TRANSLATION

10 February 2020

Anugerah Juara Lagu TV3 : Drama Band Buang Dan Pijak Mahkota Siapa?

Setan pun boleh bernyanyi?


Budak Drama Band meracau atas stage dengan pengikut-pengikut ala-Joker yang turut disertakan dengan 1 pasangan lelaki dan wanita yang kita semua dapat agak ditujukan kepada siapa.

The worst choreography dan stage concept yang diluluskan oleh TV3 dan AJL. Pihak yang terlibat dengan concept ini juga patut dikutuk.


Anugerah Juara Lagu merupakan anugerah muzik berprestij yang mengangkat martabat composer, penulis lirik serta penyanyi. Kebangangan konsep Drama BAND menjatuhkan martabat AJL, TV3 dan music players seperti sampah.

Dan band ini deserved to be condemned dan dikutuk. Ini bukan freedom of expression dan bukan berkias-kias lagi tapi its a direct accusation dan berniat memalukan individu termasuk DS Najib Razak.

Kepada budak-budak band ini, sedar diri itu dan ingat masa SL1M. Merekalah yang terlibat dengan program Najib Razak ini dan sekarang lupa diri. Sungguh memalukan!

Selain daripada menghina beberapa individu dan choreografi serta concept stage yang paling teruk sekali oleh TV3 dan AJL, budak-budak Drama BAND, choreographers dan pereka kostum mesti jawab isu ini.

Apakah yang dimaksudkan dengan 'mahkota" yang dipakai oleh 'setan' ini kemudiannya dicampak ke atas lantai dan dipijak?

Lihat video ini:


Kita tuntut budak Drama Band, choreographers dan pereka kostum untuk tampil ke hadapan dan pihak berkuasa menyiasat penghinaan ini.





22 comments:

  1. JILAKE PUNYA TV3 & AJL! PI MAMPUS LA KORANG BAND!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi sy klu tgok pd rekabentuk crown tu mmg merujuk pd sultan johor.

      Delete
  2. DRAMA BAND jadi budak suruhan parti haprak...demi sesuap nasi sanggup lacurkan diri ..sanggup hina raja-raja dan pemimpin melayu..kumpulan korang memang low class..tak ada maruah.

    ReplyDelete
  3. oitttt...itu kalu mahazir bekas menteri pendidikan masih muda...ada bakat mcm budak2 drama band...dia alan buat pesembahan lebih hebat dari dramq band dlm ajl tu...syok juga pi tenguk kes rosmah di mahkamah.m.rosmah menyinga kat najib...najib menyinga kat mahazir...ish ish ish ..hairan noooo...ada lagi yg dok sokong najib dan rosmah...berapa juta hangpa dpt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu Mengaibkan orang lah BONGOK!!!

      Delete
    2. Mahdzir: Wakil Jepak rendah-rendahkan saya tapi Najib diam

      oitttt..hangpa ingat mahdzir tak dak harga diri...hangpa bayangkan menteri umno di aibkan...

      Delete
    3. diorg lupa, kerajaan madey hanya sepenggal ja...tak pe, tunggu je masa...nk risau pasal apa...diorg yg patut risau periuk nasi diorg tu...keh keh keh

      Delete
    4. hang ni banggannngggggggg laaa

      Delete
  4. Drama band telah merosakkan mood AJL mlm tu dgn menghina beberapa org lain lg..aku boikot band ini mulai hr ni..

    ReplyDelete
  5. Kerja barua segitu, demi mengisi TEMBOLOK.
    Apa kurangnya KERAjaan hampir 2 tahun
    masih tercari-cari kepala lanun untuk
    HANCURKAN negara.
    oiiittt... SAPA punya pelesit gendut
    Yang kena tendang terajang baru2 nih.
    Tak mengaku juga sama yg BERAK didepan
    khalayak ramai. Siap tuduh orang lain.
    Kih.... Kih.... Kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Go back to school...Lulus SPM dulu. Masuk TVET. Jangan malukan kaum tunjuk bodoh.

      Delete
  6. Drama Band Kutuk Segala bagai Ustaz lah, Raja la, Bekas PM la tak jadi apa pun..pasal di taja oleh PH.
    Lihat apa jadi pada Ropie, Ajak dan Pak Ya..sekadar melawak kata pasal PH air je..terus kena BAN..kata kerajaan Demokrasi bebas meluahkan apa sahaja..tapi ini dah macam kerajaan DEME KERA SI..mana kutuk orang lain takpe..tapi bila kena tegur Melenting sekat sana sini..Percayalah DRAMA BAND..Band korang akan jadi BAND (VAN) SAMPAH je..Mungkin Perangai EPOL penyanyinya Sama dengan Watak kostum Iblis yang di pakainya..

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. then jgn sekat pulak bila ada org kutuk PH

      Delete
  8. drama band guitaris drummer dan yg lain tu tak tau baca note muzik... band kampung

    ReplyDelete
  9. Sejak Mei 2018 aku dah tak tengok TV3 suku ni.. hehe

    ReplyDelete
  10. Baru Lepas Kabo 3 hari lepas Pasal Corona Virus..16 dah jadi 18 dah..PH masih menunggu jugak ke angka-angka yang nak menaik.. tapi bila baca balik kenyataan di bawah ni..Pahe la kenapa Warga Asing Bangsa Kafir ni tak dihantar balik ke negara Mereka..ini rupanya sebabnya kalau berita ni Benar la..Bangsa dia disini sanggup guna duit Rakyat Malaysia untuk Bagi Bangsa Warga Asing China yang datang sini ada Corona secara percuma..waa untung la ..Cuba kalau Warga Asing tu Orang Islam agak-agak dapat Pakej yang sama ke..??

    Baca kat si deh...
    https://www.penaminang.com/2020/02/coronavirus-kerajaan-malaysia-beri.html

    ReplyDelete
  11. Sarawak Report memetik sumber yang mendakwa bahawa ahli parlimen dari Umno, PAS, Bersatu selain ahli parlimen PKR yang memihak kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali "telah digesa untuk datang ke Kuala Lumpur" bagi menandatangani SD itu dalam tempoh 48 jam terakhir.

    ReplyDelete
  12. Mulai saat ni aku delete smua lagu drama band. Kbye

    ReplyDelete
  13. MAHATHIR MESTI BERANI BERTERUS-TERANG JIKA MASIH BERPEGANG PADA JANJI
    Shahbudin Husin13 February 2020

    akoo kopi pes bulat2 dr blog budak Bodin.. kikiki..!! sblom tu Bossku ada tanya pendapat korang sket "SPRM dah bole lulus coti sakit ka..!?" kikikikiki..!!

    Selepas gagal membuatkan janji peralihan kuasa terbatal dengan rancangan pembentukan Pakatan Nasional, kini muncul satu lagi usaha lain bagi tujuan yang sama...( haahh tepokkk stand by pop corn tambah..!!)

    Kali ini dilaporkan suatu usaha terancang menghimpunkan Akuan Bersumpah Ahli-Ahli Parlimen telah muncul yang tujuannya adalah untuk menyokong Tun Mahathir Mohamad kekal sebagai Perdana Menteri sehingga habis penggal..( Ko org kan tau perangai fossil purba si keluarga si fitnah jijik lidah bercabang ni kannn..!! P.Ramlee kan dah kata "Dah tua pun bodoh..!!"..!!)

    'DAH TUA TUA PUN BODOH' KATE P.RAMLEE YANG TERBAEK
    DOLU SUKA BODOH RAKYAT SEKARANG KO YG MENDAPAT
    KORNER SANA SINI KELEPAAP..! MELEKAT KAT MUKA BALIK
    PADAN MUKO SI KEPALA PENIPU VS SI PALO PEROMPAK HANAT..!!

    Adalah jelas usaha ini menggambarkan ketakutan mereka yang terbabit berhubung ketibaan bulan Mei di mana peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim mungkin tidak dapat dielakkan lagi ( takooott..!!?? sapa yang takooot tuu Brother Anwar Bin Ibrahim atoo Si Lidah bercabang...!!?)

    Tapi signal dari Dr. Mahathir, jelas tunjukkan yang Anwar sekali lagi akan kena main.

    Satu-satunya pilihan yang Anwar ada ialah perkudakan balik budak-budak otai reformasi buat demonstrasi, bergolek-golek, berguling-guling di jalanraya... (haahh tepokkk kasi padu bebb..!! mintak grap foot order pop corn tambah..!!)

    Bila itu berlaku, apakah Dr. Mahathir akan serahkan jawatan Perdana Menteri atau Anwar akan terus gigit jari?..(bukan geget jari laaaa.. geget kote lagii..kikiki..!!)

    HAH TEPOK PADU POP CORN TAMBAH
    DRAMA BAND AKHIRNYA MENGELABAH
    JGN TERIKUT IKUT JGN JADI NASI TAMBAH
    AJOMM TEPOK WAYANG SEMBURIT NAK MULA YEAHH..!!

    Apa pun kesudahannya, itulah yang akan berlaku bila Kaki Kencing Kena Kencing Dengan Saka Si Lidah Bercabang Yang Kuat Kencing...(Sapa sangka dah nak mati kuek koncing lagi... kannnn dan mendapat. !!)

    FORMULAELAKd'KENCING2KALI = POP CORN TAMBAH + TEPOKKKK..!!!

    ReplyDelete
  14. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete
  15. PENYANYI SENGAU takde bakat.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.