TRANSLATION

21 May 2019

Kuota Matrikulasi : Cerita Di Sebalik Maszlee Malik & DAP

Apakah yang sebenarnya tentang isu Maszlee Malik vs DAP?


Jawapannya senang. Ianya hanya diversion supaya rakyat tidak lagi fokus kepada ketidakmampuan PH mentadbir hingga ekonomi negara bertambah rosak dan juga pembohongan PH tentang manifesto mereka.

Ya, di luar nampak macam mahu perang dunia ke-4. Tapi hakikatnya, PH sedang ketawa melihat masih ada rakyat yg termakan sekali lagi dengan wayang mereka setelah terbukti menabur fitnah dan membohongi rakyat sebelum PRU14.


Mana mungkin sebarang parti Melayu/bumiputera tidur sebantal dengan DAP kerana dalam “Deklarasi Setapak”, pendirian DAP sangat tegas dan jelas memperjuangkan kesamarataan serta warganegara Malaysia TIDAK harus diasingkan kpd “bumiputera” dan “bukan bumiputera”!

DAP tidak mahu ada 'bumiputera' dan 'bukan bumiputera'. Prinsip itu sangat jelas telah mencabar dan menghina kedudukan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.


Tambahan pula, PH ada ahli-ahli politik Melayu/bumiputera yang sepatutnya melompat dan lantang menyokong Maszlee. Tapi mereka tahu mereka tidak mampu nak bersuara kerana mereka di bawah telunjuk DAP. Dan jika ianya hanya sekadar salah satu lagi propaganda PH untuk mengaburi rakyat, buat apa mereka perlu lantang.

Bagi PH, isu perkauman sebegini patut dicuba untuk menarik sokongan kaum Melayu/bumiputera yang sudah muak dengan pembohongan dan putar belit PH. Kita percaya bahwa isu-isu perkauman seperti ini akan dicipta dan diteruskan oleh parti PPBM hanya kerana mahu menawan hati kaum Melayu/bumiputera. Kita tahu bahwa kaum Cina akan tetap menyokong penuh PH yang dikuasai oleh parti DAP walau apa pun yang berlaku.

Kata mudah, DAP lambung, PPBM akan sepak dan rakyat terutamanya Melayu/bumiputera akan terpedaya sekali lagi, tepuk tangan dan cepat memuji. Padahal, DAP dan PPBM adalah rakan erat dan mereka hanya bermain di gelanggang yang sama.

Kerana itu, selagi PPBM bersekongkol dgn DAP, selagi itulah mereka hanya berlakon kononnya serius mempertahankan hak kaum Melayu/bumiputera. Harap rakyat tidak tertipu sekali lagi.


42 comments:

  1. Mmg drama aja. Gaduh tapi tidoq sekali. Depa ni nak bodohkan raykat ka??!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihat betapa makin RASIS, BUAS dan KURANG AJAQnya si SAMSENG/PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni, yg. MENGUASAI akan rejim PH bangkai ANJING ni - pd. ISLAM/umatnya termsk. PEGAWAI POLIS Islam/Melayu kita - tapi TAK juga diREMAN!!! PEGUAM NEGARA PARIA bangkai ANJING DAPembunuh tu mmg. dah PIJAK2 akan UNDG2 PERLEMBAGAAN/NEGARA kita mcm. KEPALA BAPAK PENDATANG2 PARIA dia dan DAP punya!!!! Lihat di -

      Jual Arak, Ugut Ketua Polis. Pengerusi DAP Jerantut Ditahan.

      Ibnu Hasyim com
      May 20, 2019 !!!

      Dan SEBENAQnya rejim PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP bangkai2 ANJING ni lah yg. paling RASIS, dgn. hak asasi 'KESAKSAMAAN'-ala ZIONIS PENIPU depa!! Lihat di - Kesaksamaan’ PH semai semula Peristiwa 13 Mei: Pemuda PAS, fazleen safina , Isma web (AWAS: ini blog DALANG-DUA MUKA),15/05/2019:

      BANGI, 10 Ramadan 1440H, Rabu – Ketua Pemuda PAS, Ustaz Muhammad Khalil Abd Hadi membayangkan tindakan provo-kasi Pakatan Harapan (PH) yang baru setahun memerintah selepas mengambil alih Putrajaya 8 Mei tahun lalu, seperti sedang menyemai semula tragedi Peristiwa 13 Mei 1969........ Khalil berkata, sikap sibuk, biadab, celupar dan lantang secara kurang ajar juga semakin menjadi-jadi apabila tonggak negara dihina hingga turut mengheret penghinaan ke atas Rasulullah ﷺ dengan begitu terbuka.

      “Semua itu mengulangi ‘perayaan’ dibuat DAP dan Gerakan yang memenangi pilihan raya ‘menjatuhkan’ Perikatan dahulu. Juga banyaknya provokasi termasuk kata-kata hasutan seperti ejekan ‘Matilah orang Melayu’, termasuk terbunuhnya orang Melayu dalam rusuhan kaum.

      “Bukti ini masih boleh dilihat dalam laporan kertas putih Majlis Gerakan Negara (MAGERAN). Soalnya kini, apakah PH mahu biarkan ia menjadi sejarah yang ‘bersemadi aman’ dan diiktibarkan, atau sedang mencipta cetusan-cetusan di masa depan?,” soalnya.

      Delete
    2. Yg. PENTING, asal BUKAN perpaduan haram jadah sampai bila2, dgn. si PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael, dan si PENYAMAQ dayus, anwaq PARIA HOMO jijik dan geng HOMO2 PKR dia!!!

      Lihat foto si PENGGANAS PARIA PUNDEK rayer bangkai ANJING DAP anjing KURAP HOMO jijik ZIONIS ISrael ni, yg. amat RASIS mengHINA dgn. amat JIJIK akan bangsa Islam/Melayu dan Kesultanan Islam/Melayu kita (BUKA balik kes ni, PDRM oi), di -

      https://twitter.com/khairykj/status/472157023354638336

      Delete
    3. CELAKA betul si PENGGANAS2 PENDATANG Paria/Cina bangkai ANJING DAP PENGGANAS amat RASIS dan BUAS ni, tak habis2 nak mengHINA/MENGGERTAK dan MENIPU psl. ISLAM/umatnya, terutamanya psl. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kami, dan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153, yg. melindungi HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA, serta menjadi asas DASAR EKONOMI BARU (DEB)!!!

      Mmg. si PENGGANAS2/PENJAJAH2 DAP PARASIT ni TAK habis2 nak MENIPU dan MENGHASUT psl. KUASA da HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA/RAJA-RAJA MELAYU dan RUSUHAN 13 MEI 1969, yg. SEBENAQnya mmg. disbbkan oleh KEANGKUHAN, RASISMA, FASISMA dan KEBUASAN si PENDATANG2 Cina HARAM JADAH yg. TAK SEDAQ diri, dr. parti PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael!! Tapi boleh pula nak TUTUP mulut bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kami kalau kami nak mengHENTAM habis2an si BINATANG2 BUAS DAP ANJING ni!!! Mana POLIS oi?!!! Lihat artikel amat BERNAS ini, di –

      https://cungkil.wordpress.com/2019/04/30/jangan-jadikan-raja-raja-melayu-bisu-dan-pekak/

      JANGAN JADIKAN RAJA-RAJA MELAYU BISU DAN PEKAK

      Oleh Mamat Desa

      Cungkil WordPress
      Posted on April 30, 2019:

      Mutakhir ini kerajaan PH berada dalam situasi yang amat huru-hara. Tidak pernah dalam sejarah, negara berada dalam keadaan huru-hara sebegini kecuali ketika dan sebelumnya berlaku tragedi berdarah 13 Mei 1969.

      Tragedi 13 Mei 1969 meletus kerana keangkuhan parti cauvinis Cina yang kalah satu kerusi untuk menguasai Selangor. Lantas mereka mengusung penyapu besar untuk menyapu kaum Melayu, sebagaimana penjajah Inggeris Amerika menyapu kaum ‘Red Indian’ yang merupakan kaum pribumi Amerika.


      Mereka juga telah pergi ke rumah Menteri Besar Selangor, Datok Harus Idris dan menjerit menghalaunya keluar dari Selangor kerana kononnya rakyat menolak parti Perikatan (sila rujuk ‘Before and After 13th May’ yang ditulis oleh Tunku Abdul Rahman Putra).

      Kini dengan kemenangan PH dalam PRU-14 yang sebenarnya didominasi oleh parti cauvinis Cina DAP, lagi sekali keangkuhan itu meletus…….

      Delete
    4. Tgk. si ANJING SAMSENG/PENGGANAS DAP yg. MENGGUGUT akan POLIS Islam/Melayu kita - BUKAN main lagi, sewenangnya nak MEMINTA maaf sj., tapi terus MENIPU dgn. MENYALAHkan POLIS pula dlm. TANGKAPAN ke atas geng SAMSENG dia- si PENYELUDUP rokok dan arak HARAM tu!!! Dahlah TAK diREMAN kedua2 EKOQ SAMSENG ni!! Pihak KASTAM pula mana oi - hang TIDOQkah?!!!

      Bahkan dia dgn. ANGKUH punya MENIPU, kononnya POLIS kena SETIA dgn. rejim PH ni - sdgkan ini MENYALAHI Undg2 Perlembagaan kerana KESETIAN Polis adalah pd. DYMM YDPA kita, serta UNDG2 PERLEMBAGAAN kerana POLIS dan seluruh PENJAWAT AWAM dilANTIK oleh DYMM YDPA mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 132 dan 140!!

      PDRM dan KETUA POLIS NEGARA - JANGAN pilih kasih oi!!!!!!!!!!! REMAN cepat dan DAKWA betul2 si SAMSENG2 DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni!!! Lihat di -

      http://wak-labu.blogspot.com/2019/05/pemimpin-dap-minta-maaf-hantar-mesej.html


      Pemimpin DAP minta maaf hantar mesej ugut OCPD

      May 21, 2019 !!

      Delete
    5. Kalau tak Najib buat mcm2 hal, Tun M dan Bersatu tak akan gembelingkan tenaga DAP bagi melingkupkan Najib dan Umno BN.

      Delete
  2. Yg suke tu..macai ph

    ReplyDelete
  3. Bah. 1:

    Si PENYAMAQ Anwar PARIA HOMO jijik dan geng HOMO PKR dia asyik nak SALAHkan bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu, kononnya emosi, sdgkan boleh pula si anwar PARIA HOMO tu asyik MENARI terhegeh2 mcm. si PELACUR HOMO kat lagu2 TAMIL dan MENJILAT si PEMBUNUH2/PENGGANAS2 hindrafHOMO-TAMIL Eelam Sri Lanka DAPbangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael, yg. amat RASIS dan GANAS?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ANJING lu anwar HOMO/PKR!!!!

    JANGAN dok percaya dgn. TEMBELANG si BINATANG BUAS DAP bangkai ANJING ni - hanya si ISLAM/MELAYU bangang dan dayus sj. yg. akan TERPEDAYA dgn. segala bentuk MO PENIPUAN si PENJAJAH/PENGGANAS DAP ni!!!!

    Lihat lagi KEJAHATAN, PROVOKASI, GERTAKAN, PENGHINAAN dan RASISMA, serta PENIPUAN yg. TAK habis2 oleh si PENDATANG2 CINA bangkai ANJING dr. parti PENGGANAS/PENJAJAH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni dan GERAKAN. Si DALANG DUA MUKA haram jadah – ttg. RUSUHAN 13 MEI, 1969 tu!! MAMPOS lu DAP bangkai BABI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lihat artikel amat BERNAS ni, di -

    https://theflyingkick.blogspot.com/2019/05/menelanjang-pembohongan-kua-kia-soong.html

    MENELANJANG PEMBOHONGAN KUA KIA SOONG DAN MALAYSIAKINI YANG CUBA MEMBERSIHKAN DAP DAN LIM KIT SIANG DALAM TRAGEDI BERDARAH 13 MEI 1969!!!

    Buletin 247
    May 13, 2019:

    ......Hari ini, terbukti jelas, buku tulisan Kua Kia Soong yang merupakan salah seorang tenaga penting dalam DAP terutama sekali membabitkan pendidikan dan kini merupakan penasihat SUARAM, cuba dijadikan teks sejarah utama membabitkan 13 Mei 1969.

    Malaysiakini pula memainkan peranan sebagai jentera propaganda yang hebat dengan menampilkan cerita bagaimana orang Melayu bertindak ganas dan kejam terhadap orang Cina, termasuklah membunuh sekeluarga yang di dalamnya ada dua orang budak kecil di dalam sebuah kereta yang melintasi Kampung Baru.


    Malaysiakini dan buku tulisan Kua Kia Soong bersatu untuk mengubah sejarah yang kemudian akan disambut oleh para jentera propaganda di media-media sosial terutama sekali di Facebook dan Instagram untuk menyatakan bahawa segala catatan sejarah tentang 13 Mei 1969 selain daripada apa yang ditulis oleh Kua Kia Soong dan Malaysiakini adalah salah dan bertentangan.

    Awal-awal lagi, dalam bukunya Kua Kia Soong langsung tidak menyebut tentang permulaan tercetusnya pergaduhan tersebut menerusi perarakan GERAKAN, DAP, Parti Buruh yang memasuki Kampung Baru dan menghina setiap orang Melayu yang mereka temui. Gambar-gambar perarakan menggunakan penyapu berlambangkan DAP sebagai simbolik untuk menghalau dan menghapuskan orang Melayu dari Kuala Lumpur, langsung tidak digunakan oleh Kua Kia Soong…......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bah. 2: (Bersambung dr. ARTIKEL di atas)

      Leon Chomber dalam tulisannya, 13 May 1969 pula menyatakan, walaupun pilihanraya 1969, Perikatan telah menang, tetapi peningkatan jumlah penguasaan kerusi di kalangan parti pembangkang, khususnya GERAKAN dan DAP telah menyebabkan mereka mengadakan 'PERARAKAN KEMENANGAN (VICTORY PARADE) di Kuala Lumpur dan sebahagiannya tanpa kebenaran polis. Sesetengah penyokong DAP dan GERAKAN telah ke rumah Dato Harun Idris, Menteri Besar Selangor dan Pengerusi UMNO Selangor dan menyuruhnya letak jawatan kerana dia bukan lagi Menteri Besar... kemudian mereka masuk ke Kampung Baru yang merupakan penempatan Melayu terbesar di Kuala Lumpur, menghina setiap orang Melayu, meludah dan berkata, 'Melayu Sudah Jatuh', 'Kuala Lumpur sekarang Cina punya', 'Ini negeri bukan Melayu punya', 'Kita mahu halau semua Melayu'.......

      Sama seperti penafian yang seringkali dibuat oleh Lim Kit Siang bahawa dia tidak terlibat dengan tragedi 13 Mei meskipun dia merupakan antara penceramah utama yang telah enam kali ditahan ISA, sebelum 13 Mei, dan semuanya kerana mempersoalkan kedudukan Melayu-Bumiputera dan Islam selain menghasut orang Cina untuk 'bangkit' melawan sistem negara.

      Ada banyak rujukan dan catatan tentang Tragedi Berdarah 13 Mei 1969 yang semuanya sepakat meletakkan beban kesalahan dan punca sebenar tragedi tersebut kepada DAP-GERAKAN-PPP yang turut melibatkan komunis, kongsi gelap, sindiket, kumpulan penjenayah, kumpulan sosialis mahupun anarki lain. Dan hampir kesemua rujukan dan catatan tersebut bertentangan dengan apa yang ditulis oleh Kua Kia Soong dalam buku 13 Meinya, kononnya telah memperolehi maklumat yang telah dinyahklasifikasikan……


      Delete
  4. Kerjaan perlu segera MENGHAPUSKAN sekolah2 jenis Cina dan Tamil dinegara ini. Ianya selaras dengan perlembagaan Malaysia. Setelah sekian lama sekolah2 ini terbukti telah melahirkan golongan RASIS dinegara ini!

    ReplyDelete
  5. Apa saja dasar2 kerajaan mestilah berasakan perlembagan negara. Adalah lebih baik sekiranya quota matrikulasi pelajar bumiputra dinaikkan kepada 95% dan kesemua pelajar diberikan biasiswa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong amat sangat juga.

      Perlembagaan ada lah undang2 tertinggi bagi tiap2 negara.

      Undang2 lain timbul (emanate) dari nya.

      Delete
  6. Orang cina tidak boleh dipisahkan dengan bahasa cina, tulisan cina, pendidikan cina dan perkauman cina. Ini benar2 sistem aparthied sepertimana yang diamalkan oleh pendatang kulit putih di Afrika Selatan.

    ReplyDelete
  7. Mengugut pihak polis adalah suatu perkara yang amat serius dan sangat menyalahi undang2. Diharap pihak PDRM dapat dengan segera mendakwa seorang ahli DAP yang mengugut polis baru2 ini. Itupun sekiranya pihak polis masih punyai maruah dan integirti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini disyaki SEBAB utama Presiden Angkatan Skuad Mubaligh Malaysia - saudara PENDAKWAH amat MULIA kita, Muhammad Zamri Vinoth Abdullah diSERANG habis2an oleh DAPembunuh, utk. MENUTUP MULUT beliau, oleh PENGGANAS ramasamy DAPembunuh-si PENAJA PENGGANAS/PEMBUNUH Tamil Eelam Sri Lanka kat NEGARA ISLAM kita ni!! Tgk. REPOT POLIS terhdp. PENGGANAS ramasamy ni, antara yg. BERLAMBAK - yg. telah diTUTUP sewenangnya oleh POLIS/KDN atau PEGUAM NEGARA PARIA rasis BANGKAI ANJING DAPembunuh tu!! CELAKA betul PENIPUAN ni!!! Lihat di -

      https://www.bhplus.com.my/berita/kes/2018/07/449963/laporan-polis-ke-atas-p-ramasamy

      Laporan polis ke atas P Ramasamy

      Oleh Mohd Helmi Irwadi Mohd Nor

      Berita Harian Online
      16 Julai 2018.

      Delete
    2. SEBENAQnya, si DAPembunuh bangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael nak terus lagi mengHAPUSkan HAK dan KUASA EKSEKUTIF DYMM YDPA Islam/Melayu kita, kali ni dlm. HAK dan KUASA EKSEKUTIF baginda (yg. BUKAN simbolik atau sbg,. TUNGGUL semata2), utk. melantik KETUA POLIS NEGARA /TIMBALAN dan SURUHANJAYA PASUKAN POLIS, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 140 Perkara-perkara 4 dan 3 (d,) dan 3(e) – inilah MOTIF dajal UTAMA DAPembunuh/PN PARIA bangkai ANJING tu nak menubuhkan IPCMCpengganas-PENJAHANAM PDRM!!! Maka, SEDAQlah bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita oi!!!!!

      Delete
  8. Sejak kebelakangan ini ramai ahli2 DAP seperti berlumba2 memberikan bantuan wang kepada pihak2 surau dan masjid2. Perlu difahamai bantuan2 ini adalah bantuan poltik yang datang dari kerajaan. Suka disarankan segala jenis bantuan dari parti2 politik mestilah disalurakn kepada badan2 Islam negeri seperti JAIS atau sebagainya sebelum sampai kepada pihak2 surau atau masjid. Adalah KOTOR, JIJIK, membiarkan seseorang yang tidak membasuh kencing mereka ada atau yang dalam berkeadaan berhaid memasuki ruang solat surau2 atau masjid. Diharap mufti2 negeri, Sultan2 atau YDPA sendiri yang bertanggungjawab sebagai ketua Islam peka akan perkara ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu garis panduan atau SOP perlulah segera digubal untuk menangani isu memberi wang dan berpolitik disurau2 atau masjid2. Ini adalah rumah suci ALLAH SWT dan bukanlah tempat untuk berpolitik.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. PEMBETULAN:

      TAK habis2 nak MENCEMARI MASJID2/SURAU amat SUCI kita, oleh si PENYAMAQ2 DAP PERASUAH/PEROMPAK/PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PENYANGAK homo jijik ZIONIS ISrael ni, yg. amat KOTOR dan BUSUK mcm. BANGKAI ANJING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lihat di -

      https://www.malaysia-today.net/2019/04/08/penang-undersea-tunnel-corruption-scandal-tommy-thomas-is-proving-to-be-a-bigger-crook-than-guan-eng/

      Penang Undersea Tunnel Corruption Scandal: Tommy Thomas is proving to be a bigger crook than Guan Eng

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Last updated Apr 8, 2019 !!

      Delete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBETULAN:

      Lihat ROMPAKAN wang UMNO ni, oleh geng POL*S PARIA bangkai ANJING DAPembunuh, di -

      1. https://www.malaysia-today.net/2018/09/30/this-is-not-about-turbans-but-about-the-rm43-3-million-missing-money/

      This is not about turbans but about the RM43.3 million missing money : So, Amar Singh, where is that missing RM43.3 million? That is the issue, not the issue of your turban any longer. Can we focus on the missing money now? Umno is suing you for the return of RM160 million. You say you confiscated only RM116.7 million. That would mean RM43.3 million ‘fell off the back of the lorry’.

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Last updated Oct 4, 2018; dan di -

      2. https://www.malaysia-today.net/2018/09/27/police-forfeiting-the-rm116-7-million-to-avoid-returning-the-stolen-rm43-3-million/

      Police forfeiting the RM116.7 million to avoid returning the stolen RM43.3 million

      By Raja Petra Kamarudin

      Malaysia Today
      Last updated Oct 1, 2018.

      Maka apa jadi kes SAMAN oleh UMNO terhdp. PDRM ni oi?!!!! WANG UMNO dan HARTA2/WANG YAB DS Najib terCINTA kita dan seluruh KELUARGA beliau, mesti diKEMBALIkan oi - sbb. TAK dak BUKTI lansung pun BERKAITAN dgn. 1MDB!!! PEGUAM NEGARA PARIA bangkai ANJING DAPembunuh PENIPU/PENJENAYAH tu ingat UNDG2 PERLEMBAGAAN/NEGARA, si KEPALA BAPA PENDATANG PARIA dia punya aaaahhhhhhh?!!!

      Delete
  10. Replies
    1. PEMBETULAN:

      ALHAMDULILLAH dgn. artikel BERNAS dr. Naib Presiden UMNO, YAB DS Khaled Nordin kita! Mmg. agenda dan ideologi ZIONIS amat dajal, penipu, rasis, supremasis dan fasis (fascist) 'Bangsa Malaysia' (Malaysian Malaysia‘) si parti PEN-JAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP PARASIT homo JIJIK Zionis ISrael ini adalah - utk. mengHAPUSkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 kita, dan KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA kita - yang bertanggungjawab MELINDUNGI HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH turun temurun BANGSA BUMIPUTERA kita yg. PELBAGAI, terutamanya BANGSA MELAYU kita, yg. juga PELBAGAI, di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ini!! Lihat di –

      http://watan-online.com/2019/05/25/bangsa-malaysia-hanya-naratif-politik-khaled-nordin/

      BANGSA MALAYSIA HANYA NARATIF POLITIK- KHALED NORDIN

      By Watan

      Watan online com
      on May 25, 2019

      Delete
  11. Look at this most STUPID, RACIST, FOUL MOUTH and SEWER HALF-NAKED-loving BULLDOG Minister of Sports, syed sadiq, a typical coward BULLY and LIAR from the TERORIST DAP Party-controlled new Malaysian regime (PH party)! Trying to defend his most CORRUPTED, RACIST, FASCIST and SUPREMACIST DAP bull dog BULLY, kit siang, who COWARDLY had RUN OFF like CHICKEN-SH*T from a public debate that he himself, proposes so arrogantly, with our beloved INDIGENOUS Malay Muslim leader, former PM, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak! See –

    1. https://www.malaysia-today.net/2019/05/25/buat-apa-nak-berdebat-dengan-pencuri-kata-syed-saddiq/

    “Buat apa nak berdebat dengan pencuri,” kata Syed Saddiq

    By MT Webmaster

    Malaysia Today
    Last updated May 26, 2019;

    2. at - https://helenang.wordpress.com/2019/05/25/dap-is-terrified-of-umno-pas-pribumi-perkasa-isma-malays/

    DAP is terrified of Umno PAS Pribumi Perkasa Isma Malays

    Helen Ang wordpress com
    May 25, 2019;

    3. https://www.thethirdforce.net/kit-siang-is-the-new-charlie-chicken-chickadie-of-malaysia/

    Kit Siang is the new Charlie ‘Chicken’ Chickadie of Malaysia

    By Raggie Jessy

    The Third Force net
    May 23, 2019;

    4. at - https://www.malaysia-today.net/2017/10/13/mahathirs-rm160-billion-banking-empire/

    Mahathir’s RM160 billion banking empire

    By Raja Petra Kamaruddin

    Malaysia Today
    Oct 20, 2017; and

    5. at - https://www.malaysia-today.net/2017/10/10/how-mahathir-moves-his-billions/

    How Mahathir moves his billions

    By Raja Petra Kamaruddin

    Malaysia today
    Last updated Oct 17, 2017.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana dah PANIK dan KETAKUTAN akibat diKECAM sbg. PENAKUT/PENIPU kerana LARI dr. DEBAT ini, maka si ANJING KURAP PEROMPAK/PERASUAH kit siang ini sdg. MEMBODEK kan KETUA POLIS NEGARA Islam/Melayu kita yg. baru pula, di blog PARASIT/PENJAJAH dia tu!!

      Delete
  12. JADIKAN AGEN KAMI MENJADI FAVORIT ANDA ,
    AYOO BERGABUNG BERSAMA RIBUAN MEMBER KAMI YANG LAINNYA
    HANYA DI HTTP :// WWW.ARENA-DOMINO.COM
    BONUS ROLLINGAN TERBESAR 0,3 % SETIAP MINGGUNYA .

    ReplyDelete
  13. شركة تنظيف مكيفات بالرياض
    تمتلك افضل الطرق والمعدات في تنظيف الواحدات الداخلية والخاريجة للمكيفات توفر تنظيف المكيفات الاسبلت الفريون الكاست شركة غسيل مكيفات توفر خدمة تعبئة الفريون بسعر مميز شركة نظافة مكيفات تساعد علي رفع كفاءة التشغيل مرة اخريشركة تنظيف مكيفات اسبلت بالرياض
    شركة تنظيف مكيفات بشمال الرياض
    شركة تنظيف مكيفات غرب الرياض
    شركة تنظيف مكيفات شرق الرياض
    شركة تنظيف مكيفات جنوب الرياض

    ReplyDelete
  14. hakikatnya bukan mcm yg dr MIM nyatakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. PI BERAMBOSlah lu si BANGANG DAPembunuh!!! Selepas TH, skrg. duit ZAKAT kita yg. diTERIMA dr. umat ISLAM, pula disyaki diROMPAK habis2an, oleh parti PEN-JAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING PARASIT homo JIJIK Zionis ISrael ni! KURANG AJAQ betul atas PENIPUAN dan ROMPAKAN terhdp. wang ZAKAT kita ni oleh DAPbangkai ANJING ni!!!! Adakah kita USIK wang2 kebajikan BUKAN ISLAM dr. penganut2 depa, dsbnya?!! Mana DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA ISLAM, dan telah BERSUMPAH utk. memp-erTAHANkan ISLAM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN?!! Lihat di -

      http://khairulryezal.blogspot.com/2019/05/kenapa-pemimpin-dap-bukan-islam-sibuk.html

      Kenapa Pemimpin DAP Bukan Islam Sibuk Mengedarkan Pemberian Zakat

      oleh Cucu Tok Selampit

      Khairul Ryezal blogspot com
      May 28, 2019.

      Delete
  15. Ini berita amat BAHAYA buat umat ISLAM/MELAYU di NEGARA ISLAM kita ni!! Semasa bawah KERAJAAN dipimpin ORANG ASAL Islam/Melayu AGUNG kita, YAB DS Najib terCINTA kita dan BN - LYNAS yg. MEMPROSES bahan2 kimia/logam RARE EARTH, yg. juga berkaitan dgn. penghasilan TENAGA NUKLEAR - telah diTENTANG habis2an oleh si PENJAJAH/PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael (ini belum termsk. THORIUM/URANIUM bawah dasar LAUT CHINA SELATAN kita, yg. juga utk. pembuatan TENAGA/SENJATA NUKLEAR) !

    Skrg. setelah PENGGANAS DAP anjing ISrael ni MENGUASAI rejim PH - depa bukan main lagi nak MENYOKONG pula LYNAS ni diTERUSkan!! Apalagi, melalui Kem. SUMBER MANUSIA DAPembunuh tu - maka akan MENYERAP masuklah si PENGGANAS2/PEMBUNUH2PENGGANAS Tamil Eelam/hindrafHOMO ke dlm. LYNAS ni, termsk. 200,000 anak2 PATI, disyaki MAJORITI dr. INDIA. NEPAL dan Tamil Eelam Sri Lanka ni, yg. akan dpt. KERAKYATAN tak lama lagi dgn. MENIPU akan UNDG2 PERLEMBAGAAN 15A!!!! Sbb. itu juga, PENGGANAS/PENJAJAH DAP ni nak mengIKTIRAF Sijil UEC taiwan HARAM tu!!

    Maka, umat ISLAM/MELAYU kita dlm. BAHAYA dr. SENJATA NUKLEAR, terutamanya negeri2 yg. MAJORITI adalah bangsa ISLAM/MELAYU spt. KELANTAN; TERENGGANU, KEDAH dan PERLIS!! Lihat artkel BERNAS psl. LYNAS ini, di -

    https://helenang.wordpress.com/2019/06/07/exploding-in-guan-engs-face/

    Exploding’ in Guan Eng’s face

    Helen ang Wordpress com

    June 7, 2019

    ReplyDelete
    Replies
    1. EJEN2 Anjing PENGGANAS/PENJAJAH/PENIPU/PERASUAH/PEROMPAK/PENIPU/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael juga dah PANIK! RBA depa diKERAHkan utk. berKEMPEN dajal dan licik supaya kita tunggu shj. PRU-15 - spt. si Islam/Melayu PENAKUT2/BANGANG2 dayus (disyaki PRU15 akan diSABOTAJ oleh pengganas MOSSAD/CIA-SOROS- DAPembunuh yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH yg. dah kuasai SPR baru haram jadah, mcm. PRU14 diSABOTAJ depa)!!!!!

      Delete
  16. PENGUASAAN ke atas THORIUM-URANIUM (utk. PEMBUATAN Senjata2 Nuklear ISrael-NATO/US) di GUNUNG2 BERAPI (Submarine Volcanoes) yg. BERLAMBAK di bawah dasar LAUT CHINA SELATAN ni juga - adalah MOTIF UTAMA si PENJAJAH/PENGGANAS/PEMBUNUH/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAPbangkai HOMO jijik ZIONIS ISrael, nak MEMISAHkan SABAH/SARAWAK kita!!! Lihat di -

    http://www.utusan.com.my/berita/politik/pbk-mahu-bawa-sarawak-keluar-malaysia-laporan-1.914802

    PBK mahu bawa Sarawak keluar Malaysia - laporan

    Oleh Fadzil Zainol

    10 Jun 2019

    Ini TERORISMA oleh puaka2 DAPembunuh-EJEN2 MOSSAD/ISrael-CIA/NATO ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mana POLIS bah. TERORISMA oi?!!!!

    Mana juga SUARA2 amat BERANI dr. BUMIPUTERA Islam/Melayu SARAWAK?!!

    Si PENGGANAS/PENJAJAH DAPembunuh bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni juga - sdg. menggunakan AGAMA KRISTIAN sbg. SENJATA POLITIK dajal depa, utk. mengHASUT bangsa Bumiputera BUKAN ISLAM (termsk. MENGAHWINI depa); terutamanya bangsa IBAN, PENAN, KADAZAN MURUT dsbnya - utk. MEMBENCI bangsa Bumiputera ISLAM/MELAYU Sabah/Sarawak dan Semenanjung kita!!

    ReplyDelete
  17. CELAKA betul mat sabu - mana tipah koya oi!!! Disyaki ini RASUAH!!!!!!!!!! Adakah patut tanah2 ATM yg. diCEROBOH/diROMPAK nak diPAJAKkan atau diSEWAkan sewenangnya, termsk. kat 'rumah2 ibadat' HARAM dan PEROMPAK2 ni - sdgkan anggota2 ATM dan VETERAN2 ATM pun ramai TAK dak rumah dan tanah?!

    Patutlah si DAPembunuh, nak MENGALIH PERHATIAN dgn. video lucah PENIPU-geng anwar PARIA HOMO, si KULI DAPembunuh tu!! Bayangkan KUIL2 HINDU HARAM yg. SENGAJA diBINA selamanya, oleh si PARIA2 PENGGANAS hindrafHOMO/Tamil Eelam Sri Lanka DAPembunuh - utk. MEROMPAK akan TANAH2 ATM kita ni!!! BANGSAT lu mat sabu!!! Kalau kat BARAT pun - ini TAK akan berlaku sama sekali!!

    PENCEROBOHAN2/ROMPAKAN2 ke atas tanah2 ATM kita juga adalah PENDERHAKAAN dan PENIPUAN terhdp. DYMM YDPA sbg. PEMIMPIN TERTINGGI ATM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN Per. 41 (dah dilESAPkan dr. laman web JPA)!!!

    Maka, mana POLIS oi! SAMSENG2/PENGGANAS2 yg. MEROMPAK2 tanah2 ATM diHADIAHkan dgn. SEWAAN/PAJAKAN tanah2 ATM tersebut!! SAMSENG betul si mat sabu PEROMPAK/PERASUAH-EJEN DAP bangkai ANJING homo jijik ZIONIS ISrael ni!!!

    Lihat ROMPAKAN2 ke atas 16 TANAH2 ATM kita ni, di -

    https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2019/06/464329/16-lokasi-tanah-atm-diceroboh

    16 lokasi tanah ATM diceroboh

    Harian Metro Online
    12 Jun 2019:

    ……“ATM juga mengambil inisiatif dengan mengeluarkan arahan pengawasan dan kawalan ke atas pencerobohan tanah milik kerajaan Persekutuan bagi kegunaan ATM, namun sukar mengusir pengusaha tanah secara haram berkenaan.

    .....Menurutnya, pihaknya memasang pagar dan papan tanda kawasan larangan atau kawasan tentera serta mewujudkan perjanjian sewaan atau pajakan.

    Katanya, selain itu, Kementerian Pertahanan akan memohon perintah mahkamah supaya penceroboh mengosongkan tanah dan perintah kepada pihak berkuasa negeri untuk menjalankan operasi penguat kuasaan serta penyerahan semula tanah kepada JKPTG.

    “Semua tanah milik Kementerian Pertahanan diklasifikasikan kepada empat kategori iaitu Tanah Milik Persekutuan, Tanah Rizab Seksyen 62 Kanun Tanah Negara, Tanah Rizab Fasal 166 Perlembagaan Persekutuan dan tanah di Bawah Akta Maneuver 1983.
    “Orang awam dinasihatkan tidak menceroboh tanah milik Kementerian Pertahanan. Individu yang berhasrat menyewa tanah milik Kementerian Pertahanan perlu mengemukakan permohonan pada Ketua Pengarah JKPTG,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihat RASUAH dr. DAP PENGGANAS utk. mat sabu sebnyk $16,000 SEBULAN dulu - maka DAP PENGGANAS Zionis ISrael ni dah berjaya MENGUASAI akan ATM kami sebenaqnya, kerana TIMBALAN MENTERI PERTAHANAN pun si puaka DAP ANJING ni!! Maka, mana si tipah koya/SPRM bangkai ANJING ni oi?!!! Lihat di -

      https://www.thethirdforce.net/pendedahan-panas-tony-pua-lim-guan-eng-dan-agenda-anti-islam-anti-bahasa-melayu-pro-komunis-dan-pro-zionis-dap/

      PENDEDAHAN PENUH: TONY PUA, LIM GUAN ENG DAN AGENDA ANTI-ISLAM, ANTI-BAHASA MELAYU, PRO-KOMUNIS DAN PRO-ZIONIS DAP: Kenapa DAP tidak berani saman Mohamad Razali bin Abdul Rahman semenjak tahun 2011 sedangkan beliau telah membuat dakwa ini di merata-rata tempat di Malaysia?

      Raggie Jessy

      The Third Force net
      February 3, 2019.

      Delete
    2. KESELAMATAN dan KEDAULATAN NEGARA kita dan bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, mmg. dalam amat BAHAYA - yg. mana negara ISLAM kita ini, SEBENAQnya amat KAYA dgn. RARE EARTH dan URANIUM/THORIUM di GUNUNG2 BERAPI bawah dasar LAUT CHINA SELATAN kita (Submarine Volcanoes), utk. pembuatan Senjata NUKLEAR ISrael/NATO-US/UK, sampai akhir zaman!!!!! Bayangkan si puaka2 PENYAMAQ-EJEN2 MOSSAD/CIA juga sewenangnya boleh MENYEWA/MEMAJAK akan tanah2 ATM kita ni!! GILA BABI betul si rejim2 PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP bangkai ANJING HOMO jijik ZIONIS ISrael ni!!!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. PEMBETULAN:

      Tgk., baru dilantik, si BETINA PARIA Tipah koya-EJEN MOSSAD/CIA-SOROS, melalui 'NGO' PENGGANAS MOSSAD/SOROS-CIA dia, Lawyers for Liberty, nampaknya dah TUNJUK BELANG dia, sama mcm. syukri HOMO bangkai ANJING tu!!! Utk. MENGALIH PERHATIAN dr. JENAYAH2 ROMPAKAN/RASUAH mat sabu/DAP bangkai ANJING homo j´JIJIK Zionis ISrael ni, terhdp. ATM kita ni dan DYMM YDPA sbg. PEMIMPIN TERTINGGI ATM mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 41 (telah dilESAPkan dr. laman web JPA), si tipah koya SIAL, mcm. syukri HOMO - terus hanya MENSASARkan pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu terCINTA kita dr. UMNO juga!! BINATANG betul si BETINA PARIA PENIPU ni!! Lihat di -

      1. https://www.malaysia-today.net/2019/06/12/sprm-akan-soal-hishammuddin-dalam-siri-pertama-siasatan-bawah-kp-baru/

      SPRM akan soal Hishammuddin dalam siri pertama siasatan bawah KP baru

      Oleh MT Webmaster

      Malaysia Today
      On Jun 12, 2019; dan di

      2. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/

      Washington Post Covers Up US Meddling in Malaysia

      Tony Cartalucci

      New Eastern Outlook
      02.09.18:

      "......Virtually every aspect of Malaysia’s opposition, from pro-opposition media organizations like Malaysiakini, to street fronts like Bersih, to legal organizations like “Lawyers for Liberty,” and even the defacto opposition party leader himself – Anwar Ibrahim (PDF) – are recipients of extensive US government support spanning well over a decade via the National Endowment for Democracy (NED) and its many subsidiaries and affiliates.

      President of NED subsidiary, the International Republican Institute (IRI) Daniel Twining – almost as if wounded by the Washington Post’s omission of his organization’s extensive political meddling in Malaysia – would boast on social media while linking to the Post article, that:

      [IRI] has worked to strengthen Malaysian opposition parties since 2002. For 1st time since 1957 they won & are in power. Democrats around the world can play a long game confident that sooner or later, their time will come..........


      Delete
    5. Lihat lagi, yg. mana NED adalah CIA, dan geng depa, Zionis SOROS pula, adalah LEFTENAN kanan Empayar ZIONIS Rothschild, yg. MENUBUHkan rejim PENGGANAS/PENJAJAH ISrael bangkai ANJING, di -

      1. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

      Trojan Horse: The National Endowment for Democracy: This is a chapter from Rogue State: A Guide to the World’s Only Superpower

      By William Blum

      William Blum Org.;

      2. https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/secretsoc_20century/secretsoc_20century10.htm

      GEORGE SOROS AND THE ROTHSCHILD CONNECTION

      Chapter 56

      Bibliotecapleyades net ; dan di

      3. http://www.wrongkindofgreen.org/2012/09/24/the-cia-soros-partnership/

      The CIA-Soros Partnership

      By Admin

      Wrong Kind of Green org.
      September 23, 2012.

      Delete

  18. admin numpang promo ya.. :)
    cuma di sini tempat judi online yang aman dan terpecaya di indonesia
    banyak kejutan menanti para temen sekalian
    cuma di sini agent judi online dengan proses cepat kurang dari 2 menit :)
    ayo segera bergabung di fansbetting atau add WA :+855963156245^_^
    F4ns Bett1ng agen judi online aman dan terpercaya
    Jangan ragu, menang berapa pun pasti kami proseskan..
    F4ns Bett1ng

    "JUDI ONLINE | TOGEL ONLINE | TEMBAK IKAN | CASINO | JUDI BOLA | SEMUA LENGKAP HANYA DI : WWw.F4ns Bett1ng.COM

    DAFTAR DAN BERMAIN BERSAMA 1 ID BISA MAIN SEMUA GAMES YUKK>> di add WA : +855963156245^_^

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.