Wednesday, July 08, 2020

Senangnya! Menteri Minta Maaf Selepas Hina UMNO!

Tergamam bila lihat video kenyataan seorang Menteri yang cakap tanpa berfikir.


Begitu juga jawapannya apabila isu ini viral.

Beliau perli parti UMNO sebagainya. Tapi apabila isu viral dan menimbulkan kemarahan ramai pihak, beliau kata 'musuh sebenar adalah pihak lawan, jangan biarkan kita bercakaran'!

Beliau tahu pula tentang 'musuh sebenar' tapi tidak semasa beliau mengeluarkan kenyataan memburukkan nama UMNO.

Permohonan maaf pun seperti tidak ikhlas, kononnya 'disalah tafsir'.

Kesudahan isu ini?

Isu akan panas dua tiga hari. Puak DAP-PH akan ambil kesempatan untuk mengeruhkan lagi isu dan sebagai diversion isu perebutan calon PM di antara Atok dan Anwar. Boss Menteri perlu tegur Menterinya.

Selepas itu, isu akan sejuk hilang dari radar perbualan rakyat sebab ada isu baharu yang panas.

Tapi pelik bila Menteri mengaku tidak aktif dan tidak ada sebarang akaun media sosial.

Tidak bolehlah begitu jawapannya. Tambahan pula, seseorang ahli kabinet mempunyai pegawai-pegawai media atau pihak luar yang boleh membantu beliau dari sudut media sosial.

Dan jangan sesekali pandang remeh pengaruh media sosial.

Malah, media sosial sangat perlu digunapakai untuk melaporkan kepada rakyat, segala kerja yang dibuat. Barulah rakyat dapat menilai kabinet kerajaan PN. Sebab rakyat yang pilih ahli parlimen untuk berkhidmat kepada mereka.

Yang kurang kita perbaiki. Dan musuh kita tetap parti DAP rasis.

p/s : Sedang menanti pak Menteri lawan musuh sebenar iaitu pihak lawan!






67 comments:

  1. Betul jugak. Bila masanya pak Menteri ni lawan musuh sebenar iaitu pihak lawan? Ada ka?

    ReplyDelete
  2. Menteri ni pengkhianat umno, menang atas tiket umno, bila umno kalah dia berpaling tadah keluar umno masuk bersatu, dasar pemimpin yg hanya fikirkan tembolok sendiri, maruah yg boleh dijual beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bnyk makan taik dapigs sebab tu bodoh.

      Delete
    2. Menuduh melulu tanpa menghayati adalah penyakit tegar di kalangan penyukong2 UMNO...penyokong2 inilah yang membawa UMNO rebah...sepatutnya kita lihat dulu kenyataan itu dan lihat kat dalam kain kita, betul kah itu? mungkin betul dalam context UMNO sabah...end of story

      Delete
    3. Anon 7:39PM
      Kalau UMNO rebah, bukan kerana penyokong2 nya tetapi kerana pengkhianat2 yg mementingkan diri sendiri dan sanggup bersekongkol dgn musuh seperti DAP(ph). Bukan susah nak menghayati perkara yg sudah terang lagi bersuluh.

      Dalam context Sabah, kalau UMNO sudah "tidak laku", macamana boleh menang PRK Kimanis?
      Dalam context Sabah, UMNO sudah "tidak laku" hanya dari sudut pengkhianat2 yg lompat ke parti lawan.

      Dari sudut AKAR UMBI, UMNO Sabah masih SANGAT RELEVANT!

      Delete
    4. Kau ingat ni lagu nak menghayati bagai? Penyokong tetap pangkah calon UMNO PRU atau PRK. Where got sokong membawa rebah. Jgn spin the gasing lah. Menteri ni tak hak utk "kritik" UMNO Sabah sebab dia katak drp Johor.

      Delete
    5. melayu masih takut momok dap. apa yang di takutkan mereka manusia biasa. hanya yng tak kental diri takut. dah berapa generasi dan berapa tahun kita telah di perbudakan olih orang2 tertentu supaya kita jagi kecil dlm permikiran. keluarlah dari tempurumg dan lihat lah dunia dan sedar.

      Delete
    6. Skg terpulang kpd Dap untuk menghilangkan rasa "gerun "atau "takut " spt ko katakan. Org Melayu ni menyampah sebenarnya terhadap Dap. Tenguk lah dlm angkatan keselamatan negara, majoriti org Melayu. Takutkah Melayu? Belum try, belum tau!

      PRU 14, org Melayu sudah terbuka hati menerima Dap. Malangnya Dap yg pekat dgn semangat kecinaan terlalu rakus dan ego bertindak atas pekara2 yg org Melau anggap sensitif.

      Dulu Melayu pemalas, pelupa , skg penakut pula. Wah, cara baru memuliakan Dap? Sori, makan kari, boleh cuba lagi!

      Delete
    7. Anon 1:11pm

      Sudah tiba masanya org cina dan india berhenti memomokkan UMNO dan PAS. Hidup berbilang kaum tak perlu berbagai aliran sekolah. Kenapa takut anak2 bergaul dgn org Melayu? Tinggal di Tanah Melayu, belajar hidup dgn majoritinya yg Melayu. Jgn suruh majoriti pulak ikut telunjuk minoriti kapir.
      Utk mengetahuan ko, org Melayu tak takut la dgn Dap. Benci dan menyampah. Sebab? Sebab Dap adalah spesis yg kurang ajar dan biadap.
      Tak payah la hari2 nak menghasut. Tunggu je PRU15 nanti.

      Delete
    8. Pemakan tegar taik dapigs macam mat sabu dan yg semaktu dgn dia memang sgt takut dgn dapigs.

      Delete
  3. PRU15 nanti, harap2 MN akan lebih berhati hati memilih calon. 180 kerusi Parlimen Melayu adalah minimum. Dalam 180 kerusi itu pun, jangan la letak org macam ni. Jenis tak mengenang budi dan lupa daratan. Perjuangan UMNO dan PAS adalah demi bangsa, agama dan negara. Musuh kita adalah DAP!

    Mamat ni lebih berseronok menghina UMNO daripada menyerang musuh kita, DAP. Mungkin beliau akan kalah kalau bertanding di majoriti Melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa kerusi melayu tanding tidak semua melayu undi. new normal is tak ada satu parti jagi mojoriti

      Delete
    2. Skg kita ada 2 blok semasa PRU, pembangkang dan gomen . Kita undi antara 1 je. Lagi simple. Tak perlu nak sub divide kpd bangsa pulak.

      Delete
    3. So jom kita tendang keluar pembangkang yg didalangi oleh dap jauh2....Jom!

      Delete
    4. Semestinya PRU 15, Dap dan sekutu tidak akan dpt undi majoriti. Happy! Happy! Dap+++ loser

      Delete
    5. pru 14 umno 52 pas 18. bolih ke jadi kerajaan dgn 70. mimpi saja lah

      Delete
    6. Anon 12:47am

      UMNO 52 PAS 18...sekarang siapa yg membentuk Kerajaan?

      Patut DAP(ph) bertanding di DUN Chini haritu. Buktikan "mandat rakyat" yg DAP(ph) mimpinkan tu.

      Takpe...pru15 boleh cuba buktikan.

      Delete
    7. anon 12:47 am..cerita PRU 14 dah berlalu. Gomen pH pun dah roboh. PRU 15 tak mungkin pH jadi gomen lagi . Itu kali je lah1

      Delete
    8. latest update! skg ada 3 blok dlm politik di Malaysia.
      goblok...goblok...

      Delete
  4. Sisa2 mangkok kabinet atok lot.
    Senang nak kenalpasti agar rakyat tak
    tertipu kali kedua.

    ReplyDelete
  5. Biar muka hodoh, jgn perangai pun hodoh!
    Parti bunga umpama melukut tepi gantang je. Rakyat hanya sokong UMNO, BN & MN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita misti sedar tak semua sokong umno bn atau pas atau mn. kita misti sedar melayu mempunyai pendapat sendiri untuk memilih ikut kehendak mereka. kita misti hormat

      Delete
    2. Anon 1:38pm

      Lebih baik ko sedarkan yg cina tak semestinya 95% undi DAP. Cuba sedarkan puak rasis cina DAP yg mereka patut lebih terbuka utk memilih parti2 lain selain dari DAP dan barua2 seperti pkr dan pan. Belajar membuat pemilihan berdasarkan keupayaan dan bukan mengundi berdasarkan bangsa yg diamalkan oleh cina2 rasis dap.
      Kalau ko rajin, pergilah beri nasihat kepada cina2 dap sepertimana ko menasihati/menghasut Melayu di sini.
      Ye, memang Melayu ramai mempunyai pendapat tersendiri. Pendapat kami, kami BENCI DAP. Harap ko boleh hadam fakta itu.

      Delete
    3. realiti nya melayu tak akan semua sokong umno dan pas. ada akan sonkong pas pkr dan bersatu. so to be relevent umno dan pas misti moderate. habia2 dapat 70 ke 80 saja. bolih ke jadi kerajaan e. melayu hanya 60 peratus saja. bila berpecah jadi 40 peratus saja

      Delete
    4. Anon 1255am

      Yg ini saya sokong saudara. Melayu perlu bersatu utk kekal releven melawan extremists DAP. UMNO dan PAS dalam Muafakat Nasional adalah satu detik permulaan yg sangat baik dalam usaha menyatupadukan Melayu/Islam.

      Syukur Alhamdulillah Melayu/Islam berada di landasan yg amat baik utk menghadapi pru15. Tidak mustahil SEMUA kawasan majoriti Melayu/Islam boleh dimenangi MN.Ini berdasarkan kpd tahap kebencian Melayu/Islam terhadap DAP(ph) skrg.

      Delete
  6. Say ZERO to BERSATU. MN msti berdiri sendiri. Dasar org tak tahu mengenang budi. Jika tiada sokongan MN, org Bersatu masih di bawah ketiak DAPig.

    ReplyDelete
  7. Lepas ni kau pencen terus! PRU 15 Mersing kerusi UMNO.

    ReplyDelete
  8. Kritik orang bolih. Orang kritik tak bolih. DLM politic kita misti terima kritikan.Itu baru pilitik matang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...Maddey adalah contoh terbaik pemimpin yg tak boleh dikritik. Dah umur 96 tahun pun masih tak matang!

      Delete
    2. Kritik ok, tapi mangkok ni menghina..Hina dan kritik 2 benda berbeza ok..hang ni reti Bahasa Melayu ke tak?

      Delete
  9. Ada dua menteri yg so far macam tak betul je...Saifuddin Abdullah dan Abdul Latiff.

    Cara 2 menteri ni menjalankan tugas mcm mereka masih di dalam PH.

    ReplyDelete
  10. Barua2 atok cuba meruntuhkan pn dari
    dalam.
    Dua-dua dah tiada peluang meneruskan
    karier politik jika Pru 15 diadakan.

    ReplyDelete
  11. Jenis kuat menghina ni mmg ramai dalam PH. Seolah olah budaya Melayu diketepikan demi mengangkat budaya DAP yg kurang ajar dan biadap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menghina dan memberi pendapat adalah satu perkara yang berlainan...jangan la terus melompat tapi study la dulu kenyataan itu...mungkin ada benarnya, terutama UMNO Sabah ni di pimpin oleh pemimpin yang di dakwa di mahkamah...mesti ingat...setiap pemimpin, mestilah bukan saja bersih, tapi mesti lah di lihat bersih....

      Delete
    2. Anon 7:36pm
      Adakah pemimpin2 Sabah yg dimaksudkan seperti Sapie Apdal atau Christine Liew atau Peter Anthony? Bersih ke mereka?

      Mustahil saudara tak pernah membaca mengenai kes2 rasuah dan corruption mereka. Memandangkan saudara kuat "membaca", harap2 baca dan "study" la benda lain selain daripada media2 propaganda DAP(ph).

      Btw, adakah pemimpin seperti LGE dilihat "bersih" oleh saudara? hehehe

      Delete
    3. Anon 7:36pm

      Kalau gitu , kenapa Latip tak ckp nama Bung tak laku di Sabah? Yang didakwa di makhamah skg ialah Bung bukannya Umno. Kenyataan Latip dianggap tidak solan kerana dia kadi ahli Parlimen Mersing pun atas tiket UMNO. Seterusnya melompat pula ke pangkuan atok .

      Delete
    4. So now, bersatu ni, laku keras di Sabah?

      Delete
    5. Hal rumahtangga orang , jgn masuk campur! Lagi2 kalau awak tu bekas. Selak dulu dan tenguk dlm kain sendiri. Sibuk2 nak jaga kain org pulak.

      Delete
  12. A'kum,

    Inilah standard pemimpin pemimpin UMNO...tidak boleh di tegur langsung....paatutnya cuba amati kekurangan UMNO Sabah dan diperbaharui , itu lah sepatutnya, bukan menyalak sekuat kuat hati semua orang salah....dah lupa kah, sikap ini lah membuatkan rakyat silent majority decide untuk buang UMNO....patutnya cakap la berlapik...lagi DS Najib jadi jurucakap, seolah olah dia pemimpin UMNO no 1...dia tu lupa ke pasal apa UMNO Kalah....please dont repeat same mistake....please be reasonable so that people like us, the silent majority will come and vote u again...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:32pm
      Waallaikum Salam.
      Saudara,UMNO kalah pru14 hasil fitnah dan hasutan bertubi tubi. Ramai "silent majority" yg saudara refer tu skrg kembali menyokong UMNO setelah mereka sedar mereka tertipu dan termakan fitnah DAP(ph).
      Buktinya adalah kemenangan ENAM kali berturut2 pada PRK yg baru lepas. Disebabkan DAP(ph) dah sedar mereka tidak dipercai rakyat lagi, prk Chini pun tak berani letak calon setelah mula2 berdegar degar "lawan tetap lawan".
      Bagus la juga sudah ada kesedaran dikalangan DAP(ph) bahawa mereka skrg memang dibenci rakyat dan UMNO dan PAS semakin diterima dan disayangi oleh Melayu/Islam.
      Mungkin DAP(ph) akan berusaha lebih gigih utk memenangi hati rakyat tanpa fitnah dan hasut. Cuba la memenangi hati rakyat dgn cara actually berbakti pada rakyat dan negara.
      22 bulan hanya membuktikan kegagalan DAP(ph) yg amat memalukan.
      I hope DAP(ph) will reset their methods. Be a better opposition. Do not sabotage the nation purely for political gains. Be democratic and let others run the party rather than making it a family affair for over 50 years.
      Just a sincere feedback for the people at DAP(ph) headquarters.

      Delete
    2. Oh...pemimpin UMNO wajib cakap berlapis? Pemimpin PN Bersatu jenama katak boleh bercakap tanpa tapis? What kind of logic ni?

      Delete
    3. Kalau dah bekas, buat cara bekas. Cuba jgn menyibuk. Pandai2 bawa diri. Tak lah tumbuh sengketa.

      Delete
  13. ESOK PADA RAKYAT SINGAPURA, MELAYU SINGAPURA ESOK PRU SINGAPURA PASTIKAN PARTI PAP LINGKUP ATAU KURANGKAN MAJORITY 2/3.
    CELAKALAH PAP PARTI MILIK KELUARGA LEE KWAN YEW DI SINGAPURA

    Lee Hsien Yang, adik kepada Perdana Menteri Singapura dan ahli parti pembangkang Parti Kemajuan Singapura berjumpa pengundi dalam kempen hari ini.

    Rakyat Malaysia kena faham Singapura adalah pusat fitnah Malaysia di Asia Tenggara.

    Badan penyelia bursa S'pura sedang menyiasat syarikat berkaitan Mirzan Mahathir : Apa kaitan kes ini dengan Malaysia PH dn DAP..!?

    Ia sangat mudah difahami dan dianalisa kenapa Singapura bongkar kes ini sekarang..
    Sebab politik Malaysia tidak stabil dan jarum halus adu domba Singapura melalui DAP kian mengancam di Malaysia

    Singapura abang pada parti DAP masih mahu campur tangan hal hal di Malaysia. Melalui DAP jarum halus Singapura tetap mahu campurtangan hal ehwal di Malaysia.

    10 parti pembangkang memanfaatkan semua platform yang dibenarkan dalam situasi pandemik COVID-19 untuk kempen masing-masing, sebelum hari mengundi pada Pilihan Raya Umum Jumaat ini.

    Dalam kes anak Tun kerajaan Singapura sengaja mengeluarkan isu syarikat anak Mahathir supaya Tun tunduk dengan kemahuan politik DAP supaya bergabung dengan Anwar untuk jatuhkan PN.

    Chin Tong dari DAP dapat didikan dan dana dari kerajaan Singapura.

    Ini rekayasa game dari Singapura nak fitnah dan adu dombakan puak PH vs PN di Malaysia..!

    Perancangan DAP gunakan abang besarnya di Singapura untuk membantu rancangan DAP sambil membatu apikan dan mengucar kacirkan politik di negara ini...

    Dalam masa yang sama di Malaysia Skandal Forex dimainkan oleh Anwar sambil memalitkan nama Najib.Anwar Sambut Baik Gesaan Najib skandal forex dibuka semula.

    Fitnah dajjal Singapura Celaka..!! DAP dan Brother dalam mencaturkan politik di Malaysia perlu dihentikan.

    Sementara Parti Tindakan Rakyat (PAP) di pimpin oleh abangnya sebagai Perdana Menteri Singapura berhempas pulas memastikan waris pengasas Parti PAP Lee Kwan Yew menang PRU kali ini.

    Suka atau tak aku kena tulis dan sebarkan Celakalah Singapura..!! Semoga Parti PAP berkubur di Singapura kali ini.

    Pada rakyat Singapura selamatkan Singapura dari kerajaan super kroni nepotisme dan super kiasu ini.

    Kesemua GLC dan anak syarikat milik kerajaan Singapura dikuasai oleh saudara mara kroni Lee Kwan Yew rakyat marhaen Singapura hanya jadi hamba dan berkerja untuk keluarga Lee Kwan Yew.

    Celakalah Parti PAP dan hancurlah kerajaan fitnah Lee Kwan Yew kali ini.

    ReplyDelete
  14. Heppy Besday Atok! Dah 100 - 5 pun umur Atok... kikiki
    BTW, cantik gading gajah kat dinding umah tu. Beli kat mana? Berapa rega?
    WWF, sila ambik perhatian. Gajah pun nak hidup gak. Jgn pilih kasih.. kikiki ♫ ♪

    ReplyDelete
  15. PRU Singapura PAP diramal banyak kehilangan kerusi... Parti Pembangkang berjaya menambah bilangan kerusi wakil rakyat

    Pengundi remaja tolak Parti PAP. Singapura need more young brave heart like Amos Yee.

    Hancur PAP hancur Lee Kwan Yew Legacy

    ReplyDelete
  16. Kekalahan Parti PAP semakin nyata.

    Tempoh mengundi PRU Singapura dilanjut sehingga 10 malam

    Pilihan Raya Umum Singapura 2020 (GE2020) berlangsung agak kontroversi yang menyaksikan pengundi terpaksa beratur dalam barisan lebih panjang daripada biasa serta keputusan mengejut Jabatan Pilihan Raya (ELD) untuk melanjutkan tempoh pengundian sehingga jam 10 malam.

    Tempoh membuang undi di pusat pengundian di Singapura telah dilanjutkan selama dua jam walaupun proses Pilihan Raya Umum ke-13 itu dijadualkan berakhir pada jam 8 malam.

    "Di bawah Seksyen 39 (3) Akta Pilihan Raya Parlimen, Pegawai Pilihan Raya telah melanjutkan tempoh mengundi kecuali di tempat mengundi yang di kemudahan ditentukan untuk notis jangan keluar rumah (SHN).

    ReplyDelete
  17. CIKMINAH barua DAPJuly 11, 2020 at 8:05 AM

    Saya barua DAP. Setiap hari saya ditugaskan utk SPAM blog2 merata rata tempat atas arahan bos saya DAP. Kalau tak boleh memberi hujah atau malas, saya cuma SPAM dgn iklan2 .
    Harap saudara dapat membantu rakan2 saya yg bernombor talipon di Indonesia atau USA!

    Bos saya memang cilaka. Hari2 suruh saya SPAM tetapi upah nya sedikit. Bos saya DAP kaya raya hasil rasuah TEROWONG tapi upah utk saya cuma 2.5k sebulan. Sebab it saya cuma SPAM sahaja.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga perut cikminah tak boroi membuncit macam mat sabu kerana suka sangat jilat dan makan taik dapigs.

      Delete
  18. Kopi pes dri blog laman reformasi

    Walaun otai bila memuji, sindir, maki hamun atok semua adaaa dlm satu resepi aawwuu..!!

    Anwar tidak terliur dengan tawaran untuk menjadi TPM walaupun kononnya hanya 6 bulan, selepas itu Anwar akan menjadi PM. Anwar mungkin mengenali Mahathir sepertimana kita mengenali Abdullah bin Ubai. Anwar telah terlalu banyak bersabar dan bertolak ansur dengan orang tua ini sehingga beralah diasak sampai ke dinding. Cuba sebut satu sahaja tolak ansur dan beralah Mahathir kepada Anwar? Ada?

    Tindakan Anwar yang kekal berprinsip dan tidak mahu terjerat dengan modal kononnya 'mandat rakyat' mesti dikembalikan dengan apa cara sekalipun walaupun terpaksa mengangkat kembali orang tua yang telah cuba untuk memusnahkan PH, tindakan Anwar ini patut mendapat pujian. Maruah tidak boleh digadaikan degan tawaran jawatan.

    Mahathir menyatakan blok Bebas beliau itu tetap akan menentang kerajaan PN. Tidak pelik kerana beliau amat berdendam dengan Muhyidin yang telah memecatnya secara begitu mengaibkan dengan hanya sekeping surat dari SUK parti. Ini amat memalukan Mahathir sebab itu beliau mahu juga menjadi PM walaupun selama 6 bulan iaitu satu tempuh yang menjadi bahan ketawa seluruh dunia. Tempuh itu hanya sesuai untuk latihan rekrut tentera di Port Dickson sahaja bukannya seorang PM, tetapi cukup untuk Mahathir melepaskan dendamnya kepada Muhyidin. Itu sahaja nawaitu beliau, bukan untuk kepentingan rakyat pun.



    Di dalam pertarungan Mahathir - Anwar kali ini ternyata Mahathir tewas sehingga terpaksa akui Anwar bukannya seperti sesetengah pemimpin yang kemaruk kepada kuasa dan jawatan. Akhirnya Mahathir sekali lagi tanpa dipecat dan dihalau, terpaksa keluar dari PH Plus. Itulah yang beliau lakukan sewaktu meletakkan jawatannya dahulu.

    otaiii walaun semuaaa... haahh.. tepokkk..!!

    ReplyDelete
  19. Semalam , makhamah menjatuhkan hukuman mati terhadap 6 org yg dituduh terlibat dlm kes pembunuhan Anthony Kevin Morais.

    Tuduhan jahat dan liar dari "that ugly
    bitch " dan Darawak Report terbukti 1 fitnah terhadap DSNR.

    Mana dia bukti pendrive milik Charles Morais yg kononnya bukti DSNR terlibat dlm kes pembunuhan Kevin? Charles pula, cabut balik USA ..

    Memang CILAKA Sarawak Report, Claire RB

    ReplyDelete
  20. Bang non tuh alim2 kucing.
    Belum tunjuk serakah dia.
    Siapa boleh bagi jaminan dia akan lebih
    teruk rakusnya dari atok PATI Tampa
    parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu dia alim2 kucing
      skrng dah jadi alim2 taik kucing.

      Delete
    2. Baru ni alim2 taik kucing tunjuk hero dgn.bertanya, apa yg PN sudah buat utk mempertahankan org Melayu. Tumbangnya gomen pHaru biru adalah satu rahmat buat org Melayu.

      Delete
  21. Kempen Kasih Sayang Dong Zong VS Kempen Buy Muslim First tujuan yang sama iaitu kempen berkasih sayang.

    Kempen utamakan produk Muslim tunjuk perkembangan baik - Ummah
    Faisal Asyraf

    NGO Ummah mendakwa kempen Utamakan Produk Muslim (#BMF) berada di landasan yang betul apabila pemilik perniagaan Melayu melaporkan kenaikan jualan dari 50 hingga 100 peratus.

    Sebaliknya Pengerusi Ummah, Aminuddin Yahaya memberitahu Malaysiakini bahawa NGO itu menerima aduan daripada pemilik perniagaan Cina yang perniagaan mereka mengalami penurunan sebanyak 50 peratus.

    Dalam masa yang sama Dong Zong berkempen salurkan kasih sayang kepada PATI dan Rohingya.

    Persoalanya apa yang DAP sudah buat dan bantu pelarian Rohingya PATI dari segi spiritual dan material..!!

    Adakah DAP beri duit saku, rumah perlindungan, makanan dan pakaian.? Pernahkah Rakyat Malaysia lihat DAP melayan pelarian Rohingya dan PATI di Pulau Pinang..!?

    Dong Zong kononya nekad untuk menangani masalah xenofobia dan rasisme di Malaysia menerusi kempen mereka yang bertajuk ‘Menyalur Kasih Sayang Menjelang Wabak Covid-19’. Rasanya sudah banyak kerajaan PN menganjurkan kempen saling hormat sesama kaum salah satunya gerakan #BMF memupuk kerjasama dan kasih sayang.

    "Perkembangan Kempen #BMF pula sangat baik dan banyak peniaga menyatakan (Jualan) naik antara 50-100 peratus. Dalam masa yang sama, (mereka) kata perniaga Cina mengadu kata perniagaan drop sehingga 50 peratus.

    Pertubuhan aktivis Cina Dong Zong pula mendakwa prihatin terhadap kejadian cyberbullying di mana “kenyataan kebencian dibuat” (# stop hate speech) kini berupa suatu gejala yang sedang berleluasa di media sosial. Hate speeach pada Yang Dipertuan Agung dan Raja Raja Melayu dan agama Islam kerja siapa selama ini..!?

    "Sekarang ni, tugas kita adalah untuk kekalkan sentimen. Kita kekal Buy-Muslim-First, bukan boikot. Dalam masa yang sama, kempen #BMF tengah kumpul data-data terkini dari peniaga dan pengguna".

    Mungkin ada orang yang cetek fikiran akibat terlalu kuat memfitnah jijik selama ini. Boikot itu adalah senjata yang tak berkesan, tak guna buat (perkara) itu.

    Yang disarankan utamakan produk keluaran muslim suci dan halal sambil menbantu golongan asnaf lagi banyak pahala dan memupuk kasih sayang antara miskin dan kaya.

    Halaman khusus Dong Zong # Kita Semua Manusia Dong Zong di Fesbuk untuk ‘Memupuk masyarakat majmuk yang bertoleransi, TOLAK Xenofobia dan Rasisme!’. #BMF tolak rasis dan utamakan kempen berkasih sayang sesama Islam dan kempen #BMF adalah medan terbaik sambil menjana ekonomi negara.

    Kekal Buy-Muslim-First, bukan boikot produk non muslim. Utamakan #BMF bukan rasis, bukan boikot dan bukan islamphobia.

    Ketakutan terhadap wabak koronavirus ”telah membawa kepada kebencian dan diskriminasi terhadap kumpulan masyarakat tertentu, terutama pekerja migran dan juga pelarian”, kata Dong Zong dalam sebuah yang konon nya selama ini mendokong nilai-nilai diversity and multiculturalism.

    Nauzubillah min zalik Simpang malaikat maut Dong Zong mendokong multiculturalism di Malaysia. Dalam masa sama menolak ICERD, Pluralisma agama, liberalis COMANGO gereja, LGBT dan komunisme.

    "Orang Islam di Malaysia cuma suruh utamakan produk Muslim," katanya. Aminuddin mengakui walaupun terdapat peningkatan dalam jualan, kilang-kilang dan pemborong yang dikendalikan bukan Melayu tidak terjejas. Keluarkan seberapa banyak barangan muslim.

    "Mungkin yang terjejas kedai kaum lain. Tapi pemborong dan kilang saya rasa tak boleh pun tembusi. Bukan semua kita boleh buat sendiri. Kitakan masyarakat majmuk..!! Lawan tetap lawan..!!

    Formula Turun Harga = Buy Muslim First + Juara Asnaf

    ReplyDelete
  22. Bili maso kaum ni bertoleransi dan mau berkasih sayang ngan oghang lain? Sekolah pun nak khas utk bangso dio yo. Lombut lidah dari gusi maa? Pembongak belako!

    ReplyDelete
  23. Sekarang politik negara di tangan Melayu. Harap pemimpin2 politik Melayu tidak KHIANAT. Jangan perjudi masa depan bangsa, agama dan tanah air; dengan berebut jawatan. Anda pemimpin KHIANAT tidak akan dimaafkan lagi. Dulu sebelum merdeka, kerana nak cepat sangat, pemimpin Melayu telah menggadaikan hak bangsa kita.... Harap kali ini tidak berlaku lagi...

    ReplyDelete
  24. GABUNGAN REFORMASI KEMBALI ARI NI
    LAMO TAK BERPANTUN ARI NI MENDAPAT
    ADO YG LABUH BERGOYANG KANAN KIRI
    GULING REFORMASI TETAP MACAM HANAT

    GRM merupakan gabungan yang baru dibentuk beberapa hari lalu. Ia menggabungkan 10 NGO, iaitu Persatuan Rapat Rakyat (Rapat), Pro98 Reformis, Otai Reformis, Jingga 13 Malaysia, Pertubuhan Aktivis Rakyat Malaysia (ARM), Pertubuhan Kebajikan Pahlawan Malaysia (Pahlawan), Gerakan Reformasi Veteran ATM, Persatuan Media Sosial Malaysia (Permassa), Gerak Aktif Sosioekonomi Amal Kebajikan (Gasak), dan Pertubuhan Gerakan Pejaung Negara Malaysia (GMPN).

    BANYAK TU JER GABUNGAN YANG HADO
    TAMBAH LAH LAGI BARU MERIAH SAKAN
    BIAR TOLO MELABUH TERJULAI MENJELO
    GULING JALAN RAYO MENCIPAN TETAP DITERUSKAN

    Kebanyakan NGO berkenaan memang dikenali sebagai pertubuhan penyokong tegar Anwar Ibrahim dan mendukung desakan agar presiden PKR itu dilantik sebagai perdana menteri.

    BIAR MENJELA LABUH ADO YANG BENTAN
    OTAI TETAP GULING2 ARI ARI MENCIPAN
    RAMAI DAH SEDAR SUMA AUTA SI SETAN
    HAHH TEPOK POP CORN SUPER RING KAMI HIDANGKAN

    Merujuk anologi diberikan, kata Mustapa, dalam “kebun yang banyak berbuah” itu, memang ada pihak tertentu yang mengambil kesempatan.

    HARAP KOBUN AJER LUAS BUAH LEBAT MENGILE
    BANYAK BUAH SUMA MENCUKA RASA MASAM
    TAK SERIK2 OTAI DITIPU DOLU KINI SELAMANYA
    WAYANG LAMO DAH MULO KASI TEPOK SAMPAI LEBAM

    haahh tepukkk...!!

    ReplyDelete
  25. Bukit Malut Langkawi mula dijadikan penempatan setinggan oleh org2 Myanmar sekitar tahun 80an lagi. Siapa PM masa tu? Setinggan di Sabah tumbuh bak cendawan bila pula?

    ReplyDelete
  26. SANG SAKA RENTA DARI ALAM FITNAH BUANA RIMBA
    BOLE BERTUKAR WAJAH BAGAI RUPA SKLIP MATA
    JADI HARIMAU CIPAN CENCOROT PUN BOLE JUGA
    HAAH TEPOK SEMUA SUPE RING POPKON KASI TAMBAH YER

    ARI NI ADA KUASA KE TIGA JADI PENENTUNYA
    RAKYAT SEKELIAN READY POP KORN TGGU SKRIN LAYAR
    KITA TENGOK AKSI PUAK PLURALIST COMANGO GEREJA
    MOGA SI FITNAH JIJIK MENDAPAT REKAYASA YG DICIPTA YER


    #POPCORNTAMBAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Last2 sang saka tua renta berwajah taik.

      Delete
  27. Hari Jumaat Hari Jawi.Bukan hari untuk menjawikan@ khatankan, Memelayukan atau memaksa penganut agama lain masuk Islam. Bukan ada paksaan pun belajar jawi atas sesiapa termasuk kpd org Melayu sendiri.

    Sial betul pemikiran mahluk2 biadap ug mengajak org Islam mkn babi pada hari Jumaat. Maka adakah ini sifat toleransi masyarakat majmuk yg diuar uarkan oleh Dong Zhong ??? Konon nak jadi masyarakat berkasih sayang. All bullshit!

    Jgn begitu rakus menerjah sensitiviti org Melayu dan Islam hanya atas kepentingan politik.

    Ikan todak makan meranggung
    Sedap tekak badan menanggung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapir laknat dapigs kimak mmg sial! Bab kapir memandu mabok dapigs laknat diam seribu bahasa. Bab kesalahan kapir laknat dorang tak nak perbaiki. Bab org Melayu Islam nak mengekalkan budaya tulisan Jawi dorang nak politikkan.

      DAPIGS...forever CILAKA!

      Delete
  28. Parti gerakan pun sama tak setuju . Sebab apa tak setuju? Setakat konon nak jadi hero gantikan Dap?

    ReplyDelete
  29. Org Melayu P Pinang ex UMNO yang masuk parti gerakan x setuju memertabatkan tulisan Jawi juga?

    ReplyDelete
  30. Dua lagi barua atok & dapigs ditendang
    terajang hari ini.
    Gesaan pada baki barua sila angkat kaki
    sebelum menerima nasib Sama.

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.