Thursday, September 17, 2020

Kit Siang DAP Perli Mahathir Dan Anwar Di PRN Sabah?

Tidak pasti sama ada Lim Kit Siang DAP berkempen di PRN Sabah atau cuba melondehkan Dr Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim.


Kit Siang mungkin beranggapan ramai yang tidak tahu perkara sebenarnya kerana mereka yang hadir ceramah beliau dan majoriti netizen belum lahir atau masih kecil ketika era 1990-an itu.

Dalam ceramahnya, Kit Siang DAP turut mengungkit balik janji-janji BN pada pertengahan 1990-an, pilihan raya negeri Sabah 1994, PRU 1995, UMNO masuk Sabah tahun 1995 dan janji-janji kerajaan Persekutuan ketika itu yang didakwa tidak ditunaikan.

Pertama, kita semua sedia maklum bahwa ketika itu, Mahathir adalah Perdana Menteri (Julai 1981 - Oktober 2003). Beliau juga Presiden UMNO dan Pengerusi BN.

Kedua, Anwar Ibrahim pula adalah Menteri Kewangan (Mac 1991 - September 1998) dan Timbalan Perdana Menteri (Disember 1993 - September 1998).

Mahathir dan Anwar juga terlibat secara langsung semasa UMNO masuk Sabah pada tahun 1995 dengan pelbagai putar belit, lompat parti dan perubahan kuasa kerajaan negeri. Mahathir Mohamad terlibat dalam menumbangkan kerajaan PBS negeri Sabah pada 1994.

Maka dengan itu, Kit Siang DAP patut persalahkan Mahathir dan Anwar, rakan politik sekatil Kit Siang DAP sekarang! Dan jangan sembunyikan fakta kerana sekarang era internet.

Lebih memalukan apabila veteran tua DAP ini tidak cermin diri sendiri apabila bercakap tentang 'janji-janji tidak dikota'. PH-DAP sendiri gagal mengotakan janji-janji manifesto pilihanraya mereka. Malah, Mahathir sendiri mengaku bahawa manifesto PH bukan 'kitab suci'.

Malah, DAP-PH memang berniat untuk mendera dan menyusahkan rakyat dengan menarik balik pelbagai bantuan rakyat pada awal pemerintahan mereka. Dan menjelang PRU nanti, DAP-PH akan loosen the belt dengan menabur bermacam-macam gula-gula politik kepada rakyat supaya rakyat terpedaya sekali lagi dan mengundi mereka.
Baca : Strategi Jijik Kerajaan DAP-PH Terbongkar
Tetapi, apabila Mahathir sendiri meletakkan jawatan dan kerajaan DAP-PH jatuh, segala niat jahat itu terbongkar.

Maka kerana itu kita berharap agar warga Sabah tidak lagi mengundi mana-mana calon yang berkaitan dengan Mahathir, Anwar dan DAP-PH. Cukup-cukuplah terpedaya dengan Manifesto PH sebelum ini dan politiking mereka.
Baca : Statistik Umur Calon & Pengundi PRN Sabah. 
Baca : Strategi Jijik Kerajaan DAP-PH Terbongkar






46 comments:

  1. Depa bertiga ni dah kat penghujung !

    ReplyDelete
  2. 3 Stooges tua bangka yg dah tak relevan di arena politik dunia.. elok bersara je, dok rumah & jaga chuchu..

    Tak gitu cikminah?? kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 stooges......3 tua kutuk kepala taik.

      Delete
    2. 3 stooges sewa bilik otell 'bajet'...iddo 2-3 mlm, wat pertandingan melanc**p lagy cedaap dang (Cyafiee) apdaal tapee kaki 'bebedaal'....kik-kik-kik

      Delete
  3. Papapgomo, Parpukari antara laskar siber ‘jaga’ Rosmah - Saksi

    kah kah kah kih kih kih...hang sama kot novandri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5k sebulan rosmah bayaq guna duit rasuah..samun duit rakyat...keh keh keh

      Delete
    2. Depa jual nama ko ka Novandri?? Hahahaha.

      Delete
    3. Asalkan jangan jadi rba barua dapigs...jijik woi!

      Delete
    4. Novandri. Ko kena kencing & kena jual nama ni. 5k sebulan x 7 tahun! Siapa la yg gagau duit tu? Hahahaha

      Delete
    5. Hahahaha...komen atas komen sendiri. Sedihnya hidup ko.

      Delete
  4. 3 stooges....kahkah888

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg disebut nama dlm mahkamah..dpt la 2 hingga 5k..yg tak disebut..dpt kot sekupang dua...kah kah kah kih kih kih...sedaq2 la oittt ...makan duit sumber songlap duit rakyat..rasuah...nanti anak bini jadi puaka mcm tuan..keh keh keh

      Delete
    2. Laa....konon belah sini, tukang komen berbayar duit, belah sinun berbayar kencing lembu pendek je ke?? yg jadi bawa beg duit juga yg kaya raya . kahkahkah..oh donia!

      Delete
    3. juai goreng pisang tepi jln pun dpt lebih dari 5k...alang2 kerja dgn rosmah..mintala 1 juta ka...baru berbaloi..beg birkin sebiji ka...keh keh keh

      Delete
    4. telah terbukti..fakta di mahkamah..upahan2 rosmah..keh keh keh

      Delete
    5. 5:51PM
      Jangan tunjuk bodoh, bro. Belajar bezakan "fakta" dgn ,"bukti" dgn "testimoni".
      Level bahasa ko tak jauh beza dgn bos SJKC ko! Atau ko mmg hasil ternakan SJKC?
      "Testimoni" sesorang tak semestinya "fakta" atau "bukti".

      Contoh: cikminah memberi testimoni "Teloq atoq adalah teloq titanium"!

      Adakah itu "fakta"? Adakah testimoni itu "bukti"?

      Delete
  5. Agaknya yang tercirit melalui mulut di makhamah dpt kurangkan hukuman ke? Sudah lama menumpang senang, ini kah balasan kau? hehe..

    ReplyDelete
  6. Elaun nelayan: PH potong RM50, Muhyiddin naikkan jadi RM300

    ATOK POTONG ELAUN SARA IDUP NELAYAN
    MUHYUDDIN PUN UP BALIK RM300 SEBOLAN
    NI BEZA PEMIMPIN UTARA DONGAN SELATAN
    JANGAN LANTIK UTARA JADI PM KE SEMBILAN

    Kerajaan bersetuju menaikkan Elaun Sara Hidup Nelayan dari RM250 kepada RM300 sebulan, kata Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    “Saya ingin ingatkan, sewaktu Pakatan Harapan (PH) mentadbir negara, Warisan adalah sebahagian daripada PH. Di waktu itu, elaun sara hidup nelayan dipotong dari RM300 kepada RM250.

    Cukup cukup lah PM dari Utara ni... suma haramjadah... nak fakta lagi ka...!?

    Tolak pemimpin lusui usang berkarat ni... rakyat dah meluat dah fed up politikus usang dan lapok otak karat

    #sabahengundi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pada pengundi sabahan..ikut kata rahman dahlan..sabah tolak pemimpin umno korup mcm bung..pukul anak..sindir menantu..maknanya rahman suruh rakyat sabah tolak jibon..jahid..mat maslan..ajih rahim..ku ban dll..ingat tu sabahan..keh keh keh

      Delete
    2. rahman dahlan kepala taik loyar buruk. Kih32x.

      Delete
  7. Gang warisan pun baru 22 bulan jadi gomen dah bertali arus kes rasuah. apa cerita? hahaha

    ReplyDelete
  8. 3 Jahanam, pelingkup, penyamun, perompak
    pencuri kata-mengata sesama sendiri.
    Seko bangga sangat ngan anak bangang dia
    Seko terbukti 22 bulan melingkup negara
    DIKERJAKAN.
    Seko lagi cita2 terlalu tinggi nak
    penuhi tidak tahu dari mana nak mula kan. Nampaknya barua selatan semakin
    SYOK sendiri.

    ReplyDelete
  9. KALAU TAK FITNAH BUKAN PH NAMANYE.

    KES BUNUH KEVIN MORRIS KERJA FITNAH JIJIK ADALAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

    6 ke tali gantung kerana bunuh Kevin Morais

    Adik Kevin Morais, Richard di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur hari ini. Mahkamah Tinggi di sini, hari ini menjatuhkan hukuman mati ke atas 6 individu kerana membunuh timbalan pendakwa raya Kevin Morais 5 tahun lalu.

    Hakim perbicaraan Azman Abdullah membuat keputusan itu selepas mendapati semua tertuduh bersalah mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

    “Pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes tanpa keraguan munasabah,” katanya.

    FITNAH ADALAH KERJA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN.

    Ini fitnah jijik Pakatan Harapan. Lim Kit Siang dan Tun Mahathir dalam kes Kevin Morris.

    Tak tipu, tak fitnah Itu bukan namanya Tun Mahathir Aljub dan Kit Siang, Dap dan Pakatan Harapan – Najib

    Terbukti kerja menipu fitnah adalah dalam DNA Lim Kit Siang Tun Mahathir Anwar Ibrahim Tony Pua Rafizi dan Pakatan Harapan

    Orang yang sudah meninggal pun akan difitnah dan dipergunakan oleh Pakatan Hadapan untuk menipu Rakyat tanpa sebarang rasa bersalah.

    Masa mendiang Kevin Morais dibunuh dengan begitu kejam, Lim Kit Siang antara orang yang paling awal libatkan Morais dengan siasatan 1MDB siap kata ada pendrive dengan segala-gala maklumat kesalahan 1MDB.

    (Kit Siang, mana pendrive itu? Najib dah lama tuntut.)

    SPRM masa BN sudah berkali-kali menafikan Kevin Morais terlibat dalam kes SRC atau 1MDB.

    Walaun walaun unta sekelian tanggung lah dosa fitnah masing masing.

    Kes bunuh syuhada Jalil Ibrahim dalam kes BMf pembunuh masih bebas dan mungkin sudah kaya raya 7 keturunan. Alfatihah

    fikir fikirkan rakyat Sabah...

    Haahhh tepokkk...#sabahmengundi

    ReplyDelete
  10. SAJA AKO KOPI PES BULAT BULAT DARI BLOG LAMAN REFORMASI


    MAHATHIR BERTEMU RUAS.


    1. Dengan mudah Tunku Abd.Rahman tersungkur.begitu juga Tengku Razaleigh dan Tun Musa Hitam,apatah lagi Tun Abdullah Badawi dan disaingi sedikit hebat oleh Najib.

    2. Tun bertemu ruas dalam perterungan dengan Anwar Ibrahim,kehebatan Anwar menyebabkan Mahathir sanggup menelan kahak dan menjilat ludahnya serta melutut dua kali meminta jawatan sebagai Perdana Menteri.

    3. Kita tunggu perkembangan selanjutnya kerana pertarungan mereka dalam politik belum selesai...perterungan ini adalah perterungan KLASIK dalam POLITIK antara seorang DEMOKRAT ( Anwar Ibrahim ) dan seorang DIKTATOR ( Mahathir )...

    Kita sama-sama nantikan siapa yang akan HINA sebelum mati?..dari sudut Pengajian Sains Politik.

    Pandangan Sains Politik...


    Komen ako senang jer

    Haaahhhh tepokkkk... haahhh gadohhh jangan tak gadohhh
    gadoh lah sampai mati

    #popcorntambah

    Rakyat Sabah sekelian tolak dua kepala penipu ini..

    #sabahmengundi

    ReplyDelete
  11. Baru tau yg asik selalu berzikir rba rba ni rupernya korang la laskarsiber datolokman lobak menyamar rba.kahkahkahkah. babi punya ros dan jibui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling cekai atok gunakan cikminah@puakarimba cybertrooper
      Bang non pakai Ted babi.

      Delete
    2. Eleh , rba oink oink jenis hanyir bak anu bersawang. hehehe..

      Delete
    3. Kat sini RBA D4Pigs yg aktif komen cuma cikminah je. Dasar penjilat tegar!! Dapat dedak tak seberapa tapi jilatnya hingga ke tapak kaki D4Pigs.. kikiki ♫♪

      Delete
  12. Saya tolak calon Warisan @ DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab dipimpin oleh kepala2 taik.

      Delete
  13. anon 10.55

    utara sesama utara bergadoh sampai mati... fakta tuhh


    that's why jangan bagi utara jadi PM... hampehhh jadinya



    ReplyDelete
  14. "700 ahli amanah masuk balik UMNO."

    Alhamdulillah...terbuka hati mereka dan tersedar dari menjadi barua kapir laknat dapigs.

    cikminah bila pulak? kihkih888

    ReplyDelete
  15. WAWASAN 2020 ITU APANAMA WAWASAN ORANG BODOH RUPANYA..WAWASAN PHA CHU CHENG..

    kikikiki..

    Pada 7 Ogos 2020, Tun Mahathir mengumumkan penubuhan parti baru, iaitu parti yang dinamakan sebagai Pejuang pada 12 Ogos 2012. Tujuannya adalah membersihkan negara ini daripada politik wang dan rasuah yang dikatakan telah merosakkan negara.

    Dalam kata lain, politik wang, rasuah, penyelewengan, salah guna kuasa, kezaliman, penindasan dan segala kebobrokan adalah anasir berlaku dan berkembang dalam tempoh 30 tahun tersebut.

    Ertinya, sebagai Perdana Menteri sejak 1981 hingga 2003 dan 2018 hingga 2020, beliau gagal membina Malaysia sebagai sebuah negara yang bersih dari segala elemen negatif tersebut, bahkan beliau gagal juga menjadi Malaysia sebuah negara maju.

    Adakah Tun Mahathir hendak menyalahkan semua itu kepada Pak Lah atau Tun Abdullah Ahmad Badawi (Perdana Menteri 2003-2009) dan Datuk Seri Najib Razak (Perdana Menteri 2009-2018)?

    Sedangkan semua orang tahu bahawa mereka berdua bukan sahaja anak didik Tun Mahathir di dalam Umno sejak awal 1980-an, bahkan Tun Mahathirlah yang mengangkat mereka sebagai Perdana Menteri. Jika kita masih ingat akan tragedi politik 1998, seluruh juak-juak Umno yang meninggalkan parti itu untuk mendukung reformasi Anwar Ibrahim telah mendedahkan apa yang disebut sebagai KKN (Kolusi, Korupsi dan Nepotisme) Tun Mahathir.

    Senarai panjang mengenai kezaliman dan politik kuku besi Tun Mahathir telah ditulis orang, senarai penyelewengan, rasuah, salah laku, salah guna kuasa hingga politik wang pada zaman Tun Mahathir (1981-2003) juga telah diperkatakan.

    Dari skandal BMF di Hong Kong hingga skandal kerugian Bank Negara, dari isu bail-out kroni-kroni hinggalah isu pembinaan istana di Putrajaya, dari skandal PERWAJA hingga skandal PKFZ. Kemudian ia membiak dalam pergerakan politik sehingga budaya politik wang dan bailout anak dan kroni. Kes Altantuya dn Kevin Morris beria ia Lim Kit Siang dan Tun Mahathir memfitnah Najib. Akhirnya Justo pun melarikan diri meninggalkan Tun.

    Syuhada Jalil Ibraim yang dibunuh kejam dalam kes BMf pun gagal dikesan hingga kini.

    Wawasan 2020 rupa rupanya diwar warkan oleh seorang yang bodoh sebenarnya.

    Wawasan 2020 untuk walaun tergeli geli terkinja hingga climax.... wawasan 2020 hanyalah semata mata wawasan pha chu cheng...kikiki


    Rakyat Sabah tolak wawasan warisan pha chu cheng ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak akhir2 ni wajah sapiee bedal semakin kering layu, serbut, kusut masai.

      Delete
  16. Wawasan boboi jadi PEE EM masih lagi
    kabur.
    1.melalui parti lanun
    2.parti muda-mudi
    3.barua2 dlm pn
    4.barua2 dlm umno
    masih berusaha sedaya habis. Cuma ALLAH
    tidak mengizinkan.

    ReplyDelete
  17. Rakyat terutamanya Generasi muda Mesti berusaha melahirkan parti baru yg. betul2 jujur dan menyingkir politikus2 Generasi94 yg pembohong dan yg melahirkan budaya rasuah sekarang.

    ReplyDelete
  18. 3 stooges adalah contoh politikus tua kerepot gila kuasa.

    Kit siang...Ketua DAP dah berpuluh tahun (May 13th 1969 pun ada muka dia dalam isu perkauman)dan skrg ada hati nak digantikan dgn anak dia

    Anwar IBerahim...Ketua PKR dari terbentuk sehingga skrg dgn anak bini memegang jawatan

    Mahathir....hmmm..UMNO, Bersatu, now Pejuwang....politikus paling lama, paling tua kerepot dan paling kronisma dan nepotisma dan paling zalim bila tak suka seseorang. (Ada sebabnya beliau digelar Mahafiraun)

    Tapi dalam nak menggantikan dgn yg "muda" jgn la terburu buru nak gantikan dgn golongan saddiq yg juga tak nampak kejujurannya dalam menjadi pemimpin. Kalau baru nak "up" dah seolah nampak pandai menipu, merasuah, menghasut, membodek, merompak...apakah bila nanti diberi kuasa lebih, geng2 saddiq ni akan tiba2 menjadi pemimpin yg baik?

    Don't gamble with the future of Malaysia. Sekali buat silap pada PRU14 dah cukup. Itu pun syukur tak merana sampai penuh penggal!

    ReplyDelete
  19. Jika cikminah memberi testimoni di mahkamah bahawa "teloq atoq adalah teloq titanium", adakah testimoni cikminah itu "fakta" atau "bukti" atau adakah cikminah kaki KENCING seperti tuan dapigs cikminah?


    ReplyDelete
    Replies
    1. So...cikminah jgn terkeliru dgn testimoni Rizal Mansor sebagai "fakta" atau "bukti". It's just a testimony from someone desperate to save his own skin.

      Delete
  20. Orang Melayu tidak bijak politik.
    Bila dia tak dapat sesuatu dia tubuh
    parti baru - madey.
    BIJAKnya mamak tongkang dia tubuh parti
    Usang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok marah budak tisu ke?kahkahkah..

      Delete
    2. Atok marah budak kepala taik.

      Delete
  21. WAWASAN 2020 IS WAWASAN PHA CHU CHENG

    If atok@pH failed to pee the Malaysian people now don't try to masturbed them...!

    Matthias Chang Political Masturbation : I had tried to warn Mahathir don't masturbation Malaysian people and warn Tun about Kit Siang and Guan Eng. Then tell me, Mr Guan Eng, how is PH able to spend RM250 billion..!?

    According to then Minister of Finance Lim Guan Eng, there was only RM450 million available in the coffers as of the 30th of April 2018. Do you believe (the previous government) left RM42 billion to us (the government)? It can’t be true as there were only millions, not billions.

    “That’s why we need to impose the Sales and Services Tax (SST). We (government) don’t have enough money,” Lim Guan Eng said.
    “But, I’m sorry. We need money to run the country. Otherwise, we will be facing an operating deficit,” Lim Guan Eng said.

    PH government undertook to sell 12 strategic assets worth RM25.6 billion, including IHH Berhad (RM8.42 billion), Sapura Upstream (RM3.7 bililon), Acibadem Sigort (RM1.25 billion), Telco M1 (RM1.65 billion), TNB shares (RM1.05 bililon), Boustead Plantation (RM1.2 bililon), Axiata Digital (RM0.579 bililon), BDO Unibank (RM0.415 bililon), CIMB (RM0.364 billion), Royale Chulan Hotel (RM0.197 bililon) and the Hong Kong Consulate building, sold to a buyer from China (RM1.6 billion).

    The biggest joke was Khazanah’s decision to sell 16% of its stake in IHH Healthcare to Japan’s Mitsui & Co for a meagre RM8.42 billion, leaving Khazanah only 26% equity interests in the company, a share cut worth RM13.13 billion today...!! This is the moron Mr Lim and Tun did to nation..!!

    Do you think dropped out school ITM Mat Sabu@Kalunari, LGE@Fake Charted Accountan and Anwar Ibrahim@3rd Class Degree In Arts understand what Matthias Chang was mentioned..!?

    It was a joke, as not only was IHH’s 2017 year-end value US$11 billion, it clocked an annual revenue of RM11.1 billion and a pre-tax profit of RM2.3 billion, making its shares worth many times more what Khazanah negotiated with Mitsui.

    Lawyer and author of the Future Fast Forward Trilogy, Matthias Chang, took a swipe at Lim Kit Siang today, calling on the people to tell the DAP supremo uno to “shut up.”

    In a fiery, no holds barred signature write-up, the one-time political secretary to fourth Malaysian premier Tun Dr Mahathir Mohamad said people should bombard the senior Lim and tell him to “stay at home and to indulge in self-serving political masturbation.”

    “Tun M was blinded by Kit Siang’s false subservience and Kow Tows. Tun M fell for it. I had told Tun M, Kit Siang and Lim Guan Eng are arrogant scumbags.
    “Tun did not listen...Tun try to masturbation Malaysian people.!!!??

    “Karma is in play now Tun Mahathir”. His grand child supposed goes to jail after she drunk till breaking SOP of control movement order.

    Most important thing make sure BOBOI karma must lost this useless legacy will end forever in Malaysian history..!!

    The moron Tun if you failed to pee Malaysia don't try to masturbation the Malaysian people during PH goverment in power..!!!

    I repeat.!!!

    Saya ulanggg..!!

    If PH failed to pee Malaysian , Don't trying to mustarbating Malaysian people..!! No brain..!?

    To all rakyat Sabah do you want atok@pH pee on you twice..!?

    #sabahmengundi

    ReplyDelete
  22. IBU BAPAK KAKI JUDI LACUR ANAK MAHPOS KATA
    MAKK AAII ITU LAH IBARAT PAS SEKARANG INI
    AGAK2 AMANAH BARUA DAP IBARAT APA PULA YER
    ANAK HARAM DAP LAHIR MASA MAK APAKNYA BERJUDI



    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak dia beranak masa main mahjong
      Sambil bapak mencekik bat kuh teh
      Itu lah Amanah barua Tohkong
      Menjilat teloq DAP sampai bersih

      Delete
    2. PANtaik suka main dan mkn taik dapigs sebab tu muka semakin kotor dan hodoh serupa taik.

      Delete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.