TRANSLATION

09 January 2020

Rakaman Audio Telefon : Konspirasi Licik Jatuhkan Najib Razak

Isu pintasan perbualan telefon atau 'phone tapping' telah memburukkan lagi imej kerajaan PH dan Dr Mahathir.


Malah, ianya juga membongkar kembali konspirasi menjatuhkan Najib Razak

Kita mungkin tidak berapa arif dengan klausa dan akta undang-undang yang tersabit dengan tindakan Latheeya Koya . Di sini saya sertakan 3 pandangan peguam :
1. Lateefa Koya telah mendedahkan kepada awam secara salah akan butiran perkara dan bahan siasatan baru secara menyalahi prinsip kedaulatan undang-undang.” kata peguam Mohamad Hanif.

2. " “General rule”, iaitu maklumat yang diberikan kepada pegawai SPRM adalah rahsia, terpakai, oleh itu pendedahan tersebut adalah pecah rahsia." kata peguam Shamsher Singh.

Beliau merujuk kepada Seksyen 65 dan Seksyen 68 Akta SPRM 2009. Anda boleh baca seterusnya :

3. "Mendedahkan rakaman itu sekarang dan membincangkannya di media hakikatnya adalah sub judice dan penghinaan." kata peguam Mohd Shafee.
Peguam-peguam berpendapat ianya sub judice, pecah rahsia dan menyalahi kedaulatan undang-undang.

Apa pun, rakaman itu perlu disahkan ketulinannya dan mematuhi undang-undang dahulu seperti adakah wujudnya niat jahat atau mala fide ketika rakaman dibuat sebelum digunakan sebagai bukti mahkamah.

Konspirasi Jatuhkan Najib

Beberapa soalan juga timbul dan perlu dijawab :
1. Pihak yang bertanggungjawab 'phone tapping' seorang Perdana Menteri sekitar tahun 2015 dan 2016.

2. Apakah pintasan perbualan DS Najib Razak dibuat secara sah dari segi undang-undang atau tidak?
Kerana jika merujuk Seksyen 43 Akta SPRM, ianya mesti diluluskan terlebih dahulu oleh Pendakwa Raya.



Soalan yang penting :
 Adakah mana-mana Pesuruhjaya (tahun 2015 dan 2016) telah diberi kuasa oleh Pendakwa Raya ketika itu (tahun 2015 dan 2016)?
Kita harap mantan Pesuruhjaya dan mantan Pendakwa Raya tampil ke hadapan untuk menjelaskan isu ini.

Ianya kerana JIKA mereka nafi wujudnya pemberian kuasa itu, rakaman-rakan perbualan telefon itu telah melanggar undang-undang. Manakala mereka yang terlibat merancang, merakam dan menyebarkannya patut dihukum.

Ada contoh keputusan Mahkamah yang memutuskan pendakwaan tidak boleh menerima rakaman perbualan telefon kerana tiada izin pintasan oleh Timbalan Pendakwa Raya.

Perkara di atas seperti jigzaw puzzle dan mengingatkan kita kembali kepada pertembungan awal di antara Najib Razak dan Mahathir serta perletakan jawatan beberapa pegawai tertinggi ketika itu.

Sebelum ini, Mukhriz Mahathir telah buat pengakuan pada Julai 2017.
“Saya bersetuju bahawa ayahanda saya telah berusaha untuk menjatuhkan Najib dan rancangan itu bukan bermula pada tahun 2015 TETAPI lebih awal lagi iaitu tahun 2014,” katanya dalam keterangan di Mahkamah Tinggi.
Kita ada 2 jigsaw puzzles :
1. Tahun 2014 - Dr Mahathir sudah merancang untuk menjatuhkan Najib sejak tahun itu.

2. Tahun 2015 - 2016 : Pintasan rakaman telefon yang bermaksud untuk jatuhkan Najib.
Kebetulan?

But it's mind boggling jika benar wujud kaitan di antara 2 jigsaw puzzles ini.

Sekarang kita mungkin dapat faham kewujudan pegawai-pegawai tertinggi dan tahap perancangan konspirasi untuk menjatuhkan Najib ketika itu.

Liciknya game itu sehinggakan Najib sendiri terkejut dan tiada clue perbualannya dipintas dan dirakam walau pun beliau Perdana Menteri ketika itu. Bagaimana pun, konspirasi gagal and the rest is history.

Soalan seterusnya,
1. Apakah isu rakaman perbualan telefon ini akan disenyapkan begitu sahaja oleh media-media kerana begitu banyak kritikan oleh rakyat dan jelas backlashed memalukan PH?

2. Apakah akan ada Pesuruhjaya yang baharu?
Baca Seterusnya : Rakaman Telefon Najib Meragukan.







106 comments:

  1. latefa ni patut kena pecat aja atau pun letak jawatan. Buat malu sprm aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMBURIT CASE: No Action Against Azmin Ali, Says Tommy Thomas

      hmmmmmmmmmm!!!

      Delete
    2. Apa nak jadi dgn M'sia skrg ini... ingatkan ada pilih kerajaan yg baru boleh mengujudkan iklim politik dan ekonomi lebih baik dari terdahulu, rupa2nya lagi bertambah teruk lagi... pasal janji2 tu tak payah citer lah mmng kena kencing punya mai pasal pemimpin2 nya pulak lagi hancur... apa lagi bala selepas DSAI jadi PM...???

      Delete
    3. Sudah tentulah semua kes akan terpadam. Sebab Tommy orang kuat madey. Berdasarkan cara pemerintahan madey dahulu semua kes yg melibatkan kroni beliau akan terlepas.kes ltte lepas. Adib lepas semua lepas.

      Delete
    4. std style mahathir berpolitik buat isu sensasi alih perhatian

      Delete
  2. Fuyooooo...hebat M'sia Barua....kes Semburit boleh tutup macam tu je...
    tak hairanlah nanti kes Bang Non pun sama ...

    ReplyDelete
  3. Sebaik2 perancangan manusia, akhirnya perancangan Allah jga yg terbaik

    ReplyDelete
  4. Good job.. itulah tujuan lateffa dilantik boss sprm supaya ada sinambungan untuk kenakan najib. Hadiahkan lateffa sebuah Alphard.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebocoran clip audio pun dari pejabat AG. PH ni suci lagi bersih lah sangat. Syabas PH dgn mendendangkan perbualan najib telah dpt mengatasi masalah negara dan rakyat... Tak menjadi kesalahan ke dari segi undang2 untuk mencuri curi bahan bukti bagi ditayangkan kepada umum? Banyak lah nanti loyar buruk kat luar sana...

      Delete
  5. spn jgn tak spin....lagi hangpa spin fakta,lagi kebenaran makin teserlah....audio sprm membuktikan yg disangka persepsi selama ini merupakan fakta...contohnya najib merupakan bini rosmah...ternyata fakta...barua2 yg dilantik najib untuk lindungi kes 1mdb..zulkifli..apendi...semuanya fakta dan nyata...didunia lagi ...najib dimakan sumpah laknat sendiri...disana nanti...hangpa pikiaq2 sendiri..hadoiiii...otak di kepala saja tak mau guna..otak di kepala lutuit juga hangpa guna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. The koya sudah koyak mengangkang

      Delete
    2. Kenapa tak keluarkan sekali tapping call sewaktu zaman Mahathir - Anu war sewaktu di tuduh Anu War di katakan melakukan perkara-perkara sumbang..zaman mahafiraun memerintah pelbagai perkara aneh yang mahafiraun lakukan untuk kesenangan diri , anak-anaknya dan kroni-kroni nya. Tunggu le jawapan Allah kepada Madey ..akan tiba waktunya kerana Allah dah bagi peluang bertaubat untuk madey selepas 22 tahun kejam memerintah dan kini madey kembali melakukan kekejaman seperti mana dia berkuasa 22 tahun dulu .

      Delete
  6. Dalam kerajaan ada kerajaan rupanya...kerajaan TAKUBIN...lebih kurang macam Daulah Terpendam laa juga...eem.. emm... Emmmmmmmmmmmmm.Hihihikikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Video seks azmin ali main jubor dgn jantan muka clear mecanak sprm x dapat cam siap nk anto ke usa buat pengecaman weh huhu ni just suara x nampak muka bole pulak cam dgn jaya nya....Hebat2 Sprm hancing.. rakaman suara dsr dsn belom tahu motif nya bab apa sprm tunggu selesai siasatan baru bole bagi keyataan tapi sprm berani dedah pada umum tampa izin dsr dsn & suroh wartawan buat spekulasi sendiri..bahasa senang nk faham ko hentam saja lh labu....gasak pasal 1mdb pn bole yop janji dapat menpengarohi undi warga kimanis & otak bebal bahalol cai2 hancing semburit hakkkkk puiiii

      Delete
    2. Kos hantar blu film kasi pakar kat USA free ka pakai duit Tommy tomas? Ke pakai duit rakyat pulak?? Cer citer skit wahai sang puaka rimba, rakyat pembayar cukai nak tau.

      Delete
  7. Dah lama tau mereka2 ni tak ada intergriti. Sbb itu bila announce we will follow the rule of law, rasa mcm nak tergelak pun ada. Masa tu berkata2 dlm hati, they got the cheek to say that, sedangkan they are the greater crooks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rule of law cuma ke atas umno-pas saje. Kami PH pakai rule of pirate of carribean. Rakyat mesia kan bodoh2 blaka. Senang kena tipu. Kuat semburit plak tu.

      Delete
  8. SPRM BADUT SARKAS
    SPRM JADI ANJING DAN BABI BELAAN PH
    LATIFAH KOYAK TAK ADA VALUE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakaman audio yang dikatakan bekenaan 1MDB mahu di terima, Video semburit tidak boleh di terima sebagai Bukti?

      Delete
    2. hadoiiii..audio tu jelas dan terang..najib pun tak kata tu bukan suara dia..lain kali suruh ambil video azmin yg terang dan jelas..tu pun kena ajaq...

      Delete
    3. Lain kali kalau nak dakwa kaki semburit, cuma perlu bukti audio sahaja, K? Video2 tak main. Ada paham?

      Contoh:

      Misti ada frasa " Aduuuu..aduuu..Chup chup cabut sat, aku nak kentut.." dari salah satu suspek, baru boleh sabit kes.

      faham?

      Delete
  9. Tun, taubatlah...dah tak ada masa dah...cukup cukup lah main politik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. syabas tun..pengundi2 pru 14 lepas dok tunggu pula kes si zahid..aziz rahim..lembu kondo...bederet lagi puak perasuah umno ni akan penuhi penjara....

      Delete
    2. Btui tu, lps2 ni xpyh ada court lah..buat pc, tnjk bukti audio/video..jatuh hukum trus!..dosa ka,apa ka..tolak tepi..mgkn lps2 ni, ko ckp dgn bini ko lak tersebar..br ko tau lngit tinggi or rendah..

      Delete
    3. This got nothing to do with Tun. We dont blamed najib for everything. So get real. Use your brain lah. Unless you dont go to school

      Delete
    4. hadoi ..lawak2...ada lagi org yg ingat tulih omputih..dia bijak...kah kah kah...mcm audio puak barua songlap duit rakyat 1mdb..semua cakap omputih termasuk azez rahim....LCE...ngaku masters...lawak2

      Delete
    5. Atok akan berbuat apa saja. Kurang lebih dalam masa 4 bulan saja lagi dari sekarang Atok akan kena AMBUSH...

      Harap pihak Sungei Buloh-Inn dapat menyediakan tempat yang sesuai (minimum standard at least on par macam sel untuk Abdullah Ang) untuk Atok sekeluarga?

      Delete
    6. oitttt...kes apa...ada gempak mcm.kes 1 mdb najib...seluruh dunia hebuh....

      Delete
    7. Fitnah jahat memang senang viral. Memang makanan ruji orang yg hati zulamatnya hitam dan busuk. Kan anon 705?

      Delete
  10. Feb, March, April, early May 2020 Atok akan kena AMBUSH? Kurang lebeh 4 bulan saja lagi...

    Kesian Atok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMBUSH - a surprise attack by people lying in wait in a concealed position?

      Hati2 Atok!!!

      Delete
    2. Atok kena hati2 dengan musuh samada musuh dari dalam atau musuh dari luar?

      Sekali kena AMBUSH buat Atok sekeluarga terduduk jatuh pengsan? Hati2...

      Delete
    3. Buat pa nak bg amaran kalau betul baguslah..skrg ni hidup mcm zaman atok perintah selama 22 thn dolu2..cara nak rompak duit rakyat buat saman byk2..pastu dekat2 nak pru tabur dedak..adoi dah basi

      Delete
    4. Ooo Ambush yg mcam tragedi sos kiram langgar Lahad Datu hari tu ke? Alaaa yg 2 minggu sebelum ada sorang peliwat nak jadi PM nyanyi " tanya sama najib, apa sebab goyang. Nanti jawab najib, Sabah nak hilang.."

      sama ka?

      Delete
  11. KUALA LUMPUR – Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melalui peguamnya, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah hari ini memohon kepada Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk mendapatkan rakaman audio yang didedahkan Ketua Pesuruhajaya SPRM, Latheefa Koya semalam.

    Shafee memberitahu Hakim Mahkamah Tinggi, Mohd Nazlan Mohd Ghazali SPRM telah membuat pendedahan audio berkait dengan kedua-kes berprofil tinggi yang didapati boleh membantu pembelaan kes anak guamnya.

    “Semalam, SPRM telah dedahkan kepada seluruh media tentang rakaman audio telefon. Pada pengamatan kami, hampir majoriti daripada kandungan (rakaman audio) itu boleh digunakan untuk (bukti) pembelaan kes anak guam (Najib).

    Boleh jadi bukti pembelaan.... cukurrrrlah!

    ReplyDelete
  12. Buat & cipta le ape isu pun. Rakyat dah jelak & meluat pada kera jaan. BN akan menang bergaya di Kimanis. Pendedahan audio ini akan makan tuan. Malah, ia beri kelebihan kpd DSNajib dlm perbicaraannya nanti. Tipah akan terlopong kerana strategi tak menjadi.
    Rakyat makin tertekan.. India dah tak nak beli minyak sawit kita.. itu isu yg lebih besar. Juga berlambak cukai2 baru di thn 2020 ini. Ekonomi negara makin gawat! Jgn nak cuba alih perhatian rakyat!! Buat & cipta le ape isu pun. Rakyat dah jelak & meluat pada kera jaan. BN akan menang bergaya di Kimanis. Pendedahan audio ini akan makan tuan. Malah, ia beri kelebihan kpd DSNajib dlm perbicaraannya nanti. Tipah akan terlopong kerana strategi tak menjadi.
    Rakyat makin tertekan.. India dah tak nak beli minyak sawit kita.. itu isu yg lebih besar. Juga berlambak cukai2 baru di thn 2020 ini. Ekonomi negara makin gawat! Jgn nak cuba alih perhatian rakyat!! Buat & cipta le ape isu pun. Rakyat dah jelak & meluat pada kera jaan. BN akan menang bergaya di Kimanis. Pendedahan audio ini akan makan tuan. Malah, ia beri kelebihan kpd DSNajib dlm perbicaraannya nanti. Tipah akan terlopong kerana strategi tak menjadi.
    Rakyat makin tertekan.. India dah tak nak beli minyak sawit kita.. itu isu yg lebih besar. Juga berlambak cukai2 baru di thn 2020 ini. Ekonomi negara makin gawat! Jgn nak cuba alih perhatian rakyat!! Kami bukan bodoh, maklumat di hujung jari je!

    ReplyDelete
    Replies
    1. "video semburit berkenaan asli tetapi watak di dalamnya palsu."

      .....kihkihkihkihkihkihkih....

      Delete
    2. Kalau nak benci Najib silakan, tetapi kedaulatan undang-undang harus dihormati – Peguam

      Delete
    3. peguam aka loyer buruk.....

      Delete
    4. Bagus Najib,
      Dalam rakaman audio tersebut Najib semasa berbicara dengan Rajab Arab tersebut ada mengatakan kalau nak jumpa bincang face to face elok juga, boleh tetapkan tarikh dan beliau cadangkan bawa PEGUAM syarikat masing2.... itu yang terbaik!!!

      Kalau ada dispute peguam2 ini boleh advise macamana nak selesai cara baik... ini adalah contoh good governance practice dari Najib!!!!

      Hanya observation sahaja...

      Delete
  13. Haziq tentu tertanya-tanya, siapa yg bersama beliau di malam itu di hotel di Sandakan? Apakah sejenis entiti ghaib yg muncul mengganggu & mencabulnya? Sungguh misteri....!!!!!!! seram....

    ReplyDelete
  14. Petikan dari Blog Matdey Kutty....

    HajarJan 9,2020 8:57 AM
    Salam YAB dan DiSanjungi PM Tun Dr. Mahathir,

    Mohon izin Tun untuk ulas isu yang hangat hari ini:

    https://www.mstar.com.my/lokal/semasa/2020/01/08/perbualan-bekas-kp-sprm-rosmah

    1. Rasanya tiada apa yang mengejutkan terhadap kandungan perbualan2 tersebut (rakaman haram – pencerobohan privasi). Rakyat yang rasional telah membuat rumusan /keputusan pada PRU-14.

    2. Pendedahan (dalam PC) secara tiba-tiba dari SPRM ini yang saya anggap amat MENGEJUTKAN!

    3. Saya nampak SPRM (termasuk Latheefa Koya) seolah-olah macam orang yang gagal berfikir (maaf cakap). Negara kita tiada undang-undangkah?

    4. Apa HAK pihak SPRM untuk mendedahkan rakaman perbualan2 (termasuk antara suami-isteri) tersebut dalam PC?

    5. Saya tidak sangka Puan Latheefa Koya seorang yang berfikiran singkat. Malang sekali!

    6. Hal ini amat berkait-rapat dengan INTEGRITI dan AMANAH. Siapa yang mahu percayakan SPRM selepas ini?

    7. Penjenayah yang membuat rakaman (haram) terlepaskah?

    8. Dalam ISLAM, kita diharamkan mengintip orang.

    Terima kasih Tun.

    – Semoga Allah SWT sentiasa merahmati Tun sekeluarga –

    ReplyDelete
    Replies
    1. oitttt..hang ingat semua dok dlm utan macam penyokong umno ka...hadoi...lawak2

      Delete
    2. WIRA PUTRA CABAR HAZIQ BERSUMPAH LAKNAT DAN PEGUAM NEGARA DAKWA BELIAU KERANA FITNAH MENTERI KANAN KERAJAAN
      by Zulaika Yusuf January 9, 2020in Ulasan, Utama
      0
      WIRA PUTRA CABAR HAZIQ BERSUMPAH LAKNAT DAN PEGUAM NEGARA DAKWA BELIAU KERANA FITNAH MENTERI KANAN KERAJAAN
      10
      SHARES
      108
      VIEWS
      KENYATAAN MEDIA KETUA PENAJA PERGERAKAN WIRA PUTRA MALAYSIA

      9 Januari 2020 | 13 Jamadilawwal 1441H

      Oleh Nasrul Ali Hasan Abdul Latif

      1. Keputusan Peguam Negara berkenaan video intim semburit yang dikaitkan dengan Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Mohamed Azmin Ali itu menguatkan lagi pandangan rakyat bahawa kerajaan Malaysia mengamalkan dasar ‘Selective Rule of Law’.

      Amalan pendakwaan secara terpilih ini hanya boleh didapati di bawah pemerintahan undang-undang rimba kerajaan PH.

      Secara realistik Haziq Aziz telah membuat pengakuan terang-terangan berkenaan beliau antara individu yang terlibat di dalam video tersebut bersama pasangannya Azmin Ali.

      Jika diteliti sepintas lalu atau tanpa kajian forensik sekalipun video tersebut, boleh dikenalpasti bahawa raut wajah tersebut adalah mirip Azmin Ali.

      2. Yang lebih menghairankan PDRM juga dinyatakan telah menghantar rakaman video berkenaan kepada ‘pakar forensik’ bebas di Amerika Syarikat akan tetapi laporan analisa gagal mengenal pasti dengan alasan yang terlalu ringkas iaitu kerana video tersebut beresolusi rendah.

      Siapakah pakar yang dilantik untuk membuat analisa ini? Kenapa tidak pernah dinyatakan siapa dan di mana analisa terbabit dibuat?

      Mungkin juga ia hanya dihantar kepada pelajar jurusan Sains Komputer atau yang mempunyai kemahiran digital yang berada di AS.

      Jangan terus memperbodohkan rakyat dan jadilah kerajaan yang telus.

      Sedangkan identiti penyamun bertopi keledar di 99 Speedmart di Shah Alam boleh polis Malaysia kenal pasti tanpa hantar pengesahan ke AS, dengan rakaman suarapun sudah boleh kenal pasti suara Najib dan Rosmah tanpa hantar ke forensik.

      Maka tidak mungkin pelaku video yang tidak bertopeng dan pasangannya juga sudah mengaku masih tidak boleh dikenalpasti?

      Ini semua adalah karut pemimpin kerajaan PH hari ini.

      3. Sehubungan itu, Wira PUTRA mengecam sekeras-kerasnya kenyataan Peguam Negara sepertinya beliau dan sekutu sengaja ingin memperbodohkan rakyat dengan kenyataan yang tak masuk akal dan berat sebelah.

      Menjadi persoalan kenapa AG tak mahu mendakwa mana-mana pihak?

      Duit gaji AG ini hasil dari cukai rakyat yang dikutip dan seluruh rakyat hari ini perlukan kebenaran.

      Adalah tidak sepatutnya beliau membuat kenyataan sambil lewa dan tidak mahu mencari kebenaran dengan bersungguh-sungguh dengan menerima syor bulat-bulat seperti sengaja ingin menutup kes yang sensasi ini.

      4. Wira PUTRA juga mencabar AG dan Ketua Polis Negara untuk mendakwa dan ambil tindakan kepada Haziq kerana telah memfitnah dan memberi keterangan palsu ke atas seorang menteri kanan kerajaan bagi membersihkan kembali kedaulatan dan integriti kerajaan yang telah dicemar dengan perlakuan songsang yang bercanggah dengan agama, moral dan akhlak pemimpinnya.

      Wira PUTRA juga menggesa dan mencabar Haziq untuk mengangkat sumpah laknat bahawa kedua mereka terlibat dalam video intim tersebut bagi mengukuhkan kebenaran atas kenyataan sebelum ini.

      Kebenaran perlu berpaksikan kepada kenyataan yang benar dan bukannya khayalan atau rekaan. Setiap yang benar pasti terbukti jika sungguh-sungguh dibongkarkan.

      5. Wira PUTRA yakin apabila Haziq mula dibicarakan, laporan sebenar tidak kira daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia, CyberSecurity Malaysia atau mana-mana pakar forensik pasti mengesahkan yang ia tulen dan dengan mudah mengecam wajah pelaku sama ada sepadan dengan menteri kanan terlibat.

      PUTRA PERKASA NEGARA

      WIRA LAMBANG JATI DIRI PUTRA

      Sekian.

      Delete
    3. oittttt....ikut islam 4 saksi...hangpa kena ngaji bab agama....

      Delete
    4. AWAS!!! Undang2 RIMBA MERGASTUA, MAWAS, CHINPENGZI, LOTONG, BERUK, KERA, MONYET, BABUN sedang berjalan!

      Delete
  15. Tik tok Tik tok masa berlalu semakin
    pantas.Atok ngan barua2nya masih kena
    daun ketum. 4 bulan lagi je.
    Kerja2 pedajai nih kena diserahkan pada
    pakarnya, jangan main sondol sebarangan.
    oiiiiitttt... masa berjalan tik tok.

    ReplyDelete
  16. Nampaknya video semburit Jemin Jamban gagal kali ini!

    Tak pe geng2 Non Otai Reformasi boleh cuba buat sekali lagi tapi kali ini cuba gunakan very high resolution HD video entah apa supaya nampak semua bulu hidung, bulu jembut dengan jelas sekali....

    Selamat mencuba sekali lagi!!!

    ReplyDelete
  17. Dahulu bau TAIK SHIT hanya disekitar AG Chamber sahaja, kini dah merebak ke pejabat SPRM, BUSUK dan MEMBUSUKKAN kata Allahyarham Prof Shahnon Ahmad dalam novel SHIT, sekarang BAU TAIK BABI tersebut sedang tersebar kejabatan SPR pula... ada ke patut kena permit nak kempen rumah kerumah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 jabatan ini telah terpalit TAIK BABI dan perlu segera disamak!!!

      Delete
  18. Bagus Najib,
    Dalam rakaman audio tersebut Najib semasa berbicara dengan Rajab Arab tersebut ada mengatakan kalau nak jumpa bincang face to face elok juga, boleh tetapkan tarikh dan beliau cadangkan bawa PEGUAM syarikat masing2.... itu yang terbaik!!!

    Kalau ada dispute peguam2 ini boleh advise macamana nak selesai cara baik... ini adalah contoh good governance practice dari Najib!!!!

    Hanya observation sahaja dari audio yang dibocorkan SPRM.

    HARAP MAHKAMAH AMBIL PERHATIAN!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPRM yang sekarang kerjanya cuma untuk cari salah Najib dan jatuhkan Najib. Bila orang Pakatan Hancing buat salah pon tetap dikira betul. Mereka semuakan suci.

      Delete
  19. Tekak loya, loya,loya,loya dan koyak, koyak, koyak

    ReplyDelete
  20. Intigriti sprm koyak.satu dunia gelakkan undang2 rimba yg dicipta oleh ph.

    ReplyDelete
  21. Aku harap negara UEA putuskan hubungan dengan Malaysia, baru padan muka kerajaan PH.

    ReplyDelete
  22. Koya ni siap senyum sinis bangga masa dedahkan perbualan ini. Jelas dari segi undang-undang & moral adalah salah. Ini adalah pencabulan hak asasi manusia. Terlalu cetek pemikiran latifah.

    ReplyDelete
  23. Tipah tertipu, overconfident

    ReplyDelete
  24. Kes 1MDB gagal....kes SRC gagal..akuan Sumpah banduan akhir gagal...last2 datang tipah koya dengan audio.....ph terus hancuzzzz....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa? kes Seluar Dalam (SD) banduan akhir juga gagal?

      Adoiiiiii! Kalau macam ni eloklah semua mereka2 itu ramai2 pergi panjat tingkat 31 Plaza Masalam dan masing2 buat free diving dari sana!!!

      Itu lebih menenangkan?

      Delete
    2. Tindakan desperate atoknda. Kimanis kian hampir. Kalah nanti malu besar. Nak harap pagar Shapie pedal, shapie pedal makan padi.

      Delete
    3. PENDEK KATA, SEMUA RANCANGAN ATOK TUA MENEMUI KEGAGALAN BELAKA. MAHACHAI (termasuk cikminah meroyan) PULAK MASIH MENJAJA KISAH DONGENG 1MDB HINGGA TERBAWA DLM MIMPI... KIKIKIKI... KIMANIS TATAP KEPUNYAAN BN/UMNO.. PORNHUB AKAN GIGIT JARI... KEMPUNAN LAGI.. HAHAHAHA

      Delete
  25. Lepas ne pemimpin2 luar akan takut utk dtg ke Malaysia, mungkin akan masuk u-tube nnt. Jatuh lagi la ekonomi Malaysia, stupid Government

    ReplyDelete
  26. Pdrm kena ambil koya dulu 3 hr reman sbb siar audio si lokman buat laporan pun kena ambil ni terus siar siap blh semyum lg,

    ReplyDelete
  27. Apa nk heran,semua dh dikuasai bangsat2.

    ReplyDelete
  28. latifa koya terlalu gila kuasa hingga lupa diri..konon dia lah paling hebat...

    ReplyDelete
  29. PH - Jelas Kerajaan LONGKANG, Mari kita rakyat biasa ramai2 buang je bila sampai PRU 15 nanti.

    ReplyDelete
  30. Tanglong kebiasaannya dilihat digantung dirumah2 ibadat atau tokong2 Cina.

    Bende2 macam ni tidak elok digantung ditempat2 awam termasuklah disekolah2? Ianya menganggu penganut2 agama lain dan tidak berpelembagaan.

    Demi keharmonian kaum diharap pihak polis dapat menurunkannya dengan segera!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suasana merah disekolah2 kerana digantung dengan alat2 sembahyang kaum cina tidak sesuai dan kondusive untuk pembelajaran anak2!!!

      Dari segi sikologi fikiran murid2 sekolah akan terganggu dan mereka tidak fokus kepada matapelajaran yang diajar!!!

      Diharap pihak polis dapat menurunkan peralatan sembahyang ini dengan segera. Ianya tidak berpelembagaan!!

      Delete
    2. Pelik!!!!....hanya terjadi semasa bawah pemerintahan Rejim PH....

      Delete
  31. SPRM melebihi kuasa PDRM ?? WOW !!!
    Rakaman Video SEMBURIT + PENGAKUAN PELAKU pun AG boleh bakul sampahkan apa lagi setakat RAKAMAN AUDIO
    VIDEO SEMBURIT dah diusung kesana kemari … dianalisa PAKAR luarnegeri hasilnya …… TIDAK DAPAT DI SAHKAN PELAKU KERANA MUTU VIDEO RENDAH ….. WOW
    WOW...WOW ...WOW

    ReplyDelete
  32. Darling, darling, darling....may I give u some advice - Terimalah kenyataan, Najib memang henpack husband. Kebenaran memang menyakitkan, darling. Tapi, inilah faktanya. Mungkin akibat bomoh Sami India, kut. Sebab tu, make sure bini-bini anda semua tak main bomoh. Makan nasi kangkang lagi bagus - made in Malaysia dan halal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OK le tu cikminah, drp berdarling sesama jantan, kan?
      Dengar citer ade beberapa pemimpin PH yg gemar berdarling & bermesra sesama jantan, betul ke cikminah? Mujur tak ade rakaman audio.. kalau tidak tentu kantoi, kan? kikikiki.. Boleh pulak berlawan pedang dalam bilik hotel.. har har har!!

      Delete
    2. Tak kisahlah mereka berdarling sesama jantan, ini dosa dia dgn Allah, selagi dia tak CURIK duit kita. Dalam kes rakaman antara Najib & Rosmah ni, yg jadi peliknya ialah Rosmah call Najub, ARAHKAN si darling ambil tindakan ke atas staffnya. Bini awak pun ada call awak beri arahan buang orang ini, orang itu kat ofis ke...???
      Inilah yg jadi topik menarik.
      Selama ni, saya ingat semuanya gosip. Dengan pendedahan rakaman ni, sahlah Najib memang henpack husband. Dah kena nasi kangkang mentera sami Hindu!!!

      Delete
    3. Jawapan cikminah ni mengesahkan yg cikminah memang penyokong kuat liberal, semburit & adu pedang... kikikikiki

      Delete
    4. Hai minah!
      Kami tak kisah berPMkan seorang yg dituduh/difitnah terlibat rasuah 1MDB. Daripada berPMkan dua calon yg terang-terang bersemburit sesama jantan. Negara akan terima laknat Allah kalau dua calon itu ditabalkan jadi PM.. mintak dijauhkan!

      Delete
    5. Cik minah..cik minah. Kan dah kantoi? Terbukti sudah "hanya semburit sokong semburit".

      Delete
    6. DIAMLAH MINAH!!
      KAU PEMAKAN DEDAK PORNHUB!!! KOMEN KAU SEMUANYA BERUNSUR LIBERAL!!

      Delete
    7. betul tu, dlm PHancing bnyk org liberal.... syemburit itu dah jadi perkara biasa.... akan jadi tradisi kalau PHancing masih perintah Malaysia selepas 2023 nnti.
      tentang rasuah, dlm PHancing pun bnyk kes rasuah cuma disorok bawah karpet jer... itu belum sampai 2 thn perintah... kalau sepenggal? 2 penggal? alamat bangkrap negara..... cikminah meroyan gila sewel

      Delete
  33. undang2 di tangan atok... semua dah berani langgar... rosak Malaysia hari ini....

    ReplyDelete
  34. Pendedahan yang dibuat oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Latheefa Koya membabitkan 9 rakaman suara kepada media dan awam atas alasan kepentingan awam, ternyata memberikan impak yang sangat besar kepada negara walaupun sebenarnya pendedahan tersebut bertujuan untuk terus menekan Najib Abdul Razak dan isterinya, Rosmah Mansor ketika Peguam Negara, Tommy Thomas dan pendakwaraya ad-hoc Sittambaram dalam kes perbicaraan 1MDB dan SRC International kelihatan kebuntuan sehingga memerlukan bantuan hakim untuk menangguhkan perbicaraan bagi membolehkan mereka mencari hujah-hujah baru yang lebih baik.

    Namun, pendedahan menerusi sidang media yang dibuat oleh Latheefa Koya akhirnya menjadi back-fired apabila komuniti perundangan di negara ini sendiri terutama sekali dari kalangan yang dikenali sebagai penyokong Pakatan mahupun yang rapat dengan Mahathir, mengecam tindakan Latheefa yang mencari publisiti murahan bagi mewujudkan persepsi negatif terhadap Najib Razak dan Rosmah Mansor, sekaligus cubaan mempengaruhi perbicaraan-perbicaraan kes mereka.

    Walau apa pun alasan yang diberikan oleh Latheefa Koya dan media-media pro-Pakatan untuk menjustifikasikan tindakan sembrono Latheefa Koya dan SPRM, banyak pihak melihatnya sebagai usaha-usaha terdesak yang bukan sahaja untuk mengenakan Najib Abdul Razak, tetapi yang lebih besar lagi ialah meruntuhkan integriti badan-badan perisikan negara seperti Cawangan Khas dan MIO ATM.

    Kalau rakaman perbualan antara Najib dan isterinya, atau rakaman perbualan antara Najib dengan Putera Mahkota UAE wujud, bagaimana pula dengan rakaman suara antara Tony Pua, Tong Koii Ong, Ho Kay Tat dengan Justo atau dengan Clare Rewcastle-Brown?

    Tidak mustahil, rakaman mereka juga ada dalam simpanan tetapi tidak pernah disiarkan kepada awam sepertimana yang dilakukan oleh Latheefa Koya membabitkan rakaman antara Najib Razak dengan Rosmah.

    Pada masa yang sama, pendedahan yang dibuat oleh Latheefa Koya itu juga bertujuan untuk menghancurkan terus integriti dan kewibawaan pasukan keselamatan dan perisikan negara seperti Cawangan Khas dan MIO.

    Maka tidak mustahil jugalah, perkara yang sama, sedang dilakukan oleh Pakatan untuk mengalihkan tumpuan memandangkan rakyat Malaysia majoritinya terlalu sukakan sensasi dan tidak dapat berfikir secara waras dan bijaksana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oittttt....rakaman tu dicari untuk.membuktikan kes penyelewemgan najib melalui 1 mdb...buktinya nyata dan sahih...tunggu masuk penjara saja...kalau takat perbualan hangpa terima gaji sebagai caii contohnya...buat buang masa sprm saja...

      Delete
    2. Kalau rakaman perbualan antara Najib dan isterinya, atau rakaman perbualan antara Najib dengan Putera Mahkota UAE wujud, bagaimana pula dengan rakaman suara antara Tony Pua, Tong Koii Ong, Ho Kay Tat dengan Justo atau dengan Clare Rewcastle-Brown? Kenapa SPRM tak keluarkan juga.

      Delete
    3. Jika mereka boleh merakam dan mendedahkan perbualan telefon PM maka semua perbualan telefon Menteri, Panglima Angkatan Tentera, duta negara asing, pemimpin industri dan perniagaan boleh dirakam.

      Ini bukan sahaja melanggar undang-udang perlindungan data peribadi, malah satu ancaman kepada kebebasan rakyat.

      Ia juga menjadikan perbualan telefon kita semua boleh dijadikan bahan peras ugut orang tertentu kemudian hari.

      Delete
    4. Kesianlah kamu ni. Nak menegak benang basah, kenalah cerdik sikit. Semua rakaman tu dibuat pada zaman Najib jadi Perdana Menterilah, bangang. Najib sendiri yg luluskan undang-undang buat intipan melalui perbualan telefon. Najib yang buat perangkap. Orang lain tak terlibat dgn penipuan duit rakyat dgn menggunakan syarikat buluh kasap 1MDB, jadi takdalah rakaman. Ini bukan rakaman orang bergosio. Ini perbualan antara kaki-kaki penyamun, merancang untuk menutup kerja-kerjanya menyamun duit rakyat. Memang patut rakaman perbualan mereka didedahkan. Selama ni korang asik menjerit FITNSH ke hulu, FITNAH ke hilir. Bila ada rakaman sebagai BAHAN BUKTI Najib mencuri, kamu kata konspirasi pulak!

      Delete
    5. Jawapan cikminah ni mengesahkan yg cikminah memang penyokong kuat liberal, semburit & adu pedang... kikikikiki

      Delete
    6. SPRM yang sekarang kerjanya cuma untuk cari salah Najib dan jatuhkan Najib. Bila orang Pakatan Hancing buat salah pon tetap dikira betul. Mereka semuakan suci.

      Delete
    7. Kesalahan BERSEMBURIT tak sama dgn kesalahan MENCURIK DUIT RAKYAT DAN USAHA MENUTUP PERBUATAN JAHAT INI DENGAN MENYALAHGUNA KUASA. POLIS dan AG ada banyak kes nak dedah kena pilih yang mana lebih memudaratkan negara.
      Semua orang dah tahu siapa yang terlibat dengan semburit. Dia dah dihukum melalui pendedahan video yg tersebar. Don't worry, mereka takkan jadi PM. Ini sudah cukup sebagai balsan Allah ke atas perbuatan mereka, bersemburit. Samalah macam kes KALWAT MADU BERHELAH DI PORT DIKSEN. Ini bukan setup job, tapi boleh lepas juga. Jadi, jangan rejam batu kalau awak duduk di rumah kaca.

      Kes tape rakaman perbualan yg Cik Tipah Koya dedahkan, kalau Najib berani, samanlah dia. Kes ini sah tak langgar undang-undang sebab Kerajaan Najib sendiri yg luluskan undang-undang memmembenarkan rakaman peribadi di telefon dibuat, pada tahun 2012.
      Inilah yang dikatakan BOOMARANG - SENJATA MSKSN TUAN!!!.....KAHKAHKAH

      Delete
    8. Nak saman buat apa kalau kuasa di tgn PHancing? Kes akan ditolak ke tepi le alamatnya. Rakyat dah tau.. mana ada keadilan di zaman PHancing ni? cikminah gila meroyan

      Delete
    9. Korek...korek...korek...
      .....HAHAHAHA

      Delete
    10. Hang dah lupa ke videotape "Korek...korek...korek...."
      Sah, melayu mudah lupa.

      Delete
    11. Videotape korek Nuar Al Juburi tu ke?...hihihi....tu bakal PIEM M'sia dari pakatan Haprak nanti le...

      Delete
    12. Gara2 viralnya surat cinta, buat terajang kambing hitam pee eh. Dibalas
      dgn viralnya rakaman audio.Spesis kuat
      berdendam boleh pula cakap hak dia nak
      buat mcm tu. LEGASI BOBOI HANYALAH
      ANGAN2 MAT JENIN.

      Delete
  35. https://www.youtube.com/watch?v=TubLj_tf4Fk

    ReplyDelete
  36. Bulldozer je bang non tak perlu tunggu
    1 MEI depan. Dh nak tergolek sibangka
    tua tuh. Nak harapkan KERAjaan pintu
    belakang dah berkecai. Baru dia tahu
    MELAYU DAH menyampah, meluat dan meloya
    tengok gelagat dia. Mari kita buat countdown.... INGAT 1 MEI tik... tok

    ReplyDelete
  37. Pelancong akan elakkan diri utk dtg ke Malaysia sebab takut perbualan mereka dirakam & disebarkan!!

    ReplyDelete
  38. Influenza A H1N1atau lebih dikenali sebagai Selesema babi merujuk kepada influenza (demam selesema) yang disebabkan oleh mana-mana virus dalam keluarga Orthomyxoviridae, berasal dari wabak yang menjangkiti populasi babi. Pada babi, wabak ini sejenis penyakit berjangkit yang mengganggu sistem pernafasan babi dan berpunca daripada salah satu jenis virus selesema. Jenis virus ini dikenali sebagai virus influenza babi (swine influenza virus atau SIV). Kesemua jenis SIV yang diketahui dikelaskan sebagai virus influenza A (biasa) atau virus influenza C (jarang).[1] Sementara virus influenza B tidak pernah dilaporkan wujud pada babi. Kesemua tiga kled, virus influenza A, B, dan C, boleh menjadi wabak pada manusia.

    HATI2 DENGAN SELSEMA BABI. IA MERBAK KEMBALI!!!

    ReplyDelete
  39. Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM120,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  40. Hai kawan Nama saya Asep Darjat.
    Saya sangat gembira dan amat berterima kasih kepada Ibu Deborah Avant. Saya hanya mendapat pinjaman saya dan ia cepat dan selamat, anda juga boleh mendapatkannya. E-mel kepadanya jika anda memerlukan pinjaman apa-apa melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  41. Selamat siang untuk semua, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  42. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete

  43. admin numpang promo ya.. :)
    cuma di sini tempat judi online yang aman dan terpecaya di indoneisa WA : +85587781483

    ReplyDelete
  44. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melacca
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu dengan banyak peminjam palsu di internet, saya telah menipu saya hampir menyerah, sehingga saya bertemu seorang rakan yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  45. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.