TRANSLATION

14 November 2019

Video : Mahathir Lupa Kenyataan Rafizi Ramli, Anwar Ibrahim Dan Lim Kit Siang DAP

Rafizi Ramli, Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang DAP dan seluruh ahli politik parti PH terpaksa telan air liur sendiri bila dengar pengakuan Dr Mahathir ini.


PH juga tentu mengharapkan rakyat sudah lupa dengan pelbagai kenyataan mereka sebelum ini mengenai kekayaan melampau Mahathir dan keluarganya.

Tapi PH silap. Era internet Socmed ini boleh bongkar kembali. Tidak hilang. Contoh ialah kenyataan Rafizi.

Begitu juga dengan Dr Mahathir di PRK Tanjung Piai. Lihat video ini:


Yang rakyat sedia maklum ialah pembangunan parlimen Pontian dan persekitarannya yang di nyatakan oleh Mahathir adalah hasil usaha kerajaan Persekutuan BN dan kerajaan negeri BN sebelum ini! Tiada pembangunan besar yang telah siap dalam masa 18 bulan PH ambil alih kerajaan.

Harap pengundi-pengundi PRK Tanjung Piai beri signal yang jelas dengan menolak calon PH-DAP.

Dengan cara itu, kerajaan PH-DAP akan benar-benar bekerja, berhenti bakar sentimen perkauman dan agama serta perbetulkan segala kegagalan dan ketidakmampuan mentadbir kerajaan.





9 comments:

  1. Memang elok PH kalah. Bila kalah, baru la PH sedar diri & tak berlagak mcm apek guan eng. Orang dah meluat dgn wayang PH ni.

    ReplyDelete
  2. Kejayaan terbesar KERAjaan pee eh tentunya MENCAPAI HUTANG NEGARA 1 TRILLION RINGGIT. Belum dikira lagi hutang bakal dibuat pee em ikat TEPI.
    Bravoo Madey gone end team yg padu bakal
    MELINGKUPKAN NEGARA. 7 KETURUNAN RAKYAT
    BAKAL MENJADI HAMBA ABDI DI NEGARA SENDIRI.

    ReplyDelete
  3. Mamak Matdey Kutty ...kuat kencing.....tak kaya kununnnnn.....pooodahhhh!!!

    ReplyDelete
  4. Negara dah majudan aman adakah hasil pemerentahan satu setengah tahun PH?.Tidak sekalai-kali ,ianya adalah hasil kerja kerajaan BN.Kerajaan PH sekarang hanya menambah hutang utk rakyat dan menjual harta negara.Tapi muka tak malu macam Mahahtir dan para pemimpin PH ,akan mengambil kredit jasa org lain.

    ReplyDelete
  5. ari tu video azamu mb perak yeoppp dah kuar skg ni video malbari adun perak dah keluar pulak dah... ingat tg piai yang bergolak kat negeri yeopp n yonggg lagi panasss...


    ape citerrrr..!!!!

    ReplyDelete
  6. PAKATAN dijangka kekal di Semenyih
    by Norhayati UmorFebruari 14, 2019 2:33 pm

    ....kikiki...sama pulak macam tok nujum ramalkan kat prk tg. piai ni.....


    OLEH NORHAYATI UMOR

    SHAH ALAM, 14 FEB: Kerajaan Pakatan Harapan (PAKATAN) dijangka dapat mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Semenyih pada pilihan raya kecil (PRK), 2 Mac ini.

    Berdasarkan kajian Institut Darul Ehsan (IDE), sebanyak 46 peratus diperolehi PAKATAN, manakala 37 peratus diperolehi Barisan Nasional, 12 peratus lain-lain dan 5 peratus bebas.

    Timbalan Pengerusinya, Prof Dato’ Dr Mohammad Redzuan Othman berkata, peratusan dimiliki PAKATAN itu merosot empat peratus berbanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu.

    “Penentuan kali ini bergantung kepada pengundi yang mahu menyokong calon selain PAKATAN dan bebas, mereka akan menentukan siapakah parti yang akan memenangi PRK kali ini.

    “PAKATAN dilihat mendahului parti lain menjelang proses penamaan calon pada Sabtu ini,” katanya dalam sidang media di Auditorium IDE di sini, hari ini.

    Katanya, kajian itu membabitkan 60 orang enumerator terdiri daripada institut pengajian tinggi awam dan swasta di sekitar Lembah Klang.

    “Kajian dilakukan secara bersemuka membabitkan kaum Melayu, India, Cina dan lain-lain.

    “Pemilihan responden dipilih secara rawak (random sampling) dengan soalan kaji selidik berstruktur menggunakan inovasi apps IDE e-survei dan tablet,” katanya.

    Kajian lapangan itu dilakukan di seluruh kawasan DUN meliputi 23 daerah mengundi dan terdiri daripada 53,257 orang pengundi berdaftar, selama tiga hari pada 31 Januari hingga 1 Februari lalu.

    ReplyDelete
  7. Kejayaan terbesar dan boleh dibanggakan oleh kerajaan PH ialah menjual aset negara. Brp byk komisen yg didapati oleh broker2 jualan aset ini. Inilah kejayaan terbesar PH setakat hari ini. Akan dtg akan ada lg " kejayaan" yg bakal dicipta oleh PH

    ReplyDelete
    Replies
    1. A fool and his money are soon parted Mr 20%.A thief is crying thief and hopes people look the other way. Who dares to say anything when the thief is cough with his hands in the candy jar?

      Delete
  8. Apa pengakhiran cerita syarikat Piji bayar syarikat Piji suatu masa dulu?

    SPRM tak mahu sisasat ke kalau2 ada penyelewengan?

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.