TRANSLATION

16 July 2020

PH Dengki, Cemburu Dan Sakit Hati. Kenapa?

Inilah masaalahnya dengan PH. Mereka marah bila kita kata PH kurang bijak, hipokrit dan bengong tapi itulah mereka.


Terbaru, Hanipa Maidin PAN cuba menafikan sumbangan kerajaan PN di dalam membendung wabak Covid-19.

Siapa yang tidak kenal Hanipa Maidin dan kenyataan kontroversinya iaitu ‘kalau saya Tuhan’.

Hanipa mungkin buat-buat lupa sejarah PH sebelum ini. Ketika itu, Wan Azizah atau Dr Dzulkifli yang bercakap semasa sidang akhbar bukannya Dr Noor Hisham Abdullah.


Dan kita percaya jika kerajaan PH tidak jatuh, PH tidak akan beri peluang kepada Dr Noor Hisham untuk ke depan seperti hari ini.

Kita faham sebab ahli-ahli politik PH mahu ambil kredit.

Baca: https://novandri.blogspot.com/2020/04/penularan-virus-covid-19-salah-siapa.html

Tapi syukur Alhamdulillah kerana PH jatuh (di sebabkan oleh tindakan Mahathir sendiri yang meletakkan jawatan) and the rest is as what now.

Dan tatkala wabak Covid-19 semakin bertambah teruk, sudah tentu tanggungjawab kepimpinan tertinggi Kementerian Kesihatan dan kementerian lain juga semakin bertambah.

Dan bukan hanya sidang akhbar sahaja tapi segalanya mesti dipertingkatkan dan siap siaga seperti akses pusat kesihatan dan pusat kuarantin, laboratori, ventilator, peralatan diri frontliners dan pesakit seperti PPE, facial masks, ubat-ubatan sebagainya dan segala keperluan ini melibatkan seluruh negara. Semuanya itu memerlukan koordinasi yang tuntas dan diketuai oleh Menteri Kesihatan.

Bukan itu sahaja kerana beberapa keputusan besar di sepanjang wabak Covid-19 adalah tertakluk kepada kuasa undang-undang di bawah Majlis Keselamatan Negara, Menteri Kesihatan, kabinet PN dan agensi keselamatan seperti Akta 342 untuk melulus dan melaksanakan PKP, PKPD, PKPP dan sebagainya.

Tanpa perlaksanaan undang-undang ini, negara kita tidak mungkin akan dapat mengawal penularan covid-19.

Baca: https://novandri.blogspot.com/2020/04/covid-19-tanggungjawab-menteri.html

Perancangan dan implementasi pelan-pelan oleh kerajaan PN ini terbukti efektif, pro-aktif dan mampu mengawal rakyat, situasi serta membendung Covid-19.

Selain daripada kerjasama padu oleh rakyat, kejayaan membendung wabak ini adalah hasil daripada teamwork, pengagihan tugas dan berkongsi tanggungjawab di antara Menteri Kanan (kluster keselamatan) Ismail Sabri Yaakob, Menteri Kesihatan Dr Adham Baba, Ketua Pengarah Kesihatan, kabinet PN, pegawai- pegawai KKM dan semua frontliners yang terlibat.

Realitinya, tugasan Menteri Kesihatan dan pelbagai pihak di belakang tabir adalah lebih mencabar dan sangat diperlukan. Maka, kita minta puak PH tidak hina, tidak perlekeh dan tidak menafikan sumbangan mereka ini.

Dalam masa yang sama, kita juga syak yang puak PH ini sebenarnya jealous bodoh. Itu sahaja.







35 comments:

  1. Ya. Mmg jealous bangang bodoh & seangkatan dengannya.

    ReplyDelete
  2. Tak tau apa akan jadi pada negara kita kalau puak PHancing itu masih memerintah. Mungkin kes covid19 di Malaysia akan setanding dgn India & Indonesia!
    Syukur PHancing tersungkur awal..

    ReplyDelete
  3. Aku JIJIK tgk atokJuly 17, 2020 at 8:26 AM

    Korang sedar tak? Perangai berok2 pan(DAP) semua lebih kurang sama je..mujahit, hanipah, khalid, mahfuz, sabu, husam dll...mcm otak dah dicuci kaw2 dgn falsafah DAP.

    Hasut, fitnah, kurang ajar, biadap, anti Melayu, anti Islam, tai chi master, menghina, menipu dan menperjuangkan hak2 gereja, LGBT, ladang2 babi dan carlsberg lebih dari memperjuangkan hak2 org Asli, Bumiputera, Islam, Jawi atau hak2 Melayu sendiri.

    Buka mata dan buka hati lah wahai pentaksub2 pan(DAP) yg masih ada satu dua tu. 22 bulan sudah cukup utk kita melihat betapa rakus dan merugikan tindakan puak2 pan(DAP) kpd Bangsa, Agama dan Negara.

    ReplyDelete
  4. Kenale ambil kredit dari kerajaan dulu.
    Harapkan diri sendiri tak tahu nak
    mulakan dari mana dan macam mana.

    ReplyDelete
  5. Tipah kena tipu kaw kaw selama 22 bulan. Nasib baik PM letak jawatan. Tak guna punya PH hancing. Elok kita sedar dan bersyukur yang PH bertahan cuma 22 bulan. Menang secara fitnah, tipu dan kencing.

    ReplyDelete
  6. Cucu penakan pun kuat klingtong.
    Kelulusan UoL bukanya LSE.
    Dasar keturunan just menipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bagi tahu sikit LSE ada lah institusi dlm UOL. Ada lebih kurang 17 institisi termasuk LSE. LSE degree ada lah UOL degree. Tak semua UOL degree adalah LSE degree. FAHAM

      Delete
    2. While UOL is affiliated with LSE, his UOL degree IS NOT an LSE degree...as he declared.
      Basically he is a fraud.
      We've seen so many instances of fraudulent degrees and false qualifications lately. Quite pathetic.
      Kurang pedoman dan kurang bimbingan semasa dibesarkan.

      Delete
    3. The information on his degree was misleading from the word go. Why? Certainly, it was done intentionally as LSE degree in economics carried more weight and prestige.

      Delete
    4. Cucu atok ni setakat dpt 3rd class honours from UoL in finance and accounting. Pandainyer...hahaha..
      Kalau mcm ni berderet deret calon yg sama layak jadi Group CEO dan President PNB. Just send in your RV!

      Delete
  7. Mantan Menteri Kesihatan, org PAN, telah menidakkan amaran WHO bahawa Covid 19 akan merebak secara meluas dan perlu mengambil langkah sewajarnya. Sebab apa? Katanya tak mau rakyat panik.

    Itu sikap tidak bertanggung jawap. Mungkin sebab tak tahu nak buat apa dan nak mula drp mana. Mcm takder teamwork. Masalah kalau dibiarkan akan membesardan bertambah parah.

    Kebetulan perebutan kerusi PM memuncak diwaktu sama dan the rest is history.

    PM Muhyiddin dan barisan Menteri kabinetnya bertindak bijak dgn melantik DG KKM sebagai suara dan wajah memerangi Covid 19.Maka pendirian kerajaan tidak boleh dipolitikkan dlm isu Covid 19.

    Kalau ada bekas menteri2 pH berasa penghormatan dan kejayaan membendung Covid 19 telah dirampas drp pihak mereka, silakan menyesal.

    Lain kali ingatlah, rakyat didahulukan.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat setuju dgn komentar ini.

      Delete
  8. Kalau ada PM pemimpin ada bau bau PH lagi mungkin sukar sket nak siasat kalau pemimpin MN dah laju kena siasat ni...


    Tu la beza MN dan PN... ingat bau bauan sang fitnah jijik lidah bercabang masih ada lagi dalam kerajaan PN...

    Segerakan PRU baru bersih pemimpin yang ada bau bauan fitnah jijik lidah bercabang ni...


    hampehhhh... walaun unta pH kena la ingat membatu apikan PAS dan UMNO tak jalan sbb PM dan pemimpin yang bersekutu masih ada bau bauan fitnah jijik sang lidah bercabang


    Segerakan PRU...!!

    ReplyDelete
  9. Seronok tengok aksi2 KHADAM DAP didalam dewan, KUCHIWA BEBENO NAMPAKNYE!

    ReplyDelete
  10. APA SAJA YG KELUAR DARI MULUT PEMIMPIN GAGALKRASI ITU SEMUANYA BERBAU HANCING. AIR LIUR MEREKA UMPAMA ASID PEMBAWA VIRUS!!!

    Rakyat diminta jangan ambil peduli akan apa yg mereka perkatakan.. itu semua sampah!

    ReplyDelete
  11. ALL MY BITCHES (DOG) LOVE ME..!!

    Nama cucu kesayangan Bekas Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad ini adalah Osama Bakar@ Osman Jailani (oopppss itu pemain sexsapone cerita P.Raaammmlee lah..!!) iaitu Othman Bin Mirzan.

    https://troopersantidapclub.blogspot.com/2017/11/syok-betul-cucu-madey-kutty-dengan.html?m=1

    Anak cucu nih dengan penuh angkuh dan bongkak memuat naik gambar beliau tidur bersama anjing-anjing kesayangan dengan kapsyen “All my bitches love me” dalam lama instagram yang dikongsikan secara umum.

    Hebat sungguh Gaya hidup cucu Melayu Baru ni yang beragama Islam. Menyentuh anjing yang merupakan najis mughallazah kecuali dalam beberapa kondisi tertentu.

    Memelihara anjing dan tidur bersama najis berat tersebut bukan kondisi yang dibenarkan dalam Islam.

    Oleh itu jangan memanipulasikan agama Islam untuk menghalalkan gaya hidup Melayu Baru bersama anjing-anjing kau..!

    Bapanya yang bernama Mirzan pernah dikaitkan dengan pembelian kilang arak San Miguel Corp di Filipina.

    Makciknya yang bernama Marina@Gereja Mahathir sering dikaitkan dengan kebebasan seksual Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender(LGBT) dan gerakan COMANGO

    Datuknya pula Mahathir dikatakan cuba berlagak bagaikan malaikat apabila mendakwa semua orang salah dan yang menunaikan haji sah melalui 1MDB adalah haram.

    Othman Mirzan anak cucu Melayu Baru yang sering memaparkan gaya hidup mewah dalam laman sosial beliau kini memalukan rakyat Malaysia.

    Hanya berstatus cucu terkaya melalui rompakan khazanah orang Melayu dan bailout beratus billion. Jangan perasan bagus wahai anakcucu Melayu Baru ini.

    Cucu Saudara CEO PNB jual Plaza Damansara kepada kroni Daim pun fake degree jugak ker..!?

    Langit kau oranh tak selalu cerah lahh wahai cucu cucu sekelian.!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik saudara! Keluarga Kerala ni dah terlalu lama berlagak seolah mereka ni bertaraf dewa. Hanya kerana duit ROMPAKAN BERBILLION. Nak berlagak macam dah bukan Melayu walaupun muka pekat darah Kerala!
      Semoga ada balasan setimpal yg menanti di penghujung jalan.

      Delete
    2. Mungkin menyambut Xmas di rumah makcik LGBT/Gereja lebih meriah dari menyambut Hari Raya!

      Delete
    3. Berebut rebut org nak beli ruang niaga di Plaza Damansara kerana kedudukannya yg strategik Setelah dijual PNB, rental rate di Plaza Damansara naik sebanyak 50% hingga 100%. Kenapa masa masih milik PNB, rental rate tak boleh dinaikkan ke?

      Kalau dipindah milik dgn harga tunai minima sahaja dibayar dan sekeping certificate berbentuk sukuk lagi parah! Itu terjadi kpd aset TH milik org Islam. Board of directors yg dibayar elaun tinggi tu bodoh belaka tak tau manage aset TH? Cara paling mudah, jual dan jual. Lepas tu konon2 TH untung. Gunung emas kena tarah hari2 pun boleh habis!

      Delete
    4. Dah banyak dan desak pengurusan TH di pecat dan disoal siasat.... rakyat melihat.. bila ada pemimpin yg bau bau pH atok fitnah jijik lidah bercabang...

      simen ajer lepas ni...

      Delete
    5. Adakah ahli2 pengurusan TH semasa rejim kapir DAP(ph) juga terdiri dari puak2 anti Islam G25 atau hasil didikan liberal anti Islam G25? tanya je

      Delete
  12. Raya korban ni keluarga Osman Bakar oopppss silap lagi... keluarga Osman Jailani aaiikk silap jugakk lagii... Othman bin Mirzan tidak beraya lah... sebab ini raya korban sembelih lemmbuu serupa rakyat sembelihh walaun unta atok nya lahhhh..

    Marina Gereja tak sambut raya korban lahhh


    kikikiki...

    ReplyDelete
  13. Soalan hadirin 6:

    Jika Tun Dr Mahathir menubuhkan parti baru apakah parti baru ini akan bekerjasama balik dengan PH?
    Jawapan Tun Dr Mahathir: Parti baru ini tidak akan bekerjasama balik dengan PH kerana PH masih mahukan Datuk Seri Anwar sebagai PM. Saya memang tidak boleh bekerjasama dengan Datuk Seri Anwar.

    Kikiki haahh otai otai Refomis sekelian

    saya ulanggggg...!!!



    haaahh ttepokkkkkkk....!!!

    ReplyDelete
  14. Ngah Kok Ming dan penjilat2 beliau mengiktiraf pemimpin2 PAN sebagai pemimpin Islam Sebenar.

    Aku hairan..kalau dah dijunjung pemimpin2 PAN sampai dapat status mcm tu, kenapa seorang pun tak layak dilantik jadi PM oleh DAP? Adakah "pemimpin2 Islam yg Sebenar" ini hanya layak menjadi barua dan ikut segala perintah dapigs? Tidak lebih dari itu?

    Kapir laknat dapigs kalau tak menipu dan menghasut, bukan kapir laknat dapigs lah namanya. Nak menghasut tetapi sendiri terkantoi tak konsisten.

    ReplyDelete
  15. Kalau Komeng yg beri pengiktirafan sebegitu, mat sabu, lid dan lain2 pemimpin PAN berguru je dgn Komeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat sabu kuat makan taik Komeng Kepala Taik sebab tu mat sabu semakin bodoh dan senang diperbodohkan. Kah3

      Delete
  16. Najib punca Bersatu berpecah – Tun Mahathir... kikikikikk..

    PERPECAHAN yang berlaku dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) kepada kumpulan tertentu dipercayai berpunca daripada Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Perkara itu dimaklumkan apabila Bersatu berpecah kepada dua kumpulan iaitu Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Pengerusinya, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

    Bagaimanapun, keahlian Dr Mahathir dan mereka yang menyokongnya tergugur secara automatik dalam satu kenyataan media.

    Anjing Othman Bin Mirzan Tun Mahathir cucu atok (all my bitch love me) berak merata rata akibat cirit birit Tun kata "Itu salah Najib..".

    ReplyDelete
  17. Mural YDPA, Dr Nor Hisham dan beberapa pemimpin negara diconteng dgn beberapa perkataan kesat. Tangkap pelaku2 dan berikan hukuman berat!

    ReplyDelete
  18. Jgn setakat hukuman denda atau khidmat komuniti, mesti dipenjarakan juga. Let this be a lesson to all! Kesian juga pelukis2 mural tersebut. Hasil kerja keras mereka dirosakkan oleh mahluk biadap.

    ReplyDelete
  19. Nak jugak dengar keluhan dari pemimpin2 DAP(ph) tentang Mural YDPA yg diconteng. Ini sudah membatasi parti politik. Ini adalah isu DYMM Agong.
    Khalid Samad sebagai MP Shah Alam takde komen ke?
    Anuar Ibrahim? Tum M? Shafie Apedal(sebagai calon PM)? Atau adakah semua membisu kerana menunggu arahan dari DAP?

    DAP hanya akan menyalak bila mural2 di Pulau Pinang diconteng. DAP CILAKA!

    ReplyDelete
  20. Dah bengang sangat gomen harapan mereka tumpad maka mural di dinding di cabuli. Bangang! Kalau ditangkap 1 Malaysia nampak wajah2 2 betina mereng. Kahkahkah..

    ReplyDelete

DISCLAIMER

Jika ada sebarang maklumat untuk dikongsi dalam blog ini, sila emelkan ke drnovandrihasan@yahoo.com

Pandangan penulis di dalam blog ini adalah pandangan peribadi dan boleh didebat oleh sesiapa sahaja dalam blog ini.

Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi dek blog ini.

Sila komen dalam blog ini jika ada yang tidak puas hati dengan sebarang artikel di dalamnya.

Blog ini tidak bertanggungjawab di atas mana-mana komen di dalam blog ini.