Wednesday, January 22, 2020

Foto Mahathir, Hadi Dan Menteri Besar Terengganu Tidak Laku : Dalang Didedahkan Dan Efektifnya Sosial Media

Propaganda untuk mencetuskan pertelingkahan di antara UMNO dan PAS gagal sekali lagi.


Dalang di sebalik gambar di atas lupa bahwa hari ini era sosial media. Propaganda murahan seperti itu begitu senang dijawab dan tidak laku lagi. Ianya begitu cepat dijawab, malah dinafikan sendiri oleh parti kawan bukannya parti lawan.
“PH utuh dan tidak perlukan PAS sebagai rakan sekutu. Kalau pun ada idea dan percubaan memasukkan PAS, ia mesti berasaskan prinsip konsensus, bukannya majoriti." kata Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail
PAN, parti serpihan PAS menolak jika wujudnya gerakan atau rancangan untuk membawa Pas menyertai kerajaan Persekutuan di Putrajaya. Timbalan Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, tiada faktor besar yang memerlukan kerajaan membuat keputusan sedemikian.
Gambar Dr Mahathir bersama Hadi Awang, Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Ahmad Shamsuri Menteri Besar Terengganu dan Khairuddin Abu Hassan itu viral di media sosial kononnya pertemuan tersebut baru-baru ini selepas PRK Kimanis.

Tetapi ada pihak mengesahkan bahwa gambar itu adalah gambar lama bukannya baharu. Ada pihak yang mendedahkan bahwa Khairuddin pernah menunjukkan gambar tersebut beberapa bulan yang lalu. Pihak ini juga menerangkan bahwa,
Propaganda murahan ini menunjukkan Mahathir sedang terdesak untuk menyelamatkan diri dan kedudukannya menjelang bulan Mei akan datang di mana desakan semakin kuat agar peralihan kuasa kepada Anwar dimuktamadkan dengan segera.
Kekalahan di Kimanis antaranya disebabkan kesan penolakan rakyat terhadapnya telah merebak hingga ke Sabah membuatkan ramai mendesak agar beliau tidak melengah-lengahkan lagi peralihan kuasa.
Isu peralihan kuasa ini juga sudah menjadi topik panas semenjak sebulan dua ini. Anwar Ibrahim buat-buat tidak berminat dan tidak menekan Mahathir. Tapi pengikut-pengikut tegarnya sudah bersuara tapi tidak ditegur oleh Anwar. Contohnya, Otai Reformis bercadang untuk buat countdown Mahathir akan undur diri pada 9 Mei, mulai Tahun Baru Cina nanti.
“Kami akan siarkan video-video yang memaparkan Tun Dr Mahathir Mohamad kata akan jadi Perdana Menteri selama dua tahun sahaja.
“Sama ada dia pelupa atau sengaja lupa. Pendapat saya, seorang umur 94 (tahun) kalau ikut perubatan kena buat ujian memori sama ada dia pas (lulus) atau tidak,” kata pengerusi Otai Reformis
Dalam masa yang sama, Otai Reformis adalah satu kumpulan yang sudah hilang maruah dan identitinya sejak PRU14 lagi. Tertubuhnya Otai Reformis adalah kerana tindakan Mahathir ke atas Anwar. Kini, individu yang mereka pertahankan itu bersekongkol dengan musuh nombor satu mereka, Mahathir.

Kita juga dihidangkan dengan sandiwara 'tarik rambut bergaduh' di antara Syed Saddiq dengan Ramasamy DAP dan Naib Presiden PKR Chang Lih Kang.
"Yang sokong peralihan kuasa semua sekutu Anwar? Lojik Syed Saddiq ke laut" kata Chang PKR.
Apa jua skrip dan sandiwaranya, ianya tidak akan dapat menutup sentimen bahwa rakyat sudah bangkit menolak puak PH.

Selain daripada itu, kenyataan Mahathir yang cuba perli Najib Razak juga terpalik balik ke mukanya. Mahathir kata beliau pelik orang cium tangan 'pencuri'. Padahal sebelum ini, Mat Sabu anggap Mahathir sebagai kepala perompak dan ada orang cium tangan beliau! Lihat video :


Banyak lagi spin dan putar belit kabinet PH yang telah dijawab dengan fakta di dalam media sosial. Rakyat tidak lupa dengan janji palsu puak PH pasal tol percuma. Sekarang bukannya dihapuskan tetapi tol dilanjutkan lagi selama 20 tahun.


Pendedahan TH Plantations yang meluluskan untuk melupuskan 76.2% jumlah keluasan ladang milik mereka, di mana 3 dari 14 penjualan sudahpun selesai, sudah menjadi satu isu yang viral. Isu ini sangat besar dan di anggap satu pengkhianatan kepada semua Umat Islam Malaysia dan melibatkan 9.3 juta pendeposit Tabung Haji.


Mujahid Yusof Rawa masih mendiamkan diri.

Timbul juga persoalan sama ada mulai tahun ini tiada lagi subsidi untuk jemaah haji kali pertama yang berjaya dalam rayuan mereka?

Tambang yang perlu dibayar adalah RM21,200. Semasa kerajaan BN, mereka hanya perlu bayar harga subsidi haji RM9,980.

Mujahid Yusof Rawa masih mendiamkan diri.

Setakat ini, Barisan Nasional menang pilihanraya kecil ini :
Parlimen Cameron Highland - 26 Januari 2019.
DUN Semenyih - 2 Mac 2019
DUN Rantau - 19 April 2019
Parlimen Tanjung Piai - 16 November 2019
Parlimen Kimanis - 18 Januari 2020
Apakah BN akan terus menjadi pihak pembangkang sehingga PRU 15 pada tahun 2023 atau akan berlaku perubahan kerajaan persekutuan sebelum PRU15?





19 comments:

  1. Meluat aku tgk video2 tu. Kaki pembohong, munafik & kaki spin!! ptuiii....

    ReplyDelete
  2. Kerajaan diminta segera menangani isu kenaikan sara hidup yang membebankan kehidupan rakyat Malaysia terutama golongan miskin dan berpendapatan rendah serta sederhana.

    Isu yang perlu diberi keutamaan pada masa ini adalah kenaikan harga bahan mentah makanan secara berterusan.

    Prof Datuk Dr Teo Kok Seong berkata, isu ini kritikal kerana ia menjejaskan kehidupan rakyat pada masa sekarang, tidak kira yang menetap di bandar mahupun di luar bandar.

    Kerajaan sewajarnya memantau dan menangani isu ini dengan pantas sebagaimana yang diharapkan oleh rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok aihhh...mb dan exco kelantan..dpt 50k..pegawai kjaan 54 pun dpt 500 ratuih ja..hadoiii...itu lah kuasa..bila dpt kuasa...buarla padan patut untuk diri sendiri...rakyat tak yah kira sangat la..lapaq ka..ikat perut ka...yg penting..kuda mesti yg paling laju..mcm nabi..hadoiiii...lawak2

      Delete
    2. Selagi DAP ada dalam PH, kami akan tolak PH habis2an.

      Delete
  3. Puak2 P.Hancing sesama sendiri saling bergasak.. yg untungnya pembangkang & rakyat.. akan dpt kerajaan baru lepas PRU15 nanti.. itu pasti! Tak sabarnya menunggu hari bersejarah itu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tentu lagi aihhh..kalau masih di atur puak perasuah mcm najib..zahid..dll..kirim salam ja la..pakat 2 pangkah lembu atau tunggoi kayu..lebih baik..angan saja la mat oiiij..

      Delete
    2. Selagi DAP ada dalam PH, kami akan tolak PH habis2an.

      Delete
  4. PaKARTUN HaraPORN adalah diketuai Kafir Harbi DAPigs yng disokong oleh kaum Melayu Munafiq dari PKR PAN Imayam PPBM

    ReplyDelete
  5. najib kata sukar untuk bawa keluarga diraja saudi kemahkamah.....oitttt hang dah sebelah kaki dok penjara..takkan tak boleh suruh depa mai...atau hqnt memamg kaki belit...songlap 2.6 b...lalau ada lagi yg percaya najib ni..tak tau kata apa dah...otak di kepala lutuittt...

    ReplyDelete
  6. Tuan Hj Hadi memang bijak...dari berkawan dengan Ex PM terpalit noda ...lebih baik berkawan dengan PM yg berkuasa...lagi pun ex PM dah Nyanyuk...tandatangan sendiri pun dah tak kenal lagi...lagi macai nak sanjung...Hihihikikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
  7. Para menteri yg bengap menjuruskan negara ke arah kemunduran. Rakyat merana setiap hari kerana kera jaan tak buat kerja. Asyik berkuntau sesama sendiri utk rebut kuasa. Malangnya nasib rakyat.. dapat 30 hinggit je.. har har har har

    ReplyDelete
  8. patutkah mb dan exco negeri miskin..rakyat merempat dinegeri ph mencari rezeki pakai merc..dpt duit poket 50k ....rasanya patut...sebab pemerintah negeri tersebut golongan thirdclass ....otak depa pun takat tu ja...lawak2

    ReplyDelete
  9. Hai kawan Nama saya Asep Darjat.
    Saya sangat gembira dan amat berterima kasih kepada Ibu Deborah Avant. Saya hanya mendapat pinjaman saya dan ia cepat dan selamat, anda juga boleh mendapatkannya. E-mel kepadanya jika anda memerlukan pinjaman apa-apa melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: 6281334785906

    ReplyDelete
  10. Selamat siang untuk semua, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  11. Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah kerana kebaikan yang anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapat pinjaman sebanyak RM120,000.00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya terima telefon saya pada pagi ini amaran dari bank saya CIMB yang mengesahkan bahawa saya memperoleh pinjaman dalam akaun saya dengan jayanya.
    Saya mengucapkan terima kasih kepada wanita Puan Deborah kerana saya berpegang kepada kepercayaan saya dan dengan rahmat Allah, saya telah berjaya mendapatkan pinjaman saya.
    Terima kasih banyak - banyak.
    Saya juga akan memaklumkan kepada kawan-kawan dan orang tersayang yang memerlukan pinjaman. Terima kasih banyak Deborah, saya berdoa agar Allah menyertai kamu.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    e-mel: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete

  12. cuma di sini agen jud! online dengan proses yang sangat cepat :)
    ayo segera daftarkan diri anda di agen365 :)
    WA : +85587781483

    ReplyDelete
  13. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melacca
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya telah bertemu dengan banyak peminjam palsu di internet, saya telah menipu saya hampir menyerah, sehingga saya bertemu seorang rakan yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi
    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  14. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini juga tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.