU dan SITA semua HARTA kat semua INDIVIDU terutamanya si PENYAMUN2/PEROMPAK2/PERASUAH2 mahathir PARIA KERALA anak beranak/anwaq HOMO jijik-daim HOMO dan TUAN2 guan eng/DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael depa, utk. suruh depa BUKTIkan mana dpt. DUIT depa yg. $berBILLION oi?!!!!!!!!!!!!!!!! Maka, CELAKA betul PENIPUAN ni!!!! Lihat blog BANGKAI ANJING DAPembunuh ni di –

    1. https://www.milosuam.net/2019/05/najib-dan-rosmah-boleh-dapat-kembali.html#axzz5nQ88nNzT

    Najib dan Rosmah boleh dapat kembali harta dirampas jika berjaya buktikan ia diperoleh secara halal

    09 May 2019;

    Si PENDATANG2 PARIA DAPembunuh, si PEGUAM NEGARA PARIA dan KETUA POLIS KOMERSIAL PARIA HARAM JADAH PENIPU tu mmg. dah mengANJINGkan habis2an, UNDG2 PERLEMBAGAAN/NEGARA, kita, mcm. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kami ni KEPALA2 BAPA si PENDATANG2 PARIA HARAM JADAH ni punya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SEBENAQnya, pemimpin AGUNG Orang ASAL Islam/Melayu kita, mantan PM/PRESIDEN UMNO amat GEMILANG kami, YAM Orang Kaya Indera Syahbandar-ke 11 PAHANG, YAB DS Mohd. Najib ibni Tun Abd. Razak terCINTA kita, keturunan Almarhum DYMM Sultan Hasanuddin dr. EMPAYAR Melayu BUGIS Sulawesi amat GEMILANG kita, yg. MENENTANG Penjajah Belanda/Zionis KEPARAT, di KEPULAUAN MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan seluruh keluarga YAB DS Najib ini, mahu diROMPAK $berBILLION habis2an, termsk. HARTANAH mereka, dgn. amat KEJAM dan JIJIK, melalui MO PENIPU pelucutkan hak HARAM JADAH, dahlah tu dlm. kes SIVIL, bukan JENAYAH - SETELAH rejim PH bangkai ANJING sdg. KETAKUTAN akibat wang UMNO sbnyk. hampir $45 JUTA serta $400 JUTA aset dan wang peribadi YAB DS Najib dan keluarga, telah LESAP semasa SERBUAN2 HARAM tanpa ikut SOP, dgn. amat JIJIK oleh KETUA POLIS Komersial PARIA haram jadah dan REJIM PH bangkai ANJING tu!! Sdgkan TAK dak BUKTI lansung pun segala HARTA dan WANG YAB DS Najib dan KELUARGA, serta WANG UMNO ni berkaitan IMDB, yg. makin diBUKTIkan di MAHKAMAH!!!!

    Kat BARAT pun TAK pernah, pemimpin2 negara dr. ORANG ASAL depa diROMPAK sewenangnya mcm. ni, apalagi oleh GENG PENDATANG SAMSENG rasis HARAM JADAH mcm. si puaka2 DAPembunuh bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MAMPOS lu PENGGANAS/PENJAJAH/PERASUAH/PENYANGAK/PENIPU DAP bangkai ANJING homo JIJIK rasis Zionis ISrael!!!!!! Lihat di -

    2. https://www.malaysia-today.net/2019/05/08/it-seems-the-police-lost-rm400-million-worth-of-valuables/

    It seems the police lost RM400 million worth of valuables

    By Raja Petra Kamarudin

    Malaysia Today
    Last updated May 8, 2019;

    3. http://taipingmali.blogspot.com/2019/05/zalim.html

    Zalim

    Sumber: YAB DS Mohd Najib Tun Abd. Razak

    Taiping Mali blogspot com
    8 Mei 2019;

    4. https://mykmu.net/2019/05/08/rampasan-aset-najib-kenapa-tiada-pendakwaan-hanya-pelucuthakkan/

    Rampasan aset Najib ; Kenapa tiada pendakwaan hanya pelucuthakkan?

    Oleh RHG

    MYKMU net
    May 8, 2019; dan di
    5. http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2019/05/black-thursday-face-saving-for-police.html

    Black Thursday: Face saving for police, More AG drama at SRC trial

    Another Brick in Wall blogspot com
    May 09, 2019.

    Nota: Kerana dah TAKUT pd. si gobind PARIA DAPembunuh, si BLOGGER2 rejim PH/DAPembunuh dan Utusan PARIA punya MENAPIS komen2 kami, yg. menyebarkan artikel2, terutamanya dr. YM Raja Petra Raja Al-Haj Ibni Raja Kamaruddin dr. Malaysia Today dan Raggie Jessy Rithaudeen dr. The Third Force, tentang kes2 RASUAH/ROMPAKAN oleh PENYAMUN2/PEROMPAK2/PERASUAH2 mahathir PARIA KERALA anak beranak/anwaq HOMO jijik anak BERANAK-daim HOMO dan TUAN2 guan eng-kit siang /DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael depa!!!!

    ReplyDelete
  9. DAPembunuh bangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael nak terus lagi mengHAPUSkan KUASA DYMM YDPA, kali ni dlm. melantik KETUA POLIS NEGARA /TIMBALAN dan SURUHANJAYA PASUKAN POLIS, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 140 – inilah MOTIF dajal UTAMA DAPembunuh/PN PARIA bangkai ANJING tu nak menubuhkan IPCMCpengganas-PENJAHANAM PDRM kita!!! Maka, SEDAQlah bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita oi!!!!!

    DASYATnya UTUSAN PARIA tu!! Punya MENIPU psl. UNDG2 PERLEMBAGAAN 140 tu yg. TAK dak lansung sebut psl. Menteri dlm. Negeri, bertanggunjawab ke atas Suruhanjaya Pasukan Polis (SPP) ni, tetapi psl SPP ni yg.SEBENAQnya di bawah TANGGUNGJAWAB dan diLANTIK oleh DYMM AGUNG kita!!!! Dan SPP yg. diHARAPkan utk. MENASIHATI DYMM AGUNG utk. MELANTIK akan KETUA POLIS NEGARA/TIMBALAN - maka sbb. tu SPP dan UNDG2 PERL. 140 ni mahu diHAPUSkan oleh PENGGANAS/PENJAJAH/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAPembunuh dam si kassim-EJEN puaka2 ZIONIS NATO (KESATUAN TENTERA EROPAH, yg. juga termsk. US/CANADA/NZ/AUSTRALIA dan ISrael)-CIA/MOSSAD melalui IPCMCpengganas ni!!!!
    Siapa yg. nak MENANGKAP si PENIPU2 dan PENGKHIANAT2 negara ni termsk. KPN ni dan si kassim-EJEN NATO-CIA/MOSSAD ni oi?!!! Lihat di –

    1. http://www.utusan.com.my/berita/nasional/tiada-halangan-pdrm-penubuhan-ipcmc-diteruskan-1.898414

    Tiada halangan PDRM, penubuhan IPCMC diteruskan

    Sofian Baharom
    10 Mei 2019;

    Sbb. tu si DAPembunuh dan TUAN2 Zionis UN-EU-CIA-MOSSAD/ISrael-SOROS dia - nak mengHAPUSkan KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM Agung melalui PENGHAPUSAN Undg2 Perl. 140 berkaitan SPP dan PERLANTIKAN KPN/Timbalan ni!!

    Si kassim PENIPU bangkai ANJING DAPembunuh yg. nak menubuhkan IPCMCpengganas DAPembunuh bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni, adalah salah seorg. penasihat atasan International Anti-Corruption Academy (IACA) yg. berpusat di VIENNA, AUSTRIA dan diKAWAL oleh puaka2 ZIONIS UN-EU-CIA-MOSSAD/SOROS, mcm. ICC-STATUT ROM Zionis PENIPU tu!! Maka, ini jga sama spt. nak mengHAPUSkan KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM Agung mengikut Undg2 Perl. 132 & 140, yg. bertanggungjawab ke atas perlantikan SPP, KETUA POLIS NEGARA/TIMBALAN dan seluruh anngota PDRM ni SEBENAQnya ni!! Lihat di –

    2. https://www.iaca.int/about-us/general-information.html

    International Anti-Corruption Academy (IACA)

    About us; dan di

    3. https://www.iaca.int/governance/international-senior-advisory-board.html

    International Senior Advisory Board;

    Inilah juga kenapa si PENGGANAS2/PENJAJAH2 bangkai ANJING DAPembunuh/PN PARIA tu, amat BENCI akan SPP dan PDRM kita (juga ATM/APM/BOMBA dan seluruh JPA akhirnya - yg. semuanya, MAJORITI dr. bangsa BUMIPUTERA kita) - yg. mahu diSERAPkan melalui IPCMCpengganas DAPembunuh dgn. BERATUS RIBU PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PENJAJAH2 PARIA hindrafHOMO/TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. amat ANTI-Islam/umatnya , secepat mungkin!!! Ini termasuk lebih dr. 200,000, anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA,THAILAND, MYANMAR yg. akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim (si BETINA ni disyaki EJEN DAPembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPembunuh sampai dia MAMPOS!!) Lihat di -

    4. http://beritapdrm.blogspot.com/2019/04/tommy-thomas-patut-dipecat-secepat.html

    Tommy Thomas patut diPECAT secepat mungkin

    Berita PDRM blogspot com
    29 April 2019 !!

    ReplyDelete
  10. Selepas IPCM DAPembunuh-PENJAHANAM PDRM utk. mengHAPUSkan SURUHANJAYA PASUKAN POLIS (SPP), KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA utk. melantik KETUA POLIS NEGARA/TIMBALAN, serta UNDG2 PERLEMBAGAAN 140, tgklah juga, SENYAP2 si TIMBALAN MENTERI Pendatang BETINA JALANG Cina DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni, nak sewenangnya MENGUBAH Akta Kanak2 2001 dan menubuhkan sebuah JABATAN KANAK2 baru, yg. akan BUKAN di bawah JABATAN/KEMENTERIAN KEBAJIKAN MASYARAKAT dan juga BUKAN bawah PARLIMEN (maka BUKAN bawah DYMM YDPA sbg. KETUA2 UTAMA NEGARA, PARLIMEN dan UNDG2), tetapi bawah SUHAKAM bangkai ANJING ZIONIS DAPembunuh, yg. mempromosi HAK ASASI Barat-ZIONIS!!!!! Lihat media bangkai ANJING ni di -

    https://www.malaymail.com/news/malaysia/2019/05/11/deputy-minister-mulls-new-federal-child-protection-agency-as-welfare-dept-s/1751883

    Deputy minister mulls new federal child protection agency as Welfare Dept swamped

    11 May 2019.

    Ini SEBENAQnya, disyaki hendak mengHAPUSkan KUASA EKSEKUTIF dan HAK DYMM YDPA dan RAJA2 MELAYU yg. BERTANGGUNGJAWAB ke atas HUKUMAN PENJARA dlm. MENGGANTIkan HUKUMAN MATI ke atas PENJENAYAH kanak2, serta juga disyaki nak mengHAPUSkan MAJLIS PENYELARAS bagi PERLINDUNGAN KANAK2 yg. ANGGOTA2nya dr. pelbagai KEMENTERIAN, WAKIL2 dr. PN/KPN/PENJARA dan 7 PAKAR2 berTAULIAH, serta berdasarkan HAK2 bangsa Bumiputera, budaya dan agama, kita, mengikut AKTA KANAK2 2001 ni - dgn. diGANTIkan oleh sebuah JABATAN DAPembunuh yg. akan ada KUASA MUTLAK, di bawah "Children Commissioner“ dr. SUKAHAM Anjing Zionis tu! GILA BABI betul si Betina ANJING PENIPU DAP ni!!!

    Ini juga disyaki nak MEMUTARBELIT bersama geng UNICEF Zionis (agensi PBB) depa, akan 'hak2 asasi'-ala BARAT/ZIONIS si BERJUTA2 anak2 PATI termsk. 200,000 anak2 PATI Bukan Islam dr. PARIA2 PENGGANAS Tamil Eelam SRI LANKA, NEPAL, INDIA, CHINA, FILIPINA,THAILAND, MYANMAR yg. akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi, melalui PENIPUAN ke atas UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A, oleh si yiddin-GILA SEKS dgn. bini CINA Hakim (si BETINA ni disyaki EJEN DAPembunuh, maka yiddin dah kena BLACKMAIL oleh DAPembunuh sampai dia MAMPOS!!)

    ReplyDelete

  11. para Member setia Fansbetting,
    untuk kalian para pecinta permainan casino online
    yang mungkin sedang mencari agen terpercaya dengan bonus rollingan yang besar
    kami menyarankan kepada kalian semua para member setia kami
    bahwa kami akan memberikan BONUS ROLLINGAN 0.70% untuk kalian semua
    dan langsung otomatis masuk ke dalam id kalian,
    jadi untuk kalian yang mau mencoba bonus ini dan ingin bermain di salah satu agen yang terpercaya
    kalian bisa bermain bersama kami . fansbetting.com
    * CLAIM NOW AND JOIN US *

    Untuk keterangan lebih lanjut, segera hubungi kami di:
    WA : +855963156245^_^

    Ayo tunggu apalagi !!

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.