TERBARU !

Tuesday, December 24, 2019

Keputusan Ujian Poligraf & Video Semburit

17 Disember 2019 - Yusoff Rawther, bekas pembantu Anwar Ibrahim, buat ujian poligraf di Bukit Aman.


Ujian itu selama 4 jam dijalankan oleh 3 pakar daripada jabatan-jabatan yang terlibat.

24 Disember 2019 - Selepas 9 hari, Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador buat statement,
"Kalau kita dapati dia bercakap benar mengikut ujian poligrafi itu, kita akan gandakan usaha kita aspek mana yang kita, aspek mana yang lemah yang tiada bukti tadi. 
Sebab kita percaya dia cakap betul , setakat ini bukti tidak ada.

Tapi kita akan elaborate lagi dan cari angle mana dan bukti sebelah mana seterusnya akan berusaha lebih gigih utuk kita dapatkan,” katanya.

Bagaimana pun, Ketua Polis Negara juga kata pihak polis 'masih belum dapat tentukan jika Yusoff Rawther bercakap benar'.

1. 'Sebab kita percaya Yusoff bercakap betul' atau 'masih belum dapat pastikan Yusoff bercakap benar?

2. Tidak pasti sama ada pihak PDRM akan mengumumkan keputusan ujian poligrafi tersebut. FYI, journals tulis accuracy of lie detector is greater than 98%.

Yes ... 98%.

3. Now, PDRM sedang kenal pasti di mana Anwar Ibrahim pada 2 Oktober 2018.

4. Yang pasti, Anwar Ibrahim memang berada di Kuala Lumpur menghadiri majlis Ulang Tahun Mahatma Gandhi. Majlis diadakan sebelah evening dan ke malam.


5. Kita juga sedang menanti keputusan laporan ketulenan video semburit dan pengecaman wajah yang dikaitkan dengan Azmin Ali daripada pakar badan bebas di USA.

PDRM kata keputusannya akan diperolehi pada hujung tahun ini. Baca seterusnya : Klik Sini




19 comments:

  1. MERACAU SUNGGUH PUAK ALJUBOORI KALI INI
    INI POLIGRAF UTK ALJUB NAPA TAK AZMIN SKALI
    KIKIKIKI KO TANYA KAT ATOK LA KAMI TENGOK KINI
    TENGOK SAMBIL MKN POP CORN TUNGGU TEPUK SAT LAGI...

    Mr Aljubori berani kerana benar..!!

    KIJIKIKIKI.. ALJUBORI KLU TAK SALAH BUAt SUMPAH LAKNAT ... MASA TU TENTU MACAI ALJUBORI GEBANG KENCANG GILO BABI NYERR...!!

    BUAT SUMPAH LAKNAT HARAMJADAH TAK BERANI PUNYA, BUAT POLIGRAF PUN TAK BERANI JUGA APA PUNYA BACUL PM KE 8 MESIA ...

    TAK PAYAH MENGELAT ASSMIN TAK KENA POLIGRAF ITU BAB LAIN.. KO ORANG TANYA LA ATOK KAU TU NAPA ASSMIN TAK KENA POLIGRAF..!! HAAHH TEPUKKK..!!

    BAB BEEJUBO JANTAN, CHINADOLL DIA PALING BRANI KANTOI MULA CARI SALAH ORANG LAIN...4 CM KONTOT AJER TU..!! TAPI CUKUP BERBISA MENGHURU HARAKAN NEGARA MALAYSIA.. KIKIKIKI... PUIIII..!

    alahaiiiii...!!

    FUYOO NAKAL SI KONTOT 4 CM CUKUP BERBISA
    BANG NON HARUS TOBAT ITU KAPAL SINK KATA
    SATU MALAYSIA HURU HARA SI KONTOT 4 CM DURJANA
    HAAH TEPOKK KUAT MENCIPAN POP CORN KASI TAMBAH YAA..!!

    haahh kita tengokk sapa pula yang kenaaa..!!

    FORMULAELAKOTAKKONTOT = TEPOK LAJU LAJU + POP CORN TAMBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih bangang ialah menteri salah titik perpuluhan..adoi lawak ada hati nak jd menteri titik perpuluhan pun salah

      Delete
    2. Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
      senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya 1 allah suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. bahuih pdrm zaman ph...tetap siasat tak pilih bulu..kalau zaman bn ..najib...tentu ada pegawa pdrm yg dah kena tukar..mcm yg terjadi.pada ketua polis sekarang....tahniah kerajaan ph...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kes adib dan kes jemin tergantung lama ... kes yg baru nak dipercepatkan ... baguih apa!!!

      Delete
  3. Untuk nampak adil, siasat la juga 17 dokumen yang dikatakan punyai tandatangan palsu?

    Jangan la berpilih2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn bimbang...najib masuk penjara kajang nanti...tandatangan palsu...lawak2

      Delete
    2. tandatangan sendiri kata palsu..yg duit berbilion maduk akaun pribadi..belanja mengalahkan raja...tak palsu....hadoi...sakit perut...lawak2

      Delete
    3. SIASAT JUGA KES PALSUKAN 17 TANDATANGAN DAN SAKSI MENGAKU MENERIMA HABUAN BERJUTA RINGGIT
      by Kamarool Haidi December 24, 2019in Semasa, Utama
      0
      SIASAT JUGA KES PALSUKAN 17 TANDATANGAN DAN SAKSI MENGAKU MENERIMA HABUAN BERJUTA RINGGIT
      30
      SHARES
      337
      VIEWS
      Memang tanggungjawab pihak polis untuk menyiasat jika laporan polis diterima.

      Saya sendiri pernah mengarahkan pegawai saya untuk membuat laporan polis terhadap saya tahun lepas tentang kes Altantuya ini.

      Walaupun polis berkata mereka mereka sedang menunggu arahan Peguam Pejabat Negara, saya masih mengalu-alukan siasatan ini dan berharap siasatan akan dijadikan secara telus dan adil tanpa sebarang kepentingan politik.

      Pada masa yang sama, saya juga berharap pihak polis akan memberi perhatian untuk menyiasat dua lagi laporan polis yang telah dibuat berbulan-bulan dahulu:

      1) Laporan pertama dibuat pada bulan Julai 2019 berkenaan saksi kes SRC memberitahu mahkamah bahawa tandatangan dia dalam 17 dokumen bank telah dipalsukan.

      17 dokumen ini bukan sebarang dokumen biasa tetapi ianya adalah surat arahan yang telah diterima oleh bank untuk memindah dana SRC bernilai puluhan juta ringgit.

      Sebuah NGO telah membuat laporan tersebut untuk polis menyiasat kesahihan dakwaan saksi itu serta menyiasat kenapa SPRM masih menyerahkan dokumen-dokumen kepada mahkamah sebagai bukti sahih kes dan tidak membuat laporan polis walaupun telah diberitahu oleh saksi bahawa tandatangannya telah dipalsukan.

      “6 Julai 2019: NGO lapor polis dokumen bertandatangan palsu dalam kes Najib”
      https://www.malaysiakini.com/news/482728

      2) Laporan kedua dibuat pada bulan September 2019 oleh EXCO UMNO tentang saksi yang sendiri mengaku dalam mahkamah telah beberapa kali menerima dana berjumlah berjuta-juta tetapi tidak didakwa oleh SPRM.

      Seperti laporan polis pertama, laporan polis dari EXCO UMNO ini juga kurang menerima perhatian dari pihak siasatan.

      Malah orang yang membuat laporan polis tersebut didakwa telah ugut saksi pulak.

      https://www.freemalaysiatoday.com/…/ugut-saksi-1mdb-lokman…/

      Delete
    4. oitt...ikuti kes 1mdb dan src ni dari mula lagi...termasuk kes altantunya...kes..jln cerita...tindakan najib bila berkuasa terhadap kedua kes ni...semuanya lawak belaka...semuanya kearah tutyp bangkai gajah dgn nyiru...bau busuk sedunia...lawak2..tandatangan palsu...

      Delete
    5. jawapan najib dlm mahkamah..tandatangan palsu...tak tahu itu dan ini bagai cerita lawak dlm mahkamah..semuanya alasan terdesak untuk merengkok dlm penjara..jawapan yg lawak ...hadoi...sakit perut dengar alasan najib di mahkamah

      Delete
    6. bhaii...bila diarah bela diri...pintu penjara dah terbuka luas....selagi banyak najib berbohong....semakin lawak....

      Delete
    7. sakit perut pi berak dulu lah....

      Delete
  4. Tetiba ada masa pula mata2 kena siasat
    video semburit.Sibuk sungguh hinggakan
    Jo lok yg entah bertukar menjadi apa dah
    pasti kena ambil masa setahun lagi.
    Entah2 dah bertukar jadi babi terbang
    pakai ketaterbang kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas ni zahid hamidi...aziz rahim pula mengaku..tandatangan depa palsu...ngo2 umno akan nuat laporan polis pula...lawak2

      Delete
    2. he...he...he...tengok je hujung tahun ni....si Badot tu dapat bawak balik Jho Lok ke idak!!!

      Delete
  5. Jolo tu kena cepat ditangkap dan dibawa balik. Nanti dpd jadi beruang dia terbang pulak. Mampos tak boleh tangkap.
    #lawak igp

    ReplyDelete
  6. Berani kerana benar.buat poligraph. Selesai pekara dunia di dunia tak perlu sumpah

    ReplyDelete
  7. main poker dengan banyak penghasilan
    ayo segera hubungi kami
    WA : +855969190856

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.